وکیلانه » » هاشمی رفسنجانی از “پانه‌تا” یا “پانه‌تا” از هاشمی رفسنجانی ؟!
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
هاشمی رفسنجانی از “پانه‌تا” یا “پانه‌تا” از هاشمی رفسنجانی ؟!
۱۸ام, شهریور ۱۳۹۰| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[۷۳]

پری‌روز: سایت بی‌بی‌سی فارسی بخشی از اظهارات “لئونل پانه‌تا” (Leon E. Panetta) وزیر تازه وارد وزارت دفاع ایالات متحده در مصاحبه با شبکه‌ی پی‌بی‌اس را باز‌نشر داد، که در آن‌جا گفته بود: “به نظر می رسد در ایران انقلابی دیگر در راه است و تنها به زمان نیاز دارد!” (+)

دیروز: سایت آقای هاشمی رفسنجانی بدون هیج‌گونه مناسبتی نامه‌ی ایشان، منتشره در دو سال قبل، که چراغ سبز به بی‌قانونی و اغتشاش محسوب می‌شود را دوباره بازنشر داد! نامه ایی که در آن پیش‌بینی انفجار آتش‌فشان‌های تغذیه شده از درون سینه‌های داغ‌دار (بخوانید انقلاب دوباره)، شده بود. (+)

امروز: من هم دیدم همه در حال بازنشر دادن هستند، گفتم جمله‌ ایی از آقای هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه‌ی چند سال قبل را بازنشر کنم. ایشان در آن جمله‌ی معروف گفته بودند: “غربی‌ها مسائل ایران را مثل گاو تحلیل می‌کنند! “

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــبعدازنوشتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۱)
مودبانه یا غیرمودبانه بودن این جمله به من ربطی ندارد از آقای هاشمی علت‌ بیانش را بپرسید، نه! نپرسید، فکر نکنم فایده‌ایی داشته باشد. چون ایشان ظاهراً حتی اعتقادی به آداب اولیه‌ایی مثل سلام کردن هم ندارندّ! (+)

۲) بیش از دوازده هزار و چهل و پنج روز است که هر مسولی در ایالات متحده امریکا بر سر کار آمده وعده‌ی سرنگونی جمهوری اسلامی را می‌دهد و می‌افزاید که این امر قطعی‌ست، تنها به مقداری زمان نیاز دارد! این داستان همچنان ادامه دارد، فقط نمی‌دانم ما زیادی عجول هستیم یا ۳۳ سال وعده و وعید زمان زیادی نیست…

۳) هر کسی دو خط سواد امنیتی داشته باشد، می‌داند بستن جلیقه‌ی ضدگلوله به این تابلویی توسط محافظان آقای هاشمی در روز قدسِ امسال هیچ ارتباطی به مثلاً مقابله با ترور ایشان ندارد و صرفاً عملی تهدید آمیز است برای جلوگیری از بروز واکنش‌های مردمی نسبت به آقای هاشمی! پیشنهاد می‌شود جناب آقای هاشمی، از این میزان محبوبت مردمی‌شان(!) استفاده کرده و بجای هم‌کاری با وزیردفاع ایالات متحده، فکری به حال دوست عزیز‌شان جناب آقای موسوی که ۲۰۱ روز است محبوس شده بنمایند، چون ظاهراً از این آتشفشان‌هایی که ایشان در نامه‌شان ذکر کرده‌اند بخاری برنمی‌خیزد. (+) یا (+)

۴) بسیار دوست دارم علت سکوت رسانه‌های اصولگرا مقابل این حرکت را بدانم. خوب، حدس می‌زنم مشغول نبرد با جریان انحرافی هستند. لطفاً بپایند در نبرد با دشمن فرضی شکست نخورندِّ!



۷۳ دیدگاه برای “هاشمی رفسنجانی از “پانه‌تا” یا “پانه‌تا” از هاشمی رفسنجانی ؟!”

  1. سلام

    تیتر مطلب خیلی برام جالب بود
    : )
    و البته دسته بندی ش

    متاسفانه آقای هاشمی امتحان خوبی ندادند در ایام فتنه
    و به نظرم هرگز برای هیچ یک از طرفین مقبولیت پیدا نمی کنند

    [پاسخ]

  2. سهراب گفت:

    سلام.
    خدا همه را هدایت کنه

    [پاسخ]

  3. بابک گفت:

    نمی دونم وقتی حرکت شروع بشه شما کجای قضیه هستی
    ۱٫بسوی مردم تیر میزنی یا با چماق مردم و کتک می زنی
    ۲٫توی خونه میشینی نظاره گر میمونی
    ۳٫با مردم همراه میشی
    الان که همه چی ارومه برا خودت سبک و سنگین کن کدوم بهتره؟
    دیر یا زود به همچین روزی میرسیم

    دوست ندارم تو ایران دوباره انقلاب بشه چون شرایط از اینم بدتر میشه
    ولی این اجتناب ناپذیره و این اتفاق می افته

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۰ ۲۱:۳۰:

    بابک جان؛
    هزار و یک جواب ِ به قول خودمونی روکم کنی به ذهنم اومد که در جواب شما بنویسم. اما این روش رو اینجا نمی‌پسندم. بهتره به عنوان لااقل دوتا هموطن با هم گفتگو کنیم.
    میشه دلیل بیاری که بر اساس چه اِلمان‌هایی این پیش‌بینی رو می‌کنی؟

    [پاسخ]

    بابک پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۰ ۲۱:۴۹:

    شما حتی از اینکه من چنین پیش بینی انجام بدم مشکل داری…
    یعنی شما ۱ درصد هم امکان چنین اتفاقی رو نمیدی؟
    بیکاری،مشکل مسکن،تعلیم و تربیت،رفاه اجتماعی،اقتصاد،مشکلات فرهنگی،ازدواج…
    اینا ممکنه دلایل یک انقلاب نباشه پس دلایل یک انقلاب چیه؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۰ ۲۱:۵۸:

    من هیچ مشکلی با پیش بینی شما ندارم. فقط عرض کردم دلیل بیار که چرا؟
    اینها که شما میگی مشکلاتی هست که متاسفانه وجود داره و من هم ازش خبردارم و بسیاری دارن برای رفعش تلاش می‌کنن ولی به هیج عنوان دلیلی برای وقوع اعتراضات عظیم اجتماعی نمیشه.
    جواب این مورد رو من در متن به لفافه نوشتم، (مورد۳)
    وقتی دو تن از بزرگترین معترضین در حصر هستن و در ۲۰۰ روز صدا از یک نفر درنمیاد این نشونه ی مرگ یک حرکت هست نه نشونه‌ی نزدیک بودن وقوع انقلاب. بیایید مثل برخی دوستان سبز دیگه واقع بین باشید.

    [پاسخ]

    بابک پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۰ ۲۲:۰۸:

    مگه مصر رهبر معتزض داشت مگه انقلاب تونس رهبر داشت
    مگه شما قبول نداری این حرکت ها یک دفعه و بر اساس مشکلات جامعه شکل گرفتن…
    تو این کشور ها اگه این مشکلات نبود مردم مرض نداشتن انقلاب کنن
    صدا از همه در میاد فقط گوش شنوا می خواد صدای این مردم و بشنوه
    مردم دارن فریاد میزنن نمی شنوی

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۲۲:

    اینها که شما میگی مشکلاتی هست که متاسفانه وجود داره و من هم ازش خبردارم و بسیاری دارن برای رفعش تلاش می‌کنن ولی به هیج عنوان دلیلی برای وقوع اعتراضات عظیم اجتماعی نمیشه.
    ………………………………………
    پاسخ :
    چرا در انگلیس شما فورا دنبال مشکلات کوچیک و بزرگ برای حمله چند جوان به فروشگاهها می گردید و در ان هنگام ضجه ها زده می شود که سلطنت در انگلیس ظلم کرده …..ولی یه تریلی ما مشکلات اساسی داریم …از همه مهمتر فساد ریشه ای داریم در همه جا …ولی شما می گویید می دانیم و دارند درست می کنند مثل اینکه مامورین برق دارند سرکوچه ایراد را برطرف می کنند !!!!!اقا فساد در اینجا تا تحولات اساسی به کنار نمی رود .
    به هر حال شخص من به انتظار انتخابات واقعی و ازاد هستم در ایران /انتخاباتی که بزور چانه زنی انرا سالم اعلام نکنند .و نماینده گان مورد نظر مردم بتوانند در ان شرکت کنند و انتخاب شوند . و پس از ا ن هم از ترس برخورد در راهپیمایی درون مجلس شرکت نکنند .

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۴۶:

    اگر حرف شما راست باشه باید مردم در انتخابات مجلس شرکت نکنن. چون به این انتخابات که امیدی نیست . اما حالا میبینیم که شرکت می کنن یا نه

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۳۰:

    واقعا خجالت داره که به جای اعتراض به چنین برخورد هایی ازشون به عنوان مدرک هم استفاده می کنین.

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۳۴:

    وقتی دو تن از بزرگترین معترضین در حصر هستن و در ۲۰۰ روز صدا از یک نفر درنمیاد این نشونه ی مرگ یک حرکت هست نه نشونه‌ی نزدیک بودن وقوع انقلاب. بیایید مثل برخی دوستان سبز دیگه واقع بین باشید
    ……………………………………………………………..
    اقای صفا ناگزیریم دوبار به شما انتقاد کنم که تحلیل ساده می کنید .
    این نشانه مرگ نیست….
    اگر ما در یک جامعه دمکراتیک زندگی می کردیم حرف شما درست بود ولی برای مثال حاضری با من بیایی میدان ولی عصر و در کنارم بایستی و من به حصر خانگی اقای موسوی اعتراض کنم و چند ساعت بعد شغلم از دست برود .و ماه بعد خانواده ام از هم بپاشد .حتی شما را دستگیر می کنند .
    حالا باز بنویس سکوت علامت مرگ این جریانه .چرا اینها را میدونی ولی اصرار بر سخن غلط می کنی ؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۳۸:

    به آقا هومن و بابک عزیز؛
    من عرض کردم با برخورد مخالفم, اما این حرف شما هم برام قابل درک نیست, این خطراتی که شما میگی در مقابل اعتراض وجود داره در سال ۸۸ هم وجود داشت. چرا اون زمان آمدند و در خیابان بودن اما حالا به فکر خطر افتادن ؟ جمعیت خرداد که یادتون هست. قطعاً اگر کسی به درد مردم زخم بزنه اونها هم در کار خودشون جدی تر میشن و وقتی سران اعتراض دستگیر بشه نمیگم جمعیتی چندین برابر خرداد نمیگم جمعیتی قابل توجه بلکه فقط یک صدایی چیزی باید بلند میشد اما نشد!
    قبول کنید که این حرفها در بین عامه و اکثریت مردم خریدار نداره.قبول کنید که در اقلیت هستید و اونوقت با تمام قدرت در پی احقاق حقوق اقلیت باشید . اینجور به نفع خود اعتراضات هم هست . واقع بینی به سود هر حرکتی است نه به ضررش

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۱۴:

    به اقای صفا :
    قبول کنید که در اقلیت هستید و اونوقت با تمام قدرت در پی احقاق حقوق اقلیت باشید .
    ……………………………………………………………….
    سعی می کنم قبول کنم در اقلیتم ….ولی نمی شه .یعنی نمی گذارند !
    می دانید چه کسانی نمی گذارند ؟انهاییکه سالهاست می بینم و یا کسانی که به نحوی با انها برخورد گذرا دارم …دوستان و فامیل مشتریان …مدرسه .و کلاس های درس بالاتر …بانک و نانوایی …پیاده و رو و خیابان …
    اقای صفا اگر بر شما ثابت بشه که تعداد بیداری ها نسبت به مردم معمولی کمتر است چه می کنید ؟
    مسلما ابتدا مسله انتخابات گذشته مشکلی می شود برای شما که توجیه نمی شود .و سپس اینکه چرا اجازه نمی دهند این اکثریت در سرنوشت کشور نقش داشته باشد .و اینکه نمی توانید بگویید مردم ایران فلان مورد را خواستند .
    اگر مخالفین بیداری ها در اقلیتند چرا برای حجاب اینقدر مشکل وجود دارد ؟
    چرا فیلترینگ را از اینترنت برنمی دارند ؟
    چرا اجازه تجمعات ارام را نمی دهند ؟
    چرا برای توجیه جمعیت خودتان به سمت روستاهای دور افتاده می روید و قبول می کنید اکثریت پایتخت نشینان مخالف احمدی نژاد بودند ؟

    اقای صفا فشاری را احساس می کنی و این فشار واقعیت دارد .سنگینی مخالفت مردمی است که مرام شما را نمی پسندند .انها تعدادشان بیشمار است .خیلی خوب است که فکر کنی روزی از خواب برخیزی و ببینی در پیاده روها از هر ۵ مرد …۴ نفر انگشتر دارند و ابخور سبیل را به دقت گرفته اند .و محاسن هم البته .و ان یکنفر هم با لباس جین و یقه کمی باز …صورت اصلاح شده .ولی اقای صفا بر عکس است .یعنی من هر روز صبح این را برعکس می بینم . تازه ان هم در ساعتی که اغلب بیداری ها به سر کار می روند .باز ترکیب جمعیت نشان از ریزش شما را دارد .
    اقای صفا همین را بکن موضوع یک مطلب که بر ان خواننده گانتان نظر دهند .

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۲۰:۱۴:

    هومن جان؛ بحث سیاست به کنار. فکر نمی کنی قضاوت کردن از روی ظاهر افراد کار اشتباهی هست؟
    با این حسابی که شما انجام دادی احتمالاً که نه قطعاً با دیدن من تعجب می‌کنی

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۲۳:

    خیلی اشتباه می کنی که قیافه ات نمی خواند با انچه که باید باشی !این یک استحاله است .ما افتخار می کردیم به لباسهای چینی و ساده که روزی نماد انقلابی و ساده گی بودند .اینکه بروید لباس غربی بپوشید و سپس فحش بدهید به غرب یک چیز عذاب اور است .
    باید عرض کنم الان مطلب امروز به قیافه رسیده …ببینید که چه می کنند بر علیه بی حجابی ؟ به نظر من این بیشتر یک جریان سیاسی است تا اجرای دستورهای دینی .
    همه می دانند که انچه که شما بدحجاب می خوانید را هجوم غرب به افکار افراد می دانید .لطفا نگویید که ایرادی ندارد و ما با ظاهرغربی و ریش سه تیغه و یقه باز و مانتو کوتاه می اییم تا دنیا ببیند که فلسفه سیاسی ما دیدی باز دارد و راه حل جهان شمول دارد !!!!
    اقای صفا روی کارت بازنده بازی می کنی .در یک بر رسی ساده می بینی که مردم پیاده روها کاملا لباس هایی به جز تیپ بیداری دارند .
    علایمی را که ما برای ظاهر یک بیداری در نظر می گیریم :
    مذکر :
    ۱-ابخور سبیل انکارد کرده .
    ۲-استین بلند .
    ۳-ریشی که با تیغ اصلاح نشده .
    ۴-وجود انگشتر عقیق که بزرگیش و تعدادش به درجه بیداری مربوط است
    و در کلام و دایلوگ به نحوی مشخص از اصطلاحات بنده خدا …حاج اقا …حاج خانم …استفاده می کند .
    با این وجود اگر من جماعتی را ببینم به سرعت قابل تشخیص هستند .
    باید این را هم عرض کنم برخورد کرده ام با ظاهرهایی که طبق شرح بالا بوده ولی به من می گفت :حرف اقای موسوی چی بود ؟ می گفت از دروغ بدش می اید !!!(این را فردی با صدای بلند در مترو می گفت )پس اگر اطمینانی در وجود خطا باشد بیشتر بر زیان بیداری هاست .و ما انتظار داریم یک قشر با ظاهر مذهبی متعصب به اقای موسوی رای داده باشند و الان هم در جامعه دیده می شوند ..
    از سویی وقتی شما می ایید اغتشاشات را در انگلیس ناشی از نبود اینده برای مردمش و رفاه برای انها و همچنین در امد کافی و شغل ….چرا این تئوری جامعه شناختی شما در ایران هیچ اثری در ریزش حامیان دولت نداشته ؟
    ایا علتش مکتبی بودن اکثریت مردم ماست ؟ایا چنین است ؟پس ماهواره ارا از منازل چه کسانی بیرون می اورند .چرا ناگزیرند برای نماز جمعه تبلیغ sms کنند ؟چرا گشت های انتظامی داریم ؟چرا امار فساد و جرم مالی زیادی است ؟چرا نزول خواری داریم ؟ معتادها از کجا می ایند ؟مسافرین مراکز تفریحی خارجی همین مکتبی ها هستند ؟
    اقای صفا نمی توانی ذهن پرسشگر جوان مخا لف خود را با این تحلیل های بسیار ساده اقناع کنی .

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۴۶:

    :))))

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۵۷:

    خطاب به اقای صفا :
    هزار و یک جواب ِ به قول خودمونی روکم کنی به ذهنم اومد که در جواب شما بنویسم. اما این روش رو اینجا نمی‌پسندم. بهتره به عنوان لااقل دوتا هموطن با هم گفتگو کنیم.
    ……………………..
    پاسخ هایی از این دست برای اولین بار وارد صدا و سیما شد .چیزی که تعجب داشت .
    اقای صفا باید با این حقیقت کنار بیایید که بخشی از مردم با شما موافق نیستند .و نمی توانید مغز انها را هم شستشو دهید .
    در اینترنت این افراد براحتی در صورت امن بودن فضا و ادبیات مناسب …ظاهر می شوند .نوشتن بدون توهین و نسبت بد دادن …در این بحث ها چندان اسان نیست .به خصوص اگر شما پاسخ هایی بدهید که به بحث کمکی نکند و ان را به بن بست بکشاند این ها غیب می شوند .
    ندید گرفتن این مردم مخالف کار دست مسولین می دهد .من نمی تونم به شما بقبولانم که اینها دست کم ۷۰ درصد جامعه هستند ولی نگاهی بکن به کلاس های درس در دبیرستان ها ی پسرانه جایی که محاسن دانش اموزان ذکور و نوعی تیپ بیداری …کاملا مشخص است .ببین انجا بیش از دو دانش اموز از تیپ بیداری هستند یا خیر .
    این کلاسها نمونه کاملا واقعی از ترکیب سیاسی خانواده هاست .احتمال ضعیف دارد که یک خانواده از نوع بیداری یک فرزند سبز تحویل دهد .و از طرفی امکان صفر در صد است که یک خانواده سبز یک جوان بیداری تحویل دهند .
    من امروز مطمنم نوع برخورد و مرزبندی توسط مسولین کار را به اینجا رساند .

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۲۰:۱۷:

    شما کی دیدی من وجود معترضین رو انکار کنم؟ همونجوری که مشاهده کردی من بارها نسبت به برخوردهای سلبی واکنش نشون دادم و نوشتم. بارها و بارها. و حتی در یک مطلب تصریح کردم برخورد‌های نادرست با معترضین و اجازه ندادن به صحبت کردن اونها به ضرر خود انقلاب هست. چرا که وقتی فضا باز و روشن باشه، مشخصه چه مقدار معترض داریم اما وقتی فضا بسته باشه کسانی خیال می‌کنن معترضین بی‌شمار هستن.

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۳۴:

    بازهم فرار به جلو با تابلوی دمکراسی و اکثریت بودن !!!
    اقای صفا امکان ندارد یک جریان تمامیت خواه که قدرت را بی چون چرا برای خودش می خواهد اجازه بدهد به مخالفش حرف بزند .
    باید مراقب حامیان خود باشند .انها نباید تحت تاثیر روشنگری منتقدین قرار بگیرند .
    ابداع عبارت فتنه امکان گفتگو را ازبین برد .انقدر ان را تکرار کردند که من فکر کنم اقای کروبی هم سرانجام بر علیه خودش موضع بگیرد .!!!!
    شما ببینید ما علنا پارازیت می اندازیم بر روی رسانه ها .
    ما صاحب حجمی از فیلترینگ در اینترنت هستیم که در دنیای امروز قابل توجیه نیست .
    ما به نماینده مخالف در مجلس …مرگ بر امریکا می گوییم !!!!!!تا صحبت نکند .
    و اقای صفا مقاله شما به کدامیک از موارد بالا می پرداخت .

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۵۲:

    آرشیو مطالب من موجوده اما جهت استحضار شما :
    http://24tir.ir/?p=5397
    http://24tir.ir/?p=7657
    http://24tir.ir/?p=4748
    http://24tir.ir/?p=6225
    http://24tir.ir/?p=5092
    http://24tir.ir/?p=4352
    http://24tir.ir/?p=8138

    [پاسخ]

  4. ناشناس گفت:

    ۳۰ ساله تو آمریکا هر کی میاد همینو می گه، بعد شما این رو معادل می کنی با حرفی که آقای هاشمی در یه موقعیت خاص در یه نامه به یه نفر زده و بعدشم درست در اومده؟ مگه به قول خود شما فتنه اتفاق نیافتاد بعد از انتخابات؟ مگه این همه آدم بین خوداتون نگفتن بی احترامی ها مردم رو عصبانی کرد؟
    آقای هاشمی حرفی از انقلاب نزده، شما خودت واسه خودت ترجمه می کنی؟ بعدم بی توجه به اینکه خودت داری می گی آمریکایی ها کلا مستقل از زمینه تاریخی این حرفو می زنن ربطش می دی به یه آدمی که پریروز این حرفو زده؟
    جالبه واقعا.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۰ ۲۱:۳۹:

    از مفهوم کلیت این نامه‌ی سرگشاده که قبل از همه سر از رسانه‌های ضد انقلاب درآورد که بگذریم اینها برای من مفهومی جز انقلاب مردم نداره :
    “بی‌شک بخشی از مردم و احزاب و جریانها این وضع را بیش از این بر نمی‌تابند و آتش‌فشانهایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند، در جامعه شکل خواهد گرفت”
    “برای حل این مشکل …..و خاموش کردن آتشی که هم اکنون دودش در فضا قابل مشاهده است،….. مانع شعله‌ورتر شدن این آتش در جریان انتخابات و پس از آن شوید”
    و در نهایت :‌
    “سرچشمه شاید گرفتن به بیل چوپر شد نشاید گرفتن به پیل”

    این نامه با این مفهوم چرا باید همزمان با اظهارات وزیر دفاع امریکا، بازنشر بشه؟ مناسبت خاصی داره؟ باور کنید دوست دارم بدونم چرا این نامه الان باید منتشر بشه؟‌

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۰۶:۳۲:

    این نامه مدتها قبل از اینکه پخش بشه یه آقای خامنه ای داده شده بوده. تاریخ به این نزدیکی رو دیگه نمی تونین عوض کنین.
    غیر از این، همزمانی این بازنشر با پخش این خبر که آقای خامنه ای با اسم بردن از افراد در مناظره ها مخالف بودن و آقای احمدی نژاد به هر حال کار خودشون رو کردن هم شاید جالب باشه.
    یا با اینکه بحث های انتخابات دوباره داره داغ می شه. یا اینکه بحث حبس موسوی و کروبی دوباره داغ شده.
    اگه واقعا براتون سواله، اینا رو هم در نظر بگیرین. شاید بشه کمی عمیق تر به مسائل کشور فکر کرد.
    به جای اینکه آمریکایی که ۳۰ ساله صبح تا شب تو گوش ما می خونن هیچ غلطی نمی تونه بکنه، بشه لولو خورخوره ای که بخاطرش تک تک حرکات و حرفامونو باید عوض کنیم و قایم کنیم و سرتاپای زندگی هامون رو دروغ های آقایون برداره از ترس “دشمن”.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۴۴:

    رهبر انقلاب در نمازجمعه ۲۸ خرداد ۸۸ اشتباه احمدی رو گوشزد کردن نه حالا :
    http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=7190

    کسی نگفته به خاطر دشمن حرفها رو سانسور کنیم, عرض شد اگر حرف جدیدی هست باید گفته بشه نه اینکه حرفهای دو سال قبل رو تازه منتشر کنیم. آقای هاشمی اگر به کار خودشون ایمان دارند و اعتقاد هم دارند حرفشون حرف مردم هم هست باید بیان و با شهامت پیگر خواسته هاشون بشن نه اینکه در لفافه و به این روش حرف بزنن.
    آقای هاشمی آقای خاتمی و سایرین اگر اعتقاد دارند به درستی کارشون صراحتاً بیان و با کمک مردم خواسته های خودشون رو از جمله رفع حصر رو پیگیری کنن. اما چرا نمی کنن؟
    چون میدونن این حرفها پشتوانه مردمی نداره

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۲۱:

    اینم دوباره همون حرف “اگه راس میگیم باید حاضر بشین کشته بشینه”.
    بنده به نظرم در انتخابات تقلب شده، به نظرم آقای احمدی نژاد و آقای خامنه ای و اکثر کسان دیگری که دستی توی کار دارن دارن مملکت رو به باد می دن، ولی حاضر نیستم بابت این نظرم کشته بشم. یه کسی هم ممکنه حاضر باشه بره زندان ، اونم زندان هایی که معلوم نیست سالم بری توش چه جوری در بیای، یکی حاضر نیست.
    آقای خاتمی هم از همون روز اول رییس جمهور شدنش همه می دونستن که آدم تظاهرات و استفاده اینطوری از نیروی مردم نیست. آدما در روشهای سیاسی شون با هم فرق می کنن.
    آقای هاشمی هم اولا به اندازه کافی هزینه داده به نظر من، ثانیا اینکه تصمیم بگیره چه جوری نظراتشو ابراز کنه ، در سیتسمی که تمام کار هایی که شما پیشنهاد می کنی ریسک وحشتناک داره به خودش مر بوطه.
    طبق معمول انتخاب شخصی برای شما بی معنیه.

    به جای اینکه بیای بگی چرا قانونی که وجود داره و نوشته شده و قراره اجرا بشه زیر پا گذاشته می شه و این مردمی که به نظر شما فتنه ان و خیلی هم کم هستن اجازه یه راهپیمایی بدون تهدید نمی گیرن و حق ندارن مراسم افطار بر گزار کنن تو خونشون و اعضای خانواده شون رو که کشته شدن با خیال راحت دفن کنن، می گین اگه راس می گفتن جلوی این کارا وای می سادن.

    من یه بار دیگه اینو گفتن، بازم می گم، بر اساس این حرف شما، شاه ایران از خرداد سال ۴۲ تا بهمن ۵۷ مقبولیت مردمی داشته و انقلاب پشتوانه مردمی نداشته اگه نه همون موقع پیروز می شد. حتما با شکنجه های زندان های شاه و آدمهایی که کشت مشکلی ندارین چون اگه انقلابیون راس می گفتن و پشتوانه مردمی داشتن حتما همون موقع پیروز می شدن.
    و ما که انقلاب کردیم که مجبور نباشیم حرف زور بشنویم، باز بعد ۳۰ سال رسیدیم به جایی که برای رسوندن حرفمون به گوش آقایون و احقاق حقوقمون باید زندان بریم و خون بدیم و کشته بدیم. چیزی که برای امام علی اولین معیار سلامت یه جامعه بوده، برای ما شده دلیل قتل و زندان و از دست دادن فرصتهای تحصیلی و شغلی.
    و شما تو این شرایط ، به جای اینکه از خودتون بپرسین چرا جامعه ما باید اینطوری باشه، سوالتون اینه که چرا سیاستمدارا و مردم حاضر نیستی بیشتر هزینه بدن.

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۴۹:

    فهمیدن این که چرا این نامه دوباره باز نشر شده برای من سخت هست. ولی تیتر این مطلب به نظر من حاوی نکته جالبی هست یعنی “احمدی نژاد و جریان انحرافی یکی هستند”.
    با این که خود مطلب تکراری هست اما تیتر مطلب کاملا جدید هست.
    به نظر من آقای هاشمی می خوان که پیغام جدیدی به رهبر نظام برسونن و اون هم این هست که “جدا کردن جریان انحرافی از احمدی نژاد کار اشتباهی هست”.
    با توجه به این که رهبر نظام آبروی خودش رو برای رییس جمهور شدن احمدی نژاد گرو گذاشت (نقل به مضمون از سخنرانی ۲۹ خرداد ۸۸) همیشه سعی شده که خود احمدی نژاد جزو جریان انحرافی محسوب نشه. آقای هاشمی با این مطلب می خوان به رهبر نظام و افراد هم فکر ایشون تذکر بدن که احمدی نژاد خود جریان انحرافی هست و این جدا سازی اشتباه هست. تکرار متن نامه هم برای یادآوری اتفاقات دو سال اخیر که نتیجه گوش نکردن به نصایح آقای هاشمی بود، هست.

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۲۰:۲۲:

    موافقم که به این دلیل نامه رو منتشر کرده اما یه چیزی رو آقای صفا توی گوگل ریدر نوشتن امروز بد نیست بخشی از اون رو در ادامه حرف شما قرار بدم البته با اجازه از ایشون :

    “اگر فرض را بر صحت ادعای آقای هاشمی بگذاریم، باید گفت جناب آقای هاشمی دقت کرده‌اند که چرا به این صورت علیه جریان انحرافی موضع گرفته می‌شود؟
    به دو دلیل عمده: اول) زاویه‌ایی که این جریان با آرمان‌های اصیل انقلاب و ولایت فقیه دارد؛ دوم) اتهامات سنگین اقتصادی و اتهام به سهل انگاری در زمینه‌ی ارزشهای اسلامی.

    بسیار خوب! جناب آقای هاشمی رفسنجانی، شما خودتان سالهای سال است که به این دو مهم متهم هستید، فلذا بهتر است سکوت اختیار کنید… “

    [پاسخ]

  5. رضا گفت:

    اتفاقاً به نظرم خیلی هم خوب شد که این نامه الان دوباره روی سایتشون قرار گرفته. همونجور که می دونید اساس این نامه مربوط به به تهمتی هست که به نادرستی البته احمدی نژاد در مناظره بیان کرد. با توجه به اساس این نامه، جای این سوال وجود داره که آقای هاشمی بعد از دو سال چه اقدامی جهت روشن سازی مردم و شفاف سازی پیرامون این حرفهای انجام دادن؟
    اگر آقای هاشمی صداقت دارند اجازه بدن دادگاه فرزندانشون برگزار بشه تا پاک بودن فرزندانشون به همه روشن بشه .
    حرف بدی میزنم؟

    [پاسخ]

    بابک پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۰ ۲۱:۵۴:

    آقای هاشمی اجازه بدهد؟
    مگه قوه قضاییه دست اقای هاشمی است که اجازه بدهد یا ندهد؟
    مگه این مملکت ولی فقیه ندارد که اجازه ندهد یکی مثل اقای هاشمی
    روی قوه قضاییه اعمال نفوذ کند؟
    برگزاری دادگاه مگه احتیاج به اجازه داره؟

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۰ ۲۲:۰۰:

    قوه قضاییه کار خودش رو کرده! ولی آقا فراری هست توی لندن .
    آیا آقای هاشمی نمی تونن از پسرشون بخوان تشریف بیارن ایران و صادقانه در دادگاه حضور پیدا کنن و به مردم جوابگو باشن؟‌

    [پاسخ]

    بابک پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۰ ۲۲:۱۱:

    آقای کروبی که در دسترس هستند چرا بخاطر ۳۰۰ میلیون محاکمه نمیشوند؟

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۴۷:

    نشد دیگه دارای سوال رو با سوال جواب میدی.
    شما بگو چرا آقای هاشمی فرزند خودش رو نمیاره بگه جواب گو باش تا دیگران هم یاد بگیرن؟

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۵۸:

    خطاب به اقای رضا :
    چقدر حس می کنی که افکارت و در نهایت سوالهایت می تواند مخالفینت را ساکت کند و مچ انها را بگیرد ؟
    از نظر من مدتهاست که در موضع ضعف هستید .و لذا مردم امروز می گویند …بهتر است که نهادها جواب دهند و انها مورد حسابرسی قرار بگیرند .ایا قبول دارید ما در کشوری زندگی می کنیم که فساد اداری در ان تثبیت شده ؟
    ایا شما چند شب پیش داستان فساد جامعه ورزش را در تلویزیون دیدید ؟
    در میان این همه مورد وقتی درخواست دارید که فرزند هاشمی فقط محاکمه شود …این درخواست فقط سیاسی است .ایا حاضرید که پرونده نهادها و اشخاص دیگر هم بر رسی شود ؟الان ما شاهدیم که دوستانی که یاسر نام دارند و در انگلیس دارند تحصیل می کنند و در اینترنت همسو با شما کامنت می گذارند باید جز ثروتمندان بعد از انقلاب باشند . ثروت اینها چگونه به وجود امده است ؟
    ایا دولت موافقان خود را برای تحصیل فرستاده ؟

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۵۱:

    به نظر من هر کسی که مورد اتهام واقع شده باید یا از طریق قوه قضاییه یا از طریقی دیگه برای مردم روشنگری کنه. یه وقتی هست که یه اتهامی رو یه نفر به کسی میزنه که اونم باید روشنگری بشه اما یه وقتی هست در ذهن بسیاری از مردم سوالاتی وجود داره. این سوالات زیادی که در ذهن مردم هست باید جواب داده بشه.
    شما خودت هم خوب میدونی تا همین یه دهه قبل همین تلوزیون های ضدانقلاب هم مدام از هاشمی و اینها حرف میزدن که فلان است و بهمان ولی حالا که خیال کردن نظر هاشمی به نظرشون نزدیک تر هست دیگه سکوت کردن و هیچی نمیگن. شما اگر سنت به این زمان ها برسه امکان نداره یادت نباشه که چقدر حرف در مورد هاشمی مطرح بود. چرا ایشون به این سوالات جواب نمیدن ؟
    چرا شما از سوال کردن من ناراحت میشی. سوال کردن خیلی هم خوبه وقتی جوابی داده بشه مسائل روشن میشه . هیچ وقت از سوال کردن واهمه نداشت باش

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۰۶:۳۶:

    آقای محترم شما اگه تاریخ اینقدر سریع یادتون می ره، ما تو همین کشور بودیم و یادمونه که قوه قضاییه این کار رو کرد. بدون هیچ شکایتی و به درخواست خود آقای هاشمی تحقیقات مفصلی انجام شد و معلوم شد هیچ خطایی نبوده.
    نکنه انتظار دارین هر کسی هر سال خودشو به دادگاه معرفی کنه که آقای احمدی نژآد هوس کرده یه تهمتی بزنه؟
    مردم بیکارن؟
    بودجه مملکت مفته؟
    کشور قانون نداره؟
    الان یکی بیاد تو تلویزیون بگه آقای خامنه ای دزده هم شما همینطوری می گی آقای خامنه ای باید بره دادگاه ثابت کنه؟ یا می گیرن می اندازنش زندان و شما صداتون در نمیاد که چرا؟

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۵۳:

    قوه قضاییه پرونده مهدی هاشمی رو بررسی کرد؟ کی ؟ چرا ما ندیدیم؟
    در مورد رهبر انقلاب هم شما میبینی که حتی مخالفترین مخالفان ایشون هم به “حتی یک نقطه خاکستری نمیتونن پیدا کنن” . چرا همه چیز رو به هم ربط می دیدن؟
    http://www.ahestan.ir/?p=7894

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۳۲:

    قوه قضاییه اموال اکبر هاشمی رفسنجانی رو بررسی کرد. شما ندیدن برین ببینین.

    من پرسیدم هر کی از راه برسه به هر کی تهمت بزنه شما می گی باشه بریم دادگاه؟
    که شما جوابم رو دادی. نه خیر نمی گی. برای کسی که خودت قبولش داری، با یه جمله سر و ته قضیه هم میاد. ولی برای کسی که قبولش نداری، سوالت اینه که خب اگه چیزی نیست بیاد توضی بده.

    این همه آدمی که بخاطر تصمیم های آقای خامنه ای از درس و کارمحروم شدن زندگیشون دزدیده شده به نظر من. شما حاضری شرایطی فراهم کنی که اینا بدون هیچ تهدیدی بتونن تو دادگاه از ایشون شکایت کنن؟ و ایشون هم بیاد وایسه مثل هر شهروند دیگه ای جواب پس بده؟
    اگه حاضر نیستی، و با همین یه جمله “حتی یک نقطه خاکستری نمی تونن پیدا کنن.” می خوای قضیه رو ببندی، بی معنی می شه یه کمی این انتظارت درباره بقیه.

    الان کسی تو روزنامه یا مجله اش سوالی در مورد آقایون هم نظر با شما مطرح کنه به جرم توهین به فلانی و بساری یا روزنامه اشو می بندن یا می فرستنش زندان. از اون طرف یارو رفته تو تلویزیون یه سری مزخرف محض گفته به رییس مجلس خبرگان، ایشون باید بره جواب بده؟ همه کارتون از یه ور بام افتادنه. نه به اونکه آدم به هم نظران شما اعتراض معمولی هم نمی تونه بکنه، نه به اینکه انتظار اخلاق و همه چی رو سر و ته می کنین که به مخالفینتون حمله کنین.

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۲۰:۲۴:

    خود من هم هنوز باورم بر اینه که آقای هاشمی خودش مشکل مالی نداره . بحث من سر فرزندانش هست. من هیچ وقت یادم نمیاد که پرونده مهدی هاشمی بررسی شده باشه.
    شما اگر خبرش رو دارید بذارید؛ شاید حق به دست شماست و من اشتباه میکنم.
    بعدش اینکه من که گفتم در زمینه مفاسد مالی هر کسی اتهام قابل توجه و با مدرک و سندی متوجهش هست باید پاسخگو باشه. یا به قوه قضاییه یا به مردم . هر کسی میخواد باشه

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۴۱:

    والا این پست درباره آقای هاشمی بود، و من درباره تهمتی که آقای احمدی نژاد به ایشون زد نوشتم. شما گفتی آقای هاشمی چه کاری در جهت شفاف سازی انجام داده، منم گفتم اموالش بررسی شده.
    “پسرش رو بیاره” هم معمولا در مورد بچه های صغیر استفاده می شه.

    بعدم اینکه پس حالا شد اتهام مالی چون مخالف ما موردش اتهام مالیه.
    تا وقتی هم ما خودمون اتهام مالی نداریم، می گیم فقط مسائل مالی باید بررسی بشه. قتل و زندان و محرومیت از تحصیل و محرومیت از شغل و همه اینا احتیاجی به بررسی نداره؟

    [پاسخ]

  6. رضا گفت:

    یه نکته مهم دیگه هم خطاب به دوستان مخالف بخصوص آقا هومن و اصلاح طلب عزیز. در پست قبلی گفتید ایران قضیه غزه و اینها رو حربه کرده برای چیزهای دیگه.
    حالا میخواستم بگم آیا شما هم فساد و اینها رو حربه نکردید برای مخالفت با نظام؟ اگر صداقت دارید چرا به فرزندان آقای هاشمی اعتراض نمی کنید؟
    اگر فرزند یک نفر دیگه هم فرار کرده بود رفته بود لندن و یک فرزند دیگش هم در مظان اتهام بود باز اینجوری سکوت می کردید؟ آیا این نشونه ایی از عدم صداقت شما که می گید نگران فساد اقتصادی و اینها هستید نیست؟‌
    البته این رو میشه از جاهایی دیگه هم فهمید. شما درباره ۳۰۰ میلیونی که آقای کروبی از شهرام جزایری پول گرفته بود هم سکوت کردید! ـ بعضیا میگن سیصد میلیون اون زمان پول زیادی بوده اما من میخوام بگم والا بلا الان هم پول خیلی زیادیه ـ اگر واقعاً این چیزها براتون مهم بود هم اون زمان و هم بعدش به آقای کروبی اعتراض می کردید….
    اما متاسفانه شما در برابر اینها سکوت کردید….

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۰۱:۰۷:

    یه نکته مهم دیگه هم خطاب به دوستان مخالف بخصوص آقا هومن و اصلاح طلب عزیز. در پست قبلی گفتید ایران قضیه غزه و اینها رو حربه کرده برای چیزهای دیگه.
    حالا میخواستم بگم آیا شما هم فساد و اینها رو حربه نکردید برای مخالفت با نظام؟
    …………………………….
    خدای من …این چه دفاعی بود ؟!!!!مسلم است که وجود فساد در یک کشور از کجا اب می خورد .مگر قضاوت شما در مورد فساد در قبل از انقلاب متوجه سلطنت نبود ؟و ایا این مورد یکی از دلایل مردم برای انقلاب نبود ؟
    اگر شهروندان ایرانی دولت را متهم به فساد می کنند …شما که حامی دولت هستید و این حمایت را کنترات کردید باید منکر فساد شوید ودر غیر این صورت پذیرفتن ان خیلی بد است .
    فساد شیرازه یک کشور را از هم می پاشاند .و باعث عقب مانده گی می شود.
    ایا می توان از نظامی حمایت کرد که با انتقاد فساد مواجه است .اگر می توان …راست می گویید ما داریم بهانه می گیریم .
    ………………………..
    اگر صداقت دارید چرا به فرزندان آقای هاشمی اعتراض نمی کنید؟
    ……………………….
    من سوالی دارم چرا اتفاقا کسی را که شما فرزند او را فاسد می خوانید از قضا احساس می شود با سران سبز مخالفتی انچنان نکرده ؟ ایا این انتقام جویی نیست ؟خود همین فساد است .اگر فرزند اقای هاشمی توانسته فساد کند باید پرونده تمام افراد را جستجو کنید .

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۵۶:

    هومن یعنی باور کنم که تو منظور من رو نفهمیدی؟ چرا اینقدر زبونمون برای هم بیگانس؟ من که ادعایی نکردم . فقط گفتم اگر شما به فساد در کشور معترض هستید چرا به فساد فرزند هاشمی ایراد نمی گیرید؟
    گیرم که دیگرانی در مقابل فساد سکوت کردن چرا شما مثل اونها در مقابل فساد سکوت می کنید. وقتی کسی که همه می دونن دارای اتهامات مالی فراوانی هست و از کشور هم فرار کرده و پدر همین ادم در مقابل کارهای پسرش سکوت کرده, چرا شما نمی گید ما نیازی به دفاع اینجور آدمها از جنبش سبز نداریم. چرا به اینجور ادمها اعتراض نمی کنید؟

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۲۳:

    هومن یعنی باور کنم که تو منظور من رو نفهمیدی؟ چرا اینقدر زبونمون برای هم بیگانس؟ من که ادعایی نکردم . فقط گفتم اگر شما به فساد در کشور معترض هستید چرا به فساد فرزند هاشمی ایراد نمی گیرید؟
    …………………………………………………………….
    می دانی چرا زبانمان بیگانه است برای همدیگر ؟
    زیرا جنس ما متفاوت است .من کسی را ندارم که برایم تکلیف سیاسی معین کنه و ختم کلام را بگه …من ازادم .ولی برای تو وضعیت فرق داره .
    من سوالی دارم ؟اگر هاشمی هم حمایت می کرد از نابغه هزاره احمدی نژاد …بازهم شما دنبال فرزندش بودید ؟مسلما خیر .زیرا شما تمام زندگیتان به این شکل است .
    کشور ما غرق در فساد است .ما خواستار محاکمه تمام مفسدین هستیم .ما خواستار بر رسی هر فعالیت اقتصادی مشکوک هستیم .ایا شما هم هستید ؟

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۲۰:۲۹:

    اون بالا گفتم دوباره هم میگم شخص هیچ فرقی نمیکنه . هر کس باشه باید پاسخگو باشه. من از سالها سال قبل اونوقتی که خیلی ها از هاشمی دفاع میکردن در مورد این چیزهای هاشمی سوال داشتم و هنوزم دارم چون واقعا مهمه برام بدونم آیا چیزهایی که در مورد پسرشون میگن درسته یا نه؟‌
    من تو این چند وقتی که شما رو شناختم خدا رو شاهد میگیرم هیچ وقت به ذهنم هم نرسیده شما از کسی خط فکری می گیری و مثلا این حرفها مال خودت نیست و اینها ولی شما مشکلت اینه که چون من موافق حکومت هستم متهمم میکنی به اینکه کسی برای من تصمیم میگیره و به من میگه چجوری فکر کنم. این انصاف نیست …

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۴۴:

    من تو این چند وقتی که شما رو شناختم خدا رو شاهد میگیرم هیچ وقت به ذهنم هم نرسیده شما از کسی خط فکری می گیری و مثلا این حرفها مال خودت نیست و اینها ولی شما مشکلت اینه که چون من موافق حکومت هستم متهمم میکنی به اینکه کسی برای من تصمیم میگیره و به من میگه چجوری فکر کنم. این انصاف نیست …
    …………………………………………………………….
    خیر اشتباه می کنید .منظور من به این شکل نبود .ایا شما به ولایت مطلقه فقیه اعتقاد دارید؟خوب می بایست گردن به تحلیلها بگذارید .
    اگر بگویند که این اقایان دشمن هستند …شما هم مشکلی با این قضاوت ندارید.
    برای همین مجموع مطالب دوستا ن بیداری مشابه هم و در خیلی موارد تفاوتی با هم ندارند .
    این خیلی فرق دارد با اینی که کسی من منتقد را گماشته بی بی سی لعنتی بخواند ؟
    حال نظرم را بگویم را جب حمایت از دولت .
    در دنیای متفکران موافق بودن با هیچ دولتی اعتبار نمی اورد .و نوع عقب ماندگی و ضد بشریت هست .مثل اینه که ما در انظار دایما ریس اداره را تایید کنیم .اینها ضد ارزش است .

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۰۲:۰۲:

    – فساد حربه ای نیست برای مخالفت با نظام بلکه دلیلی هست برای مخالفت با نظام
    – نه من و نه هیچ کس در ایران با محاکمه و مجازات مفسدین اقتصادی مشکلی نداره، حالا اون فرد میخواد هر کسی باشه. از سبز گرفته تا حزب اللهی مسلما کسی برای یک دزد احترام قائل نیست.
    – یادم هست که در تبلیغات انتخابات خرداد هشتاد و هشت توی میدان ونک یک شعر موزیکالی از بلندگو در حمایت از احمدی نژاد پخش میشد با این شاه بیت که “دکتر دزدگیره، کوسه میگیره” و الی آخر. چند تا بچه بسیجی هم که به زحمت ریش تو صورتشون بود یک حالت رقص و بشکنی به خودشون گرفته بودن و این شعر رو تکرار میکردن. این بچه ها خبر نداشتن که همون موقع احمدی نژاد یک پرونده یک میلیارد دلاری به استناد گزارش دیوان محاسبات داشت. این بچه ها خبر نداشتن که همین دکتر دزد گیر ما پرونده سیصد میلیارد تومانی از دوران شهرداری تهران داشت که توسط آقای قالیباف پی گیری میشد. به غیر آدمهای بدشانسی مثل فاضل خداداد یا جزایری هیچ وقت ما اسمی از مفسدین اقتصادی نشنیدیم در حالیکه با رتبه ای که ایران تو فساد داره باید اسامی خیلیها رو بشنویم. چیزی که میخوام بگم اینه که اون کسی که داره داد میزنه دزد دزد خودش شاه دزده، فقط ملت رو سر کار گذاشتن، ملت هم ماشاءلله خوب سر کار میرن!
    گر حکم شود که مست گیرند / در شهر هر آنچه هست گیرند

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۰۰:

    کاملا موافقم هر کس در هر جایی مورد اتهام واقع بشه باید سریعاً باهاش برخورد صورت بگیره چه از این طرف باشه چه از اون طرف. این کار هم به نقع مردم هست هم به نفع کسانی که بی گناه بهشون اتهام وارد میشه.
    هم من و هم خیلی های دیگه به اقای احمدی اعتراض کردیم که چرا در مقابل این مسائلی که دور و بر شماست سکوت کردید. خودتون هم دارید می بینید چقدر اعتراض به آقای احمدی از جانب دوستان سابقش داره وارد میشه.
    اما ایا در اون طرف و در جنبش سبز هم چنین وضعیتی وجود داره؟ آیا اونها هم به کسانی که در طیف فکریشون هستن و اتهامات سنگینی متوجه شون هست اعتراض کردن؟
    متاسفانه مبارزه با فساد و اتهام فساد اقتصادی زدن در کشور ما برای همه یک حربه اس برای به انزوا کشاندن حریف نه یک دلسوزی برای مردم

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۱۸:

    من و شما نه موظف هستیم و نه توانائی داریم که به مفاسد کسی اعتراض کنیم به دلایل زیر:
    – ما در مقام قضا نیستیم، ما در بهترین حالت می تونیم هیئت منصفه باشیم
    – ما مدارک لازم برای قضاوت رو نداریم. ما فقط داریم نوشته و شنیده ها رو تکرار می کنیم به هیچ وجه توانائی درستی آزمائی این مطالب رو نداریم، گذشته از این که یک سری مدارک رو اساسا نه شنیدیم و نه دیدیم
    – وقتی صلاحیت قضاوت رو نداریم اصلا نباید به این مسائل دامن بزنیم چون ناخواسته تبدیل میشیم به سربازان بی جیره و مواجب کسانی که میخوان از این مسائل بهره برداری سیاسی بکنن.

    اون کسی که باید به این مسائل رسیدگی کنه قوه قضاییه هست، اما بنا به دلایلی که برای من واضح هست در نظام جمهوری اسلامی این مسائل در صدا و سیما و رسانه ها مطرح میشه نه در دادگاه ها.
    وقتی یک مطلب از صدا و سیما و رسانه ها مطرح میشه یعنی جنبه تبلیغاتی داره نه دادرسی.

    [پاسخ]

  7. سربازةٌ گفت:

    سلام وعرض ادب.خسته نباشید.
    اول این که سپاسمندم از دقت در خبر.
    دوم این که ویژه سپاسمندم از مورد چهارم.
    سوم اینکه بسیار ویژه سپاسمندم از مورد سوم.
    ///
    انصافا این سایت جناب هاشمی، علاقه ی وافری به ذکر پی درپی نامه ی مذکور دارند! این برای من بسیار جای تامل داره. آخه اینقدر ضایع؟!

    [پاسخ]

  8. رضا گفت:

    انقلاب دوم مصر بر همه مبارک
    این است تحقق آرمانهای خمینی در قرن بیست و یک ….

    [پاسخ]

  9. پری روز…
    دیروز…
    امروز…
    و اما فردا: هاشمی رفسنجانی: اعتراف می کنم من هم مسائل ایران را مثل…. تحلیل می کردم!

    [پاسخ]

  10. با سلام بر شما و دوستان

    با مطلب مهم:

    “چه شده است عده وسیعی کمر به قتل سیاسی احمدی نژاد بسته اند”

    به روز می باشم. حتما” مطالعه بفرمایید.

    [پاسخ]

  11. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام بر اهالی باصفای حزب الله
    تبریک و تبریک برای انقلابی دوباره
    انقلاب در دل انقلاب
    دیوارهای سفارت سر خم کرده بودند
    پرچمی ننگین آتش گرفت
    صوت اذان می پیچد در عالم
    صوت لبیک
    اماما بنگر شکوفه های زیبایی را که بذرش با دستان مهربانت کاشته شد.
    اماما تمام لبخندهایی که بر گونه های اسلام در این روزها می نشیند مدیون توست
    و تو مدیون اسلام عزیز
    اماما دعا کن برایمان
    یا حق

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۴۵:

    رسیدن بخیر :)

    [پاسخ]

  12. سلام به همه و شب خوش
    آقای صفا یک سوال از شما دارم
    به نظر شما بحث درباره اصول و مبانی بیشتر و بهتر نتیجه میده یا درباره افراد و سابقه شون؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۴۶:

    گفت خربزه دوست داری یا هندوانه؟ گفت هردوانه :)

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۴۸:

    عجباااااا

    من رسما کم آوردم:))))

    [پاسخ]

  13. عبدالله گفت:

    یا وارث
    چه عظمتی دارد حسینیه حزب الله
    تب پشت تب می درخشد آینده
    موس ناله می کند از گردش
    چشم ها می دوند میان صفحه ها و طعنه می زنند
    اینجا قایم موشک بازی می چسبد
    دستان بر روی کیبورد می لغزند و می گویند
    اگر مردی چشم بزار
    چشم می گوید
    نه همان دنبال بازی بهتره
    انگشت ها می خندند و می گویند
    ای بابا همه این روزها الفرار را صرف می کنند
    اصلا بیا یه کامنت بزاریم و بشمریم زمان را تا پیروزی
    ده بیست سی چهل…
    یا حق

    [پاسخ]

  14. فطرس ملک گفت:

    سلام جناب صفا

    خدا قوت از این پست سنگین !!!!!!!

    [پاسخ]

  15. سلام.
    من هاشمی را دوست داشتم.
    هنوز هم دوست دارم اما…
    باورم نمی شد روزی هاشمی را این طوری ببینم.

    [پاسخ]

  16. کیان گفت:

    امیدوارم پاک نکنی
    من موندم چرا همه روسای دولت دست آخر در جمهوری اسلامی منحرف می شوند:
    ۱) بنی صدر منحرف فراری شد
    ۲) رجائی شهید شد ولی همه اطرافیانش حتی زنش منحرف شدند
    ۳)آقای موسوی راس فتنه شد
    ۴)آقای هاشمی راس فتنه و منحرف
    ۵) آقای خاتمی منحرف و از رئوس فتنه
    و بالاخره احمدی نژاد منحرف اندر منحرف
    چه خبر است مگر اینها توسط شورای نگهبان از بین هزاران نفر گزینش نشدند و شورای نگهبان هم مستقیما از طرف رهبر انتخاب نشده است؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۴۴:

    همه‌ی این موارد به دلیله که ما بر اساس اصول و آرمان‌هایمان رفتار می‌کنیم. هر کسی در هر پست و مقامی که باشه با عدول از اصول مورد انتقاد ما قرار می‌گیره.
    این چیزی که شما گفتی دقیقا دلیل حقانیت یک حرکت است که بدون تسامح با کسانی که بخواهند از آرمان‌های ۵۷ فاصله بگیرند برخورد می‌کنه.

    [پاسخ]

    کیان پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۰۹:۲۵:

    چطور میشه از بین تمام مردم (نمایندگان رهبری همیشه ادعا دارند با امضای امام زمان(سو استفاده از این نام توسط نمایندگان رهبری) صورت می پذیرد) فقط و فقط ۴ نفر را انتخاب می کنند و هر چهار نفر منحرف هستند(البته فقط و فقط با ادعای آقایون)

    [پاسخ]

    کیان پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۲۲:

    مساله اصلی این است که بیشترین شعار سیاسی انتخاباتی اصولگرایان، در اصلاح بانک‌ها و توزیع عادلانه اعتبارات و مبارزه با فساد متمرکز شده بود و اکنون نتیجه حاصل از پیگیری ۶ ساله این شعار، چنین است که می‌بینیم. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
    ۳۰۰۰ میلیارد تومان حدیث فسادی که با حمایت بسیج،سپاه و رهبری شکل گرفت که برابر با کل فسادها از ابتدای تمام حکومت ها تا کنون
    این است راس فتنه تا ببینیم در ارگان های دیگر چه خبر است

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ شهریور ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۵۴:

    بسم الله!!
    بسیج و سپاه و ره بری !!!

    [پاسخ]

  17. ناشناس گفت:

    شما حزب اللهی ها بدلیل درونگرا بودن و کمتر اجتماعی بودنتان نسبت به بقیه آحاد جامعه هوش اجتماعی و شم سیاسی کمتری دارید در واقع یک فاز ازبقیه مردم عقبترید مثلا در حالی که مردم عمدتا کتابهای شریعتی می خواندند شما نواب صفوی میخواندید و به شریعتی و مطهری میخندید و فحش می دادید بعد که مردم مطهری و اصلاح طلبی و روشنفکر دینی رو تموم کرده بودن بود شما تازه میرفتید دنبال مطهری و شریعتی و امثالهم حالا که مردم سکولاریسم رو دارن انتخاب میکنن شما کم کم بفکر روشنفکری دینی افتادین مثلا روشنفکر برجسته شما پور ازغدی هستش جدید به افکارش رجوع کنین . به نظر من تفکر حزب اللهی بحران جدی داره و اونم اینه که دچار فقر تیوریکه برای ایجاد مشروعیت دایم سنگرشو عوض می کنه جالبه توی سنگر مستقر میشه که قبلا مال دشمنش بوده جالب اینه که اونو فتح نمی کنه بلکه وقتی رقیبش و دشمنش اون سنگرو رها می کنه حرب الهی میره توی اون جاخوش می کنه دگر دیسی شخصیت اله کرم و ده نمکیو ببینید. فکر کنم اگر اینطوری پیش بره شماها برای اینکه لاییسیته وارد ایران نشه به سکولاریسم هم راضی بشین

    [پاسخ]

  18. ناشناس گفت:

    تفکر حزب اللهی واقعا دچار چالش جدی شده حزب اللهی ها از هادی غفاری بگیر تا اقای صفا دایم از گذشتشون بدشون میاد چون خیلی تندروی کردن چون نسنجیده حرکت می کنن برای مثال خزب اللهی ها خاتمی سالم را خیلی اذیت کردن در صورتیکه احمدی نژاد دروغگو و فربیبکارو حمایت کردن من فکر کنم در میان شماها یک ادم دوراندیش وجود نداره مثل اینه که باید همیشه تندروی بر شماها حاکم باشه تا یه فرد میانه رو میشه بصورت اتوماتیک از حزب اللهی بودن میاد بیرون

    [پاسخ]

  19. ناشناس گفت:

    مثلا تابحال یه ادم حزب اللهی نیومده و ازفسادهای اخیر از چپاول و از اختلاس عذرخواهی کنه صفا جان حتی تو جرات و جسارت و شجاعت معذرت خواهی نداری ببین میلیارده دلار بخاطر حمایت تو از یک جریان خاص اختلاس شده و توهیچ معذرت خواهی نمیکنی من ازینکه در دوره خاتمی لنگ چندتا خانم بیحجاب رفت بالا از تو پوزش میطلبم اما تو چی؟

    [پاسخ]

  20. ناشناس گفت:

    یا اینکه مردم هاشمی را دهه ۷۰ دزد میشناختند ولی شما اون موقع مردم رو بخاطر هاشمی کتک می زدید بخاطر هاشمی دانشجوهایی مثل طبرزدی رو محکوم می کردید برای اساتید و منتقدین مشکل ایجاد میکردید
    بعدا که مردم اگاهتر شدن و دزد اصلی رو شناختن شما اون موقع رفتید دنبال هاشمی مردم تازه به این درک رسیده بودن که هاشمی هیچ کاره است و باید برن سراغ شاه دزد . حالا شما مخالف هاشمی شدین و رفتین تو دامن شاه دزد اصلی و به احمدی نژاد و بادامجان دورقاب چین های شاه دزد اصلی افتخار کردین و این بصیرتو نداشتین که احمدی نزاد رو چون شاه دزد اصلی ازش حمایت میکنه پس اونم غرق در فساد ه و دباره برعکس مردم بودین فاسد اصلیو نشناختین شروع کردین به فحش دادن به موسوی بیچاره که از مال دنیا یه پراید داره و یا کروبی که متهم به ۳۰۰ میلیون رشوه است توی مملکت به این فاسدی چیزی چشمگیرتر براتون نبود.حالاکه احمدی نژاد فسادش محرز شده ممکنه که مردم خصوصا جنبش سبز بخاطر از پاداوردن شاه دزد اصلی پشت سرش قایم بشن و ازش حمایت کنن ولی شما دباره به احتمال زیاد پشت شاه دزد اصلی وایستسد و از اون حمایت کنید همیشه یه فاز از مردم عقبید

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ شهریور ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۵۷:

    مردم یعنی کی؟

    [پاسخ]

  21. […] توصیه می‌کردند و چه بلایی بر سر اقتصاد آوردند؟! • هاشمی رفسنجانی از “پانه‌تا” یا “پانه‌تا&rdq… برچسب ها:آرمیتا رضایی, آینده نیوز, بازتاب, بازتاب […]

  22. […] دکتر رایس، چه خبر از درد زایمان خاورمیانه‌ی جدید؟! • هاشمی رفسنجانی از “پانه‌تا” یا “پانه‌تا” از هاشمی ر… • مشکل اصلی اسرائیل “مادر شهید مصطفی احمدی” است • […]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: