وکیلانه » » گرمای تابستان، روزه، چادر مشکی؛ “صبر ریحانه ها “
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
گرمای تابستان، روزه، چادر مشکی؛ “صبر ریحانه ها “
۲۴ام, مرداد ۱۳۹۰| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[۹۷]

هیچ کاری به فواید حجاب ندارم، کاری به اینکه در کجای قرآن اسم چادر آمده هم. بحثم مُضر یا مفید بودن پوشش نیست. فقط می‌خواهم بگویم، اگر به چیزی، هر موضوعی (خوب یا بد) اعتقاد پیدا کردی، اینگونه محکم پای آن بایست.

مثل این ریحانه‌های چادری که از داغی دنیا به زیر خنکای چادرشان پناه برده‌اند، مثل این بانو‌های چادری و غیرچادری محجبه، که ۱۵ ساعت روزه داری و حُرم گرمای تابستان هم، حرمت حجابشان را نمی‌کاهد.

اگر هر کس، به هر چیزی که معتقد بود پای آن اینگونه محکم می‌ ایستاد، دنیا گلستان می‌شد.

امروز هوا خیلی گرم بود و من که دارم از حال می‌روم. حالا هم که دارم این کلمات را کنار هم قرار می‌دهم تا اجابتی باشد به دعوتِ “صبر ریحانه‌ها” فقط ساعتی تا افطار باقی مانده. ریحانه‌ی من تازه از بیرون آمده. همینجور که دارد چادر‌ش را آویزان می‌کند لبخند دلبرانه‌ایی حواله‌ی من که این‌ گوشه‌ی اتاقم نشسته‌ام می‌کند و شادمانه می‌رود برای تدارک افطار. انگار در ماه میهمانی، او و اوها، میزبان‌ند.

آخدا؛ فکر می‌کردم فقط ما زمینی‌ها وقتی میز‌بان باشیم پُزِِ داشته‌هایمان را به مهمان می‌دهیم اما نگو تو هم انگار داری صبر ریحانه‌هایت را به رخ ما می‌کشانی، خوب، حق هم داری. این فرشته‌ها‌ی زمینی‌، تعبیر “انی اعلم ما لا تعلمون“‌ت هستند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــبعدازنوشتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(ان المؤمن أشد من زبر الحدید، ان الحدید اذا أدخل النار تغیر، و ان المؤمن لو قتل ثم نشر ثم قتل لم یتغیر قلبه)
امام صادق علیه السلام فرمود:  مومن از پاره های آهن سخت تر و استوارتر است، آهن را چون در کوره آتش بری تغییر می کند، اما مومن اگر کشته شود و زنده شود و باز کشته شود، هرگز تغییری در باور استوارش پدید نمی آید !



۹۷ دیدگاه برای “گرمای تابستان، روزه، چادر مشکی؛ “صبر ریحانه ها “”

  1. هومن گفت:

    در کشور ما زنان چادری زیاد بودند با اینکه جامعه ازاد بود ولی همیشه می دیدیم که خیلی از بانوان حجاب را ترجیح می دادند .امروز مسایل طور دیگری است .خیلی ها چادر را نماد سیاسی گروهی کرده اند که بخشی عمده از مردم را که حجاب چادر ندارند را قبول ندارند .وقتی زنانی را می بینید که حجابشان به نوعی خاص است گرایش سیاسیشان هم خاص است .و اگر خانواده ای از این گرایش استقبال نکند معمولا هم اجازه نمی دهند فرزندان دختر از ان نوع حجاب هم استفاده کنند .

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۵۴:

    خوب همینا ممکنه فردا روزه رو هم نماد یه قشر خاصی ببینن، پس فردا نماز رو هم نماد یه قشر دیگه، پسون فردا آب خوردن تو لیوان رو هم نماد یه قشر دیگه. اونوخ باید همه رو کنار بزارن؟ :)

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۰۹:

    البته من نمی دونم واقعا این مثال های ایشون واقعیت خارجی هم داره یا نه
    چون تا آنجایی که من می بینم در جامعه که خیلی از چادر ها هستند که ممکن است یک برنامه سیاسی رات قبول نداشته باشند و برعکس
    چه ربطی به هم داره اصلا؟

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۱۱:

    تو دوره کارشناسی یه همکلاسی داشتیم
    هر استادی هر چی می گفت: با لهجه ی غلیظ مشهدی می گفت : نننننننِِ استاد ببینین… وبعد مخالفت
    اگه بچها نظر میدادن که دیگه نگو
    معروف شده بود به نننننننه استاد
    گاهی هم همون حرف طرف رو میگفت : فقط با چاشنی مخالفت:)

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۳۵:

    خیر……ایم مسله واضح است .خانم ها را با چادر مشکی و روسری که کاملا تمام موها را کیپ کرده در کنار اقایانی که محاسن و انگشتر عقیق و پیراهن استین بلند را دارند …کاملا مشخص و واضح هستند که گرایش سیاسی و مشاغلی دولتی دارند .و حال این شکلی در نظر بگیریم :
    ایا درصدی از زنان و مردان در سنین میانسالی از حامیان مذهبی و متعصب حاکمیت در ایران هستند یا خیر ؟ اگر هستند وجه مشترک اغلب انها تظاهرات مذهبی در پوشش است .خب این پوشش برای انها مانتو نیست و برای مردان استین کوتاه نیست .و مردم این افراد را می بینند پی می برند که تمایل سیاسی انها چیست .ولی در کنار این مطلب من با مردانی صحبت کردم که کاملا چهره مذهبی داشتند ولی اصلاح طلب بودند و معتقد به کرامت و ازادی انسانها در انتخاب .این قشر یک تبلیغ قوی و جذاب برای مذهب هستند .و می توانند جوانان را امیدوار نمایند .

    [پاسخ]

    الهم عجل لولیک الفرج پاسخ در تاريخ مرداد ۲۵ام, ۱۳۹۰ ۰۱:۰۰:

    به نظر من یکی از موثرترین عوامل بر کاهش تعداد چادریها ، صدا و سیما بود . (مخصوصا در دهه ۷۰)

    وقتی دائما لباس مقدس خانمها را بر تن معتادان و بیسوادها نشان میداد معلوم بود که این لباس تداعی گر بیسوادی خواهد شد .

    باور کنید که اگر در یک فیلم کاپشن من بر تن یک معتاد نمایش داده شود ، از فردا دیگه من حاضر نیستم اون کاپشن رو بپوشم .

    ——————————————————–

    البته کاهش تعداد چادریها خوبیهایی هم دارد . بدین معنا که امروز فقط افراد معتقد و مومن چادری هستند ، ولی در گذشته اینچنین نبود .
    امروز چادر نماد یک فرد مومن و تحصیلکرده است اما در گذشته اینچنین نبود .

    [پاسخ]

  2. اصلاح طلب گفت:

    “اگر هر کس، به هر چیزی که معتقد بود پای آن اینگونه محکم می‌ ایستاد، دنیا گلستان می‌شد.”. برعکس، اون چیزی که امروز دنیا رو به جهنم تبدیل کرده همین تعصب و تصلب در عقاید هست. شما به خاورمیانه نگاه کنید، همیشه در جنگ و خونریزی هست، چرا؟ چون متعصب ترین مردم دنیا در این گوشه عالم جمع شدن. عربهائی که هنوز به سنت آبا و اجدادشون زندگی می کنن، یهودیهائی که خودشون رو قوم برگزیده زمین می دونن و شیعه هائی که فکر میکنن تنها ملت برحق تاریخ هستن. اتفاقا ما داریم چوب غیرت جاهلی رو می خوریم.
    جمله درست اینه “اگر هر کس به هر چیزی که معتقد بود فکر نمیکرد که باقی مردم گمراه هستن دنیا گلستان میشد”.
    اضافه کنم که در تاریخ مکاتبی که متعصبانه فکر میکنن حق با اونهاست در نهایت نابود میشن مثل نازیسم و کمونیسم. این سنت روزگاره، دیر و زود داره ولی استثنا نداره.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۲۴:

    you know what?
    every wise man respects ” man of principle”, I mean people who keep their belief in any condition
    میدونی چیه؟
    هر آدم عاقلی به افرادی که صاحب مرامی هستند احترام میگذاره، منظورم اونایی هست که در هر شرایطی پای عقیده خودشون می ایستن:)
    این حرف من نیست. یک قانون هست که دنیا بر پایه اون بنا شده

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۱۲:

    رهرو جان اولا سلام
    و بعد هم باید می گفتی : هر انسان عاقل آزاده ای
    می دونی که اون قید آزادگی اگه نباشه خیلی معانی عوض میشه

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۴۳:

    سلام
    باهاتون موافقم
    آزادگی خیلی خیلی مهمه

    هر انسان عاقل آزاده ای به افرادی که صاحب مرامی هستند احترام میگذاره

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۳۸:

    پایبند بودن به عقیده درست هست ولی وادار کردن دیگران به تبعیت از عقاید ما غلط هست. این که فکر کنیم تنها شکل مناسب پوشش برای خانمها همون شکلی هست که ما می پسندیم غلط هست. این که خودمون رو حق و الباقی دنیا رو باطل فرض کنیم غلط هست. من نگفتم به عقاید پایبند نباشیم گفتم دیگران رو با عقایدشون قبول کنیم و زندگی رو از اونها به خاطر عقایدشون ساقط نکنیم.

    کاری که امروز جمهوری اسلامی داره میکنه به همون اندازه ای زشت هست که رضا خان سعی میکرد حجاب رو از سر مردم برداره.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۵۱:

    ببخشیدا
    جمهوری اسلامی کجا کسی رو مجبور کرده چادر سر کنه؟

    شما بستگان خودت چادری هستن؟ اگه هستن به اجبار سر می کنن؟

    این همه خانوم محج غیر چادری داریم و البته این همه خانوم بی حجاب و بد حجاب.اینا دقیقا کدومشون به اجبار چادر سرشونه؟
    شایدم شما چشم برزخی دارید و چادرشون رو میبینید و ما نمیبینیم

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۳۸:

    منظور من روسری هست

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۳۴:

    آهان
    متوجه شدم
    حجاب رو روسری از قوانین شرع مقدس اسلام است و البته مایه حیات جامعه
    نمی دانم شما متاهلید یا مجرد. زن هستید یا مرد
    اما به هر حال هر کس به ثبات زندگی فردی خود علاقه بسیار دارد و مخصوصا در زندگی مشترک به دنبال یک زندگی پایدار است.
    حجاب نهایت پویایی یک دین را می رساند که نمایش زیبایی ها و لطافت های زنانه را به محدوده خانه و در برابر محارم محدود می کند
    شما فکر می کنین چند درصد زنان کم حجابی که در خیابان می بینیم نگران به هم خوردن زندگی مشترک خود نیستند؟ گمان می کنید چند درصد این بی حجابی ها به خاطر حس رقابت بر سر حفظ همسر نیست؟ فکر می کنین که کدامیک از این بانوان بد حجاب سایرین خانوم ها را خطری برای ثبات زندگی خود به شمار نمی آورند؟
    مسئله اینجاست که وقتی یاد خدا در زندگی حاکم باشد یقینا ثبات یک رابطه بیشتر است. حفظ حجاب هم یکی از راه های اطاعت از خداست
    وقتی یک زن بیاموزد که فقط خود را برای محیط خانه بیاراید و خود را در مقابل نکاه نامحرم به وسیله حجاب محفوظ بدارد در واقع دارد به سلامت روان و امنیت اخلاقی اجتماع خود کمک می کند
    من ایمان دارم که حجاب یعنی مهربانی
    مهربانی با خود و جامعه

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۰۸:

    مسئله اینجاست که وقتی یاد خدا در زندگی حاکم باشد یقینا ثبات یک رابطه بیشتر است. حفظ حجاب هم یکی از راه های اطاعت از خداست
    ……………………………………………………………..
    چرا این یاد خدا باعث یک رفتار مودبانه و راستگویی یا رعایت حقوق دیگران نمی شود ؟چرا مباحث اغلب بر سر دروغ گفتن افراد است ؟چرا مردم فکر می کنند ریس جمهوری که مثل شما ادعا می کند یاد خدا در زندگیش هست …گاهی راست نمی گوید ؟

    [پاسخ]

    فطرس ملک پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۱۲:

    انگار شما تو این شهر زندگی نمی کنین؟
    یه سر به پارکها و کوهها و مراکز تفریحی بزنید ببینید بی حجابی بیداد میکنه
    یه تیکه پارچه به اسم شال روی سرشون میندازن فکر میکنن حجاب دارن
    تازه اونم میگن اجبار
    هرکشوری قوانین خاص خودشو داره که هر شهروندی باید تابع اون قوانین باشه
    به این نمیگن اجبار

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۱۹:

    این که اکثریت مردم ایران حجاب رو رعایت نمیکنن و به قول شما قانون شکنی میکنن به این معناست که نمایندگانی که در مجلس نشستن و حجاب رو تبدیل به قانون کردن نماینده اکثریت مردم ایران نیستن بلکه نماینده اقلیتی از مردم ایران هستن.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۳۱:

    چرا میگید اکثریت مردم؟
    مسئله اینجاست که خانوم های با حجاب مجحوب دقیقا به خاطر حجابشان دیده نمی شوند
    آرام و بی صدا راهشان را می روند
    به شما قول می دهم که تعدا بانوان باحجاب اگر از بی حجابها بیشتر نباشد کمتر هم نیست

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۱۰:

    خیر موافق نیستم نعداد با حجابهای چادری بسیار کمتر از مردمی هست که حجابشان را خودشان انتخاب و تنظیم کرده اند .

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مرداد ۲۵ام, ۱۳۹۰ ۱۶:۲۴:

    شما اول مشخص کن با چی موافقی. چهارچوب فکریت رو مشخص کن.

    [پاسخ]

    ن.خ پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۳۸:

    اصلاح طلب بزرگوار! اکثریت مردم ایران اکثر وقتشون رو تو پارک ها و کوه ها و مراکز تفریحی نمیگذرانند.
    اکثر مردم ایران رو از کجا آمار گرفتی که میگی حجاب رو رعایت نمیکنند؟
    در ضمن حجاب فقط چادر نیست ها.چادر حجاب برتره.

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مرداد ۲۵ام, ۱۳۹۰ ۰۲:۴۷:

    تکلیف رو روشن کنید بالاخره اکثریت مردم باحجاب هستن یا بی حجاب؟

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۲۶:

    ایکاش این را به رفراندم می گذاشتند و می دیدید که مردم که صاحب اصلی قانون هستند و قانون از تمایل انها دفاع می کند چگونه خواهد بود .

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مرداد ۲۵ام, ۱۳۹۰ ۱۶:۲۳:

    هرچند نیازی به رفراندوم نیست.. ولی بر فرض که گذاشتند وقتی نتیجه چیزی شد که شما دوست ندارید، میشود مصیبت فتنه ۸۸٫ امثال موجودات دگمی که کلا حرف حرف خودشان است و توقع دارند همه حرف آنها را بشنوند و از آن بالاتر بپذیرند اما آنها حتا یک لحظه به خودشان نه فرصت شنیدن می دهند نه فرصت فکر کردن. فقط و فقط حرف خودشان که گاهی حتا به حرف خودشان هم فکر نمیکنند،میریزند توی خیابان و اعلام میکنند که تقلب شده. شما امتحان خودتان راپس دادید.

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۴۰:

    دقیقا یهودی های متعصب که از قیافه شان مذهبی بودنشان معلوم است یک گرفتاری بزرگ محسوب می شوند .اولین مورد انها غیرعادی بودن انهاست .انها نمی توانند بیانگر زندگی رایج مردم باشند .
    مورد بعدی انها تنبلیشان هست و اهل کار نیستند .
    واقعا ورود نعصب به زندگی مردم نتایج جالبی ندارد .این در همه جا تجربه شده .مردم را افسرده می سازد .

    [پاسخ]

  3. عشقستان اسماعیل گفت:

    سلام علیکم
    چه پست لطیفی
    اینر روز ها دانشگاه ما به لطف…. سرویس ها رو تعطیل کرده
    اونوقت ما مجبوریم ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت از اداره تا ایستگاه اتوبوس پیاده بریم
    بگذریم که وقتی هم می رسیم باز باید از ایستگاه اتوبوس تا خونه ۲۰ دقیقه پیاده بریم
    این پیاده روی ها رو تصور کنید در ساعت ۲ عصر یعنی اوج گرما
    از اداره که میزنم بیرون مقنعه ام رو میشورم و خیس زیر چادرم می پوشم:)
    ۵ دقیقه نرفته خشک میشه و….
    تازه اینجا مثل خوزستان و سومالی و افریقا و عراق و ….. گرم نیست
    اما خیلی کیف داره داشتنش
    داشتن چادر

    [پاسخ]

  4. فطرس ملک گفت:

    سلام جناب صفا

    واقعا لذت بردم
    ” مثل این ریحانه‌های چادری که از داغی دنیا به زیر خنکای چادرشان پناه برده‌اند”

    راستی میلاد امام غریب مبارک
    التماس دعا

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۱۴:

    امروز سوره کوثر انگار دوباره نازل شده ها
    نه
    تفسیر میشه
    در صدای قدم های اولین پسر فاطمه سلام الله علیهما
    وای چه شوری داره خونه ی مولا

    [پاسخ]

  5. چرا نماینده ویژه؟ گفت:

    چرا نماینده ویژه؟
    http://kowsar110.blogfa.com/post-355.aspx

    [پاسخ]

  6. هومن گفت:

    سحر گاه گذشته حاج منصور ارضی در اوج روضه خود در مسجد ارک به همراه هزاران نفر که مشغول راز نیاز با معبود خود در اول ایام البیض ماه مبارک رمضان بودند دعایی به مضمون این که:

    خداوندا مرگ کسانی را که در روزنامه ایران به چادر و حرمت آن که از حضرت زهرا(س) میباشد بی احترامی کردند، برسان.
    ……………………………………………………….
    با اینکه رعایت حجاب از مواردی است که در ایران از اعتقادات مذهبی فرد شکل می گیردو شکل ان کاملا از موارد ی است که مربوط به خود فرد است چرا یک مذهبی ارزوی مرگ کسی را می کند که اعتقاد خود را گفته یا نتیجه تحقیقات را گفته ؟می توانسته اعتراض کند و در رد ان سخنرانی کند ولی دعایی که مرگ خواسته همان چیزی است که فرهنگ تحمل ما را عقب می برد .نباید به صرف هیجانات مذهبی مخلوق خدا را به ان دنیا فرستاد .امیدوارم که منظورم را رسانده باشم و باعث تحریک هیجانات مذهبی کسی نشده باشم .

    [پاسخ]

    فطرس ملک پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۳۱:

    تا حالا شده با چیزی موافق باشی!!!!!!!!!!!!! ww

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۱۵:

    این قضیه همون همکلاسی ننننننننه استاد ماست که بالا توضیح دادم
    جالبه که ایشون با خاطرات شخصی و دلتنگی ها و…
    کلا مخالفن ww

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۱۵:

    مصطفی کواکبیان هم همین نقش را در مجلس ایفا می کند!

    [پاسخ]

  7. سلام
    وقتی کسی را دوست داری، واقعا و از ته دل؛ هر چه با تو کند باز هم عزیز است
    بد اخمی کند یا بی محلی عصبانی شود یا حرفهایت را به شوخی بگیرد باز هم چون دوستش داری این شیطنتهایش را هم مثل جزئی از حس خوب بودنش دوست داری
    شاید چون آموخته ای که خوبی های او را ببینی. به قول شما همان لبخندهای دلبرانه را

    اما نمی دانم چرا کسی عشق مرا به چادرم نمی فهمد. نمیدانم چرا کسی نمی فهمد من چادرم را با همه سختی هایش عمیقا و واقعا و با همه قلبم دوست دارم. هرگز به کسی نگفتم که چادر سختی ندارد، همان راه رفتن در خیابان وقتی بسته ای در دستم هست و باید کیفم را هم جابه جا کنم و البته چادرم را محافظت کنم سخت است، چه برسد به گرمای هوا
    نمی دانم چرا این دوستی عمیق چندین ساله میان من و چادرم عجیب است و آن محبتی که در بالا گفتم معمول و ستودنی

    یک بار به خانومی که در اتوبوس به من می گفت( شاید کنایه و طعنه می زد) شما با این چادر …..گفتم( با لحن خیلی محکم هم گفتم) چادرم را خودم انتخاب کردم و دوستش دارم، همه جوره، با همه سختی ها
    و آن خانوم هم انگار حقیقتی را در گوشش خوانده باشند با نگاه دیگری به من نگاه کرد
    ما گاهی به خاطر ریا بعضی حرف ها را نمی زنیم اما من میخواهم یکی از مکالمات سری ام با خدا را برای شما فاش کنم: حرفی که زیاد به خدای مهربان ستار العیوبم می زنم

    خدایا شکرت به خاطر نعمت چــــــــــــــــــــــــــادر، خدایا این نعمت را برای من افزون کن و اگر روزی رسید که نفس مرا به چشم بستن بر آن تشویق کرد و دیدی دارم می لغزم، آن روز را پایان دنیای من قرار ده و سرافکنده از این دنیایم نبر
    همین

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۰۸:

    سلام ای بچه ارزشی پولدار شده دگم که روی اعتقاداتت تعصب جاهلی داری..ای مذهب زده.ای مذهب رو از بعد از انقلاب از خانواده پولدارشده بعد از انقلابت به ارث برده. ای متحجر.ای دایناسور باقیمانده از عصر یخبندان جاهلی. ای مذهب زده ای که فکر میکنی تشیع بهترین مذهبه و با این تعصب جاهلیت دنیا رو بیچاره کردی. فکر کردی چرا الان انگلیس و اسرائیل شلوغ شده هان؟ چون توی مذهب زده ی پولدار شده به چادرعصر حجرت که از مجالس شبانه انگلیس تقلید شده تعصب جاهلی خاورمیانه ای داری. تو چرا هنوز از سنت آباء و اجدادت دست برنداشتی هان؟
    تو میدونی چون تو چادر سرمیکنی بعضی از خانواده هایی که تفکر سیاسی تو رو قبول ندارن نمیذارن دخترشون چادر سر کنن؟ آره؟ تو میدونی که تو باعث چادر سر نکردن عده ای هستی که تقریبا عریان میان توی خیابون؟ تو میدونی که اگر طرح هدفمندی یارانه ها و تو نبودید الان تمام دخترهای ایران چادر سرشون میکردن؟ تو چون چادر رو سیاسی کردی و طرح هدفمندی چون باعث شده پارچه گرون بشه.. ای متحجر مذهب زده ی بعد از انقلاب پولدار شده ی چادر سیاسی سرکننده…
    خودت میدونی که من هم دقیقا عین تو عاشق چادرم هستم…دقیقا عین تو..

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۲۳:

    چه خبرته افق جان
    باتوم ماتوم بدم خدمتتون
    خونشو ریختی که :)

    [پاسخ]

    فطرس ملک پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۳۲:

    دقیقا باهات موافقم و پای این اعلامیه رو مهر می کنم :)
    ای مذهب زده متحجر سیاسی

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۳۹:

    سلام افق عزیزم
    اون دایناسور رو خب گفتی :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

    بله می دونم که حتی شاید بیشتر از من عاشق چادرت هستی. میدونم که درس دادن چیزی که شما به شاگردات یاد میدی قطعا بدون چادر راحت تره چون دستت باید آزاد باشه موقع تدریس و میدونم که هنوز سفت و سخت چسبیدی به چادرت

    عین هم هستیم کلا:)

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۴۶:

    هی میخونم، هی میخندم

    بازم میگم اون قسمت دایناسورش خییییییییییییییییییییییییلی به من میاد
    =))

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۵۵:

    خیلی خیلی از جمیع دوستان ممنونم
    اما من اسیر این صحنه آرایی های خطرناک نمیشم
    من دایناسوری بیش نیستم

    بقیه ش رو میذارم دوستان استفاده ببرن :mrgreen:

    [پاسخ]

    فطرس ملک پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۱۲:

    تقلب شده
    تقلب شده

    [پاسخ]

    فطرس ملک پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۰۰:

    سلام رهرو جان
    قبول باشه طاعات

    میگم این حجابی که برگزیدی میدونستی که ماه زمان ناصرالدین شاهه

    حواستو م کن

    آره

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۰۲:

    ا؟
    راس میگی؟

    خب دایناسور که مال قبل زمان ناصرالدین شاهه
    آره جونم

    حواسم جَمعه :mrgreen:

    [پاسخ]

    ن.خ پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۶:۴۹:

    :mrgreen:

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۲۱:

    دقیقا والدینی که رفتار شما و ادعای شما را ۳۰ سال دیده (به قول ارزشی ها رصد کرده ) و می دانند که حقیقت چیست و زنان ذاتا دارای حیا در تمام دنیا هستند .و اغلب تمایل به پوشش اندارم خود .واز سویی می بینند که داریم زنانی که چادری نیستند و ادعای مذهبی بودن هم ندارند و لی هرگز از نجابتشان در هیچ شرایطی عدول نمی کنند .و این را موردی می دانند که به ارزش های یک زن مربوط است .تمام خانواده ها در دنیا روی فرزندان دختر خود دیدی دارند که شامل مراقبت است .ولی فرهنگ های مختلف و مذاب مختلف باعث شده که همه چادری نباشند ولی نجابت را هم می شناسند .
    اینکه شما ادعا بکنید زنانی که چادر به سر ندارند فاسدند یک اعتقاد از روی تعصب است .طالبان زنان چادری که صورتشان معلوم هست را قبول ندارند .پس می بینید تمام این موارد به فرهنگ ان مردم و نوع برداشتشان از دستورهای مذهبی بر می گردد .
    چقدر زیبا بود که فشاری به مردم نمی اوردند در جهت پوشش و انان با دیدن نمونه مردمی از ارزشی ها که بر اساس هیچ منافعیه م حقیقت را تحریف نمی کنند و بد اخلاقی نمی کردن …و امروز شاهد گسترش دستورات مذهبی بودیم .دستوراتی که به قلب افراد نفوذ می کرد .

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۲۹:

    من اگر می دانستم اینجا همه از خواهران هستند والا اگر به کامنت ها انها نظری می گذاشتم .زیرا مردان ارزشی برداشتی واقع بینانه از مسایل امروز ما ندارند وای بر احوال خواهرانی که مسلمان اعتقادات مذهبی و سیاسی انها در حدی است که بحث ها نتیجه ندارند .

    [پاسخ]

    فطرس ملک پاسخ در تاريخ مرداد ۲۵ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۵۰:

    اجباری نیست
    میتونی دیگه اینجا نیای

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۴۵:

    یک بار به خانومی که در اتوبوس به من می گفت( شاید کنایه و طعنه می زد) شما با این چادر …..گفتم( با لحن خیلی محکم هم گفتم) چادرم را خودم انتخاب کردم و دوستش دارم، همه جوره، با همه سختی ها
    و آن خانوم هم انگار حقیقتی را در گوشش خوانده باشند با نگاه دیگری به من نگاه کرد
    ………………………………….
    هیچکس به چادر نگاه بدی نمی تواند داشته باشد .مادر بنده هم چادری است و من همیشه تصویر اورا با چادر در ذهنم دارم .پس نمی تواند به تنهایی موردی بد باشد ولی …وقتی درصدی از مردم با نظریات سیاسی خاص …خواهان مجازات کسانی می شوند که حجابشان مثل انها نیست مردم هم در مقابل حساس می شوند به افرادی که این اعتقاد را دارند و حتما چادر هم به سرشان است .

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۲۸:

    من وااقعا این تجربه را داشتم و متاسفم که بگویم شما هنوز دارید در دهه شصت زندگی می کنید یا لااقل تفکری انتزاعی دارید. چیزی که در تمام نوشته های شما دیده می شود

    در ضمن به عنوان کسی که حدود ۱۹ سال است چادر سر می کنم خیلی بهتر اشما می توانم نظر بدهم که کسی به چادر دیدگاه بدی دارد یا نه

    در مورد قسمت بعدی حرفتان :من هرگز چنین فکری نکردم و میدانم دوستانم هم نمی کنند
    خدا انشالله مادر بزرگوار شما را حفظ کند و سایه لطف و محبتشان سالهای سال بر سر شما گسترده باشد

    [پاسخ]

  8. فطرس ملک گفت:

    چرا بعضی ها فکر می کنند چادر اجبار است و یا قشر خاص سیاسی و برا مطامع خود چادر سر می کنند
    من شخصاً اینجا در این حسینیه مقدس اعلام می کنم که چادرم را خودم و با آگاهی و شناخت بدون اینکه خانواده ام اجبار کنند انتخاب کرده ام
    چند سالی می شود که بهش انس پیدا کرده ام و بدون آن احساس می کنم هویتی ندارم
    من خود را در داخل چادر محصور نکرده ام بلکه نگاههای حرام را از خود دور کرده ام
    افتخار می کنم دختری هستم که الگوی حجابم الگوی سرور زنان اهل بهشت است
    افتخار می کنم و لذت می برم که در اوج گرما و زبان روزه لحظه ای در دلم به اینکه ای کاش چادر سرم نبود فکر نمی کنم
    و افتخار می کنم به اینکه مردان بی غیرت سرزمینم مسخره ام می کنند به خاطر داشتن بهترین و زیباترین پوشش زن

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۱۵:

    من هم دقیقا موافقم و پای این اعلامیه شما رو مهر میکنم.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۴۲:

    من هم صد در صد باهات موافقم

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۱۹:

    همه حرف همینه

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۱۸:

    و البته چادر پوشش و حجاب علاوه بر هویت اسلامی نشانه ی هویت ایرانی ماست
    خیلی ها (مسلمانان دنیا) حجاب دارن
    ولی حجابشون حجاب برتر نیست
    نجابت و حیاء نشانه ی هویت ایرانی ماست
    کیف می کنم که یک خانم مسلمان ایرانی ام و ایرانی خانم مسلمان

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۲۴:

    منظورم اینه که بعضی ها حتی غیرت و ادب ایرانی هم ندارن
    اسلام پیش کش
    می گید نه
    برید تابلو ها دیوار نوشت ها و حجاری های ایران باستان رو ببینید
    نقاشی ها و آثار باستانی غرب رو هم ببینید

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۴۷:

    مثل اینکه بیشتر خواهران اینجا کامنت می گذارند .بهتر است نامشان هم متناسب با جنسیت باشد .

    [پاسخ]

    ن.خ پاسخ در تاريخ مرداد ۲۵ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۵۴:

    اون وقت تشخیص مناسب یا نامناسب بودنش به عهده شماست و یا کسی از شما نظر خواست ؟

    [پاسخ]

  9. این موج وبلاگی از سوی جمعی از وبلاگ نویسان فعال و ارزشی با هدف تجلیل عفاف و پاکی دختران با حجاب در گرمای طاقت فرسای تابستان و تشنگی ماه مبارک رمضان که همچون ریحانه ای بر این سختی گوارا صبر کردند، راه اندازی شده است.
    اگر شما هم دغدغه حجاب را دارید. در چهار زمینه: نظم، نثر، گرافیک و عکس همراه این موج باشید؛ تا عید فطر که به ساحل برسیم.

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۴۹:

    یعنی اصلاً نیگا به تیتر پست هم نکردین :))

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۰۴:

    :)

    [پاسخ]

    ن.خ پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۶:۵۰:

    :roll:

    [پاسخ]

  10. فطرس ملک گفت:

    ***جهاد با نفس وسائل الشیعه***

    باب حقوق واجب و مستحبّی که قیام به آنها سزاوار است

    ادامه حدیث ۱۹ از امام سجاد (ع)
    و حقّ همکیشان تو به طور عموم این است که نسبت به آنان حسن نیّت و مهربانی داشته باشی و با خطاکارشان مدارا کنی و او را با مهربانی به خویش متمایل سازی و به راه صلاح درآوری و از نیکو کارشان قدردانی کنی و گنه کارشان را آزار ندهی و آنچه را که برای خود دوست داری برای آنان دوست بداری و آنچه را که برای خود ناپسند می شمری برای آنان نیز ناپسند بشمری و پیرمردانشان به منزله پدر تو و جوانانشان به منزله برادرت و پرزنانشان به منزله مادرت و کودکانشان به منزله فرزندانت باشند.
    سخن امام (ع) ادامه دارد که انشاء الله در روزهای آتی ادامه آن را در سایت قرار می دهم….

    [پاسخ]

  11. فطرس ملک گفت:

    **** مصباح الهدی ***

    *** قناعت***

    اگر گذشته و آینده را رها کنی و در دم زندگی کنی از هوی و هوس و آمال و آرزو نجات پیدا می کنی. آن وقت سر فراغت پیدا می کنی که خدا و خوبان خدا را ببینی.
    گزیده ای از سخنان مرحوم حاج اسماعیل دولابی در مجالس وعظ

    [پاسخ]

  12. م.طاهري گفت:

    سلام بزرگوار

    خیلی دلنشین بود. خیلی

    [پاسخ]

  13. عشقستان اسماعیل گفت:

    آقای عبدلله هم به ظرافت مهمی اشاره کردن در روزانه نوشت
    خیلی وقته من دارم بهش فکر میکنم

    ظاهرا رنگ مشکی برای چادر کراهت نداره
    تو یکی از شهر ها چادر سورمه ای مده و می پوشند
    خیلی هم نازکه
    اصلا ابهت چادر مشکی رو نداره

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۵۲:

    فضای مرتبی را برای دیگران تصویر می کنید .ولی کاش حقیقت داشت .کاش افراد متعصب ما بر سر دروغ گفتن و افترا بستن و اخلاق نیکو در جمع اصرار داشتند .کاش در جامعه ما همانطور که پس از انقلاب یک مهربانی بین مردم بود و حقه و کلک در کمترین بود امروز هم ادامه داشت .چیزی که مخالفت افرادی مانند من را باعث می شود سو استفاده برخی از این تعصب هاست .

    [پاسخ]

  14. حسين گفت:

    برادر “صفا” شما نامتان را در “درخواست دیدار سایبرها با امام خامنه ای” ثبت نکردید؟
    اگر این حرکت بازتاب بیشتری در سایت های خبری داشته باشد خیلی بهتر می شد! من چندتایی مکاتبه کردم ولی فادیه نداشت.

    [پاسخ]

  15. ن.خ گفت:

    سلام
    عالی بود.با همه سختی های ظاهری، لذتی داره وصف ناشدنی

    [پاسخ]

  16. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام.
    خیلی زیبا است تعبیر ریحانه ها.
    حتما چادر با لذتی الهی عجین شده است که عده ای محکم پایش ایستاده اند.
    یا حق

    [پاسخ]

  17. با سلام

    لطفا در گشترش این خبر ما را یاری کنید

    http://www.alghameh133.ir/1390/955.php

    از کشف حجاب توسط مأمورین امنیت اخلاقی قم تا ظلم به جانباز شیمیایی توسط ارگان مذکور

    این اتفاق برای خانواده ما افتاده من فرزند جانبازم

    با تشکر

    موفق باشید

    یا علی

    [پاسخ]

  18. افق گفت:

    سلام
    خداقوت آقای صفای بزرگوار با این متن مهربون و دلنشینتون.. خیلی خوب متنی بود.
    خوبی حسینیه ما اینه که هر روز یه حال و هوا داره. یه روزانتقادی، یه روز مذهبی، یه روز سیاسی، یه روز خبری و اطلاع رسانی.. واقعا ممنون از مدیریت عالی شما..

    [پاسخ]

  19. افق گفت:

    آقای صفا من خیلی دلم میخواد هیچی نگم ولی نمیشه..
    من یه سوال از شما میپرسم آقای صفا. این کارمندان دولت که نه تنها چادر سر نمیکنند بلکه با یک وضع فاجعه محل کار دولتیشون حاضر میشن، اهل ایران نیستند؟ یا ایران دوتا دولت داره؟ یا ایران دو مدل شغل دولتی داره؟ یا اون برادران کارمندی که نه انگشتر عقیق دارن، نه محاسن، نه لباس آستین بلند؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مرداد ۲۵ام, ۱۳۹۰ ۱۶:۲۲:

    اونا استثنائاتی هستند که باباهاشون پولدار مذهبی بودن و دارن از رانت باباهه استفاده می‌کنن :)

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۲۵ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۵۷:

    اهم
    قبول دارم

    رانت…رانت
    موضوع مهمی است در عالم

    [پاسخ]

  20. 313 گفت:

    سلام

    ما شیعه ی آل مرتضی می باشیم

    از خاک بقیع و کربلا می باشیم

    یک عمر اگر حسین حسین می گوییم

    مدیون امام مجتبی می باشیم

    میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی مبارک…انشاالله تا زمانی که سر سفره رحمت الهی مهمان هستید و مخصوصاً در این روز ویژه حاجتهاتون برآورده به خیر بشه…
    التماس دعا

    [پاسخ]

  21. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام بر اهالی باصفای حزب الله

    چرخ ز پرتو دادار منور شده است
    هر چه حسن است به یک چهره مصور شده است
    محشری گشته به پا در همه ملک و ملکوت
    همه گویند به هم فاطمه(س) مادر شده است

    میلاد امام حسن (ع) مبارک باشد.
    یا حق

    [پاسخ]

  22. عبدالله گفت:

    یا وارث
    نگاهم به ماه است
    ماه در نیمه ی ماه خدا
    چه قدر حرف برای گفتن دارد
    چه شب ها که تا صبح مناجات خواند تا زمین هم زمزمه کند
    ابرها می آیند و می روند
    مثل روزها
    مثل لحظه ها
    انگار در این گذر سریع زمان دلم تو را فریاد می زند
    امشب آمده ام تا کریم ترین را واسطه کنم
    نیمی از ماه گذشت
    چشمم به نیمی دیگر است که افطارهایش را در کنار تو باشیم
    یا بقیه الله
    یا حجه الله
    یا صاحب الزمان
    یا بن الزهرا
    یا بن طه
    یا بن یس

    یا حق

    [پاسخ]

  23. الهم عجل لولیک الفرج گفت:

    به نظر من یکی از موثرترین عوامل بر کاهش تعداد چادریها ، صدا و سیما بود . (مخصوصا در دهه ۷۰)

    وقتی دائما لباس مقدس خانمها را بر تن معتادان و بیسوادها نشان میداد معلوم بود که این لباس تداعی گر بیسوادی خواهد شد .

    باور کنید که اگر در یک فیلم کاپشن من بر تن یک معتاد نمایش داده شود ، از فردا دیگه من حاضر نیستم اون کاپشن رو بپوشم .

    ————————————–——————————————–

    البته کاهش تعداد چادریها خوبیهایی هم دارد . بدین معنا که امروز فقط افراد معتقد و مومن چادری هستند ، ولی در گذشته اینچنین نبود .
    امروز چادر نماد یک فرد مومن و تحصیلکرده است اما در گذشته اینچنین نبود .

    [پاسخ]

  24. ن.خ گفت:

    میلاد کریم اهل بیت بر شما و دوستان مبارک

    آخر یک روز برای میلادت، بقیع که هیچ، تمام مدینه را چراغانی می کنیم

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ مرداد ۲۵ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۳۴:

    مدینه که هیچ
    تمام دنیا را چراغان میکنیم

    [پاسخ]

  25. فطرس ملک گفت:

    یک روز یک مرد انگلیسی از یک شیخ مسلمان پرسید: «چرا در اسلام زنان مسلمان اجازه ندارند با مردان مصافحه کنند؟»

    شیخ گفت: « آیا تو میتوانی دستهای ملکه الیزابت را بگیری؟»

    مرد انگلیسی گفت:« البته که نه، فقط افراد خاصی هستند که میتواند با ملکه مصافحه کنند .»

    شیخ جواب داد:« بانوان ما ملکه هستند و ملکه ها با مردان غریب مصافحه نمیکنند.»

    [پاسخ]

  26. فطرس ملک گفت:

    ***جهاد با نفس وسائل الشیعه***

    باب حقوق واجب و مستحبّی که قیام به آنها سزاوار است

    ادامه حدیث ۱۹ از امام سجاد (ع)

    و حقّ اهل ذمّه این است که آنچه را که خدای عزّ و جلّ از آنان پذیرفته تو نیز از آنان بپذیری و تا زمانی که به عهد و پیمان خود وفا دارند به خاطر خدای عزّ و جلّ به آنان ستم روا مداری.

    [پاسخ]

  27. فطرس ملک گفت:

    **** مصباح الهدی ***

    *** قناعت***

    پیامبر (ص) به خداوند عرض کرد: اللهم اجعلنی من المساکین: خدایا مرا از مسکینان قرار ده. چون برخلاف فقیر که هیچ ندارد، مسکین یک شب دارد یک شب ندارد. یعنی یک شب عطا کن تا با اغنیا شاکر باشم و یک شب مده تا با فقرا صابر باشم.
    گزیده ای از سخنان مرحوم حاج اسماعیل دولابی در مجالس وعظ

    [پاسخ]

  28. مشق عشق گفت:

    اگه حضرهستید با هم تبادل لینک کنیم

    [پاسخ]

  29. ناشناس گفت:

    نقدی بر موج وبلاگی صبر ریحانه ها
    سلام

    راستش وقتی تو فضای اینترنت با این موجی که در مورد روزه گرفتن اونم تو ماه رمضون توسط خانومهای مذهبی که واقعا کار سختیه!! نگاه میکنم یه نکته توجهم رو جلب کرد اینکه خوب شد این خواهران ما نعوذ بالله جای حضرت زهرا و حضرت زینیب و جای مسلمانان صدر اسلام (سمیه) نیستند و مثل آن بزگواران خدا رو عبادت نمی کنند و متحمل سهتی نمی شوند و الا به قول معروف پدر خدا را در می آوردند با این همه منتنی که میگذارند بگذارید بیشتر توضیح بدم:

    اولا: خوب که ما مثل ائمه و معصومین خدا رو عبادت نمی کنیم حالا برا چند روز به قول قرآن(ایام معدودات) روزه گرفتن زمین و زمان رو ریختیم به هم که آی خدا حواستو جمع کن که ما کلا چند روز از ۳۶۵ روز سال رو داریم روزه میگیریم.

    دوما اینکه اکثر این خانومایی که این موج رو راه انداختن و نشستن تو خونه و زیر سایه و کولر این مطالب رو تند و تند نشر میدهند دیگه نوبرشن!! مگه چند درصد از خانوما تو طول روز بیرون از خونه میرن که اینقدر هم تو بوق کرنا میکنن که آی ما روزه ایم اونم تو گرما؟ به خدا بالای ۸۰ الی ۹۰ درصد این خانوما هفته ای یک ساعت هم از خونه بیرون نمیان.

    سوما: قبل از گفتن این بخش از مطلب از همه ی خواهران معذرت میخوام ولی مجبورم: خود خانوما هم میدونن این همه منت میذارن که ما داریم تو گرما روزه میگیریم خوبه کلا روی هم رفته ۲۰ روز هم از این سی روز رو روزه نیستند که اینجور میکنن اگه کل ماه رو می تونستند روزه بگیره که دیگه هیچی!!!

    ادامه….

    [پاسخ]

    soode پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۵۱:

    کسی منت نذاشته. فقط خواستند یه چیزهایی رو به یه کسایی مثل شما یادآوری کنند.
    شما اون متنها رو خوندین که حالا نقد می کنید؟
    ما تو اوج گرما با چادر و روسری سر کلاس می نشستیم و صدامون در نمی اومد اما آقایون کلاس با یه دونه تیشرت نازک، شلوار کتان و صندل(و برخی بدون جوراب حتی) دم به دقیقه یا از گرما شکایت می کردند یا در رفت و آمد بین صندلی و پنجره ها مونده بودند.
    گرچه این آرزو برآورده نمیشه اما آرزو می کنم برای یک ساعت فرمان برسه که باید آقایون حجاب داشته باشند، مطمئنم که از اعتقاد به خدای احد و واحد دست میکشین و منکر همه چیز میشین.

    [پاسخ]

  30. ناشناس گفت:

    ادامه……….
    چهارما: مهم ترین نکته اینه که: ۱) وقتی انسان روزه میگیره میدونه که حتما شب قراره افطار کنه و می تونه آستانه تحملش رو بالا ببره تا بالاخره با هر سختی که هست افطار کنه ۲) اینکه تحمل گرسنگی و تشنگی در مقابل غرایز دیگر بدن از جمله غریزه جنسی همه میدانیم هیچ است اگه خانوما به مدت چند ساعت محدود که دقیقا زمانش مشخصه که چند ساعت باید روزه بود تا زمان افطار برسه جلوی یکی از غرایز معمولی(غریزه خوردن و آشامیدن) رو میگیرن و به خاطر این کلی هم منت میذارن سر خدا و بقیه، آقایون و یه جوون مذهبی و کسی که معتقد هم هست از زمانی که وارد سن بلوغ میشه روزها و ماهها و سالها(آن هم به صورت نامعلوم و مشخص نیست این زمان چند وقت ادامه خواهد داشت)در حال دست و پنجه نرم کردن با سلطان غرایز خودشه ((که البته در تهران که از در خونه میری بیرون با انواع و اقسام تیپ ها و رنگ ها و قیافه ها(که هر کسی رو می تونه به خودش جلب کنه)) و دائما مدت های مدید که تزه معلوم نیست کی هم تموم بشه دارند با هوای نفشون برخورد و مقابله میکنن و صداشون هم هیچ وقت در نمیاد و منت هم نه سر خدا دارند و نه سر بقیه اگه خانوما تو این سطح می خواستند به وظایف دینی شون عمل کنند دیگه هیچی!!!
    (نکته: البته میدونم که این آسیب هم برای خانومها و هم آقایون هست و هر دو به نحوی تا زمانی که ازدواج کنند باهاش درگیرن ولی آقایون به دلیل نقش فعال اجتماعی بیشتر و حضور بیشتر در اجتماع و قدرت تحریک پذیری بالاتر در این مورد، بیشتر نیازمند مراقبت و تزکیه نفس هستند)

    نویسند خود اگرچه که شاید فرد کاملا مقیّدی نباشد ولی عقیده دارد که ما(مخصوصا خانومها و در این موج وبلاگی) با بیان کردن این مسائل اجر عبادات خود را پایین می اورند و همه می دانیم کاری نزد خدا اجر و صواب بیشتری دارد که پنهانی باشد. چرا که وقتی گناه میکنیم به هیچ کس نمی گوییم باید وقتی کار صوابی هم انجام میدهیم همانگونه باشیم در همین رابطه حدیثی از حضرت رسول است که می فرمایند: بهترین عبادت آن است که پنهان انجام گیرد(چرا که گناه در خفا و عبادت هم در خفا)

    افلا یتدّبرّون…

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۵۳:

    سلام دوست عزیز
    اول اینکه ای کاش اسمی می نوشتید
    ثانیا اینکه بر من ببخشید اگر در این دو کامنت شما من نه دغدغه دین و حجاب و روزه می بینم و نه حتی با عرض معذرت احساس تشنگی و گرسنگی بین سحر تا افطار رو
    حتی حقیقتش رو بخواید نثر شما بیشتر مردانه به نظر می رسه تا بانوانه:)
    اما در پی این نیستم که خدای ناکرده نسبت ناروایی به شما بدهم و البته به دنبال جواب دادن به دغدغه های شما هم نیستم
    شما حرفی زدید و من هم می خواهم نظرم را بگویم
    برای من که با چادر خو گرفتم و روزه گرفتن با چادر و گرما و داغی و سیاهی ش که داغی رو دوچندان می کنه رو تجربه کرده مسجله که هر لحظه که من با چادرم عشق می کنم خدا هم با من عشق می کنه
    شاید خدا به من که نگاه می کنه، نه کاری به تقوای( احتمالی) من داره نه کنترل غرایزی که شما ذکر کردید، شاید خدا نگاه می کنه میبینه بنده ای هست که خودش بهش توفیق داده و این بنده در میان انواع حجابی که هست و موجه هم هست و کامل حجاب اکمل رو انتخاب کرده
    خدا نگاه می کنه به ذکر شکر من وقتی گاهی که حس می کنم مغزم داره از داغی بخار میشه میگم شکر. خدایا نیار اون روزی رو که برای راحتی خودم حقیقتی رو که یافتم زیر پا بذارم
    دوست من- عزیزی که دغدغه شباهت عبادت من رو داری با بزرگ بانوانی که نام بردی
    بگذار رازی رو برای تو فاش کنم. من باور دارم که دنیا بر مدار عاشقانگی خدا و بنده است که می چرخد. خدا عاشق است و ما را عاشق کرده. خدا مرا و تلاشم را و عشقم را میبیند و توانم را و به اندازه این تلاش و عشق و عبادت مرا در آغوش مهربان خود آرام میکند. هر چه عاشقتر باشی آرامتری
    بگذار چیز دیگری رو هم برایت روشن کنم، حوادث بعد از دوران فتنه به من آموخت که باید فریاد بزنم چه هستم. به من آموخت اگر عشقم را فریاد نزنم کسی تغییر شکلش خواهد داد و مثلا!!مدرنیزه شده و کاریکاتوری اش را به خورد دیگران میدهد
    پس باید گفت.زیاد هم باید گفت.با تمام قدرت هم باید گفت
    پس فاش می گویم و از گفته خود دلشادم
    بنده عشقم و از هردو جهان آزادم
    با همه عاشقانگی هستی صدا می زنم که خداجونم:
    ریحانه بودن را دوست دارم

    [پاسخ]

  31. نقدي بر موج وبلاگي صبر ريحانه ها گفت:

    نقدی بر موج وبلاگی صبر ریحانه ها
    سلام
    راستش وقتی تو فضای اینترنت با این موجی که در مورد روزه گرفتن اونم تو ماه رمضون توسط خانومهای مذهبی که واقعا کار سختیه!! نگاه میکنم یه نکته توجهم رو جلب کرد اینکه خوب شد این خواهران ما نعوذ بالله جای حضرت زهرا س و حضرت زییب س و جای مسلمانان صدر اسلام (سمیه) نیستند و مثل آن بزگواران خدا رو عبادت نمی کنند و متحمل سختی نمی شوند و الا به قول معروف پدر خدا را در می آوردند با این همه منتنی که میگذارند؛ بگذارید بیشتر توضیح بدم:
    اولا: خوب که ما مثل ائمه و معصومین خدا رو عبادت نمی کنیم حالا برا چند روز به قول قرآن(ایام معدودات) روزه گرفتن زمین و زمان رو ریختیم به هم که آی خدا حواستو جمع کن که ما کلا چند روز از ۳۶۵ روز سال رو داریم روزه میگیریم.
    دوما اینکه اکثر این خانومایی که این موج رو راه انداختن و نشستن تو خونه و زیر سایه و کولر این مطالب رو تند و تند نشر میدهند دیگه نوبرشن!! مگه چند درصد از خانوما تو طول روز بیرون از خونه میرن که اینقدر هم تو بوق کرنا میکنن که آی ما روزه ایم اونم تو گرما؟ به خدا بالای ۸۰ الی ۹۰ درصد این خانوما هفته ای یک ساعت هم از خونه بیرون نمیان.
    سوما: قبل از گفتن این بخش از مطلب از همه ی خواهران معذرت میخوام ولی مجبورم: خود خانوما هم میدونن این همه منت میذارن که ما داریم تو گرما روزه میگیریم خوبه کلا روی هم رفته ۲۰ روز هم از این سی روز رو روزه نیستند که اینجور میکنن اگه کل ماه رو می تونستند روزه بگیره که دیگه هیچی!!!
    ادامه……….

    ادامه……….
    چهارما: مهم ترین نکته اینه که: ۱) وقتی انسان روزه میگیره میدونه که حتما شب قراره افطار کنه و می تونه آستانه تحملش رو بالا ببره تا بالاخره با هر سختی که هست افطار کنه ۲) اینکه تحمل گرسنگی و تشنگی در مقابل غرایز دیگر بدن از جمله غریزه جنسی همه میدانیم هیچ است اگه خانوما به مدت چند ساعت محدود که دقیقا زمانش مشخصه که چند ساعت باید روزه بود تا زمان افطار برسه جلوی یکی از غرایز معمولی(غریزه خوردن و آشامیدن) رو میگیرن و به خاطر این کلی هم منت میذارن سر خدا و بقیه، آقایون و یه جوون مذهبی و کسی که معتقد هم هست از زمانی که وارد سن بلوغ میشه روزها و ماهها و سالها(آن هم به صورت نامعلوم و مشخص نیست این زمان چند وقت ادامه خواهد داشت)در حال دست و پنجه نرم کردن با سلطان غرایز خودشه ((که البته در تهران که از در خونه میری بیرون با انواع و اقسام تیپ ها و رنگ ها و قیافه ها(که هر کسی رو می تونه به خودش جلب کنه)) و دائما مدت های مدید که تزه معلوم نیست کی هم تموم بشه دارند با هوای نفشون برخورد و مقابله میکنن و صداشون هم هیچ وقت در نمیاد و منت هم نه سر خدا دارند و نه سر بقیه اگه خانوما تو این سطح می خواستند به وظایف دینی شون عمل کنند دیگه هیچی!!!
    (نکته: البته میدونم که این آسیب هم برای خانومها و هم آقایون هست و هر دو به نحوی تا زمانی که ازدواج کنند باهاش درگیرن ولی آقایون به دلیل نقش فعال اجتماعی بیشتر و حضور بیشتر در اجتماع و قدرت تحریک پذیری بالاتر در این مورد، بیشتر نیازمند مراقبت و تزکیه نفس هستند)
    نویسند خود اگرچه که شاید فرد کاملا مقیّدی نباشد ولی عقیده دارد که ما(مخصوصا خانومها و در این موج وبلاگی) با بیان کردن این مسائل اجر عبادات خود را پایین می اورند و همه می دانیم کاری نزد خدا اجر و صواب بیشتری دارد که پنهانی باشد. چرا که وقتی گناه میکنیم به هیچ کس نمی گوییم باید وقتی کار صوابی هم انجام میدهیم همانگونه باشیم در همین رابطه حدیثی از حضرت رسول است که می فرمایند: بهترین عبادت آن است که پنهان انجام گیرد(چرا که گناه در خفا و عبادت هم در خفا)
    افلا یتدّبرّون…

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۳۰ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۲۷:

    چه جالب
    انگار چند نفرید که نقد دارید:)

    ای کاش لااقل دو تا کامنت بالاتر رو میخوندید دوست عزیز

    [پاسخ]

  32. سلام

    حالا نوبت ما ست که از شما تشکر کنیم. انتخاب بهترین قطره ها!

    قرار را بر این گذاشتیم که که خود شما قطره های منتخب را اعلام کنید. در نظر داشته باشید که به ۵ متن یا طرح برگزیده کمک هزینه سفر به مشهد مقدس داده می شود. (هر وبلاگ نویس برگزیده می تواند به همراه یک نفر، زائر حرم امام رئوف(ع) شود؛ یعنی در مجموع ۱۰نفر!)

    کامنت دونی آخرین پست وبلاگ موج صبر ریحانه ها منتظر انتخاب شماست!

    [پاسخ]

  33. soode گفت:

    من عاشق چادرم هستم.هیچکس نمی تواند آن را از من بگیرد.
    نوشته تان به قول یکی از کامنتها خیلی لطیف بود.
    یاعلی

    [پاسخ]

  34. با عرض سلام و احترام
    خوشحال میشوم نظرتان را درباره پست “فیلم مستند حجاب” بدانم.
    سپاس

    [پاسخ]

  35. با سلام به شما همسنگر عزیز
    وبلاگ خوندنی و البته شنیدنی دارید[لبخند]
    دوست من با اجازه من شما لینک کردم و خوشحال میشم که سری هم به وبگاه من بزنید و تبادل لینک داشته باشیم.منتظر حضورتون هستم.
    یا علی

    [پاسخ]

  36. ناشناس گفت:

    زنده باد چادر

    [پاسخ]

  37. حوا گفت:

    ریحانه ها هنوز نفس می کشند….

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: