وکیلانه » » تنها کسانی که می‌توانند جمهوری اسلامی را شکست دهند
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
تنها کسانی که می‌توانند جمهوری اسلامی را شکست دهند
۱۵ام, مرداد ۱۳۹۰| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[۱۲۲]


ساده لوحان ِ رفاه طلب خیال می‌کنند با طرح تفکیک جنسیتی، مشکلات دانشگاه حل می‌شود.
ساده لوحان رفاه طلب خیال می‌کنند با فیلترینگ، شبهات جوانان از بین می‌رود.
ساده لوحان رفاه طلب خیال می‌کنند با گشت ارشاد، مشکل حجاب حل می‌شود.

ساده لوحان رفاه طلب خیال می‌کنند با آوردن جوانان پشت به دوربین در بیست و سی، مشکل ناهجاری‌های اجتماعی حل می‌شود.
ساده لوحان رفاه طلب به احمدی نژاد اعتراض می‌کنند که چرا جلوی اخراج اساتید سکولار را می‌گیری.
ساده لوحان رفاه طلب خیال می‌کنند پاسخ دادن به سوالات در خصوص وقایع تلخ ۸۸، کالبد شکافی یک جنازه است.

ساده لوحان رفاه طلب تمام تلاششان این است که برچسب ضد دین و ضد انقلاب به کسی بزنند و خیال می‌کنند فتح الفتوح کرده‌اند.
ساده لوحان رفاه طلب یا نمی‌خواهند یا نمی‌توانند که عمقی و اساسی کار کنند، می‌خواهند راحت باشند و سراغ‌ آسان‌ترین راه می‌روند، ولی نمی‌فهمند با پاک کردن هیچ معادله دو مجهولی از روی تخته سیاه، آن معادله حل شده تلقی نمی‌شود.
نمی‌فهمند پاک کردن صورت مساله مقطعی است و این صورت مساله‌های پاک شده، هر چند سال یک‌بار بر سرشان خراب می‌شود و آنگاه، تنها دست خداست که نگه‌دار است.

ساده لوحان رفاه طلب دانشکده‌های علوم انسانی را با دارالترجمه اشتباه گرفته اند.
ساده لوحان رفاه طلب خیال می‌کنند بدون اصلاح علوم انسانی می‌شود اقتصاد درست و حسابی داشت.
ساده لوحان رفاه طلب نمی‌فهمند “آزادی بیان” یعنی اینکه فکر خودت را، دقیقاً آن چیزی که به آن معتقد هستی را بیان کنی، نه اینکه به اسم “آزادی بیان” در قالب انقلابیِ پیرو خط امام،  افکار سکولاریسمی را بیان کنی.

ساده لوحان رفاه طلب‌ انتظار دارند افکارشان بدون طرح در دانشگاه و محیط علمی و بحث در مورد آنها، از طریق روزنامه ها بیان شود.
ساده لوحان رفاه طلب “اجرای بدون تنازل قانون اساسی” از زبانشان نمی‌ افتد و خواستار “بازگشت به آرمان‌های امام راحل” هستند اما چپ و راست در مزمت “ولایت مطلقه فقیه” مطلب می‌نویسند.

آزادی بیان که هست ساده لوحان رفاه طلب اما “آزادی پس از بیان” را مخل امنیت ملی می‌دانند و نمی‌فهمند تجربه نشان داده هر وقت جامعه از یک نوع آزادی فکری (ولو از روی سوء نیت) برخوردار بوده این امر به ضرر اسلام تمام نشده، بلکه در نهایت به سود اسلام بوده است.
ساده لوحان رفاه طلب نمی‌فهمند اگر جلوی فکر را بخواهیم بگیرم در حقیقت اسلام و جمهوری اسلامی را شکست داده ایم.
ساده لوحان رفاه طلب نمی‌فهمند آنچه می‌تواند عیب و گناه باشد این است که اکثریت مسلمان ملت ایران، به اقلیت بی اعتقاد اجازه چون و چرا ندهند.

ساده لوحان رفاه طلب آنهایی هستند که من مجبورم به خاطر آنها و برای اینکه حکم به ارتدادم ندهند، این نوشته را مزین به ده دستور شهید مطهری کنم و بخصوص ذکر کنم که استاد در کتاب پیرامون انقلاب اسلامی‌ می‌نویسد :

من در همین دانشکده، چند سال پیش نامه ‏اى نوشتم به ‏شوراى دانشکده و در آن تذکر دادم، یگانه دانشکده ‏اى که‏ صلاحیت دارد یک کرسى را اختصاص بدهد به مارکسیسم همین‏ دانشکده الهیات است.
ولى نه اینکه مارکسیسم را یک استاد مسلمان تدریس کند، بلکه استادى که واقعا مارکسیسم را شناخته ‏باشد و به آن مومن باشد، و مخصوصا به خدا اعتقاد نداشته باشد. می‌باید به هر قیمتى شده از چنان فردى دعوت کرد تا در این دانشکده مسائل مارکسیسم را تدریس کند .بعد ما هم می آئیم و حرفهایمان ‏را میزنیم. منطق خودمان را میگوئیم. هیچ کس هم مجبور نیست‏ منطق ما را بپذیرد.
نباید اینگونه فکر کرد که چون اینجا دانشکده ‏الهیات است، نباید در آن مارکسیسم تدریس شود. خیر مارکسیسم ‏باید تدریس شود، آنهم توسط استادى که معتقد به مارکسیسم ‏است. فقط باید جلو دروغ و حقه‏ بازى را گرفت. یعنى دیگر یک ‏مارکسیست نباید تمسک به آیه قرآن بکند و بگوید فلان آیه قرآن‏ اشاره به فلان اصل مارکسیسم است.



۱۲۲ دیدگاه برای “تنها کسانی که می‌توانند جمهوری اسلامی را شکست دهند”

  1. رضا گفت:

    ساده لوحان رفاه طلب ….

    [پاسخ]

  2. هاشمی گفت:

    یا حق
    شما را در گوگل پلاس به دوستانم اضافه کردم
    alisabgard@gmail.com

    [پاسخ]

  3. ن.خ گفت:

    سلام و خداقوت
    نماز و روزه هاتون قبول
    بسیار بسیار بسیار خوب گفتید.
    فکر کنم هشتمین ساده لوحان رفاه طلب که گفتید نمی خواهند عمقی و اساسی کار کنند و… یکی از مهترین دلائل به وجود اومدن بقیه مواردی هست که فرمودید

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۵ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۵۵:

    قطعا و صددرصد مهمترین عامل همه‌ی مشکلات اونا هستن

    [پاسخ]

  4. سلام و شب بر شما خوش
    از خواندن مکرر ساده لوحان رفاه طلب یاد عبارت آشنای اسلام آمریکایی افتادم
    همان تفکری که باعث انحراف از گفتمان اصلی انقلاب اسلامی می شود…
    همان تفکری که حضرت روح الله همیشه نسبت به آن هشدار می دادند
    همان تفکری که فاقد بصیرت است

    [پاسخ]

  5. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام بر اهالی باصفای حزب الله.
    ممنون برای روشن کردن عوامل سقوط.
    یا حق

    [پاسخ]

  6. عبدالله گفت:

    یا وارث
    خطبه شعبانیه
    ۴۶- و کسی که در این ماه بر من زیاد درود فرستد، خداوند کفه ی میزان عمل نیک او را در قیامت سنگین می کند.
    ۴۷- و کسی که یک آیه در این ماه از قرآن تلاوت کند، پاداش یک ختم قرآن را خواهد داشت.
    ۴۸- ای مردم، درهای بهشت در این ماه باز است، از خدا درخواست کنید که ان را بر روی شما نبندد.
    ۴۹- و درهای جهم بر روی شما بسته است، از خداوند بخواهید که آن را بر روی شما نگشاید.
    ۵۰- و شیطان در این ماه درغل و زنجیر است، از خداوند بخواهید که آن را بر شما مسلط نکند

    ادامه دارد…
    یا حق

    [پاسخ]

  7. عبدالله گفت:

    یا وارث
    یعنی پنج روز تمام شد؟!
    زمان خواهش می کنم کمی آرام گام بردار
    قرار است دلم را گره بزنم به لحظه لحظه ماه خدا
    دستانم خالی است
    صحیفه را باز می کنم
    آقا جان شما بگویید و من تکرار کنم
    می خواهم در پرتو ولایت شما بندگی خدا را کنم
    یا سیدالساجدین
    یا زین العابدین

    یا حق

    [پاسخ]

  8. عبدالله گفت:

    یا وارث
    یعنی در این جماعت سبز همه چی مرده جز غر زدن.
    چونان سماورند نه آدم!!!
    یا حق

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۰۱:۴۳:

    واقعا.. واقعا…
    فقط غر میزنند … دلم از این میسوزه که چقدر هم ادعا دارند…
    دلم بیشتر از این میسوزه که این مذهبی که از پدر و مادرمون به ارث بردیم و اصولا باعث شده ثروتمند بشیم یا نمیدونم چون ثروتمند بودیم مذهبی شدیم، مانع میشه که بزنیم بعضی از اینها رو له کنیم تا دیگه انقدر ادعا نداشته باشند… حیف که خدا گفته اینا رو نزنید له کنید.. حیف که ما مذهبی ها پایبندیم به دستورات دینمون…حیف!!!!!

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۰۸:۵۹:

    حلا کوتاه بیا بچم
    شاید آخرش هدایت شدن
    آخه یه موجو له و لوردیده رو چه جوری میشه هدایت کرد:)
    البته همه این ها بعد از سلام بود ها

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۱۲:

    غر که نزنن، شعار که ندن، سنگ اندازی در کارها هم نکنن، خدمت به امریکا هم نکنن، غربزده هم نباشن… پس چی کار کنن؟

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۱۰:

    غر که نزنن، شعار که ندن، سنگ اندازی در کارها هم نکنن، خدمت به امریکا هم نکنن، غربزده هم نباشن… پس چی کار کنن؟

    ……………………………………………………………
    همیشه به این فکر می کنم نتیجه تهاجم و تسلط بیگانگان بر یک کشور چیست …که همه ان را رد می کنند ؟ایا به جز ویرانی کشور عزیزمان است و درد و رنج مردم …؟به جز زور گفتن است به مردم ؟
    به جز عقب مانده گی است ؟به جز تحقیر در پیش مردم دنیاست ؟ …
    خوب شما بنابر مسایل سیاسی با امریکا مخالف هستید و این مخالفت …مانند مخالفت مارکسیبستها و کمونیستهاست با غربیها ….هرگز از بین نمی رود ….ولی کاری هم به منافع ملی ندارید .

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۰۶:

    “ملت ما بلکه ملت های اسلامی و مستضعفان جهان، مفتخرند به اینکه دشمنان آنان، که دشمنان خدای بزرگ و قرآن کریم و اسلام عزیزند، درندگانی هستند که از هیچ جنایت و خیانتی برای مقاصد شوم جنایتکارانه خود دست نمی کشند و برای رسیدن به ریاست و مطامع پست خود دوست و دشمن نمی شناسند. و در راس آن آمریکا، این تروریست بالذاّت، دولتی است که سر تا سر جهان را به آتش کشیده و هم پیمان او صهیونیست جهانی است که برای رسیدن به مطامع خود جنایاتی مرتکب می شود که قلم ها از نوشتن و زبان ها از گفتن آن شرم دارد.”

    وصیت نامه امام(ره)

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ مرداد ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۰۸:۱۰:

    و البته فقط کسانی می توانند جمهوری اسلامی را شکست دهند که همه چیز و همه کس را با برچسبهایی که خود بر پیشانیشان می زنند می بینند و اغلب هم از دو نوع برچسب استفاده می کنند : خودی و غیر خودی یا موافق و مخالف یا یزیدی و حسینی یاسیاه و سفید
    همین ساده لوحان رفاه طلب هستن که هنوز نمی فهمند که این جماعت سبز یک نفر نیست یک عقیده نیست یک طرز فکر نیست
    نمی دانم چه تعداد ولی شاید هزار فکر عقیده هدف و یا مدل آدم هستند این جماعت سبز و یا هر جماعت دیگری که ما سریع به ایشان برچسب می زنیم
    فکر کنم اینجور بگم بهتر باشه که این جماعت سبزی که الان مطرح هست با اون جماعتی که سال پیش بود با اونی که سال هشتاد و هشت بعد از انتخابات بود با اونی که قبل از انتخابات بود زمین تا آسمون فرق می کنند شما کدوم رو می گی؟
    خواه ناخواه یک اشتراکی بین همه این گروه ها وجود داره ولی تفاوتها بسیار زیادند.
    شما با این حرفت خیلی ها رو مورد مخاطب قرار می دی
    اصلا این طرز حرف زدن چه کمکی می کنه؟
    تمام بد بختی ما سر همینه که نمی دونم از کجامون در آوردیم که تو حتما باید یا چپی باشی یا راستی ، اصلاح طلب باشی یا اصولگرا ، یا چه می دونم هر زوج نامرتب متناقض دیگه
    راحت حرفتو بزن بگو چه غری می زنه و کی؟
    اصلا مگه فقط الان یه عده هستند که هی غر می زنند؟ از وقتی من یاد میاد یه عده عادت به غر زدن داشتند زمان اصلاح طلبها هم بوند زمان اصولگرا ها هم بودند زمان انقلاب هم بوند دوران سازندگی هم بودند و هستند و خواهند بود.

    [پاسخ]

    عبدالله پاسخ در تاريخ مرداد ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۰۱:۱۷:

    یا وارث
    جماعتی که می روند و می آیند و دائم می گویند حالم بد است و آسمان را به زمین میدوزند تا تیرگی بسازند و هرچه بیشتر می گویند بیشتر غرق می شوند.
    چشمشان را به روی حقیقت بسته اند و دائم از آرمانشهری می گویند که نشات گرفته از امانیسم است.
    حالا شما فکر کن و ببین کدام سبزها؟چند تا از سبزها؟اصلا سبزها؟!

    کمک را هم هدف و مکان تعیین می کند.قرار است چه بگوییم؟
    گاهی پای استدلال بنشینیم و گاهی هم آنچه دیده ایم را به زبان بیاوریم و گاهی حرف هایی از جنسی دیگر.

    غرزننده که همیشه بوده اما به گمانم نیازی نیست تا تک تک مشاهداتم را بگویم.حتی اگر کمی همین سایت را هم ورق بزنید خواهید دید.

    یا حق

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۰۸:۳۶:

    اصلا سبزها؟
    نه خیر قطعا منحصر سبزها نیست.
    ولی قطعا تمام رفاه طلبان غر می زنند یا حداقل دوست دارند بزنند.
    اما قطعا تمام سبزها رفاه طلب نیستند و تمام رفاه طلبان نیز سبز نیستند. چقدر از این کلمه “سبز” بدم می آید ولی مجبورم اینجا از آن استفاده کنم.
    و صد البته مظلومانی هم که دستشان به جایی نمی رسد نیز چاره ای جز غر زدن ندارند:
    قال الله تعالی: “لا یحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم”
    باید دید چرا غر می زنند؟
    در رابطه با این که این جمله شما که می گویید :
    “یعنی در این جماعت سبز همه چی مرده جز غر زدن.
    چونان سماورند نه آدم!!! ”
    من عقلم قد نمی دهد که هدف چه بوده و موقعیت مکانی چه اقتضائی می کرده؟
    البته مهم هم نیست.
    من مطلبی که به ذهنم رسید رو بیان کردم شما نیز هم. و من به دنبال اثبات هیچ چیز نیستم

    [پاسخ]

  9. والفجر گفت:

    هوالمحبوب
    به بهانه سالگرد شهید بابایی خاطره ای از زبان همسر ایشان.
    التماس دعا

    [پاسخ]

  10. افق گفت:

    سلام
    ممنون از مطلب بسیار خوبتون
    خیلی عالی بود
    خداقوت

    [پاسخ]

  11. بنيامين گفت:

    وبلاگ ” خروش ملت” منتظر بازدید شماست. ” رسانه ای بنام ولایت فقیه” مطلب جدید این وبلاگه. مطب را با دقت و بدون تعصب بخوانید و نظر دهید. باید فضای منطقی و مستدل در نقد جریانات کشور فراهم شود. آینده از آن حزب اللهی ها است.

    [پاسخ]

  12. اصلاح طلب گفت:

    از جمله “ساده لوحان رفاه طلب خیال می‌کنند پاسخ دادن به سوالات در خصوص وقایع تلخ ۸۸، کالبد شکافی یک جنازه است.” من این طور برداشت میکنم که “ساده لوحان رفاه طلب” کسانی هستند که مخالف جنبش سبز هستن ولی ساده لوحانه به اتفاقات نگاه میکنن. ولی از جمله “ساده لوحان رفاه طلب “اجرای بدون تنازل قانون اساسی” از زبانشان نمی‌ افتد و خواستار “بازگشت به آرمان‌های امام راحل” هستند اما چپ و راست در مزمت “ولایت مطلقه فقیه” مطلب می‌نویسند.” از همان اصطلاح “ساده لوحان رفاه طلب” معنی کاملا متفاوت یعنی حامیان جنبش سبز رو برداشت می کنم. ساده لوحان رفاه طلب چه کسانی هستن؟
    جملات “ساده لوحان رفاه طلب دانشکده‌های علوم انسانی را با دارالترجمه اشتباه گرفته اند” و “ساده لوحان رفاه طلب خیال می‌کنند بدون اصلاح علوم انسانی می‌شود اقتصاد درست و حسابی داشت.” این معنی را القا می کنند که تدریس نظریات دانشمندان غربی با رسالت دانشکده های جمهوری اسلامی سازگار نیست. از طرف دیگه شما در انتهای مطلب صحبتهای آقای مطهری رو آوردید که از آموزش کمونیسم خالص و ناب در دانشگاهها حمایت کردن. یعنی از نظر شما تدریس کمونیسم ناب قابل قبول هست ولی تدریس نظریات اقتصادی و فلسفی غرب قابل قبول نیست؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۰۶:۰۵:

    متاسفانه خیلی عادت کردیم به مرزبندی و خط کشی‌های خاص در صورتی که اینجور نیست که همه‌ی همفکران ما درست و همه‌ی مخالفان ما غلط باشن.
    ساده لوح رفاه طلب کسی هست که خیلی سطحی نگاه می‌کنه و برای رسیدن به هدفش ساده ترین راه رو انتخاب می‌کنه، و در این راه اکثرا افکار و اعمالش دچار تناقض هم هست. چون نمی‌تونه یا نمی‌خواد یا حوصله نداره که وقت و زحمت خرج کنه و این ممکنه در هر گروه فکری باشه.
    اونی که فکر می‌کنه می‌شه به سادگی به جنگ جمهوری اسلامی رفت و اونی هم که فکر می‌کنه به این سادگی میشه از جمهوری اسلامی دفاع کرد، هر دو ساده لوح رفاه طلب هستن که عامل اصلی تضعیف پایگاه فکری که در اون هستن محسوب میشن.
    یکی دیگه از مشکلات این هست که تا اسم تحول در علوم انسانی میآد خیال میشه جمهوری اسلامی مثلا با علوم انسانی ناسازگاره یا از جانب این علوم آسیب می‌بینه. در حالی که بحث حذف این موارد غربی نیست، بلکه بحث خارج شدن از ترجمه صرف است.
    خیلی فرق داره آدم یه چیزی رو به عنوان مرور مکاتب فکری در دانشگاه بخونه، تا اینکه مکاتب فکری رو به عنوان علم بخونه.
    الان در دانشگاه های ما اکثراً نشخوار‌های دسته چندمی به گل نشسته‌ی غرب به عنوان اصل علم تدریس میشه، و در واقع دانشجو یه سری تئوری‌های ترجمه شده رو حفظ میکنه بجای اینکه مورد نقد و بررسی قرار بده.
    بحث اینه که الان همه چی قروقاطی هست. استاد معارف یا انقلاب اسلامی، سرکلاس سکولاریسم تدریس می‌کنه.

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۰۵:

    این جمله مربوط به سخنرانی خامنه ای در شهریور ۱۳۸۸ هست “بسیاری از علوم انسانی مبتنی بر فلسفه هایی است که مبانی آنها مادی گری و بی اعتقادی به تعالیم الهی و اسلامی است و آموزش این علوم موجب بی اعتقادی به تعالیم الهی و اسلامی می شود و آموزش این علوم انسانی در دانشگاه ها منجر به ترویج شکاکیت و تردید در مبانی دینی و اعتقادی خواهد شد” از این جمله شما کمبود نقد و بررسی رو برداشت می کنید؟
    حتما خبر حذف سیزده رشته از علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبائی رو شنیدید. شما این تصمیم گیری در جهت افزایش نقد و بررسی می بینید؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۲۵:

    “آن چیزى که در فضاى علمى ما مشاهده مى‌شود – که به نظر من یکى از عیوب بزرگ محسوب مى‌گردد – این است که ده‌ها سال است که ما متون فرنگى و خارجى را تکرار مى‌کنیم، مى‌خوانیم، حفظ مى‌کنیم و بر اساس آنها تعلیم و تعلم مى‌کنیم اما در خودمان قدرت سوال و ایجاد خدشه نمى‌یابیم!
    باید متون علمى را خواند و دانش را از هرکسى فراگرفت اما علم باید در روند تعالى خود، با روح‌هاى قوى و استوار و کارآمدى که جرأت پیشبرد علم را داشته باشند، همراه شود تا بتواند پیش برود. انقلاب‌هاى علمى در دنیا اینگونه به‌وجود آمده است”.

    http://www.farheekhtegan.ir/content/view/20938/33/

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۵۰:

    در یکی از کتاب های مرجع رشته ما (منبع لاتین )در مورد جنایت حمله به ایر باس توضیح داده شده
    در این کتاب گفته که اشتباه شده و .. همان ننه من غربم بازی هایی که همه می دانیم
    و بعدا گفته شده که اشتباه شده بوده
    و جالبه بدانیم که از منظر علمی وقتی چیزی به ذهن ارائه شده
    ذهن دنبال آن است نا خود آگاه
    استاد ما می گفت : مرگ بر آمریکا یعنی ما منبع این درس رو خودمون بنویسیم تا مجبور نباشیم این اراجیف را به عنوان منبع بخوانیم

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۲۹:

    دیروز تعدادی از رشته های علوم انسانی از دانشگاه علامه طباطبائی دانشگاه علوم انسانی حذف شد حالا شما فلان جمله رو از خامنه ای نقل کنید یا بنده جمله دیگری رو نقل کنم فرقی نمیکنه.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۵۶:

    اصلاح طلب عزیز
    شما جمله‌ایی نقل کردی ناقص، من کاملش رو نوشتم ،‌ همین.
    چرا میری سراغ یه موضوع دیگه؟

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۵۰:

    – جمله ناقص نبود و شما هم چیزی رو کامل نکردید. جمله ای از یک سخنرانی که در سال ۸۸ و به طور خاص در مورد علوم انسانی بود رو مطرح کردم و سوالی پرسیدم که شما به جای جواب دادن یک سخنرانی که در سال ۷۹ و به طور عام در مورد علوم مختلف انجام شده بود رو ارائه دادید.
    – سوال دوم در مورد اتفاقی بود که دیروز افتاده و به وضوح پیاده سازی سخنرانی سال ۸۸ (نه سخنرانی سال ۷۹) هست و پرسیدم که حذف رشته های علوم انسانی برای افزایش فضای نقد و بررسی انجام شده یا حذف نظریات فلاسفه غربی که جوابی ندادید و وقتی روی سوالم اصرار میکنم می فرمایید که دارم موضوع رو عوض میکنم.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۲۶:

    شما در مورد کلیت علوم انسانی حرف زدید و شاهد مثال جمله‌ایی رو اوردید، منم عرض کردم کسی قائل به حذف اونها نشده و شاهد مثال جمله‌ایی رو ذکر کردم،‌ این دو در کنار هم نشون میده که بحث حذف نیست، بلکه اینه که به عنوان علم نباید معرفی و آموزش داده بشن.
    در مورد حذف برخی رشته‌ها از یک دانشگاه خاص (علامه)، اولاً (با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب) مطمئن هستم نظر ایشون بر حذف نیست در ثانی منتظر توضیح مسولانش هستم

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۴۷:

    قضیه رشته های حذف شده

    http://24tir.ir/myLDlinker.php?url=2246

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۵۰:

    ممنون بابت لینک
    به جوابها دقت کنید
    – اکثر منابع رشته های علوم انسانی در حال بازنگری است تصمیم گرفتیم تا در سال تحصیلی ۹۰-۹۱ ظرفیت پذیرش دانشجویان کارشناسی خود را کاهش بدهیم.
    – با توجه به اینکه در سال بعد منابع بازنگری شده رشته های علوم انسانی به طور کامل اعلام خواهد شد، برای ظرفیت ورودی های کارشناسی سال بعد در حال حاضر تصمیم خاصی اتخاذ نشده

    حذف نظریات دانشمندان غیر مسلمان از مباحث علوم انسانی مثل این است که بخواهیم نظریات دانشمندان غیر مسلمان رو از علوم فیزیک، شیمی و ریاضی حذف کنیم.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۳۳:

    با کمال احترام این قسمت از حرف شما رو نمی پذیرم

    “حذف نظریات دانشمندان غیر مسلمان از مباحث علوم انسانی مثل این است که بخواهیم نظریات دانشمندان غیر مسلمان رو از علوم فیزیک، شیمی و ریاضی حذف کنیم.”

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۰۹:

    من توانائی تغییر نظر شما رو ندارم.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۱۵:

    اهم متوجهم
    قرار هم نیست که شمایی که نمیشناسم نظر من رو تغییر بدید یا حتی آن هایی که می شناسم…عقایدم رو از سر راه نیاوردم که به این سادگی عوض بشه

    حقیقتش در گذاشتن این کامنت کمی شیطنت به خرج دادم….عمدا دلیل مخالفتم رو ننوشتم که جواب شما رو بدونم
    می شد به جای این حرفی که زدید صرفا یک سوال ساده بپرسید:
    چرا مخالفید؟

    شما و دوستانتان در همین چند کامنتی که گذاشتید روحیه نقدناپذیر و لجوج خودتون رو به خوبی نشون دادید:) و این واقعا باعث تاسفه:)

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۰ ۰۴:۳۹:

    کامنت دادن برای ادامه بحث کافی نبود من هم از اطاله کلام پرهیز کردم.
    خواستم به افرادی که اراده کردن تا علوم انسانی رو به زعم خودشون از نظریاتی که ترویج شکاکیت و تردید در مبانی دینی و اعتقادی میکنه پاکسازی کنن این پیام رو برسونم که با کلنگ به کندن کوه الوند کمر بستن.
    همه ما از ابتدائی تا دیپلم کم و بیش کتابهائی شبیه به هم خوندیم، در این کتابها نظریات دانشمندان مختلفی رو در همه زمینه ها دیدیم مثلا تالس، فیثاغورث، ارشمیدس، ارسطو، افلاطون از یونان باستان و از عصر رنسانس هم الی ما شاءلله.
    اثر دانشمندان مسلمان در این دوازده سال تحصیل مشتی است نشانه خروار.
    انقلاب اسلامی از بدو تولد از روشنفکران، نویسندگان، مترجمین، شاعران دگراندیش وحشت داشته و در موارد مختلف به حذف اونها اقدام کرده. مثل انقلاب فرهنگی، مثل نظریه تهاجم فرهنگی که به قتلهای زنجیره ای منتهی شد و حالا هم بازنگری علوم انسانی.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۰۱:

    بله خب…اطاله کلام…اونم با این لحن

    به هر حال تفاوت مبنایی هست میان فیزیک و شیمی و ریاضی و ….رشته ای علوم انسانی

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ مرداد ۱۸ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۰۴:

    چیزی از فلسفه ریاضی شنیدید؟ چیزی از قانون دوم ترمودینامیک شنیدید؟ نظریه نسبیت چطور؟ ما تو اصولمون از جهان غیر مادی حرف می زنیم که زمان مفهوم نداره و نسبیت هم یه جورایی این محیط رو فرمولیزه کرده! مطلقا نمیشه علوم انسانی رو از ریاضی جدا کرد!

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۸ام, ۱۳۹۰ ۱۶:۴۴:

    بنا به رشته م از اقتصاد مثال میارم…قطعا میشه در حوزه های دیگه هم گفت:
    شما چیزی از فرضا اقتصاد هنجاری شنیدید؟ بحث قضاوت هی ارزشی اقتصادی؟
    چیزی شنیدید از ماهیت فراتجربی اقتصاد اسلامی؟
    نمیشه دیدگاه ها در علوم انسانی رو به سادگی با علوم طبیعی یکی دانست…چون در این حوزه بحث ارزشها و هنجار ها مطرح میشه و طبعا هر مکتب اقتصادی ارزش های خودش رو داره
    و صرفا برای اطلاع شما عرض می کنم که مکاتب اقتصادی ای هستند که معتقدند نمیشه از یک دیدگاه و مکتب اقتصادی به عنوان یک نسخه واحد برای همه کشورها استفاده کرد…چون هر کشوری شرایط خودش رو دارد و هنجارهای اقتصادی خودش رو

    در ضمن نادیده گرفتن بخشی از مکاتب و دیدگاههای اقتصادی حاکم قطعا به معنای زیر سوال بردن همه اون مکاتب نیست
    چون دین هرگز نافی عقل نبوده و یافته ای عقلانی بشر تا جایی که خلاف احکام دینی و شرع نباشند محترمند

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۱۱:

    به نظر منم خیلی قانع کننده نبود این جواب رئیس دانشگاه

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۱۱:

    الان در دانشگاه های ما اکثراً نشخوار‌های دسته چندمی به گل نشسته‌ی غرب به عنوان اصل علم تدریس میشه، و در واقع دانشجو یه سری تئوری‌های ترجمه شده رو حفظ میکنه بجای اینکه مورد نقد و بررسی قرار بده.
    بحث اینه که الان همه چی قروقاطی هست. استاد معارف یا انقلاب اسلامی، سرکلاس سکولاریسم تدریس می‌کنه.
    ………………………………………………………………
    این نتیجه تسلط کدام سلیقه بر جامعه است ؟
    در ضمن وقتی شهید مطهری چنین پیشنهادی را دارند …می توانند از استاد بی دین مراقبت کنند …اینجا اصلاح طلب مسلمان انقلابی که جز بدنه حاکمیت بوده به زندان رفته !!!

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۳۶:

    می‌شه مثال بیاری کدوم استاد دانشگاه اصلاح طلب مسلمان انقلابی که جزء بدنه حاکمیت بوده به خاطر افکارش زندانی شده؟

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۵۴:

    شما ظاهرا خودت را به خواب زده ای
    وگرنه
    تو خیلی از دانشگاهها
    نه تنها اصلاح طلب به زندان نرفته که مصدر کار هم هست
    و…..

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۰۸:

    ما استادایی داشتیم که به اسم نقد اوضاع اقتصادی هر چی میخواستن می گفتن…نه فقط بحث سیاسی که به همه چی می پریدن و البته همیشه حدودی وجود داشت…..به دنبال مسموم کردن ذهن ما نبودند و صرفا معترض …حقشون محفوظ …و الان دارن راست راست می گردن و حتی رئیس دانشکده هم هستن
    مسئله اینجاست که وقتی هر کی از راه میرسه به عنوان استاد پذیرفته میشه…وقتی به سادگی بنیان های فکری دانشجوها رو نابود می کنن…با سواد کم خودشون همه چیزی رو که خانواده به بچه آموخته کم ارزش نشون میدن و ….. از هزار مار سمی هم خطرناکترن…همین میشه که ما معتقدیم باید به سمت علوم انسانی متعالی حرکت کرد…همینه که میگیم استاد حتی اگر استاد دروس فنی هم باشه اول خودش باید انسان اصیلی باشه

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۵۸:

    من هم استادی داشتم که سر کلاس نه تنها شخص اول مملکت رو رسما زیر سوال برد بلکه پارو فراتر هم گذاشت و کلا قرآن رو زیر سوال برد و گفت تاویل قرآن برای هرکسی مجازه و بر طبق مولتی مینینگ هرکی هرچی دلش خواست میتونه برداشت کنه و رسید به مرگ مولف و خلاصه نعوذبالله برای خدا فاتحه ای هم خوند… واتفاقا در جربان انتخابات هرکاری دلش خواست کرد و اتفاقا الان خیلی راحت داره درس میده و هیچ کی کاری به کارش نداره…

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۵۶:

    از هزار مار سمی هم خطرناکترن…همین میشه که ما معتقدیم باید به سمت علوم انسانی متعالی حرکت کرد…همینه که میگیم استاد حتی اگر استاد دروس فنی هم باشه اول خودش باید انسان اصیلی باشه
    ……………………………………………………………..
    این همان روشی است که در کشور ما طی سالها پیاده شد و نتیجه ان را الان می بینید .مارهای سمی که تخصص داشتند خانه نشین شدند و کبوتران حرم …امور را به دست گرفتند .تا تو امروز خوشحال باشی .
    فکر نکن که اولین ارزشی هستی که این شعار را می دهد .خیر سالهاست که جامعه ما را کسانی اداره کردند که جای مهر در پیشانیشان بود .و صد البته الان هم به مقصود رسیدیم .

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۱۶:

    “و اما در دانشگاه نقشه آن است که جوانان را از فرهنگ و ادب و ارزش های خودی منحرف کنند و به سوی شرق یا غرب بکشانند و دولتمردان را از بین اینان انتخاب و به سرنوشت کشورها حکومت کنند ته به دست آن ها هرچه می خواهند انجام دهند.

    نجات دانشگاه از انحراف، نجات کشور و ملت است. به همه نسل ها توصیه می کنم که برای نجات خود و کشور عزیز و اسلام آدم ساز، دانشگاه ها را از انحراف و غرب و شرق زدگی حفظ و پاسداری کنید و با این عم انسانی اسلامی خود دست قدرت های بزرگ را از کشور قطع و آنان را ناامید کنید. خدایتان پشتیبان و نگه دار باد”

    وصیت نامه امام (ره)

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۰۱:

    متاسفانه خیلی عادت کردیم به مرزبندی و خط کشی‌های خاص در صورتی که اینجور نیست که همه‌ی همفکران ما درست و همه‌ی مخالفان ما غلط باشن
    ————
    کاملا موافقم.
    متاسفانه مشکل بزر گ ما همین است. به نظرم من البته .
    به جای برادری و دنبال نقاط مشترک گشتن دنبال رفیق به ظاهر موافق می گردیم برای کوبیدن برادری مخالف.

    [پاسخ]

  13. هومن گفت:

    ساده لوح رفاه طلب کسی هست که خیلی سطحی نگاه می‌کنه و برای رسیدن به هدفش ساده ترین راه رو انتخاب می‌کنه، و در این راه اکثرا افکار و اعمالش دچار تناقض هم هست
    ……………………………………………………………..
    بدین ترتیب باید نقطه مقابل رفاه طلب …ارزشی باشد …غالبا جوانی که غر نمی زند وا نتقاد به فعالیتهای اجرایی دولت ندارد اگر دارد به جماعتی و رفتار انهاست از دیدگاه سیاسی …کاری به این ندارد که بر سر اب و خاکش چه امده …هر چند که گاه بیگاه در همان انتقاد ها …اتهام وطن فروشی به جماعتی که انتقاد دارد …می زند!!!!
    و کاملا موافق با بروز تناقض در کسی که تفکری انچنان سودمند ندارد …
    این نوع تفکرها جواب نمی دهد در همه جا و مقابل همه رویدادها …
    و اگر جوابی هم بدهد یا دیر هنگام است و یا ناقص و پر از تناقض …
    برای مثال ما طرفدار مبارزات ازاد یخواهانه ملل هستیم !!و نا گهان با موردی مانند سوریه بر می خوریم …نمی توانیم ان را تحلیل کنیم و می گوییم این افرادی که دارند می میرند !.از طرف زورگویان و فاسدان بر علیه دولت سوریه تحریک شده اند!!!.این تناقض درست می کنه .
    صدام حسین به ما حمله می کند … زنان را بیوه می کند و جوانان ما را شهید …شهرهای ما را ویران می سازد …ولی عملا با او دوستی می کنیم و حتی ناگزیریم از او دفاع کنیم و بر کسانی که اور ا دستگیر و مجازات کردند …انتقاد داشته باشیم …
    خود را مذهبی نشان می دهیم ولی ناگهان می گوییم …بزنم …اعدام کنیم …بکشیم !!!
    از انقلاب دایما دم می زنیم ولی یادمان می رود که مردمی که در انقلاب حضور داشته اند یادشان نرفته اهداف انقلاب و دلایل ان را ….و مجموعه گفتار ما در تناقض است با اهداف اولیه انقلاب …
    جوان ارزشی معتقد است که باید با شمال شهریها مقابله کرد و انها مرفهین بی درد هستند ….و از طرفی خانواده های مذهبی که پس از انقلاب ثروتمند شده اند را نمی بیند !!و از یاد می برد که اگر شمال شهری از پدرش ملک به ارث برده باشد …این یکی با رانت ثروتمند شده …
    اقا تناقض زیاد داریم …..راه ساده زیاد داریم …رفاه طلب هم …!!
    ؟ رفاه طلب شاید اصلاح طلبان هستند که تمام مردم را در یک کشور نفتی لایق رفاه می دانند .و در این جهت خواهان خاتمه درگیری دولت ایران با دیگر کشورها هستند !!چه بد !!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۳۳:

    هومن یهویی می‌گی به این ترتیب، آخه به کدوم ترتیب عزیز من ؟ :)
    عرض کردم “ساده لوحان رفاه طلب” در همه‌ی گروه های فکری وجود حالا شما می‌خوای اون رو بچسبونی به یک گروه خاص، شاید در فکر خودت بتونی اما بقیه اینجوری فکر نمی‌کنن چون دارن می‌بینن که اینجوری نیست.

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۵۷:

    درست می گی ولی این رفاه طلب ها …معنی انسان معترض را می دهد که تقاضای صنفی دارد ….

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۴۰:

    نیست که دستگیر کنندگان صدام از اول بنده خداها بی‌ تقصیر بودن و اصلا خودشون صدام رو تجهیز نکرده بودن و در دستگیری صدام خیر ما رو می خواستن واسه همین ما کار اشتباهی کردیم به امریکا گفتیم دستگیری صدام مهم نیست اینهمه پول که از ما بلوکه کردی رو پس بده . وای چه کار بدی :lol:

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۴۳:

    بابا بسه اینهمه توهم به خدا
    چرا اینقدر سطحی و ساده لوحانه فکر میکنی ؟
    جوان ارزشی معتقد است باید با شمال شهری مبارزه کرد ww ww
    اصلاح طلبان تمام مردم یک کشور نفتی را لایق رفاه می دانند ww ww
    اونوخ ۸ سالی که سرکار بودن چرا گند زدن ؟
    http://24tir.ir/?p=6661

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۱۷:

    متاسفانه بحث با ایشون به نتیجه نمی رسه

    کسی که خوابه رو می شه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده، نه!

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۵۹:

    بله گندشان را ما و شما دیدیم ….گند زدن را باید در قیاس متوجه شد …نظرت راجب شعار نفت در سفره چیست ؟

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۴۹:

    نظرت راجب شعار نفت در سفره چیست ؟

    یه چیزی تو مایه های هدفمندی

    بزرگوار، من نمی دونم شما چند سالتونه و چیا دیدید
    اما ما دولتهای قبلی رو هم دیدیم و میدونیم چی به چیه…

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۰ ۲۱:۰۱:

    به نظر شما فقط باید دید و در باره اش حرف زد ؟خوب خیالتان راحت باشد …من دیده ام ….
    اسوده گی اقتصادی که در سالهای اخر حکومت قبلی رسیدیم …
    مردم از تظاهرات و تعطیلی باکی نداشتند .حتی گفته شد چرا پول اب و برق بدهیم ؟تصور می شد که این امورات خود بخود از زمین می روید !!!ولی بعد که رفته رفته ارزش پول سقوط می کرد …و تورمی که توقف نداشت !!!
    شرایط هیجانی جامعه که دایما وجود داشته …دولتهایی که اعتدال داشتند …موفقیت اقتصادی هم داشتند .
    جوانانی که سال بعد وارد بازار کار می شدند دیگر فرصت هایی را از دست داده بودند .
    در تمام این مدت دل همه خوش بود به مشتی که بر دهان استکبار زده می شد .حتی ادرات شعبه و دایره مشت زدن بر دهان داشتند .
    همه چیز در ظاهر عالی بود …شعارها در کنار دیانت …افرادی که نفوذی بودند از قطار پیاده شدند .
    حتی کفشهای نوه امام را جفت کردند .
    از دانشگاهایمان در این حالت …بیسواد بیرون می اید .دلیلش رواج ارزش ظواهر است .
    خیلی اسان است به فردی در جواب انتقادهایش بگویید …دوست اسراییل !!تا اینکه دفاع کنی از حیف و مال بیت المال نفتی !!!
    ریس جمهوری که از درون صندوق بیرون امد …طبق تمام محاسبات عالم توان مدیریت ندارد !می دانید چرا ؟
    خوب ساده است …شعور جمعی ملتی … معمولا اتوماتیک می رود سراغ بهترین و مقتدر ترین ….و اگر از صندوق فردی بیرون اید که پشتیبانی توده ها را هم نداشته باشد (مردمی که تعدادشان زیاد است و ارزشی هم نیستند)……توانایی ندارد .
    گرفتار بن بستی شده ایم !!!
    برای پیشرفت کشور باید اجازه فعالیت به احزاب داده شود .
    باید نشریات داشته باشند این احزاب …
    باید بتوانند نماینده بفرستند مجلس …
    همین مسایلی که در بالا امد …باعث افسرده گی مردان و زنان کشور می شود .
    همه منتظر باز شدن فضای سیاسی هستند .
    دنیا به این تحولات نگاه می کند .
    نمی توان به این مردم انگ خائن و وطن فروش زد وقتی تعدادشان زیاد است .
    این فاجعه درست می کند .

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۴۰:

    منظور من این بود که شما به سادگی همه چیز رو مربوط به یک دولت میدانید
    در حالی که نیاز به خیلی از اصلاحات اقتصادی از سالها پیش احساس میشد…عقب انداختنش فقط کار را سخت تر کرد
    آنهایی هم که به اصلاحات فکر می کردن….برنامه اقتصادی نداشتند و فقط اوضاع رو خرابتر کردند
    کمی واقع نگر باشید

    موضوعات رو فراتر از ارزشی بودن و غیر ارزشی بودن ببینین

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۰ ۲۱:۲۵:

    بابا بسه اینهمه توهم به خدا
    چرا اینقدر سطحی و ساده لوحانه فکر میکنی ؟
    جوان ارزشی معتقد است باید با شمال شهری مبارزه کرد
    اصلاح طلبان تمام مردم یک کشور نفتی را لایق رفاه می دانند
    اونوخ ۸ سالی که سرکار بودن چرا گند زدن ؟
    …………………………………………………….
    بابا بسه اینهمه توهم به خدا
    پاسخ:اره توهمه !!!چی توهمه ؟ گرانی …بی برنامه گی دولت ..؟
    ثروتمندان رانت خور مذهبی نما ؟افت احترام به ایرانیان در خارج از کشور ؟چی ؟
    ……………………………
    جوان ارزشی معتقد است باید با شمال شهری مبارزه کرد
    پاسخ :خیلی از مطالب را در تریبون های رسمی ارزشی ها می شنویم و در سایتهای انان می خوانیم که پای شمال شهریها به میان امده !!و این همان فرافکنی است که پس از انقلاب مد شده !!
    …………………………….

    اصلاح طلبان تمام مردم یک کشور نفتی را لایق رفاه می دانند
    اونوخ ۸ سالی که سرکار بودن چرا گند زدن ؟
    پاسخ :
    گند زدند لعنتی ها …لعنت بر اصلاح طلبان که امید زندگی و اینده روشن را …به وجود اوردند .بچه جان برو پیش کاسبهایی که مغزشان را ایدولوژی کنترل نمی کنه (نمونه ایدولوژی =پدر جوانان ارزشی )اگر گفت خاتمی گند زده بود ….
    برو پیش هر کسی از هر قشری …به شرطی که مثل شما تفکر ایدو لوژی نداشته باشه …که اسمون و ریسمون را ببافه تا حقایقی که بر علیاش است را رد کنه !!!و بعد بپرس کدوم دولت گند زده ؟
    اگر گفتند خاتمی و اصلاح طلبان ….من می پذیرم که فردی هستم متوهم !!!
    شما برو و تحقیق کن و نتایج را اعلام کن …من قبول دارم .

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۱۷:

    حرف مفتی که مذهبی های پولدار و اینا هی تکرار میکنی
    خودت بهتر میدونی که جنبش سبزی ها از چه قشری بودن و اصلا هم دغدغه مالی نداشتن
    چرا اینقدر انکار میکنی؟ خودت و همه ما می دونیم که قشر مستضعف و روستایی حامیان اصلی این انقلاب هستن حالا اگر ۴ تا بی وجدان لجن قبیح به اسم اسلام و حزب اللهی گند کاری کردن تو چرا اینقدر خودت رو ساده میگیری که اون رو به حساب همه بزاری؟‌

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ مرداد ۱۸ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۱۲:

    من دغدغه مالی دارم،من شهرستانی هستم. من حامی انصاف و عدالت و وجدان و حقیقتم به اسم هر چیزی که باشه! سکولاریسم یا اسلامی. من جنبش سبزی هستم و البته بیش از ۴ تا بی وجدان لجن قبیح می بینم.

    [پاسخ]

  14. عشقستان اسماعیل گفت:

    سلام
    خیلی عالی بود
    گشت ارشاد.
    بیست و سی
    احمدی نژاد
    اندیشه های مطهری
    چه قدر بعضی از مفاهیم احتیاج با باز تعریف دارند
    ابو جهل های زمان
    بی جهت نبود
    که کشتن پیر اندیشه را مصلحت دیده بودند

    [پاسخ]

  15. سلام وقت شما بخیر
    ببخشیدا میخوام یه خورده پا تو کفشتون کنم آقای صفا و نظر خودم رو بگم:

    در واقع به نظرم آن چیزی که ساده لوحان رفاه طلب را زا سایرین جدا می کند پرداختن به اصالت لذت است…این که ساده ترین راه رو انتخاب کنی یعنی
    یا از هزینه دادن در راه عقیده بیزاری…یعنی ” اسلام بدون هزینه” می خواهی
    یا اصولا به خاطر نگاه انسان محور معتقدی که باید راحت زندگی کرد…اصلا هیچ چیز در این دنیا ارزش ندارد که برایش هزینه کنی…”زندگی بدون آرمان” می خواهی

    و این قطعا نه فقط برای جمهوری اسلامی خطرناک است، آفت دینداری است…چرا که دین برای ما دو پیروزی متصور شده که این هر دو از راه جهاد می گذرند:)

    [پاسخ]

  16. عشقستان اسماعیل گفت:

    لینک مادر یا مانکن
    خیلی جالب بود
    البته برای جنس مخالفش هم باید گفت
    بابا یا ماشین

    [پاسخ]

  17. فطرس ملک گفت:

    سلام جناب صفا و دوستان بزرگوار

    ساده لوحان رفاه طلب فراوون هستند
    حالا تو هر قشر و لایه جامعه چه سیاسی چه اجتماعی چه فرهنگی
    پرواضحه فقط یه کم دقت میخواد

    [پاسخ]

  18. فطرس ملک گفت:

    ***جهاد با نفس وسائل الشیعه***

    باب حقوق واجب و مستحبّی که قیام به آنها سزاوار است

    ادامه حدیث ۱۹ از امام سجاد (ع)
    و حقّ آنکه بزرگتر است این است که او را به خاطر سنّش احترام کنی و او را به خاطر اینکه بر تو در مسلمانی پیشی داشته بزرگ شمری و در هنگام مرافعه و مجادله، مقابله نمودن با او را ترک نمایی و در راه رفتن بر او پیشی نگیری و جلو نیفتی و با او نادانی نکنی و اگر با تو نادانی کرد تحمّلش کنی و او را به خاطر حقّ مسلمانی اش و حرمتش اکرام نمایی.
    سخن امام (ع) ادامه دارد که انشاء الله در روزهای آتی ادامه آن را در سایت قرار می دهم….

    [پاسخ]

  19. فطرس ملک گفت:

    **** مصباح الهدی ***

    *** قناعت***

    اگر کسی قانع باشد امروز زندگی خیلی ساده است. سابق خیلی سخت بود. آنچه امروز زندگی را بر افراد سخت کرده بَرج است نه خرج های واقعی و ضروری. آن هم که نهایت ندارد. اما اگر به ضروریات اکتفا کنند، زندگی خیلی ساده می گذرد.

    گزیده ای از سخنان مرحوم حاج اسماعیل دولابی در مجالس وعظ

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۰ ۰۸:۰۳:

    دیروز تخم مرغ از دانه ای ۲۳۰ تومان گذشت ….و البته برج است ….خدا یا چه گناهی کرده ایم ؟چرا من باید سطحی نگر باشم و انتظار داشته باشم …نورم متوقف شود ….در حالیکه این خودش مبارزه بر اساس ایدولوژی است …..مبارزه فقط برای مردم و مسولین از رفاه خود لذت ببرند .

    [پاسخ]

  20. سرباز گفت:

    سلام
    در مورد مزایای وجود استادان سکولار در دانشگاهها کمی توضیج میدید؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۰۱:

    بحث فقط سکولار‌ها نیستن، بحث اینه که باید در دانشگاه ها جایی وجود داشته باشه که هر کس فکر می‌کنه اندیشه‌ایی داره و نظری داره یا مدافع یک مکتب فکری هست، بتونه به راحتی اونجا بیان کنه و در موردش کامل بحث کنه.
    همون کرسی‌های آزاد اندیشی.
    اونوخت دیگه شاهد این نیستیم که در روزنامه‌ها بجای بحث در مورد اجراییات،‌ بحث عقیدتی مطرح بشه و منجر به توقیف روزنامه. دیگه شاهد نیستم که استاد جامعه شناسی، حرف از پایان دوران دین مداری بزنه و انقلابی ِ مدعی خط امام اندیشه‌های لیبرال رو بیان کنه.
    شاهد سرگردانی دانشجویان نیستیم. دیگه بجای اینکه بحث این باشه که چرا ما اجازه صحبت کردن نداریم، بحث اینه که منطق کی قوی‌تره و حرف کی به واقعیت نزدیک‌تر. سکولاریسمی که برای ردش فقط ۵ دقیقه وقت کافیه، اینهمه هو و جنجال نمیکنه.

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۰۳:

    http://24tir.ir/?p=3914

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۰۰:

    سکولاریسمی که برای ردش فقط ۵ دقیقه وقت کافیه، اینهمه هو و جنجال نمیکنه.
    …………………………………………………………….
    همانطور که گفتم …من تفکرم و زیر بنای اغتقادیم بی شک مذهبی است و اعتقادی به جز خداوند در افرینش جهان هستی ندارم .ولی ۳۰ سال کافی بود که متوجه شوم مذهب می بایست انسانی عاقل …پاک …راستگو …وظیفه شناس ….و و …تربیت نماید و در طی سالها از این شرافت مراقبت نماید …واین انسان برود جامعه را اداره کند ..برود حکومت کند …برود کار کند …و این تسلط و دخالت مذهب خواهد بود بر زندگی ما …ولی اگر به شکلی عمل کردیم که ردیف جلوی کارکنان یک اداره را چهره های مذهبی تشکیل دهند و هر چه به سمت شغلهای پایین تر می رویم قیافه افراد معمولی شود …جفا کرده ایم با مذهب …
    و همین را در اداره کشور ببینید .روحانی ترین فرد در نوک هرم…..و مجلسی که افراد قیافه شان کاملا مذهبی است …ریس جمهوری که مانند روحانیون در ابتدای سخنرانی …خطبه می خواند …
    و هرچه به سمت پاییین بیاییم چهره افراد معمولی می گردد .
    این می شود که امروز ما نتوانستیم جلوی مشکلات را بگیریم .افراد برای تصدی پست های اجرایی …باید مذهبی باشند !!این در حکومت غیر سکولار عادی است .ولی حکومت غیر سکولار چرا موفق نشده ؟
    بارها بنده از مقام بالای روحانی در اجتماع نوشتم و نمی دانم چرا اینقدر مطمنم که روحانیون باید در جامعه حضور داشته باشند …شاید به خاطر اینکه ….میزان انحراف بشر از راه راست بیش از این است و به معلم دین نیاز دارد .
    برخی از ارزشی ها حتی مقام روحانیت را ندید گرفتند و من می دیدم که در برخی انتخابات …عملا ..برای کاندید غیر روحانی …امتییازی بالا قایل بودند !!!گویا القا می کردند که گرفتاری از روحانی بودن مسولین است .
    خب این ادعای رد کرد سکولاریسم در ۵ دقیقه را در مقابل رد کردن حکومت غیر سکولار می گذاریم …..در ۳۰ سال .
    حکومت غیر سکولار …فرصت یکسان برای همه تولید نمی کند .و حتی توجه دارد به افرادی که تظاهر به مذهبی بودن دارند .
    در این حکومت….. رفته رفته قشر ثروتمند و با نفوذی به وجود می اید ….که ظاهر مذهبی دارند .و این تبلیغ بسیار بدی برای مذهب خواهد بود .
    با این همه توجه حکومت غیر سکولار به مذهب و اشاعه ان …ولی بخشی عمده از جامعه روند فرهنگی خود را …خودشان انتخاب می کنند ….و اینجاست که برخورد می شود با مردم …حکومت غیر سکولار …اجازه رشد به مواردی مانند موسیقی و سینما را نمی دهد …
    ولی من با شما موافقم …اگر شما در جایی رسمی از فردی بپرسید که سکولار را انتخاب می کنید یا ….بی درنگ می گوید حکومت بر اساس مذهب ….زیرا شما سکولار را دقیقا برابر کفر برای او تعریف می کنید :-) و کسی هم کافر نیست …

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۱۵:

    سکولاریسم یک غیرممکنه
    به نظرت کسی که اعتقاد به بهشت و جهنم داره با کسی که به این ها اعتقاد نداره یک جور فکر میکنن و عمل ؟

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ مرداد ۱۸ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۱۵:

    آقای مصفای عزیز فکر میکنم بزرگترین کرسی آزاد اندیشی رو میشه توو اوین پیدا کرد. نیاز نیست توی کمونیست ها و سکولارها بگردیم برای شروع بهتره همون نماینده های سابق مجلس، روزنامه نگارهای دربند و بزرگان اسمشون رو نبر رو توی کرسی های آزاد اندیشی ببینیم!

    [پاسخ]

  21. رضا گفت:

    الان بهترین و تخصصی ترین مراکز اسلام شناسی و حتی شیعه شناسی در اروپا و امریکا وجود دارن.
    ولی اسلام و شیعه رو به عنوان علم نمی خونن. اون رو بررسی می کنن ولی ما چی؟
    همهش مارکس اینو گفت، هگل اینو گفت، فروید اینو گفت. دریغ از یک کلام که اسلام چی گفت؟ علی چی گفت، خمینی چی گفت. بهشتی و مطهری و صدر چی گفتن….

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۵۸:

    دریغ از یک کلام که اسلام چی گفت؟
    …………………………………………………………..
    یعنی جامعه ما از نقل مسایل اسلامی خالی است و باید به مذهب در رسانه های پرداخت ؟!!!

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۱۳:

    اخوی
    برادر
    عزیز دل
    جیگر
    یه دوبار بخون بعد نظر بده ، کی گفته رسانه ها؟
    منظور دروس دانشگاهیه که هیچ پایه اسلامی ایرانی ندارن

    [پاسخ]

  22. asemooni313 گفت:

    أَللَّهُمَّ أصلِح کُلَّ فَاسِدٍ مِن امورِ المسلمینَ

    [پاسخ]

  23. http://1175.blogfa.com
    تصاویر منتشر نشده از دوران دفاع مقدس
    لطفا نظر خود را در مورد تصاویر وبلاگ بنویسید

    [پاسخ]

  24. م.طاهري گفت:

    سلام

    امان از این ساده لوحان رفاه طلب همیشه گوشه نشین

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۲۱:

    این همیشه گوشه نشین رو خیلی خوب اومدید :)

    [پاسخ]

  25. رضا گفت:

    تنها کسانی که می‌توانند جمهوری اسلامی را شکست دهند :

    http://alef.ir/1388/index.php?option=com_content&task=view&id=113396

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۵۵:

    دم اون دوستی که این مطالب رو میده به الف و خود الف گرم، اما چرا لینک‌های نوشته حذف شده

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۵۸:

    شاید موقع کپی پیست مطلب برای ارائه keep text only رو زدن و لینک ها همه پریده:) و منعکس نشده
    شایدم الف روزه بوده و اینا

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۰۵:

    شکلکش یادم رفت :mrgreen: :mrgreen:

    ینی قصدم صرفا یک مکالمه بود و اینا نه مشکل گشایی :mrgreen:

    [پاسخ]

  26. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام بر اهالی باصفای حزب الله
    خطبه شعبانیه
    ۵۱- امیرالمؤمنین گفت: از جا برخاستم و عرض کردم: ای رسول خدا، کدام عمل در این ماه ارزشمند تر است؟
    فرمود: ای ابالحسن، ارجمندترین عمل در رمضان آن است که انسان از آن چه خدا حرام کرده است، دوری جوید.
    آن گاه گریه کرد. عرض کردم: چه چیزی باعث گریه ی شما شد؟
    فرمود: علی جان، گریه ی من برای این است که در این ماه در حالی که به نماز ایستاده ای فرق سرت به دست شقی ترین انسان شکافته می شود، و محاسن شریف تو خضاب می گردد.
    امیرالمؤمنین عرض کرد: ای رسول خدا، آیا دین من سالم است؟
    رسول خدا فرمود: آری، در سلامت کامل دینی قرار داری.
    ۵۲- سپس فرمود: یا علی، قاتل تو، قاتل من است، و کسی که بر تو غضب کند بر من غضب کرده است.
    ۵۳- و کسی که به تو دشنام دهد به من دشنام داده است، تو برای من به منزله ی جان من هستی، روح تو از روح من است و طینت تو از طینت من است.
    ۵۴- خدای تبارک و تعالی، من و تو را آفرید و انتخاب کرد.
    ۵۵- مرا برای نبوت و پیامبری، و تو را برای امامت امت اسلامی اختیار کرد، و هر کسی امامت تو را انکار کند، در حقیقت منکر نبوت من شده است

    یا حق

    [پاسخ]

  27. عبدالله گفت:

    یا وارث
    ای خدای مهربان حمد از آن توست که بار دیگر مرا در این مهمانی پذیرفتی.
    کوچکی ام را آورده ام تا تو بزرگش کنی و در این راه چشم دوخته ام به اولیاء ات.
    به علمی که نزد آنان است و به راه بری شان.
    یا باقرالعلوم
    یا محمد بن علی

    یا حق

    [پاسخ]

  28. سلام . بسیار عالی بود . لینکتون کردم . دوست داشتید وبلاگ ” پرسش و پاسخ سیاسی ” رو هم لینک کنید .

    [پاسخ]

  29. پیک صبح گفت:

    سلام
    طاعاتتون قبول
    متاسفانه امیرالمومنین در دوران امامت و حکومت خود از دو دسته انسانها ضربه خوردند :
    یک دسته جاهلان و نادانان خشکه مقدس
    دسته دیگر زیرکان منافق که از همین ساده لوحان جاهل برای پیشبرد اهدافشان به راحتی بهره می گرفتند.

    [پاسخ]

  30. فطرس ملک گفت:

    ***جهاد با نفس وسائل الشیعه***

    باب حقوق واجب و مستحبّی که قیام به آنها سزاوار است

    ادامه حدیث ۱۹ از امام سجاد (ع)
    و حقّ خردسال این است که آن کس که می خواهد آموزشش دهد با او مهر ورزد و از خطایش درگذرد و چشم پوشی کند و با او مدارا کند و یاری اش سازد.
    سخن امام (ع) ادامه دارد که انشاء الله در روزهای آتی ادامه آن را در سایت قرار می دهم….

    [پاسخ]

  31. فطرس ملک گفت:

    **** مصباح الهدی ***

    *** قناعت***
    قناعت صفتی است که قابل تعریف نیست. قناعت نه به داشتن است و نه به نداشتن. هرکس که قناعت داشته باشد عزیز است و هرکس قناعت نداشته باشد ولو همه چیز داشته باشد حاضر است خود را ذلیلانه به هر آب آتشی بزند. عزّ من قنع و ذلّ من طمع: کسی که قناعت پیشه کرد عزیز شد و کسی که طمع ورزید خوار شد. شخص قانع به هر چه خدا برای او برساند راضی است. کسی که به چیزی که مال او نیست طمع داشته باشد قانع نیست. ولله العزّه و الرسوله و للمومنین: عزّت تنها از آن خدا و رسولش و مومنان است.
    گزیده ای از سخنان مرحوم حاج اسماعیل دولابی در مجالس وعظ

    [پاسخ]

  32. خط شکن گفت:

    خدا قوت

    [پاسخ]

  33. منتظرخورشید گفت:

    ((اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه والنصر
    و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدی
    و احفظ قائدنا و سیدنا امام الخامنه ای
    واحفظ الامیر رئیس المحمود احمدی نجاد
    بحق و مولانا الامام المهدی روحی و ارواح لنا فدا
    و اهلک اعدائهم اجمعین ))

    سلام برادر خداقوت

    طاعات تون قبول درگاه الهی

    التماس دعا

    [پاسخ]

  34. خبر فوری:
    توهین به قرآن کریم درنوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ۱۱/۵/۱۳۹۰ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران+عکسhttp://ghayem-adl.blogfa.com/

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مرداد ۱۸ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۰۲:

    به خدا قسم دوست دارید که هر لحظه یک اتفاقی بیافتد …و جامعه راه بیافته و شعار بده …خوب اگر ناراحت بودی پول می دادی ان تخته را بردارند….جنستان خراب است و دنبال شر می گردید .

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۸ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۰۴:

    هومن برای اولین بار باهات کاملا موافقم

    [پاسخ]

    وحید جهان آرا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۸ام, ۱۳۹۰ ۰۱:۲۹:

    به نام خدا
    سلام
    ((سریع چوب ها رو از زیر آشغال در آوردم گذاشتم یک طرف از نظافتچی هایی که اونجا بودن خواهش کردم یه کمکی بدن اونا رو مرتب کنیم و …))
    برادر ارجمند این بخشی از مطلبی بود که بنده حقیر بر روی بلاگ خود قرار دادم
    باید به عرضتان برسانم که اگر به مصلی نرفته اید کافی است یک سر در ساعات قبل از شروع نمایشگاه بزنید که بدانید که به هنگام ورود و خروج چه سخت گیری هایی دارند به هر صورت به دلایلی بنده اجبارا برای انجام مختصر کارهایی حقیر مجبور بودم و هستم قبل از شروع نمایشگاه به مصلی بروم و … اما باید بدانید در مصلی اگر هر نوع وسیله ای همراهتان باشد باید در مورد خروج و ورود و حتی جابجایی آن از حفاظت مصلی نامه تاییدیه داشته باشید
    که دریافت آن نیز مشکلاتی عدیده ایی دارد اما اینکه می گویید من حقیر بدنبال شر هستم ،پس کافی است که مقداری بیشتر دقت کنید اولا اتفاق مورد نظر در۱۱/۵/۱۳۹۰افتاده است و تاریخ انتشار مطالب ۱۴/۵/۱۳۹۰ می باشد من می توانستم که اگر به قول شما بدنبال شر هستم تا تنور داغ است نانم را بچسبانم به دو دلیل ساده این کار را انجام ندادم
    ۱: شاید غفلت و بی توجهی مسئولین امر باعث شده است و نمایشگاه در ابتدای کار است و ناهماهنگی وجود دارد.
    ۲: فرصتی برای حل این موضوع بوجود آمده باشد.
    اما متاسفانه در دو حالت اشتباه کردم چرا که نه تنها این موضوع حل نشد بلکه این وضعیت وخیم تر نیز گشت
    ثانیا این وسایا وسایل ساده ای نبوده است که به راحتی آدم با خود بردارد و این طرف و آنطرف ببرد اگر نمایشگاه نرفتید باز می گویم یک سری حتما بزنید در نماهای ورودی و خروجی و دکوراسیون های ایجاد شده و سر ستون ها و ستون ها از این چوب ها حکاکی شده و نقش بشته استفده شده که به هنگام نصب این وسایل نمی دانید چه مسائلی به وجود آمده است
    ثالثا: بنده حقیر برای جدا کردن و در آوردن آیه های قرآنی تا توانستم عمل کردم و حتی در عکس ها نیز مشاهده می گردد اما نباید انتظار داشت که این وسایل با خود به این سو آنسو ببرم که مشکلات بدتری را می توانست نیز بدنبال داشته باشد با وجود این که در روز های بعدی این دپوی آیه های قرآنی که در عکس ها نیز می توان دید بسیار بسیار بیشتر شده بوده
    رابعا: ما داغداران ودلسوزانیم :
    هر کس از این گفته ها سوزنی خورد ما را به حق آیه اشدا علی الکفار و رحما بینهم ببخشد ما باید میگفتیم نه نامردان مردنما که درآن سوی آب تور مرگمان را پهن کرده اند تور مرگ عشق به خدا، تور مرگ اسلام را، اما
    می گویند: سیلی دوست به ازبوسه دشمن بر کف پای آدمی ست.
    خامسا: دوست عزیز اگر تو هم با من در این چند روز در مصلی بودی و چیزهایی را که دیدم و شنیدم می شنیدی باور کن اینگونه یکسویه به قاضی نمی رفتی و ما را به صلابه نمی کشیدی باور کن بیش از این
    سادسا:ما مامور به ادای تکلیفیم نه مامور رسیدن به نتیجه
    پس دوست عزیز نباید از هر اتفاق حتی به ظاهر ساده به راحتی عبور کرد ولی نحوه برخورد و چگونگی برخورد با آن اتفاقات را نیز باید یاد بگیریم و … سخن زیاد است!!!

    [پاسخ]

    مجتبی پاسخ در تاريخ مرداد ۱۸ام, ۱۳۹۰ ۰۱:۳۰:

    موافقم اما آخرش چی شد.

    [پاسخ]

  35. خادم الشهدا گفت:

    سلام بر اهالی خوب حزب الله و

    مدیریت محترم

    طاعات و عبادات همگی قبول باشه انشاالله!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۲۳:

    طاعات و عبادات شما و سایر دوستان هم مقبول حق انشالله :)

    [پاسخ]

  36. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام.
    به متن فکر می کردم. حرف های راهبر را می شنیدم و فکر می کردم.
    چه قدر حرف های رهبرمان به دل ها نزدیک است.

    یک جاهائى مراقبتهائى که باید انجام بدهیم، انجام ندادیم؛ یک جاهائى دلبستگى‌هاى خودمان را زیر پا نگذاشتیم؛ اینها منجر شده به اشکالاتى – این را هم باید در نظر داشته باشیم – به چیزهائى که باید از آن پرهیز کرد و برحذر بود، سرگرم شدیم؛ به منازعات سیاسى، به مشاجرات سرگرم شدیم؛ به رفاه‌طلبى سرگرم شدیم، به منشهاى اشرافى سرگرم شدیم؛ اینها نقاط ضعف است.امام خامنه ای

    یا حق

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۵۳:

    فقط خدا میدونه چقدر منتظر فردا و دیدار با دانشجویان هستم

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۵۸:

    شما منتظرید و من در حسرت:(

    [پاسخ]

    عبدالله پاسخ در تاريخ مرداد ۱۸ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۱۲:

    یا وارث
    منم هم منتظر و هم در حسرت
    یا حق

    [پاسخ]

  37. رضا گفت:

    آشوب های لندن به شب دوم کشیده شده .
    پلیس هم گفته اینا یه مشت ارذل و اوباش هستن که کنترل میشن !
    البته سری قبل در سرکوب دانشجویان گفته بود این دمکراسی هست که مردم می تونن بیان تو خیابون !
    تو ایران باشه میشه سرکوب تو اونجا دموکراسی .
    جالبه :D

    [پاسخ]

  38. امــــت گفت:

    کمی موافقم.
    به روز هستیم با عنوان “مقصد نهایی” …
    منتظریم.
    موفق باشید.
    یاعلی(ع)

    [پاسخ]

  39. عبدالله گفت:

    یا وارث
    امام خامنه ای:
    «و اطفاء النّائره»؛ یکى از کارهائى که لازمه‌ى تقواى ماست، فرو نشاندن آتش است. این شعله‌ور شدن آتش – مراد، همین آتشهاى اختلافاتى است که بین مجموعه‌ها هست، بین گروه‌ها هست، بین دستگاه‌ها هست – در حکم آتش سوزان است. سعى همه باید این باشد که اطفاء کنند. نباید بر روى آتش بنزین پاشید، نباید آتشها را مشتعل کرد. اینکه ما مکرر در مکرر توصیه میکنیم به دوستان، به مسئولین، به کسانى که تریبون دارند، به کسانى که حرفشان یا به طور عموم یا در بخشى از فضاى کشور منعکس میشود، که گفته‌ها را، زبانها را، اظهارات را، تعبیرات را کنترل و مراقبت کنند، به خاطر این است. گاهى اوقات یک تعبیرى نه فقط ضد اطفاء نائره است، بلکه مشتعل کردن هرچه بیشتر نائره است؛ اطفاء نیست، بلکه ضد اطفاء است.
    یا حق

    [پاسخ]

  40. عبدالله گفت:

    یا وارث
    با وجود حرف های بسی زیاد عده ای مغلطه یابی قوی نصب کرده ایم بر ذهنمان.یک وقت هایی عجیب بوق ممتد می زند.

    در این نگاه کلى بایستى واقع‌بینانه نگاه کنیم؛ خودمان را نبایستى دچار خطا کنیم؛ یکسونگرى نکنیم. ما نقاط مثبتى داریم، نقاط منفى‌اى هم داریم؛ هر دو را ببینیم. گاهى فقط نگاه منفى غلبه داده میشود.امام خامنه ای
    یا حق

    [پاسخ]

  41. عبدالله گفت:

    یا وارث
    روز هشتم هم پشت در منتظر ایستاده است.
    گمانم اذن دخول می خواند تا سحر.
    شیعه این ساعات را معطر به ذکر و فکر می کند.
    چه مکتب پویایی است.
    چگونه جسم کوچک و رنجورم می تواند شکر شیعه بودن را به جا آورد؟
    دردهایم تنها در مکتب نابی التیام می یابد که با نام شما عجین شده است.
    دلم را آورده ام تا نگاهی کنید.شما طبیب شیعه اید مولا جان.
    یا صادق
    یا جعفر بن محمد

    یا حق

    [پاسخ]

  42. محمد گفت:

    سلام
    زنده باشی و پایدار
    خدا می داند حرفهایت حرف دل من است حرف دل خیلی از دوستانم و من دیگر آن من قبل از سال هشتاد و هشت نیستم
    قبلش من معتقد بود به نظام معتقد بود به ارکان این نظام فریادش در دفاع از انقلاب هرجا که ظلمی به آن می شد بلند بود
    فریادی با منطق از روی عقیده و از روی صداقت درستی و به دور از دروغ و ریا و یا حتی کمی مصلحت سنجی
    اما آن من شکست در خود دیگر منطق من جواب نداد دیگر نمی توانستم پاسخ خیلی چیزها را با فریادی رسا جواب بدهم هیچ کس جواب نمی داد هیچ کس حتی لازم نمی دانست جواب باید داد.
    این من شکسته اکنون باز هم معتقد است به اصول و به نظام ولی دلخور و دلشکسته از بی حرمتی ها از بی احترامی ها از وقاحت برخی به اصطلاح خدمتگزار از ریختن آبروهایی مقدس تر از کعبه و از خیلی چیزهای دیگر
    و اکنون این من بیچاره مانده ما بین عشقش به نظام و راه درستی که باید پیمود و ندانم کاری ها و بی احترامی ها و بی حرمتی هایی که دهان ما را می بندد و حقیقت را وارونه کرده و باعث می شود به عقلمان هم شک کنیم و کمکم باورمان شود که نا فهم و بی بصیرتیم
    شما را که خواندم دلم آرام گرفت خدا انشالله توفیق روز افزون بدهد به شما
    مرحمی بودید بر دل ریشمان این حرفها را ما که می زنیم می شویم لیبرال ضد ولایت فقیه بی بصیرت می شویم یزیدی بی غیرت در مقابل حسینی های با غیرت می شیم وطن فروش و هرچه که اکثریت با بصیرت صلاح بدانند
    خدا لعنت کند باعث و بانی این بی حرمتی ها و بی پروایی ها را
    برایم دعا کنید که یک وقت حرفی از دهانمان در نیاید که بعدا پشیمان شویم .

    [پاسخ]

  43. karbala گفت:

    متأسفانه انتخاب راحت ترین و ساده ترین و دم دست ترین راه حل برای مشکلات جامعه ما شده یک فرهنگ ولی با این چند تا مورد مث گشت ارشاد و فیلترینگ نمیشه به این راحتی مخالفت کرد. درسته که زیاده روی ها و تند روی های اون باعث برخی مشکلات دیگه شده ولی این دلیل بر رد اصل موضوع نیست. یا فیلترینگ. شما فکرش رو بکن اگه نباشه خواهر و برادر ۸ یا ۹ ساله من و تو که الآن به راحتی وارد این فضا میشن چه جوری باید انتخاب کنند وقتی که پدران و مادران ما هیچ سواد سایبری ندارند.
    والبته ما به راحتی از فیترینگ عبور می کنیم
    و البته فیلترینگ هم زیاده روی ها و مشکلاتی دارد که جای نقد دارد اما نه رد اصل آن
    یاعلی

    [پاسخ]

  44. برسید به داد اسلام
    نباید از غرب ثروتمند شده با استعمار که در غایت سر سپرده ولایت شیطان است، انتظار کمک را داشت
    در کل کشور سومالی هر روز حداقل ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر می میرند…….
    سلام خدا به روزها ی بی افطار سلام خدا به سحر کنان با یک جرعه آب
    گشته است شب توبه و نیاز باز*****همه می کنند با خدا راز و نیاز باز
    در گوشه ای طفلی یتیم تنهاست ***** می شود مهمان خدا در آسمانها باز
    باید دست ها را بیشتر کرد باز ***** از نعمت خدایمان دهیمشان پس باز
    …..
    http://ghayem-adl.blogfa.com/

    [پاسخ]

  45. […] را در مقابل انقلاب و امام راحل عَلم می‌کنند و عده ایی ساده لوح رفاه طلب شاید باورشان شده این حرف‌ها و امام موسی صدر را سالهاست […]

  46. علی گفت:

    به نظرم اون صحبت شهید مطهری متناسب با اون شرایط بوده

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ شهریور ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۴۸:

    این کلام استاد مطهری از خودشون نیست، بلکه حاصل سالها تفقه در اسلامی است که قوانین‌ش برای همیشه‌ی تاریخ هست.

    [پاسخ]

  47. […] را در مقابل انقلاب و امام راحل عَلم می‌کنند و عده ایی ساده لوح رفاه طلب شاید باورشان شده این حرف‌ها و امام موسی صدر را سالهاست […]

  48. sajjad گفت:

    یه سوال امیر علی جان:
    بیشتر این افراد ساده لوح رفاه طلب دور چه کسی را گرفته اند؟

    [پاسخ]

  49. […] افکار و عقاید مى‌‏شود از اسلام پاسدارى کرد • تنها کسانی که می‌توانند جمهوری اسلامی را شکست دهند • فیلتر بیجا؛ بیشتر ظلم به انقلاب است تا […]

  50. […] نظامی که به راحتی و بدون کوچک‌ترین دغدغه‌ی پاسخ‌گویی می‌زند تمام تلاش سال‌های سالِ یک وبلاگ‌نویس را به باد فنا می‌دهد؟ مگر نه این همان نظام است که استاد مطهری به جوانانش هشدار جدی داد نکند خیال کنید راه دفاع از جمهوری اسلامی این است که هرکس مخالفتی کرد بگویید بگیر ببند؟ (+) […]

  51. […] خیلی خاص مثل سایت‌های مستهجن یا مروج خشونت مخالفم(+) (+) (+) (+) (+). به نظرم هر نوشته یا نیاز به "جواب" دارد […]

  52. […] مخالفت‌م با امثالِ طرح‌های گشت ارشاد را نوشته‌ام.(+)(+)(+)(+)(+)(+)(+). به نظرم این طرح با این نحوه‌ی اجرا‌‌‌‌‌‌ […]

  53. […] نظامی که به راحتی و بدون کوچک‌ترین دغدغه‌ی پاسخ‌گویی می‌زند تمام تلاش سال‌های سالِ یک وبلاگ‌نویس را به باد فنا می‌دهد؟ مگر نه این همان نظام است که استاد مطهری به جوانانش هشدار جدی داد نکند خیال کنید راه دفاع از جمهوری اسلامی این است که هرکس مخالفتی کرد بگویید بگیر ببند؟ (+) […]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: