وکیلانه » » ولایتمدارانی که بیشتر از “ولی” می‌فهمند ؟!
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
ولایتمدارانی که بیشتر از “ولی” می‌فهمند ؟!
۲۵ام, اردیبهشت ۱۳۹۰| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[۴۹]

# وقتی به زندگی علی(ع) می‌نگریم، انگار این استاد بلامنازع سخن، در زمان رسول خدا حتی صحبت کردن هم بلد نبوده!
در تمام تاریخ حتی
یک مورد هم نمی‌توان یافت که  علی(ع) قبل از رسول خدا اعلام خطر کرده باشد و یا مثلا فرموده باشد که اسلام از فلان جبهه در خطر است، یا برای این امر بهتر است این کار را بکنیم و یا مثلا خوب است مراقب فلان گروه باشیم تا به اسلام ضربه نزنند. تاکید دارم حتی یک کلمه هم نمی‌توان یافت، اما دوست و دشمن معترفند که بالاترین همیار رسول خدا، پسر ابی‌طالب بوده.

# از مدینه تا کربلا و از اول محرم تا ظهر عاشورا را که بنگری، حتی یک جمله نمی‌توانی بیابی که عباس(ع) قبل از حسین(ع) اعلام خطر کرده باشد و یا مثلا قمر‌بنی هاشم به پسر فاطمه(س) پیشنهاد داده باشد که فلان کار را کنیم یا مثلاً در جنگ مراقب فلان قسمت هم باشیم! اما همه می‌دانند که عباس بهترین یاور حسین بوده.

# اما متاسفانه در این زمان ما با ولایت‌مدارانی مواجه هستیم که ظاهراً بیشتر از "ولی" دلسوز اسلام و نظام هستند و حتی گمان می‌رود در مواردی بیشتر از "ولی" می‌فهمند. خوب طبیعی است ، ولی‌فقیه که از همه جا با خبر نیست(!) فقط برخی‌ها با ارتباطاتی که با بچه‌های بالا دارند و اخبار را می‌دانند، می‌توانند برخی‌ چیزها را بفهمند ولی فقیه که در اوضاع و احوال نیست و صرفا برای دلخوشی ملت بوده که گفته: آرامش را حفظ کنید و مساله‌ی مهمی نیست. (ای …. بر سر کسی که اینگونه فکر می‌کند)

# مساله کاملا واضح است، دکتر احمدی‌نژاد، با خانه نشینی مرتکب اشتباهی شده که با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست و تاوان این اشتباه هم کم شدن اعتمادی بود که به او می‌شد. اما باقی حرفها برای چیست؟
همانطور که عقب ماندن مذموم است قطعا جلو رفتن هم زشت است. آیا نمی‌فهمند یا خود را به نفهمی زده‌اند که ضد ولایت فقیه یعنی کسی که قبل از "ولی" اعلام روئیت فتنه کند؟ این کدامین نوع از ولایت‌مداری است که موضوعی که  "ولی" آن را حرف‌های سستِ هیچ و پوچ می‌داند شما فتنه می‌نامید؟ فتنه‌ی دروغینی که بر پایه‌ی آن اهداف خود را می‌رانید یا "جهالت محض" است و یا "خیانت محض"!

# حساب امثال توکلی و سایر تجدید‌شدگان در فتنه‌ی سال قبل و خصومتشان با دولت که مشخص است و به نظر من اشتباه حاج حسین شریعتمداری (تخته گاز رفتن در له کردن دولت)، آیت‌الله جنتی(تهمت به دولت)، حاج آقای صدیقی(حرف بی‌جای اذن طلاق همسر) و برخی‌های دیگر هم قابل قبول‌ است، چرا که دستی در سیاست دارند و ممکن الاشتباه، اما در عالم طلبگی کمی پررویی کرده و صریحاً بگویم برای همچون منی ابداً قابل درک نیست بیانات اخیر منتسب به آیت الله مصباح یزدی +
آیا این تهمت‌ها که معظم‌له خود بیان می‌دارند حاصل گوش است و نه چشم (!!!!!!) و به فرض صحت ، بیان این حرفها در جامعه، حاصلی جز ضربه زدن به نظام را در پی دارد؟ آیا تهمت بزرگی مثل سحر شدن رئیس جمهور قانونی کشور، خلاف منویات صریح رهبر انقلاب و زیر سوال بردن تمامی ارکان و اهداف نظام اسلامی  نیست؟ بگذارید کمی صریح تر بگویم، آیا اینگونه حرف‌ها، توهین به ولی‌فقیه که زمام‌دار این کشور و حامی لااقل بخشی از اقدامات همین رئیس جمهور است، نمی‌باشد ؟

# در تمام تاریخ انقلاب هر‌گاه کسی عامل تضعیف نظام شده، مورد حمایت ضد انقلاب قرار گرفته و در مقابل دلسوزانی که خواسته‌اند با آن عامل مقابله کنند مورد هجوم ضد انقلاب. حالا پیدا کنید پرتقال فروش را در این ایام؟ حرف‌های چه کسانی تابع النعل بنعل مطابق حرف‌های ضد انقلاب است؟

# و یک سخن آخر اینکه؛ امت دلش به رهبری خوش است و رهبری دلگرمی‌اش همین امت همیشه در صحنه است که خیلی خوب می‌فهمند در مواقع لزوم چه باید بکنند و هیج‌ کس هم نمی‌تواند بگوید که مثلا نه‌دی۸۸ حاصل چیزی جز پیوند عمیق رهبری و ملت بوده.
فلذا از خواص مورد نظر خواهش می‌شود مراقب کلاه خود باشند تا در فتنه‌ی ساخته و پرداخته شده‌ توسط  ذهن خود، از دشمن فرضی شکست نخورند!

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــبعدازنوشتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در مثال هیچ‌مناقشه‌ای نیست اما قطعا در تاریخ صدر اسلام،‌بارها و بارها فقط با تغییر اسم البته این جملات توسط عوام تکرار شده : "یعنی ابوبکر، عایشه، طلحه، زبیر، عمر، عثمان و … اینا اشتباه می‌کنند و فقط سلمان و مقداد راست می‌گویند؟"



۴۹ دیدگاه برای “ولایتمدارانی که بیشتر از “ولی” می‌فهمند ؟!”

  1. سلام

    کاملا درست میگید

    به قول سعدی

    “گویی ولی شناسان رفتند از این ولایت”

    مخصوصا آن بند آخر
    دیدن این صحبتها برایم بسیار عجیب بود

    [پاسخ]

  2. نیایش بیست و یکم

    .دعاى آن حضرت است هنگامى که چیزى غمگینش مى‏ساخت یا گناهان سبب‏اندوهش مى‏شد.

    اى خداوندى که تنها تو بسنده‏اى بنده تنها و ناتوان را،و اى‏خداوندى که تنها تو نگهدارنده‏اى از هر چه سهمناک و وحشت خیزاست.خطاهاى من سبب تنهایى من شده و یاور و همراهى براى من‏نمانده است.از خشم تو ناتوان گشته‏ام و کس مرا مددکار نیست.

    وحشت از دیدار تو بر من چیره شده و وحشتم را تسکین دهنده‏اى‏نیست.

    اى خداوند،چه کسى مرا از ایمنى بخشد،اگر تو مرا به وحشت‏افکنده باشى؟چه کسى مرا یارى دهد،اگر تو بى کس و تنهایم ساخته‏باشى؟چه کسى مرا توانایى بخشد،اگر تو ناتوانم خواسته باشى؟

    اى خداوند من،تنها پرورنده است که پرورده خود پناه تواند داد وغالب است که مغلوب خود را ایمنى تواند بخشید و جوینده است که‏گریخته را یارى تواند داد.

    اى خداوند من،همه اینها به دست توست و گریزگاهى جز به آستان‏تو نیست.پس بر محمد و خاندانش درود بفرست و اکنون که به سوى توگریخته‏ام پناهم ده و اکنون که حاجت به تو آورده‏ام حاجت من بر آور.

    اى خداوند،اگر تو روى نیکوى خود از من بگردانى،یا مرا از فضل‏و احسان عظیم خویش منع فرمایى،یا روزیت را از من دریغ دارى،یارشته عنایت خود از من ببرى،باز هم براى رسیدن به آرزوهایم راهى‏جز تو نمى‏یابم و براى رسیدن به رحمت تو جز تو یاورى نمى‏جویم،که‏من بنده تو هستم،و در قبضه اقتدار تو و موى سرم چون زمام من به دست‏توست.

    اى خداوند،جز آنچه تو فرمایى مرا فرمانى نیست.حکم تو بر من‏روان است.هر چه براى من مقدر گردانى عین عدالت است و مرا یاراى‏بیرون شدن از حیطه فرمانروایى تو نباشد.از دایره قدرت تو پاى‏بیرون نتوانم نهاد.و نیاورم که خود را محبوب تو گردانم و تو را از خودخشنود سازم .و به آنچه در نزد توست جز به طاعت و بخشش و بخشایش‏تو نتوانم رسید.

    [پاسخ]

  3. مهم نیست گفت:

    سلام آقای صفا،
    بی مقدمه میرم سر اصل مطلب! ببخشید واقعا شما فکر میکنید آقای مصباح صلاح مملکت را نمیدونن ولی خودتون میدونید؟؟؟
    اصلا باورم نمیشه این مطلبو شما نوشتید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۵۲:

    علیکم الســـلام
    اصلا متوجه نمی‌شم این نگاه صفر یا صدی یعنی چی؟ و از کجای نوشته‌ی من این برداشت رو کردید.
    اما به هر حال بیایید شخص گوینده رو حذف بفرمایید و پاسخ بدید که “من ۹۰٪ معتقدم ایشون سحر شده”‌ یعنی چی؟ و احمدی‌نژاد که فدای سرتون، به کجا توهین میشه؟

    [پاسخ]

    مهم نیست پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۲۳:

    خوب منم معتقدم احمدی نژاد سحر شده!
    خوب شده دیگه؛ نشده؟
    الان محمود همونه که شما میخوای؟
    ضمنا من نگاه صفر و صدی نداشتم! قصد جسارت ندارم ولی معتقدم بنده و شما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم آقای مصباح رو نقد کنیم!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۲۹:

    مفهوم منطوق “احمدی نژاد سحر شده” یعنی اینکه نائب امام زمان از یه آدم سحر شده حمایت می‌کند !!!! و یه آدم سحر شده تو سازمان ملل گفتمان خمینی رو فریاد می‌زنه.
    عزیز من متوجه باش داری چی میگی.
    شما رو نمی‌دونم ولی بنده به عنوان یک طلبه با اتکا به بیانات رهبرم، در جایگاه نقد هر کسی که خلافش رو عمل کنه هستم.

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۳۰:

    سلام علیکم
    شما رو نمی‌دونم ولی بنده به عنوان یک طلبه با اتکا به بیانات رهبرم، در جایگاه نقد هر کسی که خلافش رو عمل کنه هستم.

    و این کار شما رو سخت میکنه جناب صفا خیلی سخت
    ان شا ء الله خدا طاقت این سختی رو به قلم و جسم و جان شما بده

    راستی مثالی از کربلا زدید ….عباس (ع) قبل از ولی اعلامی نکرد…
    اما قبل از کربلا خیلی ها تشخیص داده بودند که یا در کربلا نبودند یعنی نیامدند (از همان اول و گفتن که حسین جان شما هم نرو….
    و یا اگر هم آمدند در بین راه کم شدند…..

    یک سوال فرعی بپرسم راجع بع وقایع عاشورا؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۲۷:

    البته در عالم طلبگی، صرفاً یک سوال بود واِلا من شاگرد شاگرد شاگردان علامه مصباح هم نمی‌شوم.

    بفرمایید در خدمتم.

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۲۹:

    یک جواب سلام واجب طبتون
    و
    سلام مجدد
    صبح تو رادیو قران یک آقایی که نفهمیدم کی بود چون دیر گوش دادن رو شروع کردم می گفت: ابن زاید به مردم کوفه گفت : غائله حسین رو خودتون ختم کنید و یک سرباز هم از شام نفرستاد و…
    برای من این سوال هست واقعا لشگر ۱۲ هزار نفری همه از کوفه بودند؟
    اگر قبایل اطراف را همدر نظر بگیریم جمعیت آن قدر نمیشود که ۱۲ هزار مرد جنگی فقط داشته باشد.یعنی با بچه ها و زن ها جمعیت کوفه میشود بالغ بر نیم میلیون و…..

    ببخشید که خیلی بی ربط است ولی خیلی وقت است این سوال را دارم.امروز ذهنم قلقلکی تر شد

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۳۶:

    علیکم الســـلام
    ببینید اینکه از یک واقعه‌ی تاریخی بخوایم آمار دقیق ارئه بدیم خیلی سخته مخصوصاً اگر تعداد زیاد باشه.
    دقیقا مشخص نیست آمار چند نفر بوده اما اونچه که تا حدودی مشخص هست اینه که این افراد هر کدوم مقداری لشکر با خودشون داشتن :
    عمر سعد با ۶۰۰۰، سنان با ۴۰۰۰، عروه بن قیس با ۴۰۰۰ ، شمر با ۴۰۰۰، شیث بن ربعی با ۴۰۰۰ که اینها همون اول بودند و بعداً گفته میشه که، یزید بن رکاب رکاب کلبی با ۲۰۰۰، حصین بن نمیر با ۴۰۰۰، مازنی با ۳۰۰۰، نصر زمانی با ۲۰۰۰ نفر” هم اضاف شدن.

    “شیلر” بزرگوار احتمالاً جواب مفصل‌تری برای این سوال هم داشته باشند.

    [پاسخ]

    فطرس ملک پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۵۲:

    خدا لعنت کنه همشونو

    [پاسخ]

    فطرس ملک پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۵۳:

    ترجمه: اللهم العنهم جمیعا

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۵۷:

    ممنون از پاسختون

    [پاسخ]

    شیلّر پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۳۲:

    سلام اقای صفا.عصرتون بخیر
    ترکیب سپاهی که در هنگام اردو زدن «ابن زیاد» در «نخیله» گرد آمده و از مقابل وی در این مکان رژه می‌رفت به شرح زیر بود.
    ۱ـ نام فرمانده: عمر سعد / تعداد نفرات: ۴,۰۰۰
    ۲ـ نام فرمانده: شَمِر بن ذی الجوشن / تعداد نفرات: ۴۰۰۰
    ۳ـ نام فرمانده: حربن یزید ریاحی / تعداد نفرات: ۱,۰۰۰
    ۴ـ نام فرمانده: یزید بن رکاب کلبی / تعداد نفرات: ۲,۰۰۰
    ۵ـ نام فرمانده: حصین بن نمیر تمیمی / تعداد نفرات: ۴,۰۰۰
    ۶ـ نام فرمانده: مغایر بن رهینه مازنی/ تعداد نفرات: ۳,۰۰۰
    ۷ـ نام فرمانده: نصر بن حرشه / تعداد نفرات: ۲,۰۰۰
    ۸ـ نام فرمانده: کعب بن طلعه / تعداد نفرات: ۳,۰۰۰
    ۹ـ نام فرمانده: شبث بن ربعی/ تعداد نفرات: ۱,۰۰۰
    ۱۰ـ نام فرمانده: حجّار بن ابجر / تعداد نفرات: ۱,۰۰۰
    ۱۱ـ نام فرمانده: عمر و بن حجاج زبیدی / تعداد نفرات: ۴,۰۰۰
    ۱۲ـ نام فرمانده: یزید بن الحرث بن رویم / تعداد نفرات: ۱,۰۰۰
    ۱۳ـ نام فرمانده: تیراندازان همراه حصین/ تعداد نفرات: ۵۰۰
    ۱۴ـ نام فرمانده: عزره بن قیس / تعداد نفرات: ۵۰۰
    جمع کل: ۳۱,۰۰۰ نفر
    علاوه بر اینها جمعی که سلاحشان سنگ و فلاخن بوده که در محاسبه فوق منظور نشده‌اند.
    لازم به ذکر است باید رقم ۳۰,۰۰۰ نفر را که در حدیث امام سجاد علیه‌السلام آمده است پذیرفت.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۳۶:

    علیکم الســلام و تشکر از شما

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۳۱:

    سلام
    فوق العاده مننون از جناب آقای صفا و جناب شیلر بزرگوار که زحمت کیشدند.
    اما سوال من همچنان باقیست…این همه آدم از کوفه بودند ؟ یعنی کوفه ان زمان چه قدر وسعت داشته که سی هزار نفر فقط مرد جنگی داشته باشد؟ با زن و بچه ها خیلی میشود…. ؟

    در مرود حدیث امام سجاد(ع) ظاهرا ایشان نفرات سپاه حر را حساب نکردند…. از سپاه حر غیر از خودش سه نفر دیگر به امام پیوستند… با این حدیث پس من نتیجه میگیرم که بقیه سپاه هم در مهلکه باقی نماندند ……باز هم خوش به حال حر……..

    [پاسخ]

  4. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام.
    خدا قوت
    ممنون از نوشتن مواضع صریحتان و ذکر تاریخ.
    یا حق

    [پاسخ]

  5. عبدالله گفت:

    یا وارث
    در ادامه:
    حفظ امانت الهى به دور از اغراض نفسانى‏
    در هر صورت یک مملکتى است مال همه شماها، همه ما مسئول هستیم در این امرى که براى حفاظت کشورمان هست و شما مى‏بینید که الآن در معرض این طور کارهایى است‏ که شده است و بعدها هم خواهد شد. ما مکلفیم از طرف خداى تبارک و تعالى که این امانتى که به ما داده شده است و آن کشور اسلامى است و اسلام است و جمهورى اسلامى است حفظش بکنیم، در این امر هیچ سستى به خودمان راه ندهیم، هیچ مسائل شخصى در کار نباشد، هیچ اغراض نفسانى در کار نباشد. همه ما با هم برادر و با هم براى حفظ یک امانتى که خدا به دست ما داده است و سپرده است [تلاش نماییم‏] و هم سفارش مى‏کنم به همه اشخاصى که در هر جا صحبت مى‏کنند، یا- فرض کنید که- قلمفرسایى مى‏کنند که تضعیف قواى انتظامى، سپاه پاسداران، تضعیف اسلام است.
    تضعیف لشکر اسلامى، تضعیف اسلام است؛ تضعیف ژاندارمرى تضعیف اسلام است، تضعیف- عرض مى‏کنم- سایر قواى مسلح و انتظامى تضعیف اسلام است و این به آن معنا نیست که نباید آن اشخاص فاسد بیرون بروند. اشخاص فاسد باید حتماً به دادگاه سپرده بشوند، در هر جا باشند و هر مقامى، آنها باید به دادگاه سپرده بشوند. و آنهایى که اسلامى هستند و روى خط اسلام دارند عمل مى‏کنند، آنها باید تمام گویندگان و نویسندگان، چه از قشر روحانى و چه از قشر غیر روحانى، اینها را تقویت بکنند؛ یک کلمه تضعیف اینها، تضعیف اسلام است و حرام است و جایز نیست. بنا بر این، امیدوارم که شماها همه موفق باشید، مؤید باشید و این امانت را حفظ کنید. و ما یک عالَم دیگرى داریم که همه آنجا حاضر مى‏شویم و از همه ما بازخواست مى‏شود؛ یعنى، یک خدشه‏اى اگر ما وارد کنیم به جمهورى اسلامى، فردا آنجا در محضر خداى تبارک و تعالى از ما بازخواست خواهد شد و بازخواست شدید خواهد شد.
    برخورد قاطع با طراحان و عاملان کودتا
    توجه به این مسائل لازم است همه آقایان بکنند و کسانى که خداى نخواسته یک انحرافاتى دارند اگر قابل اصلاحند با موعظه، با نصیحت، با هدایت اینها را اصلاح بکنند و اگر نیستند، پاکسازى بکنند. و آنهایى که در این مسائل، در این مسئله آخر همراه بودند با این خیال فاسد کودتا، «۱» تمام اینها به حسب حکم قرآن حکمشان قتل است بلااستثنا، یک استثنا درش نیست؛ هیچ کس حق ندارد که یک کسى را عفوش بکند، یک کسى را مسامحه با او بکند. اینها به حکم اسلام و حکم قرآن فاسد و مفسد هستند و اینها چهار حکم در قرآن هست که از همه کوچکتر کشتن است. و امیدوارم ان شاء اللَّه همه شما با سلامت و صحت و عافیت این راه را بروید و این راه مستقیم را ان شاء اللَّه طى بکنید. خداوند حفظتان کند ان شاء اللَّه.
    یا حق

    [پاسخ]

  6. فطرس ملک گفت:

    سلام جناب صفا

    اتفاقاً دیشب در گفتگوی خبری وقتی رئیس جمهور داشت از ولایت فقیه صحبت می کرد و رهبر عزیزمون را پدر ملت یران خطاب می کرد مونده بودم چی به چیه و کی به کیه…..

    [پاسخ]

  7. سرباز گفت:

    سلام
    به نظرم خیلی سطحی به سخنان آیت الله مصباح نگاه کردید و نقدتون هم خیلی کلی و غیر مستنده. بهتره نکاتی از سخنرانی را که به نظر شما جلوتر رفتن از ولی است، واضح بگویید تا بشود بحث کرد و نتیجه گرفت و الا با کلی گویی چیزی حل نمیشه.(با توجه به اینکه موضوع مهمه به نظرم بحثش می ارزد.)

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۵۰:

    سلام بزرگوار

    هدف از ستاره زدن و بحث رو تقطیع کردن اینه که قاطی نشه و تنها همون یه مورد راجع به آیت الله مصباح هست نه کل متن؛ که از قضا در همون یه مورد هم من دقیقاً “مصداق” آوردم و از جناب”مهم نیست” هم سوال پرسیدم :
    با توجه به نهی صریح رهبری از اینگونه تهمت‌ها ، معنی “من ۹۰٪ معتقدم ایشون سحر شده” یعنی چی؟

    بعد از جواب این سوال هم خواهش می‌کنم توضیح بفرمایید کجای متن”غیر مستند” هست.

    [پاسخ]

    سرباز پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۶:۰۳:

    ببین داداشم، یه سوال مهمی اینجا وجود داره و اون هم اینه که دو تا نکته رو نمیشه انکار کرد:
    ۱- فساد جریان انحرافی کاملا روشنه.
    ۲- احمدینژاد هم آدم گیج و منگی نیست. آدم باهوشیه.

    خوب حالا نتیجه جمع این دو تا موضوع چی میشه؟ خیلی واضحه. حتما یه چیز غیر طبیعی این وسط هست!(البته این اعتقاد منه و ممکنه نظر آیت الله مصباح چیز دیگه ای باشه ولی نتیجه یکیه)

    منظور از غیر مستند هم اینه که شما به چه دلیلی حرفهای آیت الله مصباح رو مصداق نهی آقا-حفظه الله- می دونید؟ اون تهمت‌ها!یی که شما در کلام ایشان دیدید چیه؟ چرا اینقدر راحت از کنار مسئله ای که همه بزرگان نظام(از طیف های مختلف) دارن بهش تذکر میدن عبور می کنید؟! این خیلی خطرناکه. مگر همین آیت الله مصباح و تیم منتسب به ایشان در کشور باعث قسمت عمده ای از رای احمدی نژاد در کشور نبودند؟ مگر همین آیت الله جنتی متهم اصلی تقلب نبود؟
    آیت الله صدیقی همان حرفهایی را که شب قبلش در بیت زده بود، در نماز جمعه رقیق ترش را گفت.آقا-حفظه الله- میتوانستند به ایشان تذکر بدهند و یا امام جمعه آن هفته کس دیگری باشد!

    اما در مورد پیشگویی،
    اول این که “هر حرفی که ولی فقیه نزد پس بقیه هم نباید بگویند” به نظر درست نیست. چرا که جایگاه ولایت با جایگاه دیگران متفاوت است و نمونه های زیادی وجود دارد که افراد حرفی را زده اند و بعد ها آقا-حفظه الله- آن را تایید کرده اند. اصلا اینکه در هر امری ولی فقیه بخواهد مستقیما هزینه شود درست نیست.
    دوما شما کافی است روزنامه کیهان روزهای ۱۸ تا ۲۲ خرداد ۸۸ را و کلا چند ماه آخر انتخابات را مرور کنید. فتنه را پیشبینی و پیشگویی کرده و اتفاقا محقق هم شد. آقا-حفظه الله- هم هنوز مستقیما چیزی نگفته بودند!

    و منظورم از نگاه سطحی بیشتر این قسمت نوشته است:”مساله کاملا واضح است، دکتر احمدی‌نژاد، با خانه نشینی مرتکب اشتباهی شده که با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست و تاوان این اشتباه هم کم شدن اعتمادی بود که به او می‌شد. اما باقی حرفها برای چیست؟” باقی حرف ها برای این است که این حرکت یک نشانه است از یک انجراف بزرگ که اگر غفلت شود معلوم نیست به بهای خون هزاران شهید چه خواهد شد!

    مساله ا.م مسئله ای فرعی بود که شاید الان اصلی شده باشد!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۰۵:

    بزرگوار، من تعجب می‌کنم. یعنی برای عمل اشتباه هر کسی دلیلی پیدا نکردیم باید بگیم سحر شده؟
    یعنی ناطق نوری هم سحر شده بود که در فتنه‌ی ۸۸ سکوت کرد؟‌ هاشمی هم سحر شده بود که اون افتضاحات رو به بار آورد؟‌
    سید حسن خمینی هم سحر شده بود؟‌
    خوب چرا برای توجیه اشتباه احمدی، الکی پای حرف‌های بی منطق رو وسط بکشیم. از قضا من بر خلاف دوستان معتقدم این کار اشتباه، اشتباه ِ احمدی نژاد بوده، حالا چه مشایی و سایرین هم تاثیر داشته باشن چه نداشته باشن. به هر حال کسی برای احمدی ادعای عصمت نکرده که حالا دلیل اشتباه‌ش رو سحر شدن بگیریم!
    برای بار چندم و به قول فرمایش شما هم مصداقی سوالم رو تکرار می‌کنم،‌ این تهمت سحر شدن، توهین به اصل نظام هست یا نه؟
    بعد مگر سعیدی که اون حرف‌های بی اساس رو زد از تولیت حرم و امام جمعه‌ای کنار گذاشته شد که حالا حاج آقای صدیقی صرفا بخاطر یک حرف صحیح که فقط جاش مناسب نبوده برکنار بشه؟

    و نکته‌ی آخر هم اینکه چرا نقش کیهان رو اینقدر بزرگ می‌کنید و نقش رهبری رو نادیده می‌گیرید؟ اولین بار مولا در کردستان تذکر دادن که مراقب این خیابان‌گردی‌ها باشید ! و باقی حرف‌های کیهان و سایرین هم چه قبل و چه بعد در طول فرمایشات آقا بوده نه در عرضش.
    سرباز باید بر اساس نقشه‌ای که فرمانده تعیین می‌کنه حرکت کنه،‌نه هر چیزی رو خودش فکر کرد درسته، بره دنبالش و بعد هم این حرف غلط اندر غلط رو بگه که باید جلوتر از رهبری بود!‌
    در صورتی که الان می‌بینیم حرف‌هایی زده میشه که صریحاً‌ آقا نهی فرمودن.(به بعدازنوشت ۵ پست قبل‌تر رجوع کنید). کل حرف من اینه که روشنگری یه چیزه و به اسم روشنگری به جاهای دیگه ضربه زدن یه چیز دیگه. باقی حرفها منظور تهمت‌ها و حرفهای نسنجیده زدنه نه صرف روشنگری !
    ضمناً تا اونجایی که من می‌فهمم مساله‌ی اصلی کشور جهاد اقتصادی و بیداری اسلامی و نهضت تولید علم هست نه این حرف‌های سست ِ بی‌پایه و اساس.

    [پاسخ]

  8. فطرس ملک گفت:

    امت دلش به رهبری خوش است و رهبری دلگرمی‌اش همین امت همیشه در صحنه است که خیلی خوب می‌فهمند در مواقع لزوم چه باید بکنند.

    خدایا مارا به وظایفمان در دوران غیبت و پیروی ازولایت فقیه آگاه بگردان

    [پاسخ]

  9. فطرس ملک گفت:

    ***جهاد با نفس وسائل الشیعه***

    باب حقوق واجب و مستحبّی که قیام به آنها سزاوار است

    ادامه حدیث ۱۹ از امام سجاد (ع)
    و حق صدقه این است که بدانی ذخیره توست که در نزد پروردگارت می نهی و ودیعه و امانتی است که به او سپرده ای، امانتی که نیازی به شاهد طلبیدن برای آن نداری و در ودیعه گذاردن آن در پنهانی اعتماد و اطمینان بیشتری داری تا اینکه آن را آشکارا به ودیعت گذاری و باید بدانی که صدقه بلاها و درد ها را در دنیا و آتش دوزخ را در آخرت از تو دفع می کند. و حق قربانی آن است که در قربانی نمودنِ آن تنها رضای خدای عزّ و جلّ را قصد کنی نه مردمان را و از آن جز در مسیر رحمت الهی قرار گرفتن و رهایی روحت را در روز ملاقات پروردگار قصد نکنی.
    سخن امام (ع) ادامه دارد که انشاء الله در روزهای آتی ادامه آن را در سایت قرار می دهم….

    [پاسخ]

  10. م.رضوی گفت:

    سلام بر اهالی حزب الله

    [پاسخ]

    فطرس ملک پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۰۲:

    سلام علیکم و رحمه الله

    [پاسخ]

  11. فطرس ملک گفت:

    **** مصباح الهدی ***

    *** توحید ***

    هر وقت در زندگیت گیری پیش آمد و راه بندان شد، بدان خدا کرده است، زود برو با او خلوت کن و بگو با من چه کار داشتی که راهم را بستی؟ هرکس گرفتار است در واقع گرفته یار است.

    گزیده ای از سخنان مرحوم حاج اسماعیل دولابی در مجالس وعظ

    [پاسخ]

  12. سلام
    از مثال های خوبی استفاده کردین ولی به ظنر مید یک چیز توش کمه:
    “سرباز”
    سربازی خوبه که قبل از اینکه فرمانده چیزی ازش بخواد خودش بتونه تشخیص بده…
    … و ما الان در جنگیم!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۲۹:

    علیکم الســـلام
    اتفاقاً برعکس، شب عملیات همیشه این جمله رو می‌گفتن که نکنه یه موقع فکر کنید مثلا الان من رسیدم به زاغه مهمات دشمن یا دم سنگر فرماندهی دشمن، یه نارنجک بندازم توش و کار رو تموم کنم، بلکه تابع فرمانده باشید. چون شما به بخشی از محیط احاطه دارید اما فرمانده‌ به همه چیز اشراف داره.

    ضمن اینکه رهبری از ما تهمت و توهین بی اساس خواسته یا جهاد اقتصادی؟

    [پاسخ]

    سجاد ده شیری پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۶:۴۶:

    منظور من این نبود…
    همین جهاد اقتصادی رو در نظر بگیرین…
    قبل از اینکه اقا بیاد برای جهاد اقتصادی فلان کارها رو باید انجام بدین و فلان کارها اشتباهه
    یک سرباز باید قبل از اینکه اقا بگه خودش تشخیص بده و عمل کنه…
    یا مثلا داخل این بیداری اسلامی کار کسایی بیشتر ارزش داره که قبل از اون خطبه اقا تشخیص دادن که باید در این زمینه کار کنند.
    کسایی که بعد از صحبتهای اقا وارد صحنه شدند کارشون بی ارزش نیست ولی مانند گروه اول هم نیست!

    [پاسخ]

  13. پسر سبز مشهد گفت:

    سلام به مـرد خوبــــــــــ خدا صفـــــــــــــــ ـ ــ ــــا
    صفا جان چی کار کردی به اون دوستای خوبت گفتی کلک یارورو بکنن؟
    گفتی سرشو واسه همیشه بکنن توی آب…

    ای بابا دوتات فکــــر بد نکن
    یکــ سایتیه که خوده عربا راه انداختن که خلیج فارس یا خلیج ع ر ب ی
    امیدوارم هرکی به هر نحوی که کاری از دستش بر میاد واسه ایران
    واسه خلیج نازمون انجام بده صفا تورو خدا بهشون بگو منتظرتم حتما بیخبرم نظریاااااا

    اینم لینکش دوستان خوبم persianorarabiangulf.com

    [پاسخ]

  14. مهاجر گفت:

    سلام بر اهالی خوب حزب الله
    در تمام روزهایی که نمی تونم وارد حسینیه بشوم همش دلم اینجاست که الان متن چی گذاشته شده و دوسستان کامنتهاشون چجوری و اینا!
    الان من چقدر متن و کامنت و لینک نخونده دارم !!!!!

    [پاسخ]

  15. م آزاده گفت:

    سلام

    با بخشی از نوشته ی شما مبنی بر تابعیت از ولایت فقیه موافقم. اما در خصوص صحبتهای آیت الله مصباح دامت برکاته واقعا نمی دونم چی بگم. از طرفی می دونم طرح این بحث ها درست نیست، از طرف دیگه هیچ جواب منطقی برای بعضی اقدامات رئیس جمهور -که به قول آیت الله مصباح بنا به اعتراف دوست و دشمن بهره ی هوشی بسیار بالایی داره- پیدا نمی کنم.
    این لینک فرمایشات آیت الله مصباحه:
    http://jahannews.com/vdcfjvdyvw6dvta.igiw.html
    یادمون باشه ایشون فرد کمی نیستن! مقام علمی و دانش ایشون بر کسی پوشیده نیست.
    بعیده فقط صرف اینکه یه چیزی همینجوری به ذهنشون رسیده باشه بیانش کنند.
    این دو تا رو هم بخونید
    http://sms88sms.persianblog.ir/post/1126/
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9001300408

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۶:۵۲:

    علیکم الســـلام بزرگوار
    کسی منکر مقام والای ایشون نیست. ولی خوب اون یه تیکه حرف، حرفِ غیر منطقی هست(لااقل من اینجوری فکر می‌کنم)

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۱۷:

    سلام
    اجازه میدید من هم نظرم رو بگم؟
    نمی دونم با سواد کمی که در این زمینه دارم حق اظهار نظر دارم یا نه؟
    اما برای من که یک مخاطب معمولی این صحبت هام کمی این حرفها مایه تشویش ذهنم میشه

    ببخشین اگه یهو پریدم وسط

    [پاسخ]

  16. مهاجر گفت:

    نمی دانم چه کسی این حرف را در هان ماها انداخته که سرباز همیشه باید جلوتر از فرمانده حرکت کند. این جمله در جای خود صحیح است اما به شرط رعایت تبصره ای.
    سرباز وقتی نقشه راه را از فرماند گرفت طبق آن نقشه جلوتر از فرمانده حرکت میکند در میدان رزم.
    متاسفانه خیلی از ماها داریم در تحلیل و ترسیم نقشه راه جلوتر از ولی حرکت میکنیم. اگر قرار باشد در عرصه تحلیل ما قبل از رهبری حرکت کنیم آنوقت اصلا فلسفه وجودی ولایت فقیه چه میشود؟
    اندکی ولایت پذیریمان آرزوست!

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۱۵:

    سلام بر مهاجر الی الله
    نمی دانی این چند جمله ات چقدر به دلم نشست
    مخصوصا اینجا:
    سرباز وقتی نقشه راه را از فرماند گرفت طبق آن نقشه جلوتر از فرمانده حرکت میکند در میدان رزم.

    [پاسخ]

  17. سلام همسنگر
    خدا خیرتون بده وبتون هم عالیه مطالب زیبا و پرمحتوایی داره
    اگه قصد تبادل لینک یا لوگو داری خبرم کن .
    اگه خواستی منو لینک کنی با نام :
    بسیجی گمنام لینک کن
    آدرسhttp://ghmohammad.vcp.ir//
    التماس دعـــــآ

    [پاسخ]

  18. مهاجر گفت:

    این روزها هر جا میروم و سر میزنم ام پی تری وار کامنت میذارم.
    خواستم بابت تک تک لینکها تشکر کنم.
    بسیار عالی بودند و مفید.
    لینک مربوط به اشعار جناب جواد مقدم بسیار جالب توجه بود.به شخصه کمتر پیش آمده بتوانم یک مداحی را تا آخر گوش کنم و نکته ای یا بیت و مصرعی را نبینم که با اصول و مبانی دین در تعارض است.
    نمی دانم چرا برخی ها فکر میکنند بدون آن زهرماری ها نمیشود مردم را محب و عاشق اهل بیت کرد؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۲۳:

    ممنون از لطف شما .
    وقتی بجای روحانیت، آدم دینش رو بخواد از مداح‌ها بگیره همین میشه دیگه.
    هر کجا روحانی کنار زده بشه، بلاشک مفسده راه نفوذ پیدا میکنه.

    [پاسخ]

  19. سلام
    چقدر صحبتهای حضرت روح الله آدم را به فکر می انداخت

    ای کاش بلندگوهایی ای حرف ها را در صحن علنی مجلس یا جلسات هیئت دولت پخش می کرد

    [پاسخ]

  20. افق گفت:

    سلام
    خدا قوت
    وقت بخیر
    انشاالله روزی برسه که دیگه این بحثها مطرح نباشه و فقط و فقط همه با تلاش و امیدوارانه و مصمم پیگیر فرمایشات حضرت آقا باشیم. فقط و فقط به اعتلای کشور عزیزمون و فراگیر شدن اسلام عزیز در سراسر دنیا فکر کنیم.همین.

    [پاسخ]

  21. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام.
    شب حزب الله نورانی.
    لطفا ورزش فراموش نشود.
    نیازه بشمارم؟؟؟؟
    یا حق

    [پاسخ]

  22. ادامه نیایش ۲۱
    اى خداوند،شب را به روز مى‏آورم و روز را به شب مى‏رسانم،درحالى که بنده ذلیل تو هستم .مالک سود و زیان خود نیستم مگر به نیروى‏تو.بر این گواهى مى‏دهم و به ناتوانى و بیچارگى خود معترفم.پس اى‏خداوند،آن وعده که مرا داده‏اى برآور و هر چه مرا عطا کرده‏اى به‏کمال رسان،که من بنده بینواى زار ناتوان زیان دیده حقیر بى‏مقدارفقیر ترسان پناهنده توام .

    بار خدایا،بر محمد و خاندانش درود بفرست و چنان مکن که سپاسگزارى در برابر نعمتت را فراموش کنم،یا از ذکر احسان وبخشش تو غافل شوم،یا از استجابت دعایمـهر چند به تأخیر افتدنومید گردم،چه در مسرت باشم یا اندوه،چه در سختى باشم یا آسایش،چه در عافیت به سر برم یا در بلا،چه در توانگرى باشم یا بینوایى،چه درفراخى نعمت باشم یا در تنگى معیشت و چه در فقر یا غنا.

    بار خدایا،بر محمد و خاندانش درود بفرست و مرا در همه حال‏توفیق ده که ذکر جمیل تو گویم و به ستایش تو بر خیزم و سپاست‏بگزارم،تا به آنچه از مال دنیا بر من ارزانى داشته‏اى دلخوش نباشم و به‏منع تو اندوه نخورم.خوف خود شعار دلم گردان و تنم را به کارى‏برگمار که تواش مى‏پسندى و مرا از هر چه به من روى آورد،به‏فرمانبردارى خود مشغول دار،تا چیزى که تو را به خشم آورد به دوستى‏نگیرم و از چیزى که رضاى تو در آن است خشم نگیرم.

    [پاسخ]

  23. عبدالله گفت:

    یا وارث
    زمان: ۳۰ تیر ۱۳۵۹/ ۸ رمضان ۱۴۰۰
    مکان: تهران، جماران‏
    موضوع: وظیفه شوراى نگهبان، نظارت بر قوانین و مصوبات مجلس است‏
    حضار: اعضاى شوراى نگهبان‏
    بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏
    شما باید ناظر بر قوانین مجلس باشید، و باید بدانید که به هیچ وجه ملاحظه نکنید.
    باید قوانین را بررسى نمایید که صد در صد اسلامى باشد. به هیچ وجه گوش به حرف عده‏اى که مى‏خواهند یک دسته کوچک مردم ما خوششان بیاید و به اصطلاح مترقى هستند، [ندهید] قاطعانه با این گونه افکار مبارزه کنید. خدا را در نظر بگیرید. اصولًا آنچه که باید در نظر گرفته شود خداست، نه مردم. اگر صد میلیون آدم، اگر تمام مردم دنیا یک طرف بودند و شما دیدید که همه آنها حرفى مى‏زنند که بر خلاف حکم قرآن است بایستید و حرف خدا را بزنید، و لو اینکه تمام بر شما بشورند. انبیا هم همین طور عمل مى‏کردند؛ مثلًا موسى در مقابل فرعون مگر غیر از این عمل کرد؟ مگر موافقى داشت؟
    بحمد اللَّه مجلس ما مجلسى است اسلامى و قوانین خلاف اسلام تصویب نخواهد شد؛ ولى شما وظیفه دارید ناظر باشید. خلاصه گوش به حرف طبقه مرفه مترقى ندهید. خدا ان شاء اللَّه با ماست. اگر عملمان براى خدا باشد، خدا ما را موفق مى‏کند.
    [سپس یکى از فقهاى شوراى نگهبان راجع به تغییر نام مجلس شورا گفت، که امام در پاسخ فرمودند:].
    این تغییر نیست، چون ماده‏اى تصویب نشده است؛ بلکه تازه مجلس مى‏خواهد نامى براى مجلس شورا انتخاب کند و انتخاب مى‏نماید. چقدر بگویم از این حرفها نترسید.
    اینها حالا که دیدند نمى‏توانند به طور کلى منکر اسلام شوند مى‏خواهند نام اسلامى به آن اضافه کنند، بعداً نام اسلامى را حذف کنند و بروند به سراغ حرفهاى خودشان. محکم باشید و به چیزى جز اسلام و قرآن اصولًا فکر نکنید.

    یا حق

    [پاسخ]

  24. راه دیگر گفت:

    سلام علیکم
    مطلب خوب بود حرفای شماهم درباره اقای مصباح کاملا صحیحه و قبول دارم
    یه درخواست متنی که نوشتم در همین باره رو لطف کن بخون و نظرتو بنویس
    اخرشم سه سوال پرسیدم که مخاطبش اقای مصباح هستن
    تو حوزه ما به دلیل همین سخنان اقای مصباح رسما احمدی نژادو لعن میکنن
    شاید باور کردنی نباشه ولی میکنن
    یاعلی
    سیدمصطفی ال علی
    راه دیگر

    [پاسخ]

  25. […] “سروش” “کدیور” و “آیت الله مصباح” • ولایتمدارانی که بیشتر از “ولی” می‌فهمند ؟! • توهمی به نام فتنه ی عظیم جریان انحرافی • چرا […]

  26. […] و فتنه یابی کنیم، این فتنه فقط یک مردود دارد: “ولایتمدارانی که فکر می‌کردند بیشتر از “ولی” می فهمند” کسانی که نامزدِ اصلح‌تر از روی زمین و آسمان‌شان، […]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: