وکیلانه » » خون مخالفانِ “گشت‌ارشاد” از خونِ مخالفانِ “قلاده‌های طلا” سرخ‌تر نیست!!
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
خون مخالفانِ “گشت‌ارشاد” از خونِ مخالفانِ “قلاده‌های طلا” سرخ‌تر نیست!!
۲۱ام, فروردین ۱۳۹۱| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[۸۸]

چند روز پیش داشتم با خودم فکر می‌کردم آستانه‌ی تحملِ برخی اشکالاتِ جمهوری اسلامی تا کجاست؟ یعنی منِ معتقد به این نظام یکسری ایراداتِ واضح آنرا تا کجا و تا کی قرار است تحمل کنم؟ تا کی قرار است در برابر این مشکلاتی که کوچک‌ترین روزنه‌‌ی اهتمامی برای حل آنها دیده نمی‌شود، دست زیرچانه فقط نگاه کنم؟

به طور مثال تا کی قرار است منِ معتقد به این نظام افتضاحاتِ وضعیت فیلترینگ را ببینم و نهایتاً در انتقاد به آن یک مطلبکی بنویسم؟
آیا امسال هم در اواخر بهار و اوائل تابستان باید نظاره‌گر حماقتی به اسم طرح گشت ارشاد (+) باشیم و فقط در برابر آن سری تکان بدهیم و نهایتاً بیاییم خانه پشت لپ‌تاب و باز هم یک مطلب تکراری در نقد آن بنویسیم؟ که چه بشود؟ تا حالا که نوشتیم و نوشتند چه اتفاقی افتاده؟

تا چه زمانی قرار است بنشینیم و ببینیم یه عده‌ "خود خدا پندار"؛ قانونِ حکومت اسلامی را به لجن بکشند و خودسرانه بروند آنقدر فشار بیاورند تا علی‌رغم قانون یک فیلم از روی پرده‌های سینما پایین کشیده شود؟ مگر وقتی که رفتند درب خانه‌ی آن بنده‌ی خدا را خطی خطی کردند کسی به آنها گفت خرتان به چند من است عزیزانم؟!

تا چه زمانی قرار است سایت‌های خبری هر جور دلشان می‌خواهد علیه‌ مخالفان جمهوری اسلامی علی‌الخصوص زنانِ مخالف مطلب بنویسند؟ (+)
به طور کلی تا کی قرار است هرکس صرفاً برای دفاع از جمهوری اسلامی آزاد باشد از هر روشی استفاده کند و کسی هم کاری به کارش نداشته باشد که خوب این دارد از جمهوری اسلامی دفاع می‌کند؟

واقعیت این است که من یک انسانم. یک مسلمانِ شیعه‌ی معتقد به نظام جمهوری اسلامی که علت‌های فراوانی برای افتخار به این اعتقاداتم دارم. همیشه هم سرم را بالا می‌گیرم که به این گزاره‌ها معتقدم و به هزارویک دلیل می‌توانم برحق بودن اعتقاداتم را که بر آنها می‌بالم را اثبات کنم اما ایراداتی که برخی از آنها را در بالا ذکر کردم باعث می‌شود بارها و بارها جلوی مخالفان اعتقاداتم تحقیر شوم!! بله به تمام معنای کلمه تحقیر می‌شوم که این است نظامی که از آن دفاع می‌کنی؟

نظامی که تهِ تهِ تلاشش برای احیاء فرهنگِ حجاب می‌شود یک عدد "ون" و چند نیروی نظامیِ مسلحِ بداخلاق؟

نظامی که در ۱۲ سال آموزش مستقیم؛ کوچک‌ترین داده‌ایی برای جذب به حجاب اسلامی به دختران نمی‌دهد و همین دختری را که اگر هم بخواهد محجبه باشد باید تمام شهر را زیر و رو کند تا شاید لباس مناسبی بیابد را با برخورد سلبیِ وحشتناک تا آخر عمر از حجاب زده می‌کند؟

نظامی که به راحتی و بدون کوچک‌ترین دغدغه‌ی پاسخ‌گویی می‌زند تمام تلاش سال‌های سالِ یک وبلاگ‌نویس را به باد فنا می‌دهد؟ مگر نه این همان نظام است که استاد مطهری به جوانانش هشدار جدی داد نکند خیال کنید راه دفاع از جمهوری اسلامی این است که هرکس مخالفتی کرد بگویید بگیر ببند؟ (+)

نظامی که هر کس در آن ریش داشت و ادعای دغدغه‌ی دینی‌ش شد می‌تواند هرغلطی که دلش خواست بکند؟ نظامی که مرجع قانونی‌ش اجازه‌ی اکران صادر می‌کند و یک‌هو یک عده "خود خدا پندار" تشخیص می‌دهند فیلم پورنوگرافی است و باید پایین بیاید؟ صدا و سیمایش هم در برنامه‌ی تخصصی‌ش تریبونِ زنده می‌دهد به نماینده‌ی یک عده خود خدا پندار که کوچک‌ترین وجاهت قانونی ندارند؟(+)

و… و… و…

و من؛ ذهنم آشفته می‌شود که آیا در همین نظام مثلاً ده تا جوانِ دانشجوی غیروابسته به جایی برایشان امکان دارد در مخالفت با مثلاً فیلم قلاده‌های طلا جایی تجمع برقرار کنند؟ و اگر نه و غیرقانونی است چرا برای دیگران غیرقانونی نیست؟ چرا قانون برای برخی‌ها لازم الاجراست و برای برخی دیگر خیر؟

بله، رفقا بیایید قبول کنیم خیلی جاها داریم بی‌خودی سکوت می‌کنیم. داریم بی‌خودی دلمان را به چهار‌تا مطلب در نقد این نوع رفتار‌ها خوش می‌کنیم. باید قبول کنیم با نوشتنِ تنها هیچ اتفاقی نمی‌افتد تازه اگر دوستان چوب در آستین خودمان نکنند بابت این انتقاد‌ها!

به نظرم دیگر وقت آن رسیده که کاری کنیم. و دست از این سکوتی که باعث شده نه تنها اشتباهات در حق دیگران مرتفع نشود بلکه اشتباهات دامن خودمان را هم بگیرد برداریم. تعارف که نداریم؛ این مملکت ارث بابای هیچ بچه ریشو و هیچ مسئولِ عصا قورت داده‌ایی نیست که هر موقع اراده کند بتواند هر کاری را در آن انجام دهد و نهایتاً هم تنها ما منفعلانه اکتفا کنیم به یکسری اعتراضات و بعد از آن هم ساکت باشیم تا افتضاح بعدی!!

 باید کاری کرد. شما پیشنهاد و راهکار عملی به ذهنتان می‌رسد؟ 

مطالب مرتبط :
۱۴ نکته درباره‌ی “قلاده‌های طلا”یی که فراتر از انتظارم بود
•  مسئولین محترم !‌ مساله حجاب مسخره‌ی شما نیست
نمونه ایی دیگر از حماقت‌های بی‌پایان صدا و سیما
• تنها کسانی که می‌توانند جمهوری اسلامی را شکست دهند
دو کلوم حرف حساب راجع به توقیف روزنامه “روزگار”
فیلتر بیجا؛ بیشتر ظلم به انقلاب است تا وبلاگ‌نویس



۸۸ دیدگاه برای “خون مخالفانِ “گشت‌ارشاد” از خونِ مخالفانِ “قلاده‌های طلا” سرخ‌تر نیست!!”

  1. ناشناس گفت:

    امیدوارم برای وبلاگت مشکلی پیش نیاد !!!

    [پاسخ]

  2. سلام
    خب دغدغه های شما متین
    حرف دل ما هم هست
    اما چه باید کرد واقعا؟ چه طوری میشه تغییری ایجاد کرد؟

    [پاسخ]

  3. سلام
    چه بگویم که هر چه نوشتی حرف حق بود!
    ببین برادر
    رئیس جمهور مملکت هم در مورد گشت ارشاد همان نظر ما را دارد ولی متاسفانه نمی تواند به حرف اش عمل کند. چرا؟
    بگذریم که از مشکلات گفتن کار ساده ایست

    اما تصور کنید:
    تجمع امت حزب الله برای اعلام مخالف با طرح گشت ارشاد ww

    اگر چنین تجمعی صورت بگیره اون هم با حضور حداکثری بچه ها فکر می کنم بی تأثیر نباشه.

    البته چنین تجمعی قطعا مجوز قانونی نخواهد گرفت و باید توسط بچه های سایبری هماهنگ بشه
    حضور باید حداکثری باشه وگرنه خدا به داد اونایی برسه که برای حضور مردم فعالیت کردند ولی نتونستن کسی رو جمع کنند!!

    فعلا یا علی

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۴۲:

    چه عرض کنم والا
    : )

    یک جایی میخوندم فرهنگ هم مثل انسان ها به وجود میاد و زندگی می کنه و حتی زمانی تریخ مصرف (یک فرهنگ خاص) تمام میشه
    به نظرم مشکل اساسی که مسئله ای مثل گشت ارشاد رو لازم میکنه عدم نگاه بلندمدت هست( مخصوصا در بین مسئولان)
    در این مدتی که در فضای سایبر سرک می کشیدم متوجه شدم که در ایجاد خیلی از تحولات میتونه نقش داشته باشه مخصوصا ارگر در فضای حقیقی هم کنش ایجاد بکنه…باید به دنبال راه های درست و حسابی بلندمدت باشیم…تجمع و اینها به نظرم بیش از یک ماه دوام نمیاره :mrgreen:

    [پاسخ]

  4. روح گفت:

    احسنت
    حزب الله واقعی یعنی همین
    یعنی توازن یعنی حق بینی یعنی قانوووووووووووون

    [پاسخ]

  5. ول کن ببینم چی میگه؟ گفت:

    عملی ترین کار همینی هست که دارید انجام میدید. یعنی قبول نقص. ما هم داریم همین رو داد می زنیم. آقا قبول کن که سیستم کار نمیکنه همین.
    شما یک سیستم عامل درست کردید به اسم جمهوری اسلامی روی سخت افزاری به نام ایران نصب کردید. این سخت افزار یکی از قویترین و بهترین سخت افزارهایی هست که تو دنیا میشه پیدا کرد. حالا نگاه کن ببین چه ممکلت ریدمال و درب و داغونی شده، از بیکاری و فساد و فحشا گرفته تا انزوای بین المللی و حتی انزوا در خاورمیانه.
    ولایت فقیه یک نظریه فشل و ناقص الخلقه هست و تا زمانی که این ایراد واضح رو قبول نکنید هیچ امیدی به بهبود نیست. حاکمیتی که مشروعیت خودش رو از خدا میگیره اون هم در قرن بیست و یکم اوج خریت و حماقت یک ملت رو نشون میده. اولین قدم برای بهبود قبول ضعف و ناکارآمدی هست، همین.

    شما یک قدم برداشتید ولی تا نفی ولایت فقیه راه زیادی دارید سعی کنید قبل از این که مغزتون این تحرک و شادابی رو از دست بده و مثل جنتی و خاتمی مغزتون خشک نشده مشکل رو قبول کنید.

    [پاسخ]

    عابر پاسخ در تاريخ فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۰۹:

    چطوری پروفسور؟! میدزدنت ها با این همه دیتای ناب!

    [پاسخ]

    فطرس ملک پاسخ در تاريخ فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۱۲:

    این آقا احمال نصف زندگیش رو پشت رایانه زندگی می کنه من فقط یه سوال دارم از این دوست عزیز دارم که عزیزم شما که اینقدر دغدغه داری بگو مدل جایگزین برای این سیستم عامل چی باشه ؟ نگو غرب که همه خندشوننن میگیره .نظرت چیه بریم کمونیسم بشیم و دیگر هیچ……

    [پاسخ]

    رسول پاسخ در تاريخ فروردین ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۱۵:

    ترکیه….نمونه بارز یک کشور متمدن اسلامی که دموکراسی به معنای واقعی توش موج میزنه نه مثل کشور ما ……. :!: :!:

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲ام, ۱۳۹۱ ۰۷:۵۷:

    هنوز کتک زدن کردها توی عید نوروز یادمون نرفته چه دموکراسی قشنگیه!

    [پاسخ]

    منتظر پاسخ در تاريخ فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۰۵:

    خیلی ساده می آیید همه چیز رو زیر سوال می برید؟
    گمون می کنید هر کی مخالفت کرد ضد جمهوری اسلامی هست و بر انداز؟
    متاسفانه همه مشکل هم همینه.هم مخالفینی مثل شما این جور فکر می کنن و هم متاسفانه بعضی از خودی تر ها.
    همین فکر ها هم خیلی ها رو به سکوت کشیده و برای خیلی که انتقادی کردن دردسر درست کرده و تندترشون کرده.
    شما گمون می کنید بعد از جمهوری اسلامی تو این کشور چیه؟
    فکر می کنید میشه آمریکا؟میشه سوئد؟
    مذهب رو از ایران بگیر و بگو چطور میخوای کنار هم جمعش کنی؟
    فکر می کنید یکی مثل خاتمی نمی تونست برانداز باشه ولی ایشون اصلاح رو راه حل می دونست و می دونه.
    این نظام نظامیه دقیقا بر اساس همون سخت افزاری که شما فرمودید.لباسیه دقیقا برازنده ی این تن.
    حتی اگه بخوام از دیدگاه شما بگم آقا مگه از مصدق بالاتر هم هست داشتید و از دستش دادید.اینم از نگاه شما.بگیر چی میگم.
    مردم با این نظام سازگارن.این پلتفرم به این سخت افزار میخوره.زاییده و نتیجه همین سخت افزاره.
    تنها نکته ای که هست اینکه با ارتقای سخت افزار این نرم افزار هم باید مرتب آپدیت و به روز بشه.
    و مسئله اساسی اینجاست که این آپدیت ها رو کی باید بده

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۵۷:

    حرفتون درسته. همین اینها که بلافاصله از یه انتقاد موافقین جمهوری اسلامی سوء استفاده میکنن باعث میشن که آدم در انتقاد دستش بسته بشه.
    اصلاً شاید عمداً این کار رو میکنن که کسی انتقاد نکنه تا مسائل هم حل نشن.

    [پاسخ]

    منتظر پاسخ در تاريخ فروردین ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۹:۳۰:

    هر کس به طریقی دل ما می شکند
    بیگانه جدا دوست جدا می شکند
    بیگانه شکند حرفی نیست
    از دوست بپرسید چرا می شکند؟

    عدم تحمل انتقاد خودی ها به مراتب در سکوت دلسوزان بیشتر نقش داره.

    [پاسخ]

    اقاقیا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۴۷:

    تازه گرفتنون اینجوری شد وای به حال روزی که ازاد باشید… :D
    اصلا چجوری به اینجا رسیدی؟؟

    [پاسخ]

    اقاقیا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۴۸:

    گرفتنتوننن

    [پاسخ]

  6. شاهد گفت:

    به جناب “ول کن ببینم چی میگه؟” : اتفاقا درست اعتقاد عملی به ولایت فقیه هست که ما رو به انتقاد درون سازمانی وا میداره که امر به معروف و به خصوص نهی از منکر مسئولین از اصلی ترین خواسته های امام خامنه ای از مردم و جوانان بوده و هست.
    به جناب صفا:
    عملی ترین راه کار فرستادن نماینده های شجاع و مخلص به مجلس برای تصویب قوانین مناسب و همینطور تقویت نهادهای نظارتی جامعه ست که باز هم به مجلس بر می گرده . تا وقتی که کیف های انگلیسی در مجلس ما بروبیا دارن نمی تونیم انتظار وضعی بهتر از این رو داشته باشیم. متاسفانه البته :(

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۳۵:

    در مورد قسمت اول:
    احسنت به شما…دقیقا همین هست که اگر دغدغه ای هم داریم دغدغه برای فرهنگی است که می دانیم چقدر در فرمایشات “ره بر”مان به آن اشاره شده است
    در مورد قسمت دوم:
    یعنی واقعا صرف ورود نماینده ها راهگشاست؟ مخصوصا در سیستمی که در خیلی از حوزه ها جزیره ای عمل می کنه؟ به نظرم در مرحله اول به یه اصلاح درونی احتیاج هست

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۵:۰۲:

    واقعاً ایکاش که روندِ انتخاباتِ مجلس اینجور بود که نامزد‌ها در مورد قوانینی که در نظر دارن اگر رفتند مجلس تقنین کنن حرف بزنن. اما متاسفانه الان اینجوری نیست و میان تبلیغ راه و جاده و پالایشگاه (!) و اینجور چیزا رو میکنن :)‌

    [پاسخ]

  7. ژان زاک روسو گفت:

    من معتقدم این حرف هایی که می زنید خیلی هم جدید نیست پیش از شما افرادی که مسبوق به سوابق حزب اللهی و انقلابیگری بودند همین حرف ها را زدند و به مرور حذف شدند یه به زندان یه به خارج رفتند انهم بواسطه فشارهایی که از طریق قانونی یا از طرق مختلفی همچون گروه فشار بر انها اعمال شد .
    مثلا صفایی که تا امروز مدافع ولایت و حکومت فعلی است یکهو توسط یک عده تندرو مورد حمله قرار می گیرد و کار و بار وزندگیش شدیدا مورد تهدید قرار می گیرد. (مصداق عینی: مهندس طبرزدی( زندان) ، اکبر محمدی (مرگ)، منوچهر محمدی(زندان)، افشاری(فرار به خارج)، اکبر گنجی(زندان-فرار به خارج)،و…)
    شاید بعضی ها بگویند که شما با آنها قابل قیاس نیستید چون مثلا آنها خائن بوده اند ولی شما مثلا به قصد خدمت این حرف ها را می زنید اما دوست من همه این افراد هم در ابتدا به عنوان خائن مشهور نبودند بلکه یکی از مکانیزم های فشار بر مبارزان سیاسی قرار دادن آنها در موقعیت های سخت و دشوار در تصمیم گیری است. مثلا اکبر گنجی تنها در یک امکان می توانست زندگی کند و آنهم فرار به خارج یا همین الان مهدی خزعلی در یک مکانیزمی از فشار قرار گرفته که یا می بایست ۱۴ سال زندانی را تحمل کند یا شاید در حالت خوش شانسی وی را همچون اکبر گنجی به خارج بفرستند.

    فکر کنم بدون رودر بایستی باید بگویم لطفا ترمز بگیرید راهی را که به بسرعت دارید طی می کنید رفتن به همان مسیر قبلی هاست . آن را ها به بن بست رسیده است.
    راهکار من اینست که الان نباید به سیم آخر زد. به نظر من نباید افراد بخواهند خودرا تک تک در تیررس قرار دهند و می بایست میانگین را قوی کرد.
    میانگین یعنی افرادی که در تفکر همیشه اعتدال را رعایت می کنند. در تصمیم گیری ها میانه اند .در افکار و اعتقاداتشان لبه های تیز ندارند. اما در اعماق و مرکز ثقل افکار ، قوی و محکم می باشند.در لبه های افکار و اعتقادات، نسبی می اندیشند و در مرکز ثقل ، نقطه قابل اتکا و مطلق داشته باشند. در تفکر دمدمی مزاج نباشند احساسات انها عقلشان را مغبون ننماید و عقل انها احساسشان را نادید نگیرد.
    اگر سبز باشد یا اگر حزب اللهی باشد ، اصالت داشته باشد.میانگین افراد را می بایست با قبول وجود تکثر و با مکانیزم تساهل قوی و سنگین نمود . شما اگر به تکثر اعتقاد داشته باشید می توانید همزمان افراد زیادی از قبیل ترک لر بلوچ سنی شیعه مهندس دکتر و … غیره را بعنوان دوست جذب نمایید اما اگر اعتقادی به تکثر نداشته باشید همیشه بجای جذب دفع خواهید داشت. علاوه بر آن بعد از اعتقاد به به تکثر اجتماعی می بایست مروج تسامح و تساهل باشید.نگهداشتن دو نفر ترک و بلوج نزدیک همدیگر ففط و فقط با تسامح و تساهل صورت می گیرد در واقع تسامح همچون سوهان لبه های تیز افکار این دو فرد را ملایم می نماید و امکان هم صحبتی و تفاهم را فراهم می نماید.
    بجر تسامح به نظر من می بایست ویژگی های دیگری برای هر فرد در نظر گرفت و ان می تواند مثلا حب ذات باشد . تسامح ممکن است باعث شود فرد نه تنها در سطوح ملایم شود بلکه دارد کل ساختارش دچار دگرگونی شود و مثلا اعماق و همان نقطه اتکایش لرزان شود و دچار دستخوشی شود. اینجاست که می بایست مکانیزمی هایی را برای جلوگیری از همچون عواقبی در نظر گرفت .یکی از آنها اینست که پیش از اینکه ما کار سیاسی انجام دهیم کار فرهنگی و اجتماعی انجام دهیم مسائل اجتماعی زاینده اتفاقات سیاسی اند.
    دقیقا می بایست کار اجتماعی و فرهنگی انجام داد این امر منچر به ایجاد یک میانگین قوی از افرادی با بنیه های فلسفی قوی خواهد شد.یک اجتماع درست و قوی منتج به ایجاد یک میانگین درست و قوی از افراد قابلیت ها و توانایی های می شود .
    نگهداشتن این سایت بر سیاق آزادی عقیده و احترام به افکار و عقاید انسانها و قوی کردن مسایل اجتماعی و فرهنگی مهم است.و بعضا اتخاذ رویکردی که هیچ اشاره ای به هیچ سیاستی ننماید می بایست در اولویت قرار گیرد. اگر الان یک کار سیاسی ناصحیح انجام می شود فالفور فابل اصلاح نمیباشد. برای کسانی که کار عمیق می کنند می بایست برگردند و نقاط ضعف کارهای اجتماعی و فرهنگی را از قبل مطالعه نمایند. در صورتیکه تغییری مثبت در فرهنگ ایجاد نمایند در سیاست نیز همان نمود خواهد کرد.

    [پاسخ]

  8. ژان زاک روسو گفت:

    برای مثال بی بی سی امسال حرکتی جدید در رشد باستانگرایی ایرانی انجام داد. مثلا انتخاب یک فرد بعنوان چهره برتر تاریخ ایران انجام داد و مطابق این پروژه مخاطبان کورش کبیر را انتخاب نمود. در تحلیل اینکار باید بگویم آنها خیلی دقیق عمل کردند. همه ما باستانگرایی را می بینیم اینکه خیلی از ایرانیان بشدت احساس می کنند که نزادشان آریایی است . کورش کبیر مثلا پیامبر انهاست و خیلی چیزهای دیگر . این امر باعث شد که بی بی سی بدقت و با حدت وارد این موضوع شود . بی بی سی در حال ساخت و تقویت یک میانگین قوی و سنگین از فراد حول مسئله ملی گرایی و باستانگرایی است. در واقع مبنای کار و حرکت سیاسی ۱۰ سال یا مثلا ۵ سال بعد را الان ریخته اند انها دارند کار فرهنگی می کنند .
    شما می بایست چکار کنید یا یک جور دیگر بگویم”چه باید کرد؟”
    احتمالا بی بی سی شما را گیج کرده است.
    من می گویم بهتر است از اینجا شروع کنید:
    تقویت تکثر اجتماعی
    شما می بایست ملی گرایی را به روش خود تقویت کنید عناصر ملی ایران بسیارند و می بایست همه انها و حتی کورش کبیر را در حد خود ستایش کنید.
    در صورتیکه شما دموکراسی واقعی را گسترش دهید خودبخود تکثر احتماعی را ترویج داده اید این کار باعث می شوددر پروژه بی بی سی اختلال ایجاد شود یعنی بجای اینکه بی بی سی ، میانگین جامعه را جذب کند شما آنها را جذب کرده اید.
    مرحله بعد اینست که شما ، در یک کار فرهنگی می بایست تفکر مردم را از ” آریانیسم” غلط ، اصلاح نمایید.
    باید به ایرانیان بگویید آنها آریایی نیستند. به انها بگویید بهیچوجه ما همنزاد آلمانی ها نیستیم. آلمانی موبر است و ایرانی مو مشکی
    به ایرانیان اعتماد ، خود باوری ، حب ذات را یاداوری نمایید تا بدانند که ایرانی خوشتیپ است ، قشنگ است اما شبیه آلمانی ها نیست.
    و………
    امروز مقاله جالبی از دکتر رواسانی خواندم در مورد نظریه آریانیسم
    اینم لینکش
    http://alef.ir/vdccioqs12bq0e8.ala2.html?149623

    [پاسخ]

  9. خسته شدم......... گفت:

    سلام
    اره حرف دل منم همینه
    منم یه بغض از اول عید توی گلوم گیر کرده
    منم تا تلوزیون تبلیغات قلاده های طلا رو میکنه از ته دل اه میکشم که چقدر ساده ایم….
    خبری از تبلیغات فبلم های دیگه نیست….چرا؟؟؟
    وقتی میبینم این همه سالن به قلاده های طلا دادن و این همه تبلیغ میکنن که “سیاسی ترین فیلم سینمای ایران” که اصلا هم سیاسی نیست و فقط میخواد حرف یه عده رو بزنه اعصابم خورد میشه
    دلم میگیره که من دلم خوش بود به فیلم انتهای خیابان هشتم ولی توی شهر من اکران نشد
    میخواستم برم گشت ارشاد رو ببینم ولی اونم توی شهر من اکران گفتم برم فیلم خصوصی رو ببینم ولی این فیلمم توی شهر من اکران نشد
    شهر من ۲تا سینما داره و یکیشون روزی ۱۰ سانس برای این فیلم گذاشته و اون یکی ۴ سانس در روز فقط وفقط برای یه فیلم.
    اخه توی شهر من فقط دارن قلاده های طلا رو نشون میدن چون یه سری از کله گنده های شهر من از این فیلم خوششون اومده و سینما ها هم باید به حرف شون برن
    اره من عاشق شهرم هستم ولی اینجا براشون هنر معنا نداره.
    دلم از خیلیا گرفته ازتون خواهش میکنم نظر منو ثبت کنید میخوام حرف دلم رو به همه بگم
    بازم ازتون خواهش میکنم نظر من رو ثبت کنید
    دیگه خسته شدم خسته خسته……………………..

    [پاسخ]

  10. سراب گفت:

    من اول یه سوال داشتم حکم کشتن یک انسان بیگناه تو اسلام چیه؟قصاص؟ حبس ابد؟ گرفتن یک پست مهم؟ مثل ریئس تامین اجتماعی؟ در کشور که یک مسئول که میتونه قاضی هم باشه باعث کشته شدن چندین انسان بیگناه بشه و مسئول شکنجه و تجاوز به انسان هایی که معترض به خوردن حقشون هستند و میدونید که حق گرفتنی نه دادنی راحتو آسوده برا خودش میگرده و تازه پست مهم تری هم میگیره شما انتظار عدالت و دینداری از مسئولین حکومت ایران داری؟وقتی رزنامه نگارها وکلا فعالین حقوق بشر تو زندانند ولی قاتل زنجیره ای در حال گرفتن پستای جدیده چه حسی بهت دست میده به من حس تنفر از مسولانش از بالا تا پائین………. اینجا کشور تضادهاست خودشونم خودشونو قبول ندارند یه روز فتنه گر یه روز انحرافی یه روزم آقازاده!! یه سوال دیگهم داشتم فرق یه ایرانی با یه بحرینی چیه؟با یه سوری چطور؟
    ایرانی فته گر و وطن فروشه اگه اعتراض بکنه، بحرینی آزادی خواهه، سوری تروریسته!! چه جالب ………. من نمیدونم شما چطور این همه ظلم رو میبینید ولی باز حرفهای همیشگی رو میزنید اما بدونید چنین نمانده چنین نیز نخواهد ماند….. :?

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۳۵:

    خب حالا من یک سوال دارم
    سراب یعنی چه؟
    آرزوی واهی؟
    عدم درک درست؟ افق کاذب؟
    وقتی همه مسائل رو با یک نگاه بسنجی، بی معیار، فله ای و درهم همین میشه….

    [پاسخ]

  11. . گفت:

    سلام

    ۱ – آیا شما تضمین میکنید که اگر گشت ارشاد نباشد، شاهد بی حجابی کامل نباشیم ؟
    (هستند افراد معاندی که برای عادی کردن بی حجابی حاضر باشند بدون روسری در شهر تردد کنند)

    =======================

    ۲ – در مورد افتضاح فیلترچی ها با شما موافقم !

    =======================

    ۳- «مثلاً ده تا جوانِ دانشجوی غیروابسته به جایی برایشان امکان دارد در مخالفت با مثلاً فیلم قلاده‌های طلا جایی تجمع برقرار کنند؟»

    این ساده انگاری نیست که ندانیم چنین تجمعی ظرف مدت کوتاهی تبدیل به هسته مرکزی یک “اغتشاش” برای مبارزه با نظام تبدیل خواهد شد و هزاران دوربین داخلی و خارجی روی آن زوم خواهند کرد!؟

    ==========================

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۵۶:

    سلام

    ۱- کسی نگفته گشت ارشاد کلاً نباشه. بارها گفتیم گشت ارشاد فقط برای موارد خیلی خیلی خاص مثل کسانی که برنامه ریزی شده دنبال خلافکاری هستند یا کسانی که کلا هیچ حجابی ندارن باید باشه نه برای بدحجابها.

    ۳- خوب اگر اون اشتباهه و غلط و ممکنه زمینه ساز اغتشاش بشه پس چرا تجمع عیله فیلم گشت ارشاد غیرقانونی نیست؟
    ببنید مشکل اینه که روش اشتباه هست. یعنی اینکه باید همیشه و در همه حال قانون رعایت بشه. نه اینکه فقط وقتی قانون به سودمون بود

    [پاسخ]

  12. بیچک گفت:

    سلام و خدا قوت

    یاد سید مرتضای آوینی به خیر که گفتن: ما فرزند انقلاب اسلامی هستیم نه جمهوری اسلامی!

    اما درمورد مشکل
    به نظر من مشکل کمبود نیروی فرهنگی کارآمد و توجیه به مسائل هست
    مشکل خود ما هستیم بزرگوار
    اول از همه نسل قبلی ما که به جای اینکه بازم به صحنه بیان و دوباره شهید و جانباز بشن، نیومدن و کار به دست نا اهلش افتاده
    ریاست صدا و سیما چرا نباید عوض بشه؟ چون نیروی مناسب جایگزین وجود نداره
    وزیر و وکیلای آینده این مملکت باید ما باشیم نه افراد به قول شما ساده لوح و رفاه طلب

    [پاسخ]

    اقاقیا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۱۹:۴۰:

    در راستای این نظرتون یه چیز گریه اور بگم..
    معلم و معاون های مدارس هم باید افراد توجیه باشند.توجیه به خیلی مسائل با ویژگی های خاص خودشون.!نه دیپلمات های ایران در کشورهای اروپایی که مثلا وقتی بی حجابی میبینند میگن ماهم دوست داریم اینکارارو و…اما حالا قانونه دیگههه بیرون از اینجا هرطور دوست داشتید بگردید! ww
    کافیه در این سنینی که اینده ساز و اخرت سازه یه نفر به جای کمک به اصلاح با انحرافمون هم رابیاد

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۲۱:۴۰:

    کاملا موافقم که کسانی که مسئول تریبت فرهنگی بچه های مدرسه ای هستند، خودشون باید توجیه باشند. که متاسفانه عموما اینطور نیست.

    [پاسخ]

    شمیم پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۵ام, ۱۳۹۱ ۰۲:۲۰:

    هاح؟! ما فرزند جمهوری اسلامی نیستیم یعنی ؟
    جمهوری اسلامی که ودیعه امام ما هست.

    من این روزا دارم به “تعصب” فکر می کنم!
    یه وقتایی لازمه…یه وقتایی نه
    قدرت تعصب ما گاهی زیادی زیادتر از قدرت تفکر و استدلال ما میشه.

    [پاسخ]

  13. اقاقیا گفت:

    نظامی که در ۱۲ سال آموزش مستقیم؛ کوچک‌ترین داده‌ایی برای جذب به حجاب اسلامی به دختران نمی‌دهد و همین دختری را که اگر هم بخواهد محجبه باشد باید تمام شهر را زیر و رو کند تا شاید لباس مناسبی بیابد را با برخورد سلبیِ وحشتناک تا آخر عمر از حجاب زده می‌کند؟
    سلام
    وای که چقدر حرف دل…

    [پاسخ]

    منتظر پاسخ در تاريخ فروردین ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۱۹:۱۰:

    با این نگاه و این اعتبارات بسیار کارنامه آموزش و پرورش درخشانه.
    حرف حقوق کم معلم ها و تأمین نشدن دغدغه های زندگی اون ها نیست، حرف اینه که گاها مدارس توانایی پرداخت قبض آب و برق خود را هم ندارند.
    امروز مدارس بدون دلسوزی شخصی معلم ها و کمک خیرین توانایی اجرای یک برنامه ساده رو هم ندارن.
    اگه هم همکاری از دل و جون کار می کنه از عشق و بزرگواری خودشه.
    تا به چشم مصرف کننده به آموزش و پرورش نگاه می کنیم، همین ماجراس.
    با این نگاه و این اعتبارات بسیار هم کارنامه آموزش و پرورش درخشانه.

    [پاسخ]

  14. shahab گفت:

    راهی که حضرت آقا خودشون خیلی روش تاکید کردند امر به معروف و نهی از منکر لسانی است هم باید گناهکارانرا نهی ازمنکر کنیم
    هم باید مسولین رو نهی از منکر کنیم
    کار دیگری هم از دست ما برنمی آد اما باید صدامونو به گوش این وزیر ارشاد و بقیه که نشستن تماشا می کنند برسونیم

    تجمع هم خوبه اما من نامه های سرگشاده رو بیشتر می پسندم
    تا می تونیم نامه بزنیم
    این خواسته آقاست.

    در زیر نمونه هایی از اون رو میارم :
    دیدار با روحانیون سال ۱۳۷۱
    این است که بنده موضوع امربه‏معروف ونهى‏ازمنکر را مطرح کردم. موضوع امر به معروف که موضوع جدیدى نیست. این، تکلیف همیشگى مسلمانان است. جامعه اسلامى، با انجام این تکلیف زنده مى‏ماند. قوام حکومت اسلامى، با امربه‏معروف و نهى‏ازمنکر است، که فرمود: اگر این کار نشود، آن وقت «لَیُسلِّطُنَّ اللَّه عَلَیْکم شِرارُکم فَیَدْعُوا خِیارُکُم فلا یُسْتَجابُ لَهُم(۵)». قوام حکومت اسلامى و بقاى حاکمیت اخیار، به این است که در جامعه امربه‏معروف ونهى‏ازمنکر باشد. امربه‏معروف فقط این نیست که ما، براى اسقاط تکلیف، دو کلمه بگوییم. آن هم در مقابل منکراتى که معلوم نیست از مهمترین منکرات باشند. وقتى یک جامعه را موظّف مى‏کنند که آحادش باید دیگران را به معروف امر و از منکر نهى کنند، این به چه معناست؟ چه وقت ممکن است آحاد یک ملت آمر به معروف و ناهى از منکر باشند؟ وقتى که همه، به معناى واقعى در متن مسائل کشور حضور داشته باشند؛ همه کار داشته باشند به کارهاى جامعه؛ همه اهتمام داشته باشند؛ همه آگاه باشند؛ همه معروف شناس و منکر شناس باشند. این، به معناى یک نظارت عمومى است؛ یک حضور عمومى است؛ یک همکارى عمومى است؛ یک معرفت بالا در همه است.

    امربه‏معروف، اینهاست.

    …امروز دستهایى تلاش مى‏کنند تا فساد را به صورت نامحسوس – نه آن طورى که شما در خیابان آن را ببینید و بفهمید و مشاهده کنید – به شکلهاى گروهکى، ترویج کنند و جوانان را به فساد بکشانند؛ پسرها را به فساد بکشانند؛ مردم را به بى‏اعتنایى بکشانند. منکرات اینهاست؛ منکرات اخلاقى، منکرات سیاسى، منکرات اقتصادى. همه‏جا، جاى نهى از منکر است. یک دانشجو هم، در محیط درس مى‏تواند نهى از منکر کند. یک کارمند شریف هم، در محیط کار خود مى‏تواند نهى از منکر کند. یک کاسب مؤمن هم، در محیط کار خود مى‏تواند نهى از منکر کند. یک هنرمند هم، با وسایل هنرى خود، مى‏تواند نهى از منکر کند. روحانیون در محیطهاى مختلف، یکى از مهمترین عوامل نهى از منکر و امر به معروفند. نمى‏شود این واجبِ بزرگ الهى را در دایره‏هاى کوچک، محدود کرد. کار هم کار همه است. این‏طور نیست که مخصوص عدّه خاصى باشد. البته هرکس وظیفه‏اى دارد. من در پیام تشکّرى که منتشر شد، عرض کردم: قشرهاى مختلف، باید جایگاه خود را در امربه معروف و نهى از منکر، پیدا کنند. هر کس جایگاهى دارد. کجا باید نهى از منکر کنید؟ شما در مقابل کدام منکر مى‏توانید مقاومت کنید و بایستید؟ کدام رامى‏شناسید؟ کار، کار مردمى است

    [پاسخ]

  15. اقاقیا گفت:

    این نکته مهمیست..
    http://jolbaksetiz.blogfa.com/

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۵۳:

    قبول و باید رعایت کرد که دیگران سوءاستفاده نکنن. مثلاً همین آقای صفا هم گفتن که ناراحت شدن که سایت بازتاب (همون آینده نیوز سابق) مطلبشون رو بازنشر داده ولی این نباید باعث بشه که ما حرفمون و نزنیم.
    مثال بارزش اینکه همین مطلب یعنی مطلب وبلاگ جلبک ستیز رو هم دیگربان منتشر کرده و ازش سوء استفاده کرده. میخوام بگم اونا از هرچیزی یه ریگی درمیارن

    [پاسخ]

  16. متاسفانه من هم بابت این قضیه خیلی ناراحتم. اما این که شما می گویید فقط مطلب نوشتن و مخالفت کردن مهم نیست بلکه باید کاری کرد چه کار باید کرد؟! چه کار می شود کرد؟! گوششان بدهکار این حرف ها نیست. کار خودشان را می کنند. آنها که خوب می بینند و خوب و زود و سریع هم بلاک می کنند و هم حذف، مطمئن باشید حجم مخالفت ها را هم می بینند اما خیالشان نیست. براشان مهم نیست!

    [پاسخ]

  17. رضا گفت:

    کامنت های اینجا هم مطالب جالبی دارند:

    برای گسترده‌تر شدن دامنه بحث: کافه سینما این یادداشت نویسنده وبلاگ “آینده از آن حزب‌الله” را منتشر می‌کند:

    http://twurl.nl/1ib2ez

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۱۹:۳۳:

    لینک متاسفانه برام باز نشد
    باقی دوستان موفق شدن آیا؟

    [پاسخ]

    سید علی پاسخ در تاريخ فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۲۱:۵۶:

    بلی یرای من باز شد .
    سایت کافهسینما قسمت اخبار
    موضوع مطلب رو تو گوگل رچ کنید فکر میکنم در صفحه ی اول باشد

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۲۲:۵۹:

    لینک برای من باز شد.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۰۱:۴۳:

    ممنون از دوستان
    الان برام باز شد خود لینک
    : )

    [پاسخ]

  18. منتظر گفت:

    هر وقت آدم سخنی بگه به لای عبای یکی بر می خوره. :P :mrgreen:
    ان قسمت ۱۲ سال هیچ کاری نمی کنن هم به لای عبای ما برخورد. :wink: :(
    دوست عزیز کارهای زیادی میشه.من قبول ندارم دختر پسر ۱۸ ساله ی ما چیزی بلد نیست یا فقط باهاش برخورد سلبی شده.
    نه این بشرها بهتر از من و شما می فهمن.
    ولی خودشون( البته نه همشون هم ) طرز و سبک متفاوتی از زندگی رو انتخاب می کنن.البته من هنوز هم معتقدم اون ها از ما به خدا نزدیک ترن.خیلی.کله شون بدجور داغه.
    اینکه چرا حجابشون اون چیزی نیست که ما انتظار داریم جای بررسی داره ولی به شخصه اون رو نشونه عناد با فرهنگ جامعه نمی دونم.ولی وقتی ما اون رو تا نشونه عناد با پیغمبر و خود خدا بالا می بریم و در واقع بهش پالس میدیم که ما نمی خوایمت،خب خیلی های دیگه هستن که می خوانش و ما از دستش میدیم و همین جوون که باید بعد از یه مدت تو مدهای خاص بودن برگرده به سبک معمولی تیپ و قیافه دیگه هرگز برنمی گرده.
    تقصیر ماست نه این ها.

    [پاسخ]

    اقاقیا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۲۲:۲۰:

    مشکل فقط حجاب نیست.من خودم روزی ۷ساعت رو توی کلاسی میگذرونم که همه این مدلین.هر چیزی که اطرافشونه به انحراف فکریشون بیشتر کمک میکنه روی هیچ کس هم نمیشه حساب باز کرد.نه خانواده نه دوستان بدتر از همه اینکه مذیران اموزشی هم هیچ کاری در راستای کمک بهشون انجام نمیدن.فکر میکنم اینهایی که شما گفتید به قبل مربوط میشه الان دیگه هیچکس نیست باهاشون مخالفت کنه یا حداقل دیگه نمیشنون

    [پاسخ]

    منتظر پاسخ در تاريخ فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۲۳:۰۶:

    مخالفت کنه؟
    برای چی مخالفت کنه؟
    به نظر من که خیلی خوب میشنون.
    اگه به زبون خودشون باهاشون حرف زد.
    اگه به جای مخالفت همراهی کرد باهاشون.
    کی گفته فقط حق با ماست؟
    کی گفته ما صاحب خدا و پیغمبر و دینش هستیم؟
    به نظر من جوون ها ممکنه کمی از جاده برن زیر حتی برن جاده خاکی ولی هیچ وقت چپ نمی کنن اگه بدونن ما لب جاده منتظرشونیم.
    اونا بهتر از ما خدا رو می شناسن.

    [پاسخ]

    اقاقیا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۴۲:

    دقیقا.واقعا همه حرفاتونو قبول دارم اما کسی نیست باهاشون حرف بزنه ضمن اینکه بار خانواده ی بی قید دوستان بی قید و حالا فیسبوک!و فضای درون اون رو یک یا دو یا سه نفر نمیتونن به دوش بکشن.کافی نیست باید تشکیلاتی وجود داشته باشه

    [پاسخ]

  19. مهدی گفت:

    این گشت ارشاد مزخرف را ناجا اجرا می کنه ، ناجا زیر نظر کیه ؟

    [پاسخ]

  20. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    با اینکه فیلترها بده، موافقم و به جایگزینیش با نظارت اصولی و حساب شده و قانونمند موافقم.

    با گشت ارشاد و برخوردهای عجیب و غریب در سطح شهر مخالفم و به جاش با آموزش، ارائه الگوی مناسب، اصلاح مدلهای لباس و فراوان در سطح شهر قرار گرفتنش موافقم و البته نظرم اینه که حجاب فقط به نوع لباس مربوط نمی شه.

    در مورد فیلمها هم علیرغم اینکه معتقدم هر تفکری در هر جایگاهی باید زمینه اعلام و ارائه نظرش رو داشته باشه، از طرفی با ساختن فیلمهایی که به اصول تفکر دیگه توهین می کنه و بی علت اون رو زیر سوال می بره و عموما به تمسخر تفکر دیگه می پردازه نه بیان تفکر خودش به شدت مخالفم.
    از طرف دیگه معتقدم اینطور فیلمها از اول نباید مجوز ساخت و بدتر از اون مجوز اکران بگیره. نه اینکه بعد از هزینه پول و زمان زیاد، پس از اکران اون هم با اعتراض یه عده، که بعضا غیرقانونی محسوب میشه، متوقف بشه. این نشون می ده نظارت صحیح قانونمند وجود نداره.

    اما در آخر یاداوری میکنم اینجا جمهوری اسلامی ایرانه. با رای مردم و حمایت هر سالشون. مسئولین به نفعشونه حواسشون رو جمع کنن. اجازه ندن کار به جایی برسه که مردم احساس خطر کنن و به این نتیجه برسن که خودشون باید وارد عمل بشن! بعله!

    [پاسخ]

  21. سید علی گفت:

    سلام . یه سوال دارم لطفا هر چند نفری که می توانند بهم جواب بدهند .

    این چه جمهوری اسلامی هست که همه ازش مینالند ؟؟؟
    چه حزب اللهی و سبزی!!!؟

    با تشکر

    [پاسخ]

    اقاقیا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۲۲:۲۸:

    اولا اینکه هیچ حکومتی وجود نداره که در اون اشکال و ایراد دیده نشه مگر حکومت امام زمان ان شاالله
    دوما ما از جمهوری اسلامی ننالیدیم ازبعضی افراد نالیدیم که با انجام کارهایی یا تصویب قوانینی یا جوگیری و غفلتشون ایجاد اشکال میکنند یا بعضا چهره ی جمهوری اسلامی رو تخریب میکنند..
    اگه حزب اللهی ها اشکالات رو بیان میکنند واسه حل کردنشه اما سبزکها تنها در جهت تخریب(نیت ها کاملا متفاوته حتی اگه مشکل یکسان باشه)
    این نظر منه

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۲۲:۵۸:

    من هم ضمن تایید بر پاسخهای جناب “اقاقیا”، باید عرض کنم انتقاد با نالیدن با مخالفت با معاندت با از ریشه زدن با براندازی فرق داره.
    مومن آینه مومن است.

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ فروردین ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۰۷:۴۸:

    متاسفانه پیشبینی کسانی که اینده بدی را ترسیم می کردند درست در امد .امروز از انقلابی تا سبز و معترض همه اعتراض دارند .
    البته اعتراض همه هم یکشکل نیست.
    زندگی امروزی بشر بگونه ای است که نمی توان او. را به صورت طولانی و بازور او را در یک چهارچوب زجر اور قرار داد .فیلترینگ اینترنت نمونه خوبی است .دارد مثل خوره اطلاعات را محو می کند .شما حتی نمی توانید تصاویر فنی را باز کنی !!!این حتی به اقتصاد ما زیان وارد می کند.
    کسی هم پاسخ نمی دهد .
    همیشه این فکر را می کنم که راه پایان این مشکلات تغییر رویه دوستان متعصب است .اینکه فقط دفاع کنند دردی دوا نمی گردد
    ما باید بپذیرم که این کشور مثل خانه و مردم ان خانواده هستند .
    باید قانون حاکمیت پیدا کند .در نبود ان فساد انقدر گسترده است که داد همه در امده .
    مسولین بالا به جای پرداختن به موارد غیر ضروری مسولیت قبول کنند .واقعا خسته شدیم از این جمله که انقدر وضع خراب نیست !
    مقدس کردن موارد هم مشکل بسیار افریده .کسی نمی تواند حرفی بزند .از بین می رود .
    پس از انتخابات ۸۸ جامعه به قسمتهایی تقسیم شد که روبروی هم قرار گرفتند .مسولین کمکی به حل مشکل نکردند .
    چرا به جای این کارزار بی نتیجه اجازه فعالیت به احزاب داده نمی شود ؟چرا از حزب معنی بد و زشت ساخته شده است ؟
    ایا زشتر ازاوضاع فعلی است ؟
    حرف و سخن بسیار است.
    امروز همه به نحوی مشکل دارند .
    پیشنهاد اول بنده استقرار قانون و محدود کردن کاربرد نامهای مقدس بر سر درب موسسات مالی و بانکی است.اینها به مقدسات مردم لطمه زذه.

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ فروردین ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۲۲:۲۹:

    ناراحتی و نارضایتی بسیار بالا گرفته .چرا قدمی برداشته نمی شه ؟انسان در اثر تکرار مشکلات و نبود راه ل افسرده می گردد .چرا مشکلات تکذیب می شوند ؟بهتر نیست تایید کنیم وجود انها را ؟
    برای مثال اگر از یک فرد میانسال که ادعای فهم هم دارد بپرسید علت اعتیاد جوانان چیست و یا کیست؟می گویند انگلیس !!!!!!!!!
    اینها اشاره به افغانستان و مشکلات بیکاری و فرهنگی و نبود حمایت و …و ….نمی کنند .موردی را شنیده اند و تکرار می کنند .
    باور کنید دق کردیم .
    زندگی به این شکل نیست خیلی بهتر می تونست باشد .کاری کردیم که عملا بخشی از جامعه از مذهب دوری می کنند .
    کاری کردیم که اعتماد نسبت به دولتیان نیست .

    [پاسخ]

  22. خون موافقان و اشغال کنندگان سفارت انگلیس از خون مخالفان اشغال سفارت انگلیس رنگین تر نیست!
    —–
    به واقع چگونه میشود انگیزه ی انقلابی و نیت خوب را از عملِ احمقانه جدا کرد؟! چه کسی صلاحیت این کار دارد؟ آنوقت ندا بلند نمیشود که همه آزادند مگر حزب اللهی ها!

    [پاسخ]

    اقاقيا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۲۳:۳۶:

    دارید تند میرید…لطفا بحث رو به انحراف نکشید

    [پاسخ]

    اقاقيا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۲۳:۴۰:

    شرمنده.من اشتباهى براى شما این نظر رو گذاشتم.پوزش

    [پاسخ]

    محمدعلی رجایی پاسخ در تاريخ فروردین ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۳۶:

    :)
    موندم من کجا تند رفتم !

    [پاسخ]

  23. سیدمحمدامامی گفت:

    در حوزه کاری خودمان آستینهایمان را بالا بزنیم. اگر آن بازاری هم مسلمان بود و آستینش را بالا زده بود لباس محجبه‌ها به وفور یافت میشد! راهکار اینست که در هر کاری که توانایی انجامش را داریم بدون لاف زدن عمل کنیم. اگر کرسی‌ها را از امثال خودت خالی کنی طاغوت‌ها کرسی‌ها را خواهند گرفت! پس اگر به خدا توکل داری و خود را خوب میشناسیم بسم الله.
    تمام حوزه‌ها در مملکت اسلامی نیازمند نیروی با تقوا است. تا آخر عمر ولایت مدار باشیم انشالله.

    [پاسخ]

  24. سلام
    از امکانات تقویمی که چند روز پیش لینک دانلودش رو گذاشتید :
    الان خبر (آلارم) داد که ۵ دقیقه تا اذان ظهر

    یهو یه پیغام روی صفحه نمایش اومد:)

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۱۸:۳۳:

    تقویم من اذان گفت! واقعا دستشون و دستتون درد نکنه. ذوق زده شدم یهو!

    [پاسخ]

  25. افق گفت:

    سلام
    به خاطر وبلاگ اسکالپل خیلی ناراحت شدم. واقعا که بعضیا چقدر بی خودن. اح اح اح.
    خوبه باز مطالبش بازگردانی شد به قول خودشون.

    [پاسخ]

  26. رضا گفت:

    @ولم کن ببینم چی میگه؛

    ما تف / شما آبشاار نیاگارا
    ما بدبخت حقیر شما کوروش کبیر
    ما واشر / شما ارباب حلقه‌ها
    ما طرح مسکن مهر / شما برج العرب
    ما مینیمم نسبی/ شما ماکسیمم مطلق
    ما مداح/ شما دی جی
    ما کویر لوت / شما جنگل بلوط
    ما ۲۰:۳۰ / شما بی بی سی
    آقا اصن ما قیژ قیز دیال آژ / شما امواج وایرلس
    راضی شدی؟ حالا برو راحت به کارت برس

    [پاسخ]

    عابر پاسخ در تاريخ فروردین ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۵:۲۰:

    هوووووووف! آورین داش رضا

    [پاسخ]

    اقاقیا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۴۹:

    لطفا کوروش کبیر رو خراب نکنید

    [پاسخ]

  27. سید حسین گفت:

    به عنوان یک هوادار مهندس موسوی حرفهاتون شگفت زده کرد منو ُ توقع شنیدن چنین حرف هایی از مخالفانم نداشتم

    [پاسخ]

    اقاقیا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۵۰:

    لطفا خیالات برتون نداره!اینو از الان گفتم که بعد تو ذوقتون نخوره

    [پاسخ]

  28. بسم الله
    دیانت ما چقدر عین سیاست ماست؟

    روحانیت و علمای دینی باید وارد صحنه بشوند!

    http://shahidekhoy.blogfa.com/post/48

    [پاسخ]

  29. علی عسگریان گفت:

    ظاهرا خیلی عصبانی بودی و متوجه نشدی چی نوشتی

    خوب همه چیز رو باهم قاطی کردی و نتیجه گرفتی

    و مهم تر از همه چیز اینکه:

    دقیقا اون چیزایی که ازش فریاد وا اسلاما سر داده بودی و میگفتی چرا این جوریه، در نوشته خودت موج می زد و در واقع خودت هم جزو همون ها بودی

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۰۸:۴۵:

    من در نقد درون گفتمانی کمتر الزامی به رعایت ادبیاتِ خاص دارم و یه خورد صریح حرف می‌زنم.

    [پاسخ]

  30. يه ايرانى گفت:

    مؤمن، تند نرو، صبر کن، حرفت حقّه ولى شرایط ایجاب احتیاط میکنه، حیفِ ذهن جستجوگر و حق طلب شماست، …

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۰۸:۵۷:

    تند بودن لازمه‌ی نقد درون گفتمانی‌ه رفیق. من نه از روی عصبانیت که بلکه از روی لزوم و ضروررت چارتا کلمه‌ی درشت تو متن نوشتم.
    با انسان‌های متواضع باید با تواضع رفتار کرد ولی با انسان‌های متکبر باید متکبرانه بود…

    [پاسخ]

  31. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام.
    این دردها درمان می خواهند
    مسکن ها دیگر جواب نمی دهند
    دنبال درمان دویدن سخته
    اما دلت خوشه که طبیب جوابت نکرده
    وظیفه را یافتن این روزها بیشتر بصیرت می خواهد
    در فتح خیبر و بدر کینه ها گل می کنند
    و بصیرت می خواهد تا رسیدن به صفین!!!
    یا حق

    [پاسخ]

  32. ابراهیم گفت:

    با سلام و خداقوت خدمت همسنگران عزیز
    جمعی از کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به منظور نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و معرفی فضائل و مناقب ائمه هـُدی به خصوص امام هادی علیه السلام، دهه ای را به عنوان “دهه بزرگداشت امام علی النقی علیه السلام در فضای مجازی” نامگذاری کرده اند تا در این دهه فعالیت های خود را در این زمینه متمرکز نمایند.
    لذا «ملت ابراهیم» آماده هرگونه همکاری و دریافت تولیدات کاربران فضای مجازی و انتشار آن در اینترنت است و از تمامی فعالان مؤمن و متعهدِ فضای مجازی تقاضا میشود در این عرصه نیز همچون گذشته، با شکوه حاضر شوند و ارادت خود به ائمه اطهار را ابراز نمایند.

    http://mellate-ebrahim.ir/post-212.aspx

    [پاسخ]

  33. Hvhn گفت:

    کلا حرف عدالت و انصاف زدن در این کشور مسخره هست.. تنها ثمره این رفتارها این بود که روز به روز جوانان دین گریز شدند . تفکیک جنسیتی.. جمع کردن ماهواره.. حجاب… … اینا همه اش بازی سیاسی هست .. هر وقت لازم هست از همون بد حجابها برای پیشبرد نظام استفاده می کنند.. هیچ جای اسلام حرفی از حجاب اجباری نیست جز در تعالیم طالبان

    [پاسخ]

  34. سلام
    خداقوت

    اول این‌که بالاخره قلاده‌های طلا را دیدیم و مطلب هم نوشتیم و البته مطلب شما را هم قبل از نوشتن، خوانده بودیم، جامع و کامل بود…

    دوم این‌که با این پست‌تان هم موافقم، هم مخالف!

    موافقم به دلیل این‌که سرخود بودن و افراطی بودن را نمی‌پسندم…

    مخالفم به دلیل این‌که جاهایی در همین نظام لازم است بچه مثبت‌ها حرکتی بکنند و جلوی کج‌روی‌های مسؤولین را بگیرند… لازم است گاهی ترمز بی‌مبالاتی ‌آن‌ها توسط همین نیرو‌های به زعم شما خودخداپندار کشیده شود…

    شما تصور کنید صداوسیما و سینمایی را که نزده می‌رقصد، همین چهار نفر هم اعتراضی به آن نکنند، واقعا چه خواهد شد؟

    می‌خواهم بگویم گاهی این سر خود عمل کردن‌ها برای مسؤولانی که سر و گوش‌شان می‌جنبد خوب است و لازم!

    من فیلم خصوصی را ندیده‌ام، گشت ارشاد را نیز، اما داستان فیلم خصوصی را چند جا خوانده‌ام و واقعا متأسفم برای کسانی که مجوز این فیلم را داده‌اند! قبح‌شکنی تا چه حد؟! تا کجا؟ وقتی ورود آقایان ممنوع ساخته می‌شود، اکران می‌شود، بعد در تلویزیون پخش می‌شود بعد خیلی راحت قبح‌شکنی‌های این فیلم‌ها به سریال‌ها کشیده می‌شود… سردرد می‌گیرم وقتی فکر می‌کنم چند صباح دیگر این‌ها می‌خواهند با چه ادبیاتی مردم را بخندانند و سرگرم کنند؟!

    اگر مسؤولین ارشاد جاهایی خود را به نشنیدن و ندیدن می‌زنند و با این کارشان زیرآب فرهنگ اسلامی‌مان را خیلی نرم می‌زنند، دلیل ندارد بقیه هم همین‌گونه عمل کنند و اعتراض کنند! و خب یک شیوه‌ی این اعتراض هم می‌شود شیوه خود خدا پندارها!

    از طرفی هم می‌دانم این اعتراض‌ها و بعد جلوگیری از اکران به نفع فیلم‌های مبتذل است و آن‌ها بزرگ می‌کند و مردم را حریص… اما خب چه می‌شود کرد؟!

    نمی‌شود راحت دست روی دست گذاشت… باید راه‌حلی مناسب یافت در این باب‌ها…

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۱۹:۳۱:

    @ حی علی الجهاد بزرگوار
    ممنون از نوع تحلیل منطقی و خوبتون.
    لذت می برم از این نوع استدلال.
    با اسم مشخص و رسم معلوم، کاملا منطقی. نه بی نام و ناشناس بی منطق و با فحش!

    [پاسخ]

    حي علي الجهاد پاسخ در تاريخ فروردین ۲۶ام, ۱۳۹۱ ۰۱:۳۷:

    شما بزرگوارید… لطف دارید…

    آن‌که بی‌نام و نشان می‌آید و حرف نامربوط و بی‌منطق می‌زند که تکلیفش معلوم است و کارش نقدو تحلیل نیست…

    [پاسخ]

  35. راحیل گفت:

    سلام…آقای صفا حرف شما درست
    اما در قلاده های طلا سبزیها و اعتقاداتشون مسخره شدن؟!!!! یا فقط اشاره فیلم به نفوذ جاسوسها در فتنه بود و نه مدافعان دولت وقت نه مخالفان و حرکت و تفکرشون مسخره یا سطحی یا … نمایش داده نشد!!!
    در فیلم گشت ارشاد نمی شد به جای شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل که تمام حضار سینما رو می خندوند به شعاری که امام مطرح کردند برای زنگ اس ام اس چیز دیگری گذاشته می شد که حداقل دست مایه خنده قرار نگیره؟!!! یا نشان دادن بی ربط بسته های خرما در یک سکانس و نوشتن بی ربط انرژی هسته هزار تومان بسته ای روی وانت که تازه خون شهدای انرژی هسته ای هنوز خشک نشده…منظور کارگردان چه بود که این مطلب را که اصلا به داستان مربوط نبود بر روی وانت در یک سکانس گذاشته بود؟!!! و هزاران اما و اگر دیگر که ما از فیلم نفهمیدیم حتما شما فهمیدید…یا ما خیلی ساده ایم یا خودمان را به ….
    من حتما نقدی از این فیلم در وب می گذارم لطفا عجالتا کلیپ ” آوینی هنرمند نیست” را حتما شما در وب تماشا کنید…

    [پاسخ]

  36. ارسلان گفت:

    سلام و خسته نباشید.

    متاسفانه نظر دادن من خوب نیست خاطر همین فقط تشکر میکنم به خاطر زحماتی که میکشید. اما میتونم شما رو دعوت به خواندن مطلب برهان نظم کنم.
    در پناه خدا

    [پاسخ]

    ارسلان پاسخ در تاريخ فروردین ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۲۶:

    محض احتیاط

    http://ali-ya-arsalan.mihanblog.com/post/58

    [پاسخ]

  37. ريحون گفت:

    بله خب! یه موجی از معترضین بسته شدن خانه ی سینما اومدن انقد گفتن این فیلم بده که مذهبی ها رو به اعتراض به وزیر بکشند، نمی گم این فیلم خوبه یا بد، چون هنوز ندیدمش، ولی واقعا از این فیلم بدتر و هجو تر هم اکران شد و انقدم شلوغش نکردیم، البته سجادپور هم گفته تا چند وقت دیگه اعلام می کنه که قضیه چی بوده! البته اشاره ای که به فیلم قلاده ها کردین رو درست نمی دونم، برداشتم از مطلب شما این بود که ا هر دو گروه اعتراض نکنند یا اگر می کنند هر دو طرف یه مجازات دارند، این رو به طور مطلق قبول ندارم، یاد حرف علی مطهری افتادم، “در قضایای ۸۸ هر دو طرف مقصر بودند باید با هر دو یه جور رفتار بشه!!!

    [پاسخ]

  38. بنيامين گفت:

    جالب بود برادر عزیز .متاسفانه به من و خیلی از دوستانم نیز برچسب انحرافی زده و از بسیج اخراج شده ایم فقط بخاطر دفاع از دکتر احمدی نژاد و حمایت از ایشان و قرار دادن عکس ایشان در تصویر زمینه موبایل

    [پاسخ]

  39. وارث گفت:

    سلام
    مطلب خوبی بود
    خیلی خوب حرف دل ما رو زدید.
    جالبه که ما هم دیروز اندر این مباحث داشتیم با دوستان بحث و مذاکره میکردیم که بالاخره باید کاری کرد.
    کاش فرصت داشتم کامنت های دوستان رو بخونم ببینم چه پیشنهاداتی دادن ولی به نظرم باید اول اول اول کار رو از ارگان های مورد نظر شروع کنیم. یه جورایی باید وادارشون کنیم به پاسخگویی و این با حضور تعداد زیادی از دوستان پیش خواهد رفت.
    بعد اگر نتیجه گرفته نشد میشه از راههای دیگه وارد شد.
    موفق و موید باشید زیر سایه آقا امام زمان و در رکاب امام خامنه ای

    [پاسخ]

  40. سلام بزرگوار.
    من مطلب شما رو در یک وبلاگ دیدم که آدرس شما اونجا بود.
    می خواستم خدمتتون عرض کنم که خوبه که انتقاد سازنده و در جهت اصلاح باشه! به نظر بنده که چندین ساله کار فرهنگی می کنم و آدم بسته ای نیستم آیا واقعاً قلاده های طلا و گشت ارشاد با هم قابل مقایسه اند!!!!!!
    فیلمی که نظام رو زیر سوال می بره و فیلمی که سعی در روشن شدن افکار عمومی داره با هم در یک راستا هستند؟!!!!
    در ضمن آیا به نظر شما افراد جامعه ما آزادی بیان ندارند که در مورد هر چیزی انتقاد کنند؟!!! فیلم که جای خودش را دارد..

    آیا همین افراد نبودند که کشور را ۸ ماه به چالش کشیدند؟!!! اینها افراد ریشو و زورگو بودند که با بی منطقی تمام پیش رفتند و آبروی نظام رابردند؟!!!

    بزرگوار، از شما تقاضا دارم که مقداری در نقدهایتان جانب انصاف را رعایت کنید! ما از غیر خودی می خوریم پس حداقل خودی ها باعث پراکندگی از یکدیگر نشویم.
    یا حق التماس دعا

    [پاسخ]

  41. واله گفت:

    سلام برادر چرا زدی تو خط روشنفکر نمایی
    من قلبا دست اون کسایی که این تجمع رو در اعتراض به گشت ارشاد برگزار کردند می بوسم البته به طور قانونی.تا کجا باید حرف وبلاگ نویسایی رو گوش بدیم که بجای عملگرایی حرف از فرهنگ سازی میزنن. خداییش از زمان خاتمی برای حل مشکل حجاب هی تو سر حزباللهی زدید که باید فرهنگ سازی بشه! سر برخورد با ماهواره هم همین حرف ها رو زدید.شخصا از افرادی که(بلانسبت شما) که همیشه در برابر دغدغه های اسلامی یک عده جوان پاک ژست روشنفکری می گیرند متنفرم چون تمام حرفشان همان منطق تساها و تسامح با کلید واژه”فرهنگ سازی” است .چرا حزب اللهیای با غیرت دیگه باید به حرف شما گوش بدن توی این ده سال که خواستین با کارهای تئوریکال جلوی بی فرهنگی رو بگیرد چی کار کردید من نمی گم تجمع باعث فرهنگسازی میشه نه ! ولی حداقل باعث میشه وضع از این که هست بدترنشه .دیگه زمان توصیه گذشته باید مستقل وارد عمل بشیم .باید تشکل خودجوش برای حفظ حجاب راه بندازیم تا کی می خواید اویزون دولتا باشید تا حرفهای شما رو گوش بده الان دوره آرمانگرایان عملگراست

    [پاسخ]

  42. علی گفت:

    تا وقتی جمهوری اسلامی به پاست و حزب الله و خامنه ای
    وضع همین طور بدتر و بدتر می شه

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۶ام, ۱۳۹۱ ۲۳:۰۸:

    اگر قرار بود وضع همین باشه شما الان این نوشته رو اینجا نمی‌باید می‌خوندی که :)

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۹ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۵۳:

    الان تو بحرین و سوریه و فلسطینم می شه متن انتقادی تو اینترنت نوشت
    :)

    [پاسخ]

  43. […] مخالفت‌م با امثالِ طرح‌های گشت ارشاد را نوشته‌ام.(+)(+)(+)(+)(+)(+)(+). به نظرم این طرح با این نحوه‌ی اجرا‌‌‌‌‌‌ […]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: