وکیلانه » » ابتکار هسته‌ایی ایران و 3 اتفاق مهم
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
ابتکار هسته‌ایی ایران و ۳ اتفاق مهم
۱۸ام, فروردین ۱۳۹۱| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[۴۷]

"ایران به دنبال بمب هسته‌ایی"؛ "افزایش نگرانی‌ها از برنامه‌ی هسته‌ایی ایران"؛ "برنامه‌ی هسته‌ایی ایران تهدیدی برای جهان"؛ "بلند‌پروازی‌های هسته‌ایی ایران" و بسیاری دیگر از گزاره‌های اینچنینی عباراتی آشنا و البته کسل‌کننده‌ هستند که روزی نیست در رسانه‌های خبری دنیا از آنها استفاده نشود. امریکا و هم‌پیمانانش فضا را به‌گونه‌ایی طراحی می‌کنند کاَنه ایران مثل شاگرد مدرسه‌ایی‌های تخس از پشت میز فراری است و  دائماً فریاد می‌زنند که "ایران باید به پای میزِ مذاکره برگردد". در حالی که جمهوری اسلامی ضمن همکاری‌های بسیار فراتر از تعهداتش با مرکز تخصصی هسته‌ایی بین‌المللی همیشه اعلام کرده که با روی باز آماده‌ی نه مذاکره به معنای معامله که بلکه گفتگو برای رفع نگرانی‌ها و اعتماد سازی جهانی هست.

جمهوری اسلامی با نگاهی به آینده معتقد است دستیابی و استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ایی به مثابه‌ی یک حقِ غیرقابل انکار به هیچ‌عنوان قابل معامله نیست ولی داوطلبانه حاضر است با کشورهایی که خود بمب اتم دارند و حتی از آن استفاده هم کرده اند گفتگوی اطمینان بخش کند.

آخرین نمونه‌ای آن رضایت به گفتگو با پنجِ بعلاوه‌ی یکِ "هیچ‌کاره" (!) است. ابتدئاً قرار بود این گفتگوهادر "ترکیه" انجام شود ولی ایران با اقدامی پیش‌دستانه تشخیص داد که این مذاکرات در جایی دیگر بجز "استانبول" انجام شود. و این نظر را رسماً اعلام کرد و گزینه‌ی جایگزین استانبول را هم "بغداد" پیشنهاد داد و بلافاصله عراق تمایل خود را برای میزبانی این مذاکرات علنی کرد.

در این میان به نظرم دست‌کم ۳ اتفاق مهم افتاده است:

۱) رو شدن دست امریکا و هم‌پیمانان‌ش
افکار عمومی ملت‌ها چیزی نیست که مثل نظرِ دولت‌ها با تهدید یا تطمیع قابل تغییر باشد و بر اساس مشاهداتِ مردم از خبرهای روزانه شکل می‌گیرد. هم‌اکنون این سوال مطرح است که مگر نه غرب اصرار داشت و دارد ایران به پای میز مذاکره برگردد و هدف از مذاکرات را هم رفع نگرانی‌ها در خصوص برنامه‌ی هسته‌ایی ایران قلمداد می‌کرد؟ پس اگر بناست "مذاکرات"، مذاکره باشند و نه "معامله بر سر حقِ مشروع ایران" چه تفاوتی می‌کند این گفتگو‌ها در چه محلی انجام شود؟ مگر میزبان قرار است حکمِ داور یا به طور واضح‌تر "دلال" را ایفا کند؟‌
اگر بنا بر ادعا و ژستِ غرب قرار است سوالات و ابهامات پاسخ‌ داده شوند چه در "استانبول" چه در "بغداد"؟! وقتی ایران داوطبانه پذیرفته برای چندمین بار با "هیچ‌کاره‌ها" وارد گفتگو شود تا اگر نگرانی‌ دارند رفع کند، خودداری غرب از مذاکره در بغداد چه مفهومی را به جهان مخابره می‌کند؟ چرا برای غرب مکان مذاکره مهم‌تر از خودِ مذاکره است؟ آیا این خودداری تایید نمی‌کند که ادعاهای غرب دروغ بوده و در مذاکرات قبلی هم بحثِ نگرانی‌ها مطرح نبوده و بلکه بحثِ معامله‌ایی در کار بوده که ایران زیر بار نرفته؟

 

۲) رکب ایران به پسرِ زرنگِ منطقه
عثمانیِ کوچک یا همان ترکیه‌ی خودمان که تا همین چند سال پیش ملتمسانه پشت درب ورودی اتحادیه‌ی اروپا زانو زده بود؛ حالا چند صباحی است به دنبال رویای بازسازی امپراطوری عثمانی افتاده و یک‌بار با ژستِ حمله‌ی لفظی به اسرائیل؛ دیگر بار با ادعای مشمئز کننده‌ی نگ
ذاریم کربلا در بحرین اتفاق بیفتد، و بار دیگر با ژستِ میانجی‌گری برای ایران و غرب می‌خواهد در منطقه "آقایی" کند. غافل از اینکه ملت‌ها می‌بینند حجم فوق‌العاده‌ی معامله‌ی سلاح با رژیم صهیونیستی‌ش را؛ و می‌بینند پالس‌های "در بحرین خبر خاصی هم نیست" فرستادنش به غرب را و دیگر بازی‌های دوگانه‌اش را. و حالا؛‌ وقت آن بود تا طعمِ نوازش‌های(!) جمهوری اسلامی را بچشد! تا بداند ایران بازی‌دوگانه را تا حدی تحمل می‌کند اما از حد که گذشت؛ جمهوری اسلامی گزینه‌های زیادی برای تلافی روی میز دارد…

۳) میوه‌ایی که در عراق چیده نشد
اوائل لشکر‌کشی امریکا به عراق، مقامات ایالات متحده در پاسخ به منتقدان جنگ جمله‌ی معروفی داشتند که "ما در حال کاشتن بذری در عراق هستیم که میوه‌ی آنرا در آینده در جایی دیگر خواهیم چید" و بسیاری از کارشناسان این جایی دیگر را "ایران" تعبییر می‌کردند. اما حالا بعد از گذشت نزدیک به یک دهه از جنگ و بعد از صرفِ هزینه‌های سرسام‌آوری که یکی از علت‌های بدهی‌های وحشتناکِ امریکاست؛ جا داشت هم اکنون نه که میوه لااقل این بذر کاشته شده سری از خاک درمی‌آورد و مثلاً درست در چنین موقعیتی عراق مخالفتِ خود را با میزبانی مذاکرات اعلام می‌کرد تا ایران بماند پادرهوا!!

اما می‌بینم عراقِ‌ قُرق شده‌ی امریکا با سرانگشتِ‌ اشاره‌ی جمهوری اسلامی بلافاصله و در کوتاه‌ترین زمان مشتاقانه تمایل خود را برای میزبانی مذاکرات اعلام می‌کند تا توپِ بازی نفس‌گیر و طولانیِ‌  کشمکش هسته‌ایی ایران بار دیگر به زمین غرب بیفتد! و حالا باید منتظر بود و دید که این‌بار غرب چگونه می‌خواهد از این مخمصه بیرون بیاید؟!

مطالب مرتبط :
ترکیه بهشت سبزهای ایرانی است نه الگوی انقلابیون منطقه !
“مهار نشده” دقیقاً‌ همان اتفاقی است که باید در سیما بیفتد نه در سینما
5 دلیل برای "نه" گفتن به ورود بازرس حقوق بشر به ایران
خانم دکتر رایس، چه خبر از درد زایمان خاورمیانه‌ی جدید؟!



۴۷ دیدگاه برای “ابتکار هسته‌ایی ایران و ۳ اتفاق مهم”

  1. رضا گفت:

    منم خوشم اومد از این سیاست ایران. چسبید! :)

    [پاسخ]

  2. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    عثمانی کوچک. جالب بود. خیلی دلش میخواد آقایی کنه. یعنی البته هم خودش دلش میخواد هم غرب دلش میخواد. خوبه. خوب شد. البته این سیلی نبود. این فعلا یه نوازش همراه تذکر بود که حواسش رو جمع کنه.
    خوشم میاد از هوش سیاستمدارانمون.

    [پاسخ]

  3. سلام
    از چند تا عبارت که گفتید خیلی خوشم اومد
    یکی ۵+۱ هیچ کاره
    یکی عثمانی کوچک
    یکی هم بچه تخس( منطقه)

    من هم با این شیطنت های غرب یاد بچه های خرابکار شیطونی می افتم که برای اینکه حواس بقیه رو از خرابکاری شون پرت کنن بهانه گیری می کنن//و در کمال تاسف( البته برای بچه ها) بزرگترها که دست بچه ها رو به سادگی می خونن گول این به اصطلاح “سیاه بازی” ها رو نمی خورن…..

    [پاسخ]

  4. بیچک گفت:

    سلام
    میوه ای که در عراق چیده نشد الان توی وال استریت در حال چیده شدنه

    [پاسخ]

  5. یه ایرانی گفت:

    خوب خیلی منتظر بودم، خوب شد پرداختی به این موضوع.
    همونطور که گفتی تا اینجا ایران خیلی خوب عمل کرد که زیر بار میزبانی استانبول نرفت، دفعه قبلی هم اشتباه کرده بود که پذیرفت.
    ولی الان بزرگترین مشکل ایران اینه که تو چند جبهه باید شطرنج دقیقی بازی کنه.
    ۱٫ افغانستان، که عربستان، قطر و ترکیه به شدّت در پی اعتبار بخشیدن و به قدرت رساندن رسمی طالبان هستند تا دوباره شرق از دست ایران خارج بشه و یه سَر بازی دست امریکاست…
    ۲٫ عراق، که باز هم عربستان، قطر، تا حدودی ترکیه، بحرین، کویت و اهمّ دنیای سُنّی ِ عرب با حمایت از طارق هاشمی به دنبال بازگرداندن سنّی های عرب به قدرتند، البتّه اختلافات شدید مالکی و بارزانی که به از دست رفتن جبهه کردها برای مالکی میشه رو نمیتونم درک کنم، مالکی و شیعیان عراق باید خیلی هوشمندانه تر با کردها برخورد کنن… نقش امریکا در عراق خیلی پارادوکسیکاله و رضایت همه جانبه از قدرت گرفتن سنّی ها نداره، پس این پوئن مثبت برای ما…
    ۳٫ آذربایجان که سیاستی به شدّت جری، احساسی و ایدئولوژیک (البتّه از نوع نژادیش) داره و اسرائیل هم با وقوف محاط به این قضیه نفوذ عجیبی اونجا پیدا کرده و سیاستهای غلط ایران هم باعث شدیدتر شدن این مسئله شده، این نقطه فوق العادّه میتونه برای ایران آسیب پذیر باشه و البتّه سیاستهای روسیه هم تو این منطقه مؤثّره و البتّه غلط بوده طوری که آذربایجان تماماً در اختیار ترکیه، اسرائیل و امریکاست البتّه امریکا هم از نزدیکی بیش از اندازه آذربایجان به اسرائیل احساس خطر کرده و این رو بیان کرده…
    ۴٫ سوریه، که به بدترین شکل ممکن در ابتدای نا آرامیها باهاش برخورد کرد و کار رو متـأسّفانه به اینجا رسوند، نقطه قوّت ایران حصور قوی روسیه در این مورده که باعث میشه همه فشارها روی ایران نباشه، بازیگران اصلی هم که دوباره عربستان، ترکیه، قطر و … امریکا و اسرائیل هم البتّه در این ناحیه احساس خطر میکنن اگر القاعده نفوذ زیادی تو حکومت پیدا کنه …
    ۵٫ (یادمه بچه که بودیم دَبِلنا بازی میکردیم، بعدش گاهی مهره اصلی کم میاوردیم به جاش نخود لوبیا میذاشتیم) نخودلوبیاهای جنوب خـلـیـج فـارس، که همگی از پدر، مادر، خاله، عمو، دایی، عمّه و برخی از فرزندانشون هم جوونتر هستن و با ایفای نقش نخود لوبیا زمانی که مهره های اصلی نیستن سعی میکنن خودی نشون بدن. در این حوزه ایران باید با حمایت جدّی تر و حتّی عملی تر از شیعیان برای این کشورها دغدغه های بنیادی امنیتی ایجاد بکنه وهمچنین با مدرن سازی هرچه سریعتر صنعت نفت حدّاکثر بهره برداری ممکن رو از سفره های مشترک انجام بده نه با رها کردن پروژه ها دودستی به نخود لوبیاها تقدیمشون بکنه. تعلّل از برداشت از سفره های مشترک ضربه مهلک امنیتی و خیانت در حقّ مردمه و باعث باد کردن هر چه بیشتر نخودلوبیاها میشه.
    ۶٫ مسائل داخلی ایرانکه مسلّماً به هیچ کشور دیگه کوچکترین ربطی نداره باید با سعّه صدر بیشتری حل بشه، الآن که همدلی تا حدودی به خاطر خطر جنگ بیشتر شده باید سعی در رسیدگی به مطالبات صنفی، اجتماعی و سیاسی اقشار مختلف… ادامه

    [پاسخ]

    یه ایرانی پاسخ در تاريخ فروردین ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۰۶:۰۶:

    ادامه از بالا…
    …باید سعی در رسیدگی به مطالبات صنفی، اجتماعی و سیاسی اقشار مختلف جامعه بشه و با بازتر کردن فضای اجتماعی سیاسی و به خدمت گرفتن هر چه بیشتر نیروهای خبره سیاسی-علمی بنیه رویارویی با مسائل خارجی تقویت بشه. و معتقدم این تز باید کنار گذاشته بشه که اوّل مسائل خارجیمونو حل کنیم بعد میایم سراغ داخل، که میبینیم تز درستی نیست و به فشار بیش از اندازه به جامعه می انجامه…
    ______________________________
    * یک نکته جانبی هم که می خواستم بگم اینکه حالا که در سطح بالای سیاسیون کشور بحث مذاکره با امریکا مطرحه و برای جامعه هم با سیستهای نسبتاً معقولتر اوباما بیشتر جا افتاده، فکر می کنم ایران باید یک ابتکار عمل جالب به خرج بده و از حالت انفعال و جواب به حرکت وارد حالت حرکت و منتظر جواب موندن بشه.
    مسلّماً من صلاحیت پیشنهاد این ابتکار عمل رو ندارم، ولی مثلاً اگه بحث تبادل کاردار بین دو کشور مطرح بشه و این پیشنهاد به گونه ای زیرکانه از جانب ایران مطرح بشه جوری که امریکا مجبور به انفعال بشه، یا مثلاً مذاکرات اتمی با حضور همه طرفها از جمله امریکا در تهران برگذار بشه، در مقابل باید توقّع داشت که امریکا هم اعمالی مانند عذرخواهی رسمی بابت جنایت ایرباس، آزادی کامل فروش هواپیمای مسافربری به ایران، آزادی داراییهای بلوکه شده ایران و از همه مهمتر لغو تحریمهای یکجانبه خودش بر ضدّ تهران…
    نظر شما در مورد یک ابتکار عمل از جانب ایران چیه؟
    (ببخشید طولانی شد ولی به نظرم تو این موقعیت خیلی مهم بود این مسائل)

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فروردین ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۰۸:۱۹:

    کامنت قبلی‌تون تحلیل خوبی بود و استفاده کردم به شخصه. در مورد مذاکره با امریکا هم حرف گفتنی زیاد هست ولی فعلاً به نظرم یه نکته نباید فراموش بشه که روابط با ایران ابتدا از سوی امریکا قطع شد! و لااقل در مرحله‌ی اول این امریکاست که باید جوابگو باشه چرا قطع کرد؟ و الان باید درخواست رسمی بده برای برقراری رابطه و در ضمن این درخواست با توجه به سوابق سوئی که در ایران داشته و داره باید حسن نیت نشون بده. در وضعیت موجود و حرف از مذاکره با کشوری که نامزد‌های رسمی‌ش مسابقه گذاشتن برای اعلام حمله به ایران و دولتِ رسمی‌ش هم هر روز تحریم تازه ترتیب می‌ده و از اون طرف هر روز یک تهمت تازه به ایران می‌زنه به نظرم عاقلانه نیست.
    البته خوب این نظر شخصی منه و می‌گم موقع حرف از مذاکره با امریکا باید این حقایق مورد دقت قرار بگیره.

    [پاسخ]

    یه ایرانی پاسخ در تاريخ فروردین ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۰۲:۵۸:

    آق صفا برخورد با امریکا یه تیغ دو لبست، حرفت تا حدودی درسته ولی اشتباهی که ما در مورد ملوانان انگلیسی کردیم در مورد امریکا هم کردیم، یعنی اوّلش با اولدوروم پولدوروم شرقی و مخصوصمون گفتیم آقا گرفتیم میزنیم میکشیم اعدام میکنیم و لی بعدش با نیمچه افتضاح و سرافکندگی تک تکشون رو بی قید و شرط آزاد کردیم،
    این قضیه منو آزار میده، یا بگیرید و تا آخر پاش وایسید، یا نگیرید که بخواید با ذلّت آزاد کنید.
    به هر حال به نظر شخصی من این رفتار کلّاً غلطه ولی اگه انجام شد نباید به خاری تحقیر آمیز بینجامد.

    پس امریکا قطع کرد ولی به دلیل برخورد غیر حساب شده ما که میتونست خیلی حرفه ای تر باشه و در عین حال امریکا رو خیلی بیشتر رسوا کنه، تا بهش بهانه مظلوم نمائی بده.
    بعد هم همونجوری که گفتم ابتکار چیزیه که آدم طبق منطق رایج هر موردی انتظارشو نداره و دقیقاً ما ایرانیها اگه بتونیم روی انتخابات امریکا تأثیر بذاریم و مثلاً باعث بشیم جمهوریخواهان شکست بخورن و اوباما دوباره برگزیده بشه این نشونه قدرت ماست نه ضعف…
    در عین حال اصلاً نباید کوتاه بیایم.
    بزرگترین مشکل ما اینه که همه میترسن از ایجاد رابطه و مینزازن به عهده رهبری، رهبری هم انتظار داره امریکا با این همه نفوذ در دنیا بیاد در مقابل رهبر کرنش کنه و شهادتین بگه ولی هیچ کشوری چنین تعاملی نداره بلکه همه روابط الآن در چهارچوب چانه زنی و تقسیم منافع هست حتّی بین دو فوق قدرت یعنی امریکا و روسیه، پس بهتره ما هم با این دید به قضیه بنگریم، اگرچه گمانم اینه که کمکم داره چنین اتّفاقی میفته ولی چون طبق معمول در درجه اوّل منافع شخصی مطرحه همه سعی در مصادره ابتکار عملهای این قضیه میکنن و حتّی هاشمی هم فعّال شده مبادا اگر این رابطه برقرار شد بی نصیب بمونه… آقا بگذریم…

    [پاسخ]

  6. فطرس ملک گفت:

    سلام و خدا قوت
    جالب بود

    [پاسخ]

  7. مهاجر گفت:

    سلام.
    مثل همیشه از متن سراسر تحلیل و تدقیق لذت بردم.
    وقتی این ابتکار عمل های امروز را میبینم، این اقتدارها و شجاعتها را و وقتی اینها را میگذارم کنار آن ضعفها و سستی های سال ۸۲ و جریان تعلیق که همسر مصطفای شهید گفت: “حسابی پکرش کرد این ماجرا”، چیزی ندارم جز شکر به درگاه الهی و تشکر از مردمی که تا پای جان پای انقلاب و آرمانهای اصیل امام شهدا و حضرت آقا ایستادند.
    **********************************
    عثمانی کوچک هم مثل بچه هایی که اگر یکنفر تحویلشان بگیرد هوا برشان میدارد جو زده شده یحتمل. به قول آن وبلاگ نویس: آدمو سگ بگیره، جو نگیره:دی

    [پاسخ]

  8. بسم الله

    ((آقای هاشمی عمامه را از سر بردارید!!!))

    http://shahidekhoy.blogfa.com/post/47

    [پاسخ]

  9. افق گفت:

    سلام
    میگما ببخشید این فیلمه چرا انقدر خانم چادری داره؟! دارن جبران مافات میکنن یهو یه جا؟ :?:

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۲۳:۱۳:

    علیک سلام
    کدوم فیلمه؟
    :?:

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۰۱:

    همین که شبکه یک نیشون میده. حیرانی.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۳۰:

    ا؟
    من که ندیدم درست
    :)
    این الان خوبه یا بد؟

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۰۶:

    گمونم بد! احتمالا طرف میخواسته کنتراست رنگی صحنه رو جور کنه. چون توی بیمارستان همه پرستارا سفید پوشیده بودن، بعد عین چی خانم چادری بی ربط و باربط میومد رد میشد. راه میرفت. روی ویلچیر بود و اینا…امروز ساعت ۳ و نیم تکرارش رو میذاره گمونم.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۴۷:

    اهان
    حالا متوجه شدم

    من چون سرگیجه گرفته بودم از بس رفتن و اومدن به اونا دقت نکردم
    کاملا درست میگی
    :(

    [پاسخ]

    بیچک پاسخ در تاريخ فروردین ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۲۰:۵۷:

    بعد از عمری داشتیم سریال میدیدیما
    دقیقیا همین حرف شمارو به بغل دستیم گفتم
    همه چادری
    عین علافا! اینور اونور میرفتن
    اسم فیلم شدیدا بهش میاد
    حیرانی!
    خود تصویربردارم حیرون شده بود

    [پاسخ]

  10. خانه تاب گفت:

    باسلام
    تحلیلتون درست بود ولی تا آنجایی باشما موافق هستم که مردم دنیا را با تحلیلگران آزاده ی دنیا یکی نکرده بودید. این تصور ما از مردم دنیا اشتباه است که در این فضای مسموم رسانه ای شان تمام وقایع را دارند رصد می کنند و کوچکترین اتفاقات را برایش تحلیل دارند. بنظر اینطور نیست اولاً فضای رسانه ای یکطرفه به نفع غرب است ثانیاً مردم دنیا خیلی بدنبال جزئیات وقایع سیاسی یک کشور دیگر نیستند.
    البته در مورد قشر نخبه و تحصیلکرده و عالمشان تا حدودی متفاوت است

    [پاسخ]

  11. مدیریت سایت گرداب گفت:

    “یا عالم”

    با سلام
    این پست از سایت شما در بخش “در حاشیه” سایت گرداب منتشر شد.
    خدا قوت

    مدیریت سایت “گرداب”

    [پاسخ]

  12. سلام
    ایول
    تحلیل خوبی بود
    واقعا این حرکت نیاز به تقدیر داشت.
    باید جواب دودوزه بازیهای ترکیه رو محکم میدادیم

    —-

    راستی سایتت گاهی میره رو هوا :!:

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۱۷:۳۵:

    سلام
    والا اگر منظور دیروز عصر بود که کلاً سرورهای هاست ایران مشکل پیدا کرده بود که حل شد خدا رو شکر :)

    [پاسخ]

  13. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام بر اهالی باصفای حزب الله.
    خدا قوت
    بسی سپاسمند
    یا حق

    [پاسخ]

  14. سلام
    ممنونم بابت لینک دانلود تقویم

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۲۱ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۱۵:

    سلام
    و من هم.

    [پاسخ]

  15. ژان زاک روسو گفت:

    آن محکم و استوار اما زار و در هم شکسته بر تخت است، دکتر خزعلی رزمنده جنگ ایران و عراق است که فعلا، پس از یک دوره اعتصاب غذای اعتراضی از زندان بیرون آمده است. آن که صاف و سکندر وسط خیابان انقلاب راه می رود، “خاوری” رهبر شبکه اختلاس ۳ میلیارد دلاری است که فعلا در خانه ویلائی خود در کانادا دوران حبس خانگی (!) را سپری می کند. این عکس او مربوط به روز راهپیمائی ساندیسی؛ یا همان راهپیمائی به قول رهبر “تاریخی” بیعت با ایشان علیه جنبش سبز در ۹ دیماه سال ۱۳۸۸ است. آن ها که کفن جلیقه ای پوشیده اند و در اطراف خاوری قلعه درست کرده اند نیز شاید از رزمندگان ۳ میلیارد دلاری باشند که مواظب فرمانده خویش اند.
    از هر طرفی می خواهی “کش” ندهی، باز “کش” می آید. اختلاس را کش نمی دهی، انتخابات کش می آید، انتخابات را کش نمی دهی، اختلافات کش می آید. خلاصه اوضاع ” کش کشی است”!

    [پاسخ]

    عابر پاسخ در تاريخ فروردین ۲۱ام, ۱۳۹۱ ۱۸:۴۹:

    از هر طرفی می خواهی “کش” ندهی، باز “کش” می آید.

    ما که همیشه شما رو در حال کش دادن دیدیم. این ادعا رو چجوری باید باور کرد؟

    [پاسخ]

  16. با سلام
    مطلب شما در سرویس وبلاگ پایگاه خبری تحلیلی صراط منتشر گردید.
    لینک مطلب شما در صراط:
    http://www.seratnews.ir/fa/weblog
    با تشکر
    موید باشید.

    [پاسخ]

  17. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    خب آقای صفا! یه مشورتی می کردید. ضرر نداشت که!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۱ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۴۰:

    :(

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۲۱ام, ۱۳۹۱ ۱۸:۳۷:

    والا! اگر می پرسیدید کارمندی چه طوریه، خدمتتون مبسوط و مفصل عرض می کردم!

    [پاسخ]

    منتظر پاسخ در تاريخ فروردین ۲۱ام, ۱۳۹۱ ۲۱:۳۶:

    دعوا سر چیه؟
    به نظر من کارمندی آزاد مهم نیست.باید اون کاری رو داشته باشی که از کودکی دوستش داشتی،کاری که عاشقشی که پیر نشی.
    حالا هر چی باشه.

    [پاسخ]

    رهرو پاسخ در تاريخ فروردین ۲۱ام, ۱۳۹۱ ۱۹:۰۶:

    هان چی؟!!
    واتز د متر؟ :mrgreen: کی مشورت میخواد؟

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۲۱ام, ۱۳۹۱ ۲۰:۱۳:

    جو توئیتهای آقای صفا منو گرفت!

    [پاسخ]

    رهروشهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۱ام, ۱۳۹۱ ۲۲:۲۵:

    متوجه شدم افق عزیز

    :دی
    نه اینکه من مرکززززززززز مشاوره دارم…گفتم کمکی اگه از دستم در طبق اخلاص بذارم
    والا

    [پاسخ]

  18. افق گفت:

    سلام علیکم
    من الان گمونم دارم از یه کشور خارجی با شما حرف می زنم.
    جای شما خالی.
    اینجا تلویزیونش شبکه یک و دو و سه داره. عین ایران.
    الان شبکه سه شون داشت یه فیلم نشون می داد بر علیه ایران. اصلا رسوا رسوا یک حرفایی می زدن! خیلی دلم سوخت. ولی خب بازم گفتم اینجا خارجه است! بعید نیست از این فیلما نشون بدن! یه وخت خدای نکرده شبکه سه خودمون نبود که! شبکه سه یه کشور دیگه بود! والا!
    تازه چند شب پیشا هم شبکه یکش یه فیلم نشون می داد. حیرون و سرگردون مونده بودم چی چی میخواد بگه! هی خانم چادر ی میومد رد می شد! توی دلم گفتم اینا مسخره میکنن. طوری نیست! تلویزیون خودمون که نبوده که! اشکال نداره!

    ببخشید شما آدرس ایران رو ندارید؟
    من گمونم گم شدم!!
    دیگه خسته شدم!
    می خوام برگردم!

    [پاسخ]

  19. وحید ثقفی گفت:

    چه شد؟ باز هم قرار شد که نشست در خاک عثمانی کوچک فرصت‌طلب برگزار شود ؟ یا ما خیلی بدشانسیم و یا عثمانی بر خلاف تصورات ساده‌دلانه شما خیلی کوچک و نحیف نیست؟

    با جمعیتی برابر با ما و اقتصادی ۲ برابر ما و اسکادران هوایی مشتمل بر قریب به ۵۰۰ F16 و نیروی زمینی مجهز به ۲ میلیون سرباز آماده.

    چرا اینقدر دوست دارید همه را دست کم بگیرید و تحقیر کنید ؟

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۰۲:

    نیست کل اسکادرانش مید این عثمانیه، پز دادن داره.

    شما چرا انقدر دوست دارید توان مملکتتون رو دست کم بگیرید؟

    اخبارم گوش بدید بد نییست. کلی بالا پایین پریدن از آدم حساب نشدن و عذرخواهی فرمودند بعلاوه اینکه بغداد هم پذیرفته شد. در شرایط عادی قبل، بغداد عمرا پذیرفته می شد جان برادر! با این تفاوت که جمع بندی در بغداد انجام میشه! اوکی؟!
    مونده تا بعضیا سر از استراتژی در بیارن!

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۱۷:

    نه اینکه عثمانی کوچیکه ونگ میزنه اعصاب نداریم…فعلا یه شوکولات دادن بهش ساکت بشه

    چه شما خوشتون بیاد چه نیاد خودشون به شدت معنای این تنبیه رو متوجه شدن

    [پاسخ]

  20. ناشناس گفت:

    آورین آورین… عجب سرعت عملی … ۳۰ ثانیه نشد جواب منو پاک کردی…

    [پاسخ]

  21. کارشناس هسته ای گفت:

    شما حزب اللهی ها همتون همینطور هستید… شهامت شنیدن حقیقت رو ندارید.. اگر داشتی نظر من در مورد پروژه اتمی رو پاک نمیکردی … منطقی با سند و مدرک جواب میدادی… الان هم مشکلی نیست … یه ایمیل بده .. یا یه پیغام بده…
    با ایمیل مباحثه کنیم .. میخواهم بدونم .. شما که حقوق خوندی و وکیلی چقدر بنیه داری و تا کجا میتونی در دفاع از خودت و اعتقاداتت به این جمهوری اسلامی مقاومت کنی.. :lol:

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فروردین ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۳۶:

    عزیزم، بزرگوار من خدای نکرده قصد جسارت ندارم ولی شما جای من، به چه دلیل به حرفهای شما و درستی‌شون باید اعتماد کنم و تایید کنم؟

    [پاسخ]

    کارشناس هسته ای پاسخ در تاريخ فروردین ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۷:۳۱:

    عزیز دل برادر … خوشحالم که میبینیم دنبال کشف حقیقت هستی و حرفهای مرا بی دلیل نمی پذیری..
    ای لینک زیر رو مطالعه کن … به عنوان اثبات یکی از ادعاهام…
    در سایر موراد هم اگر سئوال داشتی در خدمتم..
    http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=72910
    بر اساس گزارشهای رسمی ایران به آژانس، ذخائر اورانیوم قطعی ایران بعد از حدود بیست سال اکتشاف و تحقیق ۴۹۱ تن برآورد گردیده است که می توان ۸۷۶ تن منبع احتمالی قابل بهره برداری با هزینه استخراج هر کیلو ۸۰ تا ۱۳۰ دلار را نیز بر آن افزود.
    مطلبی که این آمار و ارقام به زبان روشن بیان می کنند این است که ما به هیچ وجه دارای منابع قابل اعتنای اورانیوم که بتواند نیاز بلند مدّت ما را جهت برق هسته ای تامین کنند نیستیم و تامین برق از نیروگاه های اتمی بدون تامین سوخت از خارج مقدور نیست و حتّی اگر غنی سازی را هم به حدّ کمال انجام دهیم چاره ای بجز وارد کردن اورانیوم(منظور ماده معدنی اورانیوم) از منابع خارجی که بطور عمده در کنترل کشورهای خاصّی هستند نداریم و اصولا بحث خود کفائی کشور در این مورد بنظر نمی رسد که بر مبنای اطلاعات صحیحی طرح شده باشد.

    [پاسخ]

    کارشناس هسته ای پاسخ در تاريخ فروردین ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۷:۵۴:

    این هم یک سند دیگر از یکی دیگر از هم فکران شما که نشان میدهد قیمت واقعی ساخت یک نیرگاه چقدر است…
    http://irangreat.blogfa.com/post-413.aspx

    قرارداد ساخت نیروگاه اتمی بوشهر در سال۱۹۷۴ میلادی (۱۳۵۵ شمسی)‌ یعنی همان سال تاسیس سازمان انرژی اتمی ایران با آلمان منعقد شد.
    شرکت کرافت ورک اونیون( KWU) که از شرکت‌های تابعه زیمنس محسوب می شود، به ازای دریافت ۷۷۸ میلیون مارک طی این قرارداد متعهد شد دو واحد نیروگاه اتمی هر یک با قدرت یک هزار و ۲۹۰ مگاوات از نوع رآکتور آب تحت فشار ( آب سبک) در بوشهر راه‌اندازی کند.

    ۷۷۸ میلیون مارک برای دو نیروگاه ۱٫۲۹۰ مگاواتی .. یعنی ۴۴۴ هزار دلار برای دو نیروگاه … یعنی ۲۲۲ هزار دلار برای یک نیروگاه ۱٫۲۹۰ هزار مگاواتی ساخت آلمان .. نه نیروگاه ۹۰۰ مگاواتی ساخت روسیه که الان داره در بوشهر نصب میشه…

    [پاسخ]

  22. […] خواندن این کامنت هم میتواند عمیقا جالب باشد: سلام علیکم من الان […]

  23. […] مرتبط : • ابتکار هسته‌ایی ایران و ۳ اتفاق مهم •  ۳ دلیل […]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: