وکیلانه » » 14 نکته درباره‌ی “قلاده‌های طلا”یی که فراتر از انتظارم بود
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
۱۴ نکته درباره‌ی “قلاده‌های طلا”یی که فراتر از انتظارم بود
۶ام, فروردین ۱۳۹۱| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[۱۷۴]

۱) فرای از اینکه داریم در مورد چه فیلمی حرف می‌زنیم، این شور و شوقِ پیرامون فیلم را دوست داشتم. چرا که خیلی وقت بود چنین جوِ قشنگی را در سالن سینما ندیده بودم. مردمی که آمده بودند و آماده بودند که یک “فیلم” را ببنید نه اینکه صرفاً آمده باشند سینما! اتفاقی که خیلی به ندرت در سینمای ما می‌افتد. یک هیجان و رغبتِ خودجوش مردمی که فقط یک فیلم حرف‌دار می‌تواند آنرا ایجاد کند و چه خوب بود نه هر ماه که لااقل سالی چند بار چنین تجربه‌ایی تکرار می‌شد.

۲) اگر فیلم را هنوز ندیده‌اید شاید شما هم بر اساس موضع‌گیری برخی گروها در مقابل این فیلم، فکر می‌کنید قرار است یک فلیم در نقدِ جنبش سبز ببنید، اما باید بگوید سخت در اشتباه هستید! من از ابتدا تا انتهای فیلم تقریباً نقدِ خاصی به معترضین انتخابات ۸۸ ندیدم. اساساً “قلاده‌های طلا” قبل از آنکه یک فیلم سیاسی به معنای مد نظر ما باشد یک فیلمِ اطلاعاتی عملیاتی با داستانی قوی و نهایتاً یک نقد بسیار قوی درون‌گروهی است. و با این نگاه است که دو ویژگی اصلی این فیلم یعنی “انصاف” و “شجاعت در بیان” به خوبی مشاهده می‌شود.

۳) “انصاف” از آن جهت که بسیار عالی خط کشی می‌شود میان خرابکاران و معترضان! تا جایی که من احساس می‌کنم برخی دوستان سبز که با این فیلم مخالفت می‌کنند یا قطعاً فیلم را ندیده نقد می‌نویسند و یا ذره‌ایی انصاف ندارند. و شجاعت بسیار قوی که من به احترام این شجاعت کلاه از سر برمی‌دارم. اشتباه نکنید! بحثِ ساخت فیلمی ضد سبز و قضایای درونی سینمای ایران نیست که اساساً “قلاده‌های طلا” تقریباً به هیچ عنوان ضدسبز نیست، بلکه حرف بر سر شجاعت در نقدِ صریح و گاهی حتی گزنده‌ نسبت به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و البته ورود به نقد خاندان سلطنتی ایران است!

۴) از همان تیتراژ ابتدایی فیلم که صدای گوینده‌ی فرودگاه است و تعَدُدِ نشستن پروازهای خارجی؛ می‌شد فهمید که این طعنه‌ایی است به عدم توجه وزارت اطلاعات به ورود اینهمه پروازهای خارجی به ایران اما هرگز  فکر نمی‌کردم قرار است سوژه‌ی اصلی فیلم نقد وزرات اطلاعات باشد! آنهم اینقدر صریح و مستقیم. و تا آخر فیلم هم در لوای مرور حوادثِ تلخ ۸۸؛ کش و قوس پیرامون همین قضیه ادامه دارد و وقتی بعد از آرام شدن قضایا در انتها؛ فیلم القاء می‌کند حالا برعکسِ اول تمامی ورود و خروج‌ها کنترل می‌شود و بعد هم فضای آرام و زیبایی که بعد از این کنترل به نمایش گذاشته می‌شود  به خوبی دارد می‌گوید اگر وزارت اطلاعات کوتاهی نمی‌کرد شاید اساساً قضایای تلخِ بعد از انتخابات ۸۸ اتفاق هم نمی‌افتاد! (عمو فیلترچی، البته خوب این فقط یک حدس است).

۵) فیلم با داستانِ کوتاهِ بمب‌گذاری توسط سرویس‌های خارجی در هواپیمایی که “محمد خاتمی” هم یکی از سرنشینان آن است آغاز می‌شود و قرار است مثلِ فلان کشور که حزب هیچ شانسی برای پیروزی نداشته اما با ترورِ یکی از شخصیت‌های مهمِ حزب و مظلوم‌نمایی، حزبِ‌ مطلوبِ سرویس‌های خارجی استقبال مردمی را جذب می‌کند شروع می‌شود و البته خیلی سریع‌ هم از این موضوع می‌گذرد.

۶) یکی از نکات جالب اینکه “شریفی‌نیا” و “امین حیایی” را در نقش‌های مثبتی می‌بینیم که انتظار آنها را هم نداریم!

۷) اگر پیش و پس از انتخابات کفِ خیابان بوده‌اید بازسازی‌های موفقِ صحنه‌های کارناوال‌های انتخاباتی پیش از ۲۲ خرداد و پس از آن همان هیجان را به خوبی در شما زنده خواهد کرد و انصافاً کار سنگینی بوده بازسازی صحنه‌هایی به این گستردگی به این حد از موفقیت؛ صحنه‌های بی‌سانسوری که خیال می‌کنید مستند هستند و واقعی!

۸) یکی از زیباترین اتفاقات فیلم که برخواسته از همان انصاف و واقع‌نگری “طالبی” است؛ خواهر و برادری هستند که یکی هوادار دکتر احمدی‌نژاد است و دیگری هوادار مهندس موسوی که حتی در تظاهراتِ‌ بعد از انتخابات هم شرکت می‌کند. بحث‌هایی که ما بین این دو درمی‌گیرد؛ کری خواند‌ن‌ها، عصبی‌ شدن‌ها و البته سرانجام آنها زیباست و ستودنی و البته به دور از هرگونه غیرواقع‌نگری. چیزی که واقعاً‌ وجود داشت، من و برادرم هم با هم چنین بودیم، “طالبی” کسی را سانسور نمی‌کند، هوادار موسوی بودن را به آدم بدِ فیلم نسبت نمی‌دهد، پسرِ هوادارِ موسوی رفتار ناشایست ندارد، دخترِ هوادار احمدی‌نژاد یک قدیسه نیست. قرار نیست ما از پسرِ هوادار مهندس موسوی بدمان بیاید، فقط در انتها مثل بسیاری از هواداران آقای موسوی بعد از اینکه متوجه خرابکاری‌ها شدند؛ دیگر در تظاهرات شرکت نمی‌کند. دقت کنید به فضای دلنشین و دوست‌داشتنی گفتگو در خانواده‌ی این دختر و پسر و گفتگو‌های خشن و مشمئز کنده در خانه‌های تیمی و خط‌کشی‌های قابل باور بین این دو فضا.

۹) یکی  دیگر از تیکه‌های جالب و خوب فیلم هم مرورِ مناظره‌ی دکتر احمدی‌نژاد و مهندس موسوی است. ‌اولاً تجدید خاطره‌ی جالبی است در ثانی اوج شجاعتِ طالبی است که مامورِ رده‌بالای اطلاعات انگلیس می‌گوید از خودش خبر گرفتید؟ و جواب می‌شنود که نه! آقازادش خبر داده!! و بعد از آن هم بلافاصله‌ اعتراض مامور جوان اطلاعات (مهندس کامرانی که نقش آنرا امین حیایی به خوبی بازی می‌کند) که چرا دقت نمی‌کنید به نامه‌ی هاشمی؟ و بعد از آن پخش صحنه‌ی واقعی “عفت خانم”  که اگر پیروز نشد بریزد در خیابان‌ها!

۱۰) قلاده‌های طلا به شدت مستند به واقعیت است و بروز این واقع‌نگری در زمان اعلام نتایج بسیار دیدنی است! وقتی که تقریباً هیچ‌کدام از گروه‌ها تعجب نمی‌کنند از پیروزی دکتر احمدی‌نژاد. انگار که همه برایشان کاملاً قابل پیش‌بینی بوده چنین اتفاقی. همان چیزی که اکثر معترضین شاید به زبان نیاورند اما در دل می‌دانستند دکتر پیروز است.
حتی وقتی هنوز خرابکاران وارد ماجرا نشده‌اند و فقط مردم عادی معترض هستند پلیس هیچ دخالت و ممانعتی نمی‌کند. چیزی که شاید شما هم دیده باشید لااقل من به چشم خودم دیدم مامورین ضد شورش در روزهای اول روی موتور‌های خود شاتوت می‌خوردند و به مردم نگاه می کردند فقط!

۱۱) به نظرم روی اصلی سخنِ فیلم با اهمال‌گرانِ در وزارت اطلاعات است و به همین خاطر است که بچه‌ی دکتر(مامور رده بالای اطلاعات و مسول مانیتورینگ انتخابات) هم سقط می‌شود تا نشان داده شود این اهمال نه فقط برای مردم خطر داشت که بلکه خودِ اهمال‌گران هم متضرر شدند. در جای جای فیلم هم به این اهمال اشاره می‌شود. جایی که “امین حیایی” فریاد می‌زند “بیش از ۳۰ گزارش عملیاتی ارائه کردم ولی هیچ‌کدوم به بالا ارسال نشد!” یا جایی که همین مامور جوان می‌گوید نیازی نیست خیلی دقت کنید، فقط اگر یک‌بار کتاب‌های جین‌شارپ را خوانده باشید یا نگاهی به گرجستان انداخته باشید متوجهِ طراحی کودتای مخملی می‌شوید.  یا جایی که دکتر بارها می‌گوید من زیاد از این درگیری‌ها دیده‌ام، چیز مهمی نیست و سعی می‌کند فضا را آرام نشان دهد.
(اگر فیلم را ندیده‌اید این تیکه را نخوانید؛ خطرِ لوث شدن!!). البته من نپسندیدم که دکتر نفوذی نشان داده شد؛ چون هر اهمال‌گری صرفاً نفوذی نیست؛ بلکه زیرسر برخی‌ها وقعاً بالش نرم است. دقیقاً مثل سکانسی از فیلم که بچه‌های پایگاه بسیج در سخت‌ترین شرایطِ ممکن هستند اما دوستان (!) در مرکز کنترلشان با نگاهی به صفحه‌ی مانیتورینگ می‌گویند همه چیز آرام است و مردم رفته‌اند خانه!

۱۲) در همین حال و هوا هستید که یک‌هو خیلی گذرا و غیرمستقیم صدای خانم رهنورد در مصاحبه‌ با بی‌بی‌سی فارسی و نظریه‌ی شامخ داماد و عروس به گوش می‌رسد و انفجار خنده در سالن سینما! باور کنید نه طالبی مثل‌ِ افتضاحِ اخراجی‌ها ۳ کسی را تمسخر می‌کند و نه جلف‌بازی پخش می‌شود بلکه فقط اصلِ‌ یک مصاحبه پخش می‌شود که اگر خنده دار است باید به خانم رهنورد تبریک گفت یا از او انتقاد کرد!

۱۳) اوج زیبایی فیلم پرداخت خوب به قضیه‌ی حمله به پایگاه بسیج است. جایی که وقتی واقعیت با هنرمندی بر پرده‌ی سینما نمایش داده می‌شود تیراندازی و حتی کشتنِ حمله کننده‌ها از سوی بسیجیان نه تنها نیازی نیست سانسور شود،  بلکه به عنوان یک انتظار مخاطب چندین بار نشان هم داده می‌شود. بله بسیجی با اسلحه‌ی گرم کسی را می‌کشد. اما حتی نشان دادن آن هم چیزی از مظلومیت بچه‌های بسیج کم نمی‌کند. این تیکه را باید خودتان ببنید و من از توضیح آن معذورم چرا که اگر بنا باشد فقط یک مطلب مجزا باید در مورد این تیکه از فیلم بنویسم.
اما فقط به عنوان مثال یک گفت‌وگویی بین دو بسیجی پایگاه وجود دارد که یکی مغموم نشسته و می‌گوید من در راهپیمایی بودم و دیدم که مردم خیلی زیاد بودند! اگر همه‌ی آنها به اینجا حمله کنند؟ و طرف مقابل جواب می‌دهد آن مردمِ خیلی خیلی اگر می‌خواستند خیلی سریع اینجا را می‌گرفتند، اما اینها که حمله می‌کنند (و در فیلم به خوبی گوشه‌ایی از این حمله نشان داده می‌شود) مردمِ معترض نیستند! اینها کسانی هستند که مردم حالشان را گرفته‌اند و از مردم کینه دارند!
نکته‌ی کلیدی که جلوگیری از سقوط پایگاه به دلیلِ وجود سلاح در آن هست هم بیان می‌شود. مظلومیت؛ عدم سانسور و فضای دلنشینی که یادآورِ جبهه‌هاست؛ آنقدر واقعی و ملموس است که مخاطب به خوبی همراه می‌شود. و سکانسِ همکاری برخی از مامورینِ پلیس و وزارت اطلاعات با سرویس‌های خارجی هم جسارتِ کارگردان است.

 

۱۴) در همین گیر‌ودارِ درگیری جذاب و پراز نکته بین ماموران اطلاعاتی ایران و خارجی‌هاست که سخنان ره‌بر انقلاب پخش می‌شود مبنی بر اینکه دست‌های خارجی را ببنید در این حوادث! و اینجاست که منتظریم نه دی سریع‌تر برسد اما… (نکته‌ی ۴ را دوباره بخوانید).
تا انتهای فیلم هم همچنان سوالِ من بی‌جواب ماند که چرا برخی سبزها با این فیلم مخالفت کرده‌اند؟ ندیده نقد می‌کنند یا انصاف ندارند؟ بله؛ من هم قبول دارم که اتفاقاً قشنگی کارِ تحسین برانگیز “طالبی” در جایی بیشتر نمایان می‌شود که از آن طرف هم کسی با همین انصاف بتواند فیلمی به این صراحت بسازد اما این ربطی به فیلم ندارد، البته این را برای آنها نمی‌گویم که جد و آبادِ از تدارکات تا کارگردان و بازیگرانی همچون امین‌حیایی و دیگران و حتی خانواده محترم رجبی :)  را به فحش کشیده‌اند. خوب همچنان فحاشی کنند، به درک!. ولی برخی مثلاً با انصاف‌ها چرا نظرِ منفی نسبت به این فیلم دارند؟

در آخر به قول دوستی سرِ زیبایی قلاده‌های طلا شاید در آخرین چیزی است که روی پرده‌ی سینما به نمایش گذشته می‌شود. آنجا که “طالبی” فیلم را تقدیم می‌کند به…

مطالب مرتبط :
“مهار نشده” دقیقاً‌ همان اتفاقی است که باید در سیما بیفتد نه در سینما
•  پیدا و پنهانِ جایزه گرفتن “جدایی نادر از سیمین”



۱۷۴ دیدگاه برای “۱۴ نکته درباره‌ی “قلاده‌های طلا”یی که فراتر از انتظارم بود”

  1. مهاجر گفت:

    سلام
    این روزها اغلب از قلاده های طلا میشنوم و میخوانم بدون اینکه دیده باشمش. نکته بارز مشترک بین همه نوشتارها “منصفانه بودن” فیلم و “جدا کردن معترض از آشوبگر سازماندهی شده” هست.
    نکته جالب توجهی که در نوشته شما برای اولین بار دیدم، اشاره به گنجانده شدن اصل مصاحبه رهنورد یا صحبت حضرت آقا هست.
    برام خیلی جالب بود!

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۱۹:

    دوباره ساکنین شکرستان کارتون جدید ی را بر روی صحنه اوردند.قصه ای که اقای طالبی در ان منصفانه حضور دارد و خود روایتی از انتخابات دارد که می تواند درس تاریخ شود در تمام کشورهایی که در اینده حزب الله می شوند (انشالله ) می تواند درس تاریخ شود!درست است اقای طالبی انصاف داشته و راستگو هستند ایشان در مصاحبه ای اعلام می کنند که ولایتمدارند پس راستگو هستند!!!!.و یک ولایتمدار می خواهد انصاف به خرج دهد .و صد البته که انصاف برای چه خواهد بود؟
    این درست ذهن را یاد تبلیغات انتخاباتی پدیده هزاره سوم می اندازد که خود را فرزند کارگر نشان می داد که شخصیتی ملی گرایانه دارد .و می خواهد پول نفت را بیاورد بر سر سفره .و امروز یکی از اهالی شکرستان نمی اید پاسخ دهد که چه شد ان قول ها ؟
    تقلب و تحریف خیلی عادی شده.هدف کشاندن مردم به سالنهاست که حماسه ای شکل گیردو افتضاحی که در مورد فیلم پایان نامه صورت گرفت تکرار نشود .مردم مغز شستشو نشده هرگز به این گونه فیلم ها علاقه ای ندارند.فروش نوروزی فیلم قلاده ها این را نشان می دهد.ولی دوستان شکرستانی دوست دارند که کمک کنند تا امت همیشه در صحنه به سینما بیایند .و امار ان دلیل ولایت مدار بودن مردم شود !!!!!!!
    به نظر می رسد کمدی بودن سریال اخراجی ها و هنر نمایی عبدی باعث فروش ان شد.ولی امروز یک فیلم کلیشه ای که معتقد است دلیل اعتراضات در داخل نبوده و از خارج امده می خواهد تاریخ بنویسد. :roll:
    اعتقادی که تمام دولتهای کمونیستی در مقابل اعتراضات مردم داشتند …دخالت خارجی !ایا این جوک است یا حقیقتی که خانم رهنورد بیان نمودند .ایا لطیفه هایی که اقای یزدی می گویند بازگو کردنش در سینما باعث شادی نمی شود ؟اهالی شکرستان حق تمسخر برایشان رانت شده. :lol: ولی دیگران اجازه ندارند که اشاره ای به کمدی عظیم شکرستانی مسولین نمایند.

    [پاسخ]

    مهاجر پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۵:۳۷:

    آره؟
    حالا شوما خوشو زیاد ناراحت نکن!
    سکته میکنی ها!

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۲۰:

    از اون مواقعه که باید به سیما تبریک گفت به خاطر برنامه سازیش.
    حتی BBC بین ها هم شکرستان را از دست نمی دهند!

    [پاسخ]

    عابر پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۹:۳۳:

    محسن تو فیلم رو دیدی؟

    [پاسخ]

    عابر پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۹:۳۴:

    محسن!!!!

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۲۰:۱۷:

    جناب عابر! مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد. با یکی دیگه از اسمها صدا بزنید شاید جواب داد!

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ فروردین ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۰۹:۵۵:

    دمتون گرم و سرتون سلامت :) واقعا درست تحلیل کردید آقا محسن بعضی ها در همه حال از رانت ها بهره می برند …

    [پاسخ]

  2. مهاجر گفت:

    الان من باید به یاد قدیما مینوشتم:
    اول آیا؟ :دی
    **************************
    یک تشکر ویژه مجدد از عبدالله بزرگوار بابت روزانه نوشتهای فوق العاده.
    حظ وافر بردیم:)

    [پاسخ]

  3. سلام
    دقیقا با نکته هایی که گفتید موافقم
    سعی شده بود منصفانه باشه و بی طرفانه و در این کار هم کاملا موفق بودن
    نکته مهم دیگه هم به نظر قدرت در بازسازی بود.واقعا تداعی می کرد اون روزها رو
    و البته برای من سکوت مطلق سالن موقع تماشای فیلم جالب بود
    ===
    از نظر من هم ماجرای حمله به پایگاه بسیج به یاد ماندنی بود واقعا
    امیدوارم که ساخت چنین فیلمهایی ادامه داشته باشه

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۰۴:

    واقعا این سکوت سالن سینما برای من هم جالب بود. اصلا وقتی من رفتم سینما چند تا جوون اومده بودند برای مسخره بازی ولی تا اون متن شروع فیلم پخش شد سینما کاملا ساکت شد تااااا آخر فیلم.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۴۹:

    فارغ از حرفی که فیلم می زنه…این سکوت نشون میده که فیلم در بیان حرفش توانا بوده…طوری عمل کرده که مخاطبین جذب شدن و….

    [پاسخ]

    مهاجر پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۵:۳۸:

    من که هنوز نرفتم اما فکر میکنم شما هم از اون جماعت شکرستانی هستید ها:دی

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۲۳:

    اگر آنقدر منطقی باشند که برای دیدن فیلم بروند متوجه می شوند فیلم اصلاً قصد حمله به جنبش سبز را ندارد و داره حرف دیگری می زند.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۲۴:

    @ مهاجر
    اوووووووووووووووووووووف چه جورم
    بعله

    [پاسخ]

  4. عشقستان اسماعیل گفت:

    سلام
    من که فیلم رت هنوز ندیدم. راستش پریشب قرار بود با برادران محترم برویم که جا زدند و نرفتیم .
    اگر چه فیلم را ندیدم ولی این نوشته چسبید. گمانم بعد از خواندنش فیلم بهتر بچسبد:)

    [پاسخ]

  5. محسن گفت:

    این خیلی مضحک است که به مردم شلیک شود وفیلم های ان را در اینترنت هم وجود دارد ولی باز از رو نمی روید.در صورت شلیک طبیعی است که واکنش نشان داده شود.ایا این شلیکها با دفاع مقدس مقابل عراقی ها قابل قیاس است؟!!!!!!!
    تا زمانی که وقایع تحریف شود یک شکاف بزرگ میان رانتی ها و مردم مظلوم ما وجود دارد.
    من کسانی را می شناسم که اعتقاد دارند این دولت از طرف خداوند است و اگر کسی اعتراض کند مجازاتش قتل است.ولی همین فرد را ببرند و در محکمه ای بپرسندکه مگر خداوند با تو اخوتی دارد که با افریده دیگر خود ندارد قطعا لال می شود.این مضحک ترین اعتقاد است که در یک گوشه از دنیا فکر کنیم که خداوند با ما در یک سنگر بر علیه دیگر کافران می جنگد!!!!!!
    این توهمی است که افراد را وادار به قتل هم می کند.و باید دانست که اهالی شکرستان فاقد عطوفت و مهربانی انسانی هستند.انها فکر می کنند که نزدیکی با خداوند دارند!این توهم تخریب گراست.فقری که در زندگی ما مستقر شده از این تفکر تشنج افرین سرچشمه می گیرد.چرا ما با دنیا سرجنگ داریم؟تمام اهالی شکرستان از کارگر تا دکترای ترافیک می گویند که ما فقط دو راه داریم یا مملکت و ناموس دو دستی تقدیم غرب شود یا با انها بجنگیم!!!و در این میان پول نفت به جای صرف رفاه مردم شود صرف مقابله می شود .فرصتها می سوزد.و فقر بیشتر می اید.اهالی شکرستان ال سی دی دارند.کار دارندو موقعیت و شاید اخرین فقرا باشند.پس می خورند و می نویسند.فکری که درگیر با موقعیتی نیست چگونه درک می کند مشکلات را ؟شما به جای نصحیت که مردم بیایند سینما و سپس در مورد انصاف کارگردان نظر بدهند خودتان را رها کنید از وابستگی ها و بعد ببینید که چگونه فرد گرسنه وقتی می شنود که کشور مشکلات جزیی داردواکنش نشان می دهد.صدا وسیما در این نوروز اسفبار میکروفون را به دنبال خریداران می بردو انها می گویند همه چیز خریده ایم !!ولی خیلی ها امسال برای اولین بار لباس و کفش عید را نخریدند.فقر ناشی از بی لیاقتی مثل سرطان زندگی مردم را خورد و فقط سینما رفتنمان مانده که ببینیم مشکل ما درک همان موردی بوده که چگونه خلافکاران به پایگاه بسیج حمله می کنند و اسلحه خانه به خطر می افتد!؟و هرگز فکر نکنیم که ضرورت وجود پایگاه بسیج و دسترسی بخشی از مردم شبه نظامی و مذهبی با اعتقاد وجود کافرو محارب به اسلحه خانه چیست؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۰۱:

    عزیزم؛ گلم؛ نفسم، جیگرم، مجبوری وقتی که فیلم رو ندیدی نظر بدی؟

    [پاسخ]

    سربازةٌ پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۴۷:

    :d

    [پاسخ]

  6. آشنا گفت:

    سلام
    زیاد درمورد “قلاده های طلا” شنیدم ، البته درست ترش این است که در اینترنت زیاد خواندم !
    فیلمی که بسیار مشتاق دیدنش هستم …
    اطلاع رسانی خوبی بود درمورد این فیلم

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۰۷:

    منم خیلی در موردش شنیدم و خیلی دوست دارم ببینم. ولی نمیدونم چرا اینقدر دیر این فیلم ها میرسن به شهرستان ها.
    الان تو دزفول داره تازه در امتداد شهر پخش میشه. نمیدونم مشکل هزینه هاست یا چیزی دیگه. مثلاً الان هزینه بیشتری باید پرداخت بشه برای خرید فیلم و بعداً ارزون تر فیلم رو میشه خرید؟
    یا مثلاً قانون اینه که فعلاً تو شهرستان ها پخش نشه و شهرستان ها دیرتر اکران بشوند.
    لااقل تو دزفول که بعید میدونم مشکل عدم استقبال مردم باشه. مردم مشتاق هستند به دیدن فیلم های تازه.

    [پاسخ]

    کریم لره پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۴۰:

    دزفولیها فحش را دوست دارند

    [پاسخ]

    منتظر پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۱۴:

    دوست عزیز حالا یه فیلم به مذاقتون خوش اومده طرفدار سینما و اکران به روز فیلم ها در دزفول شده اید؟
    آیا دزفول همون شهری نبود که سینما بهمنش در ایام دور طعنه به سینما رکس آبادان می زد؟
    کی تیشه به ریشه سینما زد در این شهر؟
    بگذریم از گذشته.
    الآن که شما فیلمی را دوست دارید سعی بفرمایید به بقیه فیلم ها احترام بگذارید و کلا چه عیب داره سینما به روز باشه؟گاهی فیلم های شما و گاهی فیلم های دیگه که ممکنه شما زیاد ازشون خوشتون نیاد ولی عامه مردم بپسندند.

    [پاسخ]

    آشنا پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۱۵:

    به نظر من که مشکل هزینه نیست ، یعنی فکر نمیکنم اینجور باشه . زمان اکران فیلم هیچ ربطی به هزینه ها نداره ، چون به هرحال باید این فیلم خریده بشه !
    خداروشکر الان که مشکل سینما و… نسبت به قبلا خیلی بهتر شده …
    به هر حال باید منتظر ماند ………………………….

    [پاسخ]

    کریم لره پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۴۱:

    افسران جنگ نرم تو اینترنت در موردش تبلیغات دارند فعلا که فروش نکرده اب بریزید انجاتون که داره می سوزه.

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۵:۰۳:

    اینم جریان ما بیشماریم شماست نه؟
    کدوم یکی از منابع معتبرت گفتن فروش نکرده؟
    :-)))

    [پاسخ]

    مهاجر پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۵:۴۰:

    @آذرخش
    تو راه که داشته میومده “یکی” این اطلاعاتو بهش داده.
    ما آخرش نفهمیدیم این “یکی” کی بود

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۵:۵۲:

    چرا من می شناسمش.
    تو مترو زندگی می کنه!

    [پاسخ]

    مهاجر پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۰۴:

    ئه؟
    جدی؟
    خوبه باز یه سر نخی ازش پیدا کردیم:دی

    [پاسخ]

    سربازةٌ پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۵۰:

    ورییی گوووود!

    [پاسخ]

  7. بازم سلام
    من این شکلک ها رو میذارم ولی شما نپرسید چرا
    با تشکککککککککر
    ww ww ww :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :|

    [پاسخ]

  8. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    نوشته شما هم به اندازه فیلم منصفانه بود.
    اینکه در پست قبل نوشتم بعد از دیدن فیلم سرم درد گرفت بیشتر به خاطر مطالبی بود که باورم نمی شد یه روزی روی پرده سینما ببینم.
    و کاملا به این معتقدم که عده ای که نقد غیرمنصفانه دارند به خاطر اینه که فیلم رو ندیدند. همین. وگرنه فیلم چیزی نیست که کسی رو ناراحت کنه مگر …

    [پاسخ]

  9. منتظر گفت:

    امیدوارم روزی برسه که در کشور هر کس هر فیلمی خواست بسازه.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۳۶:

    سلام
    امیدوارم هر کس هر فیلم سالمی که میخواد بسازه:)
    یا بهتره اینجوری بگم که امیدوارم سلیقه ادواری مدیران محترم مانع از ساخته شدن و پخش فیلم ها نشن
    همه قبول داریم که سینما و کلا هنر همون قدر که میتونه باعث رشد و تعالی بشه قدرت مسموم کردن اذهان رو هم داره

    [پاسخ]

    منتظر پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۴۴:

    نظر شخصی شما محترم است ولی
    بنده تاکید می کنم نظر شخصیم اینه که امیدوارم هر کسی هرررررر فیلمی که دوست داره بسازه و هر کی هر فیلمی که دوست داره نگاه کنه.
    می تونیم به سیره ی امام خمینی در این مورد اشاره کنیم که معتقد به آزادی روزنامه های حتی کمونیستی بودند و می گفتند بگذارید چاپ شوند وقتی مردم نخرند خود به خود تعطیل می شوند(نقل به مضمون).
    باید برای شعور مخاطب و آزادی انتخاب او ارزش قائل شد.
    معتقدم مردم ایران اسلامی ارزش اعتماد و ظرفیت انتخاب های بسیار بزرگ تر از دیدن یا ندیدن یک فیلم و ارزش گذاری آن را دارند.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۵۸:

    با این جمله شما به شدت موافقم
    “معتقدم مردم ایران اسلامی ارزش اعتماد و ظرفیت انتخاب های بسیار بزرگ تر از دیدن یا ندیدن یک فیلم و ارزش گذاری آن را دارند.”
    اما جدای از نظر شخصی من و شما( که قطعا برای من محترم هست) به نظرم باید به یک موضوع هم توجه کنیم و اون هم قوانین شرع مقدس اسلام هست/ محدوده حلال و حرام در دین مشخصه و گاهی این که بگیم هررررررررررررررررر….. عملا در این محدوده نمیگنجه
    ینی یه جورایی شخصا با دادن حکمای مطلق میونه خوبی ندارم
    و البته باز هم تاکید می کنم که نگاه و نظر شخصی مدیران مربوطه قطعا به معنی اسلامی بودن اون نیست

    [پاسخ]

    منتظر پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۴۸:

    هر جامعه “حد”هایی داره که خود مردم اون جامعه اون ها رو ساختن.جامعه ما اسلام رو حدودش قرار داده و با وجود اختلاف هایی که هست مشخصا اکثریت مردم به این حدود با دل و جون تن دادن.
    نظر شخصی من اینه که ما مقدار زیادی از حدود اسلام که بسیار فراگیر هستند رو غافل بودیم و قدری سخت گیرانه عمل کردیم.و دایره رو کوچیک کردیم.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۷:۲۸:

    فرمایش شما متین:) و درسته
    اما منصفانه که نگاه می کنم این کوچک کردن تا حد زیادی به مقتضیات زمان بر میگرده
    اما الان فکر می کنم که ما خیلی از حدود( خود ساخته) رو پشت سر گذاشتیم و به قول شما مجال خیلی وسیعی پیش روی ماست برای ساختن
    امیدواریم که به جایی برسد که باید :)

    [پاسخ]

  10. آشنا گفت:

    راستی
    یه سری سوالات تخصصی اینترنت دارم که نمی دونم بپرسم آیا یا نه ؟؟؟

    [پاسخ]

  11. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام بر اهالی باصفای حزب الله.
    اول خوشحالی خود را اعلام میداریم برای پست جدید:)
    دوم تشکر خود را از آقای طالبی
    سوم همراهی خود را با شماره های پست
    چهارم هم کلا تشکر می کنیم:)
    یا حق

    [پاسخ]

  12. آذرخش گفت:

    ای خدا!
    چرا شما یه لحظه خودتون رو جای کسایی که هنوز این فیلم رو ندیدن نمی ذارید آخه؟
    :-(((

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۲۳:

    چون خئلی کیف میده
    والا
    : -)))))

    [پاسخ]

  13. مهاجر گفت:

    میگم شنیدم فیلم “آقای رییس جمهور” ساخته آقای طالبی توی دوران ریاست جمهوری مرد آزاد اندیش و اصلاح طلب! توقیف شد و اجازه اکران پیدا نکرد!

    و الان در دولت احمدی نژاد طرف فیلم دموکراسی تو روز روشن رو میسازه و تابلو رییس جمهور قانونی مملکتو مسخره میکنه و اکران هم میشه!

    تناقضات بعضیا رو مشاهده نمودی؟:)

    [پاسخ]

  14. مهاجر گفت:

    لینک “عید دیدنی دوقلوها” سخت متأثرم کرد.

    داشتم فکر میکردم ما چقدر برای جا زدن هامون در مسیر کمال، شرایط و خانواده و جامعه رو سرزنش میکنیم و دخیل میدونیم و خطاهای خودمون رو به پای نداشتن خانواده مناسب و فلان امکان و بیسان موقعیت میذاریم.

    و باید از همین شهدا یاد گرفت که خودت باشی و خدا و راهبر، و دست به زانوی همت بزنی، رسیده ای به اعلا علیین. اما باید خودمان بخواهیم!

    [پاسخ]

  15. مهاجر گفت:

    در خصوص لینک “خبر آنلاین” باید بگم:

    ینی چقدر سوختن ها! پماد لازم شدن اساسی!
    http://www.khabaronline.ir/detail/205108/weblog/haddadi-m

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۱۲:

    طرف الان چیزی پیدا نکرده رفته آینده رو پیش‌بینی می‌کنه و بر همون اساس هم تهمت می‌زنه. بر اساس آینده نگری خودش!

    [پاسخ]

    مهاجر پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۱۸:

    تا دیروز میگفتن: همین که طرف یک ایرانی باشه و فیلم بسازه که توش به فارسی صحبت میشه، باید ازش حمایت کرد.
    امروز اما طالبی چون سابقاً خبرنگار بوده فیلمش جای حرف داره!
    چون حرفهاش به مذاق یه عده ممکنه! خوش نیاد فیلمش جای حرف داره!
    چون چون چون
    اصن فیلم نیست که
    الکی خودشو جای کارگردان جا زده!
    اصلاً به چه حقی اشاره صریح کرده که یه عده از خارج خط میگرفتن؟

    [پاسخ]

  16. م.طاهري گفت:

    سلام

    زیبا نوشتید.
    یکی از بهترین فیلم هایی بود که تا به حال دیده ام.

    [پاسخ]

    نیک پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۷:۵۰:

    بله طبق معمول ۵۰۰ تا بازدید!و زیبا نوشتن!همه چیز زیباست!چرا برای شما زیبا نباشد؟قلم دست دشمن مردم است.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۲۰:۱۵:

    کودوم مردم اونوخت؟ اونا که توی مترو گرسنه و تشنه و بیکار نشستن همدیگه رو تماشا میکنن؟!

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۲۱:۰۲:

    نع افق جان
    اونا که مردم نیستن که
    مردم اونایی هستن که محصنات و انگشتر ندارن
    بعله

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۶ام, ۱۳۹۱ ۲۰:۱۶:

    البته دقیقش رو بخواید تا این لحظه ۴۴۵ تا:دی

    [پاسخ]

  17. رضا گفت:

    این بحث های زیر همین مطلب امیرعلی تو گوگل پلاس هم جالبه و نکات خوبی داره:
    http://twurl.nl/30l2wb

    [پاسخ]

    ولایت مدار پاسخ در تاريخ فروردین ۷ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۴۸:

    سری به من هم بزنید و ببینید کی رسوا شده ؟
    http://100dr100.blogfa.com/post-104.aspx

    [پاسخ]

  18. عشقستان اسماعیل گفت:

    و فرمود هر کس فتنه‏اى را برانگیزد خودش طعمه آن فتنه خواهد شد.
    این حدیث امام صادق علیه السلام هم بعد دیدن فیلم خیلی به دلم نشست
    نمی دانیم چرا نظرات ما ارسال نمیشه :)

    [پاسخ]

  19. حمید گفت:

    سلام. لینک این مطلب رو تو افسران دیدم. من هم دیروز این فیلم رو دیدم. بسیار فیلم قوی و خوش ساختی بود. واقعا از فیلم لذت بدم. تحلیل شما هم به نظرم نکات خیلی خوبی داشت و تقریبا همه اش رو قبول دارم.
    در ضمن به نظرم نقد این فیلم به جنبش سبز در دیالوگی است که بین اون خواهر و برادر برقرار می شود و در انتها منجر به سیلی پسر به دختر می شود . به نظرم اون صحنه، دیالوگ ها و عکس العمل دختر و پسر به عنوان نماینده طرفدارن موسوی و احمدی نژاد خیلی خیلی پرمعنی و جالب بود.
    درود ب ابوالقاسم طالبی. کاش ما صد تا کار گردان اینطوری داشتیم اونوقت پیام انقلاب خیلی بهتر منتشر می شد. ایکاش ….

    [پاسخ]

    ول کن ببینم چی میگه؟ پاسخ در تاريخ فروردین ۷ام, ۱۳۹۱ ۱۵:۰۸:

    من فیلم رو ندیدم ولی شرط می بندم پسره طرفدار موسوی بود. :D

    [پاسخ]

    ول کن ببینم چی میگه؟ پاسخ در تاريخ فروردین ۷ام, ۱۳۹۱ ۱۵:۲۸:

    ببین حمید خان، از این کارگردان ها نه تنها کم نداشتیم که خیلی زیاد هم داشتیم کارگردان هایی که میلیارد تومان از دولت بودجه می گرفتن و فیلم در مورد جبهه می ساختن که توش عراقی ها رو یه مشت ببوی بدجنس و ایرانیها رو یه مشت فرشته ی باهوش نشون میدادن. همون فیلم هایی که هر کس که ریش و چادر داشت خوب بود و هر کس که نداشت بد بود.
    قشنگی یک فیلم این هست که نتونی راحت حدس بزنی که توش چه اتفاقی میفته، این فیلم رو ندیده میشه از اول تا اخرش رو حدس زد. یک فیلم که توش نشون میده که تمام اعتراضات سال هشتاد و هشت برنامه ریزی انگلیس و آمریکا بوده و مردم گول خوردن. طرفدارهای موسوی افرادی هستن که سیلی می زنن و طرفدارهای احمدی نژاد فرشته هایی هستن که جز منطق هیچ سلاحی ندارن. اگر یک صحنه مثال بزنید که ناقض این حرف من باشه من میرم فیلم رو می بینم و دوستانم رو هم می برم.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۷ام, ۱۳۹۱ ۲۰:۴۲:

    اینکه فیلم بود، هر چند کاملا به استناد مدارک موجود ساخته شده و به گفته کارگردانش در مواردی که مدرکی نبود هیچ حرفی زده نشده از جمله کشته شدن مادر و دختر در مهدکودک یا علت مرگ ندا آقا سلطان. اما در هرصورت فیلم بود و عده ای که چیزهایی که مثل روز روشنه رو نمی بینن نمیشه ازشون توقع داشت فیلم رو قبول کنن…. اما توی عالم واقعیت این مجلس آمریکا واقعی واقعی واقعی برای مبارزه واقعی با ایران بودجه تصویب می کنه. بعد واقعی واقعی وزیر امور خارجه شون کلی از آشوب و اغتشاش حمایت می کنه. بعد خیلی واقعی در حالی که تعداد آدم های کشته شده توسط اینها از شمار خارج شده، ندا آقاسلطان می شه اسطوره که از شونصد زاویه از کشته شدنش فیلم تهیه شده در حالیکه معلوم نشد کار کی بوده رسما ایران عامل قتلش معرفی می شه! بعد تازه رسما و علنا ایران رو تهدید به جنگ می کنند.. اووووه یه عالمه چیز واقعی دیگه هم هست.. و فقط یه آدم ساده لوح می تونه بگه آمریکا و اسرائیل و البته انگلیس هیچ نقشی در این اتفاق نداشتند.

    در ثانی اتفاقا توی این فیلم تا لحظه آخر نمی تونی حدس بزنی چی به چیه.. البته اگر آقای صفا اینجا نمی نوشتن:D
    در ضمن عمرا توی این فیلم از طرفدار احمدی نژاد و طرفدار موسوی حرفی زده بشه. که حالا یکی منطقی و اون یکی غیر منطقی معرفی بشه. هه!

    در کل هم شما و دوستاتون نرفتید فیلم رو ببینید هیچ اتفاق خاصی نمیفته. والا!

    [پاسخ]

    ول کن ببینم چی میگه؟ پاسخ در تاريخ فروردین ۸ام, ۱۳۹۱ ۰۲:۱۰:

    بالاخره نگفتید اونی که سیلی زد طرفدار کی بود؟ من هنوز مطمئن هستم که طرفدار موسوی بود.

    افق این قدر مربوط و نامربوط به هم می بافی که اصلا آدم یادش میره داشت چی میگفت. اگر آمریکا و انگلیس می تونن سه میلیون آدم رو تو خیابون بیارن چرا الان نمیارن. چرا قبلا نمی اوردن، چرا باید سی سال صبر کنن. برمیدارید رای چهل میلیون آدم رو هاپولی می کنید بعد اعتراض هم می کنیم فیلم می سازید که تو اعترا

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۹ام, ۱۳۹۱ ۰۲:۱۲:

    صد در صد طرفدار موسوی بود. ولی نه اونجور که تو فکر میکنی. دو تا خواهر و برادر بودن که دعواشون شد اونم به خاطر اینکه پسره همونروز از یکی از سبزنماها کتک خورد و سرش شکست. وقتی فهمیده بود که توی راهپیمایی سکوتشون مورد سوءاستفاده یه عده دیگه قرار گرفتن و یه عده راهپیماییشون رو به آشوب کشوندن ناراحت و عصبانی بود. دلم براتون میسوزه که رسما اعلام میکنید ندیده و نشناخته قضاوت می کنید و جالبه که اصلا خجالت هم نمی کشید!

    عجیب نیست که یادت بره چی میگفتی! اینا برای اینه که به خیلی چیزا فکر نمیکنی بعد که برات میگیم هنگ میکنی!

    شما ندیدی من چی کار کنم؟ از اول انقلاب بوده این چیزا. ۷۸ یادت رفته؟
    بعدشم شما متری حساب کردی شد سه میلیون نفر؟! معلوم نیست کجا نشستی داری برای خودت تز میدی. والا ما تمام اونروزا توی خیابونای تهران بودیم. اتفاقا توی راهپیمایی سکوت!!! شما هم بودیم.. لطفا ما رو هم جزء اون سه میلیونتون حساب بفرمایید. بعله!!

    [پاسخ]

    ول کن ببینم چی میگه؟ پاسخ در تاريخ فروردین ۱۲ام, ۱۳۹۱ ۰۵:۰۸:

    به نظرت جالب نیست که من فیلم رو ندیدم ولی به همین راحتی تشخیص دادم اونی که سیلی زد طرفدار موسوی بود؟؟؟؟؟؟؟
    چون که تو این فیلم ها معلوم هست که چه پیغامی باید منتقل بشه، طرفداران موسوی خشن بودند و طرفداران بوزینه همه منطقی و مظلوم. باید رید به این فیلمنامه بدون تعارف.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۱۲ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۳۰:

    قشنگ! مودب! بافرهنگ! با هوش!
    برادره زد توی گوش خواهرش. هیچ ربطی هم به انتخابات نداشت.. کلا ندیده نشناخته قضاوت می کنید. شما که عددی نیستید، متفکرین و برنامه ریزاتون هم روی هوا نظر می دن! از شما توقعی نیست که! یعنی همین یه دلیل کافیه که ثابت کنه شماها اصولا روی هوا حرف می زنید! دلم براتون میسوزه. انقدر هم ادعاتون میشه.
    در ضمن یه موقع خفه نشی انقدر با شعور و باادبی! حالم به هم خورد از این طرز حرف زدن.. یعنی همه جانبه ثابت می کنید طرفدار “ادب مرد به زدولت اوست” هستیدا! اح اح!

    [پاسخ]

    ناشناس2 پاسخ در تاريخ فروردین ۷ام, ۱۳۹۱ ۲۰:۴۷:

    ایکاش ۳۶۵ تا طالبی داشتیم تا هر روز یک سیلی می زدیم تو گوش جنبش سبز!این نشان می دهد اهمیت فیلم و هنر برای اهالی اینجا فقط همراهی با برنامه های تبلیغاتی حکومت و دولت است.واینکه ارزو کنیم که کیلویی فیلم ساخته شود در لعن و نفرین گروهی که مخالفت دارند با سلطه بی چون چرای یک بخش از تمامیت خواهاناصول گرایان خود گواه انحراف از ساده ترین اصول رعایت حقوق شهروندی.
    هیچ راهی برای متقاعد کردن مغزی که تصمیم دارد مراقبت کند از فضایی که برایش منافع دارد” وجود ندارد.الان هم اهالی باشتین تصمیم دارند که افراد را متقاعد کنند فقط بروند و این فیلم را ببینند.و دایما از این می گویند که تا نبینید نمی تونید بگویید که فیلم یکجانبه است.و از این رو افراد ترغیب شوند و امار فروش بالا رود !و پس از خاتمه اکران همین امیرعلی کوچولو تشریف می اورند و ضمن ربط دادن امار نمایش به تعداد طرفداران تمامیت خواهان ان را حماسهاز نوع سینمایی اعلام می نمایند.مثل انتخابات ابتدا می گویند که وظیفه مخالف و موافق است که شرکت کنند و برای اینده خوب است و سپس ان را تایید جناح تمامیت خواه می خوانند.در گوگل پلاس دیدیم که چگونه یک جوان از جمله خود کشی دسته جمعی ادر مقابل این همه محرومیت ا ستفاده کرد.این ها گواه این است که کسی متقاعد نشده.اعتراض هم کنترل خارجی نداشت.این تهمتی است که تمامیت خواهان می زنند.همانجوان حتی نمی داند که امیرعلی کوچولو هنگام اتمام تحصیلات حوزوی و دانشگاهی مستقیما می روند پشت میز اداره.اتبوی ایشان و خاندان هم ارزشی تشریف دارند و جالب امیر علی فرد منصف و بی طرف انجا می نویسد که جمهوری اسلامی ارث پدری من نیست !!!که شما فکر کنید من دارم طرفداری می کنم.یکی از محافظین اشان همکه انجا تشریف داشتند ادامه دادند که بله ایشان هرگز در سایتشان سانسور نمی کنندو ادم خوبی هستند و بیایید با هم دوست شویم !!!!!

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۸ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۲۲:

    جناب خیلی ناشناس!
    شما نرو ببین. ما که گفتیم هیچ اتفاقی نمیفته. در ضمن گمونم شما بخواهی ببینی هم فعلا مقدور نباشه. چون این فیلم از طرف تفکر آزاد اندیش و زنده باد مخالف من! فعلا فقط بایکوت شده هنوز به مرحله قاچاق و دانلود در اینترنت نرسیده که شما بتونی ببینی! یه کم صبر کن. هر وقت به مرحله دانلود رسید میتونی ببینی!! والا!

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ فروردین ۸ام, ۱۳۹۱ ۲۱:۳۹:

    دوست عزیز، شما که راست میگی که اعتراضات از خارج رهبری میشده، من نظرم اینه که ناموس نداره آدم دروغگو. حالا دیگه خودت بهتر میدونی. در ضمن معلمومه که فیلمی که در حکومت جور و فساد ولایه فقیه ساخته شده را نمیبینیم، بابا مگر ما ها را کم چاپیدید تا حالا که بریم فیلم مورد علاقتون هم ببینیم!! طرف نوشته بسیجی حرومزاده ای که هفت نفر را کشت مظلوم بوده دیگه تکلیف بقیه معلومه. اصلا چرا کسی باید این روایت که مردم میخواستند به اسلحه برسند را باور کنه؟ چون شما ولایتی ها میگید! به نظر من بسیجی وحشی شروع کرده به تیر زدن و مردم را تحریک کرده بعد عم هفت نفر را کشته که پیام حاکمیت منتقل شه که اگر بیایید تظاهرات خومتون به گردن خودتون هست.
    شما ولایتی ها همیشه دروغ میگید به تو مثال آقای نویسنده گفته :
    “همان چیزی که اکثر معترضین شاید به زبان نیاورند اما در دل می‌دانستند دکتر پیروز است.”
    از دل معترضین خبر داری؟! بابا خالی بند بیا پایین دیگه از این بالاتر میشه خای بست. توی انتخابات صد در صد تقلب شده. از مشارکت بیش از صد در صد در ۱۵۰ حوزه بگیر تا تصویر برگ رای های تا نخورده که مثلا شورای نگهبان شمرده بود …. هم دلایل تقلب هست.
    ۲-نوشته: “چیزی که شاید شما هم دیده باشید لااقل من به چشم خودم دیدم مامورین ضد شورش در روزهای اول روی موتور‌های خود شاتوت می‌خوردند و به مردم نگاه می کردند فقط! ”
    فردای انتخابات ۲۳ خرداد موتورهای ضد شورش بارها به ملت حمله کردند. من با چشمام دیدم که یک حرومزاده بیسیجی زد تو گوش یک مادر شهید.
    در ضمن شما بسیجی ها مثل اینکه تو مختون … کردن بالاخره شما روایتتون چیه؟ یک جا میگید هاشمی پشت همه اینها بوده و زنش مردم را ریخته بیرون. یک جا میگید سران فتنه تحمل باخت را نداشتند. یک جا هم میگید که اتاق فکر در خارج ایران بوده. همه اش را هم باور میکنید. ولی ولایتی های عزیز وحدانت را الان راحت میکنی، بعدا که یک مصیبتب پیش بیاد دنبال دلیل که بگردی میبینی و قتی اینهمه صغری و کبری که بافتی فایده ای نداره. حکومت خدود ۱۵۰ تا دویست تا از نعترضین را کشته. شما هم طرفدار حکومتید پس شما هم در خون اینها شریک هستید. حالا هی بگو حقشون بوده

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۹ام, ۱۳۹۱ ۰۲:۰۵:

    اتفاقا نظر منم اینه که ناموس نداره هر کی دروغ میگه. حالا خود دانی.

    بعدشم الان شما حمید بودی یا ناشناس۲ یا ول کن ببینم چی میگه که همه چی رو به خودت گرفتی آدم راستگو؟!

    یه چیزی بگم راحتت کنم.. ایران قرار بود سوریه بشه. با این پیش فرض که نظام به روی مردم اسلحه میکشه و اونوقت یه عده میریزن و از فرصت سوءاستفاده میکنن و مردم رو میکشن به اسم نظام. عین اتفاقی که در سوریه افتاد. اما کور خوندن. نقشه شون نقش برآب شد. چون نظام به روی مردمش اسلحه نکشید.
    حالا تو برو آتیش بگیر، هی بالا پائین بپر که کی سیلی زد، کی کشت، کی تقلب کرد. ناموس نداره هر کی دروغ بگه! هه! قضیه تقلب شدن در انتخابات خیلی وقته کهنه شده! یه انتخابات دیگه برگزار شد در کمال صحت و سلامت. کلا شماها چند فاز عقبید.. پاشو جانم.. پاشو..

    [پاسخ]

    ول کن ببینم چی میگه؟ پاسخ در تاريخ فروردین ۱۳ام, ۱۳۹۱ ۰۵:۵۲:

    بنده فقط با این اسم کامنت میذارم و هیچ اسم دیگه ای هم ندارم. قبلا با اسم جواد کامنت میذاشتم که اگر کور نبوده باشی حتما دیدی که همون موقع هم اعلام کردم از این به بعد با “ول کن ببینم چی میگه؟” کامنت میذارم.
    مزید عزت مستدام

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۱۳ام, ۱۳۹۱ ۱۹:۰۳:

    @ ول کن ببینم چی میگه؟

    کور معلومه کیه؟
    کی با شما بود؟ من دارم به اون میگم! شماها کلا دچار توهم “خود مخاطب بینی” هستید مثل اینکه! آخه بدبختی اینه که کلی هم ادعای فهم و شعورتون میشه!!!

    [پاسخ]

    عابر پاسخ در تاريخ فروردین ۸ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۲۸:

    ناشناس جان کاش طالبی یه فیلم هم در مورد اقدامات اطلاعات خفنی که تو انجام میدی بسازه. من موندم تو چطور میتونی با هزار تا اسم مختلف کامنت بذاری و هیچ کس هم اصلا و ابدا تو رو نشناسه! امیدوارم قلاده های طلای دو در مورد اقدامات اطلاعاتی تو ساخته بشه. البته لوکیشن هاش هم معلومه. مترو!!!!

    [پاسخ]

  20. علی گفت:

    آقای صفا !
    فیلم “لحظه دیدار” (که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده) را هم دیدید ؟
    نظرتان چیست ؟
    هنوز نظرتان همان نظر قبلی است ؟ (نظری که در پاسخ به دکتر یامین پور نوشته بودید)

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فروردین ۷ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۴۶:

    نه ندیدم فیلم رو؛ در همون خصوص و از همون کارگردان هست؟

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ فروردین ۷ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۰۶:

    نسخه اصلاح شده ای در همان رابطه و از همان کارگردان است.
    http://twurl.nl/bfojuq

    http://eshghali3.persianblog.ir/post/143

    اگر فیلم رو دیدید حتما نظرتون رو بگید . (یادمه ایرادهایی رو نسبت به فیلم قبلی در بخش نظرات در جواب بنده ذکر کرده بودید ؛ آیا این ایرادها از نظر شما بر طرف شده ؟ آیا یر فرض بر طرف شدن ایرادهای مذکور ، ساخت چنین فیلمها و ورود در این مباحث را می پسندید ؟ )

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ فروردین ۹ام, ۱۳۹۱ ۰۱:۰۳:

    فیلم رو دیدید آقای صفا ؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فروردین ۹ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۳۸:

    نه متاسفانه هنوز فرصت نکردم، اما وقتی دیدم هینجا نظرم رو می‌نویسم انشالله

    [پاسخ]

  21. yar_e_ali گفت:

    سلام من در ایران نیستم و به همین دلیل از دیدن این فیلم محرومم. ولی با توضیحات شما کمی متوجه مفهوم این فیلم شدم. من چند سوال در ذهنم دارم که امیدوارم شما پاسخ بدهید. ۱- چرا اینقدر برای این فیلم تبلیغ میشود( در سایت ها و تلوزیون.. البته من از طریق اینترنت تلوزیون نگاه میکنم) ۲- چرا این فیلم ساخته شده (من دوست دارم نظر نویسنده این مطلب را بدونم) مگر مردم ما از فتنه آگاه نشدن. مگر در ۹ دی و ۲۲ بهمن و در انخابات مجلس نشان ندادن که از موضوع فتنه آگاهند پس چرا دوباره این فیلم مردم را از فتنه خارجی آگاه میکند. ۳- آخر نوشته های شما نوشته شده بود این فیلم تقدیم شده به… این سه نقطه چه کسی است. ۴- من در سالن نمایش این فیلم نبودم ولی دوست دارم بدونم چه قشری از مردم به تماشای این فیلم میروند . آیا از هرقشری و هر عقیده ای در سالن وجود دارد یا نه بیشتر مردم از کسانی هستند که نظر مخالفی با مهندس موسوی دارند.

    ولی در آخر این را باید بگویم که اگر به گفته ی شما این فیلم بی طرف ساخته شده و صرفا جهت آگاهی مردم از حقایق است باید از کارگردان و مسولین ساخت این فیلم تشکر کنم. و یک تشکر مخصوص از شما دارم که توضیحات خوب وجالبی از این فیلم را داده اید.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فروردین ۸ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۲۱:

    سلام
    خوب تبلیغ از فیلم می‌تونه به حساب خیلی چیزها باشه، از جمله اینکه کلاً وقتی یه فیلمی سروصدا می‌کنه اغلب در موردش مطلب نوشته می‌شه، مثلاً من اگر می‌رفتم و فیلم رو در اون حد و اندازه‌ها نمی‌دونستم یکی از مطالب وبلاگ‌م رو بهش اختصاص نمی‌دادم.
    اینکه چرا فیلم ساخته شده، خوب باید نظر کارگردان رو پرسید به نظرم. اما اینکه مردم آگاه شدن و دیگه نیازی نیست و اینها فکر نکنم مانعی باشه برای ساختن فیلم کما اینکه همچنان در دنیا فیلم درباره‌ی خیلی چیزهای گذشته که مردم دربارش توجیه شدن هم ساخته می‌شه، مثل فیلم در خصوص جنگ‌ جهانی دوم، یا زندگانی بزرگان یا چیزای دیگه
    اگر اجازه بدید، صبر کنید فیلم رو ببنید و متوجه بشید در آخر به کی تقدیم شده،
    تو اون سالنی هم که من بودم بیشتر جوان‌های مذهبی بودن، البته دوستی در جایی دیده بود و می‌گفت بیشتر جوان‌های غیرمذهبی بودن.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۸ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۲۵:

    سلام
    در سالنی که ما تماشا می کردیم به غیر از جمع ۴ نفره ما و یکی دو نفر دیگه بقیه (حداقل در ظاهر) مذهبی نبودند

    [پاسخ]

    منتظر پاسخ در تاريخ فروردین ۸ام, ۱۳۹۱ ۲۰:۲۴:

    اصولا افراد در ظاهر مذهبی بیش از این تعداد و نسبت هم نیستند

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۱۳ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۲۵:

    @ جناب منتظر
    حداقل در مورد خانومهای مذهبی (هر چند باز هم تاکید می کنم که از این تقسیم بندی بدم میاد) این نکته صدقه که حجابشون به اونها کمک می کنه که دیده نشن..چه در دانشگاه…چه در محل کار و چه در اماکن عمومی
    نظر شخصی من اینه که اصولا این کارکرد حجابه…حجاب به علاوه متانت و حیا در رفتار باعث میشه که به چشم نیان
    اما اگر میخواید جمعیت واقعی شون رو ببنین کافیه که سری به مساجد بزنین:) حتی مساجد و نمازخانه دانشگاه ها یا هر جای دیگری که اجتماعی برای اجرای دستور الهی باشه…به وفور مشاهده شون می کنین و تازه این درصدی از جمعیت اونهاست که در اطراف شما سیر می کنن:)

    [پاسخ]

    منتظر پاسخ در تاريخ فروردین ۱۴ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۱۷:

    لازم نیست برم اونجا.سرم رو تکون بدم دور وبرم ریختس.
    ولی به نظر من اون هایی که از لحاظ ظاهری!!! مذهبی هستن نسبت محدودی به کل جامعه هستن.
    البته من منظورم آقایون بود .کلا ما در مورد خانوم ها فکر نمی کنیم که .
    خانم های چادری نسبت بیشتری از خانم ها رو به نسبت آقایون با ظاهر مذهبی به کل آقایون تشکیل میدن ولی باز هم اون اکثریت سابق رو ندارن بخصوص در نسل جوان.
    البته کثرت یا قلت(داریم همچین کلمه ای؟) ملاک درستی یا غلطی یک سبک زندگی نیست به هیچ وجه.
    نظری شخصیه و هیچ ارزش حقوقی و غیره ای نداره.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۱۴ام, ۱۳۹۱ ۱۹:۳۵:

    من هم چنان سر حرف خودم هستم که این نسبتی که شما تعیین می کنین رو نمی پذیرم: )
    ولی به قول شما صرفا نظر شخصی است
    بعد هم همین جمعیتی که میگید اطرافتون هستن توی اجتماع هم هستن دیگه نیستن؟ قطعا کم هم نیستن/ حداقل از لحن شما این طور برداشت می کنم
    :)

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۱۴ام, ۱۳۹۱ ۱۹:۴۰:

    البته با این جمله هم موافقم
    البته کثرت یا قلت(داریم همچین کلمه ای؟) ملاک درستی یا غلطی یک سبک زندگی نیست به هیچ وجه.

    [پاسخ]

    منتظر پاسخ در تاريخ فروردین ۱۴ام, ۱۳۹۱ ۲۰:۴۷:

    چه عیب داره شما یه جور فکر کنید منم یه جور دیگه.همه که قرار نیست مثل هم فکر کنن.تکثر آرا و از این حرف ها.
    اگه قرار باشه که کسی با خوندن دو تا نظر اینجا کلا نظرات و عقایدش عوض بشه که بارون بیاد سیل ببره عقایدش رو.
    اصولا آدم نظرات دیگران رو می خونه تا بدونه همه مثلش فکر نمی کنن و احساس نمی کنن و دونستن این خیلی چیز خوب و تجربه ی واقعا خوب و عجیبیه.
    من که مثل الآن وقتی می بینم دو نفر یک چیز رو دو جور می بینن یا مثلا توی دوران دانشجویی وقتی یه بار دیدم ترشی که همه ازش بدشون می اومد به دهن من و چند دوست چه خوشمزه می اومد سرشار از یه جور حس هیجان و شادی از قدرت نامتناهی خالق هستی در متفاوت آفریدن میشم .

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۱۴ام, ۱۳۹۱ ۲۳:۰۸:

    با شما کاملا موافقم
    به نظرم مشکل از جایی شروع میشه که کسی بخواد بقیه رو مثل خودش بکنه//مثل اون فکر کنن//مثل اون زندگی کنن و….
    خدا رو شکر ما که اینجا از این اخلاقا نداریم
    :)

    [پاسخ]

    منتظر پاسخ در تاريخ فروردین ۱۵ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۴۴:

    افکار ،گفتار،رفتار

    [پاسخ]

    ول کن ببینم چی میگه؟ پاسخ در تاريخ فروردین ۱۷ام, ۱۳۹۱ ۰۶:۴۹:

    شما از این اخلاق ها ندارید!!!!!!!!!! پس امر به معروف و نهی از منکر مال یهودیهاست و ما خبر نداشتیم. امر به معروف و نهی از منکر که از کثیف ترین و مشمئزکننده ترین فروع دین اسلام هست رو یه دفعه زیر سبیلی دارید رد می کنید. جل الخالق!!!!!! :roll: :cry: :o ww

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۱۷ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۱۸:

    معنی اشک تمساح رو هم فهمیدیم
    والا

    [پاسخ]

    فرهاد پاسخ در تاريخ فروردین ۹ام, ۱۳۹۱ ۰۱:۲۱:

    شما فاقد معلومات نقد فیلم هستید.ولی وظیفه تبلیغات برای تلاشهای اینچنینی را خوب می شناسید.

    [پاسخ]

    عابر پاسخ در تاريخ فروردین ۸ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۳۸:

    توی سالنی که من بودم از هر قشری بودن و تیپ های مذهبی شاید نهایتا یک سوم جمعیت رو به خودشون اختصاص میدادن(کمتر). توی یه همچین جمعی چندین بار هم شاهد کف زدن برای فیلم بودم

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۸ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۵۵:

    در جایی خوندم که آقای طالبی در مورد علت ساخت این فیلم گفته بودند: جلوگیری از تحریف تاریخ.

    [پاسخ]

    فرهاد پاسخ در تاريخ فروردین ۹ام, ۱۳۹۱ ۰۱:۱۸:

    مردم ما اظهارات و تفکر یکطرفه کسانیرا که هیچ چیزی را به جز موقعیت خود نمی شناسند را قبول ندارند!!!جلوگیری از تحریف تاریخ!!! :mrgreen:
    مگر شهر کورهاست؟مردم حال حاضر وقایع را رصد کردند.کسانی که کتک خوردند و شاهد زنده موارد بودند تا کسانی که در اینترنت فیلم ها را دیدند.و در ضمن سالهاستکه جنس شیشه خورده دار قدرت طلبان را مردم دقیقا می شناسند.
    شما می توانید اعتماد مردم را بسنجید به صدا وسیما و سپس در مورد این فیام هم تعمیم بدهید.

    [پاسخ]

    عابر پاسخ در تاريخ فروردین ۹ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۴۲:

    نانوا هم جوش شیرین میزند ؛ بیچاره فرهاد!

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۹ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۵۳:

    @فرهاد!!
    می بینم که انقدر اینجا اومدی و رفتی که ادبیات مورد انتقادت رو به خودت گرفتی.. رصد!! آفرین! آفرین!

    [پاسخ]

  22. صرفا جهت اطلاع:
    جای کسی که اسمش ن.خ است در این حوالی بسیار خالی است…از یابنده تقاضا می شود که ….هییییییییییع روزگار….:(

    [پاسخ]

  23. افق گفت:

    اینم خوبه. بعععضیا برن بخونن!
    http://rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=120747

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۸ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۳۱:

    :mrgreen: :mrgreen:

    [پاسخ]

  24. آشنا گفت:

    سلام،امشب دلم گرفته بود،داشتم “زیارت جامعه کبیره”میخواندم،ازهمان اول دعا،شدیدأ در ذهنم بودید…
    خوش به سعادتتان
    التماس دعای فراوان
    یاحق

    [پاسخ]

  25. آشنا گفت:

    این “خوش به سعادتتان” را که گفتم،ازاین جهت بود که اینجا همه دوستان مجازی،به هربهانه ای دعاگوی شماهستند…
    دلم امشب خیلی داغونه،بدجور آسمون دلم ابریه،برام دعاکنید…

    [پاسخ]

  26. yar_e_ali گفت:

    سلام
    ممنون از پاسخ دادن به پست من. ولی من گفتم ایران نیستم و نمیتوانم فیلم رو ببینم . مگر اینکه در اینترنت قرار بگیرد. اگر فکر میکنید در این صفحه نمیتوانید پاسخ بدهید لطفا پاسخ را به ایمیل من ارسال کنید. که این فیلم به چه کسی تقدیم شده.

    [پاسخ]

  27. “یا بصیر”

    با سلام و تبریک سال نو خدمت مدیر وبلاگ “آینده از آن حزب الله”، برادر گرامی امیرعلی صفا

    این پست از وبلاگ ارزشمند شما در بخش در حاشیه سایت گرداب منتشر شد.
    توفیق یارتان

    مدیریت سایت “گرداب”

    [پاسخ]

    فرهاد پاسخ در تاريخ فروردین ۹ام, ۱۳۹۱ ۰۱:۴۵:

    یکی دو روز قبل بعد از مدتها با خانواده توانستم به سینما بروم فیلم “قلاده های طلا” ی آقای ابوالقاسم طالبی. جزء نادر دفعاتی بود که از وقتی که در سینما گذراندم خوشحال بودم ولی دیدن فیلم با ارزش ایشان که البته از نظر من قابل نقد هم بود این انگیزه را در من ایجاد نکرد که بگویم “آقای طالبی دوستت دارم” .
    ……………………….
    این را اقای دکتر کوچک زاده ولایتمدارهای که زندگی و مدرک خود را مدیون این زمانه هست نوشته!ببینید از چی خوشال شده؟از اینکه دروغها و تحریف را در مورد معترضین دیده ؟یا او هم در یک فراخوان در حال تبلیغ برای قلاده است؟

    [پاسخ]

    عابر پاسخ در تاريخ فروردین ۹ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۴۵:

    دیشب صدای تیشه از بیستون نیادمد
    شاید به خواب هومن ، فرهاد رفته باشد!

    [پاسخ]

  28. سلام
    بسی بسیار از لینک مصاحبه با آقای طالبی لذت بردیم
    بسی ممنون
    : )

    [پاسخ]

    عبدالله پاسخ در تاريخ فروردین ۹ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۳۰:

    یا وارث
    سلام
    ما هم به هم چنین
    و ممنون ها هم چنین
    یا حق

    [پاسخ]

  29. آشنا گفت:

    کلمات خیس و باران خورده ام را در دست می گیرم ، امسال هم با همین واژه های بی مقدار برایت سلامتی ((سبز )) میکنم و تو امسال هم نیامدی که خستگی را از لباس روزها بتکانی و به گریه ندبه های ما سلام کنی .
    بهار آمد ولی کسی برای نو شدن دلها پا در میانی نمیکند ، راستی کجا می شود ((یک دست دعای اجابت شده)) خرید؟ در کدام خیابان (( حول حالنا )) می فروشند ؟ ببینم اصلا کسی سکه بی تقلب (( یا مقلب القلوب )) در جیب وجدان دارد ؟
    کمی دورتر می ایستم ، در هیاهوی شتاب رهگذران کسی برای آن کودک گمشده ، عاطفه را جدی نمی گیرد .
    این روزها تلویزیون گزارش اداره هواشناسی را برایمان خواند که :
    مدت هاست یک جبهه هوای نفس بالای سرمان خیمه زده ولی در کوچه پیامبران تا دلت بخواهد هوا ابری است ، ایوب (( سنبل صبر )) می آورد ، عیسی (( سیب صلح )) نوح (( سالنامه عمرش )) را سر سفره گذاشته ، موسی (( سینای سینه اش )) را آورده ، ابراهیم (( سنگی از کعبه )) به امانت گرفته ، داوود (( ستاره مظلومش )) را از چنگ صهیونیست ها به در آورده و محمد (ص) ، (( سلام )) که میکند ، موج معطر محبتش ، دل ها را به آسمان می برد ….
    و پیامبران همه (( هفت سین )) سلامشان را به تو تقدیم می کنند . ایمان شکسته بسته ما هرچه که باشد ، هنوز هم به عصای اشک انتظار تو روی پا ایستاده است ، چه دانه ی لبخندی به کبوتر دل ما داده ای که (( جلد)) بام جمعه های تو شده ایم ؟
    گل همیشه بهار من ! من دلم را محض تعارف تقویم ها (( نو )) نمی کنم ! من از خودت عیدی اجابت می خواهم .
    امسال با (( تو )) تنهایی ، هزار بار در خودم سفر کردم به شهر توبه …. به آبادی “الهی العفو” به دهکده “دعا” کوچ کرده ام .
    نسل سوم بغض هایش را به دست باد می سپارد تا در انتشار فریاد هیچ آرزویی پیر نشود ، نسل سوم انتظار را مثل پیک شب عید خط به خط می نویسد ، نسل سوم همراه تیر دعا می دود …
    پس ای گل همیشه بهار من !
    آرزو های مرا در ” پوشه آمین ” خودت به عرض پروردگار برسان
    خدا کند سال جدید ، غذای شیطان ، نماز قضای ما نباشد
    خدا کند جیب زندگی ما پر از نقل اخلاص شود
    خدا کند قافله های غفلت ما را گمراه نکند .
    خدا کند خانه رضایت ” چهارده معصوم ” را گم نکنیم
    خدا کند این بهار ، نوروز ” دیدار یار ” باشد
    سلام
    چند سال قبل ، این مطلب را در یکی از روزنامه ها خواندم ، بهانه گیری های دلم مجبورم کرد تا آن را بنویسم … اگر خوشتان نیامد ، می توانید عمومی اش نکنید …
    التماس دعا
    یا حق

    [پاسخ]

    ناشناس2 پاسخ در تاريخ فروردین ۹ام, ۱۳۹۱ ۰۱:۱۲:

    وی افزود: درباره هفت میلیون تومان نیز که دریافت کردم باید بگویم عیدی سال اول را قبول نکردم که در اظهارات آقای س م نیز هست اما در سال دوم چون از هیئت امنای مسجد امام صادق (ع) کیش بودم با نیت ساخت مسجد آن را گرفتم که مقداری برای مسجد هزینه شد اما نقشه ساخت آن به مشکل برخورد و امام جمعه کیش اجازه نداد ساخته شود.

    ……………………………………..
    از کسانی که دلشان و قلبشان اکنده از مذهب است متشکریم.از قضا این دوستان همگی شغلی خوب و سمتی هم دارند.چرا از خودتان نمی پرسید که روحانیون و مذهبی های کشورهای دیگر به عبادت مشغولند و لی در کشور ما ان ها را می شود در بانکها در ادارات مهم و شغل های کلیدی دید؟ایا این باعث نمی شود که به حقوق شهروندان ایران ظلم شود؟و سپس هم پس از گرفتن رشوه بیایند و بگویند که می خواستم مسجد بسازم امام جمعه مخالفت کرد!!یکی نیست بپرسد ساده ترین اعتقاد یک مذهبی حلال و حرام بودن در امد است.
    دلمون خونه از دست این فتنه واقعی.تمام این افرادی که جانشان را برای نمادهای دولت می دهند به خاطر حفظ موقعیت خود است.اقای قرائتی می گوید در زمان طلبگی مرا دعوت به افطاری کردند و بعد قران گذاشتم جلوی من که برای مرده شان تلاوت کنم.ایا امروز این فرد صرف نظر از هر شخصیتی که دارد حاضر به گذشت از موقعیت فعلیش هست؟ایا افکار فرزندش به سمت افکار مردمی معترض مثل بنده می اید؟معمولا خیر مگر قلبش روشن شود به همان پیام های واقعی مذهب .

    [پاسخ]

  30. سلام
    سال نو مبارک

    ان ‌شاءالله سال پرخیر و برکتی داشته باشید

    قراره بیریم قلاده‌های طلا رو ببینیم بعدش ان‌شاءالله متن‌تون رو می‌خونم فعلا اومدم سلامی عرض کنم و تبریک بگم

    یاعلی

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فروردین ۹ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۴۲:

    سلام و سال‌نوی شما هم مبارک باشه انشالله،

    [پاسخ]

  31. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام بر اهالی باصفای حزب الله.
    میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار مبارک باشد.
    یا حق

    [پاسخ]

  32. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    مصاحبه آقای طالبی و خانم علی نژاد خیلی عالی بود. واقعا خوب بود.

    [پاسخ]

    فرهاد پاسخ در تاريخ فروردین ۱۰ام, ۱۳۹۱ ۰۹:۵۲:

    اقای طالبی در مصاحبه با روزنامه نگار ایرانی کاملا نشان دادند که چقدر خوب تاریخ را نشان داده اند .نمایشی از تاریخ که در ان بخش های مهمی مانند بازداشتگاه کهریزک حذف شده.و علت را همه ما می دونیم.ایا این درست است که ایشان بگویند چون می شد در مورد کهریزک یک فیلم ولایتمدارانه کامل درست کردمن اشاره ای به ان نکردم؟بفرمایید خبر صدا و سیما است نه فیلمی برای روشنگری.دوستانی هم که تند تند تبریک میگویند دقت کنند که خودشان را کوچیک می کنند.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۱۰ام, ۱۳۹۱ ۱۷:۵۶:

    اصلا آقای طالبی باید دخالت انگلیس و آمریکا و ۸ ماه آشوب در ایران رو رها میکردند کلا در مورد کهریزکی فیلم میساختند که سه نفری که توش کشته شدند حداقل دو تاشون طرفدار نظام بودن. تازه به موضوع رسیدگی هم شد و زندانش هم تعطیل شد و مجرمینش هم معلوم هستند و محکوم و مجازات شدند.
    اینطوری این فیلم فیلم خوبی می شد. مگه نه فرهاد؟!
    در ضمن اون روزنامه نگاری که پشت به مردم وطنش کرده و از دشمن ملت حقوق میگیره ایرانی نیست!

    [پاسخ]

  33. خانه تاب گفت:

    سلام
    تحلیل بسیار خوبی داشتید

    [پاسخ]

  34. مهاجر گفت:

    ای بابا!
    اینا چرا اینجوری میکنن پس؟
    “یه کارگردان ایرانی فیلم ساخته.
    هنر هم که برای هنره. و هر کسی میتونه هر مفهومی رو بخواد تو فیلمش بگنجونه.
    با ذات هنر هم سازگار نیست که در نقد فیلم و هنر چیزهای دیگه رو قاطی کنیم جز جنبه های هنری”
    چقدر حافظه بعضیا شبیه ماهیه:دی

    [پاسخ]

    فرهاد پاسخ در تاريخ فروردین ۱۰ام, ۱۳۹۱ ۲۱:۵۴:

    تقاضا می کنم به فایل صوتی مصاحبه کارگردان محترم گوش دهید ببینید ادبیات او با یک فرد متعصب که هیچ رابطه ای با رقیب ندارد و هیچ تفکری را نمی پذیرد متفاوت است؟بعد می گویید او منصفانه روایت کرده اتفاقات را ؟به نظرم کمی متوقع هستید و انتظار دارید مردم فریب حرفهای شما را بخورند و بروند امار خرید بلیط را افزایش دهند .انگاه دو.ست عزیزمان مطلب بزند که دیدید ایران پر از ولایتمداران است !!!!!!!!!!!!

    [پاسخ]

    محمود فراصت پاسخ در تاريخ فروردین ۱۱ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۱۵:

    امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: با اتفاقات اخیری که در کشور های اسلامی رخ داده،به زودی شاهد سقوط آمریکا و متحدانش خواهیم بود و به لطف خدا، ذلت آنان را خواهیم دید.
    واقعا این سناریوی سقوط کی به صحنه اخر می رسید؟کشوری که اگر اراده کنه می تونه ظرف ۳ ساعت اقتصاد داغون ما را از بین ببره و ارزش پول ملی ما را نصف کنه قراره به حکم اقای یزدی متلاشی شه ان هم به وعده الهی و ما با این همه فساد و ظلم و شکاف طبقاتی و ادمهای واقعا ناراضی جشن پیروزی بگیریم !!!!!!!!!البته اقای یزدی عمر نوح دارد و پس از مرگ عزراییل هم زنده خواهند موند.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۱۱ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۱۸:

    آقای یزدی جای شما رو تنگ کردن که ناراحتید کاربر جدید تازه وارد؟!!

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۱۱ام, ۱۳۹۱ ۱۵:۰۸:

    بعد کاربر خیلی جدید مطمئنی میخواستی راجع به آقای یزدی حرف بزنی؟!!!

    [پاسخ]

  35. سلام.
    هنوز فیلم را ندیدم اما این طور که معلومه فیلم خوبیه. حیف که نمی تونم تو سینما ببینمش.

    [پاسخ]

  36. پژوهشگر انقلاب گفت:

    پژوهشگر انقلاب
    history and video

    عکس های حضرت آیت الله مرتضی مقتدایی دوران دفاع مقدس
    http://jomhourieslami.blogfa.com/post/28
    عکس های حضرت حجت الاسلام حیدر مصلحی دوران دفاع مقدس
    http://jomhourieslami.blogfa.com/post/29

    [پاسخ]

  37. فرهاد گفت:

    تقاضا می کنم به فایل صوتی مصاحبه کارگردان محترم گوش دهید ببینید ادبیات او با یک فرد متعصب که هیچ رابطه ای با رقیب ندارد و هیچ تفکری را نمی پذیرد متفاوت است؟بعد می گویید او منصفانه روایت کرده اتفاقات را ؟به نظرم کمی متوقع هستید و انتظار دارید مردم فریب حرفهای شما را بخورند و بروند امار خرید بلیط را افزایش دهند .انگاه دو.ست عزیزمان مطلب بزند که دیدید ایران پر از ولایتمداران است !!!!!!!!!!!!

    [پاسخ]

  38. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام.
    چه جالب که مراقب چادرهایتان باشید.
    یکی میگفت:
    با چادر راه رفتن که خودش انگار تیکه جمع می کند اما دو نفر که به بالا می رود گمان می کنند الانه حوزه تعطیل شده و اینا و ادامه ی تیکه ها.
    می گفت:
    خوبه باعث خیری هم میشیم چون ما رو که می بینن با اون چادر سر کردن جدی صلواتی می فرستند.فقط اگه کمی از شیوه ی اخراجی بودن دربیاد که به به چه قدر ثواب جمع میشه برا اون صلواتا.
    اصن هم جای ناراحتی نیست باعث خوشحالیه صلوات شما.
    ما هم یادمون می افته ذکری بگیم:)
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    یا حق

    [پاسخ]

  39. ناشناس گفت:

    عزیزم؛ گلم؛ نفسم، جیگرم، مجبوری وقتی که فیلم رو ندیدی نظر بدی؟

    salam neveshteye bala javabe aghaye amir ali be neveshtehaye mohsen bood. mikhastam begam aghaye amirali in harfayi ke mohsen zade bood enghad vazehe ke hatta niyazi nist ke beri too khiyaboon bebini age chashato bebandi va 5 daghighe fek koni mifahmi hamash haghighate. aghaye amir ali, golam ,nafasam,jigaram hatman bayad film besazan ta befahmi? age ghabl az ekhterae sinama be donya miomadi mikhasti jahel bemooni? :mrgreen:

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ فروردین ۱۱ام, ۱۳۹۱ ۲۳:۰۴:

    سازنده فیلم قلاده های طلا لحنی مشابه ولایتمدارهای عصبانی دارد.او که مشخص است انعطافی در مقابل مشاهدات خود در مورد اتفاقات انتخابات ۸۸ ایران ندارد و امکان ندارد که به قضاوت منصفانه رسیده باشد در مصاحبه تاکید می کند که رسانه های خارجی دشمنند و و ظیفه اش مقابله با انهاست.
    چنین فردی برای ساختن فیلمش به مطالعه می پردازد تا شواهدی برای دست داشتن خارجی پیدا کند در اعتراضات.و سپس به ان رنگ و لعاب و داستان بدهد .
    این نمونه همان کاریست که برخی از خانمهای حزب الهی در مقابل سفارت انگلیس کردند و دکتر پناهنده شد به انگلیس را قاتل ندا معرفی می کنند!!!
    این جناح مخالف اصلاحات قصدی به جز معرفی خارجیان به عنوان دشمن ایران و دخالت انها در اعتراضات ندارد.خوب رویکرد منصفانه این فیلم چی بوده که اهالی شکرستان اصرار دارند بروییم و امار فروش بلیط را بالا ببریم؟
    اگر پنجاه تا فیلم هم ساخته شود بدون استثنا پایه و اساس انها همین مورد است .
    ولی ادم بهش بر می خوره که اقای امیر علی کوچولو می خواهد با نشان دادن اب نبات معترضی ۹۰ کیلویی را به سینما بکشد و اعصابش را تیکه تیکه کند.
    اقای طالبی در مصاحبه دقیقا به همه نشان می دهد که انتظاری از او به جز بسیجی بودن نیست. خوب چه اتفاقی در فیلم می افتد که اقای طالبی این رویه را تغییر داده و مستند سازی می کند؟
    او از انجاییکه کهریزک را نمی پسندد این واقعه را به کنار می گذارد و از روی ان پرش بزرگی انجام می دهد.علت پرش را همان وفاداری به جریانی است که امروز به او موقعیت کار می دهد.
    نمی دانم چرا همیشه فکر می کنم این افراد با جیب خود معامله کرده اند نه با خدا.کسی که با خدا معامله می کند این خصوصیات مادیگرانه ندارد.
    دقت کنید حتی لهجه شان یکی است و از روی یک متن می خوانند.
    تصور کنید همین فردا انتخابات ازاد بر گزار شودو اراده مردم و اکثریت بر جامعه مسلط شود.دو دهه لازم است که ادبیاتیکه در ظاهر به یاد خداست ولی در باطن کاسب است از جامعه پاکسازی گردد.
    امروز اقایان و خانمهای ولایتمدار از دیدن یک تازه نفس در میدان کارزار ذوق زده اند و اگر فیلمس بتواند فروش خوبی کند خوراک تبلیغات برای چند ماه درست شده.و اگر هم ولایتمدارها خستشان به کار بیفتاد و فقط یکبار فیلم را ببینند ان موقع موضوع فراموش می شود و برای انراف اذهان بر موضوعی دیگر مانور می دهند.

    [پاسخ]

    دریای بسیج پاسخ در تاريخ فروردین ۱۱ام, ۱۳۹۱ ۲۳:۲۰:

    در پاسخ به این “محسن بگم که چند سال است توفیق حضور در مشهدالرضا در ایام عید را دارم لیکن امسال طراوت و ریزش برکات آسمانی در مشهد مقدس و صحن و سرا حرم مطهر آقا امام رضا بشدت جلب توجه می نماید که اگر بنده را به خرافی گری متهم نسازند معتقدم این نزولات پربرکت آسمانی که در این چندسال اخیر(لااقل در زمان حضور این حقیر) بی سابقه بوده است نشانی مهم از توجه خداوند متعال و ولی نعمت همه ما ایرانیان به ملت شریف ایران است بخاطر ایستادگی و ثابت قدمی این مردم نجیب و مظلوم در برابر زیاده خواهی دشمنان که به گواه دوست و دشمن در هیچ دوره ای به این سختی بر ملت بزرگ فشار وارد نکرده بودند. ولی ملت ما با رهبری بی نظیر و دولتی خدوم در برابر همه این سختیها ایستادند و حماسه پرشکوه ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس را رقم زدند و از نظر من این بارشهای بی سابقه درست در سالی که به پیش بینی کارشناسان سالی سخت از نظر آب خواهد بود، نشانه محکمی از پاداشی بزرگ از سوی خداوند متعال برای این ملت بزرگ است. جناب “محسن” بهتر است نقاط روشن و درخشان این روزگار را ببینند.

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ فروردین ۱۱ام, ۱۳۹۱ ۲۳:۲۴:

    من مننونم از اینکه نشان دادید که جمعیت شما توجه به علم و مواردی منطقی دارد.در مورد اتهام هم نگران نباشید.الان اینجا اهالی شکرستان می ایند و کامنت شما را گرامی می دارند.انها هم باران را نشانه مقدسات مسولین ولی فقر را نشانه دشمنی خارجیان قلمداد می کنند.برادرعزیز نگران نباش جو مثل شما فکر می کنند.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۱۲ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۱۵:

    از نشانه های بارز علم مداری می توان به نظریه مشعشع “داماد لرستان” اشاره کرد که اتفاقا باعث شد فارین پالیسی هم ایشان را به عنوان بانوی منورالفکر و عالم و استاد منطق انتخاب نمایند! بله جناب محسن. شما اصلا نگران نباشید. جو روشنفکر همه مثل شما فکر می کنند. شما چطور؟!!

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۱۲ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۲۰:

    این لحن گزارشگری جناب محسن خیلی برام آشناست. اصلا احساس نمی کنم یک نفر داره با اسمهای مختلف کامنت میذاره. همش احساس میکنم چند نفر دارن از روی یه متن و با یه لحن خاص کامنت میذارن. نیست این مخالفان مخلص فی سبیل الله برای بهبود وضع مردم شبانه روز وقتشون رو در وبلاگها میگذرونن و از هیچ تلاشی برای رفع فقر دریغ نمی کنند، همگی مثل هم کامنت میذارن، آدم فکر میکنه یه نفرن!
    بعد همگی هم در خاک مقدس ایران مشغول تلاش هستندها! فکر نکنید خارج از کشورن! نه! اصلا! همگی مخلصانه در ایران در حال پر کردن چاله چوله های مشکلات مردمن! والا!!!!

    [پاسخ]

  40. ندا گفت:

    سلام…
    خیلی ممنون از مطالب مفیدتون…خیلی استفاده بردم…
    با اجازتون من این مطلب رو البته با ذکر منبع تو سایت دانشگاهم گذاشتم!! :wink:

    [پاسخ]

  41. پژوهشگر انقلاب

    history and video
    قسمت اول عکس هایی از فرماندهان جنگ ۸سال دفاع مقدس

    http://jomhourieslami.blogfa.com/post/38

    عکس های کمتر دیده شده از حضرت امام خمینی(ره) درجماران

    http://jomhourieslami.blogfa.com/post/42

    عکس های ناب سیر انتخابات در ۱۲ فروردین

    http://jomhourieslami.blogfa.com/post/6

    [پاسخ]

  42. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام.
    اخبار داشت می گفت مسافرت نوروزی امسال ۳۴ درصدی افزایش یافته.
    عجب!!!عده ای داد و بیداد قبل نوروز که با این هزینه ها و دلار و بنزین فلان قدری و سهمیه بندی مگه کسی می تونه بره مسافرت؟؟؟؟؟
    همین جوری گفتم ذهنه دیگه بالاخره میگرده برا خودش.
    یا حق

    [پاسخ]

    منتظر پاسخ در تاريخ فروردین ۱۳ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۵۴:

    منظورتون اینه که دست کارمند به نسبت پارسال بسته تر نیست؟
    یعنی قدرت خرید کمتر نشده؟
    یعنی من پارسال با ۵۰ هزار تومن همین مقدار امسال می تونستم چیز میز بخرم؟
    برادر من کلا بحث های سیاسی جدای جدای.اصلا بحث سیاسی نیست.چرا همه چیز رو سیاسی از نظر می گذرونید.بحث اقتصادیه.داداش من تورم و هزینه ها و لزوم حل این مشکل که با پوست و استخون درک میشه.

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ فروردین ۱۴ام, ۱۳۹۱ ۰۷:۲۲:

    به امارهای اینها اعتماد نیست.چهارساله که بیکاری و گرانی اجازه مسافرت به مردم نمی ده.اینها همه نوعی فریبه توسط امار گیری هدف داره.
    عقل نمی تونه قبول کنه که بنزین گران شده .مردم فقیرتر شدند.حتی هزینه پوشاک و خوردن هم ندارند و بعد بیایند ۳۰ درصد امار گردشگری را ببرند بالا !!!!
    در زمان اصلاح طلبان سالی دوبار شمال می رفتیم.علت کنترل تورم و رونق کارها بود .وقتی هم مردم افسرده نباشند زغبت بیشتری به سفرهای تفریحی دارند .
    الان نه پول داریم و نه دلش را .
    ولی دولته از رو نمی ره .امار میاره که وضع ما بهتر شده .
    شما نگاه کنید به هفته اول در همین جا .اقای امیر علی خان کجا تشریف داشتند ؟

    [پاسخ]

    منتظر پاسخ در تاريخ فروردین ۱۴ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۵۴:

    نه به نظرم اینجورنیست که بشه این دو تا رو به هم کامل ربط داد.
    الزاما اگه بنزین گرون شده به معنی کم شدن مسافرت ها نیست.
    مردم خیلی به تفریح و شادی نیاز دارن و حقشونه مسافرت کنن و حتی اگه بنزین و … گرون شده باشه حاضرا از یه جا دیگه بزنن برن مسافرت.ولی اینکه چقدر توی مسافرت بتونن اونجور که دلشون میخواد یه حرف دیگه اس.
    و از اون طرف هم اگه مردم رفته باشن مسافرت به معنی بهتر شدن شرایط اقتصادی مردم نیست.
    کلا تو اقتصاد رابطه ی مستقیم و عکس مسافرت با سطح اقتصادی ملت نداریم.

    [پاسخ]

  43. جواد گفت:

    سلام
    من این فیلم و فیلم گشت ارشاد را فاجعه ای میدانم که ضعف و آشفتگی وضعیت سینمای ایران را فریاد میکرد .
    دانشجوی دانشگاه امام صادق ع
    کارشناسی ارشد معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات

    [پاسخ]

  44. عاشق چادرنازمم. گفت:

    سلام
    لطفا شما هم در این مورد کمک کنید
    من و شما و مسئولین باید چه کار کنیم؟
    http://parvazjavan.blogfa.com/1391/01
    با تشکر

    [پاسخ]

  45. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    امیدوارم همه بزرگواران تعطیلات خوبی رو گذرونده باشند و الان با یک دنیا انرژی آماده باشند برای شروع مجدد فعالیت!
    الان مثلا همه مون یا دانش آموز بودیم یا دانشجو! مثلا دیگه! طفلک کارمندها که از چهارم رفتن سر کار هم حساب نیستند. مثلا! این روزانه نوشت یاد پیک شادی انداخت من رو. حال و هوای مدرسه زد به سرم! والا. حس خوبی بود. ممنون

    [پاسخ]

  46. سلام
    این توییت شما رو دیدم و یاد بحثهای قدیمی راجع به دوچرخه سواری زنده شد
    حیف که به قول خودتون رو موضع بحث بیش از این نمیشه توضی داد
    :mrgreen:
    یادش بخیر
    جوونی کجااایی؟؟؟ :|

    [پاسخ]

  47. نازی گفت:

    سلام دوست خوبم
    وبلاگ خوبی داری خوشحال میشم به وبلاگ من سر بزنی ایرادامو بگید تا اصلاح کنم[گل]

    [پاسخ]

  48. فطرس ملک گفت:

    سلام و خداقوت
    سال نو رو به شما و همه دوستان حزب الله تبریک میگم و امیدوارم سالی سرشار موفقیت و برکت داشته باشین
    در مورد فیلم کاملا و کاملا با شما موافقم
    فیلم بسیار جذاب و یک مستند واقعی و در عین حال منصفانه و شجاعانه همونطوری که بیان فرمودید بود
    به نظر من هم این فیلم به هیچ عنوان جنبش سبز را نشانه نگرفته بود بلکه برعکس آن چیزی که خیلی ها قبل از دیدن فیلم تصور می کنند به ضعف در داخل وزارت اطلاعات اشاره دارد
    من که هم خیلی لذت بردم و هم خیلی متاسف شدم

    [پاسخ]

  49. افق گفت:

    نمی فهمم چه می شود که یکبار در سال می روم مسجد! در راه کلی منت سر خدا می گذارم که با اینهمه کار و گرفتاری و مشغله ببین بلند شدم آمدم مسجد. آنهم در این دوره و زمانه و با این اوضاع و احوال اقتصادی!! توی صف می نشینم. کنار دستم خانمی نشسته. نگاه گذرایی می کنم و مشغول ادامه منت گذاشتن می شوم. قد قامت الصلوه..بلند می شوم. خانم کنار دستم هم بلند می شود. همه کم کم بلند می شوند. با کلی ادعا تکبیر می گویم و دوباره غرق در افکار خودم. خداجان! می دانم داری کیف می کنی که جوانی با اینهمه گرفتاری آمده مسجد! فکر کنم داری من را به فرشته هایت نشان می دهی و به آفریده ات مرحبا می گویی. می دانم که خیلی بنده خوبی ام که با اینهمه کار و در این سن جوانی آمده ام نماز را به جماعت می خوانم. در این دوره زمانه خیلی از جوانها نماز هم نمی خوانند، من نماز می خوانم که هیچ، آمده ام مسجد به جماعت هم می خوانمش. مطمئنم که کیف می کنی…رکوع می رویم و بر می خیزیم. نگاهم می افتد به خانم کنار دستم. همچنان در رکوع مانده. تعجب می کنم. یادم می افتد مثلا نماز می خواندم.. سجده اول..سجده دوم.. قیام.. خانم کنار دستی انگار حواسش نیست. از سجده که بلند شد به جای اینکه قیام کند دوباره رفته رکوع! رکوع، سجده، سجده.. قیام. باز هم خانم کنار دستی ام به جای قیام..یعنی چه؟!
    نماز تمام می شود. نماز بی منت و خالص و سراسر توجهم که تمام شد، آمدم مشغول خودستایی شوم که خانم کنار دستی بلند شد به نافله. این خانم کلا همه قیامهایش رکوع است انگار! نمازش که تمام می شود، از سر کنجکاوی سلامی می کنم. رویش را بر می گرداند. یکه می خورم! یک مادربزرگ خیلی خیلی مهربان. با صورتی پر از خطوط تجربه روزگار و دستانی که به مهربانی به سمتم دراز می کند. محکم دستش را می گیرم. دستان گرمی که خیلی چروک دارد و می لرزد. شرمنده ام. با این سن! با این حال! تمام نمازش را که ایستاده خواند. نافله ها را هم ایستاده خواند. خدایا! اگر بگویم شرمنده ام، می بخشی ام؟
    – مادرجان! قبول باشه!
    – ممنون! مادرجان! خیلی خیلی التماس دعا.
    – سلامت باشی مادر!
    ====================================
    و دیگر هیچ!

    [پاسخ]

    منتظر پاسخ در تاريخ فروردین ۱۵ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۴۶:

    روابط خدا و بندگی هم عالمی دارد

    [پاسخ]

    فطرس ملک پاسخ در تاريخ فروردین ۱۵ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۰۱:

    چه خاطره قشنگی

    [پاسخ]

  50. افق گفت:

    فاطمیه هم آمد سلام صاحب عزا…

    [پاسخ]

  51. بسم الله
    زن دیگر ریحانه نیست؟!!!
    این فقط تو هستی که در این بین سود میبری!
    http://shahidekhoy.blogfa.com/post/46

    [پاسخ]

  52. افق گفت:

    سلام
    یعنی اساسا دارم کیف می کنم از مصاحبه دکتر احمدی نژاد با شبکه zdf.
    ============
    ممنون بابت لینکهای عالی مثل حتی بیشتر.

    [پاسخ]

    میهن ایرانی پاسخ در تاريخ فروردین ۱۶ام, ۱۳۹۱ ۰۸:۰۳:

    اساسا شما از هر موردی که از این اقا سربزنه کیف می کنید!چرا از گندی که به کشور زده یاد نمی کنید؟این نشان از تعقل و ورشکستگی فکری امثال شما دارد.هدفهایتان عجیب و ضد بشری است.داد همه از این فرد در امده و انقدر مسخره هستید که دارید لذت می برید.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۱۶ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۲۳:

    اصلا الان که دارم فکر می کنم می بینم بیشتر برای این از دکتر خوشم میاد که حرص امثال تو رو در آورده! خوب شد؟!

    [پاسخ]

    ول کن ببینم چی میگه؟ پاسخ در تاريخ فروردین ۱۷ام, ۱۳۹۱ ۰۶:۵۴:

    شما از دکتر خوشت میاد چون که چاره ای نداری. کل ممکلت رو به گه کشیدید و شهر رو قرق کردید و زدید و کشتید و تجاوز کردید که این آشغال بره کاخ ریاست جمهوری، حالا که ریده تو کاسه حزب الله و ولایت نمیتونید بگید که به ما چه، مجبورید دوستش داشته باشید.

    [پاسخ]

    عابر پاسخ در تاريخ فروردین ۱۷ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۱۴:

    باز تو ادب استفراغ کردی؟

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۱۷ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۲۸:

    به قول بزرگی: بگو دشمنانت کیستند، تا بگویم کیستی!
    الان من خیلی خوشحالم که مخالفین افکارم جزء بی ادب ترین و بی فهم ترین افراد موجود در دنیا هستند.
    الهی شکرت.
    و باز هم این جمله ام رو تکرار می کنم: بیشتر برای این از دکتر خوشم میاد که حرص امثال تو رو در آورده! هه!

    [پاسخ]

  53. مهاجر گفت:

    سلام بر اهالی خوب حزب الله
    نمیدونم چرا قسمت ورود منو راه نمیداد مجبور شدم میونبر بزنم:دی
    کلاً ما حزب اللهی ها رو یه عده قبول ندارن، اما سایتها و وبلاگهای ما شده تریبون آزادشون. میان تو سایتهای خودمون هر چی دلشون میخواد به ما میگن بعدم میگن آزادی یوخ!
    جایی سراغ دارید از این روها بفروشن؟:دی

    [پاسخ]

    منتظر پاسخ در تاريخ فروردین ۱۶ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۲۷:

    دوست عزیز دوست دارید صلاح می دونید بگیم نیان.
    همین جوی باریکه ی ارتباط با دگراندیشان(!!!!) رو هم صلاح می دونید بیل بزنیم خراب کنیم؟
    دیروز و امروز به کار ارزشمند برادر امیرعلی فکر می کردم و یاد اون حرف دیروزهای خودم می افتادم که اگر فضا کاملا آزاد آزاد باشد گفتمان اسلام حداکثر پس از دو سال باز حرف اول را خواهد زد یعنی هم مشروعیت هم مقبولیت.
    ما هر ضربه و صدمه ای می خوریم از اینه که به جای فهمیدن حقانیتمون با بحث و فکر و اندیشه با دیکته کردن و حفظی بودن اندیشه هامون رو منتقل کردیم به بچه هامون به نسل بعد.
    ما به خودمون سختی ندادیم.بچه های ما توی ۱۰ دقیقه مغلوب اندیشه های سکولار و بی دینی توی دانشگاه می شن.
    چون ما کار نکردیم چون حاضر نبودیم به خودمون سختی بدیم و واسه اندیشه هامون کار کنیم زحمت بکشیم.
    چقدر از بچه مسجدی ها رفتن دانشگاه و تو یه سال زیر ورو شدن به خاطر اینکه ما نذاشیم مخالف هامون بیان و حرف بزنن تا ما نظراتمون پخته تر و قوی تر بشه.
    تا هر کی حرف زد بهش انگ وننگ زدیم.باید حرف بزنه اگه به خودمون مطمئنیم،باید جوابش رو با استدلال داد.هم خودمون می فهمیم چی میگیم اون وقت و چی می خوایم و هم شاید اون به راه درست اومد.
    این وبلاگ رو من اینجوری دیدم.
    ما خیلی حرف ها داریم که باید بزنیم اگه به خودمون مطمئنیم باید دنبال گوش ها و زبان های مخالف باشیم برای گفتن برای شنیدن.
    الآن گفتمان ما توی لبنان چقدر موفقه من به دلیل وجود مخالف می بینمش.به دلیل اینکه بچه های اونجا مجبورن سر اعتقادشون فکر وکار کنن چون مجبورن ازش دفاع کنن و این رمز پیروزی اوناس.

    [پاسخ]

  54. علی گفت:

    آقای صفا! سلام

    اگر اشتباه نکنم اولین بار اصطلاح “بچه های بالا” رو در وبلاگ شما دیدم .
    آیا این اصطلاح (که هم اکنون رایج شده) را شما ابداع کرده اید ؟

    =======================================

    فیلم لحظه دیدار رو هنوز ندیدید ؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فروردین ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۱۸:۰۱:

    سلام
    والا اینم خودم تو یه سریال شنیده بودم.
    فیلم رو متاسفانه هنوز ندیدم ولی شنیدم آقای کارگردان آزاد شده. درسته؟

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ فروردین ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۱۵:۳۷:

    ولی اصطلاح قشنگیه “بچه های بالا” ، یه جور حس همکار بودن رو تداعی می کنه!

    آره خدا رو شکر آقای سیجانی آزاد شده و همین بازداشتش و انتشار خبرش در سایتهای خبری باعث شد تا مستند جدیدش هم معروف بشه!

    [پاسخ]

  55. salam گفت:

    سلام بر شما
    من فیلم رو ندیدم اما از خواندن بخش هایی از نقد شما ، باید گفت که شما چه طور به همه ی اتفاقات نمایش داده شده در فیلم با دید واقعیت می نگرید ! آیا این فیلم را نمایش تمام و کمالی از آنچه که رخ داد می دانید ؟ اگر بگویید بله مطمئن می شوم که شما هنوز هم به سینما نگاه واقعی دارید در حالی که سینما در خوشبینانه ترین حالت بخشی از واقعیت را می تواند به تصویر کشد .
    در ضمن این اتفاقات که در فیلم نمایش داده شده نیاز به قضاوت در دادگاه های رسمی را دارد و هیچ منطقی وجود ندارد در مورد حوادثی که نقاط تاریک بسیاری دارد قبل از روشن شدن اصولی زوایای آن نزد مردم ( از طریق اسناد ، دادگاه ، اعتراف ها و …) فیلمی را بسازیم و وانمود کنیم که یک مستند از حوادث آن روزهاست .
    این روزها در ایران هیچ چیزی سر جای خودش هم نیست و طبیعی است که اینچنین فیلم هایی ساخته شود .
    در قسمتی از نقدتان از نگاه خودتان فرموده اید که معترضین در دل می دانستند احمدی نژاد پیروز است ، این حرف را چگونه و بر چه اساسی مطرح کردید ؟ شاید خود شما معترض بودید که از قلب معترضین با خبرید ؟ اتفاقا باید بدانید که عده ی زیادی هنوز هم معتقد بر تقلب در انتخابات ۸۸ هستند و عده شان هم اگر زیاد نشده باشد ، کم نشده .
    امیدوارم سالم و سلامت باشید .

    [پاسخ]

    عابر پاسخ در تاريخ فروردین ۱۶ام, ۱۳۹۱ ۱۷:۵۶:

    “اتفاقا باید بدانید که عده ی زیادی هنوز هم معتقد بر تقلب در انتخابات ۸۸ هستند ”

    میشه عدد بگید؟

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۱۶ام, ۱۳۹۱ ۲۰:۵۷:

    سلام
    من هم بعنوان یه هموطن به شما پیشنهاد می دم هم فیلم رو ببینید هم مصاحبه آقای طالبی با خانم علی نژاد رو گوش بدید. بعضی سوالهایی که در اینجا و در وبلاگتون نوشته بودید به جواب می رسه.
    از طرفی میشه بفرمایید چرا به نظر شما این روزها در ایران هیچ چیز سر جای خودش نیست و اگر چطور بود بهتر بود؟ اگر ممکنه برای پیشنهادهایی که برای بهتر شدن اوضاع ایران دارید مثال عینی موجود هم ذکر کنید که سوءتفاهم پیش نیاد.
    ممنونم

    [پاسخ]

  56. صهبا رحیمی گفت:

    در facebook از طالبی حمایت کنید
    http://www.facebook.com/abolghasem.talebi

    [پاسخ]

    منتظر پاسخ در تاريخ فروردین ۱۷ام, ۱۳۹۱ ۰۵:۱۹:

    تا آنجایی که بنده اطلاع دارم این سایت فیلتر است ww و تبعیت از قوانین جمهوری اسلامی ……
    :!: :!: :!:

    [پاسخ]

  57. سلام و عرض ادب
    دوباره اینجا نیاز به تشکیل کمپین برای به روز شدن احساس می شود
    از اونایی که موافقن خواهشمندم که در پاسخ اعلام بدارند :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

    [پاسخ]

    منتظر پاسخ در تاريخ فروردین ۱۷ام, ۱۳۹۱ ۰۳:۱۹:

    آ بابا.یه چیز دیگه بنویس ما هم بیایم زیرش چیز میز بنویسیم.حوصله مون سر رفت از بس نظرات رو بخونیم یه نکته ای مطلبی پیدا کنیم.

    [پاسخ]

    روان نویس سابق پاسخ در تاريخ فروردین ۱۷ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۰۶:

    سلام.
    منم موافقم. :mrgreen:

    [پاسخ]

  58. عبدالله گفت:

    یا وارث
    دعایی کرد
    اللهم عجل وفاتی سریعا…

    آی مادر…
    یا حق

    [پاسخ]

  59. سلام
    به شدت دنبال فرصت هستیم بریم این فیلم رو ببینیم!
    اللهم عجل لولیک الفرج

    [پاسخ]

  60. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    ببخشید من یه سوال فنی داشتم.
    این یعنی چی؟
    مردم یک کشوری دو دسته شدن افتادن به جون هم. حالا کاری به تعداد اینطرفیا و اونطرفیا ندارم.
    بعد سازمان ملل و شورای امنیت و سران یه سری کشور قلدر، دور هم جمع شدن تصمیم بگیرن:
    ۱- دولت اون کشور حق نداره وارد شهرهایی که مخالفها هستند بشه و در برابر اونها بایسته.
    ۲- اونها میخوان مخالفین رو مسلح کنن.
    بعد هم میگن مخالفین مردم هستن و دولتشون رو نمیخوان و اون دولت باید سقوط کنه. دیکتاتوری بوده باید بشه دموکراسی.
    الان ای یعنی چه؟!

    [پاسخ]

  61. من وجدانت بیدم گفت:

    مخاطبان اصلی قلاده های طلا همین شما جوانان عرزشی هستید تا همچنان قلاده ها را گرامی دارید و با روشن شدن افتضاحات معجزه هزاره که نظراتش با نظراتتان خیلی زیادی نزدیک بود از فضای فکری شستشوی معکوس شده با دروغ خارج نشوید و تمام بود و نبود خود را همچنان فدایشان کنید

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فروردین ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۱۲:

    اولندش که اونی که نوشتی با الف نوشته می شه بی سواد! بی سواد! کلاس چندمی بی سواد؟!
    دومندش که ما قلاده ها رو گرامی نداشتیم ما از اینکه این فیلم نشون می ده قلاده گردن کیه و سر قلاده دست کیه حمایت کردیم.
    بعدشم که یه بار دیگه کامنتت رو بخون ببین می فهمی چی نوشتی؟ اگر فهمیدی که هیچ اگر نه امشب دوازده بار از روی تصمیم کبری بنویس تا سواد دار بشی.

    [پاسخ]

  62. ناشناس گفت:

    کاش بذارند طرفدارهای موسوی نیز یک فیلم بی طرف از نگاه خودشون از آنچه در انتخابات وبعد از آن و بخصوص تبلیغات تلویزیون و بیست و سی گذشت بسازند و اکران کنند. پولشم را هرکی خواست کمک کنه به یه حساب اعلام شده بریزه.

    [پاسخ]

  63. ali گفت:

    من خودم بهت مجوز می دم فقط یه زحمتی بکش تو قسمت مالیش از خودت مایه بزاری جیگر.

    [پاسخ]

  64. آینده از آن حزب الله » » ۱۴ نکته درباره‌ی “قلاده‌های طلا”یی که فراتر از انتظارم بود

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: