وکیلانه » » نقدی بر یک مبتذل نوشتِ انتخاباتی
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
نقدی بر یک مبتذل نوشتِ انتخاباتی
22nd, فوریه 2012| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[46]

هرگز به رای دادن به لیست اعتقادی نداشته ام و هیچ‌وقت هم به هیچ لیستی در هیچ انتخاباتی رای نداده‌ام. چرا که رای به لیست را مغایر با تمامی مبانی عقلانیتِ آزاد و استقلال فکری می‌دانم . نمی‌توانم اختیار تصمیم گیری در خصوص آینده‌ خود و فرزندانم را به صورت چک سفید امضاء به یک گروه خاص و چند نفره بدهم تا آنها برایم تصمیم بگیرند. حالا اگر مجلس ما حزب محور بود و به حزب رای می‌دادیم و حزب با آن تعاریف و مبانی کامل قرار بود بجای منِ شهروند تصمیم بگیرد باز یک چیزی. اما عرصه‌ی سیاست را هم مثل اقتصاد با آش شله‌قلم‌کار اشتباه گرفته‌اند. نمی‌فهمم در جمهوری اسلامی رای به لیست چه معنایی دارد و چه ربطی به نظام سیاسی کشورمان می‌تواند داشته باشد؟  آقایان اگر حزب باز و تحزب گرا هستند واضح و روشن بگویند. نه اینکه به اسم گفتمان وارد عرصه شوند بعد بر سر لیست‌ انتخاباتی همچون خروس جنگی به جان هم بیوفتند.  اگر اشتباه هم  نکنم با توجه به این گفتار از حضرت امام خمینی (ره) این‌همه تاکید بر لیست‌های انتخاباتی به شدت غیرقابل توجیه است:

«انتخابات يك محكى هم براى خودتان است كه ببينيد آيا مى ‏خواهيد انتخاب اصلح بكنيد براى خودتان، يا براى اسلام؟ اگر براى خودتان باشد، شيطانى است.و اما اگر انتخاب اصلح براى مسلمان‏هاست، «كى و از كجاست» مطرح نيست، از هر گروهى باشد، حزب باشد يا غير حزب، نه حزب اسباب اين مى ‏شود كه غير آن فاسد، و نه صد در صد حزبى بودن باعث صلاح آنهاست. و انتخاب اصلح براى مسلمين يعنى انتخاب فردى كه تعهد به اسلام و حيثيت آن داشته باشد؛ و همه چيز را بفهمد، چون در مجلس، اسلام تنها كافى نيست، بلكه بايد مسلمانى باشد كه احتياجات مملكت را بشناسد و سياست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد كشور باشد، و ممكن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد. اگر اصلح را انتخاب كرديد، كارى اسلامى مى ‏كنيد و اين يك محكى است براى خودتان كه تشخيص بدهيد انتخاب براى اسلام است، يا براى صلاح خودتان.»

به شخصه در انتخابات مجلس یا شورای شهر همیشه شخص محور بوده‌‌ام و هر نامزدی که به نظرم ملاک‌های لازم را داشته فرای از اینکه در کدام لیست و مربوط به کدام گرایش است برایم قابل انتخاب بوده است. البته طبیعتاً نامزدی که به قرار گرفتن نام‌ش در یک لیست با گرایش فکری نامناسب اعتراض نداشته باشد درصدی از اعتماد آدمی را خدشه دار می‌کند. اینها را گفتم که خیال نشود برای کوبیدن کسی یا تبلیغ دیگری این مطلب را نوشته‌ام. بالاخره بازار انتخابات داغ است و هربرچسب نچسبی هم قابل چسبانیدن‌ :).

اینکه در انتخابات چه ملاکی برای من بالاترین ارزش را دارد بماند برای هفته‌ی آینده و طی یک مطلب نسبتاً مفصل که در آن به فقط یک ملاکِ‌ خاص برای انتخابات مجلس که ندیده‌‌ام جایی در خصوص آن صحبت شود اشاره می‌کنم.

اما چیزی که مرا برآن داشت تا این مطلب را بنویسم مطالعه‌ی این نوشته بود.(+). البته این نوشته به خودی خود داری سفسطه‌ایی آنقدر واضح است که فکر نمی‌کنم نیازی به نقد هم داشته باشد اما این در واقع  حکایت از یک تفکر ناصحیح و مبنایی دارد که من با اندکی تسامح آنرا ترفند تبلیغاتی نام نمی‌دهم.  تفکری که در فرت ثانیه شخصیتی موجه را دست‌آویز قرار داده و ضمن تقدس بخشی آهنین مخاطب را به لحاظ تفکر خلع سلاح کرده و می‌گوید بگذار ما بجای تو تصمیم بگیریم!!
در این نوشته  به روش سفسطه آمیز دو گذاره آورده شده و در گذاره سوم نتیجه گیری شده است:

1. رهبر انقلاب: مردم اگر نامزدها را نمی شناسند از افراد "بصیر" و متدین در گزینش نامزدها استفاده کنند. نماز جمعه ۱۴ بهمن ۹۰
2. رهبر انقلاب: این سه جهت در آقای مصباح جمع است، هم علم، هم "بصیرت به معنای حقیقی کلمه"، هم صفا. ۲۳ خرداد ۹۰. خبرگزاری فارس
۳.علامه مصباح: در حال حاضر (جبهه پایداری) جهت گیری درستی دارند، من هم حمایشات می کنم. گفتگو با هفته نامه ۹دی/ دی ماه ۹۰

اگر بخواهیم به روش دوستان عمل کنیم و اینچنین تام و مطلق نتیجه گیری کلی را به جزیی با اَخ‌وتف بچسباینم باید از فردا بساط انتخابات و غیره را جمع کرده و نفری یک برگ رای سفید بدهیم دست آقایان تا هرچه دلشان خواست در آن بنوسیند و عقل‌ و منطق خودمان را هم بگذاریم دم کوزه آبش را بخوریم.

ایکاش دوستان عزیزی که چنین سفسطه‌ی خطرناکی را می‌بافند توجه داشتند که چه ظلمی به ره‌بر انقلاب، خودِ آیت الله مصباح و حتی جبهه‌ی پایداری می‌کنند.

اولاً ظلم به ره‌بر انقلاب است که با چسباندن دو گذاره‌ی کاملاً بی‌ربط  بخواهید بگوید نظر ایشان چنین است و چنان و ایشان را مصادره به مطلوب کنیم.  چرا که نه ره‌بری فرموده کمپلیت اختیار تصمیم گیری خود را دست افراد بصیر بدهید و این فقط یک ضرورت است که "اگر" در جایی خودمان کسی را نشناختیم  از راه‌نمایی دیگران آن‌هم به صورت موردی و مصداقی استفاده کنیم. در ثانی نه اینکه بصیر بودن حضرت استاد مصباح به معنی معصوم بودن تام ایشان از خطاء آنهم در عرصه‌ی سیاست و به ویژه در زمینه‌ی انتخابات است و در ثالث نه تایید آیت الله مصباح بر جبهه‌ی پایداری به معنی تایید تک تک افرادی است که در آن لیست آورده شده اند. و اگر هم چنین تاییدی باشد به هیچ عنوان نه شرعاً و نه عقلاً اجازه داریم علیر‌غم رسیدن به این‌که کسی شایستگی لازم را ندارد و صرفاً به خاطر قرار گرفتن در لیست جبهه‌ی فلان به او رای بدهیم.

در ثانی ظلم به آیت الله مصباح است که شان ایشان را در حد بازی‌های سیاسی پایین بیاوریم و با سوء استفاده از شخصیت ایشان اجازه‌ی انتقاد را از هرکسی بگیریم و در برابر تمام منطق دیگران با آوردن نام ایشان انتظار داشته باشیم طرف مقابل یصح‌ سکوت شود. البته اگر معظم له خود در برابر چنین ظلمِ آشکاری سکوت اختیار کنند آن هم حرف دیگری است!!

در کل نه با چنین سفسطه‌هایی و نه با هیچ نامِ آهنین دیگری نمی‌توان راه آزاد اندیشی و انتخاب آگاهانه و دقیق را بر روی دیگران بست. همه‌ی ما موظف هستیم به طور دقیق کسی را که می‌خواهیم برای 4 سال بر صندلی مهم‌ترین جایگاه بنشانیم را بشناسیم و در صورت ضرورت به صورت مصداقی و دقیق باید به "افراد متدین و بصیر" مراجعه کنیم نه به صورت چک سفید امضاء.

ضمن اینکه مهم‌تر از انتخاباتِ پیش رو اساسِ چنین نتیجه‌گیری‌های مبتنی بر تحیل‌های آسانِ نیم خطی و چسبانیدن‌های اِخ و تفی خطرناک است. دوستانی که با چنین مبنایی هوادار کس یا کسانی می‌شود پس فردا هم به لطائف‌الحیل و با همین نوع تحلیل‌های آسانِ نیم‌خطی همان کس یا کسان را تبدیل به منحرفِ ضدولایت فقیهِ فراموسونری اجنبی پرستِ کورش دوستِ ملتمس به امریکا برای مذاکره‌ی دلار بالا برِ بدِ بدِ بد می‌کنند…

کاملاً بدیهی است این نوشته نقد یک روش نامناسبِ دفاع است نه نقد جبهه‌ی پایداری.

لینک‌های مرتبط :
حتی «مطهری اول» هم قابل نقد است! (آهستان)
نظر جالب دکتر زیباکلام در مورد “سروش” “کدیور” و “آیت الله مصباح”
ولایتمدارانی که بیشتر از “ولی” می‌فهمند ؟!
توهمی به نام فتنه ی عظیم جریان انحرافی
چرا مخالفت با “ولایت فقیه ” در حد شرک بالله است؟

 



46 دیدگاه برای “نقدی بر یک مبتذل نوشتِ انتخاباتی”

  1. سلام
    به جمیع دوستان توصیه می کنم بند آخر رو چندبار بخونن: )

    و اما در مورد متن
    به نظرم همچین استدلالی رو باید در زمان هوشیاری کامل ذهن خوند تا متوجه خطرش شد
    تا جایی که اطلاعاتم از فضای این دوره انتخابات اجازه میده حس می کنم که تبلیغات، لیستها و….همگی فردمحورند تا “ولایت محور”
    و این خیلی خیلی خیلی به نظرم خطرناکه

    اما یقین دارم که این انتخابات هم موجبات سربلندی جمهوری اسلامی رو فراهم می کنه. چون مردم( یعنی ما) شکر خدا واحدهای بصیرت رو یکی بعد از دیگری پاس کردند و پاس دارند و خواهند کرد و خواهد داشت انشاء الله

    [پاسخ]

    طاها پاسخ در تاريخ فوریه 25th, 2012 01:46:

    اگر آن مطلب یک مبتذل نوشت انتخاباتی بوده اسم مطلب شما چیست؟
    گمراه نوشت انتخاباتی؟ چرت نوشت انتخاباتی؟ بی ربط نوشت انتخاباتی؟
    چشمانتان را باز کنید. اینقدر ها هم لازم نیست تحلیل کنید همه چیز را تفلسف بس است.

    [پاسخ]

  2. آذرخش گفت:

    وسط يه نوشته کاملا جدي، اين لبخندهاي شما فوري گره از پيشوني آدم باز مي کنه!

    مطلب جالب روشنگرايانه اي بود. ممنون!

    [پاسخ]

  3. داداش گفت:

    ده نمی تونی به حزب رای بدهی.به سخنرانی های بزرگانتون مراجعه کن می بینی که از حزب بد می گویند.واین کاملا غلطه .همه چیزه تون مشکل داره.ما هم مشکل بزرگی به نام اصولگرایی قدرت گرا داریم.چیزی که اجازه نمی ده مردم رشد سیاسی کنند.

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ فوریه 23rd, 2012 00:35:

    اين دفعه ديگه خيلي بد شد! نقطه ات رفت خط بعدي!

    [پاسخ]

  4. با سلام و خداقوت

    مطلبي كه بهش اشاره كرديد اگر تنها ديده شود، اين اشكال را دارد اما نويسنده در مطالب ديگر ايضا در كامنت‌ها اشاره كرده است كه اولا تمامي 30 نفر كانديداهاي جبهه مذكور را صد در صد شايسته نمي‌داند و ثانيا اطلاعات و دلايل و مستندات متقن‌تري را آورده است كه در اين مطلب به آن‌ها پرداخته نشده و در كليت به نظرم مطلق ديدن جبهه و همه كانديداهايش از اين مطلب برنمي‌آيد…

    اين مطلب را بايد در پاسخ به مطالبي ديد كه آيت‌الله مصباح و جبهه پايداري را تخريب و منتسب به جريان انحرافي مي‌دانند…

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فوریه 23rd, 2012 01:26:

    سلام و چه عجب از این طرفا؛ خوشحال شدم :)
    ببنید حرف بر سرِ اشتباه بودن روش استدلال و دفاع هست؛ در خط آخر مطلب هم اشاره کردم به همین موضوع که کاری به جبهه‌ی پایداری هم نداشته باشیم، اساس اینگونه استدلا‌ل‌ها اشتباه و به شدت خطرناک هست. و بعد هم کسی که آیت‌الله مصباح رو منتسب به گروهکِ انحرافی بدونه اصلاً جای بحث کردن داره؟

    [پاسخ]

    حي علي الجهاد پاسخ در تاريخ فوریه 23rd, 2012 01:57:

    بازم به ما كه گاهي سر می‌زنیم… شما که مدت‌هاست اون طرفا تشریف نیاوردید…

    قبول دارم حرف‌تون رو به این معنی که این روش می‌تونه دستاویزی برای دیگران هم باشه و از این نوع استدلال کردن در موارد غلط هم استفاده بشود و در این حالت کاملا خطرناک است و چه بسا ما هم در مقابل چنین استدلال‌هایی از جناح مقابل قرار بگیریم… اما نتیجه‌ای که از سه گزینه فوق گرفته شده غیرمنطقی نیست باتوجه به این‌که زمان‌های سخنان هم به هم نزدیک است…

    [پاسخ]

    حي علي الجهاد پاسخ در تاريخ فوریه 24th, 2012 21:59:

    سلام دوباره…

    يه چيزي رو يادم رفته بود بگم:

    تيتر بهتري هم مي‌شد براي اين متن پيدا كرد به نظرم!

    راستي به روز هم هستيم…

    [پاسخ]

  5. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام بر اهالی باصفای حزب الله.
    بسی بسیار ممنون.
    هم چنان منتظر پست های انتخاباتی هستیم…
    پیروز و سلامت باشید.
    یا حق

    [پاسخ]

  6. عبدالله گفت:

    یا وارث
    به نظرم هیچ چیز موثرتر و واقعی تر از آن نیست که صحبت های سیاسیون را در جمعی دانشجویی بشنوی.
    انگار همه ی شخصیت طرف را می بینی.
    باید اشاره کرد که صبر او هم بسی محک خواهد خورد.
    یا حق

    [پاسخ]

  7. سادات گفت:

    ممنون از روشنگری

    [پاسخ]

  8. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    ماشاالله به این پشتکار. با اینهمه مشغله باز هم مطالب به این خوبی می نویسید. بسی حسودیمان شد!!

    در مورد متن:
    من به شدت با این حرف شما موافقم که نباید به لیست رای داد. در همین لیستهایی که منتشر شده تا الان، واقعا به نظر من افراد یک لیست تفاوتهای زیادی با هم دارند ولی در کنار هم قرار گرفتند. من شخصا ترجیح می دم به سابقه افراد نگاه کنم و فردی که به اصول نزدیک تره رو انتخاب کنم. ممکنه در این بین تعداد زیادی از افراد یک لیست به نظر من، بعنوان یک شخص صاحب یک رای، مناسب باشند، اما این دلیل نمیشه به همه اون لیست رای بدم.
    کاملا با این حرف شما موافقم.

    در مورد متنی هم که لینک شده، حرف شما رو قبول دارم که روش غلط بوده. اما چون نوشته های نویسنده اون مطلب رو تقریبا پیگیری میکنم، تا اینجا که من شناختم، اهل سفسطه یا سوءاستفاده از گزاره ها نیستند. در ذهن خودم، سه تا بند اشاره شده رو که کنار هم قرار دادم، اینطور برداشت کردم که منظور این بوده که عده ای که تصمیم گیری براشون سخته، نه همه، میتونن به این روش عمل کنند.

    در مورد خودم هم باید بگم که جدیدا خیلی طولانی کامنت می نویسم! یعنی چی؟!

    آهان یه مطلب دیگه! من هنوز نفهمیدم جریان انحرافی یعنی کی؟ :wink:

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فوریه 23rd, 2012 11:02:

    نویسنده رو می‌شناسم و خدای نکرده قصد بی‌احترامی به ایشون نداشتم؛ ولی بر روی حرف خودم هستم حتی اگر نتیجه‌ی مطلوبی از دل این استدلال‌ها بیرون بیاد باز هم روش اشتباه هست، دقیقاً با همین روش مولا علی رو خانه نشین کردند…
    هرگز و هرگز نباید اکتفاء به اسامی و سوابق رو در جامعه ترویج کرد، ولو اسامی مثبت و حتی کسانی که در حال حاضر هم همون سابقه‌ی نیکو‌ی گذشته رو دارند.
    عرض کردم این روش اشتباه هست و خطرناک.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فوریه 23rd, 2012 11:25:

    اولا که شما هنوز صد تومن من رو ندادید.
    ثانیا که چرا می زنید خب؟! منم که گفتم قبول دارم روش غلط بوده!
    ثالثا که شما هنوز صد تومن من رو ندادید!

    [پاسخ]

  9. سلام.عالی بود برادر…به قول شریعتی دفاع بد از یک جریان بدتر از حمله کردن به آن است (مضمونش این بود درست یادم نیست جمله رو :دی)

    [پاسخ]

  10. سلام همسنگر.
    وبلاگ ولایی وارزشی داریی از شما دعوت می شود به سنگر سربازان ولایت سربزنید
    ودر صورت تمایل به تبادل لینک مارو لینک کرده واطلاع بدید تا شما رو با افتخار در لیست
    سربازان ولایت قرار دهیم.
    فرمانده عملیات

    [پاسخ]

  11. سلام به همه
    آدینه نیک
    از عبدالله بزرگوار به خاطر روزانه نوشت امروز ممنونم

    [پاسخ]

    عبدالله پاسخ در تاريخ فوریه 24th, 2012 19:31:

    یا وارث
    سلام.
    بسی خواهشمندم.
    التماس دعا
    یا حق

    [پاسخ]

    اریا پاسخ در تاريخ فوریه 24th, 2012 22:31:

    واقعا با یک مورد شما موافقم و همان پیشرفت هاست که این چندسال انجام شده و الان هم داره صورت می گیره.
    واقعا احسنت که روی سنگ پای قزوین را هم سفید کردید.شما می بینید مردم دارند از دزدیهای در حد تیم ملی همه جا حرف می زنند و لی از رو نمی رید.می دونید کدوم قشر هستند که هیچوقت از رو نمی رند ؟

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فوریه 24th, 2012 23:29:

    @ اریا
    حالا اصلا چه ربطی به کامنت این دو بزرگوار داشت؟ هنوز یاد نگرفتی کامنت جدید خلق کنی؟

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فوریه 25th, 2012 00:51:

    @ افق
    بابا سوال تکراری نپرس
    هنگ می کنن میمونن تو جواب

    این…سوا…ل…قب…لا…..پر…..سیده…شده بود
    ww ww ww

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ فوریه 25th, 2012 00:28:

    آره مي دونيم!
    قشر شما هيچوقت از رو نمي رن.
    از در بيرونتون مي کنن از پنجره ميايد!
    کم مياريد اسم عوض مي کنيد.
    سوتي مي ديد درستش نمي کنيد.
    حالا چرا هر دفعه با يه اسم مياي؟ خوب تکليف خودت رو مشخص کن يه اسم انتخاب کن ديگه!
    اگه مي خواي زور بزني بگي بيشماريد که تابلو شدي اينجا بدجور. همه مي شناسنت. پس ديگه خودت رو خسته نکن.
    يه کم از رو برو!

    [پاسخ]

  12. سلام امیرعلی جان حرفتون کاملا درست اما حرف آقای ثابتی اینی نیست که برداشت کردین اگر پست های دیگر و کامنتهاشونو مطالعه کنید اینطور قضاوت نمیکنید
    نباید از این جملات برداشت غلط بشه
    موافقم
    یا علی

    [پاسخ]

  13. منتظر گفت:

    په اینا چین؟
    ایطور خو نمبوه.
    هنو خو کل لرن.
    نمبوه ایطور.شوخیه کوردیه مسخره پی کاراتو

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فوریه 24th, 2012 23:31:

    اولِ زون مر لُر چشه؟ در ثانی کُجا کولشون لُرِن؟
    پ قاسومی چه‌کارس؟ یا رجبی؟

    [پاسخ]

    اریا پاسخ در تاريخ فوریه 25th, 2012 07:06:

    خیلی خوشالم که بینش سیاسیتون قویه و به هیچ لیستی رای ندادید و فقط به کسانی رای دادید که از فیلتر شورای نگهبان رد می شوند و این نشانه استقلاله !!شمااخر شعورید.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فوریه 25th, 2012 07:15:

    آره خوب ما فقط به کسانی رای می‌دیم که از فیلتر شورای نگهبان رد شدن باقی که لیست دادن، لیستشون حاوی کسانی است که رد صلاحیت شدن. ها؟ :))

    [پاسخ]

    منتظر پاسخ در تاريخ فوریه 26th, 2012 20:24:

    این دو هم از حضرات هستن.
    بابا یه گزینه ای میذاشتید که ملت بیاد رای بده.
    فضای انتخاباتی شهر سرده و روستاها حسابی گرم.
    صد در صد ميره دور دوم

    [پاسخ]

  14. جواد گفت:

    همه جای دنیا احزاب با برنامه هاشون از هم متمایز میشن تو ایران احزاب با حمایت از افراد مختلف از هم متمایز میشن. یه عده اسم خودشون رو گذاشتن حامیان دولت یه عده منتقدین دولت یه عده حامیان ولایت یه عده منتقدین ولایت (البته این عده ی آخر فعلا در زندان آب خنک می نوشن).
    یکی نیست بگه این الاغهایی که میخوان برن مجلس چه برنامه ای دارن، اولویتهاشون چیه؟ چه شکری میخوان بخورن؟
    راستی بودجه ی سال 91 چی شد؟ فعلا همه سرگرم سیرک انتخابات شدن و بودجه ی 91 هم به صورت امام زمانی اداره میشه :mrgreen:

    [پاسخ]

    عابر پاسخ در تاريخ فوریه 25th, 2012 22:51:

    تو باز داروهاتو سر وقت نخوردی؟ یه مدت ادای مودب بودن رو در میاوردی. چی شد؟ کوش؟ کجا رفت؟

    [پاسخ]

  15. افق گفت:

    من رسما دیگه از این مسخره بازی که یه نفر توی این وبلاگ درآورده خسته شدم! تا بود خاطرات تهوع آور مترو بود حالا خودش مینویسه خودش با صد تا اسم خودش رو آدم حساب می کنه! چرا جمع نمی کنه بره؟ پول خوب میدن؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فوریه 25th, 2012 15:48:

    قبول دارم و حرف شما منطقی است اما اگر امکان داره هم شما و هم سایر دوستانِ بسیار عزیز(چه موافق، چه مخالف) به خاطرِ من اینجور کارها و اهانت‌ها و امثالهم رو چه حالا و چه بعدها تحمل کنید.
    به همون دلیلی که بارها عرض کردم.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فوریه 25th, 2012 18:31:

    آقای مدیر:
    مسئلةٌ
    اجازه میدید به کل ماجرا با نگاه طنز بنگریم و اینا؟
    یا باید سکوت پیشه کنیم؟؟؟ :mrgreen:

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فوریه 25th, 2012 19:05:

    هر جور راحتید فقط از من انتظار تایید نکردن رو نداشته باشید :دی

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فوریه 25th, 2012 19:38:

    :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
    هیییییییییییع
    همینه که میگن همه آزادن الا…. w)
    به روی چشم

    و البته خارج از شوخی شما صاحب اجازه اید در عدم تایید کامنتها

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ فوریه 25th, 2012 18:36:

    این بزرگواری شما رو می رسونه. به روی چشم.
    عذرخواهی می کنم اگر تند نوشتم.

    [پاسخ]

  16. سلام
    حرف کاملا درستی است
    ممنون بابت تذکرتون

    [پاسخ]

  17. سلام همسنگر.
    فردا سربازان ولایت
    حماسه ای دیگر رورقم خواهند زد.
    فرمانده عملیات[گل][گل]

    [پاسخ]

  18. […] دهه‌ی فجر یعنی: شما برای مردم چه کرده‌اید؟ • نقدی بر یک مبتذل نوشتِ انتخاباتی • گفتگوی کوتاه من با دختر نازی به اسم آتنا • […]

  19. سلام همسنگر ولایی.
    حماسه حضور ملت ایران عزیز و خدمت شما
    تبریک عرض میکنم.
    موفق و پیروز باشید.
    فرمانده عملیات

    [پاسخ]

  20. ناشناس گفت:

    مبتذل هیکلته

    [پاسخ]

  21. […] مملکت، چرا باز هم باید در انتخابات شرکت کنیم؟ •  نقدی بر یک مبتذل نوشتِ انتخاباتی •  برای این مصوبه‌ی مجلس فقط می‌توان گفت: […]

  22. محسن گفت:

    سلام
    من یه بلاگی دارم که در اون سرگذشتم رو روایت می کنم
    سری بزنید
    شاید برایتان جالب باشد
    حرفهایی هایی دارم که گفته نشده
    سرگذشتیم
    http://www.sargozashtim.blogfa.com
    موفق و پیروز باشید
    یا حق

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: