وکیلانه » » نمونه ایی دیگر از حماقت‌های بی‌پایان صدا و سیما
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
نمونه ایی دیگر از حماقت‌های بی‌پایان صدا و سیما
۶ام, آبان ۱۳۹۰| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[۱۷۵]

 

یک ضرب المثل هست که: "اگر می‌خواهید سود یکساله کنید، بذر گندم بپاشید. اگر می‌خواهید سود پنج ساله کنید، مرکبات بکارید و اگر می‌خواهید سود صدساله کنید بذر آموزش بپاشید‍!"

خوشبختانه صداوسیمای ما این را به بهترین نحو ممکنه فهمیده و دارد کار فرهنگی آموزشی انجام می‌دهد در راستای ایجاد تنفر نسبت به آموزه‌های دینی در بین کودکان و نوجوانان! باور ندارید؟ کافی است با من همراه شوید.

صبح جمعه است و کودک شما (در اینجا مثلاً زهرای ما) از خواب بیدار می‌شود تا برنامه‌ی پررنگ و لعاب و شادِ به قول خودش "عمو‌ها" را ببیند. صبحانه برایش می‌آورید و تلوزیون را هم روشن می‌کنید که ناگهان بجای آن‌همه شادی و رنگ با چنین صحنه‌ایی مواجه می‌شوید:

"همه چیز کاملاً سیاهِ سیاهِ سیاه و همه ناراحتِ ناراحتِ ناراحت" تنها توصیفی است که می‌توان برای این صحنه به‌کار برد. کودکتان که آماده‌ی دیدن شادی کودکانه است به ناگاه چهره در هم می‌کشد که: " این دیگه چیه؟" و شما هم ناخودآگاه جواب می‌دهید: "امروز شهادت امام جوادِ". و او که به لطف همین صداوسیما اصلاً نمی‌داند امام جواد کیست. با همان چهره‌ی ناراحت و منزجر می‌گوید: "ووووییی اَه اَه" و زیر لب چیزهایی می‌گوید که نشان از اعتراض دارد و صد البته نشان از انزجاری که تا عمیق‌ترین نقطه‌ی ناخودآگاه روح این کودک نسبت به آموزه‌های دینی به وجود آمده. (و شما آرزو می‌کنید ایکاش لااقل نمی‌گفتم امروز روز شهادتِ )

کودک شروع می‌کند به بداخلاقی و مادر برای رهایی از بداخلاقی مجبوراً دکمه‌ی کنترل را چند تایی بالا و پایین می‌کند و روی mbc3 ثابت می‌شود!. دوباره لبخندی البته نه چندان عمیق روی صورت کودک قرار می‌گیرد و….

این حکایتِ حماقتی است که بارها و بارها توسط عریض و طویل‌ترین سازمان تلوزیونی دنیا دارد اتفاق می‌افتد که نه تنها در راستای تعمیق باورهای دینی کاری نمی‌کند بلکه با ساده‌انگاشتنِ کار رسانه تیشه به ریشه می‌زند.
باور کنید فهمیدن این حرفها نیاز به هیچ تخصص خاصی ندارد و کافی است کسی کمی بهره از عقل برده باشد تا بفهمد این کارها خیانت است نه ارادت. البته مصداق برای این نوع کارها فراوان است: 
تکرار مکرر و زمان طولانی پخش اخبارِ مربوط به رهبر انقلاب که گاهی تا ۲۵ دقیقه هم می‌رسد!.(+) یا اینکه در هفته‌ی دفاع مقدس آنقدر فیلم جنگی پخش شد که دوستی می‌گفت شبها خواب تیر و تانک دیده‌ام.
یا اینکه  بخشی از بهترین و پربازدیدترین زمان پخش در ماه رمضان را اختصاص می‌دهند به سخنرانی یک عزیزی که من مطمئن هستم بدون شک …درصد مردم می‌زنند یک کانال دیگر یا صدا را قطع می‌کنند تا سریال شروع شود!
یا همین چند وقت قبل شبها یک برنامه‌ی پرخرج زنده از شبکه ۳ پخش می‌شد برای کاهش تصادفات که در آن حتی تصاویر دلخراش تصادفات را هم پخش می‌کرد برای پیشگیری از تصادف، در عین حال بلافاصله یعنی دقیقاً بلافاصله بعد از آن فیلم "تاکسی دیوانه" را پخش کرد که عشق به سرعت را در پیرمرد ۹۰ ساله هم زنده می‌کند! یعنی فکر می‌کنم اگر یک برنامه‌ی کامپیوتری هم می‌نوشتیم می‌فهمید این دو مفهم کاملاً متضاد لااقل پشت‌سرهم نباید پخش شود و هزار مصداق دیگر…

خلاصه کنم؛ جوان‌ترین امام ما عزادار نمی‌خواهد، رهرو می‌خواهد. شما هم که عمراً نمی‌توانید رهرو بسازید، پس لطفا بی‌خیال شده و لااقل شر مرسانید تا امثال من مجبور نشوند برای هفته‌ی آینده وقت خالی کنند تا با بیرون بردن زهرا‌یشان، تاثیر کار سوء شما را جبران کنند.

حدود ۳ ساعت بعد از نوشتن خطوط بالا، برای انتشار آن در وبلاگم آمدم. گفتم شاید بی‌انصافی است. بروم دوباره هم نگاهی به تلوزیون بیندازم. با تصویر زیر مواجه شدم :-|



۱۷۵ دیدگاه برای “نمونه ایی دیگر از حماقت‌های بی‌پایان صدا و سیما”

  1. اصلاح طلب گفت:

    مطلب بسیار سنجیده و درستی هست.

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۰۳:

    آقای اصلاح طلب
    خواستم بگم از این اخلاق شما خیلی خوشم میاد و اعتراف میکنم که برای من بسیار آموزنده بود.
    اینکه بدون تعصب خاصی وقتی یه مطلبی رو می بینی که حتی از طرف مخالفت نوشته شده و حرف درستیه به نظرت ازش تعریف میکنی
    زنده باشی رفیق

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ آبان ۸ام, ۱۳۹۰ ۰۱:۳۵:

    باید سعی کنیم نظر طرف مقابل رو نقد کنیم نه خود شخص رو، چیزی که متاسفانه به ما یاد ندادند. به ما یاد دادند که یک نفر رو فقط به خاطر یک نظر مخالف به طور کامل بشوریم بذاریم کنار، به همین دلیل هم همه ما از هم جدا هستیم و تقریبا هیچ دو نفری از ما با هم متحد نیستیم. با داشتن یک دشمن مشترک رفیق میشیم و وقتی دشمن مشترک از بین رفت دشمنیهای جدید بین خودمون تولید می کنیم.
    ان شاءلله روزی به نسلی برسیم که نظرات همدیگه رو مستقل از خود شخص بررسی می کنند.

    [پاسخ]

  2. سلام علیکم
    کاملا با شما موافقم/ مخصوصا وقتی که با لحنی که مثلا باید غمگین باشند شعر مذهبی میخوانند و مانند این

    نه به آن رنگ ولعاب و رقص و آواز نه به این سیاهی که من از آن بوی تظاهر حس می کنم( البته نه تظاهر مجریان، که من در موقعیتی نیستم که قضاوت کنم؛ تظاهر و تلاش یک نهاد ملی برای پاسداشت ارزشها بدون اینکه راهش را بداند

    در مورد برنامه های مناسبتی هم با شما موافقم به اضافه اینکه متاسفانه برای ترویج شادی مشروع هیچ تلاش مناسبی صورت نمی گیرد

    [پاسخ]

  3. سلام
    چی بگم وقتی که دل خونه
    خدا یه خورده به آقایون “ش ع و ر” بده
    شادی روح امام(ره) و شهدا و سلامتی حضرت آقا صلوات

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۱۳:

    الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۷ام, ۱۳۹۰ ۰۹:۱۸:

    جل الخاق ماشاالله!

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ آبان ۹ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۱۳:

    اقای ساس دعا برای شعور کی می کنی ؟ایا اعتقاد دارید که جماعتی که کند ذهن هستند زندگی سختی هم دارند ؟ایا دعا کردن برای شعور …کافی است ؟
    شما جماعتی غیر عادی هستید .انسانهای ناراحتی هستید .کاری کردید که بسیاری از مردم هم ناراحت هستند .
    نگاه کن به روزنامه ها ….نگاهی به تلویزیون بکن …ببین بجز پخش اخبار نابودی دنیا و غرب چیزی هم داره ؟
    روانی شدیم .کجای دذنیا به این شکله ؟

    [پاسخ]

    ساکن هلند پاسخ در تاريخ آبان ۹ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۱۳:

    دوست عزیز بهت توصیه میکنم به هیچ وجه سی ان ان یا فاکس نیوز نبین! چون صد رحمت به رسانه ملی ما چون تو این شبکه ها یک سره پخش مستقیم اخبار جنگ و نابودی و درگیریه. آقای پر مدعا نکنه فکر میکنی شبکه تلویزیونی فقط همون شبکه های من درآوردی ایرانی های لوس آنجلسی هستند وهمه باید اینطوری باشند. دوست عزیز لطفا ادای آدم های تازه به دوران رسیده رو در نیار و چیزی رو که نمی دونی بیان نکن

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ آبان ۹ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۱۹:

    من نمی دانم معنی حرف شما چیست ؟ پس از سی سال دیدن تصاویر بدبختی غرب و زمین گیر شدن انها و فلسطینی ها …الان اگر کسی رواش ازده بشه ….می شه تازه به دوران رسیده ؟شما اگر از بلاد کفر متنفری انجا چگار می کنی ؟همه فرقه ای خودتان دارید و بعد برای مردم نسخه می پیچید ؟مگر صبح تا شب فحش نمی دهید به این کافرها ؟
    از این دو رویی احساس بدی به همه مردم دست داده .نمی دونم کی هستی ولی لطفا کمی در ضرب و مثل ها و کنایه های زبان فارسی مطالعه کن .کمی به اون سلولهای خاکستریت فشار بیار بیار چرا همیشه بی ربط باید حرف زد .
    فاکس نیوز مثل تلویزیون ایرانه ؟اصلا کدام تلویزیون به جز کشوری مثل کره شمالی و سوریه و یا ونزوئلا مثل ایرانه ؟
    در این کشورها افرادی مثل تو فکر می کنند که همه فاسدند و خائن تشریف دارند و یک عده اقلیت میکروفون را گرفتند و هر چه می گویند حامیانشان تایید می کنند عقلی در کار نیست .بحثی در کار نیست .
    ببین در هلند وضع روحی مردم مثل ماست ؟به خدا انگار مردم مرده اند .نمی خواهید باور کنید و نمی تونید پاسخی منطقی بدهید . بنابراین باید منتقد به نحوی از میان برداشته بشه و ترور شخصیت بشه .
    دو نفر را در مترو دیدم یکی ۳۵ ساله و قد بلند تر و ریش و عینک و یک انگشتر به اندازه درب قابلمه پلو پختن
    و جالب اینکه ان یکی ۱۷ سالش بود و درست کپی او بود با قد کوتاهتر .هر دو زیر چشمی به هم نگاه می کردند .
    از خودم می پرسم اینها از کجا به وجود امدند .اگر مومن واقعی بودند و کاری به کسی نداشتند تحسین هم می شدند ولی مشخص است همه ارث خود را می خواهند .نقشه دارند .مردم بدبخت هم زیر فشار اینها له شدند .خیلی سخت است که اقای صفا حقوق بخواند ولی حتی یک ثانیه از عمرش هم متوجه برخورد دایم به حقوق مردم نمی شود .تازه خود را موظف به مقابله با انها می داند .

    [پاسخ]

  4. سلام
    بی تعارف بگم : مطلب دلچسبی نبود!
    منکر بی برنامگی و بی نظمی و افراط و تفریط های صدا و سیما نیستم، ولی از انتقاد بدون پیشنهاد هم اصلا خوشم نمیاد.

    قبول کنیم صدا و سیمای بدبخت بین طیف وسیعی از مخاطبین گیر کرده.

    یکی میگه چرا برنامه “راز” همیشگی و طولانی نیست
    یکی میگه تلویزیون همش شده میزگرد!
    یکی میگه عموها و خاله ها با اون آهنگ ها و جلف بازی هاشون دارند نسل جدیدمون رو منحرف می کنند
    یکی میگه چرا عموها روز شهادت هم پخش نمیشن!
    یکی میگه تلویزیون پر شده از فیلم های هالیوودی
    یکی میگه چرا تلویزیون از فیلم های روز اینقدر بی بهره ست!
    یکی میگه آهنگ های رادیو تلویزیون مبتذلند و هیچ تناسبی با جامعه ی اسلامی ندارند
    یکی میگه اگه شبکه “موسیقی” داشته باشیم مردم اینقدر جذب ماهواره نمیشن.

    خداییش دلم به حال این صدا و سیما میسوزه…

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آبان ۶ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۴۴:

    منم اول مثل شما فکر می‌کردم مجتبی جان؛ اما فهمیدم اشتباهِ این‌جوری فکر کردن. می‌دونی چرا؟
    چون وقتی می‌گیم صداوسیما با یه نفر طرف نیستیم. بلکه با یک سازمان بسیار عریض و طویل، با امکانات و نیروی بسیار زیاد و بودجه‌ی کافی مواجه هستیم. با این اوصاف اصلاً دور از انصاف نیست که انتظار داشته باشیم یه تنه کلی کار انجام بده و اونی باشه که باید. من موافق جذب به وسیله‌ی رقص و آواز نیستم و این مطلبم فقط درباره‌ی مضرات تبلیغ اشتباه دین بود.
    ما نباید حداقلی فکر کنیم باید آرمان‌نگر باشیم.
    در مورد انتقادِ‌ بدون پیشنهاد هم کاملاً باتو موافقم. من پیشنهاد هم داشتم ولی چون طولانی می‌شد نگفتم. نزار القطری رو که می‌شناسی، مداحِ معروفِ “انا مظلوم حسین”. با اون‌همه استعداد، داره برای بچه‌های کار می‌کنه. یک شبکه‌ تلوزیونی راه انداخته به اسم “الهدهد الفضاییه” مخصوص بچه‌های شیعه. فکر کنم کلاً بودجه‌اش به اندازه‌ی رادیو دزفول نباشه ولی کافیه مقداری از برنامه‌هاش رو ببینی. هم به شدت پرمعنا، هم به شدت جذاب. (البته مبتنی بر فرهنگ خاص شیعیان کویت)
    http://www.hodhod.tv/montajat.php
    تازه این در صورتی هست که صداوسیما رو محدود کنیم به صداوسیمای یه گروهِ اکثریت خاص در جامعه والا صداو سیما باید صداوسیمای ضدانقلاب‌ها و معترضین و مخالفین اسلام و همه باشه و با حفظ اصول برای همه برنامه داشته باشه

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ آبان ۶ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۴۵:

    سلام علیکم
    چون در کامنت بالایی عرض کردم که با آقای صفا موافق هستم با اجازه شما در جواب شما هم مطلبی عرض کنم
    من شخصا به هیچ وجه منکر تلاش هایی که در صدا و سیما می شود نیستم؛ اما دلایل زیادی هم برای گلایه از این رسانه ملی دارم.
    گذشته از اینکه در این شرایط هجمه های رسانه های خارجی باید به فکر ایجاد برنامه های بانشاط و جذاب بود و صرفا از کپی کاری اجتناب کرد نگرانی من چیز دیگری است:)
    نمی دانم که دور و بر شما بچه های کم سن و سال و مخصوصا دختر بچه هست یا نه؟ اما گاهی که همراه برادر زاده هام برنامه های تلویزیونی را تماشا می کنم دائم به این فکر می کنم که این رفتار یا حرف چه اثری بر ذهن این بچه ها بر جای میگذاره. به چشم های کنجکاوشون که نگاه می کنم با خودم می گویم که در کدام گوشه ناخودآگاهش دچار دوگانگی میشه میان چیزی که سعی می کنیم در خانواده بهش بدیم و چیزی که ای ازین برنامه ها دریافت می کنه
    انتظار من و امثال من که به جز شبکه های رسانه ملی مخاطب شبکه دیگری نیستیم خیلی بیش از این حرف هاست
    :)

    [پاسخ]

    روان نويس پاسخ در تاريخ آبان ۶ام, ۱۳۹۰ ۲۰:۰۶:

    لینکى که شما گذاشتید از نظر ظاهر که مشابه برنامه هاى ماست. حتى به جرئت مى تونم بگم کپى شده ى برنامه هاى ماست.
    اما محتوا رو هنوز ندیدم.

    [پاسخ]

    مثبت اس ام اس پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۴۶:

    گفتید: “تازه این در صورتی هست که صداوسیما رو محدود کنیم به صداوسیمای یه گروهِ اکثریت خاص در جامعه والا صداو سیما باید صداوسیمای ضدانقلاب‌ها و معترضین و مخالفین اسلام و همه باشه و با حفظ اصول برای همه برنامه داشته باشه”

    منظورتون از اصول چیه؟!! اگه بنا باشه برنامه های ضد انقلابی و حتی ضد اسلام پخش بشه، دیگه اصولی باقی نمیمونه که بخواهد حفظ بشه!

    زدن حرفای متناقض از شما بعیده…

    ده ها شبکه ضد انقلابی و صدها شبکه مخالف اسلام کمه حالا باید صدا و سیمای ما هم بخشی از ساعات پخشش رو برای اونا اختصاص بده؟!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۱۹:

    می‌دونستم با نوشتن این جمله برداشت اشتباه می‌شه :)
    ببینید هر برنامه‌ایی که ساخته می‌شه یه مخاطبی رو هدف قرار می‌ده. حرف من اینه که صداوسیما برنامه‌‌هایی رو باید داشته باشه که هدفش ارتقاء و ایجاد روشنگری برای این اقشاری که اسم بردم باشن.
    یعنی یه جورایی مثلاً پاسخ به شبهات و دغدغه‌هایی که در ذهن اینها هست. فیلم یا سریال یا هرچیزی دیگه که به صورت بسیار ظریف و با تکیه برناخودآگاه افراد، باعث بشه یک گره ذهنی از این افرادی که نام بردم باز بشه.
    یا برنامه‌ایی که با ظرافت کامل، روحیه‌ی امید رو در کسانی که به دلایل مختلف ممکنه ناامید شده باشن از این انقلاب رو زنده کنه و هزار مثال دیگه.
    الان به نظر من برخی اقشار جامعه نادیده گرفته می‌شن و هیچ گونه برنامه‌ریزی جهت جذبشون وجود نداره.
    چطور منِ طلبه‌ی پاپتی دو کلوم در بین برخی جاها سخنرانی می‌کنم فوری مشاهده می‌کنم تغییر رو در ذهنی که صددرصد مخالف اسلام انقلاب بوده ولی صداو سیما با اینهمه دک و پز نمی‌تونه چنین کاری کنه؟
    والله این حرفهای من از سرشکم‌سیری و از بیرون نشستن و بگو لنگش کن نیست، از سر درده. دارم با گوشت و پوست خودم درک می‌کنم تشنگی قشر جوان و نوجوان رو به آموزه‌های درست دینی و در عین حماقت‌های فرهنگی صدا و سیما رو

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۱۳:

    الان شما ببین دیگران چقدر ظریف برنامه اینترنتی تلوزیونی سینمایی و غیره دارن برای جذب مخاطب ایرانی به سبک زندگی غربی.
    اما تلوزیون ما در مقابل آیا برنامه ایی داره برای جذب مخاطبان؟ برنامه ایی که مخاطب رو از پای ماهواره برداره بکشونه بیاره پای تلوزیون و جذب آموزه‌های ارزشی ایرانی اسلامی کنه؟

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ آبان ۱۰ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۲۰:

    میشه یک برنامه درست کرد و اظرافت جوانان را تهدید کرد که اگر در دانشگاه شلوغ کنند محروم می شوند .

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ آبان ۸ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۳۲:

    اقای صفا شما نمی تونید پیشنهادی داشته باشید .برای فردی که دنیا را نوعی خاص می بیند و افکارش تمایل تند روی دارد ….تلویزیون فقط باید در خدمت ایدولوژی باشد .البته بعضی وقتها هم یادتان می اید که تلویزیون برنامه هاش غیر طبیعیه ؟ان موقع انتقاد می کنید!ولی به قول این دوستمان که چی ؟اگر تلویزیون دست خودتان بود چی نشان می دادید ؟دوربین را می بردید به یک مسجد ؟و انجا عده ای به شکل خودتان دایما بر علیه امریکا …ال سعود …بحرین …و …و شعار می دادند .
    به نظر من چیزی که اعصاب همه را خورد کرده اینه که احساس می کنیم یک فرد بیداری خواه نظریات و مواضعش را دایما با ادبیات سطح پایین در حال بیان کردن در تلویزیونه . این اتفاق بعد از انتخابات افتاد .از این رو من دیگه نتونستم مثل خیلی ها به تلویزیون ایران نگاه کنم .این اشتباهی بزرگ بود که یک قشر سیاسی تمامیت خواه انجا را کرد تریبون خود .
    تمام برنامه ها در جهت خواستهای اقلیت طرفدار این جناح ساخته می شود .
    ما شرایط بدی را در این مورد داریم تجربه می کنیم .

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ آبان ۹ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۱۸:

    ما نباید حداقلی فکر کنیم باید آرمان‌نگر باشیم
    ……………………………………………………………
    اتفاقا ارمانگرا بودن اجتماع را از حقایق دور کرد .انقلابی بودن و ارمانگرا بودن به شکلی که شما به ارث بردید جفایی است در حق مردم .

    [پاسخ]

  5. ن.خ گفت:

    سلام
    آقای صفا حرف دل منو زدید
    باورتون نمیشه روزهایی که شهادت هست پارسای ما اصلا طرف تلویزیون نمیره.
    امروز صبح پارسا دقیقا این جمله رو گفت وقتی تلویزیون رو روشن کرد: مامان امروز هم شهادته؟
    و چقدر عذاب آور هست وقتی پاسخ مثبت باشه
    پخش کارتون هایی که همه روزه از تلویزیون پخش میشه مشکلی داره که در روزهای عزاداری حتی اون رو هم پخش نمیکنند؟ نگاهی به انیمشین های نسبتا تکراری که تقریبا از تمام شبکه های استانی هم پخش میشه و متاسفانه آنچنان که باید هم بیننده نداره.حداقل در بچه های دور و بر خودم که طرفدار نداره.
    حالا اینکه چرا برنامه کودک رو کاملا سیاه پوش کرده بودند رو باید از کارشناسان خبره!!! گروه کودک پرسید
    نه به جمعه های دیگه که کلاس رقص و حرکات موزورن میذارند و نمیشه بچه رو چند دقیقه نشوند و نه به این روزها

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۰۳:

    قابل توجه دوستانی که فکر میکنن فقط امیرعلی این مشکل رو داره

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۰۴:

    البته اصلاح میکنم مشکل نه! دغدغه

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ آبان ۸ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۳۶:

    قابل توجه کسانی که فکر می کنند اینجا می شه بحث در مورد امور مهم کرد .در حالیکه ۹۰ درصد مشتریان اقای صفا بانوان بیداری هستند !!!!

    [پاسخ]

    ن.خ پاسخ در تاريخ آبان ۸ام, ۱۳۹۰ ۲۲:۳۵:

    :)
    آقا هومن حواست باشه آدم یه بانوی بیداری باشه بهتر از مردی هست که به خواب رفته
    پسر خوب! حواست باشه حریم و حرمت خودت رو حفظ کنی!
    حالا که حرفات رو زدی و به قول یکی از دوستانت جو دادی بدو برو قا قا لی لی ات رو بخور.آفرین پسر خوب! لباس گرم بپوش یه وقت سرما نخوری.هوا سرد شده.شب ها قبل از خواب مسواک هم یادت نره پسر جون!

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ آبان ۸ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۱۰:

    آقا هومن
    اگه مشکلی با الفاظ داری اینطوری فکر کن که ما به قول معروف مردانه پای آرمان هامون ایستادیم و با این حساب از خیلی ها مردتریم

    خیلی ها که پشت کلمه ها قایم میشن و آسمون ریسمون به هم میبافن
    در آخر هم اگه قانع نشدی
    کلا همینیه که هست:)

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ آبان ۹ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۲۴:

    برای من جالبه تمام بانوان بیداری اینجا هستند .کسانی که وقتی انسان نگاه بی روح شان را می بیند فکر می کنه که میت دیده .در حالیکه خانمهای ایرانی واقعا برازنده و سرامد بودند اکنون به این مسخره بازی و افت شرم اور رسیدیم ..

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ آبان ۱۰ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۴۶:

    فکر میکنم لازمه جناب صفا یک بار دیگر درجه علمی و مدرک دانشگاهی و سابقه پژوهشی کاربران بیداری را بدون ذکر نام اعلام کند

    [پاسخ]

    روان نويس پاسخ در تاريخ آبان ۱۰ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۰۲:

    ببخش شما مثل بوم نقاشى البته از نوع برجسته براى شما نیستند اینهایى که اسمشون رو گذاشتید بانوان بیدارى.

    [پاسخ]

  6. حیف این نظر کارشناسانه و از سر سوز و اخلاص که مدیران بی کفایت آقای ضرغامی نمی بینند و نمی خوانند.

    [پاسخ]

  7. با افراط و تفریط صدا و سیما موافقم. با کامنت اس ام اس مثبت هم موافقم.
    اما شما چه پیشنهادى دارید؟ یادم هست چند بار به برنامه هاى کودک ایراد گرفتید که مطابق آموزه هاى دینى نیست؟ اما نشد توصیف کنید برنامه ى مورد نظر شما به چه صورت باید باشه.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۳۲:

    من تا حالا فقط دو بار در مورد صداوسیما نوشتم.
    یکی همین متن و دیگری این:
    http://24tir.ir/?p=4202

    الان فعلاً چیزی که مشخصه و مفهوم این نوشته‌اس، اینه که این نوع فعالیت اشتباه. درست؟
    اما پیشنهاد و چجوری بودنش رو من نمی‌تونم بگم. الی‌ماشالله در این مملکت دکتر روانشناس و متخصص کودکان و رسانه هست،‌ فکر می‌کنم اگر به واقع بخواد کاری انجام بشه و نه فقط در حد رفع تکلیف باشه، خیلی کار سختی نیست.
    برنامه‌ی مورد نظر من که نه، بلکه اون چیزی که عقل می‌گه باید جذاب و در عین حال مفهومی باشه. نه جذابیت فدای مفهوم بشه و نه مفهوم فدای جذب.

    [پاسخ]

    روان نويس پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۵۳:

    آقاى صفا یادم هست دو بار دیگر هم در بین متن به عموها و خاله ها و برنامه ى کودک انتقاد کردید. یک جور حالت کنایه اى داشت. مخصوصا عمو پورنگ و من ازتون خواستم دلیل بیارید. نمى دونم یادتون هست یا نه.
    این جا یک بحث پیش میاد. اگر به کارشناسى شدن اعتقاد دارید مطمئن باشید این برنامه ها رو هوا ساخته نمى شوند. پس جاى انتقاد نیست. اگر انتقادى صورت مى گیرد باید یک فضاى کلى مطلوب مورد نظر هم ارایه بشود تا کمى کار راحت تر باشد.
    مثلا شما ترجمه ى یک قسمت از برنامه هاى نزار قطرى رو بگذارید تا بفهمیم چه مى گویند که مورد توجه شما قرار گرفته.

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ آبان ۹ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۲۵:

    اتفاقا مطمئن باشید این برنامه ها شدیدا رو هوا ساخته می شن.
    کافیه فقط دو سه نفر از برنامه سازهای نه فقط کودک بلکه تلویزیون رو بشناسید تا متوجه بشید پشت پرده این مسئله کیا هستن و چه تخصصی دارن و سوادشون در چه حده.

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ آبان ۸ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۴۱:

    بی حساب کار کردن از خصوصیات همفکران شماست .این در تمام حوزه ها دیده می شه .این جملات هم که الی ماشاله دکتر روانپزشک داریم به درد جامعه ما هم نمی خوره …این دکتر ها باید اول بفهمند که چگونه جماعتی از تقصیر دشمنی مثل صدام براحتی می گذرند و لی سپس بچه هاشون در هشت سالگی یاد می گیره بگه مرگ بر امریکا ؟
    نوعی کمدی !!که قابل درک نیست .

    [پاسخ]

  8. یه ایرانی گفت:

    مرد مؤمن باز شما این گزینه رو داری که بزنی یه کانال دیگه و یا خودت سعی کنی بچه رو سرگرم کنی تا از عُنُقی در بیاد، مای بدبخت خونمون خیابون نیلوفر بود (البته جز توریستها و یا غریبه ها از شهرهای دیگه کسی اسم رسمیش که شهید صابونچی، البته اگه اشتباه نکنم، هست رو اسم نمیبره، اینم از مصادیق بد نام کردن شهداست) و خیابون نیلوفر نزدیک مصلّاست. در ایّام عزاداری و یا ماه رمضون یک ساعت قبل از ازاذانهای ظهر و مغرب و تا یک ساعت بعدش از بلندگوهای مصلّی با حدّاکثر ولوم ممکن پند و دعا و اذان و زیارت و انواع و اقسام پخش میشه و در خانه از هر صدایی بلندتره جوری که زندگی فلج میشه یعنی دو تا دو ساعت در روز هیچ کاری نمیشه کرد حتّی خواب …
    من یه روز زنگ زدم به روابط عمومی مصلّی و با هزار ترس و لرز با ادب کامل و اینکه بلاخره همه مسلمونن ولی یکی مریض داره یکی بچّه کوچیک داره میشه لطف کنین یه مقدار کم کنین…
    بعد از وصل شدن به مسئول مربوطه ایشون گفت آقا میدونیم خودمون (معلوم بود بنده خدا خودشم سرسام شده حتماً) ولی هیچ کاری نمیشه کرد چون دستور از مقامات خیلی بالاست…
    حالا از این هم بگذریم که بنابر شنیده ها از همسایه ها از قویترین پارازیت اندازهای سپاه روی دکلها و گلدسته های مصلّی نصب هست و بعد از بیخوابیهای مکرّر که داشتم رفتم دکتر مغز و اعصاب و کلّی معاینه و آزمایش آخر عامل اصلی همین پارازیتهای مؤذّن وش سپاه عزیز بود که مارا مستفیض میکرد…
    ای آقا از کجاش بگه آدم … چند سالی هستیم بعدشم خلاص… خدا به داد این بچّه ها برسه، وگرنه ما که تو موشک بارون و بمبارون و تحریم و کوپون و صداوسیمای داغون و مدارس… ولش کن

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۴۱:

    این حرفی که می‌خوام بزنم بجز “اذان” هست. یعنی “اذان” شامل حال این حرف نمیشه.(البته خوب طبیعتاً اذانِ متعارف منظورمه).

    اگر این‌هایی که شما می‌گی مسلمان هستند و اعتقادات دارند باید بدونن این کارشون (پخش صدایی غیر از اذان) حتی اگر یک‌نفر رو اذیت کنه حرامه.

    [پاسخ]

    یه ایرانی پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۴۶:

    ۱٫ اسم شهید خیابون رو اشتباه گفتم شهید صابونچی اسم اسلامی خیابون مهناز بود، اسم اسلامی خیابون نیلوفر شهید عشقیار هست.
    ۲٫ اذان (مخصوصاً اذانهای اساتید مؤذن زاده و آقاتی) و ربنّا (هم که اعلاش ربّنای استاد شجریان هست) جزو خون ما ایرانیهاست و اصلاً اگر چندوقت نشنویم (حدّاقل خودم) احساس خلأ میکنم.
    منظور من مقدّمه و مؤخّره هایی بود که به بهانه اذان (خود اذان حدّاکثر ۵ دقیقه طول میکشه) ۲ ساعت تمام سعی در ایجاد تنفّر در ساکنان اطراف مصلّی از هر چه دین و ایمون رو میکرد.

    [پاسخ]

  9. عشقستان اسماعیل گفت:

    سلام
    یاد اون بزغاله های سفید و خوشگل معاویه افتادم
    قضیه اش رو حتما همه می دونن

    البته علاوه بر صدا و سیما ضاهرا این موضع دامن گیر نشر کتاب هم شده
    دیروز کتابی را در مورد دفاع مقدس می خواندم
    داستان کوتاه بود و به تکلیف برای کلاس داستان نویسی
    اما بعد از یک هفته هر چه کردم نتوانستم تمامش کنم
    حالم از این همه شعار به هم می خورد
    شعاری که با یک جو عمل نشان داده نشده بود

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۴۷:

    حالا اگه ندونیم نمی شه شما تعریف کنید؟
    :دی

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۱۱:

    شنیدم: سر بازای معاویه هر روز بره های سفید و خوشگل رو در خونه کسانی که بچه ی زیر ۵ سال داشتن تحویل می دادن و می گفتن معاویه برات فرستاده
    شب که بچه حسابی به بره انس گرفت و باهاش بازی کرد و دل دادن بهش، می آمدن و تحویل می گرفتن
    وقتی نیمه شب بچه بیدار میشد و بهانه ی بره رو می گرفت خانواده دستور داشتن بگن علی اومد برد
    فردا صبح دوباره بره می آمد یعنی معاویه می آورد
    و شب دوباره می رفت

    مدتها فکر می کردم آخر چه طور میشه مردم شام کسی رو که ندیدن و نه میشناسن این همه بهش کینه داشته باشن
    تا اینکه
    این ماجرا رو جایی خوندم

    یه روز تولد امام باقر برای سه تا جغله ی رفیقم که سه قلویند یه خر گوش هدیه گرفتم به بهانه تولد
    اون روز و تو اون صحنه باید می بودید و می دیدید
    تازه بعد از این قضیه اهمیت موضوع رو به شکل عملی فهمیدم:)

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۴۳:

    ممنون از توضیحاتتون.
    این ماجرا رو نشنیده بودم تا حالا.

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۵۳:

    قابل نداشت
    راستی میهن بلاگ کشت تا اجازه داد اون شعر حضرت عباسی رو برات بنویسم:)
    عین این عکس رو من از دست قلم شده آوینی یه جایی دیدم

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۳۲:

    چرا کشت؟ چی کار کرد؟ بگو تا برم سراغش. :-)
    عکس های اینجوری خیلی زیاده. اما نمی دونم عکاس این عکس چرا این و بیشتر از صدتا عکس دیگه رو بیست و چند سال توی گنجه قایم کرده بود!

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۱۱:

    خیلی چیزا تو گنجه ها هست و قایم شده…..
    کاش……..

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ آبان ۸ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۴۴:

    اینها هم که با دیدن هر چیزی یاد معاویه و یزید می افتند !انگار که در گذشته زندگی می کنیم .

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ آبان ۸ام, ۱۳۹۰ ۲۲:۵۰:

    گذشته مایه ی عبرته
    البته اگر چشم بینا و گوش شنوا وجود داشته باشه
    و مثل حضرتعالی با چشمی نگاه نکنیم که نمی بینه و با گوش که نمیشنوه

    [پاسخ]

  10. عشقستان اسماعیل گفت:

    راستی امروز تولد شهید علم الهداست

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۲۱:

    ۵۳ سال پیش همچین روی مصادف با شهادت امام کاظم علیه السلام بوده

    [پاسخ]

  11. jack گفت:

    خوب این مطلب ۵۰ در ۵۰ است باید حسابی روش کار بشه با توجه به حجم زیاد مخاطب و سلیقه های رنگارنگ مردم….

    [پاسخ]

  12. ناشناس گفت:

    mbc3 ؟
    مگه امت حزب الله هم ماهواره نگاه می کنند؟
    پس فقط مردم نامحرمند؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۲۹:

    اون تیکه واسه من اتفاق نیفتاده بود، بلکه حدس می‌زدم قطعاً دیگرانی که ماهواره دارن این کار رو می‌کنن.
    عارض به حضور شما هم که منِ وبلاگ‌نویس اگر ندونم دور و اطرافم چی هست و چی نیست که به درد لای جرز دیوار هم نمی‌خورم که :)‌

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ آبان ۸ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۴۷:

    اقای صفا پس چرا در بیشتر موارد انکار می کنید که اطرافتان با شما متفاوت است ؟وبلاگ نویسی شما برای بیان این حقایق نیست .شما هدفی در مقابله با خواست بر حق همین اطرافیان دارید .

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ آبان ۹ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۲۵:

    اقای صفا شما ببخشید اینها عادات وبلاگ نویسها را نمی دانند .می دانید که اگر من متوجه نبودم قبل از این ازادیخواه پرسیده بودم .
    ولی اقای صفا با تمامی که از همه چیز خبر دارید …هنر می خواهد این همه انکار .

    [پاسخ]

  13. نقدهای بسیاری به صداوسیمای کشور وارد است و همه شاهد نقاط ضعف کمرنگ و پررنگی هستیم که خدا میداند همگی ناشی از ضعف حرفه ای هستند و یا اغراضی هم همراهشان است.
    ولی نقد هم باید علمی باشد و هم منصفانه. ممکن است بفرمایید در یک برنامه ی تلویزیونی کودکانه به نظر شما چطور باید مفهوم شهادت امامی را برای کودک مطرح ساخت؟ راه پیشنهادی شما برای جمع بین روایت معصوم (ع) مبنی بر شادبودن در شادیهای اهل بیت و غمگین بودن در غم های اهل بیت، با تهیه ی محتوایی مناسب برای یک برنامه ی کودکانه چیست؟ آیا واقعا روش صحیح تربیتی در قبال کودکان تنها شاد نگه داشتن آنهاست؟ اگر چنین است پس همراه بردن کودکان در مجالس عزاداری و هیئت های اهل بیت علیهم السلام هم مذموم است!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۲۶:

    به دوست دیگه‌ایی عرض کردم، من اصل بحثم اشتباه بودن این نوع برنامه سازی هست. و اینکه ساده انگاشتن کار فرهنگی.
    من هم دغدغه‌ام ترویج فرهنگ غنی تشیع هست، ولی به نظر شما این نوع کار باعث ایجاد حزن مورد نظر ائمه در دل کودک می‌شه یا باعث دلزدگی و فراری دادن اون؟
    صداوسیما شده مثل اون کسی که بالا منبر بود واسه اینکه از مردم اشک بگیره، موقعی که چراغ‌ها رو خاموش می‌کردن سنگ ریزه می‌زد به سرشون! آخه چطوری فکر می‌کنن با سیاه‌پوش کردن، حزن ایجاد می‌شه؟
    آیه الله بهجت وقتی کودکان رو می‌برد حرم امام رضا، مقید بودن در دستانشون خوراکی قرار بدن تا جذابیت ایجاد کنه. من شک ندارم اگر کسی این کار رو در حرم انجام بده فوری مواجه می‌شه با افرادی که می‌گن ای بابا قباحت داره تو حرم غذاخوردن.
    علمای قدیم ما در مساجد درخت گردو می‌کاشتن تا بچه‌ها به بهانه‌ی اون بیان مسجد و هزار نوع کار دیگه که باید با ظرافت انجام بشه. اساساً مرگ در کار فرهنگی وقتیه که ما مستقیم اون رو انجام بدیم. کار فرهنگی یک کار کاملاً زیر پوستی‌ه. نه کار ظاهریی که فراری بده افراد رو.
    اون بحث همراه بردن کودک در مجالس ائمه که بسیار هم خوبه، خیلی فرق می‌کنه با این نوع کارِ صدا و سیما. همون همراه بردن هزار و یک ظرافت داره که اگر رعایت نشه قطعاً‌ اثر تخریبی‌ش بیشتر از اثر مفید‌ش میشه.

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۱۱:

    البته غم و افسردگی و رخوتی که اینا دارن کجا، نشاط معنی و حزن سکر آور روضه ها و اون انرژی و نشاطی که آدم از هیات‌ها میگیره کجا. اینا هیچ تناسبی با هم نداره

    [پاسخ]

  14. امــــت گفت:

    جناب صفا ممنون از لینک مطلب وبلاگ “امت امام خامنه‌ای”
    موفق باشید
    یاعلی(ع)

    [پاسخ]

  15. حر گفت:

    ای بابا! از مدیری که توسط ضرغامی‌ای که خودش توسط … منصوب شده باشه، چه انتظاری شما!!

    [پاسخ]

  16. حسن کهریزی گفت:

    اینکه انتقاد فراوان به صداوسیما هست هیچ شک و شبهه ای نیست

    اینکه کار رو بجایی برسونیم که دوست حزب اللهی ما هم از اینکه تلویزیون روز شهادت امام جواد(ع) اننظار داره روند بزن و بخون و رقص روزهای دیگه ادامه پیدا کنه دیگه اوجشه

    ولی آیا ما هم باید تربیت عزیزانمان رو بدهیم بدست صداوسیما و بدتر از اون ماهواره

    آقا حتی استفاده از ماهواره برای دیدن برنامه های قرآنی جایز نمی دونند چه برسه به چیز دیگه
    http://velayat-faqih.mihanblog.com/post/350

    شبکه هدهد هم اسپانسر مالی قوی داره دفتر آیت الله سیستانی هستش

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۰۳:

    اولا کسی انتظار نداره روز شهادت امام جواد علیه السلام برنامه دارو دور پخش بشه
    آیا یه کارتون کارشناسی شده با تصاویر زیبا فقط برای فهماندن مفهوم جواد حق کودکان ما نیست

    چند سال پیش روز شهادت امام جواد علیه السلام توی مهد کودکمان به بچه ها هدیه دادیم
    بابای یکی از بچه ها که اتفاقا دکترای تعلیم و تربیت و از سادات اولاد زهرا هم هست
    موقع تحویل گرفتن بچه اش گفت : باز چه خبره؟
    گفتم یعنی نمی دونید؟ شهادت امام جواده امروز
    گفت شما روز شهادت هم به بچه ها هدیه می دید؟
    گفتم : پس چه طوری بفهمیمانیم جواد یعنی چی؟

    اصلا میشه از کار های خود بچه ها گزارش تهیه کرد
    اصلا تر الان بچه هایی که پدرانشان نام جواد را بر آنان انتخاب می کنند چه حسی نسبت به نامشان دارند

    از حقوق فرزند بر والدین این است که نام نیکو برایش بر گزیند این حق در اغلب روایات هست

    همیشه و همه جا گفتم : نامی بر گزینید بر کودکانتان که کودک در زندگی تکیه گاهی داشته باشند

    خب این جواد(ع) که نمی شناسیم چگون می تواند تکیه باشد

    تازه این امام جواد (ع) است
    به امام زمان که برسیم که اوضاع بدتر هم هست

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۰۷:

    در یکی از کلاس ها معیار کتاب خوب (کتاب کودک) را داده و از دانشجویان خواستم کم اشکال ترین کتاب را انتخاب و نقد کنند
    گفتم کتابی باشد که بی دغدغه به دست بچه هایتان بدهید
    در مورد امام زمان علیه السلام کتابی رسید که چنان امام را بد و بد و بد معرفی کرده بود که فقط محکم زدم توی سر خودم
    بچه ها گفتن : آخه اگه کتاب این همه اشکال داره که شما میگی پس چه طوری مجوز چاپ گرفته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    همانطور که برخی از برنامه های کار شناسی نشده صدا و سیما
    چادر سر کردن ها کذایی مجریان کودک شبکه قرآن …..

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۰۹:

    من یک جایی گفتم، به بچه‌هاتون یاد ندید که امام زمان با شمشیر میاد. یاد بدید که امام زمان با لبخند و گفتگو میاد؛
    کلی سروصدا شد که شما چرا داری اسلامی غیرجهادی رو ترویج می‌کنی! :)

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۱۵:

    :)
    عجب
    خب باید می گفتید امام زمان با لبخند و شمشیر میان
    شمشیر برای عده ای قلیل/ لبخند برای دنیا

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۱۶:

    الان مثل اون روز که تو کلاس زدم تو سر خودم بزنم کله خودمو به دیوار ؟:))))))
    اون هم دقیقا بحثش همین بود
    تنها توی بیابون هاست
    مشغول دعاست

    من نمی فهمم امامی که توی بیابون هاست تازه اونم تنها
    و کارش هم فقط دعاست به چه درد من می خوره؟؟؟؟؟؟؟
    تازه این با کدام روایت امام زمان می خونه که بارها فرمودن در میان شمایم.. برایتان دعا می کنم… هیچ عملی از شما از چشمم پنهان نیست… باید کاری کنید که به محبت ما نزدیک شوید و ….. (روایات نقل به مضمون)

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۲۰:

    اینم برای غربت حضرتش

    روزی می آیی
    در یک دستت ذوالفقار
    و در دست دیگرت یک دسته گل نرگس
    و نصیب من
    نمی دانم از کدام دست تو خواهد بود
    من با همه ی بدی ام
    به بوی نرگس مستم
    نصیبم از هر دست تو که باشد مهم نیست
    مهم این است که بیایی

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ آبان ۹ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۲۷:

    از نظر شما مومن باید دنیا را به هم بزند .این تند روی است .

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۰۳:

    حسن جان، واقعاً نمی‌فهمم چرا “تذکر اینکه اشتباهه روز شهادت صرفاً این کار‌های ساده و نمادین رو انجام بدیم” تعبیر می‌شه به اینکه من گفتم ” روز شهادت باید همچنان بزن و برقص برقرار باشه”.
    چرا صفر یا صدی نگاه می‌کنیم. من می‌گم روزهای مناسبتی بهترین زمان برای کار هست اما به چه نحو؟ چون آقایون تنبل هستن و نمی‌تونن کار فاخر و درست انجام بدن برمیدارن همه جا رو سیاه می‌کنن یه مجری سیاه‌پوش غمگین و افسرده!!! رو می‌فرستن رو آنتن یکی رو میارن کاردستی یاد بده بعد گروگرو هم حدیث می‌خونن. خوب اگر کار فرهنگی اینقدر ساده بود که وضع جامعه‌ی ما این نمی‌شد.

    من هیچ مشکل شخصی در تربیت “زهرا خانم” ندارم و فکر می‌کنم کاملاً مشخصه که جزء به جزء چیزی که تعریف کردم اتفاق نیفتاده بلکه با تعمیم دادن اون به خوبی فهمیدم که در کشور حتماً برای دیگران همچین چیزی اتفاق می‌وفته. من و شما چه بخوایم و چه نخوایم بخش بسیار بزرگی از تربیت فرزندان این کشور در اختیار صداوسیما قرار داره. من نگران اون بخش هستم.

    واسه ماهوراه هم عرض کردم، نه من دارم، نه نیگا می‌کنم، نه هیچ چیز دیگه، ولی می‌دونم خیلی از کسانی که دارن در چنین موقعیتی این کار رو می‌کنن :)

    [پاسخ]

    حسن کهریزی پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۲۱:

    من با این کاملا موافقم که این نحوه غلطه
    ولی مشکل زهرا خانم شما هم فقط اون نیست. یک بخشی هم عادت کردن به این برنامه های زرد روزهای دیگه است که باید با mbc رفع بشه

    من که متوجه نشدم شما داشتید اینجا تعمیم می دادید و حتی اگر از ماهواره استفاده هم می کردید ذکر اون در اینجا ترویج یک گناه بود

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۰۷:

    اگر این رو در تلوزیون کسی میگفت یا در یه جای خیلی عمومی شاید میشد بگی ترویج اما به نظرم در این فضای مجازی که همه از همه چیز خبر دارن نمیشه گفت ترویج گناه

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۱۷:

    :)
    گاهی وقت ها نویسنده یک متن برای بیان کامل مطلبی که در ذهن داره ناگزیر از آوردن مثال هست. این مثال نه الزاما به معنایی تایید این عمل هست نه به معنای تجربه چنین موقعیتی
    یک جور ابزار هست برای بیان مطلب
    قبول ندارید آقای کهریزی؟

    [پاسخ]

    حسن کهریزی پاسخ در تاريخ آبان ۸ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۳۴:

    باز هم می گم این متن رو که من خوندم اصلا چنین حسی که این مثاله یه حتی تعمیمی به کل جامعه حس نکردم
    در حالی که با هر نوع مثال آوردن هم مخالفم

    یادمه آقا در انتقادی رد صداوسیما در بحث حقوقی مهریه و… می فرمودن برای مثال هم بگید ۱۴ تا و…(قریب به مضمون)

    [پاسخ]

    حسن کهریزی پاسخ در تاريخ آبان ۸ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۳۸:

    آقا رضا ما وقتی که گناهی می کنیم بازگو کردنش حتی برای یک نفر هم حرامه چه برسه به اینترنت

    [پاسخ]

  17. ن.خ گفت:

    بزرگواران لطفا کمی انصاف!

    [پاسخ]

  18. حمید گفت:

    سلام/ دستت درد نکنه/ جانا سخن از زبان ما میگویی.

    [پاسخ]

  19. سید گفت:

    http://tavosebehesht.blogfa.com/
    چکار کنیم چوپانان دارن صدا . سیما را میگردانند

    [پاسخ]

  20. فطرس ملک گفت:

    سلام جناب صفا

    دیروز دقیقا توی خونه ما همین اتفاق افتاد
    برادرزاده کوچیکم همین حرفو زد
    منم همه کانالای تلوزیون رو چک کردم و دیدم بچه راست میگه
    خیلی متاسف شدم
    بالاخره سعی کردیم جور دیگه ای بچه رو سرگرم کردیم
    ولی با کمال تاسف برنامه های صدا و سیما برای مناسبتها هم خوب طراحی نشده یا هیچ برنامه ای نداره یا برنامه های مثلا خوبش هم سرشار از بی اخلاقی بی مضمونیه( :) چی گفتم)
    من که شدیدا منتقد صدا و سیما هستم

    [پاسخ]

  21. ناشناس گفت:

    پخش اذان وسط برنامه کودک اون موقه ها که روزی ۱ ساعت برنامه بود از این هم بدتر بود

    [پاسخ]

  22. hossein گفت:

    من فکر کنم توی صداوسیما قحط الرجال هم هست چون یه نفر هست که چارپنچتا شغل رو یه جا داره.هم اخبارگوئه هم تهیه کننده گزارش ورزشیه هم سمت اجرایی داره و … آخه من نمیدونم یه نفرچندتا کارو میتونه همزمان انجام بده.فوتبالم که فقط بارسا یا استقلا و پرسپولیسه آخه اینم شد انصاف.بابا به خدا بقیه هم دل دارن.بعدهم دوربین خبرساز میاد ضرغامیو موقعه رفتن به استادیم نشون میده .آخه اینم شد دلیل بر مردمی بودن وانصاف فوتبالی.یه کم به خودتون بیاید. :?

    [پاسخ]

  23. ناشناس گفت:

    نرود میخ اهنین در سنگ!!!!!!!!! نمیدونم چطوره که روزای ولادت و شا د یاد هیچ کدوم از اقایون نمیوفته!!!!!!!!!!!

    [پاسخ]

  24. وقتى با برداشت تعطیلى هاى تولد وتعطیل کردن شهادت ها فرهنگ سازى مى کردند بایدفکر اینجا رو هم مى کردیم و مى کردند.
    خیلى مسخره است که مثلا روزمیلاد امام رضا که سالها مثل عید بزرگ تعطیل بود برداشته شد و شهادتش شد تعطیل!

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ آبان ۸ام, ۱۳۹۰ ۲۲:۵۶:

    البته روز میلاد امام رضا(ع) ما برای مهمان داری تعطیل بودیم ها :)

    [پاسخ]

  25. mehdip123 گفت:

    عزیزم شما چرا راه سخت رو میری! چرا به سبک کشورهای دیگه ما ایرانیها تلویزیون خصوصی نداریم . حتی من شنیدم همین افغانستان هم رادیوو تلویزیون خصوصی داره برای ملتش.خداییش انصاف بدین بعضی شبکه های ایرانی ماهواره کیفیت برنامه هاش خیلی بهتر ازتلویزیون جمهوری اسلامیه!

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ آبان ۱۰ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۳۰:

    شما مثل اینکه چیزی خورده تو سرتان .اینها اجازه به کسی نمی دهند که یک میلی متر برخلاف چیزی که تعیین شده …کاری کند .
    تلویزیون خصوصی !که چی نشان بده ؟اخبار بدبختی در کشورهای پیشرفته و میز گرد برای تسریع ویزا دادن به متقاضیان پناهنده گی به ایران ؟

    [پاسخ]

  26. محمد گفت:

    سلام. مطلبتان اجمالاً صحیح و منطقی بود.
    شما را با اسم ۲۴ تیر لینک کردم. دوستان داشتید شما هم سری به ما بزنید و ما را لینک کنید.

    [پاسخ]

  27. رضا گفت:

    به نظرم اصلا و ابداً اینجوری نیست که هر کسی ماهواره داره صددرصد ضدانقلاب و خدای نکرده ضد دینه. به هیچ عنوان!
    تعداد بسیار زیادی به خاطر جذاب نبودن و ایده‌ی بکر نداشتن تلوزیون میرن سراغ ماهواره از اجبار و کم کم هم ماهواره ها سبک زندگی غربی رو ترویج میکنن و مخاطبی که بالاجبارو برای سرگرمی رفته جذب شده بدون اینکه بخواد دچار دگرگونی فرهنگی تناقض و خیلی چیزای دیگه میشه.
    ما نباید هی بشینیم بگیم ماهواره فلان ماهواره بهمان! بجای این حرفها باید برنامه عالی و جذاب و مفهومی داشته باشیم. ایده های تازه که بر اساس اون مخاطب جذب کنیم .
    ما همه خودمون میدونیم یه برنامه هایی هم داره یا داشته سیما که مخاطب فراری رو هم حتی مجبور میکنه تلوزیون نگاه کنه اما چرا اینقدر کم هستن؟

    [پاسخ]

  28. حزب اله حزب اله مهره
    سلام
    ممنون ک هستین (:

    [پاسخ]

  29. علی گفت:

    حقیقتش وقتی تیترو عکسرو دیدم حدس زدم که با تندی میخواید از به کاربردن رنگ آبی و قرمز و ساختن کاردستی در روز شهادن انتقاد کنید.. :lol: اما بعد دیدم که نه قضیه برعکسه
    موفق باشید

    [پاسخ]

  30. وحید گفت:

    سلام
    بحث جالبی بود ولی به قول یکی از دوستان از انتقاد بدون راه حل زیاد خوشم نمی آید واصلا این بچه کی قرار است امام خودش را بشناسد؟ راستی چه جوری بشناسد ؟ حتما توی کتاب های معارف دانشگاه یا دبیرستان یا بهتر توی دبستان به یک جمله امام جواد (ع) خوب بودند بسنده کنیم ؟ نه اونا هم برای خودشون دلیلی داشتند ؟ در ضمن یک حرف هم برای شما همه چیز وهمه کس را زیر سوال نبرید …انتقاد شما ازسازمان صداو سیما نیست ازیک کارشناس صدا وسیماست وسلام……که البته من کارشون را بی دلیل نمی بینم….قرار که نیست یک بچه همیشه بخندد باید بعضی موقع ها به یک چیز های فکر کند مثلا امام جواد (ع) کی هستند؟ ممنون از بحث جالبتون

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۲۲:۴۳:

    سلام
    ببین دوست عزیز، من نمی‌خواستم مطلب لوث بشه واسه همین دیگه نگفتم. ولی عصر همون روز باز به طور اتفاقی روشن کردم با این تصویر مواجه شدم:
    کلیک جهت ارجاع به لینک
    پس این نشون از اشتباه یک نفر نیست، بلکه نشون از یک روند و تفکر اشتباه در این سازمانه. دوستان هم منو می‌شناسن تا یه چیزی رو ببینم نمیام بنویسم بلکه وقتی می‌فهمم نهادینه شده و مشکل اساسی هست مطرح‌ش می‌کنم.
    و باعرض پوزش این خیلی حرف اشتباهیه که قرار نیست بچه همیشه بخنده و باید بعضی موقع‌ها فکر کنه. ما نباید که با شکنجه دادن بچه، آموزه‌های دینی و فکر کردن رو بهش یاد بدیم. اصلاً مگر اینجوری یاد می‌گیره؟‌
    خوشحال می‌شم دلایلی رو که در توجیه این کار در صداو سیما در ذهن دارید رو هم بشنوم.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۰ ۲۲:۴۹:

    و البته این برنامه ها فقط تا غروب آن روز خاص پخش میشن و بعدش شکل برنامه ها عادی میشه
    قطعا منظورم این نیست که تا آخر شب این روند ادامه پیدا کنه ولی همون طور که در اولین کامنتم هم گفتم به این فکر می کنم که این اتفاق و اینجور برنامه ها فقط برای پر کردن کنداکتور پخش هستند

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ آبان ۱۱ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۳۳:

    وی اشاره ای به خاطراتش کرد و افزود: ۲۶ سال پیش با یک ساک برزنتی از یک شهرستان کوچک به تهران آمدم و امروز هم اگر قرار باشد حاضرم با همان ساک برزنتی به شهرستان کوچک بروم و باید نماز شب بخوانم که خدایا چگونه این ذره ناقابل را در موقعیتی قرار دادی که عذرخواهیش را مردم بپذیرند.

    حسینی افزود: اگر عذرخواهی من موجب تسکین آلام می شود من از همه شما و مردم پوزش می طلبم. من جز در برابر خدا و خلق خدا مانعی در این کار نمی بینم اما اگر چنین نکردم (استعفا ندادم) ترسم از ریا و فرار از مسئولیت بود.

    …………………………
    این پاسخ های وزیری درو غگو است که با یک ساک برزنتی از روستا به تهران امده .و امروز هم ول کن مقام نیست .
    اقای صفا از ال سی دی منزلشان عکس می گیرد و پدرش هم وضع اقتصادی خوبی دارد .فرزندی را انچنان باهوش بار اورده که اول حقوق بخواند و سپس برود روحانی شود و در مجموعه بتواند خود را وارد جریان قضاوت کند .در حالیکه همین جا نشان می دهد که نمی تواند کوچکترین قضاوتی کند .در اینده هم اگر فردی را بیابد که جرم کرده ولی سلیقه سیاسیش مثل خودش از نوع بیداری است نمی تواند قضاوت کند .اصلا قضاوت بر چه اساسی کند .وقتی تعلق به مردمی دارد که امروز بر علیه ان ها اتهامهای استفاده از دروغ وجود دارد .همین انسانهایی که به نوایی رسیدند هر چند وقت یکبار از مستعضفین دنیا حرف می زنند .
    در حالیکه مردم ایران را مستعضف کردند و باید در اینده جریانی دیگر این استعضاف را نشان دهد و برطرف کند .
    حتما هم ان شهروند مومن ساکن هلند !!!می اید و می گوید اقای عزیز شما تازه به دوران رسیده ای !!!!
    و دوست داریم بدانیم که ایشان در هلند چکار می کنند ؟
    فردی در همین دولت با مدرک دانشگاه پیام نور و فقدان سواد انگلیسی به خاطر خواهر زاده بودن یکی از مسولین به مدیر عاملی یک بخش خارجی بانکی می رسد و برای سه سال به یک کشور خارجی می رود .حتما زن و بچه اش می ایند و مقابل اعتراضات در کامنت های اینترنتی مردم ایران مینویسند شما که تازه به دوران رسیده ای که داری می گویی تلویزیون در ایران بد است ؟
    و سپس همراه با مابقی چنین ادمهای مفت خوری (ببخشید صفت مناسبتری پیدا نکردم برای کسی که حق مردم را می خورد )
    می اید و مسخره می کند مابقی را .
    انگار مردم قبلا تلویزیون ندیده اند و هر گز نباید به این تلویزیون فعلی که قابل نگاه کردن نیست اعتراض کنند .!!
    شرم کنید .در دنیایی که شاهراه اطلاعاتی شفاف وجود دارد پنهان کردن این مسایل ساده نیست .
    مردم از وجود قشری که مفت می خورند و منابع ملی و موقعیت ها را بین خود تقسیم می کنند …ناراحتند .دادشان در امده .
    برویید تحقیق کنید .
    اینکه اینجا مسخره بازی در بیاورید و از نیویورک کامنت برعلیه یک ایرانی گرفتار شده در داخل کشور و به نفع قشر تمامیت خواه بگذارید یک کمدی است .

    [پاسخ]

  31. reza گفت:

    عالی بود یاد بچگی هام افتادم :!:

    [پاسخ]

  32. وحيد گفت:

    سلام
    مطلب جالبی بود منم قبلا با عقل ناقص خودم به این مساله فکر کرده بودم البته جرقه فکر من از جای دیگه بود.
    احتمالا خاطرتون هست که در سالیان قدیم روز تولد امام رضا تعطیل بود و روز وفات ایشون تعطیل نبود اما نمیدونم به چه دلیل به طور یکدفعه جای این دو تعطیلی عوض شد. اعمه اطهار برای تمام ما عزیز هستن و در این موضوع شکی نیست ولی چرا باید اسم این عزیزان به جای اینکه با شادی عجین باشه با عزا و غم و سوگواری اجین بشه ؟

    [پاسخ]

  33. سلام
    خوبی داداش؟
    “بی ترمز” دوباره باز شد
    همین
    شادی روح امام(ره) و شهدا و سلامتی حضرت آقا صلوات

    [پاسخ]

  34. م.طاهري گفت:

    رسانه ملی نیاز به یک برنامه ریزی جامع و سیاست گذاری هدفمند دارد. برای تمام برنامه هایش.

    [پاسخ]

  35. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام.
    چی بگم والا!!!
    شدتی و حدتی با کمبود مواجه است این تلویزیون.مخصوصا اگر مادر جان هم وقتی نداشته باشد (!!!!)تا در کنار فرزند دلبندش بازی کند.آن وقت بچه هم می شود همان شخصیت کارتونی!!!
    یا حق

    [پاسخ]

  36. الغلام گفت:

    اگر شیعه بودی می فهمیدی و به بچه ات می فهماندی شیعه

    یعنی چه

    کار خیلی ها شده کانال های ماهواره و رقص و آواز

    چه فرقیست بین امام حسین و امام جواد

    در محرم ده روز سیاه پوشی ولی روز شهادت جواد الایمه دنبال

    دست و سوت و هوررا

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آبان ۸ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۱۹:

    انشالله خداوند به من توفیق شیعه‌ بودن عنایت کنه

    [پاسخ]

  37. آرش گفت:

    مطلبی که ذکر شده کاملا درسته
    متاسفانه در کشور ما فقط جنبه غم دین اسلامو دوس دارن نشون بدن که این هم دلایل …….. داره
    کجای اسلام با شادی مخالف هستش
    یکی ار اهداف ۱۲۴۰۰۰ پیامبر شاد کردن انسان ها بوده(البته با شادی افراطی مخالف هستش وهم با غم افراطی) که متاسفانه تو کشور ما غمگینی افراطی زیاده که فقط به صدا و سیما مربوط نمیشه :!: :!:

    [پاسخ]

  38. سلام
    هرچند با فحوای کلی مطلبتان موافقم ولی به نظرم صدا و سیمای ج.ا.ا از شبکه ام بی سی خیلی بهتره اخوی!

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ آبان ۹ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۳۱:

    شما به دلایل سیاسی چیزی را تایید می کنید که مطمنا به درد نمی خورد .و این تاییدها جز روش شماست

    [پاسخ]

  39. ناشناس گفت:

    بچه ها از همون بدو بدنیا اومدن هم شادی رو یاد میگیرن و هم غمو و دوتاشم خیلی خوب درک میکنن این حرفی که شما میزنید کاملا بی مورده چون بچه ها باید بفهمند که چرا امروز آدم بزرگا ناراحتن چرا سیاه پوشیدن و…. تا بتونن درک خوبی در آینده از غم و شادی داشته باشن و مقام یه امامی که هزاران هزار مثل من و شما نمیتونه ازش حرف بزنه رو درک کنن خب اگه یه بچه ای ببینه که بزگترا چقدر بی تفاوت هستن و بیخیال فکر نمیکنین تاثیر بدی روی تربیت بچه بذاره؟؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آبان ۸ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۱۸:

    کاملاً با شما موافقم، و چون دغدغه‌ی ترویج فرهنگ تشیع رو دارم، این مطلب رو نوشتم. اما آیا این مهم با صرفاً سیاه‌پوش کردن و اینجور کارها اتفاق می‌وفته؟ یا نه با این کار موجب فراری دادن میشه؟

    [پاسخ]

  40. مهدی گفت:

    سلام
    مطلبتون رو خوندم و از اون در وبلاگم استفاده کردم.البته با رعایت حقوق مولف! من شما رو لینک کردم اگر دوست داشتید ما رو لینک کنید.خدا خیرتون بده.التماس دعا

    [پاسخ]

  41. ناشناس گفت:

    آقا سلام
    من یه فرزند شهید هستم
    اینو گفتم تا بهتر بتونم حرف بزنم……
    کلا روش این صدا و سیما غلطه
    اصلا آدمایی که به این سازمان خط می دند غلطند
    ………………..
    من یه مثال می زنم خودتون دنبالشو بنویسید
    تا قبل از اومدن ایرانسل خدماتی که الان همراه اول داره میده رو خداییش شما می دونستید وجود داره؟
    باید یه رقیب وجود داشته باشه
    شما اگه غیر از دین اسلام دین دیگه ای نبود اصلا برای تبلیغ دین وقت میذاشتین؟
    نمی خوام زیاد طول تفسیر بدم
    می دونم می گیرید چی می خوام بگم
    موفق باشید

    [پاسخ]

  42. با سلام
    نقدی بسیار ظریف بود.
    محظوظ شدم.
    سبز باشید
    یاحق

    [پاسخ]

  43. nima گفت:

    دوست عزیز
    سلام.
    اشتباه نکن
    اتفاقآ کارشون بسیار هم درسته .
    فرزندان آینده این سرزمین باید ضد دین باشند تا درست رشد کنند .

    اگر مانند ما و پدرمان احمق و دینی باشند زندگیشان مثل ما به گند کشیده می شود .

    هر راهی و روشی و کاری که باعث شود فرزندان آینده این کشور ضد دین تر شوند درست و پسندیده است و باید ادامه یابد .

    باید تخم تنفر از دین و آخوند در روح و مغز این نوجوانان و کودکان کاشته شود تا بفهمند دین اسلام گه ترین و کثیف ترین دین و آخوند کثیف ترین موجود در روی کره زمین است .

    قربان شما
    یک دوست .

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ آبان ۸ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۴۳:

    نترکی از کینه.
    چقدرم که دینی هستی!
    ww

    [پاسخ]

    ساکن هلند پاسخ در تاريخ آبان ۹ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۲۵:

    آخ که چقدر تو دینی هستی! اینکه تو با این ادبیاتت احمق باشی شکی نیست ولی مطمین باش که تو و پدران تو دینی نیستید. پس لطفا صفت برتر دینی رو با نسبت دادن به خودت کثیف نکن

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ آبان ۹ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۲۲:

    الان ادبیات شما از ایشون خیلی بهتره مثلا
    باز خوانی کنید کلمات خودتون رو بی زحمت
    “باید تخم تنفر از دین و آخوند در روح و مغز این نوجوانان و کودکان کاشته شود تا بفهمند دین اسلام گه ترین و کثیف ترین دین و آخوند کثیف ترین موجود در روی کره زمین است .”

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ آبان ۱۰ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۵۱:

    متاسفانه چنین افرادی هم به وجود امدند کسانی که فکر می کنند تعصب دینی پدران …کار دستشان داد .
    جوانانی که از حد اقال ازادیها محرومند .دستشان در جیب خودشان نمی رود زیرا احمدی نژاد قهوای کرده فضا ی کسب و کار را .
    می دانید که گناه به وجود امدن ادبیات ضد دین و توهین به دین بر گردن کسانی است که نتوانستند حقایق را درک کنند .
    کسانی که عملا یک خط کشیدند و خودی ها را بردند انطرف خط .و هیچ چیزی به جز تهدید از انها شنیده نشد .
    وقتی گوش نمی دهی به حرف و با مشت می زنی بر ان دهانی که باز شده ….بر علیه دینی که تابلویش راگرفتی دستت …داری کار می کنی .
    امروز نیاز به درخت گردو در حیاط مسجد نیست .اگر پدر بچه بی کار نباشه و از حق خودش بر خوردار باشه …هم خودش می اید مسجد و هم بچه اش را می اورد .
    ولی وقتی در مسجد تبلیغات می کنید برای یک نفر که بشه ریس جمهور و ان فرد زندگی را بدتر می کنه …
    شما نمی تونید تمام افراد مخالف را بکشید .تعداد انها زیاد است .با زور هم نمی شه ادامه داد .باید کنار امد .اولین قدم شناخت واقعیت جامعه است .
    نگذاریم نظر ها تند تر شود .هنوز وقت باقی است .
    امروز بشر شاهراه اطلاعاتی درست کرده .و شما می تونید تصویر شهر خودتان و حتی خانه تان را از کامپیوترتان یا تابلت شخصی تان ببینید .شفافیت پیش می رود .
    پنهان کردن هر روز مشکل تر می شود .وقتی کسی از هلند می اید اینجا و نظر موافق دولت و از موضع تند روی می گذارد بی شک کسی است که به نوعی از امتییازات بر خوردار است .در غیر این صورت دلیل حمایت وجود یک دولت بر اساس رئوفت دینی و یا اجتماع زاهدان راستگو و عاشق کشور نیست .نتایج هم که می بینید اسفبار .
    ولی اگر فواید اساسی ببینم من هم می ایم اینجا و دشنام می دهم به این مخالفین .
    این را هم بگویم همواره چنین سیستم فقط بخش اقلیت را می تواند تغذیه کند .و بنابر فداکاری افراد دسته بندی می شوند .
    این افراد پس از گرفتن امتیازها …چشم بر رنج اکثریت می بندند .و دهان باز می کنند .داستان غم ناک و تا عادلانه

    [پاسخ]

    روان نويس پاسخ در تاريخ آبان ۱۰ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۳۴:

    قبل از آتیش گرفتن خبر بده زنگ بزنیم آتش نشانى.

    [پاسخ]

  44. سلام
    پست شما به لینکهای برگزیده مجله الکترونیکی پارسی نامه افزوده شد.
    http://www.parsiblog.com/Mag/

    [پاسخ]

  45. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام.
    چند روزی است پی در پی آسمان می گرید.
    از آسمان باران می بارد و زمین هادی آبها می شود.
    جریان آب از گذرگاه ها و کفش هایی که خیس می شود.
    سقف هایی که پناهگاه لحظه ای اند.
    خوب که نگاه کنی
    چهره ی شهر چهره ی تو را هم بارانی خواهد کرد…
    یا حق

    [پاسخ]

  46. طاها گفت:

    با دیدن قالب سایت فکر کردم با مطلبی یک طرفه روبرو شدم ولی اشتباه کردم و خوشحالم که به نکات خوبی اشاره کردید.
    ولی متاسفانه همین صدا و سیمای افتضاح تحت نظارت مستقیم آقای ضرغامی هست، همینطور آقای ضرغامی با دستور مستقیم رهبر نصب و عزل میشه!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آبان ۹ام, ۱۳۹۰ ۰۱:۳۹:

    طاها جان؛ همین رهبر خودشون گفتن اینکه من کسی رو به جایی منصوب می‌کنم دلیل نمیشه که من با تمام کارهای اون سازمان موافقم، خودشون گفتن که من هم نقد دارم، شما هم اگر نقد دارید بگید.

    به نظر من طبیعی هم هست، هر کسی سعی می‌کنه بهترین رو به جایی منصوب کنه اما بهترین الزاماً بی اشتباه نیست.
    ضمن اینکه سازمان صداوسیما خیلی خیلی عریض و طویل‌تر از اونیه که فکرش رو بکنیم و هرتصمیمی الزماً نتیجه‌ی کار مستقیم رئیس صداوسیما محسوب نمیشه.

    امیدوارم این حرف منو ماست‌مالی کردن حساب نکنی :)

    [پاسخ]

    طاها پاسخ در تاريخ آبان ۱۰ام, ۱۳۹۰ ۰۳:۱۹:

    نه امیرعلی جان، شما شخصی منطقی هستی :)
    به نظر من دیدگاه شما زمانی درسته که مشکل قسمتی از صدا و سیما باشه.
    مثلا” داور یک بازی فوتبال یک خطا رو به اشتباه میگیره،اونجاست که میشه گفت داور هم انسانه و اشتباه هم میکنه.ولی اگر همین داور ۲۰تا خطای دیگه رو هم اشتباه بگیره اون موقع دیگه بحث اشتباه به تنهایی نیست.مطمئنا” اون داور ضعف بزرگی داره!
    صدا و سیمای ما کلا” مشکل داره و مخصوصا” از ۵-۴ سال پیش تا الان بدتر هم شده، مدرکش هم نفرت مردم از اون و روی آوردن به ماهواره.
    مطمئنا” رهبر و رئیس صدا و سیما هم از همه این مسائل آگاهند اما…

    [پاسخ]

  47. علی گفت:

    ویلتی… مری زنسیه… استغفرلا

    [پاسخ]

  48. سلام گفت:

    سلام
    “خلاصه کنم؛ جوان‌ترین امام ما عزادار نمی‌خواهد، رهرو می‌خواهد. شما هم که عمراً نمی‌توانید رهرو بسازید، پس لطفا بی‌خیال شده و لااقل شر مرسانید تا امثال من مجبور نشوند برای هفته‌ی آینده وقت خالی کنند تا با بیرون بردن زهرا‌یشان، تاثیر کار سوء شما را جبران کنند. ”
    این پاراگرافو عوض کنید،نتیجه گیری قشنگی نیست.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آبان ۹ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۰۵:

    دوست عزیز، خوشحال میشم دلیل نامناسب بودن رو بیان بفرمایید

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ آبان ۹ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۱۵:

    سلام
    فکر کنم پیش پا افتاده ترین راهکاری که میشه ارائه داد ساخت کارتونی که لااقل مفهوم واژه جواد رو به بچه ها بفهمونه
    شاید اینطوری بهتر باشه
    و البته این پیشنهاده فقط

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ آبان ۱۱ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۳۸:

    برای اثبات مضلومیت و معصومیت امامان کافی است شما خود را به انها نچسبانید .خود بخود ایمانها قوی تر می شود و به حالت قبل باز می گردد .اگر از انها در سیاست و مسلط شدن بر مردم و یا نان خوردن استفاده نکنید جایگاه رفعیشان بیشتر برای کودکان نشان داده می شود توسط والدین .
    مشکل ما این است .سو استفاده از مقدسات توسط گروهی که همه چیز را مال خود کردند .

    [پاسخ]

  49. Ashkan گفت:

    درورد بر شما … عالی بود !

    [پاسخ]

  50. Ashkan گفت:

    صدا و سیما و کلا حکومت دینی نمای ما مردم رو از دین و ایمان زده کردن !!!

    نویسنده ی عزیز :
    زمانی که دانش آموز مقطع ۲ راهنمایی بودم ما رو با زور بردن به مسجد مدرسه برای نماز … فکر کنم اون روز تولد امام زمان بود !
    به هر حال …

    آخوند محترم رفتن بالای منبر و گفت : ” اگه می خواهید که امام زمان زودتر ظهور کنه ، کارهای بد انجام بدید چون گفته شده . امام زمان ، زمانی ظهور میکنن که دنیا از پر از زشتی و کینه بشه

    بعد از مدرسه رفتم به اتاقم و پوستری که مربوط به حضرت زهرا بود رو از روی دیوار بالای میز کامپیوتر اتاقم کندم و گذاشتم کنار …

    و این گونه بود که از دین زده شدم ….

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آبان ۹ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۰۹:

    درک میکنم منظور شما رو اما دین و اعتقادات آدم که نباید تابع اشخاص باشه

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ آبان ۱۱ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۳۹:

    و نباید ابزار پیشرفت در کار باشه اقای صفا !!!

    [پاسخ]

  51. من گفت:

    به نظر من صدا وسیمایی ها خنگ نیستن بلکه خیلی هم زرنگن و می دونن چطور تخم تنفر از دین و آیین رو بکارن

    [پاسخ]

  52. ناشناس گفت:

    مادامی که تی وی بصورت دولتی اذاره بشه وبرنامه ریزیش از بالا دستور بگیره همینه تا دین ب سیاست قاطی باشه بدبخت میمونیم

    [پاسخ]

  53. مصطفی گفت:

    اون برنامه کودکی که شما اشاره کردید منم با دخترم دیدم تازه یکی از بچه های اقوام نزدیک ما در اون برنامه بود که وسطش دخترم گفت بزن کارتو ببینم منم زدم mbc3مجری که داشت از حال میرفت از بس کسل کننده و نارحت بود اون آقایی هم که داشت کار دستی درست میکرد یه پروانه سیاه درست کرده بود و میگفت به مناسبت این روز سیاه درست کردم

    [پاسخ]

  54. ناشناس گفت:

    به نام خدا
    با سلام
    بنده هم مثل شما یک زهرای کوچولو دارم که اتفاقا کاملا همین دغدغه های شما رو ما هم برای ایشان داریم.
    در دل شما در دل به جاییه و متاسفانه این روزها از این جور مسایل در دل آور! خیلی زیاد شده.
    منتها شاید بد نباشه که گوشه ذهنمون به این هم باشه که چه کسانی از این حرفها استفاده می کنند. البته قطعا نمیشه جلوی این مشکل و کاملا گرفت، اما باید بگم که این مطلب رو بنده از یک از دوستانی که تقریبا هیچ اعتقادی به این چیزها نداره و صرفا دنبال انتقاد و تخریبه دریافت کردم.
    شاید این موضوعی که عرض کردم قبلا خیلی مهم نبود اما الان دشمن منتظر گرفتن این نقاط ضعفه تا سریع توی پوشش خودش به یه زبون دیگه برای اونایی که خیلی تعقل و تامل روی این مسایل ندارند عرضه کنه و …
    مثلا ما خودمون ماهواره نداریم اما گوشه کنارا که میرم و میبینم، خیلی از شبکه های ماهواره ای دارند خودشون رو با اعتقادات مردم ما تطبیق میدند تا (خدا عالمه) شاید بعداً با پنبه سر هممونو ببرند.
    به هر حال اگه الان این تفکر حاکمه که خودی‌ها به فکر ما نیستند، قطعا غیر خودی ها و اونایی که اونور بالای گود نشستند قطعا به فکر ما نیستند و نخواهند بود.
    راستش خودم هنوز پیشنهاد دقیق و کاملی ندارم اما خوبه که اونایی که دغدغه ذهنیشون این مشکلاته، بیان دور هم جمع بشند و فکر و کنند و راه حل سازنده‌ای پیدا کنند.
    شما هم درد دلاتو بنویس.
    متاسفانه اگه اونایی که داعیه اسلام داشتند توی مملکت ما، قدری به حرفای آقای خامنه‌ای گوش میکردند و فقط در ظاهر پیرویشون رو به رخ بقیه نمیکشیدند شاید خیلی از این مشکلات به وجود هم نمی‌اومد.
    یا علی

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ آبان ۹ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۵۶:

    دوست عزیز اصل حرفتون درسته اما در این مورد اصلا مصداق نداره.
    نمی شه کلا انتقاد از خودمون رو بذاریم کنار از ترس اینکه دشمن سواستفاده می کنه.
    باید انتقاد کنیم که درست کنیم که دشمن نتونه نقطه ضعف بگیره. نه که ماست مالی کنیم مشکلات رو بگیم همه چی خوبه.

    [پاسخ]

    روان نويس پاسخ در تاريخ آبان ۱۰ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۴۰:

    معذرت مى خوام از صاحب سایت.
    آذرخش جان. در مورد اون موضوع منصرف شدم. ببخشید. امیدوارم حمل بر بى ادبى نکنید. تصمیمه دیگه عوض مى شه.

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ آبان ۱۰ام, ۱۳۹۰ ۲۲:۲۱:

    خواهش می کنم. صاحب اختیارید.

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ آبان ۱۱ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۴۳:

    نه به نظر من میشه برای مردم دشمن ساخت و انها را همیشه از دشمن هراس داد .مردم نباید به خاطر سو استفاده دشمن حرفی بزنند و انتقاد کنند که مبادا دشمن شاد شود .در خالیکه در باطن زندگی ما انچنان به هم ریخته می شود و به هم می ریزیم که دشمن ساخته شده … به همان هدف اصلیش می رسد که نابودی منابع ماست .

    [پاسخ]

  55. علی ممد گفت:

    ضرغامی :x

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ آبان ۹ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۱۹:

    دیگه نه تا این حد….

    [پاسخ]

  56. عليزاده گفت:

    بسم‌الله
    اخوی! صدا و سیم اگر همین کار را هم نکند آن وقت صدای شما و سایر برداران بلند می‌شود که “آی‌ی‌ی‌ی‌ی‌ی‌ ملت! بیایید و حماقت و آنتی مذهبیسم صدا و سیما را ببینید که برنامه‌های روز شهادت معصوم‌‌ش تفاوتی ندارد با روزهای عادی و ضرغامی را باید اعدام کرد و در صدا و سیما را باید گِل گرفت و الخ”! صحبت بر سر صحت یا عدم صحت عملکرد صدا و سیما نیست که سر یک و بام و دو هوای شما و امثال شماست که صدا و سیما هر سازی بزند بالاخره یک جایی پیدا می‌کنید برای بهانه‌ گیری!
    گویند مردی به داروخانه وارد شد و از متصدی پرسید میخ دارید؟ متصدی تعجب کرد از این عمل! این اقدام روز دوم و سوم هم انجام شد تا آنکه متصدی قانع شد بسته‌ای میخ برای وی در قفسه اجناس بیاورد تا حداقل دفع شر شود. روز چهارم دوباره طرف از راه رسید و پرسید میخ دارید؟ متصدی جواب مثبت داد. مرد سری به علامت تاسف تکان داد و گفت: واقعا شما چه داروخانه‌ای هستید که میخ می‌فروشید؟! و راهش را کشید و رفت.
    حکایت صدا و سیما با شما و امثال شما شده حکایت متصدی داروخانه و مردی که طلب میخ می‌کرد که معلوم نیست باید به کدام ساز برقصد!

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ آبان ۱۲ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۳۶:

    نوعی بینش در بیداری ها وجود دارد که دنیا را بر اساس تمایل خود می بیند .اینها متوجه نیستند که چه می گویند .خیلی وقت قبل من از انتقادهای این فرزندان بیداری به صدا و سیما …دچار دو عدد شاخ شدم .زیرا از یک طرف مردم ازاده نفرت داشتند از این صدا و سیما و انتقاد می کردند …ولی فرار از جلو این بیداری ها هم دیدنی است که می گویند این ما هستیم که انتقاد داریم .نه شما که به اصل یک طرفه بودن و سیاسی بودن صدا و سیما می پردازید .

    [پاسخ]

  57. دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار می کند:

    “خاک خون”

    نخستین یادواره شهدای دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران

    با حضور حاج حسین یکتا و میلاد عرفان پور

    سه شنبه ۱۰ آبانماه ساعت ۱۵ ، دانشگاه تهران، تالار شیخ انصاری

    [پاسخ]

  58. نرگس گفت:

    بله حق با شماست.
    آموزش مسائل دینی واقعا کار سختیه، اینها به خیال خودشون میخوان به بچه ها دین رو آموزش بدن! :cry:
    فکر می کنم برای همینه که من از بچگی تمایلی به دینمون ندارم. واقعا چه ظلم بزرگی در حق ما و امامان ما کردن! حالا دیگه هر چه می کنم نمیتونم اعتقاد و ایمانم رو افزایش بدم. حتما خیلی از افراد همسن من که ما فکر می کنیم بی دین هستند اما ته دلشون تمایل به برگشتن دارند ولی دشمنان دین ما به یک شکل و دوستان به شکلی دیگه اونها رو بیزار می کنند.

    زهرا خانم گلتون زنده باشن. امیدوارم ایشون مثل ما نشن.

    [پاسخ]

  59. lmohamad گفت:

    وای به حال کودکی که صدا و سیما رو منبع آموزشی قرار بده !!!!!!!!

    [پاسخ]

  60. ریالیتی گفت:

    اتفاقا” کار بسیار خوب و بسیار سنجیده ای در چند دهه اخیر صورت گرفته است!
    سعی کنید بفهمید بلکم رستگار شوید!

    [پاسخ]

  61. ali گفت:

    دیدگاه جالبه ولی اینو باید در نظر داشت که درسته کودک سعی می کنه که کانال رو عوض کنه ولی اگر یه پدر مادر با حوصله باشه می تونه برا این کار صدا و سیما توجیه مناسب و خوبی را بیاره تا وقتی که دوباره چنین صحنه هایی رو دید بدونه که دلیل چیه و حتی براش جالب باشه، البته گفتم با توجه به دیدگاه رسانه ملی که کشوری اسلامی داریم این رو من نقطه و نظر خودم میدونم.
    مرسی از نظرات جالب همه

    [پاسخ]

  62. Salavaat is Mention which we Pray GOD to Greeting Islam’s Holy Prophet Mohammad & His Pure Progeny
    سلام
    http://www.yamahdizahra.tk

    [پاسخ]

  63. سلام.
    بابت لینکى که عنوان خاصى نداره تشکر. یه جورایى خاص بود. جالب بود برام.

    [پاسخ]

  64. یک اصلاح طلب دیگر گفت:

    متاسفانه این نوع نگاه اجباری و بدون عمق فقط در صدا و سیما نیست .
    در جامعه ی ما متاسفانه خیلی جاها ضربه های جبران نا پذیری به دین و تلقی مردم از دین وارد شده است .
    هر ریس قوه ی قضایییه ای که جدید آمد گفت قوه ی قضاییه ی قبلی ویرانه است .
    هر مسولی آمد گفت قبلی فاسد بود
    گشت ارشاد حجاب اجباری سلیقه ای را طوری به مردم تحمیل کرد که حتی صدای ادمهای معتقد به حجاب هم در امد
    پلیس طوری به خانه های مردم و حریم شان یورش برد که دیگر پلیس حامی نبود ..
    و..
    و…

    [پاسخ]

  65. علی گفت:

    فوری فوری
    وبلاگ و پوستر جهت عکس و پوستر مذهبی لازم دارم.
    مرسی از هر کی آدرس بده

    [پاسخ]

  66. من گفت:

    با اهداء سلام و تحیت
    دوست گرامی باید عرض کنم که اگه شما دغدغه ی تربیت مذهبی کودکتون رو داشتید احتمالاً این متن رو نمی نوشتید و این کار تلوزیون رو خودتون در خانه انجام می دادید. مثلاً روزهای اعیاد معصومین را با شیرینی و .. جشن گرفته و البته روزهای شهادت و .. را متفاوت از روزهای معمولی بگدرانید تا کودک شما از این تفاوت ها به عظمت روزها و البته مقام و ارزش معصومین (ع) به مرور پی ببرد.

    دوست عزیز هدف از این زندگی شاد بودن نیست! (البته انسان های مومن شادترین انسان ها هستند) هدف از بزرگ شدن فرزندتان در کنار شما هم شاد بودن او نیست! هدف مهم زندگی به گونه ایست که در قبر و قیامت حسرت زده و پشیمان نباشیم و هدف از داشتن فرزند توفیق تربیت یک فرد از کودکی است تا آموزه های دینی با گوشت و پوست او یکی شده و هم دنیا و هم آخرت خوبی را داشته باشد.

    اصلاً اینگونه نیست که باید دائم گریه کنیم و دین به معنی گریه کردن و غمگین بودن نیست بلکه مومنین شادترین انسان های روی زمینند. منتها همه چیز به جای خودش.
    واقعاً دغدغه ی تربیت مذهبی زهرا خانمتان را دارید؟

    .

    [پاسخ]

  67. medi گفت:

    به هر حال ان که دارد این برنامه همیشه گریه آور را پخش میکنه . اگر انطوری نباشن . که بی کار میشن /. دستمال به دست واسه که بمونن :!:

    [پاسخ]

  68. مجتبی گفت:

    آقای متاسفانه وضعیت بدی شده
    فکرش رو بکن اگه یه روزی که روز شهادت هست
    صداو سیما به جای تِم غمناک تِم شاد بذاره حتی توی برنامه کودک
    میدونی فرداش چی میشه
    یه سری توی وبلاگاشون……
    یه سری به صورت خودجوش ……
    یه سری از به اصطلاح علما هم …………..

    [پاسخ]

  69. رضا گفت:

    مجلس به رانت خواری و اختلاس رای مثبت داد!!!!
    منبعد اختلاس آزاد و می توان هر کاری کرد فقط باید به جایی وصل شد بقیه حله

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ آبان ۱۲ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۴۶:

    وقتبی مسولین مومن هستند امکان اختلاس وجود ندارد .و با افزایش مومن در دستگاه دولتی فساد کمتر می شود .برای مثال وجود اقای صفا در اینده اگر پستی را به دست بگیرند حتما امورات اصلاح می شود .
    قبلا دزدان بر سر کار بودند و ما به دنیا هم باج می دادیم ولی امروز مردم در غیاب انها چهره شان افسرده تر شد ه و فقیر تر شده اند .
    خود بیداری ها می گویند اثر تحریم غربیهاست .
    ولی از سویی هم می گویند انها هیچ کاره اند .

    [پاسخ]

  70. سلام
    خطاب به بعضی ها:
    نیام ببینم شونصد سال دیگه آپ کردی
    شاعر می گه تو که لالایی بلدی چرا …
    :lol:

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ آبان ۱۲ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۵۹:

    ساس حشره است ؟

    [پاسخ]

  71. فرهاد گفت:

    آقا حرف حساب زدی
    ما هم که بچه بودیم دقیقا احساس انزجار نسبت به صدا و سیما پیدا کردیم و بجای کانالهای وطنی می‌زدیم کانالهای امارات متحده عربی رو نگاه می‌کردیم. کلی هم حال میداد. از همین راه هم زبان عربی ما حسابی قوی شد.

    [پاسخ]

  72. “بی ترمز” به روز شد
    شادی روح امام(ره) و شهدا و سلامتی حضرت آقا صلوات

    [پاسخ]

  73. بی نام گفت:

    سلام
    این اولین باری است که به جمع شما وارد شدم
    فرصت نکردم تمام بحثتون رو بخونم
    و نظراتی دارم که کاملا شخصی است و احتمال خطا در آن است
    ۱- اینکه از صدا و سیما انتقاد میشود دلیل بر تأیید رسانه های غربی نیست
    ۲- قابل ذکر است که نمیتوان تمام رسانه های غیر ایرانی را رد کرد که بسیاری از آنان مفید هستند حال هر کس میخواهد آنان را رد کند ولی شکی نیست که دارای فوایدی هستند
    ۳- بزرگترین چیزی که صدا سیمای ما را دچار زوال اخلاقی نموده و در بسیاری از موارد باعث دین گریزی جوانان نیز میشود دروغ گویی و گاهی هم کتمان حقایق است که در این چند سال اخیر شدت گرفته است
    ۴- صدا و سیما مخصوص عده خاصی با تفکرات جناحی میباشد بلکه بسیاری دیگر هم هستند که چه بسا متدین تر و متقی ترند و در انزوا بسر میبرند
    ۵- تخصص در جامعه ما جایگاهی ندارد فقط دوستی رفاقت و خویشاوندی و …. است که باعث تصمیمات نادرست و چالشهای بزرگ و شکست ها در ابعاد مختلف انسانی از فردی و اجتماعی میشود و این در همه جا مشهود است که شما اشاراتی به صدا و سیما داشتید
    ۶- بیشتر برنامه هایی که ساخته میشود یا درصدد توجیه خویش و یا سرگرم نمودن مردم و یا کسب درآمد است و هدف که رضای خداوند و خدمت به خلق خداست گم شده است
    ۷-برخی از دولتمداران کشور ما برخی از مردم که نمی خواهم نامی از آنان به میان آید خود را صاحب و مالک و ارباب دیگر مردم می دانند و احساس میکنند دیگران جیره خور آنان و تحت تکفلشان هستند و ایران در تملک آنان است …. این متأسفانه در همه جا خصوصاًصدا و سیمای ما رسوخ کرده و عذاب آور است
    ۸……
    بسیار حرفها دارم که اگر ادامه دهم مرا مرتد خواهید نامید چرا که انتقاد میکنم
    قابل ذکر است که بگویم اصلا حرفهای من دلیلی بر تأیید بیگانه نیست این هم حربه ای است که تا کسی انتقاد کند آمریکایی و غربی و.. است و گاهی هم مرتد و از دین خارج شده است ….
    چه گویم که ناگفتنم بهتر است
    زبان در دهان پاسبان سر است

    [پاسخ]

  74. بی نام گفت:

    مجدداً سلام
    خواستم گفته باشم که اینجانب اصلا بد بین و سیاه نما نیستم
    و تکمیل کنم که از خیلی جهات جامعه ما از خیلی از جوامع بهتر است
    آنچه مشهود است برخی نقاط ضعف است که همه می بینند و برخی با دیده اغماض از آن میگذرند و برخی هم چون من تاب دیدن آن را ندارند

    [پاسخ]

  75. لینک شهید آنیلی فوق العاده بود
    ممنون یه عالمه…..هر چی بگم بازم کمه
    شادی روح امام(ره) و شهدا و سلامتی حضرت آقا صلوات

    [پاسخ]

  76. مهران گفت:

    درود بر شما
    خب این رو یک جوری به گوش صدا و سیما هم برسونید.
    دیدیم که همین نظرات اینترنتی صدا و سیما و مسئولان رو متوجه اشتباهشون درباره تقدیر نکردن از کاپیتان شهبازی کرد.
    فرهنگ سازی رو خودمون باید شروع کنیم.
    قطره قطره حمع گردد…

    [پاسخ]

  77. خیلی کم پیش میاد که یه نقدی رو تا آخر بخونم چون اکثر نقدها به قول خودم یک بعدی هستند اما مطلب شما رو تا آخر خوندم و الحق که هم واقعیتی است دردناک و هم به خوبی به بخشی از مشکلات صدا و سیما اشاره شده. دقیقا هرچی که توی این مطلب گفته شد، همونایی بود که من هم نسبت بهشون ایراد دارم. ای کاش که صدا و سیما هم این چیزهارو متوجه میشد. ای کاش متوجه میشد پخش سخنان رهبری، اونم توی ساعتی که اکثر مردم منتظر دیدن فیلم مورد علاقه شون هستند نه تنها موجب رضایت مردم از صدا و سیما نمیشه که حتی موجب یک عکس العمل بد و ناخوداگاه نسبت به سخنان رهبری در بین افراد میشه. اینکه فیلمی که قرار بوده ساعت ده شب پخش بشه و موکول میشه به ۱۱ شب و مردم مجبور میشن تا اون موقع بیدار بمونن، خود شما بگید، توی این یک ساعت، توی فکر مردم چی خواهد گذشت؟

    [پاسخ]

  78. سیدیونس گفت:

    فی‌الواقع یک بوس طلب شما بابت مطلب وقتی آمدید مشهد

    [پاسخ]

  79. ناشناس گفت:

    سلام به نظر من متن سنجیده ای بود هر کاری حتی عزاداری سن خودشو داره

    [پاسخ]

  80. داریوش گفت:

    بابا سرم ترکید از این هم نوشته صدا وسیما اگر خوب بود مردم که این همه ماهواره نمی خریدن درود بیکران برنویسنده مقا له هرچند که حزب الاهی باشد

    [پاسخ]

  81. سلام

    از مطلب شما پایگاه مطالبه آرمانها از صدا و سیما استفاده شد”بزودی منتشر میگردد”

    منتظر بازدید و اعلام نظر شما هستیم

    [پاسخ]

  82. منوعات گفت:

    شکرا على الموضوع

    [پاسخ]

  83. با سلام

    در مورد محتوای کم ارزش و بعضی مواقع بی ارزش و مخرب مثل ممل که عروسکی به شکل بره است کاملا صحیح است ولی اگر زمان شهادت و سوگواری بزن و رقص کا واقعا هم همینطور است بزارن که نمی شود – باید تفاوتی بکند ولی اینه اسمشات هنرمند است ولی بی هنرند.

    اگر امکان داشت سایت شهدای اورین را نیز در لینکهای سایت قرار دهید.

    زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

    با تشکر از سایت

    [پاسخ]

  84. […] نقل از “آینده از آن حزب الله” مهدی پنجشنبه Jan 26, 2012 نظرات درج دیدگاه برچسبها: آموزه های دینی, آینده از آن حزب الله, تنفر, سیاه, شهادت, صدا و سیما, ناراحت, ناشی گری صدا و سیما […]

  85. […] نقل از “آینده از آن حزب الله” مهدی پنجشنبه Jan 26, 2012 نظرات درج دیدگاه برچسبها: آموزه های دینی, آینده از آن حزب الله, تنفر, سیاه, شهادت, صدا و سیما, ناراحت, ناشی گری صدا و سیما […]

  86. حمید گفت:

    سلام از مطلب خوبتون ممنون اما چرا گفتی امام جواد عذا دار نمبخواد برای ایراد گرفتن به کار صدا سیما کلمات بهتری هم هست مگر ائمه به عذاداری سفارش نکردند

    [پاسخ]

  87. […] با امثالِ طرح‌های گشت ارشاد را نوشته‌ام.(+)(+)(+)(+)(+)(+)(+). به نظرم این طرح با این نحوه‌ی اجرا‌‌‌‌‌‌ کمکی […]

  88. […] مثل جوانان مصری از دیوار پاستور بالا بروم… • نمونه ایی دیگر از حماقت‌های بی‌پایان صدا و سیما • در کجای قرآن اسم "چادر" آمده […]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: