وکیلانه » » چه کسانی اقتصاد سرمایه‌داری را به ما توصیه می‌کردند و چه بلایی بر سر اقتصاد آوردند؟!
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
چه کسانی اقتصاد سرمایه‌داری را به ما توصیه می‌کردند و چه بلایی بر سر اقتصاد آوردند؟!
۲۶ام, مهر ۱۳۹۰| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[۱۲۱]

. آن کسانى که توصیه میکردند ما روشهاى نظام سرمایه دارى را دنبال کنیم، آنها را یاد بگیریم، آنها را عمل کنیم، به این واقعیتها نگاه کنند، ببینند که نظام سرمایه‌دارى چیست؛ بن‌بست کامل. امروز نظام سرمایه‌دارى در یک بن‌بست کامل است. ممکن است نتائج این بن‌بست سالها بعد به نتائج نهائى برسد، اما بحران غرب به طور کامل شروع شده.

این جملات بخش‌های از بیانات ره‌بر انقلاب در کرمانشاه است(+). در این نوشته می خواهم حدس بزنم که منظور از “آن کسانی که” چه افرادی است و با این نوع تفکرات خود چه بلایی بر سر اقتصاد ایران آوردند!

به علت مشکلات آغاز انقلاب و جنگ نمی‌‌توان تحلیل ماهیت‌شناختی درستی روی دولت‌ها در دهه‌ی اول انقلاب داشت اما حل معضل جنگ همزمان بود با آغاز دولت آقای هاشمی. کسی که به صراحت بیان می‌کند: ” تز اقتصادی‌ خود را  بارها اعلام‌ کرده‌ام‌ که‌ اقتصاد اسلام‌ را اقتصادی‌ مختلط‌ می‌دانم‌!“. ایشان با چنین برداشت حداقلی از اقتصاد اسلام و اعتقاد به اینکه حتماً باید با چیزی دیگر ممزوج شود، تحت تاثیر شدید درس‌خوانده‌های اقتصاد سرمایه‌داری غرب، فعالیت‌های خود را آغاز می‌کند.

در ژاپن بعد از جنگ گفته شد چون ما خسارت دیده‌ایم باید بجای روزی ۸ ساعت روزی ۱۲ ساعت کار کنیم اما جناب آقای هاشمی در اولین اقدام خود به صراحت در ۱۸ آبان ۱۳۶۹ در خطبه اول نماز جمعه تهران می‌گوید: “اظهار فقر و بیچارگی کافی است و این رفتارهای “درویش مسلکانه” وجهه جمهوری اسلامی را نزد جهانیان تخریب کرده است، زمان آن رسیده است که مسئولین به “مانور تجمل” روی آورند!” و متاسفانه جریان عظیم مانور تجملات گرایی را به راه می‌اندازند.

بر اساس همین مبنای فکری مریض، بجای اینکه از پتانسیل قوی مردمی که از جنگ، سخت‌کوشی و قناعت را آموخته بودند جهت بازسازی و سخت‌کوشی و تلاش اقتصادی استفاده شود، آنها را به تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی سوق می‌دهند و نه تنها مردم که بلکه تاکید بر تجمل‌گرایی مسولان حتی در نماز‌جمعه می‌شود! و به این ترتیب خشت اول به فجیع‌ترین شکل ممکن، کج ! بنا نهاده شد.

در اقدام دوم ایشان با همان نگاه حداقلی و به ظاهرا “اقتصاد اسلامی مختلط” اما در باطن شیفته‌ی اقتصاد سرمایه‌داری غرب و در حالی که افکار جامعه را آماده کرده بودند به سراغ سرمایه‌های جامعه می‌روند و به شدت تلاش می‌کنند تا هر طور شده ولو حتی بدون عضویت، نسخه‌های تجویز شده توسط صندوق بین المللی پول را به اجرا بگذارند. سیاست تعدیل اقتصادی!
در این میان تنها یک روزنامه به اسم “بیان” بود که به این نوع کپی‌برداری‌های ناقص و غیربومی شده و بدتر از همه مختلط از اقتصاد لیبرالی انتقاد می‌کرد که با خفه کردن صدای آن توسط دولت، همه چیز آماده شد تا این سیاست‌های تجویزی صندوق بین المللی از سال‌های ۷۱ و ۷۲ به کار گذاشته شود.(+).

مصلحان می‌گفتند نمی‌شود فرهنگ، گفتمان و سیاست ما اسلامی باشد ولی اقتصادمان لیبرالی. این مظروف، در این ظرف فاجعه می‌آفریند! ولی همه کاره دولت بود و طرح خود را به اجرا گذاشت! و هیچ چیز جلو‌دار آن نبود تا اینکه سرش به سنگ خورد! رسیدن نرخ تورم به مرز وحشتناک ۴۹درصد و بحران‌های اقتصادی در سال ۷۳ و ۷۴ باعث شد مردم در اراک، اسلام‌شهر و حتی مشهد دست به شورش بزنند!

دولت از ترس مسائل امنیتی اندکی از فعالیت‌ خود کم کرد اما چه فایده؟ کار از کار گذشته بود و علاوه بر هرز رفتن فرصت طلایی پتانسیل بعد از جنگ و نیز بنا نهادن خشت کج،  هشت سال اقتصاد کاپیتالیسمی ِ غیر بومی شده‌‌ی ناقص و وصله پینه دار  به جامعه تزریق شد(+).

پس از آن نوبت به دولت اصلاحات رسید. حتی اگر علی‌رغم واقعیت(+) بخواهیم بپذیریم که آقای خاتمی دغدغه و برنامه‌ی خاص اقتصادی داشته، باید بگوییم که ایشان نمی‌توانستند و یا بهتر بگوییم نیازی نداشتند برنامه‌ایی بجز ادامه‌ی سیاست‌های اقتصادی لیبرالی آقای هاشمی را دنبال کنند! اولا به این دلیل که دولت اصلاحات در ادامه‌ی عملکرد دولت سازندگی بود(+) در ثانی ریل دولت آقای خاتمی از قبل توسط دولت آقای هاشمی رفسنجانی گذاشته شده بود(+) ،  و در ثالث  سه اصل کاپیتالیسم، لیربالیسیم و سکولاریسم با هم هستند و آقای خاتمی نیازی به تغییر سیاست‌ اقتصادی هم نداشت(+)!

و هشت سال دیگر هم هر چند توجه از قشر بالای جامعه به خواسته‌های سیاسی قشر متوسط رسید، اما به هیچ عنوان وَقعی به قشر عظیم مستضعف و فقیر جامعه نهاده نشد، چرا که اساساً بجز کسانی که آرمان‌های انقلاب را می‌خواهند پیاده کنند نیازی به قشر مستضعف و اجرای درست عدالت اجتماعی ندارند!

و اینجا بود که در سال ۸۴ با اقبال گسترده‌ی مردم و نیاز مردم، دولت دکتر احمدی‌نژاد بر سر کار آمد که هدف‌گذاری اصلی اقتصادی آن نه پیاده سازی نسخه‌های اقتصاد سرمایه‌داری که بلکه توجه به محرومین و مستضعفین جامعه بود. هر چند کار بسیار دشواری بود تغییر در نظامی که ۱۶ سال نهادینه شده بود و مواجهه با افراد فراوانی که سر در آخور آن داشتند!، اما دولت موفقیت‌های مهمی به دست آورد. (الان یکی از دوستان کامنت می‌زاره می‌گه اختلاس رو می‌گی؟) اما مهم‌تر از موفقیت‌ها، جهت‌گیری کلی دولت است.

اگر به خاطر داشته باشید ره‌بر انقلاب در نماز‌جمعه‌ی ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ هم فرمودند (+) :
“من البته در موارد متعددى با آقاى هاشمى اختلاف‌نظر دارم، که طبیعى هم هست؛ ولى مردم نباید دچار توهم بشوند، چیز دیگرى فکر کنند. البته بین ایشان و بین آقاى رئیس جمهور از همان انتخاب سال ۸۴ تا امروز اختلاف‌نظر بود، الان هم هست؛ هم در زمینه‌ى مسائل خارجى اختلاف‌نظر دارند، هم در زمینه‌ى نحوه‌ى اجراى عدالت اجتماعى اختلاف‌نظر دارند، هم در برخى مسائل فرهنگى اختلاف‌نظر دارند؛ و نظر آقاى رئیس جمهور به نظر بنده نزدیکتر است.”

برای مطالعه‌ی تخصصی‌تر در این‌باره اینجا(+) را بخوانید.



۱۲۱ دیدگاه برای “چه کسانی اقتصاد سرمایه‌داری را به ما توصیه می‌کردند و چه بلایی بر سر اقتصاد آوردند؟!”

  1. رضا گفت:

    آدم فقط می تونه افسوس بخوره….

    [پاسخ]

  2. اصلاح طلب گفت:

    اولا: بنده بابت لحن خودم در این چند روزه عذرخواهی می کنم. تازگیها زود عصبانی میشم.
    ثانیا: شما با دید یک ایرانی در مورد غرب اظهار نظر می کنید و این باعث میشه که سابقه و تاریخ ایرانی رو در اظهار نظرهاتون به کار ببرید که به نتایج نادرستی منجر میشه. ما ایرانیها در صد سال اخیر شاهد سه نظام سیاسی مختلف در ایران بودیم که دو تاشون با خفت و ذلت تمام شدن و نظام حاضر هم با مشکلات عجیب و غریبی درگیر هست درحالیکه انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا این کشورهای سرمایه داری و نیمه سرمایه داری در بیست سی سال اخیر شکل نگرفتن بلکه اینها نزدیک به سیصد چهارصد سال هست که کم و بیش همین شکل و فرم و دارن و در طی چند قرن اخیر قدم به قدم خودشون رو اصلاح کردن. تفاوت جدی بین نظامهای غربی و نظامهای ایرانی تصحیح پذیری و بازخورد گرفتن از جامعه هست. مثال می زنم تا متوجه بشید. مثلا کشورهای غربی با اوج گرفتن کمونیسم شاهد تظاهرات و اعتصابات بسیار زیادی از طرف کارگرها شدن اما به جای این که کارگرها رو شکنجه و اعدام کنن و یا اونها رو مزدور شوروی معرفی کنن در نهایت درایت قوانین بیمه، ساعات کاری و حقوق رو تصحیح کردن و خطر کمونیسم رو به خوبی پشت سر گذاشتن. یا وقتی سیاهان آمریکا دست به شورش زدن به جای این که سیاهان رو با شکنجه و اعدام ساکت کنن قوانین مربوط به سیاهان رو از بین بردن و به این ترتیب نه تنها مشکل حل شد بلکه با ورود سیاهان به جامعه موسیقی و ورزش تبدیل به یکی از مهمترین منابع درآمدی غرب شد. اگر امروز هم تظاهراتی در غرب دیده میشه مطمئن باشید در نهایت درایت این مشکل رو حل خواهند کرد. ابزار غربیها فکر هست و کار در دست آدمهای متفکر نه مثل ما ایرانیها که ابزارمون باتوم و طناب دار هست و کارمون در دست یه مشت موتورسوار که تنها هنرشون عربده کشیدن و حیدر حیدر گفتن هست.
    ثالثا: راستی مثل این که خستگی کودتای قبلی از تن آقا درنیومده و دیگه دوست ندارن انتخابات برگزار کنن. جالب اینجاست که قبلا نظام پارلمانی منحل شد چون آقای موسوی یه مشکلاتی برای آقا درست میکردن امروز هم میخوان نظام پارلمانی رو برگردونن چون باز هم آقای موسوی یه مشکلاتی برای آقا درست کردن.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۳۰:

    در مورد ابتدای نظرتون با شما موافقم. غرب مثل ساختمانیه که از روی یک پلان دقیق ترسیم شده، ساخته شده، طبقاتش دقیقا مثل پلان شکل گرفته و هر از چندی دکوراسیون داخلیش تغییر میکنه. در مورد ایران یک پلان دقیق داریم اما هنوز ساختمانی بر اساس اون پلان ساخته نشده. تازه در حال ساخت و شکل گیریه. همون چیزی که شما گفتید اونها حدود ۲۰۰-۳۰۰ ساله که نظام کشورشون شکل گرفته و ما ۳۲ سال.
    اما دوباره آخر نوشته تون مثل اینکه عصبی شدید! کم سیاه کشته شد تا بالاخره اجازه یک زندگی عادی مثل سایرین و به دور از نژاد پرستی بهشون داده شد؟! اصلا اولی که سرخ پوستان بومی در آمریکا قتل عام شدن و خودش به نوعی یک هولوکاست بی سروصدا بود، چی؟! تظاهرات امروز غرب هم با باتوم و پلیس و بازداشت روبروئه. دیگه تصاویری که نمایش داده میشه فتوشاپ که نیست که!
    در انگلیس تانک آوردن توی خیابون اونهم در برابر اعتراض اقتصادی مردم. نه اعتراض به اصل نظام کشورشون. شما تانک رو با بسیجیای نوجونی که تنها نشونشون کاور پلنگی که تنشون بود مقایسه میکنید؟!
    اگر منظور شما از موتورسوارها بسیجیهاست، بسیجیهایی که شما میفرمایید تنها هنرشون عربده کشیدن و حیدر حیدر گفتنه!!، یه روزی زیر تانک رفتن، روی مین رفتن، زمانی که بنی صدر ارتش رو از جبهه ها عقب کشید با تنشون جلوی تانک ایستادن. زمانی هم که خیمه اباعبدالله آتش زده شد و مسجد آتش زده شد و مرگ بر اصل نظام گفته شد اومدن توی خیابون و اعتراض کردن، درست زمانی که به قول شما معترضین حتا پلیس رو کتک میزدن(تصاویرش رو همون بی بی سی با افتخار پخش میکرد) .
    در همین آمریکا و انگلیس شما ببینید کسی جرات داره به پلیس نزدیک بشه؟!
    اگر هم منظورتون از موتورسوار گروه دیگه ای هست که خب من نمیدونم کی هستن.
    یادتونه گفتم استراتژی های شخص آقای خامنه ای در دانشگاهها تدریس میشه؟ یکی از اون استراتژیها نحوه برخورد ایشون با معترضین در سال ۸۸ هست.

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۲۹:

    جنگ بیست و سه سال هست که تموم شده. این بسیجیهای هفده هیجده ساله که با موتور و ماشین مردم رو زیر می کنن نمیدونن جبهه رو با کدوم “ف” می نویسن.

    استراتژی برخورد با معترضین!!!!!
    اتفاقا من هم امروز تو لیست درسهای دانشگاه دیدمش، یه درس سه واحدی به اسم “استراتژی شیشه نوشابه و باتوم” که پیش نیازش هم یه درس دو واحدی بود به اسم “آناتومی ماتحت انسان”.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۳۰:

    فحش دادن و چرند گفتن کار خیلی ساده ایه ها!
    اقلا به خاطر اسمی که برای خودتون انتخاب کردید یه ژست خوب بگیرید! هی هر روز یه چیزی میگید فردا میایید عذرخواهی میکنید دوباره میایید یه چیزی میگید دوباره عذر خواهی. خودتون از دست خودتون خسته نشدید؟
    عموما شما و همفکرانتون در برابر منطق خلع سلاح میشید و چیزی جز فحاشی و بیرون ریختن درونیاتتون ازتون برنمیاد.
    موفق باشید.

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۰۹:

    باید اعتراف کنم منطق شما و دوستان بیداریتان انقدر قوی است که به جز بخشی از طالبان و کمونیستهای طمع کار و بخشی از گروه ای مسلح فلسطینی ….مابقی منتقد شما هستند .این چه منطقی است که تاب توان را در مفابلش از دست داده ایم .عجب منطقی !!!!

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۴۰:

    جناب هومن
    راست گفتن که
    خوبی که از حد بگذرد….نادان خیال بد کند
    ما ظاهرا اینجا با شما خیلی مدارا کردیم، خوش گذشته بهتون، نه؟!
    شما به منطق “انشا نوشتن و در مترو نشستن و شعر سیاه گفتنتون” ادامه بدید….
    من هم در این منطق با شما همراهی میکنم..

    ما با کت و شلوارهای یکدست و انگشترهای در دست مشغول اداره کشوریم.
    با رانت و سهمیه و سو استفاده تحصیل میکنیم.
    با پارتی وارد بازار کار میشویم.
    از پول شما روزی میخوریم.
    بوی نفت مستمان کرده خوشحالیم.
    از مستی به ریش شما میخندیم.
    چه دنیای شیرینی.
    وقتی شما در مترو مشغول نگاه کردن به ما و حسرت خوردنید، ما فکر شام چرب شبمان هستیم.
    چه خوش میگذرد به ما.
    کاش شما هم یک بیداری بودید.
    حیف شد که نیستید.
    البته، نه!
    یک بیداری کمتر، بهتر!
    راستی این ۳۰۰۰ میلیارد اخیر نمیدانید چه مزه ای داشت!
    جناب هومن!
    اگر بدانید بیداری بودن چه کیفی دارد!
    حیف که از درک این یکی هم مثل باقی چیزها عاجزید!
    با انگشترهایمان، پست میگیریم.
    با یقه های بسته و ریشهای بلند
    با چادرهایمان
    دنیایی پر از رفاه برای خودمان ساختیم.
    واحسرتا
    که امثال شما غیر بیداریها نمیفهمید اینهمه رفاه را!!

    خودمونیم منم استعداد دارما!!نه؟!

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۲۰:۱۴:

    من همیشه عاجز بودم از درک لذت بیداری بودن .
    .درک نمی کردم که چگونه یک انسان معتقد به افرینش دنیا توسط خداوند …شخص پرست می شه ؟
    چگونه حاضر می شود انسان دیگر را به عنوان اینکه مخالف عقاید اوست …مجازات نماید ؟
    چرا ظاهر را طوری گریم می کند تا از صدها متر فاصله مابقی متوجه شوند که او به مذهب علاقه دارد ؟
    چگونه ممکن است یک انسان مظاهر انسانی را مانند هنر نفی نماید ؟و البته این کار را به بهانه جلو گیری از فساد صورت می دهد ؟
    چگونه این را عنوان می کند که می توان تا ابد در کشور را بست ؟
    به چه نحوی به خصوصی ترین مسایل مردم دخالت می کنند ؟
    چرا فقر را به مردم تحمیل می کنند ؟ و در بدترین وضعیت با دروغ عنوان می کنند که جهان را باید مدیریت کنند و مردم کشورهای دیگر می خواهند ویزای کار در ایران را بگیرند !
    من بیداری را درک نمی کنم !!!!!!!!

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۲۱:۴۳:

    حیف شد.
    چون نمی دونید چقدر بیداری بودن خوبه. بخصوص اگر دانشگاه هنر درس خونده باشی.
    جناب هومن چرا شما هر ایرادی که میگیرید دقیقا برخلافش اثبات میشه؟!
    جالب نیست؟!
    دلم سوخت براتون..
    شما قرار نیست شرمنده بشید از تهمت زدن؟!

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۲۱:۴۴:

    من هم معنا و علت شخص پرستی و خودپرستی رو نمیفهمم
    اگر فهمیدید به ما هم بگید

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۰۱:

    جناب هومن!
    اگر بدانید بیداری بودن چه کیفی دارد!
    حیف که از درک این یکی هم مثل باقی چیزها عاجزید!
    ……………
    نهایت اینکه انسان به خود ببالد از اینکه بقیه را گرفتار کرده .
    بحثی وجود دارد در مورد احساس خوشبختی افراد .و اینکه ایا شما عاجز نیستید از درک این مفاهیم ؟
    فردی را دیروز دیدم در حال بازگشت به خانه که در مترو داشت جدول حل می کرد و چنان غرق در این بود که حدود ۲۰ دقیقه گردنش خم بود بر جدول !
    موقع پیاده شدن در ازدحام باز به همان شکل بود .سنی میان سال داشت .جراتی پیدا کردم و به او گفتم که ممکن است ارتروز بگیرد !
    بلافاصله پاسخ داد ما که چیزی برای از دست دادن نداریم !همه بلایی سرمان امده !
    خوب سرکار خانم بیداری که مابقی را متهم به عدم درک می کنید ایا اینجا سلولهای خاکستری شما متوجه نا امیدی مردم می شود ؟
    چرا به مردم چیزی می گویید در این باب که مراقب خود باشد اینچنین نا امیدانه پاسخ می دهد ؟ دلیلش وجود بیداری در کنار او نیست ؟
    من هر چه فکر می کنم نمی تونم تصور بکنم که شما به دنبال چه چیزی هستید که به واسطه ان اینقدر مردم پریشان هستند ؟
    ایا به دنبال برقراری عدالت در دنیا هستید ؟یا این عدالت معنایش این است که قشر بیداری در به سلطه کشیدن و تسلط بر مردم دنیا یکسان با دیگر ان شوند ؟
    چرا وجود امثال شما در این کشور مردم را افسرده کرده ؟
    چه چیزی از زندگی مردم حذف شده ؟
    چرا با این همه شعار معنوی که از خودتان در کردید این همه کلاهبردار و جرم و سو استفاده پدید امده ؟
    چرا مردم فکر می کنند که شما به دنبال متافع شخصی و جایگاه قدرتی در اجتماع هستید ؟
    ایا دلیلش ادبیات و رفتار غیر طبیعی نیست ؟
    ایا ادبیات شما بر اساس حذف مردم دگر اندیش نیست ؟ ایا شما حذف گروهای فکری با سلیقه متفاوت را شایسته یک تمدن مدرن می دانید ؟ایا اشاره به مذهب می تواند عیوب شما را بپوشاند ؟
    مردم امروز کاملا افسرده هستند .ایا این را منکر هستید ؟
    ایا امکان دارد روش زندگی و شادی یک بیداری را برای دیگران توضیح دهید ؟ایا در این زندگی استفاده غیر منصفانه از منابع متعلق به دیگران وجود دارد ؟

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۰۱:۴۷:

    افق عزیز این حرفی که نوشتم اصلا احتیاج به معذرت خواهی نداشت چون عین اتفاقی بود که در کهریزک افتاد.

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۴۸:

    اگر کسی از انتخابات بدش بیاد چرا باید طرحی رو مطرح کنه که لازمش نه انتخابات که بلکه پروسه ی عظیم همه پرسی باشه؟
    به نظر خودت با عقل جور در میاد؟

    خیلی درکش سخت نیست که بفهمید این یک مثال بود برای بیان انعطافی که نظام اسلامی میتونه داشته باشه

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۰۱:۵۰:

    از فردا شروع کنید مقاله بنویسید در مدح سیستم پارلمانی، بالاخره شما باید یه چیزی بگید که سلطان خوشش بیاد نه بادمجان.

    [پاسخ]

  3. عشقستان اسماعیل گفت:

    سلام علیکم
    ممنون از زحمتی که می کشید
    و اما بعد
    چه واقعیت های تلخی
    گاهی دلم می خواهد بعضی متن ها را نخوانم ، بعضی تحلیل ها را ندانم و….پیشنیه و پشت صحنه زندگی بعضی آدم ها را هیچ وقت نفهمم

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۵۲:

    می دانید چرا مردم امروز زمان بسیار سختی را تجربه می کنند ؟شاید بعه علت وضعیت بد اقتصادی تنها نباشد .
    انها احساس می کنند دقیقا همان چیزی که به خاطرش مردم از رژیم شاه بدشان امد تکرار می شود .نزدیکان ریس جمهور از امکانات استفاده می کنند .و زمانی که مردم دچار بدترین مشکلاتند برخی وام های میلیاردی می گیرند .
    به نظرشما در د و غم این سواستفاده ها در ۳۰ سال پیش غم انگیز تر است یا الان وقتی مردم ریاضت کشیدن و با تمام دنیا روبرو شدند ؟ معنی این چیست ؟
    باز فلسفه بدن پاک را یاد اوری می کنم .شما دولتی را که با شبه بر سر کار امد را بهترین دولت و حامی مردم محروم خواندید .ولی الان که گندش در امد …ان را از بدن پاک جدا می کنید .
    خیلی برایم عجیب است که از مخالفت مسولین رده بالا با اقای هاشمی و نزدیکی انها با مواضع و افکار ریس همین دولت نا موفق و متخلف ….حماسه می سازید .
    این موارد نشان می دهد که شما اهل منطق های رایج و استاندارد نیستید .الان که اقای احمدی نژاد به چنین سرنوشتی دچار می شود هنوز هم مقصر گروه مقابل انهاست .یادم نمی رود در مناظره به اقای احمدی نژاد گفتند که اقای محصولی که برج ساز و میلیادر است چرا در دولت ارزشی حضور دارد ؟ و اقای احمدی نژاد دقیقا به سبک و سیاقی مشابه شما بلافاصله پاسخ دادند که در زمان اقای هاشمی میلیادر شده !!!ایشان باید جواب دهند !!!!!!!!!!
    نمی توان پاسخ کسی را داد که که توان پذیرش حقایق را ندارد .و البته این فرد مجهز به رو هم هست .به عبارتی شرمنده نمی شود از اینکه حق مردم به بدترین وضع به کمک کار گزاران دولتی زیر پا گذاشته می شود که شما به خاطر ان مردم را متهم به جاسوسی گردید و تلخ ترین دوران را به وجود اوردید .
    اگر استدلال شما درست باشد باید مردمی را بیابید که ان را تایید کنند .به جز بیداری هایی که پی درپی وارد می شوند و تشکر می کنند از مطلب شما چه کسی ان را تایید می کند ؟
    مردم به خاطر دو دوره ریاست جمهوری فردی کار نابلد که هستی انها را به باد داد واقعا شاکی هستند .باید بپذیرید که این دولت جز شماست .از جنس شماست .به امریکا دشنام می دهد ….با عربستان دشمن است …خواستار مقابله با اقای موسوی و کروبی است .
    شما از مردم کشور ژاپن و اینکه باید با سختکوشی کار کرد دم می زنید .
    واقعا خنده دار است .زیرا برای پیاده کردن این مورد باید ابتدا یک ملت یکدست و متحد داشته باشیم .فساد در ان نباشد .کسی نیاید پولها را بگیرد و برود .قانون توسط لباس شخصی ها زیر پا نرود .
    ایا شما که دوست دارید سر به تن مردم با سلیقه متفاوت نباشد به سمت اتحاد می روید ؟ چرا جوک تعریف می کنید ؟

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۵۵:

    ببخشید ها
    الان اون دو تا جمله ای که من گفتم
    به این همه حرافی چه ارتباطی داشت؟
    یعنی منظورم اینه کی حراف است الان؟

    [پاسخ]

  4. رضا گفت:

    اینجا بود که دولت احمدی نژاد آمد و توانست ابر اختلاس هائی بیافریند که نه تنها در هیچ کشور دیگری بلکه از ابتدای خلقت نظیر نداشت
    توانست در عرض فقط شش سال کل نظام صنعتی و مالی و اداری این کشور بزرگ را بهم بریزد و بزرگترین افتخار ایشان حلال زاده بودن بود و توانست میلیارد ها ثروت این کشور را نیست و نابود کند وابر مردانی مانند زنوری و آریا و مشائی و محصولی پرورش دهد که تاکنون هیچ ملتی بروی خود ندیده است
    همه اینها فقط و فقط بعلن نزدیکی یکنفر به ایشان بود و هیچ

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۴۵:

    تو پست قبل یه کامنت قشنگ بود گفتم دوباره اینجا کپیش کنم

    انشاالله مسئولین این تخلف بزرگ هم مشخص میشن و پول مردم بر میگرده و مجرمینش مجازات میشن.
    اونوقت شما چی دارید بگید؟!
    از بالا تا پایین، کل چیزی که تونستید بگید همین ۳۰۰۰ میلیارده که دیدید که طرف نتونست بی سروصدا کارش رو بکنه هیچ کس هم کاری به کارش نداشته باشه.
    میگیم مسکن میگید اختلاس
    میگیم شغل میگید اختلاس
    میگیم انرژی هسته ای میگید اختلاس
    میگیم باشگاه فضایی، ماهواره امید، نوید، ماهواره بر سفیر میگید اختلاس
    میگیم روستاهای آباد میگید اختلاس
    میگیم استراتژی ضربه اول میگید اختلاس
    میگیم راههای اصلاح شده، جاده، راه آهن میگید اختلاس
    میگیم قدرت منطقه ای میگید اختلاس
    .
    . ما هر چی میگیم شما میگید اختلاس
    یه تسبیح بگیرید دستتون یادتون نره چند بار گفتید اختلاس!!

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۰۴:

    ما هر چی میگیم شما میگید اختلاس
    یه تسبیح بگیرید دستتون یادتون نره چند بار گفتید اختلاس!!

    [پاسخ]

    این اظهار ناراحتی از یک فاجعه است در ایران .شما حق دارید باید زودتر این مسله خاتمه یابد و دولت محترم که مدافعش شما هستید به تخریب ادامه دهد .
    مردم متوجه شده اند که بیداری ها جامعه را در نهایت به بهشت فاسد های انگشتر به دست تبدیل می کنند .شما مردم را ادم حساب نمی کنید و مضحک است که می روید دنبال حق عربها در فلسطین .
    تکرار مکررات خسته کننده ای که از دهان شما نسبت به توطئه استکبار در می اید که اندازه و حد ندارد و در هر حال تمام نشدنی است .در همین مطلب اقای صفا دوباره تمام مشکلات را متوجه دولت اقای رفسنجانی دانست !!!و اقای احمدی نژاد را نخودی اعلام نمود !!!
    الان هم دو باره اقای صفا می گویند مطلب من زا دوباره بخوانید !!!

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۳۱:

    بنده های خدا:
    ۲ تا شعار شنیدین دارین بال بال می زنین
    شما نشستین شعار می شنوین و تکبیر می دین(کسی مخالف الله و اکبر نیست)
    شما می دونین صنعت به چه فلاکتی افتاده؟
    می دونین پروژه های صنعتی،نیروگاهی، نفت به چه روزی افتادن؟
    تو عسلویه یک زمانی آنچنان ترافیکی بود که حداقل یکساعت طول می کشید تا به اولین پروژه برسی،آلان خلوت(فقط تعدا پرواز هارو چک کنین)
    یک پروژه چندین بار افتتاح می شه(بدون اینکه خروجی داشته باشه) فاز ۹ عسلویه – راهن آهن شیراز
    سری به شهرک های صنعتی بزنین ببینین چند درصد فعال هستن
    یک صنعت گر نام ببرید که بتونه توی این وضع دوام بیاره
    همه کسانی هم که سر پا موندن فقط و فقط دارن از خود گذشتگی می کنن
    یک نگاهی بکنین ببینین چه تعداد از دانشجویان و نخبگان دارن فرار می کنن(فقط برید مثلا دانشکده برق دانشگاه تهران یا شریف یا پلی تکنیک): فقط و فقط از جوی که شما ها ایجاد کردین
    البته دلالان بزرگی هستند که به همت دولت کریمه تونستن یک شبه میلیاردها دلار نفع داشته باشن
    یک خاطره می خوام بگم از همین رئیس دولت کریمه!
    سال ۷۲ بود یکی از دوست های رزمنده من گفت : من دوستی دارم می خوام شمارو با ایشون آشنا کنم و اگر شد بتونیم پروژه ای رو شروع کنیم ما هم گفتیم باشه بنده رو برد پیش همین آقای رئیس جمهور در دانشگاه علم وصنعت (این دوست من یکی از شاگرداش بود) ایشون شروع کرد به پروژه هائی که دستش هست (اون وقت استاندار اردبیل بود) بگذریم خیلی حرف زدیم نهایتا ما رو معرفی کرد به همین آقای محصولی،ما هم رفتیم پیش ایشون نهایتا با توجه به پیشنهاد های بیشرمانه ای که داشتن ما دیگه از این مسئله گذشتیم
    می خوام بگم اینها این قوم هستن
    و اختلاس اخیر از اون گوچیکاشه
    کسی مخالف تکنولوژی هسته ای( نه انرژی هسته ای) نیست
    هیچ ایرانی مخالف تکنولوژی نیست اینها فقط و فقط شعار می دن و بودجه این کشور رو به باد
    خیانت ها یکی یکی رو خواهند شد
    امثال بنده هم صبرمون زیاده
    رو سیاهی در تاریخ برای کسانی خواهند ماند که گول خوردند
    امثال بنده همه رو دیدیم و خواهیم دید
    و خوشبختانه وابسته هیچ گروه و طیفی نیستیم

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۰۵:۲۴:

    آقای رضا،
    شما فقط اختلاس رو یادتون می مونه از حرفهای ما.
    اگه نه شکنجه و زندان و قتل و بیکاری و تورم و تحریم و ورشکست شدن بنگاه های تولیدی کوچیک و سر کار اومدن آدمهای بی تخصص و خفه کردن صدای مخالف و عادی شدن دروغ و بی احترامی و حرفهای بی سند و مدرک زدن و نقض قوانین و هزار و یک چیز دیگه هم هست.

    این آقای رییس دولت هم که صبح تا شب مشغول ادعای “پاکترین” و “قانون مدار ترین” کلا همه صفت های خوب “ترین” اه، بعد هم هی از این اتفاقا می افته که یا دروغاش معلوم می شه، یا پول های بیت المال گم می شه، یا اختلاس های بی سابقه در تاریخ می شه.
    یه خورده لیست همه رو هر دفعه تکرار کردن سخته.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۱۹:

    جناب سند و مدرک!
    از بس به این حرفهای شما جواب دادیم خسته شدیم.
    لابد منظورتون از شکنجه و قتل کهریزکه دیگه؟ غیر از اون که مثالی ندارید. وقتی به چیزی رسیدگی میشه و مجرمش شناسایی و محکوم میشه یعنی از نظر حکومت و دولت این مورد ناپسند و غیرقانونی بوده. غیر از اینه؟ شما توقع دارید توی این کشور هیچ مشکلی نباشه؟ یک کشور توی دنیا به من معرفی کنید که در هیچ جا هیچ مشکلی پیش نمیاد و نیومده. فقط یک کشور نام ببرید.
    تورم الان چه مشکلی داره؟ در دولت سازندگی پایین تر بود؟ در دولت اصلاحات پایین تر بود؟ مگر غولهای بزرگ اقتصادی پیش بینی نکردند با اجرای هدف مندی یارانه ها تورم به ۷۰ درصد میرسه؟ چرا نرسید؟
    تحریم تقصیر دولته؟ تحریم جدیده؟ غیر از اینه که تحریم از زمانی که مردم ایران حکومت اسلامی رو خواستند و به دنبال استقلال بودند محکوم به تحریم شدن از جانب کدخدای دهکده ؟
    منظورتون از بنگاههای تولیدی کوچک چیه؟ اگر ممکنه دوتا مثال از ورشکست شدنشون برای ما بنویسید.
    منظورتون از سر کار اومدن آدمهای بی تخصص کی هست؟ لطفا دو تا مثال بزنید و لطفا اگر زحمت نیست برای من کشور یا دولت آرمانیتون رو هم نام ببرید تا من بتونم مقایسه کنم چیزی که الان هست رو با چیزی که شما میپسندید و دلیل مخالفتتون رو درک کنم.
    در مورد عادی شدن دروغ خیلی سعی میکنم نخندم. متاسفانه چون نمیدونم شما مخالف دولت هستید یا مخالف نظام یا صرفا یک منتقد دلسوز هستید برای این موردتون نمیتونم جوابی بنویسم. چون مساله این نیست که اگر ما از دولت یا از نظام حمایت میکنیم به این معنیه که آرمانهای ما اینه و قرار نیست بهتر بشه. نه! این به این معنیه که در راستای آرمانهای ماست. ولی همونطور که بارها ره بر هم فرمودند تا رسیدن به نقطه نهایی راه زیادی هست. سرعت رشد و درصد رشد خیلی خوبه اما هنوز تا مقصد فاصله هست. و این کار و تلاش شبانه روزی جوانان رو میطلبه. اگر چهارچوب فکری شما رو میدونستم مثالهایی برای عادی شدن دروغ برای شما می آوردم تا به صورت مقایسه ای و بررسی تطبیقی به یک نتیجه ای میرسیدیم.

    تکرار لیست شما برای ما سخته چون بارها برای هرکدومش جواب دادیم. به هر زبونی جواب میدیم مخالفین به یه زبون دیگه حرف میزنن. در آخر هم کار به فحاشی و توهین میرسه.

    به سایت ما میایید، چند روز ژست روشن فکری میگیرید، به تند ترین زبون با ما حرف میزنید، با منطق و احترام بهتون جواب میدیم، جایی که دیگه حرفی برای گفتن نداریم یا نهایتا به خاطر تفاوت دیدگاه شما چیزی رو می پسندید و ما چیز دیگری رو، کار شما (منظورم شخص شما نیست) به فحاشی و توهین به خود ما و به سران مملکتی میرسه و از اینکه فحش دادید و بی احترامی کردید دلتون هم خنک میشه . و در برابر فحاشی هم توقع دارید که باز ما با احترام برخورد کنیم چون شما فحاشی رو حق خودتون میدونید و احترام رو وظیفه ما.
    حتا جایی پیش اومد که من خیلی دلسوزانه گفتم به جای مخالفت برای رشد و پیشرفت کشور تلاش کنید، به تندترین و زشت ترین جملات به من جواب داده شد.

    بله! راحت ترین کار نشستن و شمردن اشکالاته! اختلاس ، کهریزک، تجاوز خمینی شهر..اما سخت ترین کار دیدن اشکالات و سعی در برطرف کردنشه. دیدن خوبیها و سعی در بهتر کردنشه. از زمانی که ما شدیم ما و شما شدید شما! از زمانی که فاصله افتاد بین هموطنها! کار یه عده شد غر زدن و ذره بین دست گرفتن برای پیدا کردن اشکالات و کار یه عده شد کار کردن و فحش خوردن و محکوم شدن.
    حرف زیاده. تا بوده همین بوده. همونهایی که یه روز انقلاب کردن، یه روز ایستادن و از انقلابشون در برابر همه دنیا دفاع کردن، الان هم بچه هاشون موندن پای کار و دارن پوست میندازن. همونهایی هم که یا انقلاب براشون مهم نبود یا باهاش مخالف بودن، زمان جنگ یا رفتن خارج از کشور، یا رفتن توی روستاها پناه گرفتن، الان هم مشغول غر زدنن. یه عده دارن کار میکنن دیگه!!
    مشکلی نیست. تا بوده همین بوده و تا هست همین است.

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۳۹:

    رشد؟
    تورم در دولت اصلاحات؟
    بد نیست یک چند تا عدد رو جمع کنی بعد بگی این حرف هارو
    تو مجلس خودتون میگن همه این آمارها غلطه شما داری میگی رشد؟

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۱۶:۰۸:

    متشکرم از جواب مبسوط شما!

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۵۶:

    …… تو دهنت شما مدعی هستین که اماماتون معصومند ولی فقیهتون معصومه …..خرتونم معصومه اخه دی…. مگه یه ادم دیو…. معصوم نباید طوری حکومت کنه که همه رو خوشبخت کنه مگه توی تیوری نمی گین که دینتون و نوع حکومتتون خوشبختی میاره شما توی تیوری همه چیزو اسون گرفتین الانم یا تیوریتونو عوض کینین و مثل مرد بگین عملی نیست یا اینقد چرت وپرت نگین در مقایسه با همه کشورها و با توجه به ارمانهاتون باید بگم گو…..

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۵۸:

    ک….. هی سند میخواد هی مدرک میخاد گو…. هم مدرک میخاد ر…. تو مملکت مدرک میخاد اخه ناقصالعقل چ…. مدرک میخاد ری…. تو مملکت بسیجی مخلس

    [پاسخ]

    روان نويس پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۱۰:

    تو چقدر با ادبى! ww

    [پاسخ]

    ن.خ پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۲۱:۴۳:

    یادمه دوران کودکی وقتی از روی نادانی و نفهمی به هم توهین میکردیم یه کلمه خیلی متداول بود و اون هم آینه بود. :-)
    حالا جناب شناس یا ناشناس یه آینه مقابل شما، تا دلت میخواد بشین و فحش بده

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۱۶:۱۳:

    ما هم به اندازه کافی جواب همه این حرفهای شما رو دادیم. برید تو تمام بحث های این قبلی این وبلاگ ببینین چند تا از سوال ها رو آخرش بی جواب گذاشتین. یا شما یا آقای صفا یا بقیه همنظرانتون. و چند تا رو با مسخره کردن ما و توهین تموم کردین.

    فحش ها رو هم اگه من رو نمی گید برید به همون کسی که فحش داده بگید. من نه از این کار دفاع کردن نه تاحالا همچین کاری کردم. اینکه یه پاراگراف بنویسید آخرش بگید شما رو نمی گم دقیقا نمی دونم یعنی چی.

    حرف من هم در جواب به آقای رضا بود که گفت شما فقط اختلاس رو دارید.

    آخر هم دو تا نکته. شما نگفتید برای رشد ممکلت تلاش کنید، شما گفتید “اگه برای رشد مملکت تلاش می کردید”. این حرف یعنی ما این کار رو نمی کنیم. این توهینه. نه جوابی که شما گرفتین که چرا توهین می کنین.

    بنده در شرکتی کار می کنم که نماینده آقای احمدی نژاد موقع افتتاح پست برق این شرکت خصوصی کوچیک اومد به ما گفت ما پولتون رو نمی دیم، اگه افتتاح نکنین هم فلان بیمارستان برقش قطع می شه و رفت. بنده و همکارام ماه ها حقوقامون عقب افتاده چون رییس دولت شما از شرکت های خصوصی خوشش نمی آد.
    امثال ما بخاطر درس دادن به بچه های بی سرپرست زندان رفتن. هزار و یک نمونه دیگه هست از آدمهایی که دارن مثل چی زحمت می کشن تو این کشور و با یک کلمه از حرفهای شما موافق نیستن. این حرف شما توهین بود نه جوابی که گرفتین. اینکه بازهم با اعتماد به نفس تکرارش می کنین و براتون سواله که چرا طرف مقابلتون ناراحت شده به نظر من توهین بیشتری هم هست.

    درباره واحدهای تولیدی هم اینکه شما خبرش رو نمی شنوین برای اینکه دولت اجازه انتشار آمار رو نداده. این دو تا خبر رو محض نمونه آوردم، اگه واقعا علاقه مندین می تونین بیشتر هم پیدا کنین. اگرم فقط هدفتون جدله که هیچی:
    http://www.khabaronline.ir/detail/41162
    این هم مال سال ۸۷:
    http://www.rfi.fr/actufa/articles/112/article_6136.asp
    این هم درباره برخورد دولت با انتشار آمار:
    http://www.sabadnews.com/economicnews/index.php?news=62605&t

    و در آخر اینکه، توهین کار شماست آقای محترم. اونایی که انقلاب کردن و واسه این انقلاب زندان رفتن الان دوباره کلی هاشون زندانن. اونایی که جبهه رفتن کلی بچه هاشون این دوسال زندان رفتن و خونواده هاشون توهین شنیدن.
    خانواده من شهید و جانباز داده برای این کشور. اعضای خانواده من حاضر نشدن از سهمیه دانشگاه شهدا استفاده کنن که یهوقت حق کسی رو نخورن.
    ولی واقعیتش اینه که به نظرم دیگه این بحث های با شماارزش عصبانی شدن هم نداره. مدتهاست که فهمیدیم دینی که ازش دم می زنین براتون فقط یه بازیچه اس و پای عمل که برسه راحت اصولشو رو می زارین زیر پا و ابایی از تهمت و دروغ درباره طرف مقابلتون ندارین.

    فقط حیف این مملکت که داره بخاطر امثال شما به قهقرا می ره.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۵۱:

    جناب ناشناس
    نمیدونم واقعا چی باید جواب بدم! جالبه که میفرمایید ما توهین کردیم و مسخره کردیم!
    شما همین الان چندتا از مطالبی که من گفتم رو نادیده گرفتید. چند تا سوال از شما پرسیدم جواب ندادید! من چطور میتونم به بحث با شما ادامه بدم؟ شما حرفی میزنید، وقتی به حرف شما ایراد میگیریم یا اگر ابهامی داره سوالی میپرسیم تا متوجه بشیم خیلی ساده از کنارش میگذرید و بعد از مدتی دوباره همون شبهه رو مطرح میکنید. تکلیف ما با شما چیه؟

    من نگفتم شما کاری نکردید. من دفعاتی که گفتم به جای ایراد و اشکال ها رو گفتن سعی در رفعش داشته باشید ، یعنی شما کاری نکردید؟ هرچند خیلی از کسانی که اینجا معترض هستند و دائم در حال ایراد گرفتن، یا خارج از کشور هستند یا واقعا کاری نمیکنند اما من هیچ وقت کسی رو محکوم به کار نکردن، نکردم. فقط درخواستم دوری از ایراد گرفتنهای بنی اسرائیلی و تلاش برای بهتر شدن بوده. در بحث با شما هم نبوده، یا اگر شما بودید اونموقع نام داشتید و الان ندارید. و به تندترین جمله ها پاسخ گرفتم.

    اگر شما در شرکت خصوصی کار میکنید و پول نمیگیرید من در اداره دولتی کار میکنم و به ازای ۴۴ ساعت کار در هفته با ۳۱۷ هزار تومن استخدام شدم در سال ۸۸ و این یعنی حقوق من شامل مالیات نمیشد چون زیر حداقل حقوق کارگری بود. من هم در دانشگاه تدریس میکنم و حقوق ترم پیش من یعنی حقوق ترم زمستان گذشته هنوز واریز نشده. اما این باعث نشده از بالا تا پایین مملکت رو بشورم و روی بند پهن کنم.

    کی گفته هر کسی برای این مملکت زحمت میکشه باید همفکر من باشه؟ مگه مملکت برای همفکران منه؟ چرا فکر میکنید اونهایی که با من همفکر نیستن و دارن برای مملکت کار میکن منتی سر بقیه دارن؟ این وظیفه هر ایرانیه که تلاش کنه.
    “امثال ما بخاطر درس دادن به بچه های بی سرپرست زندان رفتن” این رو نمیدونم برای چی بوده؟ از من توقع نداشته باشید قبل از توضیح بیشتر شما این مطلب رو بپذیرم.

    در مورد کارگاههای کوچک هم خیلی مسائل دخیل هست در تعطیلی یک کارگاه. ابزار و ماشین آلاتی که استفاده میکنند، با مصرف انرژی بالا طبیعتا هزینه رو برای کارگاه بالا میبره. و این میتونه یک دلیل برای تعطیلی باشه. اما مقصرش دولت یا هدفمندی یارانه ها نیست. ماشین آلات فرسوده پرمصرف باید عوض بشن. تا کاهش هزینه رو در پی داشته باشه. شما لینک گذاشتید که نمیشه تعداد کارگاههای ورشکسته رو محاسبه کرد اینکه دلیل نشد! چرا کارگاه برادر من ورشکست نشد؟ کارگاه دوستش؟ مرغداری اون یکی دوستش؟ هدفمندی کاری بود که باید انجام میشد. زمان لازمه تا مردم خودشون رو با اون هماهنگ کنن.

    و در آخر اینکه اگر شما در خانواده تون شهید و جانباز دارید من فرزند شهیدم. زندان هم نرفتم. برادرم هم زندان نرفته. دوستم و خواهرش که فرزند شهید هستن هم زندان نرفتن. فحش هم نمیدیم. توهین هم نمیکنیم. از سهمیه قانونی دانشگاه استفاده کردیم. اما فکر نکردیم داریم حق کسی رو پایمال میکنیم. برادر من دانش آموز مدرسه استعدادهای درخشان بود. بدون سهمیه هم بهترین دانشگاه قبول میشد. برای استعداد درخشان بودنش که سهمیه نداشت! داشت؟
    بیشتر اعضای این سایت خانواده شهید هستن. اگر بخواهید تک تک اسم میبرم و میگم کدوم افراد خانواده شون شهید هستند یا جانباز. اغلب هم وضع اقتصادی معمولی دارند. اغلب هم مشکلات عجیب و غریبی در زندگیشون دارند، ولی هیچ کدوم مخالف نیستند و پای انقلاب ایستادند.
    ما از وقتی دست چپ و راستمون رو شناختیم به ما یاد دادند که امام فرمودند: نگویید انقلاب برای ما چه کار کرد، شما برای این انقلاب چه کردید؟” این سرلوحه زندگی ما شد. ما این انقلاب و این حکومت اسلامی رو نعمت بزرگی میدونیم که باید براش شکر کرد و برای حفظش تلاش کرد. و الان هم همه تلاشمون همینه. ما اگر اردوی جهادی میریم، اگر بی مزد کار میکنیم، اگر تخصصمون رو بی چشمداشت در اختیار دیگران قرار میدیم فقط و فقط برای حفظ انقلابمونه. اصول انقلاب تغییری نکرده، اگر کسی که برای انقلاب زحمت کشید و زندان رفت، الان هم زندانه، شاید اصول اون تغییری کرده. یا شاید دنبال این بوده که از این به بعد انقلاب برای اون کاری کنه و یا شاید هزاران شاید دیگر!

    جناب ناشناس با کمال احترام ما به این جملات میگیم توهین:

    “ولی واقعیتش اینه که به نظرم دیگه این بحث های با شماارزش عصبانی شدن هم نداره. مدتهاست که فهمیدیم دینی که ازش دم می زنین براتون فقط یه بازیچه اس و پای عمل که برسه راحت اصولشو رو می زارین زیر پا و ابایی از تهمت و دروغ درباره طرف مقابلتون ندارین.

    فقط حیف این مملکت که داره بخاطر امثال شما به قهقرا می ره.”

    وقتی چنین حرفهایی میزنید چون کاملا حق رو به خودتون میدید به نظرتون توهین نمیاد. اما من اینها رو توهین میدونم.
    میشه لطفا بگید من که دارم برای کشورم تلاش میکنم، پدرم شهیده و از سه سالگی با این واقعیت کنار اومدم. ظاهر مذهبی دارم و تلاشم این بوده که در حد خودم پایبند به اصول دینم باشم از نظر شما دینی که ازش دم میزنم بازیچه است و پاش برسه اصولش رو زیر پا میذارم و دروغ میگم و تهمت میزنم؟!!
    چی شد که شما به این نتیجه رسیدید؟!
    چی شد که انقدر راحت تهمت زدید؟ و خیلی جالب ما رو به تهمت زدن محکوم کردید؟!
    چی شد که راحت به دروغ گفتید که من دروغ میگم؟!!

    من خودم رو موظف به پاسخگویی به شما میدونم چون اینجا وبلاگ ماست و شما میهمان ما. اما در مقابل توقع دارم وقتی برای رفع شبهه سوالی از شما میپرسم جواب بدید تا بحث به نتیجه برسه نه اینکه با منحرف کردن بحث و تهمت زدن به ما، طوری وانمود کنید که ما جواب شما رو ندادیم. در همین کامنت قبلی من خطاب به شما کلی سوال بی جواب موند.

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ مهر ۲۸ام, ۱۳۹۰ ۰۱:۲۲:

    من گفتم درباره همه سوالهایی که شما کردین قبلا اینجا بحث شده و ما حرفامون رو زدیم. کلی از سوال ها مون هم بی جواب مونده. و هر بار هم می مونه. منم دوباره همه اونا رو تکرار نمی کنم. اگه می خواید می تونید برید قبلی ها رو بخونید.

    فقط یه نکته رو بگم:

    من تا بحال هیچ توهینی به “همه همفکران شما” نکردم. تاحالا نگفتم شما از جبهه ها فرار کردینو تا حالا نگفتم شما انقلاب نکردین.
    شما لازم نیست خودتون رو به من معرفی کنید. چون من می بینم آدمهایی رو که جبهه رفتن و زندان رفتن و طرفدار این نظامن. فرق من با شما اینه که من اینا رو انکار نمی کنم. من به شما نمی گم برای این مملکت کاری نکردین. شمایین که این تهمت ها رو به من زدین. و منم از خودم دفاع کردم. واقعا تفاوت این دوتا رو نمی فهمین؟

    شمایین که به ما گفتین از جبهه فرار کرده. برای انقلاب کاری نکرده. به جای کمک به رشد ایراد گیرنده.

    من به شما همچین تهمتی زدم که شما به من می گی فرزند شهیدی؟

    شما نمی فهمین چه بلایی سر این مملکت میاد وقتی شما به همه مخالفینتون از جمله من می گین ترسو هایی که از جبهه ها فرار کردن؟ این همه آدمی رو که تو زندانن می بینین و باز همچین حرفی می زنین؟ به نظر من دقیقا همین رفتار از طرف گروهی که قدرت دارن داره کشور رو به قهقرا می بره. و سر حرفم هم هستم. باز هم تکرارش می کنم چون به نظرم توهین نیست. اینجور برخورد با مخالف این کشور رو داره به قهقرا می بره. و شما مرتب در کامنت هاتون این برخورد رو می کنین.

    در آخر هم اینکه، من مهمان شما نیستم. من یه خواننده ام که چند ماهه دارم تلاش می کنم این نگاه “شما همه اتون…” رو در این وبلاگ به چالش بکشم. ولی هر روز بیشتر و بیشتر به این نتیجه می رسم که بیخود امیدوارم که تاثیری داشته باشه….

    خداحافظ شما.

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ مهر ۲۸ام, ۱۳۹۰ ۰۱:۴۶:

    این رو هم یادم رفت بنویسم.
    من به نظرم کسی که راحت به مجموعه ای از آدمها تهمت می زنه، واقعیت های کشور رو ندیده می گیره برای اینکه از سیاستمدار مورد علاقه اش دفاع کنه، دروغ رو می بینه و چیزی نمی گه و ازش دفاع می کنه، و اینطور درباره مخالفش حرف می زنه، روح اسلام رو ندیده گرفته.
    شما این همه زندانی توی زندان ها رو می بینین، و خانواده های شهدا رو که معترضن می بینین و آدمهایی رو که معترضن و این همه برای این کشور زحمت می کشن رو می بینین و باز در موردشون می نویسین:
    “حرف زیاده. تا بوده همین بوده. همونهایی که یه روز انقلاب کردن، یه روز ایستادن و از انقلابشون در برابر همه دنیا دفاع کردن، الان هم بچه هاشون موندن پای کار و دارن پوست میندازن. همونهایی هم که یا انقلاب براشون مهم نبود یا باهاش مخالف بودن، زمان جنگ یا رفتن خارج از کشور، یا رفتن توی روستاها پناه گرفتن، الان هم مشغول غر زدنن. یه عده دارن کار میکنن دیگه!!”

    به نظر من شما اصول دین اسلام رو زیر پا گذاشتین و دروغ گفتین و تهمت زدین. و این رو بارها در این وبلاگ دیدم. این ها برای من اصول اسلامه نه دفاع از آدمی که مثل همه آدمهای دیگه اس فقط یه روزی انتخاب شده که بشه رهبر یه نظام. و به نظر من کسی که رگ گردنش برای دومی می زنه بیرون، ولی اون کارهای دیگه رو راحت انجام می ده، روح اسلام رو گذاشته کنار.

    هر چند من برعکس شما وقتی به این نتیجه در مورد شما می رسم، نمی گم همه همفکراتون اینطورین.

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ مهر ۲۸ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۱۴:

    “فقط حیف این مملکت که داره بخاطر امثال شما به قهقرا می ره”

    هرگز افق عزیز، هرگز

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۳۳:

    ما از وقتی دست چپ و راستمون رو شناختیم به ما یاد دادند که امام فرمودند: نگویید انقلاب برای ما چه کار کرد، شما برای این انقلاب چه کردید؟” این سرلوحه زندگی ما شد. ما این انقلاب و این حکومت اسلامی رو نعمت بزرگی میدونیم که باید براش شکر کرد و برای حفظش تلاش کرد.
    ………………………………………………………………….
    حرفی نیست که نعمت بزرگی بود .برای اینکه قبل از شما عده ای در مخالفت با مواردی که به نظرشان ظلم می امد روبروی یک نظام ایستادند .
    ولی الان به اعتقاد مخالفین شما همان مواردی که انگیزه ان انقلاب بود الان به وجود امده .
    اینکه داماد خواهر ریس جمهوری مکتبتان رساله روحانیون را به تمسخر بگیرد و از طرفی با خانمش برود مسافرت خارجی و بورسیه بگیرد و درخواست ۵ میلیارد بکند برای سمینار ….و شما همین دولت را ارزشی بخوانی !!!و واجبالدفاع بدانی.دم خروس بیرون زده و انگاه تو بگویی که در کودکی به ما گفته اند که مبادا بگویید انقلاب چی کرده ؟
    الان هم پس از سی سال باید این جمله را برای بستن دهان منتقدان بیاوریم .و اگر موردی منطقی باشه و بشه پس از سی سال ان را مطرح کند حتما می توان ۵۰ سال دیگر هم گفت .
    ولی ببینید که اقای خمینی این را در مقابل چه کسانی و در چه زمانی فرمودند ؟
    ایا منطقی است که مردم تبعه ایران در مورد وضعیت زندگی خود سوال کنند وقتی خداوند به انها نعمت هایی داده مانند نفت و منابع طبیعی دیگر ؟
    ایا ما همیشه باید در وضعیت انقلاب بمانیم و افرادی که خود را انقلابی می شمارند از بیت المال استفاده ای کنند که مردم راضی نیستند ؟
    انقلاب از نظر شما تا کی ادامه خواهد یافت ؟و معنی ان انقلاب بر علیه چه کسانی است ؟ایا جامعه بر اساس سلایق مورد نظر انقلابیون اداره نشده تا کنون ؟
    و سرانجام اینکه به نظر بیداری ها باید بر اساس همان جمله باید تا ابد شاهد فرار مفسیدن با پول مردم فقیر به خارج باشیم ؟

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۱۶:

    جناب هومن!
    آقای با منطق!
    میشه یکی از مواردی که ما از بیت المال استفاده کردیم و شما استفاده نکردید رو به ما بگید؟
    یا رسما اعتراف می کنید تهمت زدید و از این کارتون عذرخواهی می کنید؟

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۰۳:

    هومن عزیز نوشته ای که «انقلاب تا کی ادامه دارد»
    به نظر شما ما منافع استکبار در رأس آنها آمریکار ا غارت کرده و تهدیدی می کنیم یا آنها؟
    کمی فکر کن چرا آمریکا با ما دشمن است.
    به نظرم کمی باید تاریخ معاصر را مطالعه کنی
    آمریکا در این کشور کودتا کرده است
    آمریکا کاپیتولاسیون را بر ما تحمیل کرده بود
    آمریکا جنگ را علیه ما به راه انداخته بود
    آمریکا هواپیمای مسافربری مار ار زده بود
    آمریا …. برو کمی مطالعه کن.

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۰۶:

    راست گفتی به نظرم کسانی که گمان می کنند ما بی خودی انقلاب کردیم یا بی خوید نزاع با آمریکا را کش می دهیم باید دست کم خاطرات و اظهارات رجال سیاسی دوران پهلوی و نیز رجال سیاستمدار غربی را مرور کنند. باید وقت گذاشت کمی تامل کرد.

    نکته دیگر اینکه راستی کسانی که به نظام خرده می گیرند آیا در زندگی خودشان مشکلی ندارند و اگر دارند که قطعا چنینی است با فحش و فحش کاری مساله را حل می کنند بیا با راهکارهای عقلانی و درست؟

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۳۸:

    الان هم بچه هاشون موندن پای کار و دارن پوست میندازن. همونهایی هم که یا انقلاب براشون مهم نبود یا باهاش مخالف بودن، زمان جنگ یا رفتن خارج از کشور، یا رفتن توی روستاها پناه گرفتن، الان هم مشغول غر زدنن. یه عده دارن کار میکنن دیگه!!
    مشکلی نیست. تا بوده همین بوده و تا هست همین است.

    ……………………………………………………………
    مثل بنده که سه برادر در منطقه جنگی بودیم !مادر ما نمی دانست چه اتفاقی افتاده و بچه هایش کجا هستند .ادبیات بچه مذهبی ها ان موقع بر مظلومیت حک شده بود ..الان از ان روزها البوم های عکس مانده .امثال شما که حتی خاک انجا را لمس نکردید از شهدای جنگ و فضای دفاع ان موقع …ابزار می سازید .و با ان به حذف هموطنان با سلیقه متفاوت می پردازید .
    وقتی لباس تنمان مثل چوب خشک می شد و پوست می انداختیم هر گز فکر نمی کردیم که این چنین فراموش شود این مردم .الان هم امثال شما دارید استفاده می کنید .
    تا بوده همین بوده !!!

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۵۹:

    بله خب! ” خاک آنجا را هم لمس نکردیم” فقط نمیدونم چرا آقای صفا دزفولی هستن و توی خانواده شون پر از شهیده؟! فقط نمیدونم خودم چرا فرزند شهیدم؟! فقط نمی دونم چرا یکی از بچه ها فرزند جانبازه؟! اونی یکی داییش شهیده؟! اونی یکی برادرش؟! ما که نمیدونیم این چیزها یعنی چی؟!! ما فقط از شهدای جنگ ابزار میسازیم و به حذف هموطنان مشغولیم!!
    شما در تهمت زدن خودتون را آزاد فرض کنید! راحت باشید!
    تا بوده همین بوده و تا هست همین است جناب هومن!
    اون روزی که شما از این حرفهاتون خجالت بکشید چه روزیه؟ یعنی میرسه؟!

    [پاسخ]

    روان نويس پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۵۹:

    هست افق جان. یک روزى هست به نام وقت گل نى!

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۱۰:

    روان نویس حواست باشه که نی هم گل داری می گی نه یه سری لااقل به یه بچه کشاورز بزن یاعلی
    سلمانیان قم

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مهر ۲۸ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۳۴:

    چند تا سوال؟ لطفا از جواب دادن خسته نشید….
    ۱- مجرمین کهریزک کی و کجا معرفی شدن که ما نشنیدیم؟ یک دونه اسم بگید که مجازات شده، فقط یک دونه.
    ۲- در مورد تورم حرفی ندارم.
    ۳- ما از اول انقلاب تحریم بودیم اما به صورت یک جانبه از طرف آمریکا نه به صورت همه جانبه از طرف تمام قدرتهای شرق و غرب دنیا. اگر این تحریمهای جدید تقصیر دولت نیست پس تقصیر کیه؟ بعد میگید چرا آدم عصبی میشه و حرفهای زشت میزنه. اون موقعی که احمدی نژاد با عرعر کردن و جفتک انداختن سیاست خارجی رو جلو می برد، می گفتید که دولت اصلاحات ترسو و بی عرضه بوده، حالا که مملکت مثل خر تو گل گیر کرده میگید تقصیر دولت نیست.
    ۴- در مورد ورشکستگی صنایع حرفی ندارم
    ۵- آدمهای بی تخصص مثل مرحوم متقلب کردان، مثل علی آبادی رییس بی لیاقت ورزش، مثل رییس بانک صادرات که سه میلیارد دلار توش گم شده،
    ۶- قبول دارم که طبق فتوای رهبر فقید نظام دروغ برای حفظ نظام واجب هست ولی هیچ وقت این قدر علنی نبوده که مثلا لاریجانی تو روز روشن بگه که تو اعتراضات یه نفر کشته شده یا آمارهای تورم و بیکاری دولت اونقدر دروغ باشه که مطیع ترین و بی خاصیت ترین مجلس جمهوری اسلامی هم صداش دراومده.
    ۷- ما اگر به سایت شما می آییم به خاطر این هست که سایتهای ما تو ایران فیلتر هست. ما اینجا هستیم چون در واقع جایی برای حرف زدن نداریم.
    ۸- من نمیدونم چطور شد که حامیان احمدی نژاد شدن وارثین برحق انقلاب، این رو هم باید به حساب روحیه احمدی نژادی شما بذاریم که اصولا همه چی مال شماست باقی مردم هم باقالی هستن.

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ مهر ۲۸ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۲۵:

    “من نمیدونم چطور شد که حامیان احمدی نژاد شدن وارثین برحق انقلاب، این رو هم باید به حساب روحیه احمدی نژادی شما بذاریم که اصولا همه چی مال شماست باقی مردم هم باقالی هستن.”

    ما فقط مدعی انقلابیم. تلاش می کنیم در خدمت آرمان های بلند و متعالی اش باشید. فقط سنگ انقلاب را به سینه می زنیم.
    ما حامی انقلابیم، همین!
    شخص گرایی در تفکر ما هیچ جایی ندارد، معیار و اسلوب حرکت حرف و دغدغه ماست و همین عامل راه انتقاد کردن را برای ما باز می گذارد

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۳۸:

    من نمیدونم چطور شد که حامیان احمدی نژاد شدن وارثین برحق انقلاب، این رو هم باید به حساب روحیه احمدی نژادی شما بذاریم که اصولا همه چی مال شماست باقی مردم هم باقالی هستن.”

    ما فقط مدعی انقلابیم. تلاش می کنیم در خدمت آرمان های بلند و متعالی اش باشید. فقط سنگ انقلاب را به سینه می زنیم.
    ما حامی انقلابیم، همین!
    ……………………………………………………
    پاسخ:
    ولی همین دولت اقای احمدی نژاد به عنوان دولت انقلابی معرفی شد .ایا شما در ان برهه از زمان از همین دولت انقلابی حمایت هم کردید ..اقایا خانم طاهری ؟
    در هر حال دلیل عدم حمایت یا حمایت را شرح دهید .

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۲۱:۴۴:

    همین مطلب را توضیح دادم. معیار انقلاب است.
    به خاطر نزدیکی برنامه های این دولت به آرمان های انقلاب، این دولت، دولت انقلابی نام گرفت. به حق هم نام گرفت.
    هر کجا حمایتی هست به خاطر پیگیری آرمان ها و اهداف انقلاب است، دلیل هرانتقادی هم دور شدن از این مبانی و اصول یا بی توجهی و غفلت نسبت به آن هاست
    بی توجهی به شخص گرایی و اهمیت اصل آرمان گرایی این اجازه را می دهد که بشود از دولت یا مجلس مورد حمایت هم انتقاد کرد

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۸ام, ۱۳۹۰ ۱۶:۴۶:

    انقدر بی ادب هستید که حتا وقتی تذکر میدیم باز هم خودتون رو ملزم به تغییر رفتار نمیدونید.
    دلیلی نمیبینم بیش از این با شما صحبتی داشته باشم.
    فقط برای بی پاسخ نموندن سوال شما برای دیگرانی که احیانا مطلب رو بخونن:
    ۱- در مورد کهریزک
    http://jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100879192488
    بیشترش رو هم میتونید بگردید نت سرچ کنید.
    ۲- در مورد افراد بی تخصص هم تا جایی که من میدونم همه برکنار شدن. تمام حرف من اینه که ما نمیگیم مشکلی نیست. ما میگیم مشکل هست. سعی در شناسایی، رسیدگی و رفع اون هم هست. وقتی نقصی شناسایی میشه و برطرف میشه، حداکثر تلاش برای جبرانش انجام میشه، مجرمان ومتهمان احتمالی شناسایی و محاکمه و در صورت انجام جرم محکوم میشن و حکمشون در موردشون اجرا میشه. این یعنی عدالت.
    ۳- در مورد فتوای رهبری و صحبت آقای لاریجانی لطفا سند ارائه کنید.
    ۴- من نگفتم نیایید این سایت. گفتم فحش ندید. که شما ضمن اینکه تشریف میارید، فحش هم میدید. سایرین تهمت هم میزنند. دروغ هم میبندند به آدم. در آخر هم با یک ژست طلبکارانه ما رو متهم به همه چیز میکنند و خودشون رو تبرئه و خداحافظ!!!
    در مورد آخر هم دوستم م.طاهری عزیز به بهترین نحو ممکن جواب دادند.

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۵۳:

    – من بی ادب نیستم و اون حرفی که به صورت طنز گفتم بیشتر حقیقت بود تا بی ادبی.
    – من عرض کردم اسم بگید. خودم میدونستم که دوازده نفر رو متهم کردن. هیچ وقت اسامی اونها اعلام نشد. معلوم نیست که چه کسانی محکوم شدن؟ از کجا معلوم که یه عده بیگناه رو گرفتن و افراد اصلی آزاد هستن. تازه بگذریم که متهم ردیف اول مرتضوی بود و با حمایت مستقیم احمدی نژاد و حمایت غیر مستقیم رهبر آزاد محاکمه نشد.
    – در مورد افراد بی تخصص حرف شما تنها و تنها در صورتی برای من قابل قبول هست که خود احمدی نژاد استیضاح بشه، چون فردی بی کفایت تر از ایشون نمی شناسم.
    – این یکی از مشهورترین فتواوای رهبر فقید نظام هست و در کامنتهای قبلی حسابی با دوستان شما بحث کردیم. هیچ کس این فتوا رو رد نمیکنه و کاملا مستند هست بلکه تفسیرهای مختلفی ازش میدن ولی فتوا کاملا روشن هست.
    – من سعی می کنم فحش ندم ولی از بعضی صفتها مثل بی غیرت ، بی شرف استفاده کردم که البته سعی می کنم کم استفاده کنم ولی بعضی وقتها واقعا نمیتونم.
    – م. طاهری عزیز ادعایی کرده بودن که به خاطر شعاری بودن دنبال نکردم. ولی این حرف تنها زمانی قابل قبول هست که خود رهبر رو هم نقد کنید.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۳۱:

    -شما اگر میدونستید دادگاه نظامی یعنی چی، این حرف رو نمی زدید.
    در حالیکه شک ندارم اگر اسامی متهمان هم اعلام میشد شما در دادگاهی که در منزل به همراه افراد خانواده و دوستان تشکیل میدادید شخص دیگری را متهم میکردید. و به این نتیجه میرسیدید که دادگاه اشتباه کرده و در این مملکت هیچ چیز جای خودش نیست و قص علی هذا…
    – خود آقای احمدی نژاد بی تخصص هستن؟!!! از معدود روسای جمهور یا تنها رئیس جمهوری در دنیا که مدرک دکترا دارن. سابقه مدیریتی هم که داشتن. مشکل اینه که مثل چیزی که شما میخواهید رفتار نمیکنن؟ مثلا چرا در صحن سازمان ملل مثل آقای خاتمی شعر فردوسی و حافظ و سعدی نمیخونن؟ یا چرا مثل آقای خاتمی در کاخ سعدآباد حیثیت ملت رو به حراج نمیذارن و پای یک معاهده ترکمانچای دیگه نمیرن؟! آره؟
    – بله در مورد فتوای آقای خامنه ای یادم هست که آقای صفا کامل و مبسوط برای شما توضیح دادند. همینطور در مورد حرف نزده آقای لاریجانی آقای رضا برای شما توضیح دادند. و شما از اونجایی که احساس میکنید که ما حافظه ای ۸ ثانیه ای داریم دوباره و سه باره و صدباره اتهاماتی که با سند و مدرک برای شما توضیح دادیم رو تکرار میکنید.
    – در مورد ادب شما هم من هیچ حرفی ندارم. این هم مثل خیلی چیزهای دیگه ای که نیست و شما میگید هست و چیزهایی که هست و شما میگید نیست!!
    من و همفکرانم هم میتونیم به شوخی و طنز به شما و تفکرتون و سران فکریتون فحش بدیم! کار سختی نیست. ولی به خاطر پایبندی به مسائل اخلاقی دینمون این کار رو نمیکنیم.
    از قدیم گفتن چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی!؟
    – در مورد نقد ره بر هم خودشون بارها اجازه این کار رو دادند. شما نقد کن. مشکل اینجاست که شما غیر از فحش و تهمت و حرف بی سند چیزی ندارید. در زمان انتخابات بارها پیش اومد با مخالفان صحبت میکردم. حرفی میزدند. وقتی میپرسیدیم بر روی چه اساسی این حرف رو میگید؟ با تعجب نگاه میکردند و میگفتند: “همه میگن” این سند حرفهاشون بود.

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۴۳:

    خود آقای احمدی نژاد بی تخصص هستن؟!!! از معدود روسای جمهور یا تنها رئیس جمهوری در دنیا که مدرک دکترا دارن. سابقه مدیریتی هم که داشتن. مشکل اینه که مثل چیزی که شما میخواهید رفتار نمیکنن؟ مثلا چرا در صحن سازمان ملل مثل آقای خاتمی شعر فردوسی و حافظ و سعدی نمیخونن؟ یا چرا مثل آقای خاتمی در کاخ سعدآباد حیثیت ملت رو به حراج نمیذارن و پای یک معاهده ترکمانچای دیگه نمیرن؟! آره؟
    ……………………………………………………..
    دکتر !!!!!!!!!!!!!!انهم در کشور ما که فساد حضور نداره .واقعا مدارک بالای دانشگاهی هم به سخره گرفته شد .
    دقیقا متوجه بودیم که می بایست عده ای مدارک بالا را بگیرند .وقتی مردم گرفتار بدبختی ساخته دست این اقایون بودند انها مدرگ دکترا می گرفتند و دفاع از تز خود می کردند !!!
    سپس در سازمان ملل ۷ دوره در مورد عدالت صحبت کردند .عدالت مقهومی نسبی و کاملا متغییر است .از این رو اقای احمدی نژاد دکترای ترافیک !!!!ان را مطرح می کردند تا یک چالش را در مقابل بشریت مطرح کنند .ولی هرگز نگفتند زمانی که ما مورد پرسش سوالهای ساده در مورد رعایت حقوق بشر در داخل کشور هستیم …سوالاتی مانند بر گزاری دادگاههای عادلانه و گرفتن وکیل برای متهمین و زندانی ها و ازاد کردن روزنامه نگاران ….چرا در مورد عدالت در سازمان ملل صحبت می کنیم ؟
    ایا عدالت مورد نظر ما برابری با کشور امریکاست ؟
    تخصص اقای احمدی نژاد کافی بود زندگی
    ما در ایران ب فقر روبرو شود .او که مورد تحسین بیداری ها به خاطر دادن شعارهای ضد غربی بود کم کم ایدولوژی گروه خود را مطرح کرد جاییکه حتی رساله روحانیون هم مورد استهزا قرار می گیرد .
    رجوع کنید به وبلاگ داماد خانم پروین احمدی نژاد ….
    داماد او تقاضای ۵ میلیارد را دارد که برای جوانان که مورد هجوم استکبارقرار دارند نوعی سمینار ضد امریکایی بگذارد .
    این است کمدی دکتر احمدی نژاد که تخصصش زندگی مردم را نجات داد .

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۲۶:

    خوبه که نمیتونید بگید دکترای آقای احمدی نژاد قلابیه. چاره ای ندارید جز اینکه خلط مطلب کنید! چاره ای ندارید جز اینکه به درودیوار بزنید برای اینکه یه دست آویزی برای فرار از بحث پیدا کنید!
    من یک موی گندیده احمدی نژاد رو با همه انتقادهایی که بعضی رفتارهاش دارم، به صدتا آدمی که با لباس روحانی لب به لب دختر بچه ها میذاره و با دخترها دست میده ترجیح میدم.
    در سخت ترین شرایط این مردم، امثال آقای احمدی نژاد در میدان جنگ بودند. بعد از جنگ هم در استانداری و شهرداری. حرفی ندارید! مجبورید آسمون و ریسمون رو به هم ببافید. هیچ حرف منطقی ای ندارید که بگید. حتا نمیتونید دلیلی برای فقر مردم بگید.

    اگر شما در روزهای بعد از انتخابات در خیابان نبودید، من بودم. به ندرت پراید و سمند و اینطور ماشینها رو در جمع معترضان میدید! بی ام و و بنز و لکسوز بود که مردم معترض داخلش نشسته بودند و زحمت بوق زدن رو به خودشون میدادن!!! من در بین معترضین فقری ندیدم..
    بس کنید این سیاه نمایی بچه گانه طوطی وار رو!

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مهر ۲۸ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۳۱:

    در مورد دروغی هم که به آقای لاریجانی نسبت داده شده و شما علیرغم اینکه من بهت عرض کردم که این دروغ هست و لینک و اینها دادم که ایشون به هیچ عنوان نگفته فقط یک نفر کشته شده، لطف کن یک دروغ رو اینقدر کش نده!
    اونوقتی که نمی دونستی طبیعی بود این حرف رو بزنی و اشکالی وارد نبود اما حالا که میدونی اگر واقعاً دنبال حقیقت باشی و به فکر تعالی کشورت نباید دیگه تکرارش کنی .
    حالا بماند که ما اصلاً دیگه انتظار نداریم سبزها و مخالفان جمهوری اسلامی به خاطر دروغگویی معذرت خواهی هم کنن .

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۰۱:۰۴:

    “در جریان فتنه ۸۸ همه شما مشاهده کردید که غربی‌ها چطور مسائل را منعکس می‌کردند. شخصی در آن آشوب‌ها کشته شد که تا به آخر هم معلوم نشد به دست چه کسانی کشته شده و حتی احتمال اینکه در جریان آن مسأله دخالت مستقیم آشوبگران و در نهایت دخالت خود غربی‌‌ها در کار بوده، وجود دارد. اما دیدید غربی‌ها علیه جمهوری اسلامی چه جنجالی راه انداختند که بگویند جمهوری اسلامی ایران با شهروندان خودش این‌طور برخورد می‌کند، در مقابل در آشوب‌های انگلیس در طول دو سه روز شش نفر کشته شدند اما ندای سازمان‌های حقوق بشری بلند نشد. ”

    این جملات لاریجانی هست. شما خودتون رو جای لاریجانی تصور کنید و سعی کنید که همین جملات رو در ذهن خودتون تکرار کنید. به نظر شما منظور لاریجانی از “شخصی در آن اشوبها کشته شد” چی هست؟ اگر میگفت “شخصی به شکل خاصی در آن آشوبها کشته شد” باز هم من میگفتم احتمالا منظورش نداآقا سلطان هست ولی وفتی میگه در آشوبهای ۸۸ شخصی کشته شد شما چی معنی می کنید؟

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۳۳:

    واقعا متاسفم برای شما که از این حرف این برداشت رو دارید! واقعا منظور از این حرف یعنی فقط یک نفر کشته شد؟!!!!!!
    آقای محترم لطفا چندبار دیگه این جملات رو بخونید شاید منظور رو درک کردید!

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۱۳:

    مشکل شماها اینکه که تفاوت نظام اسلامی را با احمدی نژاد و خاتمی و هاشمی و …. تمییز نمی دید. فکر می کنید اگر یه شخصیتی مشکل داشت نظام مشکل دارد. اگر این منطق باشه پس سارکوزی مشکل نداشت، اوباما و بوش و …. مشکل ندارند راست شما در خانواده مشکل ندارید معصومید؟ مطمئنا معصوم نیستید چون فحش می دید پس طبق منطق شما باید گفت شما ها مردودید. آیا می توان گفت؟

    [پاسخ]

  5. خیلی بجا بود … ممنون

    [پاسخ]

  6. سلام
    بسیار ممنونم از این متنی که معلومه با مطالعه نوشته شده ولی ازتون یک سوال جدی دارم:
    در پاراگراف ” و اینجا بود که در سال ۸۴ با اقبال گسترده‌ی مردم و نیاز مردم، دولت دکتر احمدی‌نژاد بر سر کار آمد که هدف‌گذاری اصلی اقتصادی آن نه پیاده سازی نسخه‌های اقتصاد سرمایه‌داری ….” منظورتون اختلاس هست دیگه؟
    : )

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۲۱:

    البته چون بدیهیات رو باید توضیح داد خدمت همه حضار عرض کنم که قصدم مزاح بود
    جناب صفا گفته بودند حتما یکی از دوستان می پرسند…. و من هم پرسیدم:)

    [پاسخ]

  7. رضا گفت:

    اظهار نظر احمدی‌نژاد پیرامون سخنان رهبری درباره تغییر نظام سیاسی کشور:

    به گزارش فرارو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد دوشنبه شب در مصاحبه زنده تلویزیونی با شبکه الجزیره انگلیسی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل سیستم ریاستی به پارلمانی اظهار داشت: «مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و دانشگاهیان در برابر سوالی علمی پاسخ علمی مطرح کردند و هیچگونه مساله خاصی وجود ندارد و در قانون اساسی جایگاه و اختیارات همه مسئولین مشخص است».

    به قول معروف خیلی سخته درک این برای برخیا؟

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۴۲:

    خیلی جالب هست که این جواب “علمی” رو قبل از این که رهبر به صورت کاملا “اتفاقی” به یک سوال “علمی” بدهند آقای کاتوزیان بیست و پنج روز پیش مطرح کرده بودن ولی خب چون کسی اصولا مجلسیها رو داخل آدم حساب نمیکنه خیلی جدی گرفته نشد.

    [پاسخ]

  8. صادق گفت:

    صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش خود اعلام کرد که قطر از نظر شاخص قدرت خرید، ثروتمندترین کشور جهان شده است.

    بر اساس اعلام این صندوق سرانه تولید ناخالص داخلی قطر ۸۱ هزار و ۴۶۶ دلار است که حدود۱۰ برابر ایران است!

    با این اوصاف کشور کوچک قطر با جمعیتی کمتر از یک میلیون نفر – که بخش قابل توجهی از آن هم مهاجران و نیروی کار خارجی است – درصدر ثروتمندترین کشورهای جهان از نظر قدرت خرید بر مبنای سرانه تولید ناخالص داخلی قرار گرفته است تا این کشور علاوه بر یکه تازی رسانه ای در جهان عرب- به مدد الجزیره – و نیز در کنار سیاست خارجی توسعه محورش، یک قدرت نوظهور اقتصادی نیز باشد.

    اما اینکه قطر چگونه توانسته است به این حد از مکنت و ثروت برسد، سوالی است که مستقیما به ایران نیز مربوط می شود.

    ایران و قطر در خلیج فارس صاحب یک میدان گازی مشترک هستند. ایرانی ها آن را “پارس جنوبی” می نامند و قطری ها “میدان شمال” می خوانندش.

    طبق مقررات بین المللی، ایران و قطر به عنوان مالکان این میدان ،که بزرگترین گازی دنیاست، می توانند هر اندازه که بخواهند از آن برداشت نمایند و اینگونه نیست که سهم هر کدام مثلا ۵۰ درصد از کل این میدان باشد. بنابراین ممکن است کشوری با برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب، ۹۰ درصد برداشت کند و آن یکی ۱۰ درصد و حتی کمتر.

    از این رو، قطری ها در سال های اخیر با یک برنامه ریزی دقیق و با همکاری شرکت های مهم نفت و گاز جهان، اقدام به استحصال گسترده گاز و میعانات گازی از این حوزه مشترک کرده اند. به طوری که در حال حاضر تنها از رهگذر صادرات LNG حاصل از پارس جنوبی، قطری ها در سال قریب به ۴۰ میلیارد دلار سود خالص به جیب می زنند که برای این کشور کم جمعیت رقمی افسانه ای است که اجداد قطری ها در خواب هم نمی دیدند.

    اما اینک در حالی که ایران ۷۵ میلیون نفری با مشکلات اقتصادی متعددی مواجه است و هر کدام از این ۷۵ میلیون نفر در ذره ذره پارس جنوبی با قطری ها سهیم اند، شریک جنوبی به یمن دوراندیشی و مدیریت کارآمدش توانسته است آن “خواب ندیده” را تعبیر کند و سهم ایرانی ها را به طور کاملا قانونی و شرافتمندانه تصاحب کند.

    قطری ها برای توسعه فازهای گازی خود در پارس جنوبی یا همان میدان شمالی برنامه ریزی بسیار دقیقی دارند. آنها محاسبه می کنند که فلان فاز دقیقاً‌ چه زمانی به پایان می رسد و بر اساس آن، اقدام به ساخت اسکله، سفارش کشتی های حمل LNG و بازاریابی می کنند تا به محض استحصال،کشتی در اسکله ی آماده شده، پهلو گرفته باشد و مشتری هم در آن سوی جهان منتظر LNG قطر باشد.

    اما در ایران، آن طور که سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اعتراف کرده، در پارس جنوبی نسبت به قطری ها ۱۰ سال عقب هستیم و خبر بد اینکه شیب این میدان نیز به سمت قطر است که با کم شدن حجم موجودی آن، در نهایت این قطر خواهد بود که تتمه این میدان گازی را برداشت خواهد کرد و ملت ایران سهم مناسب خود از بزرگترین میدان گازی کل تاریخ در کل جهان را هرگز دریافت نخواهد کرد چه آنکه در سایه سوء مدیریت ها و مشکلات اقتصادی و فنی و تحریم ها هنوز که هنوز است توسعه فازهای پارس جنوبی در ایران یک دغدغه و مشکل دائمی است و ای بسا زمانی فازهای ایرانی پارس جنوبی تکمیل شوند که دیگر در این میدان گازی نمانده باشد.

    نکته آن که قطری ها نه تنها به سرعت فازهای خود در پارس جنوبی را توسعه می دهند بلکه برای کند شدن روند توسعه فازهای ایرانی پارس جنوبی کارشکنی هم می کنند و به لطایف الحیل می کوشند شرکت های خارجی طرف قرار داد ایران ،‌ در کار خود وقفه ایجاد کنند کما این که در حال حاضر پیمانکار چینی توسعه فاز ۱۱ مدت هاست که امروز و فردا می کند و این در حالی است که در قطر کارها بر اساس برنامه به سرعت پیش می رود.

    قطری ها نه تنها از رهگذر پارس جنوبی به ثروت بسیاری رسیده اند بلکه با درک این واقعیت که روزی این میدان تهی از گاز خواهد شد، درآمد حاصله از آن را در اقصی نقاط جهان سرمایه گذاری می کنند تا یک درآمد زاینده و دائمی برای نسل های آینده از خود به جا بگذارند.

    منبع: عصر ایران

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۲۲:۴۰:

    این دقت نظر اهالی عصر ایران ستودنی است
    متاسفانه بهره برداری از میادین مشترک همواره در ایران مسئله بوده است

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۲۲:۵۴:

    خوشم نمی اید که کسی از خط نوشتن محترمانه خارج شود و لی انقدر پررو هستید که ممکن است بسادهگی یک ایرانی را که متوجه اتفاقات هست …عصبی نمایید .
    واقعا چگونه واقعیت ها را منکر می شوید ؟این خود هنر می خواهد .

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۰۳:

    الان با من هستید؟
    من چه چیزی را انکار کردم؟واقعا رو دارید/ یعنی این جمله را باید با صیغه مبالغه صرف کرد تا معنا دهد

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۸ام, ۱۳۹۰ ۲۱:۴۲:

    الان با من هستید؟
    من چه چیزی را انکار کردم؟
    ………………………………………………………………….
    پاسخ :
    هیچی را من باید عذر خواهی کنم !
    شما فساد اداری را منکر می شوید .
    ابروی رفته ایرانیان را در اثر رفتار غلط دولت را منکر می شوید .
    گرفتاری اقتصادی مردم و تورم و بیکاری را از بیخ منکر هستیسد .
    نبود ازادی در مطبوعات را منکر می شوید .
    وجود ایران در اکثریت مخالف را منکر هستید .
    شریک بودن مردم مخالف را در انقلاب منکر هستید .
    دوران اقتصادی بهتر اصلاح طلبان را نسبت به دولت اصول گرا را منکر می شوید .
    مشکلات بهداشت روانی مردم را منکر هستید .
    رفتار غلط برخی از بیداری ها را در برخورد فیزیکی با معترضان انتخابات منکر هستید .
    لیست طولانی وجود دارد …

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۸ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۰۱:

    اووووووووووووووووووه
    من که از خوندن دائمی توهمات شما خسته شدم
    شما از تکرار دائمی شون خسته نشدید؟

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ مهر ۲۸ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۰۳:

    اگر ایران اینقدر جهنمه، چرا تنها کشوری که در حال حاضر آ‌رامش درس برقراره و اعتراضات و اعتصابات به شکل کشورهای دیگه درش وجود نداره ایرانه؟

    اگه دوران اصلاح طلبان بهتر بود چرا هیچ کدوم از اقشار جامعه دل خوشی از سران دولت اصلاحات ندارن؟

    اگه اینقدر مردم ما بدبختن چرا صداشون در نمیاد؟

    نگید دولت سرکوب می کنه که دیگه شکر خدا تو همه کشورها از مصر و لیبی و بحرین تا انگلیس و اسپانیا و آمریکا و یونان همه دیدیم سرکوب یعنی چی.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۰۴:

    آذرخش جان من شنیدم طوطی هم قد اندازه بچه ۴ ساله میفهمه. موندم چرا بعضی ها هر چی یه چیزی رو براشون توضیح میدی دوباره از اول همونا رو تکرار میکنن. میگم شاید ما با نرم افزاری چیزی طرفیم. و الا هرکی بود اقلا الان مواردش رو تغییر میداد. مردیم بس که جواب دادیم. تو هم خودت رو اذیت نکن. طوطی ای نرم افزاری چیزیه! وگرنه باید تا حالا فهمیده بود!

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۵۰:

    فهمیدنی که بخوان، می فهمن. اما خودشون رو به نفهمی زدن.
    بنی اسرائیل هم خودش می فهمید ولی به نفعش بود نفهمه.

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۱۶:

    آذرخش جان من شنیدم طوطی هم قد اندازه بچه ۴ ساله میفهمه. موندم چرا بعضی ها هر چی یه چیزی رو براشون توضیح میدی دوباره از اول همونا رو تکرار میکنن. میگم شاید ما با نرم افزاری چیزی طرفیم. و الا هرکی بود اقلا الان مواردش رو تغییر میداد. مردیم بس که جواب دادیم. تو هم خودت رو اذیت نکن. طوطی ای نرم افزاری چیزیه! وگرنه باید تا حالا فهمیده بود!

    [پاسخ]

    اتفاقا ما هم فکر می کنیم که چه اتفاقی افتاده که اذرخش جان فکر می کند که بی دلیل عده ای انتقاد می کنند ولی اذرخش جان نیازی به انتقاد ندارد ؟
    چرا اذرخش از پدرش نمی گوید ؟نمی گوید چگونه امتییازات دهان برخی را می بندد و انها را وادار می کند که سکوت کنند بر ظلم ؟
    بر همه روشن است و حتی همان طوطی ها می دانند که در پس این ظاهری که خود را در مترها پارچه پیچیده چه افکاری بر علیه حقوق مسلم این مردم وجود دارد .
    چه دلیلی دارد که می بینی تیین سرنوشت حق هر فردیه که در جامعه ای زندگی می کنه ولی ان را سلب می کنید ؟
    انقدر رو دارید که ناگزیر به تکرار ۲۴ ساعته تمام این مطالبات هستیم .
    سوالی برای شما وجود دارد که دارید از تفکر زیادی منفجر می شوید ؟
    چرا زندان یک مجازات است ؟
    اگر پاسخ دادید سپس ان را مقایسه کنید با زندگی فردی که اراده اش سلب شده .فردی که به خاطر لباس و ظاهر نه چندان مشکل دارش مورد برخورد قرار می گیرد .فردی که حق دسترسی به اینترنت ازاد را ندارد .فردی که پارازیت روی رادیو و تلویزیونش می اندازند .
    ایا می دانید که بچه چهارساله می داند که قطع کردن موبایل ها در زمان انتخابات معنایش چیست ؟
    شرم کنید .حد اقل به نحوی دفاع کنید که مضحک نباشد .برای مثال بگویید ما اینطوری هستیم ۱ ولی اینکه با این همه تناقضات اشکار تازه خودتان را مترقی هم جلوه دهید و تازه پس از سی سال بدبختی اینده را از ان حزب الله معرفی کنید …خنده تان نمی گیرد ؟
    ا

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۴۲:

    چقدر راحت از ندزگی مردم حرف می زنید.
    اون زمان که شما همه حق این ملت رو بالا کشدید و باعث شدید پدر من ۳۰ سال اجازه نشین باشه چرا صداتون در نیومد؟
    اون زمان که جنگ شد و همه رفتید تو سوراخ هاتون قایم شدید و پولهاتون رو منتقل کردید به خارج و پدر من مجبور شد برای حفظ ناموس امثال شما بجنگه و ترکش به سرش بخوره چرا صداتون در نیومد؟
    اون زمان که توی ویلاهای شمالتو قایم می شدید یا می رفتید اروپا و آمریکا و ما بدون پدر مجبور بودیم زیر بمبارون توی پناهگاه به خودمون بلرزیم چرا صداتون در نیومد؟
    اون زمان که همه از رانتهای هاشمی و خاتمی استفاده می کردید و تو شمال تو ویلاهاتون کیف می کردید و پدر من درجا می زد چرا صداتون در نیومد؟
    بازم بگم یا بالاخره خجالت می کشی؟
    خدا رو شکر ما تمام عمر از هیچ امتیازی استفاده نکردیم چون قبلش شماها رو دیده بودیم و زشتی رانت خواری رو حس کرده بودیم. مردم ایران مثل بعضی ها براحتی حرامخواری نمی کنن. مردم ایران مثل بعضی ها چشمشون رو روی واقعیت نمی بندن. مردم ایران مثل بعضی ها دروغ های چهار تا رسانه خارجی رو باور نمی کنن.
    خیلی راحت در مورد مردم قضاوت می کنید.

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۰۱:

    چقدر راحت از ندزگی مردم حرف می زنید.
    اون زمان که شما همه حق این ملت رو بالا کشدید و باعث شدید پدر من ۳۰ سال اجازه نشین باشه چرا صداتون در نیومد؟
    اون زمان که جنگ شد و همه رفتید تو سوراخ هاتون قایم شدید و پولهاتون رو منتقل کردید به خارج و پدر من مجبور شد برای حفظ ناموس امثال شما بجنگه و ترکش به سرش بخوره چرا صداتون در نیومد؟

    ……………………………………………………………..
    تایید نکردید که یک خانم بیداری هستید !
    خوب فکر کنم اشتباه گرفتی .یا اشتباه به شما گفته اند .شاید هم دانسته کذب می گویی .
    اولا از کجا مشخص است پدر شما جبهه رفته باشد .
    دوما خیلی از ایرانیان در جبهه بوده اند بهتر است پست های قبلی را بخوانی و به کسی که هر سه اولاد ذکور با هم در منطقه بوده اند اراجیف تحویل ندهی .
    خوب فرض کن بنده راست گفته باشم و صحبتهای شما در مورد سوراخ و خارج و ویلای شمال اشتباه باشد .ایا این جز اخلاق تهمت زدن شما به شخصیت افراد است ؟
    ………………………………………..

    اون زمان که توی ویلاهای شمالتو قایم می شدید یا می رفتید اروپا و آمریکا و ما بدون پدر مجبور بودیم زیر بمبارون توی پناهگاه به خودمون بلرزیم چرا صداتون در نیومد؟
    اون زمان که همه از رانتهای هاشمی و خاتمی استفاده می کردید و تو شمال تو ویلاهاتون کیف می کردید و پدر من درجا می زد چرا صداتون در نیومد؟

    بازم بگم یا بالاخره خجالت می کشی؟
    پاسخ :
    اقرار می کنم از بی حیایی شما بنده خجالت کشیدم .زمانی که پدرت احتمالا شکر گذار نانی بوده که رژیم سابق به او می داده اقای رفسنجانی در زندان بوده اند .
    خیلی از کارمندان ضعیف ادارات را می بینم که برای تسلط بر افراد و
    در مان ضعف های شخصیتی خود تغییر قیافه داده و با چسباندن خود به شعارهای دولت به مردم ازاده ایران توهین می کنند .احتمالا پدر شما هم از این قماش هستند .
    ببخشید هرگز راضی به یاد اری چنین مسایلی نیستم ولی نگاهی به توهین های کپی پیست خود بکنید .باور کنید چند بار کلمات پاسخم را تعدیل کردم .نمی خواهم مثل شمال شوم .زمانی در این کشور حرف از ادب یا شخصیت یا مومن بودن می شد به یا د ادمهایی می افتادیم که مظلوم و با حیا هستند ولی الان چاک دهانتان کاملا بدون کنترل است .
    ………………………………………..
    خدا رو شکر ما تمام عمر از هیچ امتیازی استفاده نکردیم چون قبلش شماها رو دیده بودیم و زشتی رانت خواری رو حس کرده بودیم.

    پاسخ :
    این دقیقا مانند پاسخ بچه هاست در نزاع !!
    ……………………………………………………..

    مردم ایران مثل بعضی ها براحتی حرامخواری نمی کنن. مردم ایران مثل بعضی ها چشمشون رو روی واقعیت نمی بندن. مردم ایران مثل بعضی ها دروغ های چهار تا رسانه خارجی رو باور نمی کنن.
    خیلی راحت در مورد مردم قضاوت می کنید
    پاسخ :
    شما اطلاع دارید در سال ۵۷ تمام اخبار انقلابیون را بی بی سی در ایران پخش می کرد ؟ چرا ان موقع بدتان نمی امد ؟
    حاضرید به این سوال اخر پاسخ دهید ؟

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۱۹:

    جناب هومن! در مورد این بی بی سی که بعنوان یک سوال شاهکار هربار مطرح میکنید باید بگم به همون دلیل که در انقلابهای مردم منطقه هم تا جایی که تونستن از دیکتاتورها و پادشاهها حمایت کردند، اما زمانی که دیدند مردم دارند کارشون رو به خوبی پیش میبرند و اون دیکتاتور دیگه جایی نداره، شدند دایه مهربان تر از مادر! ناگهان با یک تغییر ۱۸۰ درجه ای شدند حامی ملت! اخبار مربوط به انقلابها رو پخش کردند! در ایران هم دقیقا همین اتفاق افتاده بود! از ارتباط شاه مخلوع این مملکت و نوکری اش برای امریکا که همه آگاهند و از حمایت متقابل آنها به شرط نفت و به شرط نوکری! دقیقا همون اتفاقات در این زمان نعل بالنعل تکرار شده! شما توهم برتون نداره که بی بی سی از مردم حمایت میکرده! مجبور بوده که این کار رو بکنه!! الان میتونید اینها رو تطبیق بدید یا نه؟!

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۵۲:

    نه واقعا می بینم خیلی روت زیادتر از این حرفاست.
    چی شد حالا که نوبت ما شد، حرف از دروغ و تهمت اومد وسط؟
    شک ندارم حتی برای یک بار هم که شده گذرت از صد کیلومتری جبهه هم نگذشته.
    اگه هم رفتید لابد خیال کردید تلویزیون می دن بدو بدو رفتید دیدید هیچ خبری نیست.
    خیلی راحت می شه دروغ گفت جناب هومن. اینجوری باشه خود منم اونجا بودم. روزی سه تا تانک می زدم.
    رو هوا یه چیزی می گید. شما حتی نمی دونی جنگ چی هست. جنگ رو امثال من با گوشت و خونشون درک کردن. جنگ رو امثال من دیدن که به محض شنیدن آژیر تنشون می لرزید و هر لحظه خیال می کردن یکی از عزیزاشون رو از دست می دن.
    جنگ رو امثال من چشیدن که شش ماه شش ماه خبری از باباشون نبود.
    مملکت مال منه. اجازه نم دم اینقدر راحت امثال تو به گند بکشنش.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۵۰:

    جناب هومن چطور میتونید اینقدر گستاخ باشید؟
    چطور اینقدر راحت تهمت میزنید؟
    شما کی هستید؟
    از حضورتون در این سایت چه هدفی دارید؟
    از اینکه روزی چندبار یک سری حرف شعرگونه واهی رو تکرار میکنید، در چهارچوب اونها هرچی دلتون میخواد به ما میگید، هر تهمتی که دلتون بخواد میزنید، هر دروغی که بخواهید میگید، ما هم هیچی جز دلیل و منطق و حرف مستند به شما ارائه نمیدیم، چه حسی دارید؟

    بارها به ما هر تهمتی دلتون خواسته زدید و یا هیچی نگفتیم یا با دلیل جواب دادیم و شما همون رو تکرار کردید. ۳۱۷ هزار تومن حقوق من حق شماست در جیب من؟ این همان حقوقی است که من با مترها پارچه ای که دور خودم پیچیدم به دست آوردم؟! شرم نمیکنید از این مزخرفاتتون؟!!!!

    شاید هم پدر شهید من یا پدر جانباز آذرخش قرار بوده حق شما باشد نه؟ خواهر شهید آقای صفا!؟ دایی شهید رهرو؟! دایی ن.خ؟! دایی مهاجر؟!! هان؟!مادربزرگها و پدربزرگهای ما که همگی مادرو پدر شهید و مادر و پدر جانبازن؟ هان؟!! و اصلا میشه بپرسم چرا شما فرزند شهید نیستید؟! چرا شما فرزند جانباز نیستید؟!! به جای اینکه ما از شما طلبکار باشیم زمانه وارونه شده و شما شدید طلبکار؟!!!!!!
    حیا اساس دین ماست و چیزی که شما اصلا ندارید. شرم کنید! شرم کنید! ما از شما یک عذر خواهی بزرگ طلبکاریم. به خاطر همه تهمتهایی که زدید و ما به شما ثابت کردیم که تهمت است و شما با پررویی تمام دوباره تکرارش کردید!
    به خدای بزرگ روز جمعه قسم میخورم به خاطر تک تک توهینها و تهمتهایی که به من زدید و تمام شان هم در این وبلاگ و هم پیش خدا ثبت شده از شخص شما نخواهم گذشت. قسم میخورم.
    با ادعای مذهبی بودن کاملا برخلاف تعالیم دین رفتار میکنید. با ادعای مرد جنگ بودن تمام اصول رو زیر پا میذارید. حال تهوع دارم از رفتار زننده شما!
    واقعا خوبی که از حد بگذرد…نادان خیال بد کند…واقعا

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۵۶:

    ایشون عادت داره یه سری حرف رو قاطی توهین و دروغ کنه هی تکرار کنه.
    شما ناراحت نشید. ایشون اگر نه به اسلام حتی فقط به ایرانی بودن هم پایبند بود اینجوری بی ادبی نمی کرد.

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۰۴:۰۹:

    مردم ایران صداشون دراومد ولی قصدشون این نبود که نظام رو تغییر بدن چون یک بار این کار رو کردن و فهمیدن که کار احمقانه ای هست، بیشتر قصدشون اعاده حیثیت بود که به دنیا بگن احمدی نژاد منتخب ما نیست وموفق هم شدن و دنیا قبول کرده که احمدی نژاد نماینده اکثریت مردم ایران نیست نه تنها دنیا که مجلس و رهبر هم با رفتارهاشون نشون دادن که احمدی نژاد منتخب واقعی مردم نیست.

    اگر یک روز مردم به قصد تغییر نظام از خونه بیان بیرون اونوقت با تجاوز کردن و کشتن نمیشه جمعش کرد. به سخنرانیهای رهبر که گوش بدید می فهمید که اوضاع به اون آرومی هم که شما فکر می کنید نیست.

    شما فکر کردید چرا رهبر داره نظام پارلمانی رو احیا میکنه چون فهمیده که کنترل امور از دستش خارج شده. شما فکر می کنید گم شدن سه میلیارد دلار یک دله دزدی ساده بوده؟ شما فکر می کنید که درآمدی نزدیک به ششصد میلیارد دلار کجا رفته که رشد اقتصادی نزدیک به صفر هست. رهبر همه اینها رو میدونه و فهمیده که با آدمهایی طرف هست که از خودش به مراتب شارلاتان تر هستن و اگر دیر بجنبه وسط میدان ونک دارش می زنن.

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۰۹:

    اتفاقا اون عده ای که اومدن بیرون دقیقا قصدشون تغییر نظام بود. این رو از شعارهاشون کاملا می شد فهمید.
    اما دیدن هیچی نیستن و جمعیتی نیستن که کسی بخواد بهشون اهمیت بده. ضایع شدن و برگشتن خونه هاشون.
    الان هم شما باید این حرف رو بزنی. چون دیدی کاری از پیش نبردید و هیچ کس اهمیتی بهتون نداد. دنیا هم فهمید یه مشت آدم جوگیر اومده بودن تو خیابون.
    در ضمن وقتی در مورد رهبر صحبت می کنی مراقب باش. حرمت رو حفظ کن وگرنه من خیلی بدتر از تو بلدم حرف بزنم. خیلی اعتماد به نفست بالاست و خیال کردی دارید اوضاع رو دست می گیرید. شما تو جو خودت باش. اما حواست باشه یه دفعه شوک بهت وارد نشه.

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۳۴:

    یادتون هست که احمدی نژاد قهر کرده بود و میگفت من با مصلحی کار نمیکنم. مصلحی وزیر اطلاعات در جلسه هیات دولت در جریان درگیری با احمدی نژاد، وقتی احمدی نژاد به ۲۵ میلیون رای خودش استناد کرد، گفت: “آقای کامران دانشجو جزئیات آن رای را بهتر می داند.”
    دوست عزیز ما رای خودمون رو پس گرفتیم ولی برای شما و برای رهبر شما اونقدر سخت هست که حاضرید تا انتهای مسیر رو سینه خیز برید ولی قبول نکنید که افتادید!!

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۳۶:

    بابا بی خیال!
    چرا اینقدر راحت دروغ میگید. کی اینو گفت؟ ww
    انگار شما اصلا دلت نمی خواد دیگه همون آدم منطقی که تو ذهن داشتیم ازت باشی .
    به بهای چی راحت اینجوری حرف می زنی.
    دیگه هیچ وقت تعجب نمیکنم از حرفهای شما چون لابد همیشه با این جور دلایل به اونها می رسید.
    :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۰۰:

    دروغ که حناق نیست آقا رضا. می گن دیگه. می تونن می گن.
    وقتی ماها بهشون این اجازه رو می دیم و براشون فضا رو فراهم می کنیم همین می شه دیگه.

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۰۵:

    دروغ که حناق نیست آقا رضا. می گن دیگه. می تونن می گن.
    وقتی ماها بهشون این اجازه رو می دیم و براشون فضا رو فراهم می کنیم همین می شه دیگه.

    ………………………………………..
    پاسخ :
    ببینید این شبیه پاسخ نرم افزار هست یا خیر ؟مگر فضای اینترنت توسط شما فراهم شده .کافی بود که دولت مورد نظر شما اجازه می داد همه بنویسند .ان موقع لازم نبود این چنین ژست زشتی بگیرید خانم بیداری !
    انگار بازار روزه و در صف خرید سیب زمینی دعوا شده .

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۱۹:

    این بیداری هم خوب خار شده رفته تو چشم شما ها. شکر خدا.

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۳۹:

    کسی که همچنان داره به تقلب در انتخابات استناد می کنه دیگه مشخصه از لحاظ سواد سیاسی در چه سطحی قرار داره.
    اما این رو بدون بر فرض که تقلب باشه. چطور ملت ایران که رایشون به ناحق خورده شده بود نتونستن حقشون رو پس بگیرن؟ اگه این همه جمعیت شما زیاده پس چرا همچنان این دولت پابرجاست؟
    چرا برای یک بار هم که شده به این سوال ها جواب نمی دید؟
    ما که خدا رو شکر زمین نخوردیم. شما سرت رو از زیر برف در بیار تا متوجه شی جریان از چه قراره.

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۰۷:

    کسی که همچنان داره به تقلب در انتخابات استناد می کنه دیگه مشخصه از لحاظ سواد سیاسی در چه سطحی قرار داره.
    ………………………………………………………………..
    ببینید چه خبر است در میان این بیداری ها ی مونث ؟چه سواد سوادی می کنند ؟
    واقعا اصلی ترین جز وجود یک بیداری غرور بی جایی است که در همه شان وجود داره و باعث شده به نحوی مضحک از دنیا عقب بمانند .
    خیلی دوست دارید که مسله تقلب هر چه زودتر پایان پذیرد .تاریخ را چه می کنید ؟

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۵۴:

    منو یاد دختری می اندازی که عقده دیده شدن داشت و تو دنیای مجازی بدجوری خودش رو پشت اسم مذکر پنهان می کرد.
    از جملات مشابه شما هم خیلی زیاد استفاده می کرد. یعنی برای اینکه دستش رو نشه هر از گاهی به این و اون می گفت شک ندارم دختری.
    کمتر می گفتی ضایع نشی حداقل.
    مسئله تقلب هم پایان پذیرفته. به اندازه کافی هم مضحکه دنیا شدید. اگه دوست دارید بیشتر مضحکه بشید حرفی نداریم.

    [پاسخ]

    بیتا پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۲۱:۳۷:

    خانم یا اقای آذرخش.

    اولا که لازم نیست تهدید کنید که بدتر بلدید حرف بزنید. به اندازه کافی نشون دادین تو کامنت هاتون که بلدید.

    ثانیا، اگه قراره هر وقت مردم اعتراض دارن مستقل از عکس العمل حاکمیت همون روز به هدفشون برسن، زمان شاه امام و بقیه انقلابیون تا سال ۵۶-۵۷ حرف بیخود می زدن و در اقلیت بودن؟

    یعنی از سال ۴۲ که شاه مردم رو سرکوب کرد، تا سال ۵۶ اکثریت جامعه طرفدارش بودن؟ یعنی امام و یه اقلیتی فقط اعتراض داشتن؟ یعنی بعد از سرکوب سال ۴۲، بر اساس مدل نتیجه گیری شما، انقلابی های ایران “دیدن هیچی نیستن ضایع شدن برگشتن خونه؟”
    چون بر اساس حرف شما، هر کی راس میگه حتما همون موقع هم برنده می شه دیگه.

    اگه اینکه معترضین به هدفشون نرسن نشانه بر حق بودن تمام حرفهای حاکمه، حسنی مبارک ۴۰ سال حاکم محبوب و به حق بوده که مردم نتونسته بودن کاری کنن؟

    تمام دیکتاتور های تاریخ تا همون آخر حکومتشون بر حق و محبوب بودن؟

    یا طبق معمول برای منافع خودتون از یه منطق استفاده می کنین برای مخالفتون از یه منطق دیگه؟

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۲۱:۵۰:

    اولا که لازم و ملزوم خودم رو خودم تعیین می کنم. شما فکر خودت باش.
    بعدم اینقدر پاسخ هات دندان شکن بود که من دیگه نمی دونم چی بگم.
    خودت اینا رو نوشتی یا کسی کمکت کرد؟
    آدم حسابی من دارم می گم اگه واقعا بر حق هستید و اکثریت هم هستید پس چرا دو بار پخخخخ کردن بهتون در رفتید؟
    اگه مثل کشورهای دیگه با توپ و تانک به جونتون میفتادن چی کار می کردید. اگه مثل زمان شاه به رکبار می بستنتون چی کار می کردید.
    اینا رو به من جواب بده. نمی خواد خیلی فکر کنی.

    [پاسخ]

    بیتا پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۲۲:۳۴:

    به نظر میاد به تهدیدتون عمل کردین!

    شما منطقتون اینه که مستقل از عکس العمل حکومت، اگر معترضین بر حق باشن همون موقع به نتیجه می رسن و هیچ وقفه ای در هیچ حرکتی پیش نمی آد.

    من با این حرف شما مخالفم و به نظرم جنبش های اجتماعی زمان بر هستن. آدمها خواستهای مختلف دارن و کم کم راه بهبود شرایط رو پیدا می کنن. و این اتفاق لزوما در یک سال و دو سال نمی افته.

    برای اثبات حرفم هم این همه مثال زدم از اتفاقاتی که ثابت می کنه این حرف شما غلطه. مگر اینکه شما معتقد باشین مردم و امام تا سال ۵۶ اقلیت ترسو بودن، یا کلا همه دیکتاتور ها در تمام مدت حکومتشون غیر از آخرین تلاش موفق مردم بر حق بودن.

    همین جمله شما رو می شه بر مردم ایران و امام بعد از سرکوب سال ۴۲ زد. سال ۴۲ شاه مردم رو به رگبار بست. بر اساس منطق شما، اگه مردم به حق بودن، باید بعد اون سرکوب تظاهرات ها ادامه پیدا می کرد و همون موقع شاه سرنگون می شد. در حالیکه این اتفاق تا ۱۴ سال بعد نیافتاد و شروع دوباره اعتراضات سال ۵۶ بود.

    وضعیت حسنی مبارک هم همین بود. چنان خفقانی در مصر درست کرده بود که تا قبل از این تظاهرات موفق، هیچ کس نمی تونست اعتراضی بکنه. بر اساس منطق شما، یعنی تمام این ۴۰ سال اکثریت مردم مصر راضی بودن. وگر نه همون دفعات قبل موفق می شدن.

    با این منطق شما می شه از تمام دیکتاتور های دنیا دفاع کرد. هر وقت کسی بهشون گفت چرا به مردم ظلم می کنین، می تونن بگن اگه ظلم می کردم الان همه تو خیابون بودن و من رو سرنگون کرده بودن.

    [پاسخ]

    بیتا پاسخ در تاريخ مهر ۳۰ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۰۵:

    به نظر میاد خدا رو شکر به توافق رسیدیم:)

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۵۷:

    جناب اصلاح طلب اگر آقای احمدی نژاد انتخاب شما نبوده یعنی انتخاب مردم ایران نبوده؟!
    چرا یک مدرک هم ارائه نشد برای ادعای تقلب؟! یک مدرک؟!!!!!!کو؟!!!
    آقای خاتمی هم یک زمانی انتخاب ما نبود. یادم نمیاد ۸ ماه مملکت رو به گند کشیده باشیم!!
    آقای احمدی نژاد انتخاب ۲۴ میلیون نفر بود که شما جزءش نبودید. این رو سعی کنید بفهمید.. سعی کنید.

    از حرفهای ره بر و مجلس هم مثل “حرف آقای لاریجانی که کشف کردید منظورشون این بوده که یک نفر کشته شد”، فهمیدید که قبول کردند آقای احمدی نژاد منتخب مردم نبوده؟؟!!! یا شاید چون “همه میگن”!!!

    چرا فکر میکنید دنیا قبول نداره آقای احمدی نژاد رئیس جمهور این کشوره؟! چرا هنوز بازی رسانه ای شما رو بازیچه میکنه؟! اگر قبول نداشتند که یکی پس از دیگری بعد از تنفیذ حکم ریاست جمهوری تبریک نمیگفتند. اگر قبول نداشتند که در صحن سازمان ملل بعنوان رئیس جمهور ایران صحبت نمیکرد. سعی کنید با واقعیات کنار بیایید.

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۱۷:

    جناب اصلاح طلب اگر آقای احمدی نژاد انتخاب شما نبوده یعنی انتخاب مردم ایران نبوده؟!
    چرا یک مدرک هم ارائه نشد برای ادعای تقلب؟! یک مدرک؟!!!!!!کو؟!!!
    آقای خاتمی هم یک زمانی انتخاب ما نبود. یادم نمیاد ۸ ماه مملکت رو به گند کشیده باشیم!!
    آقای احمدی نژاد انتخاب ۲۴ میلیون نفر بود که شما جزءش نبودید. این رو سعی کنید بفهمید.. سعی کنید.

    ………………………………………………..
    شما فقط بگو چه شد ان ۲۰ میلیونی که چهارسال دوم به اقای خاتمی و اصلاح طلبان رای دادند ؟این سند است .
    اگر مردم با دیدن نتایج کار اصلاح طلبان از انها رویگردان شدند چرا این اتفاق در دور دوم ریاست جمهوری اقای خاتمی نیافتاد ؟
    اگر ان ۲۰ میلیون در ایران بودند امروز بچه های انان هم اضافه شدند .
    ولی چطوری شدند ۷ میلیون ؟تازه هر جا که میری دارند ناسزا می گویند به دولت .
    به خدا قسم اموزگاری در مترو به من می گفت :نگاهی به کلاس های درس دبیرستان بکنید .افکار بچه ها سکولار است .و ما باید منتظر نسل سکولاری باشیم .
    بروید چشم هایتان را باز کنید .به کلاسهای درس نگاه کنید .ببینید سهم سکولارها و طرفداران اصلاح طلب چقدر است ؟
    و بعد ۷ میلیون رای برای اقای موسوی و چندتا باطله هم برای شیخ ناراضی !!!!!!!!!!
    انگار مردم دراز گوشند !
    بعد سند می خواهند .انگار اعلام شرایط تقلب از ابتدا سند می خواهد .
    برای مثال اگر به فردی در فروشگاه مضنون شدند ابتدا اعلام می کنند و سپس برای مدرک جیب و کیف فرد مشکوک را بررسی می کنند ان موقع مدرک به دست می اید .
    ایا حاضر شدند راهی منطقی که مورد قبول باشد را برای بر رسی واقعیت ارا انتخاب کنند ؟
    همه چیز قبول شد به جز بر رسی علمی ارا !
    و ۷ شبانه روز اعلام جشن و پایکوبی شد برای بهترین انتخابات !!!!

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۳۳:

    واقعا سند محکمی ارائه دادید!
    یاد دلیل بانوی روشنفکرتون افتادم که بعنوان سند، “نظریه داماد لرستان” رو مطرح کرد.
    جناب هومن
    سند یعنی مدرک. مثلا یکی از چندهزار نماینده ای که آقای موسوی پای صندوقهای رای داشتند، و وجهه قانونی هم داشتند، بیایند بگویند به این دلیل و آن دلیل در فلان حوزه یا نه در کل انتخابات تقلب صورت گرفته است.
    چیزی شبیه این.
    نه نظریه داماد لرستان
    نه نظریه ای شبیه نظریه منور شما که چون دو دوره خاتمی رای آورد پس باید موسوی رای می آورد!! خودتون خنده تون نمیگیره از این مستندات؟!
    من یکبار در مورد دانشجوهام توضیح دادم. اگر شما از یک معلمی در مترو!! شنیدید، من دارم با چشمهای باز خودم میبینم. چیزی که شما میگویید دروغ محض است. شمایید که باید چشمهایتان را باز کنید.
    مثال فروشگاهتون هم جالب بود. قبول. مشکوک شدند، شبهه وارد کردند، کو اثبات؟!!! به خاطر ظن اثبات نشده هیچ دزدی به زندان نرفته جناب هومن.

    چقدر هم شما فرصت جشن و پایکوبی به ما دادید. روز اول بعد از انتخابات، صبح جلوی در دانشگاه تهران شروع کردید “نافرمانی مدنی تان” را!!!!

    http://rajanews.com/detail.asp?id=105250
    http://rajanews.com/detail.asp?id=105412
    بخونید اینارو به حافظه تون کمک میکنه

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۵۵:

    منظورتون متروی ایرانه یا متروی خارج؟
    دبیرستان ایران یا دبیرستان خارج؟
    سوار کدوم مترو شدید؟

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۵۶:

    اگر ایران اینقدر جهنمه، چرا تنها کشوری که در حال حاضر آ‌رامش درس برقراره و اعتراضات و اعتصابات به شکل کشورهای دیگه درش وجود نداره ایرانه؟

    پاسخ :مردم ایران قبل از اعراب اعتراض کردند به مسله ای مانند انتخابات .ایا این انعکاسی در دنیا نداشت ؟تقابل امنیتی در ایران وجود دارد .و ممکن است افراد پس از اظهار مخالفت توسط خود شما به جاسوس بودن متهم شوند .ایا شما جز کسانی بودید که تفاضای اعدام برای سران مخالفین کردند ؟
    ایا پس از این همه تهدید …شما ارامش فعلی را حاصل نبود اعتراضات می شمارید و اینکه وضع مردم ما از نظر مسایلی مانند دمکراسی -شرکت در تعیین سرنوشت -دسترسی عادلانه به شغل و امتییازهای اجتماعی و ….خوب است ؟
    ……………..

    اگه دوران اصلاح طلبان بهتر بود چرا هیچ کدوم از اقشار جامعه دل خوشی از سران دولت اصلاحات ندارن؟
    پاسخ:شما مردم مخالف اصلاح طلبان را کجا دیدید ؟ در دور دوم رای دادن به اقای خاتمی ؟یا در سخنرانی مسولین ؟ در خانواده و فامیل خودتان ؟در اینترنتی که خطر حضور برایشان ندارد ؟ در مصاحبات ازاد صدا و سیما ؟
    ولی بنده در بین مردم عادی مانند خودم می بینم که از چه طیفی خوششان نمی اید و انها را مسبب گرفتاری خود می شمارند .و جالب است بدانید زمانی که مردم اصلاح طلبان را مانند اصول گرایان به حساب اورند و از انها اظهار ناراحتی کنند زمانی است که با خیلی موارد کاملا مخالفند .و تغییرات بسیاری را خواستارند که حتما شما و خانواده گرام خوششان نمی اید .
    …………………….

    اگه اینقدر مردم ما بدبختن چرا صداشون در نمیاد؟
    پاسخ:
    واقعا متاسفم از این همه انکار !ایا شما می دیدید که چگونه مردم را بیم می دادند که در خیابانها نیایند ؟بهتر است اشاره نکنم به این تریبون ها .
    ………………………………………………………..

    نگید دولت سرکوب می کنه که دیگه شکر خدا تو همه کشورها از مصر و لیبی و بحرین تا انگلیس و اسپانیا و آمریکا و یونان همه دیدیم سرکوب یعنی چی
    پاسخ :
    چشم دیگه کسی نمی گه .ایا شما متوجه شدید که جوانان ما روانه قبرستان شدند برای اینکه سوالی داشتند در مورد انتخابات ؟
    چگونه وجدان شما اینگونه راحت است ؟
    فکر کنم شما خانم هستید .از ادبیات شما مشخص است .غیر دقیق و اظهارات بر اساس بی خبری که بیشتر مختص خانمهاست .
    …………………………………………………………….
    [پاسخ]

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۱۶:

    خیلی قشنگ خودتون رو به نفمیدن می زنید.
    اظهارات غیردقیق و براساس بی خبری کاملا در ادبیات شما مشهوده. نیازی نیست در مورد ادبیات من نظر بدی.
    مردم اومدن تو خیابون اعتراض کردن؟ بر فرض هزار نفر هم بیان اعتراض کنن. چه اهمیتی داره این اعتراض؟ چطور شد اعتراض اعرابی که شما قبل از اونا اعتراض کردید همه به نتیجه رسید اما مال شما فوری ساکت شد؟ اگه واقعا اینقدر وضعتون وخیم بود چرا با دو تا تهدید و اینکه دو نفر راهی قبرستون شدن ترسیدید؟
    نمی بینید تو کشورهای دیگه چطوری مردم به خاطر هدفشون کشته می شن؟
    جوون های ما راهی قبرستان شدند نه به خاطر اینکه سوالی داشتند. به خاطر اینکه وحشی بازی رو پیشه کردن و خیال کردن مملکت صاحب نداره. می شه با قانون جنگل کارها رو پیش برد.
    مخالفان دوره اصلاحات همه جا هستند. بین مردم. در خیابون. توی تاکسی. حتی توی فامیل خودتون. کافیه فقط چشمتون رو که محکم بستید باز کنید و خودتون رو به خواب نزنید. اونوقت تازه می فهمید کی به کیه.
    کلا کامنت های شما همه براساس احساساته و تا حالا هیچ سند و مدرکی در مقابل این همه سندی که به شما ارائه دادن نیاوردید. حداقل دو تا حرف حساب بزنید کامنت هاتون ارزش پیدا کنه.
    این که از اونور دنیا بشینی پشت سیستم و چرت و پرت ببافی که کاری نداره.

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۳۲:

    کلا کامنت های شما همه براساس احساساته و تا حالا هیچ سند و مدرکی در مقابل این همه سندی که به شما ارائه دادن نیاوردید. حداقل دو تا حرف حساب بزنید کامنت هاتون ارزش پیدا کنه.
    این که از اونور دنیا بشینی پشت سیستم و چرت و پرت ببافی که کاری نداره.
    ………………………………
    من از تهدید کردن شما به یک کاربر متوجه منطق و میزان سند گرایی شما شدم
    بگذریم :
    خوب کدام ادعای خود شما با سند است ؟
    دولتی که به شما امکتیاز می ده و شما کنترات کردید هواداری از ان را …اجازه گردهمایی را بر اساس قانون داد ؟
    ایا این ادعا سند می خواهد یا بر اساس احساساته ؟
    ایا به مردم گفته شد که هیچ علامت رنگی با خود به صفوف رای دادن نبرید ؟که احتمالا تمام ترکیب و سلیقه مردم پنهان بماند ؟
    این هم سند .می خواهد ؟…
    .اینکه اغلب فرزندان حقوق بگیر دولت و تقریبا مرفه و بدون مشکل مالی دارند بر علیه مردم ناراضی ایران ازادانه وبلاگ نویسی می
    کنند و نظر می گذارند هم سند می خواهد ؟
    اینکه مردم ما روی به تلویزیون های ماهواره ای اورده اند و صدا وسیمایی که امثال شما را نشان می دهد که مردم را تهدید می کنید …هم سند می خواهد ؟
    گرانی و تورمی که از فساد امثال شماست و کمر مردم را شکسته سند می خواهد ؟
    می خواهی یک تخم مرغ را بخر و سند را بگیر دستت !
    مردمی که به خاطر ظاهرشان در خیابان مورد برخورد قرار می گیرند …باید سند ارایه شود ؟
    اینکه ما با دنیا ارتباط نداریم سند می خواهد ؟
    به جای اینکه پاسخ بدهید …صورت مسله را پاک می کنید و دقیقا انکاری را که خودتان در حال انجام دادن هستید را به طرف مقابل نسبت می دهید .
    شما شخص پرست هستید و هر گز حقوق مردم را برسمیت نمی شناسید .و از احساسات مذهبی تمام ریشه رفتارتان مشهود و مشخص است و هرگز به مسایل مهم و مدرنتر توجه ای ندارید برای همین پس از فشاری که به مردم می اورید انها افسرده و کلافه هستند .
    شما علاقه به کشور ایران ندارید و در صورت نابودی تمام ان با یک جمله مذهبی که حتی اساس ان زیر سوال است …ان را توجیه می کنید .
    یک کمدی کامل هستید از فرافکنی دروغ و بی توجهی به انچه که زندگی ما را فلج کرده .
    چقدر باید دروغ بگوییم که فضایی را تجسم کنیم که مسافرین در تاکسی به جای اینکه احمدی نژادی که اصول گرایان با تقلب بر سر کار اوردند ..را لعنت کنند به موسوی که در زندان است دشنام بدهند ؟
    چقدر باید منطق و انسانیت کنار برود و احمق شویم که قبول کنیم مردی که به خاطر عقایدش به حبس می رود مورد تنفر مردم است و کسی که زندگی را هدف گرفته و دزدان به دورش جمع شده اندو خانواده اش را با پول بیت المال می برد نیویورک با صلوات مردم مواجه هستند .

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۳۶:

    وقتی دور از وطن هستید و چشمتون رو به طور کامل بر حقیقت می بندید حق دارید جمعیت میلیونی حامیان رهبر و همینطور دولت رو نبینید.
    وقتی به ماهواره رو میارید و دیگه حاضر نیستید حتی یک لحظه یکی از شبکه های داخلی رو حتی پخش زنده ها رو تماشا کنید حق دارید در جهل کامل بمونید و متوجه اوضاع حقیقی نشید.
    من دیگه چی بگم به شما.
    شما برو برای خودت خوش باش.

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۲۶:

    در ضمن مطمئن باشید من خیلی بیشتر از شما از همه چیز خبر دارم. این جمله خنده دار آخرتون نهایت بی سوادی یک انسان رو نشون داد.
    من هم دوستان جنبش سبزی داشتم. هم با کسانی که توی اعتراضات شرکت کردن برخورد داشتم. هم به واسطه کارم مرتب با مردم در تماسم و از نظراتشون با خبرم. چه موافق و چه مخالف.
    شمایی که می شینی یه گوشه و چهارتا ضد انقلاب رو دور خودت جمع می کنی و شایعه پراکنی و خبرسازی می کنید بعد خودتون همون ها رو باور می کنید و دیگه چشمتون رو می بندید و دنبال حقیقت نمی رید طبیعیه که کاملا از اوضاع مملکت بی خبر باشید و بر اساس حدس و گمان های خودتون که جملاتش هم سال هاست عوض نشده صحبت کنید.
    پیشنهاد می کنم حداقل اطلاعاتتون رو آپدیت کنید که اینجوری سوتی ندید.

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۳۹:

    در ضمن وقتی در مورد رهبر صحبت می کنی مراقب باش. حرمت رو حفظ کن وگرنه من خیلی بدتر از تو بلدم حرف بزنم. خیلی اعتماد به نفست بالاست و خیال کردی دارید اوضاع رو دست می گیرید. شما تو جو خودت باش. اما حواست باشه یه دفعه شوک بهت وارد نشه.
    ……………………………………………………………….
    کسی نباید به مسولی در اینجا بی احترامی کند .بحث در اینجا بر این پاشنه نمی چرخد .بالا ترین انتقاد به دولت خواهد بود .که انهم اقای احمدی نژاد است .و خود این بیداری ها به او دشنام می دهند .
    پس مشکلی نیست .
    ولی خود شما این اعتماد به نفس را از کجا می اورید که هشدار به یک کار بر مقیم کشور خارجی می دهید ؟

    در ضمن :
    شما سواد را چگونه تعبیر می کنید ؟
    اینکه درد مردم را ببینید ولی به خاطر اینکه شغلی داری و در امدی داری انها را ضد انقلاب بخوانی ؟
    من فکر کنم زن هستید .زنان اینگونه بی اطلاع و گاهی پرخاشگر می شوند .

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۳۴:

    “من فکر کنم زن هستید .زنان اینگونه بی اطلاع و گاهی پرخاشگر می شوند .”
    من بی سوادی در در این می بینم. در تفکر قرون وسطایی.
    خوب شد که به مقیم خارج بودن خودتون اعتراف کردید. همین بی اطلاعی محضتون رو توضیح می ده. حق دارید از مسائل داخل ایران بی خبر باشید.
    نمی دونم شما این اعتماد به نفس رو از کجا میارید که وقتی کاملا از جایی دور هستید در مورد اوضاعش نظر می دید.
    این هم نمونه ای از بی سوادیه.
    من مردم رو ضدانقلاب نخوندم. اگه کامنت من رو درست بخونی متوجه می شی که گفتم بین مردم بودم موافق و مخالف.
    ضد انقلاب کسیه که مثل شما شرافتش رو به چند دلار می فروشه.
    ضد انقلاب کسیه که بدون اینکه از اوضاع داخلی مملکتش خبر داشته باشه همسو با غرب دهنش رو باز می کنه و مثل طوطی حرف های اون ها رو تکرار می کنه.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۲۰:۰۲:

    کاربر خارج از کشور؟!!!!! واقعا؟!!! یعنی این داستانهای دنباله دار “یک عدد هومن در مترو” همه برای خارج از کشور بود؟!!!
    واقعا که!

    [پاسخ]

  9. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام.
    بسی سپاسمندم برای این پست.
    نکات قابل توجهی داشت.
    یا حق

    [پاسخ]

  10. علی گفت:

    سلام.
    اون پست جریان “اوجب واجبات است حفظ نظام” یا “حفظ نظام اسلامی وسیله است نه هدف” رو چرا حذف کردید؟
    نظراتتون اشتباه بود؟
    نکنه یعنی اون چیزهایی که بقیه میگن و شما توی اون نوشته ی حذف شده رد کرده بودید درسته؟
    به عنوان برادری کوچیک تر بهت نصیحت می کنم از حرف و نظرت اگه فکر می کنی درسته برنگرد و نگذر.کاش اصلاحش می کردید.
    البته منم که اون رو خوندم به نظرم رسید که این چیزی که میگید با نظر رسمی تفاوت داره و دارید چیزی رو به عنوان نظر رسمی میگید که نظر رسمی نیست.
    جالب بود برام حذفش کردید.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۱۳:

    فکر می‌کنم به قدر کافی در همون‌جا توضیح دادم. بحث درست یا غلط بودن نبود. بحث جامع و کامل نبودن اون مطلب بود که امکان برداشت اشتباه رو مهیا می‌کرد.

    ضمناً من مگه چه مسولیتی دارم که نظرم نظر رسمی محسوب بشه : )

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۸ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۲۶:

    اقای صفا بنیاد بیداری بر اساس روشنفکری از نوع بیداری تمام اعضای حامی دولت به وجود می اید ونظریات اغلب کپی پیست شده اند .لذا اطلاق رسمی به نوشت شما زیاد دور از ذهن نیست .
    ولی شما در صورت تصحیح افکار و چرخش سیاسی خود بخود از بدنه پاک جدا می شوید .تا ان موقع نظریات رسمی هستند .

    [پاسخ]

  11. ايراني گفت:

    مثل همیشه نکاتی برای سپردن به ذهن و حتی یادداشت برای استفاده از برخی استدلال ها و تحلیل های متن پست …
    به روزم با ” هنر خلاص شد! ” …
    موفق باشید.

    [پاسخ]

  12. فرزاد فاتحی گفت:

    سلام من از برنامه نوبت شما که شبکه بی بی سی فارسی آنرا پخش می‌کند با وبلاگ شما آشنا شدم.

    بحث در مورد جنبش وال استریت بود که به یکی از نوشته های شما اشاره کردند. درست توضیح ندادند . خلاصه ایی از چیزی که گفتند اینجا در وبلاگ نوبت شما هست.

    http://www.bbc.co.uk/blogs/persian/shoma/2011/10/post-32.html

    ولی وقتی اصل مطلب شما را خواندم متوجه شدم منظورتان چه بوده.

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۲۰:۰۴:

    هموظنی که میگه این روش جواب نداده اشتباه می کند .این روش مملکت داری هلو است برای مفسدهای اقتصادی و عاشقان قدرت !

    [پاسخ]

  13. عبدالله گفت:

    یا وارث
    فردا روز زیارتی امام رضا(ع)
    فردا جمعه
    فردا…

    اللهم صل علی ، علی بن موسی الرضا مرتضی الامام التقی النقی و حجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهید صلاه کثیره تامه زاکیه متواصله متواتره مترادفه کأفضل ماصلیت علی احد من اولیائک .

    پرودگارا، ‌بر علی بن موسی الرضای برگزیده ،‌درود و رحمت فرست . آن پیشوای پارسا و منزه و حجت تو بر هر که روی زمین و زیر خاک است. بر آن صدیق شهید درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودی کامل و بالنده و از پی هم و پیاپی و پی در پی، ‌همچون برترین و درود و رحمتی که بر هریک از اولیائت فرستادی.

    یا حق

    [پاسخ]

  14. یه ایرانی گفت:

    امروز این ویدئو رو دیدم گفتم با شما به اشتراک بگذارم،
    سازنده و وابستگی فکریش رو نمیدونم و لی حرف دل رو زده، آدم یاد آهنگهای زمان انقلاب میفته و ستمی که شاه بر این ملّت کرد…
    http://www.youtube.com/watch?v=il5OOBnvbbc&feature=player_embedded

    [پاسخ]

  15. رضا گفت:

    این محشر بود
    عکس دیدنی کاملا بدون شرح!!!!!!!!!!!!!!!

    http://24tir.ir/myLDlinker.php?url=2651

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۱۶:

    واقعا قشنگ بود و عبرت آموز

    [پاسخ]

  16. رضا گفت:

    به آذرخش :

    اینجا میتونه به مثابه یه جامعه کوچیک باشه.
    به نظرم فضا دادن و اینها تاثیری نداره. اگر این حرفها گفته نشه همیشه تو بوق و کرنا می کنن که آی چرا آزادی بیان نیست و فلان ولی وقتی اجازه بیان داده بشه خود افراد شخصیت خودشون رو نشون می دن و این خیلی خوبه.

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۱۲:

    از همه دوستان هم میخوام که این فضا رو از بین نبرن. خواهش میکنم.
    آیا خوبه که هر کدام از افکار توی وبلاگ های خودشون حرف بزنن و همه یک فکر داشته باشن؟ یا بهتره که حرفهای مخالف هم، در یک جا باشه و در گفتگو و حتی تضارب فکر حقایق معلوم بشه؟
    این به نقع اونهایی هست که به دنبال حقیقت هستن .

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۱۷:

    من با تضارب افکار مخالف نیستم آقا رضا.
    اما به شرطی که طرف مقابلت به دنبال حقیقت باشه و یا واقعا به دنبال بحث مفید باشه.
    اما زیادی میدون دادن به افرادی که برای چرت و پرت هاشون پول می گیرن هیچ دردی رو دوا نمی کنه. کسایی که فقط یک سری ایراد بنی اسرائیلی و دروغ رو از حفظ کردن و صبح تا شب تکرارش می کنن بدون اینکه حتی خودشون معنیش رو بدونن.
    بحث با این افراد چه دردی از جامعه دوا می کنه؟
    چرا این افراد تا کم میارن به دلوت و ملت و رهبر توهین می کنن اما وقتی بخوایم جوابشون رو بدیم دم از ادب می زنن؟
    شما واقعا فکر می کنید این ها افراد جامعه هستن؟ اینا فقط کسایی هستن که به شکل سازماندهی شده توی وبلاگ ها پخش می شن تا شبهه ایجاد کنن و رو اعصاب ملت برن.
    وگرنه بر بخیلش لعنت. ما که نگفتیم بحث با مخالف بده.

    [پاسخ]

  17. افق گفت:

    این فرد همچنین این موضوع را مطرح کرد که آیا فعالیت وی در ایران با سوگند وفاداری به کانادا و ملکه که دریافت کنندگان تابعیت کانادایی باید به آن التزام داشته باشند همخوانی دارد یا نه.

    این رو در خبر مربوط به خاوری خوندم. فعالین حقوق بشر قراره پیگیری کنند ببینند که آیا آقای خاوری به سوگند تابعیت در کانادا پایبنده یانه؟
    این یعنی که در کانادا هر کس قراره جایی مشغول به کار بشه و تابعیت بگیره باید به کانادا و ملکه انگلیس وفادار باشه؟!
    چه جالب چیزی که در ایران اصلا وجود نداره.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۳۳:

    شکل مدرنی از مستعمره بودن:)

    [پاسخ]

  18. […] شکوفه‌هایی که امسال بابا ندارند…  • چه کسانی اقتصاد سرمایه‌داری را به ما توصیه می‌کردن… • هاشمی رفسنجانی از “پانه‌تا” یا […]

  19. […] مطالب مرتبط : • برای چادرِ متهمان ردیف اول اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی • دلم می‌خواهد مثل جوانان مصری از دیوار پاستور بالا بروم… • چه کسانی اقتصاد سرمایه‌داری را به ما توصیه می‌کردند و … […]

  20. […] را مرور می کنم همه اش بوی گندِ هاشمی گرایی دهه ی هفتاد (+) بدجوری می خورد زیر دماغم. بوی مشمئز کننده ی همان […]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: