وکیلانه » » اتهام ایالات متحده به ایران مردم جهان را به خنده واداشت ! + سند
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
اتهام ایالات متحده به ایران مردم جهان را به خنده واداشت ! + سند
۲۰ام, مهر ۱۳۹۰| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[۱۰۲]

دیشب به وقت تهران، مقامات پلیس و وزارت دادگستری ایالات متحده ادعای جالبی را مطرح کردند! در این اقدام که به طور زنده از چند شبکه خبری هم پخش شد(+) ایالات متحده مدعی شد که توطئه‌ی ایران علیه سفیر عربستان سعودی در خاک امریکا را خنثی کرده و در سایت رسمی FBI  نوشته شد(+) که دو ایرانی به نام‌های "منصور ارباب سیار" 56 ساله و "غلام شکوهی" از اعضای سپاه قدس ایران! در رابطه با بمب گذاری و سوءقصد به جان سفیر عربستان سعودی (عادل الجبیر) دستگیر شده‌اند. در عین حال خبرگزاری‌های مختلف به نقل از "وزارت دادگستری ایالات متحده" گزارش دادند که یکی از این دو (غلام شکوهی)  توانسته به ایران فرار کنند و هم اکنون در ایران است!

این خبر انتشار فراوانی در خبرگزاری‌های بین المللی داشت و واکنش‌های فراوانی را به دنبال داشت. از واکنش‌های رسمی‌(+) و دیپلماتیک و تحلیلی(+) که بگذریم نوع نگاه اولیه‌ی مردم جهان بویژه مردمان ایالات متحده به این خبر بسیار جالب توجه بود! این برداشت شخصی من است که اکثر قریب به اتفاق افراد ابتدا با حیرت و سپس با لبخند و تمسخرِ سازندگان (!) این خبر، به آن واکنش نشان دادند.
این برداشت من حاصل  گذشت و گذار حدود ۳ ساعته در شبکه‌های اجتماعی مختلف و کامنت‌‌دونی‌ سایت‌های خبری‌ست. از جمله در ذیل این خبر در سی‌ان‌ان(+) تا این لحظه که در حال نگارش هستم بیش از یک‌هزار و ششصد و چهل کامنت توسط افراد مختلف قرار گرفته. تعدادی از کاربران از این اتفاق حیرت‌زده شدند که ایران چه نیازی به ترور سفیر عربستان دارد؟!؟ آنهم در خاک ایالات متحده؟
و تعداد بسیار بسیار زیادی هدف این خبر را منحرف کردن اذهان از اتفاقات اقتصادی و قضایای وال‌استریت می‌دانستند و به انواع مختلف به تمسخر این خبر پرداختند، تعدادی دیگر بیان می‌کردند که دولت‌مردان دوباره به دنبال جنگ افروزی هستند و جالب اینکه در جواب آنها گفته می‌شد با کدام پول؟ همه‌ی پول‌ها صرف عراق و افغانستان شد! تقریباً‌ اکثر افرادی هم که با باور این خبر خواستار مقابله با ایران شده بودند مورد انتقاد فراوان دیگران قرار گرفته که چرا این حرفها را می‌زنند، البته تناقضات فراوان موجود در اطلاع‌رسانی هم مورد توجه قرار گرفته شده بود.

شاید برای شما هم مروری بر برخی از این کامنت‌ها  جالب باشد:

# سرمایه داران با انتشار این خبر می‌خواهند از زیر فشار وال‌استریت خارج شده و تا آخرین قطره‌ی خون مردم را بچکانند!
# بله! اتفاق بزرگی افتاده. اتفاق این است: بانکداران و سیاستمداران کج رفتار، دولت ناشنوا به ناامیدی مردم  و خشم آشکار  مردم آمریکا. شما می‌خواهید با این خبر، ذهن‌ها را منحرف کنید.

# دوباره دولت امریکا و ایران با هم تبانی کردند برای جنگ افروزی بین هم و منحرف کردن ذهن مردم هر دو کشور از مشکلات داخلی! دوباره یک جک بائر دیگر؟
# می‌خواهید حواس‌ها را از جنبش اعتراضی پرت کنید. اما این خنده دار است! ما یا باید احمق‌ترین مردم باشیم که به شما گوش بدهیم یا شستشوی مغزی شده باشیم!

# من شرط می‌بندم می‌خواهند بین دو کشور مهم خاورمیانه جنگ به پا کنند!
# فقط بهانه ایی برای تلاش و جنگ دیگری است. می‌خواهند باز ایران را پسر بد معرفی کنند. سود این خبر فقط برای بانکداران و اسرائیل است!
#‌ به نظر می‌رسد این یک تبلیغات صهیونیستی است. مگر ایران دیوانه است سفیر عربستان در امریکا را بکشد؟، چرا سفیر در تهران را نکشد؟!

# در نتایج جدید به دست آمده از سیا، معلوم شده ایران در حال برنامه‌ریزی با مریخی‌هاست برای حمله به ایالات متحده!‌ آقای اوباما ما را نجات بده : )
# هی عربستان! آماده باش برای امضاء چندین میلیارد قرارداد تسلیحاتی با امریکا! (اووووه، این و قبلی‌ش محشر بودن )
# استراتژی مبارزات انتخاباتی کلاسیک! یکی با پسر بد معرفی کردن ایران! آن یکی با آوردن مردم در وال استریت! (خداییش دمش گرم. این یکی خیلی جالب بود : ) )

# من شرط می‌بندم این هم مثل قضیه وجود سلاح کشتار جمعی در عراق است! ما نمی‌خواهیم پولهایمان خرج جنگ شود. اگر جنگ بدون سرباز و پول مالیات‌های ماست، بروید بجنگید!
# stupid zionist owned media. (مکرر تکرار شده بود البته با مخلفات بیشتر و طبیعتاً بدون شرح!)
# آخرین اخبار: ایران سوار بر یک ستاره‌ی دنباله دار دارد می‌آید برای حمله به ایالات متحده! (یکی جواب‌ش رو داده بود چرا اینها فکر می‌کنن ما احمق هستیم؟)

# ما همچنان منتظر پیدا شدن سلاح‌های کشتار جمعی در عراق هستیم. پیدا نشد؟ ( عجب متلکی انداخته ها)
# این منجر به یک جنگ می‌شود. درست است؟ یکی جواب داده بود نه! منجر به پُر شدن حساب بانکی ما از پول‌های وعده داده شده توسط اوباما! (ببین پ ن پ تا کجا رفته !)



۱۰۲ دیدگاه برای “اتهام ایالات متحده به ایران مردم جهان را به خنده واداشت ! + سند”

  1. آذرخش گفت:

    آقا خیلی با حال بود. ایول.
    فکر کن آمریکا بخواد به ایران حمله کنه! جوک سال.

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۳۶:

    آخه دِ اگه می‌ خواست کاری کنه تو این ۳۳ سال می کرد….

    [پاسخ]

    مهدی پاسخ در تاريخ خرداد ۱ام, ۱۳۹۳ ۱۳:۱۲:

    ببخشید ها رفیق اینکه نمی خوادبجنگه ممکن است برای این باشه که براش به صرفه نیست یعنی وقتی که می تونه باجنگ نرم به اهدافش برسه چرابیادبجنگه؟البته نمی خوام بگم که بااونا موافقم سوءه تفاهم نشه. :oops:

    [پاسخ]

  2. ناشناس گفت:

    هر چند که انتخاب یک سری نظر از بین آنهایی که به نفع ماست نشان دهنده چیزی نیست، ولی کاش وبسایت های خبری ما هم اجازه می دادند مردم نظرشان را بدون سانسور پای خبرهایشان بگذارند که بتوانیم همینجور تحلیل ها را با مردم خودمان هم بکنیم.

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۳۷:

    فکر نکنم اینا انتخاب از بین نظرات محدود باشه. اینا بیان کننده نظرات اکثر اونها و جو غالب هست.
    ضمنا شما سری به نظرات سایت آینده یا تابناک یا صراط و الف بزنید شاید دیدگاهتون عوض شد

    [پاسخ]

  3. سلام
    صبح هم که متن را میخواندم و الان به این فکر می کردم که در دسته بندی های این مطلب بد نیست عبارتی که گاهی زیر مطالب طنز قرار می دهید زیر این مطلب هم بگذارید: لبخند امیرعلی و دوستان:)

    اما از جهت دیگر از آنجایی که هرگز نسبت به حرکت های آمریکایی مآبانه غرب خوش بین نبوده ام ،مخصوصا حالا که در ایام اعزام حاجیان به حج تمتع هستیم، به این فکر می کنم که این حیله طنزآلود ابزاری باشد برای ایجاد مشکل برای حجاج ایرانی
    امیدوارم که چنین نباشد و امیدوارم که ایرانیان هوشمند متدین زائر با رفتار خود ریشه همه این برنامه ها را بخشکانند

    [پاسخ]

  4. م.طاهري گفت:

    سلام

    بعضی حرف ها آنقدر مسخره است که! بله دیگه، این جوری می شود

    [پاسخ]

  5. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام.
    بسی نشاط رفت.
    به گمان بیش فعالی داره جواب عکس میده ناجور!!!
    یا حق

    [پاسخ]

  6. اصلاح طلب گفت:

    من هیچ ایده ای در مورد این واقعه ندارم. اما یک نکته ای رو بگم. اگر یک نفر قصد انجام توطئه ای رو داشته باشه باید دست به توطئه ای بزنه که به هیچ وجه خودش مورد ظن و اتهام قرار نگیره. مثال می زنم تا متوجه بشید. هیچ وقت جمهوری اسلامی دست به ترور آقایان موسوی و کروبی یا خاتمی نخواهد زد چون اگر اتفاقی برای این افراد بیفته اولین کسی که متهم خواهد شد جمهوری اسلامی هست. به همین دلیل برخلاف دوستانی که دور از ذهن بودن این سناریو رو دلیلی بر مسخره بودن این سناریو میدونن من این طور فکر نمی کنم. البته آمریکا هم یک توطئه گری هست مثل خود جمهوری اسلامی و خدا میدونه چه نقشه ای دارن.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۵۴:

    نکته‌ی درستی رو اشاره کردی ولی چرا نتیجه‌ی برعکسی گرفتی؟
    در این داستان چرا جمهوری اسلامی کاری کنه که خودش متهم اصلی بشه؟ اصلاً با عقل جور درمیاد؟

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۰۴:

    دقیقا با آقای صفا موافقم
    چرا جمهوری اسلامی کاری بکنه که بتونن نهایتا این توجیه رو مطرح کنن که فرضا جمهوری اسلامی با حذف یه رقیب جدی در منطقه قصد داره راه دخالت در امور داخلی کشورها رو همراه کنه؟

    این بیداری اسلامی که در منطقه رخ داده در دو جا هنوز به نتیجه ای نرسیده/ البته منظورم نتیجه ملموس هست
    یکی یمن و دیگر بحرین
    در هردوی این کشورها ردپای جدی عربستان دیده میشه و البته دیدگاه جمهوری اسلامی هم درباره اتفاقات این دو کشور واضحه
    به نظر من، مخصوصا بعد از دو کنفرانس موفق بیداری اسلامی و فلسطین برای همه مردم فلسطین آمریکا سعی داره با تحریک کردن اختلاف میان اقوام مسلمان اذهان رو از اقتدار جمهوری اسلامی در این دو حوزه منحرف کنه. اما آن قدر در تحلیل ناتوانه که نمیفهمه گذشت آن زمانی که با هیاهو درستی یک عقیده رو مخدوش کنن/ الان مردم در همه این کشورهایی که قیام کردن متوجه غلط بودن سیستم حاکم هستند و به راه خودشون ادامه میدن

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۵۶:

    این بیداری اسلامی که در منطقه رخ داده در دو جا هنوز به نتیجه ای نرسیده/ البته منظورم نتیجه ملموس هست
    یکی یمن و دیگر بحرین
    ………………………………………………………………..
    خیلی جالب است که حقوقی برای معترضین سوری در مقابل کثیفترین دیکتاتور عرب قایل نیستید .این جمله را بکار بردم که حداقال شاید کمی ان بخش انسانی که در وجود تی جنایتکاران وجود دارد …تحریک شود .
    این کیلیویی حمایت کردن از دولت کی متوجه خطاها می شود ؟
    مردم سوریه به خاطر اینده فرزندانشان جان خود را دادند نمی توان پذیرفت که انها تحریک کرده خارجی هستند .
    این بدون سند است .
    به خودتان بیایید و کاری نکنید که ملتی از ما متنفر شوند .به هر حال نام ایران بر شماست .مردم سوریه نمی دانند که اکثریتی بزرگ از مردم ایران به هیچ عنوان خواستار کشتار انها نیستند .
    اگر این بازی سیاسی خاتمه می یافت و ما می توانستیم واقعیت مردم سوریه را ببینیم .اسد توسط مسولین ما اموزش دیده .هر برخوردی در ایران شد انجا تکرار شد .
    فقط با این فرق که انها از ما محرومترند و لذا مرگ و زندگی برایشان یکی است .چقدر درد اور است که ما نتوانیم با انها همدردی لازم را داشته باشیم .این یکی از نقاط اختلاف ما با بیداری هاست .

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۰۲:

    خیلی جالب است که شما خودتان به کرات واژه بیداری را به کار میبرید و معنای درست آن را نمی دانید:)

    قطعا اتفاقا سوریه از جهت جنس و ماهیت با اتفاقات کشورهای دیگر متفاوت است. و در زمره بیداری اسلامی قرار نمیگیرد که ذکر نشد
    وگرنه دقیقا ردپای عربستان در کشتار کثیف مردم سوریه مشهود است

    در این کتگوری نبود که ذکر نشد:)

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۴۹:

    خیلی وقتها این بیداری ها ناگزیر می شوند نسبت به کشتار مردم حساس شوند و همیشه هم تقاضای اعدام برای مخالف ندارند .ولی وقتی با انها بیشتر صحبت کنیم متوجه می شویم که بدشان نمی اید که افراد بیشتری را متهم به ضربه زدن به دین کنند .و سپس حکم اعدام را صادر کنند .
    این در انها وجود دارد .
    چند وقت پیش موضوع تجاوز به زنان در خمینی شهر پیش امد .تصاویر صحنه اعدام را ساعت ۷/۳۰ صبح در اینترنت دیدم .حالت تهوع غیر قابل کنترل گرفتم .فکر می کنم یک انسان معمولی با دیدن صحنه جان دادن انسانی دیگر چنین شود .
    مردم در ایران متوجه نشدند که این متجاوزان چه کسانی بودند ؟چرا به زنان تجاوز کردند ؟چهره انان نشان می داد که ممکن است دارای عقاید خاصی باشند .چرا مردم نباید متوجه حقایق شوند ؟چه سودی در این پنهان کاری ها هست ؟
    مردم جامعه چگونه متوجه انحرافات وجود داشته در ان افراد می شوند ؟
    حال اگر این مورد در یک کشور غربی بود حجم اطلاعات بیشتری به مردم داده نمی شد ؟
    ایا می توان نتیجه گرفت که سیستم خبر رسانی در کشورهای پیشرفته دقیقتر عمل می کند ؟
    در این ماجرا برخی اشاره می کردند که زنان عریان در میهمانی بودند !!و می دانیمدر این میهمانی چند خانواده شرکت داشتند .
    ایا امکان دارد در انجا هم این مفسدان از بدنه پاک جدا شده باشند ؟

    [پاسخ]

    صادق پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۴۸:

    فرضا جمهوری اسلامی با حذف یه رقیب جدی در منطقه قصد داره راه دخالت در امور داخلی کشورها رو همراه کنه؟
    ***********************
    یعنی واقعا شما فکر میکند با ترور یک سفیر میتوان رقیب آنهم از نوع جدی را در منطقه حذف کرد؟نکند میخواهید عربستان را هم مثل اسرائیل از صحنه روزگار محو کنید؟؟!!

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۰۶:

    ما چه کار به عربستان داریم؟
    حرف من در جواب کامنت جناب اصلاح طلب بود و اینکه ایشون نگران تحلیل هایی بودن که ممکنه خلاف منافع ملی ما باشه

    من هم این حرف رو به عنوان یک فرض از تحلیل های احتمالی آمریکایی ها گفتم نه اینکه واقعا جمهوری اسلامی چنین قصدی داره:)
    منظورم این بود که در مقابل جریان به این مسخرگی تحلیل ها هم همین قدر مسخره خواهد بود در حالیکه واقعیت چیز دیگری است.
    خوشحالم که شما هم با من هم عقیده اید که چنین تحلیلی بی ربط و بدون نتیجه است:)

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مهر ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۱۷:

    متاسفانه این قائله خیلی پیچیده به نظر میاد و من از تحلیلش ناتوان هستم.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۴۵:

    تجربه به من ثابت کرده که فارغ از سادگی یا پیچیدگی مسئله، نتیجه و اثر اتفاقه که مهم هست

    بهتره کمی صبر کنیم تا گذشت زمان نتیجه رو معلوم کنه

    [پاسخ]

  7. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    من هم مثل همه از شنیدم این خبر متحیر شدم. و اتفاقا اولین سوالی که به ذهنم رسید این بود که ایران چه نیازی به این کار دارد؟ آنهم در ایالات متحده!
    اما مطلبی که خیلی نگران کننده است این موضوع است که حیات آمریکا بر پایه دشمن تراشی است. اینکه این مساله مضحک و خنده دار و غیرقابل قبول است، درست. اما دولتمردان آمریکا به کمک رسانه های خبری یا همان تبلیغاتی غرب، کاری را شروع کرده اند، قرار است نتیجه مطلوب را بگیرند. مطمئنا قصد نداشتند خود را مضحکه کنند و قطعا برنامه و نقشه ای داشتند. و نظر مردم جهان تاثیری در اقدام آنها نخواهد داشت. همانطور که تخریب برجهای دوقلو شد بهانه حمله، قطعا از این سناریوی دشمن تراشی هم نتیجه ای خواهند گرفت. در این میان ساستمداران ایرانی باید خیلی حساب شده عمل کنند. برنامه ریزان ایرانی مطمئنا آنقدر هوش سیاسی دارند که این قضیه را به بهترین نحو ممکن، به نفع ایران تمام کنند و در حقیقت تهدید را به فرصت تبدیل کنند. امیدوارم که با هوش سیاسی خودشان، مانع بروز یک فاجعه با یک بهانه مضحک و خنده دار شوند.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۴۷:

    البته یه پیرمرد توی یه حسینه‌ی کوچیک گفت : “امریکا هیچ غلطی نمی‌توانید بکند!” حالا هم همونه، آخرین حربه‌ی دستشون تحریم هست که نه توان تحریم بیشتر از این رو دارند و نه بیشتر از این میشه تحریم کرد. تحریمی که فشارش فقط بر مردمه.
    این مساله بیشتر از همه جنبه‌ی داخلی داره و یک رقابت انتخاباتی هست.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۰۰:

    صد در صد موافقم که ” آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.” هیچ شکی نیست.
    من مخلص اون پیرمرد بزرگ توی اون حسینیه کوچک هستم.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۳۹:

    ما نیز
    :)

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۰۱:۰۵:

    احتمالا بانک مرکزی رو تحریم خواهند کرد. شاید هم تمام این داستان به این دلیل هست که توجیهی برای تحریم بانک مرکزی پیدا کنن. در این صورت تقریبا ما فقط می تونیم نفت بدیم و جنس بگیریم چیزی شبیه به نفت در برابر غذای عراق. من یک بار قبلا در کامنتهام گفته بودم که ایران داره همون مسیری رو طی میکنه که عراق دوران صدام طی کرد.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۲۷:

    البته متوجه نگرانی شما هستم اما خیلی وقته که درصد زیادی از معاملات نفتی ما به صورت بیع متقابل هست:)
    البته درسته که چیزی که به جای نفت در این نوع قرارداد دریافت میشه معمولا تجیزات صنعتی و غیره است اما در کل میخوام بگم که با این محاصره اقتصادی شدیدی که بر ما حاکم هست و البته تلاشی که برای غلبه برتحریم ها صورت میگیره این تحریم جدید هم اصلا هراسناک به نظر نمیرسه. مخصوصا اینکه خیلی از کشورها هستند که خودشون رو مقید به تحریمهای آمریکایی نمی دونن و حتی برخی شرکتهای مهم اروپایی هم تمایلی به حفظ تحریمها علیه ایران ندارند. آن هم در این رکود بازار ها….

    [پاسخ]

    صادق پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۰۸:

    دوستانی که به امور بانکی و تجارت بینالملل آشنا هستن معنی تحریم بانک مرکزی رو میدونن ا ین یعنی یک قدم تا فروپاشی کامل – فروپاشی کامل تحریم نفت است.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۴۶:

    شما فکر می کنین دنیا این جرات را در خود میبیند که نفت ما را تحریم کند؟
    فکر می کنین در صورت تحریم نفت ایران که جزء سه کشور اول صادر کننده نفت است واقعا سود می کند؟

    یقینا تحریم بانک مرکزی در صورتی که حوزه گسترده ای از کشورها را در بر گیرد ناگوار است، اما چند درصد کشورها از این تحریم ا تبعیت می کنند؟
    به نظر شما کشورهایی که شرکت های قدرتمند رتبه دهی در حال کاهش رتبه اقتصادی شان است با چنین اقدامی به رکود موجود در کشورشان دامن می زنند؟

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مهر ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۴۵:

    تحریم بانک مرکزی به معنی تحریم نفت نیست. تحریم بانک مرکزی یعنی این که نفت ما رو می برن و پول به ما نخواهند داد بلکه دارو و غذا به ما خواهند داد. رهبران غربی به اندازه رهبران ما احمق نیستن که با دست خودشون مشکل برای خودشون تولید کنن.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۲۶:

    کامنت بالایی در جواب جناب صادق بود
    گفته اند که فروپاشی کامل تحریم نفت است

    جالبه بدونین که الان ایران سومین کشور صادرکننده نفت به ایتالیاست:)

    من با شرایط لرزانی که از اقتصاد آمریکا و اتحادیه اروپا می بینم، بر خلاف نگرانی شما و دوستانتون گمان نمی کنم که تحریم و واکنشی در حوزه اقتصاد در برنامه این کشورها باشه********** البته اگه اصولا برنامه ای داشته باشن*****
    نهایت تلاششون این خواهد بود که ایران رو در منطقه از لحاظ سیاسی منزوی کنند

    [پاسخ]

    عليرضا پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۴۵:

    به دوستانی که فکر می کنن با تحریم بانک مرکزی اتفاق خیلی خاصی می افته میگم ! اگر آمریکا از این حرکت حتی یک درصد احتمال موفقیت می داد تون این سی سال تا حالا صد بار بانک مرکزی مارو تحریم کرده بود

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۴۰:

    آقای علیرضا.. ظاهرا درک این مطلب کمی سخته! خیلی میگیم ولی فایده ای نداره..

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۲۲:۴۲:

    شما فکر می کنین دنیا این جرات را در خود میبیند که نفت ما را تحریم کند؟….
    ……………………………………………………………….
    من نمی دانم این همه غرور از کجاست .ابروی ایران را میان کشورهای دیگر برده اند و در داخل هم که می بینید واقعا این لیاقت مردم نیست .
    تمام زندگی ما شده همین نظریاتی که حتی ذکر انها مایه ناراحتی یک ایرانی واقعی است .ایرانی که از صلح و دوستی پشتیبانی می کند . از دروغ و فساد و کشتار تحت عنوان مراقبت از اسلام بیزار است .
    نگاه کنید در این موضوع و ببینید بیداریهای اسلامی که اکثرا مونث هستند چند بار عبارت خندیدن را استفاده کرده اند ؟
    انها حتی نتوانستند قاتل ندا را که اکنون ازاد دارد می گردد را تحویل قانون دهند و بعد دم از عدالت در صحن سازمان ملل می زنند .
    ایا این هم اتهام است ؟همه دنیا دارند به شما تهام می زنند ؟ دست به یکی و زدو بند با این وسعت ؟!!!

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مهر ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۴۲:

    مسئله اینجاست که نفس شما از جای گرم در میاد و براتون مهم نیست که چه بلایی سر مردم بدبخت داره میاد. منظور شما از اتفاق خاص من نمیدونم چی هست. ما الان داریم با بیع متقابل نفت رو صادر می کنیم بعد شما میگید که اتفاق خاصی نیفتاده یا نمیفته. میشه لطف کنید و بگید که شما به چه چیز میگید اتفاق خاص. مثلا اگر یک روز صبح تمام مردم ایران از خواب پا نشن و همه بمیرن اونوقت شما میگید که اتفاق خاصی افتاده؟ ظاهرا شما معیاری برای اتفاق خاص ندارید و هر بلایی سر این مملکت میاد اولین حرفی که مثلا عروسکهای گویا تکرار می کنید اینه که “آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند”. حرفهای پوچ و حماسی زدن هم زمان و مکان خودش رو میطلبه قرار نیست که تا آخرالزمان هر غلطی کردن ما مثل ادمهای مستی که توی جوب افتادن بخندیم و متوجه نباشیم که چه خاکی به سرمون شده.

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۳۹:

    البته راه های ساده تری هم برای پیدا کردن دلیل برای تحریم وجود داشت. مثل حقوق بشر و اتمی و غیره که تا حالا باهاش تحریم کردن.
    اما شما خودت قضاوت کن آیا این تحریم ها بر دولت ایران اثر داشته یا مردم ایران؟
    تحریم ژیلت یا شامپو هلداندشولز یا بلیط خارجی ایران ایر کی رو هدف قرار میده ؟ مردم یا حاکمیت رو؟

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۱۷:

    تحریم بانک مرکزی بسیار عظیم تر از اون هست که بشه با حقوق بشر و مسئله اتمی توجیهش کرد. تحریم بانک مرکزی یعنی پایان ورود پول به ایران!
    دولت آمریکا و متحدانش میدونن که تنها نقطه قوت ایران پول نفت هست و اونها میدونن که بدون پول نفت ایران، حزب الله لبنان، حماس، سوریه و گروههای خرابکار در عراق و افغانستان خود به خود محو خواهند شد به همین دلیل دنبال بهانه ای هستن تا بتونن این سناریو رو پیاده کنن. باید دعا کنیم که این اتفاق نیفته وگرنه روزهای سختی در انتظار مردم هست. تحریم به منظور براندازی حکومت ایران نیست بلکه برعکس باعث فرسودگی و ناتوانی مردم میشه و تجربه های کوبا، کره شمالی، زیمبابوه، عراق و لیبی نشون داده که تحریم باعث حفظ نظام میشه.
    تحریم بانک مرکزی حرکت بسیار بسیار هوشمندانه ای هست به دلایل زیر:
    ۱- مهمترین اسلحه ایران یعنی پول نفت رو از چنگش درمیاره.
    ۲- لزومی به تحریم نفت ایران نیست و در نتیجه قیمت نفت بالاتر نمیره
    ۳- اهرمهای فشار ایران مثل حزب الله و حماس خود به خود از کار می افتندچون حیات این گروهها در گرو پولی هست که از ایران میرسه
    ۴- سوریه مهمترین حامی مالی خودش رو از دست میده، در نتیجه پروژه براندازی اسد سریع تر پیش میره
    ۵- با توجه به فشار کمرشکنی که به مردم وارد خواهد شد، ثبات نظام جمهوری اسلامی تضمین خواهد شد (مثل کوبا و کره شمالی) و جمهوری اسلامی که به عنوان مترسک منظقه منافع آمریکا و اسراییل رو تامین میکنه حفظ خواهد شد.

    من هر چه بیشتر به این موضوع فکر میکنم بیشتر به شیطانی بودن این طرح پی می برم.

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۴۷:

    به نظرت یک ذره منطق توی این استدلال وجود داره؟
    ایران بیاد کاری کنه که بانک مرکزی خودش تحریم بشه و بعد ثبات نظامش حفظ بشه :)
    بر اساس پیش فرض‌ های غیر اثبات شده حرف زدن و نتیجه گرفتن که درست نیست.
    بعد شما فکر میکنی الان دهه ۹۰ میلادیه که امریکا هر کاری دوست داشته باشه بکنه؟
    نگاهی به وضع اقتصادی امریکا و بخصوص بحران در اروپا بندازید بعد متوجه میشید که حتی توان تحریم یک شعبه از بانک زینباوه رو هم نداره چه برسه به ایران.
    اگر میتونستن و توان کاری رو داشتن شک نکن در مورد سوریه انجامش می دادن رفیق!

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۰۴:

    کجای این مطلب من گفتم که ایران همچین کاری کرده. بحث کردن با شما خیلی سخته واقعا.
    همچین طرح پیچیده و هوشمندانه ای به قیافه کدوم یک از بزرگان این مملکت میاد سردار فیروزآبادی اون بشکه بی خاصیت یا احمدی نژاد که سه میلیارد دلار رو جلو چشمش میزنن و به زنش تو نماز جمعه توهین میکنن و نمیتونه جواب بده یا رهبر که وقتش رو تو جلسات شعر میگذرونه.
    این طرح رو استراتژیستهای غربی ریختن و اونها هستن که دندون نظام رو بکشن و در عین حال میخوان که نظام اسلامی حفظ بشه.
    مطلب رو یکی دو بار بخونید قبل از جواب دادن.

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۱۴:

    شما رو نمیدونم ولی اون وقتی که همفکرانتون تو هزار تا غار فرار کرده بودن از ترس، همین سردار ِ به قول بی ادبانه شما بشکه جلوی عراقی ها ایستاد و از جان و ناموس و غیرت و خاک ایران دفاع کرد! در ۲۰۰ سال گذشته بی سابقه بود که جنگی شکل بگیره و تیکه ایی از ایران جدا نشه، اما همین امثال این سردار تنها کسانی بودن که ایستادن و یک وجب از ایران جدا نشد!.
    امثال همین به قول شما بی خاصیت بودن که نذاشتن ژن ایرانی دست نخورده باقی بمونه. خبر داری از ناگفته های جنگ؟ ازاینکه در فقط چند هفته اولی جنگ عراقی ها تو جنوب و غرب چه بلایی سر نوامیس ایران آوردن ؟ و اگر امثال این سردار نبودن مثل بوسنی مثل ویتنام و مثل جاهای دیگه شاید به سختی می شد ایرانی اصیل پیدا کرد!!!!!
    چطور به خودت اجازه میدی کسانی که به خاطر من و تو جنگیدن رو اینجوری خطاب قرار بدی؟
    شما یه منطق سست داری به عنوان اینکه امریکا از وجود جمهوری اسلامی سود میبره بعد بر اساس اون حرف میزنی.
    خوب کی همچین منطقی رو قبول میکنه؟ بجز شما چه تحلیلگر صاحب نام غربی یا شرقی یا ایرانی این حرف رو زده؟

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۳۹:

    اولا این قدر جنگ رو به رخ نکشید. اصلاح طلبها اگر بیشتر از شما در این جنگ عزیز از دست نداده باشن کمتر ندادن. نه تنها اصلاح طلبها که اکثر مردم این ممکلت تو این جنگ از جان و مال دادن. این قدر جنگ رو به نام خودتون مصادره نکنید. ثانیا به قول شما ملاک حال افراد هست.
    از این حرفها که بگذریم، اگر قرار بود که سیاستهای استراتژیک دنیا رو تحلیل گر ها مفت و مجانی از رادیو تلویزیون در اختیار مردم قرار بدن امروز دنیا این قدر پر از ظلم و نفاق نبود.
    سیاست یعنی القا یک ذهنیت برخلاف نیت قلبی. یک سیاستمدار قوی سیاستمداری هست که زوایه بین ذهنیت مورد نظر و نیت قلبی رو به صد و هشتاد درجه برسونه. ضعیف ترین سیاستمدار کسی هست که دل و زبانش یکی باشه.
    من یک نکته کنکوری به شما میگم تا بفهمید که در دنیا چه خبر هست. حرفهای سیاستمداران آمریکایی رو برعکس کنید تا تصویر درستی از سیاستهای اونها به دست بیارید. البته باید این نکته رو اضافه کنم که این نکته کنکوری رو فقط برای سیاستمدارهای قوی به کار ببرید.

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۲۶:

    واقعا حیرت انگیزه ……برای توجیه موضع شکست خورده هر تلاشی را می کنه ……مرد حسابی ژن دست نخورده یعنی چی ؟واقعا نیاز به روانپزشک دارید .
    قصدم کم کردن ارزش مدافعان ایران در جنگ نیست و خودم یادگاری عراقیها را در بدنم حمل می کنم .ولی شما انقدر به بشریت توهین می کنید که اصلا در مغز نمی گنجه مرد حسابی در تاریخ ایرانیان همیشه شجاع بودند و مانند ملل دیگر از سرزمین خود دفاع کرده اند .حتی در زمان رژیم قبلی با اماده باش نظامی ایران در مرزها انها عراقی ها وحشت زده عقب نشینی کردند ولی دیدید که چگونه به ما بعدها حمله کردند .
    و ان هم در اثر بی نظمی ما بود .در اثر این بود که نظامیان و تجهیزات را نسنجیده از دست داده بودیم .
    دفاع از کشور توسط مردمی صورت گرفت که در ارتش و یا دیگر نیروهای نظامی خدمت کرده و به جبهه رفتند .
    اینکه شما امروز از ان ابزاری بسازی برای توهین به خود مردم …به صلاح شما نیست .
    وقتی عصبانی هستید و پاسخی را نمی یابید …لازم نیست شخصیت خودتان را اشکار کنید .کمی صبر کنید و سپس پاسخی معقول دهید .اگر نمی توانید چیزی نگویید و ین کار را به یک فرد وارد بسپارید .
    اگر فردی که تناسب اندام ندارد نمی تواند در نبرد شرکت کند و بهتر است که به این مورد بپردازد .و یا توضیحی در جراید بدهد که چرا چنین وزنش اضافه شده شاید بیماری مانند تیرویید باشد .به نظر من نامحرم دانستن مردم باعث این مسایل است .
    به هر حال اخلاق اجازه نمی دهد از وضع ظاهری کسی ایراد بگیریم .و این مورد از ارزش بحث ها می کاهد .ما خودمان این ایراد را به بیداری ها می گیریم که به جای بحث پرونده شخصی طرف مقابل را می خوانند .

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۵۴:

    جناب اصلاح طلب
    آمریکا تا به حال هر چی تونسته ایران رو تحریم کرده/ در همه حوزه ها حتی حمل و نقل ایران/ از اون جالبتر چهره های شاخص ایرانی رو
    این بازی تحریم ایران داره به یه دومینوی خنده دار تبدیل میشه. مخصوصا وقتی به شرایط حاضر تجارت جهانی فکر می کنی و میبینی که عملا کشورها نمی تونن بدون حضور همدیگر به تجارت ادامه بدن
    ینی میخوام بگم که یقینا این تحریمها به ضرر خود آمریکا هم خواهد بود
    حداقلش اینه که وقتی ایران درآمدی نداشته باشه نمی تونه با کشورهای دیگه تعامل کنه/ پس حجم عظیم اون دلارهای نفتی که به حساب کشورهای مبدا واریز می شد دیگه نمیشه/ و این یعنی این کشورها بخشی از منابع خودشون رو از دست میدن و باز هم این یعنی بخش زیادی از مصرف کالاهای این کشورها کم میشه و باز هم این یعنی ضرر آمریکا
    به این سادگی ها هم نیست. بخش عظیمی از جریان مصرف توسط شرکت های چندملیتی اداره میشه که بعضا آمریکایی اند و در واقع الگوی مصرفی کشورها رو تعیین می کنند
    از همه این ها که بگذریم این اتفاق در نهایت و در یک پروسه میان مدت زمینه رهایی ما از بیماری هلندی رو فراهم میکنه و اتفاقا بد هم نیست
    باعث میشه تلاشهای دولت برای ایجاد درآمد مالیاتی به ثمر برسه

    در مورد کشورهایی که گفتید هم تا زمانی که چراغ بیداری اسلامی در این کشورهایی که نام بردید( کشورهای اسلامی طبعا) روشنه آمریکا همچنان در ترس و لرز به سر میبره/ . واقعیتش اینه که نمیدونم ادعای شما مبنی بر کمک مالی ( که نوعی دخالت در امور داخلی محسوب میشه) محلی از اعراب داره یا نه؟ اما امریکا بیش از اینکه از دلارهای احتمالی واریزی بترسه از استقلال ایستادگی ما میترسه و این تحریم ها هم سند زنده همین موضوعه:)

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۲۸:

    مسله بیداری است .می بینید که ایشان هم بیداری را نوید می دهند .

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۰۸:۱۰:

    این بازی تحریم ایران داره به یه دومینوی خنده دار تبدیل میشه……
    …………………………………………………………….
    پاسخ
    ما که در این صفحه فقط خندیدیم .همه بخندیم .فقط می شه خندید .و قتی احمدی نژاد را از صندوق در اوردند …ما خندیدیم .وقتی زندگی در این سرزمین بازیچه امثال شما شد خندیدیم .باید خندید .این هم یک نوع پاسخ است.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۳۳:

    دقیقا با شما موافقم آقا رضا
    حرف من بیشتر بر مبنای وجوه مشترک بحث بود برای اینکه بشه به نتیجه ای رسید
    بگذریم که در حوزه های علوم نوین و تسلیحات نظامی عملا تحدید ها و تحریم ها منجر به خودکفایی ما شد

    [پاسخ]

  8. روان نويس گفت:

    یک ضرب المثل آفریقایى مى گه: واسه کشتن پشه شمشیر لازم نیست. حکایت آمریکاست.

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۴۰:

    . :)

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۲۹:

    بیداری ها ی عاجز از نقد و بحث خود تولید کننده ضرب المثل هستند .

    [پاسخ]

    روان نويس پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۱۹:

    شما فکر کن مال جاى دیگه است. مشکل حل مى شه.

    [پاسخ]

  9. هومن گفت:

    سالها بر این سرزمین خواهد رفت .و براحتی می توان پیش بینی کرد که مردم ایران چگونه زندگی خواهند داشت .
    ایا با داخل کردن هیجانات دینی به زندگی می توان خلا مدیریتی و اداره زندگی مردم را پر کرد ؟
    ایا می توان انچه را که برتر در ذهن می نماید به زندگی کشاند ؟و افرادی که در حالت عادی موفقیتی ندارند با توسل به این مفاهیم به سادگی بر دیگران غلبه کنند .
    ما در جایی زندگی می کنیم که اتومو بیل ارمانی مردم سالها حلبی به نام پیکان بود .و جوانانی را می بینیم که به جای اعتقادات واقعی مذهبی ان را به سیاست و درگیری کشاندند .و از قضا بی شک تمام انها والدینی دارند که تفکر حذف رقیب و استفاده ابزاری از مقدسات دارند .
    خوب اگر شکی بکنیم در این راه ….به نتایج نگاه کنیم .
    ببینید که تفکر و کارهای ضعیف درد و رنج برای همه اورده یا خیر ؟
    چرا امروز به کشور ی به نام ایران چنین اتهامی را نسبت می دهند ؟
    هیچ فردی در دنیا از اینکه کشورش را عامل چنین کاری به شمار اورند خوشش نمی اید .به هر حال این وضعیت جالبی نیست .
    باید به نحوی سیاست خارجی را برنامه ریزی می کردند که واقعیات مورد نظر را به جهانیان نشان داده شود .
    اگر ما اهل چنین کارهایی نیستیم چرا به ما اتهام می زنند ؟

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۴۲:

    البته باید بری به کسانی که بدون دلیل و مدرک و سند این اتهامات رو می زنن اعتراض کتی.
    والا خیلی از موارد ایران به کشورهای دیگه هم اتهام وارد کرده پس اون کشورها ضعیف بودن؟‌مثلاً ایران در مورد امریکا بارها اتهام وارد کرده آیا امریکا ضعیف بوده؟
    واقعاً‌ به عنوان یک ایرانی نوع دیدگاهت برام جالبه از هر چیزی میخوای یه پتکی بسازی بر سر دولت بزنی.
    میدونم شما نظرت این نیست اما خبر داری که کسانی با کمال گستاخی نوشتن اگر امریکا به ایران حمله کنه در کنار سربازان امریکایی با ایران می جنگیم؟ اینا شرف وطن پرستی دارن به نظرت؟

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۳۴:

    آقا رضای بزرگوار
    شاید خاطرتون نیست، اما در بحث با جناب هومن بهتره به ملیت و جنسیت و سواد و این جور چیزها اشاره نکنین
    یهو میزنن به صحرای آفریقا و قصه میسازن برامون:دی
    بعله

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۵۳:

    اعتراف می کنم از زمانی که داستان خندیدن به طفلی که مادرش حجاب بیداری نداشت …و در اتوبوس نشسته بود …را خواندم پی بردم به سواد و معلومات شما .
    من عذر خواهی می کنم که اشاره به سواد کسی نمی کنم که رحمی بر هموطن گرفتارش ندارد و تقاضای اعدام دارد بر مخالفینش .
    از زمانی که بیداری ها به لطف امتییازهایی به مراکز دانشگاهی راه یافتند …و سپس حتی شاهد دکترهایی بودیم که از نوع بیداری بودند ولی یک جمله انگلیسی ساده را نمی توانند بگویند و یا هیچ نشانی از ازاده گی یک فرد باسواد نداشتند …دانستیم که جامعه وارد نوعی بحران جدید می شود .برنامه بیداری ها اشغال تمام پست هایی بود که ظاهرا نیاز به مدرک هم دارد .
    ولی نه من عواطفانها را باور دارم و نه سواد انها .سواد واقعی به حریت می رسد .به رعایت حقوق و رعایت شخصیت افراد ختم می شود .
    زمانی که این بیداری نمی تواند بحثی را پیش ببرد …ناگزیر است که اشاره کند ما باسوادیم .و انگار که مابقی دیپلم هستند .!!
    شاهد معضل بی سوادی این مدرک بگیرانی حمایت شده …نداشتن معلومات است .به خصوص در رشته های فنی و هنری ………
    کدام شرکت فنی قوی است که اقدام به جذب کارشناس فنی بیداری نماید ؟زیرا می داند چنین فردی اغلب نمره گرفته .
    به کاریکاتوریست های بیداری که هنر خوانده اند نگاه کنید .ببینید به جایی راه دارند ؟چقدر نبوغ در کارشان وجود دارد و چگونه به حمایت و پاچه خواری دولت رسیده ؟این از بیسوادی است .یا به فارغ التحصیلان معماری که باید خوش ذوق و مبتکر باشند .ببینید به جز سنگر چیزی می سازند .

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۱۶:۵۰:

    اول اینکه
    من آن ماجرا را برای آنهایی بازگو کردم که به طور کامل در جریان میزان سواد من هستند
    بعد همان عبارت بیداری ما را بس است

    بعد تر هم صرفا جهت اطلاع عرض می کنم که به زبان انگلیسی تسلط دارم و تا حدی هم عربی می دانم و البته موضوعی که برای پایان نامه م انتخاب کرده ام تقریبا تک است

    به بیداری بودن افتخار می کنم و اگر قرار بود به ادعاهایی از این دست توجه کنم باید از همان دوران ابتدایی بیخیال یادگرفتن می شدم نه در دوره تحصیلات تکمیلی:)

    رفقا
    مشکل ترجمه داشتید، هر جور بشه در خدمتم/ کارم بد نیست در ترجمه:)

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۲۰:۱۸:

    اگر همه تحلیلهای جناب هومن به این صورت به بحران می رسد، همان بهتر که ما به فکر کار و بار روزمره مان باشیم. یادم هست در دوران هشت سال ریاست جمهوری آقای خاتمی هر از چندی فریاد آقای رئیس جمهور بلند می شد که به بحران رسیدیم!!! هی کارشناسها برای ایشان توضیح میدادند که بحران آخرین مرحله است، ما حالا حالا راه داریم تا بحران. یک چند روزی روشن می شدند، دوباره یهو یادشان می رفت که بحران یعنی چه! دوباره فریاد می زدند که کشور به بحران رسیده!! حالا نقل سواد ما و به بحران رسیدن کشور است.
    محض خالی نبودن عریضه، یکی از ویژه خواریهای ما در دانشگاه این بود که چون چادر سر میکردیم، هر استادی از راه میرسید تفقدی میفرمود و مجیزی نثار ما میکرد.. خواهران زینب، زلزله.. با یکی از اساتید اقلیتمان که سر کلاس طراحی معماری بحث نهج البلاغه!! داشتیم و یا اینکه اگر صبح برویم بازدید روزه باطل میشود یا عصر برویم!!!! عالمی بود! در دانشگاهی که اساتید در سالن دانشگاه راه میرفتند و دخترانی که می پسندیدند را دعوت میکردند به کلاسشان!! یا اساتیدی که برای نمره دادن ویسکی جیبی سفارش میدادند، ما با آن چادر و هیبت حتما ویژه خواری کردیم و نمره گرفتیم!!
    جناب هومن، بارها به شما تذکر دادم که حرفی نزنید که باعث شرمندگی خودتان شوید، سه تا از بچه هایی که من اینجا میشناسم زبان انگلیسی را در حد عالی بلد هستند. دو نفر مسلط به زبان عربی داریم. این تصویری که در ذهن شماست، خود خواسته یا ناخواسته تصویر خنده داری است. و این احتمال را پررنگ تر میکند که شما در ایران زندگی نمیکنید و البته جوان هم نیستید!
    و یک نکته دیگر! محض اطلاع شما! من به عنوان یک مهندس معمار باید بگم که در رزومه کاری ام از معماری داخلی بانک وجود دارد تا مجتمع تجاری، از معماری مسکونی هست تا موزه و یادمان شهدا.. خلاصه متنوع است این رزومه کاری ما.. همه چیز دارد الا سنگر. امیدوارم هیچ وقت مجبور نباشیم ولی اگر مجبور باشیم با افتخار، طرح سنگر هم میزنیم. البته دروغ نگفته باشم یکبار ماکت شلمچه ساختم. آنجا با سنگر نونی شکل و خورشیدی آشنا شدم!!!بعله

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۲۱:

    خدواند مهربان هر چه را به بشر عطا کرده خوبش را به بیداری ها داده !
    شعور کشف توطئه !
    مبارزه با ستم !
    دستگیری مستعضفان !
    مدیریت دنیا !
    تفسیر اسلام راستین !
    شناخت اجانبی که ممکن از ژنتیک ایرانی را بلوند کنند !!!!
    شجاعت ایستادن در مقابل گلوله !!
    و البته توان خوردن پول شیرین نفت که از خواص بیدارهای مفت خو…بوققققققققق است .
    شنیدیم که یکی از برادران در مورد استاد شجریان می گفت که اگر ما سرمایه گذاری می کردیم الان ۶ تا استاد شجریان که از نوع بیداری باشند داشتیم !!!
    واقعا باعث رنجش انها شده بود که چرا هر هنرمند برجسته ای به اینها تمایلی ندارد !اینها درک نمی کنند که یک شعور موجه به دنبال مردم واقعی ایران می رود .
    وقتی دوستم همین دیروز تعریف می کرد که مهر تمام انتخابات در شناسنامه اش هست به جز انتخابات اخیر …پرسیدم چرا ؟
    گفت .از ساعت ۲ بعداز ظهر با ماشین به همه حوزه ها سر زدم ولی نتوانستم داخل بروم !و اخر هم نتوانستم رای دهم !!
    خوب چه شد ان ۲۰ میلیون رای ثابت برای اصباح طلبان؟وقتی مردم ایران مشارکت کنند فقط برای تغییر می ایند .ایا از این ۲۰ میلیون ۱۴ میلیون به سمت عملکرد دولت احمدی نژاد رفته بودند ؟
    بچه های انها که به سن رای رسیدند چه شد ؟
    ایا ترکیب کشور ما بدین صورت است که ۷۰ درصد خواهان کمترین تغییر و ادامه سیاست های فعلی هستند ؟پس دیگر چرا نگرانید ؟
    متاسفانه هر روز این سوال در ذهنم طرح می شود .و وقتی هم با مردم اطرافم نگاه می کنم مطمن می شوم این نسبت کاملا معکوس است .
    این امکان ندارد که اقلیت بتواند تا ابد این کار را بکند .

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۱۱:

    اینکه حوزه های انتخاباتی شلوغ بوده، یعنی همه به کاندیدای مورد نظر شما رای دادند؟ ! از این منطق خودتون خنده تون نمیگیره؟!
    اتفاقا ما هم معتقدیم خیلی شلوغ بود. ۸۵ درصد مشارکت مردم، شوخی نیست. و اتفاقا ما معتقدیم ۱۳ میلیون و خورده ای به آقای موسوی رای دادند. این یعنی اینکه کسی به آقای احمدی نژاد رای نداده؟
    میبینم که نزدیک انتخاباته و دوباره بحث شیرین تقلب و انتخابات آزاد داره شروع میشه. موفق باشید جناب هومن. بی بی سی خوب کد میده به …بی جیره و مواجبش!

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۳۶:

    میدونم شما نظرت این نیست اما خبر داری که کسانی با کمال گستاخی نوشتن اگر امریکا به ایران حمله کنه در کنار سربازان امریکایی با ایران می جنگیم؟ اینا شرف وطن پرستی دارن به نظرت؟

    [پاسخ]

    من دوستانی دارم که می گویند در زمان انقلاب چریکهایی که از لبنان امده بودند در ایران به مراکز نظامی حمله می کردند .
    هیچ وطن پرستی الان این را قبول نمی کند .
    شما از عبارت وطن پرستی استفاده کردید !!!!!اجازه دهید ان را دنبال کنم .کدام وطن پرستی می تواند ببیند مرگ ارزشها را در وطن ؟
    برای برخی حیلی سخت است که ببیند صدای عرب از پایتخت فارس ها در رادیو شنیده می شود .به خدا ننگ است .
    این صدا ارزو می کرد که در تهران جشن نابودی حکومت هایی مانند عربستان را در تهران برپا سازند .

    هیچ ایرانی شرافتمندی نه به اعراب باجی می دهد و نه به امریکایی .
    ولی انقدر فشار را به جوانان ایران زیاد شد که انها را از مسیر عادی هم خارج می کند .وقتی برای یک شادی مثل اب بازی فاسد شناخته می شوند از کدام وطن پرستی حرف زده می شود ؟
    در کره شمالی مسولین ادعا می کنند که اینده کره شمالی را کمونیستها تضمین کرده اند !!!!و هر که را که حرف بزند پشیمان می کنند .
    وقتی فضا یی عاری از شفافیت است و انتخابات ازاد وجود ندارد فساد از جایی بیرون می زند .این فرمولی ساده و شناخته شده است .ولی شما برای مردم الگویی از یک مذهبی تندرو با انگشتر مطرح می کنید که حتی جهان را نجات می دهد .ولی در داخل بساده گی دارایی مردم به یغما می رود .
    ایا یک وطن پرست این را تحمل می کند ؟
    امریکا به ایران حمله نمی کند و این به علت هزینه دفاعی ما نیست .بلکه شکل خاص فرهنگ ما است که اجازه این کار را نمی دهد .
    مردم ما از نظر سواد و پیشینه از همسایه ها جلوتر است .هرچند سی سال دقیقا خود را در معرض مشکلات لاینحل قرار دادیم .ولی باید خودمان راه خودمان را تصحیح کنیم .و نیازی به خارجی یا جنگ نیست .

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۰۸:

    این همسایه ها که اکثراً قبلاً جزیی از ما بودن و با خیانت کسانی که شما چند بار طرفداریشون رو کردی از ایران جدا شدن، همین بحرین که ثروت و قدرت استراتژی بی نظیری هست رو همین یارو پهلوی احمق از ایران جدا کرد!
    بگذریم
    ولی مردم ایران از مردم تمام خاورمیانه و مصر و اینها جلوتر هستن چون سی سال پیش به رهبری امام خمینی کاری رو کردن که تازه ملت های منطقه دارن میکنن. سی سال پیش ایرانی ها دیکتاتورشون رو بیرون انداختن. دیکتاتوری که دربست نوکر امریکایی ها بود و ایران رو ذلیل کرده بود و این بیرون انداختن باعث شد امریکا که چمبره زده بود روی منابع مردم، از مردم کینه داشته باشه و سی ساله داره دق دلی خالی میکنه …

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مهر ۲۵ام, ۱۳۹۰ ۰۹:۴۵:

    بحرین ثروت و قدرت استراتژی بی نظیر!!!
    آقا رضا معلوم هست که شما حتی یه ذره هم در مورد مطالبی که میگید تحقیق نمی کنید. اون قطر هست که ثروت و قدرت استراتژی داره. بحرین کشوری هست که با استفاده از توریسم و خدمات بانکی امرار معاش میکنه و اگر فکر می کنید که نفت یا گاز داره باید عرض کنم که اشتباه می فرمایید. الان اگر بحرین جزو ایران بود توریسم که نداشت هیچ چی، سیستم بانکیش هم تحریم بود و مردهاش برای امرار معاش باید می رفتن دبی یا قطر، دخترهاش هم برای امرار معاش قاچاق میشدن دبی.

    [پاسخ]

    صادق پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۱۹:

    دوست عزیز حساب ایران رو با حاکمیت فعلی جدا کن. حاکمیت دائما این ترس رو داره القا میکنه که رفتن ما مساوی با نابودی ایرانه که حکما و ضرورتا درست نیست.

    [پاسخ]

  10. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام بر اهالی باصفای حزب الله.
    حسینیه خبرنگار افتخاری در کرمانشاه ندارد آیا؟
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    یا حق

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۰۸:

    یادش بخیر
    پارسال سر قضیه قم خیلی خوب بود .

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۲۱:۴۷:

    قدر ما رو ندونستن، حقوق ما رو ندادن، ما دستگیر شدیم! نیومدن وساطت کنن آزادمون کنن… این میشه دیگه! می مونید بی خبرنگار..

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۲۲:۱۱:

    هه
    آخه یادمون نبود خواهران بیداری طی الارض هم میکنن
    وسط این همه کار و درس و اینا یه سر میرن کرمانشاه بر میگردن

    عجبا از این رانتهای بیداری ها

    بعله

    [پاسخ]

  11. امیر گفت:

    شاید اگر ما در رفتارهای سیاستمدارانمان سابقا عقلانیت می دیدیم می توانستیم به محاسبه سود و زیان این موضوع برای منافع ملی بپردازیم اما چون عدم عقلانیت همیشه بر ما چیره است بعید نیست که ایران همچون قصدی داشته باشد همچنانکه خیلی ها را در اروپا ترور کردند در صورتیکه سودی برای ایران نداشت کشتن قاسملو بخیار فریدون فرخزاد و … این تحلیل بر مبنای عدم عقلانیت در فضای سیاست ایران می باشد حال اگر تحلیل را بر مبنای وجود عقلانیت در سیاستمداران فرض کنیم می توان گفت که این موضوع سودی برای ایران نخواهد داشت اما این موضوع ممکن است سودی برای گروهی از ایرانی ها داشته باشد نکته کلیدی این است: ممکن است تحریک امریکا برای حمله به ایران برای احمدی نژاد و اطرافیانش سودی داشته باشد این موضوع برای دستگاه امنیتی ما قطعا مهم خواهد بود در آینده مطمئنا شکاف بین آقا و احمدی نژاد بیشتر خواهد بود به نظر من دیگر نباید به سود وزیان این موضوع برای ایران پرداخت باید به این موضوع پرداخت که شکیات آقا نیبت به گروه انحرافی بیشتر خواهد شد.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۰۳:

    متاسفانه کیلویی حرف زدن و تحلیل روی‌هوا کنتور نداره، آخه کدوم یکی از این مطالب شما مستند به سند هست؟
    بر طبق چه سندی می‌گی فریدون فرخزاد رو ایران کشته؟ اصلاً این آدم عددیه که ایران بخواد علیه‌ش اقدامی کنه؟ چرا پلیس آلمان این حرف رو در حد یک اتهام جزئی هم تایید نکرده؟‌
    این به کنار؛ تا حالا تو ایران هر کس هر غلطی می‌کرد می‌نداخت گردن جریان انحرافی، ظاهراً این موضوع به خارج از مرزها هم کشیده شده و اون‌طرف هم داستان پردازی‌های خودشون رو می‌ندازن گردن جریان انحرافی : )

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۳۳:

    ببخشید جناب امیر
    این “آقا” که میگید بین ایشون و احمدی نژاد شکاف هست ینی چه کسی؟

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۰۴:

    متاسفانه کیلویی حرف زدن و تحلیل روی‌هوا کنتور نداره، آخه کدوم یکی از این مطالب شما مستند به سند هست؟
    بر طبق چه سندی می‌گی فریدون فرخزاد رو ایران کشته؟ اصلاً این آدم عددیه که ایران بخواد علیه‌ش اقدامی کنه؟ چرا پلیس آلمان این حرف رو در حد یک اتهام جزئی هم تایید نکرده؟‌
    این به کنار؛ تا حالا تو ایران هر کس هر غلطی می‌کرد می‌نداخت گردن جریان انحرافی، ظاهراً این موضوع به خارج از مرزها هم کشیده شده و اون‌طرف هم داستان پردازی‌های خودشون رو می‌ندازن گردن جریان انحرافی : )

    [پاسخ]

    وقتی عصبی می شویم نباید دست به قلم …ببخشید کی بورد شویم .
    فردی که بر علیه دولت ایران سخن می راند به فجیع ترین شکل به قتل می رسد .اگر قاضی مسلمان باشد در این پرونده می بایست انگشت اتهام را به سمت کبی ببرد ؟
    قتل قتل است .نمی توان پذیرفت کسی به خاطر اینکه به نظرش می رسد که عقاید کسی برای دین خطر دارد اورا به قتل برساند .
    و قطعا اگر فیلمی را برای شما نشان دهند که لحظه قتل را نشان می دهد …شما ان فرد را در یک ثانیه از بدنه پاک جدا می کنید و می گویید این فرد نفوذی بوده .البته کاملا واضح است که خیلی ها هم از این مسایل در دولت ایران جانبداری نمی کنند .اقای صفا شعارهایی که درخواست اعدام می کرد برای مخالفینی مانند اقای موسوی و اقای کروبی از بدن پاک ابراز می شد ؟ایا می توان گفت در میان مردم هم عقیده با شما کسانی وجود دارد که قتل فرد مخالف را رد نمی کنند و ان را نوعی پاکسازی کره زمین می شمارند از فساد ؟

    سوال این است که چرا ما ایرانیان این سوابق را پیدا کردیم ؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۳۸:

    آقای هومن، برادر عزیزم، یک سوال مشخص یک جواب مشخص!
    آیا سندی در دست هست که یک یا سه نفر قاتل فریدون فرخزاد که با ضربات متعدد چاقو به قتل‌ش رسوندن و دستگیر هم نشدن، ربطی به جمهوری اسلامی داشتن؟
    من حتی اگر تخصصم هم جرم‌شناسی نبود، عقلم بهم اجازه نمی‌داد بدون دلیل چیزی رو قبول کنم. اگر دلیلی وجود داره مبنی بر این اتهام باید بیان بشه و اعلام جرم بشه و دادگاه‌های آلمان هم هیچ باکی ندارن از اینکه به ایران اتهام وارد کنن، ولی چرا نکردن؟ آیا جز اینه که کوجک‌ترین دلیل هم وجود نداشته؟

    [پاسخ]

  12. ن.خ گفت:

    چرا یه عده حرفهایی که خود مقام آمریکایی به فیلم های هالیوودی تشبیه کرده رو باور میکنند؟
    به قول یکی از دوستان به فرض محال که این جریان صحت داشته باشه، آمریکا باید دو دستی بزنه تو سرش که سپاه قدس تا قلب آمریکا اون هم به این صورت نفوذ کرده.
    حضرات خوش باور! کمی تفکر و تامل و تعقل هم بد نیست ها!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۳۴:

    من نگران این جک بائر سریال ۲۴ هستم، بنده خدا تازه داشت می‌رفت تعطیلات و بازنشستگی باز یه ماموریت جدید : )

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۱۰:

    ایا بیاد می اورید ضارب حجاریان را ؟
    البته او هم بلافاصله از بدن پاک جدا شد .و حتی اورا اصلاح طلب دانستند .
    اقای صفا کاری به این سناریو نیست و لی بدن پاک با انتقادهایی مواجه است .اینها را شوخی نگرید .شما پیش قدم شوید و سند در دفاع بیاورید .تا از ورطه کیلویی حرف زدن فاصله بگیریم .
    چرا در داخل این قتل ها پیگری نشد ؟حال شما سند بیاور که پیگیری شد .برای مثال قتل دختر موزیسین در اعتراضات انتخابات که تمام دنیا صحنه قتل او را دیدند .و البته بدن پاک خبرنگار بی بی سی را قهرمان اصلی یک سناریو اعلام کرد که به ایران می اید و سپس در حالیکه از قربانی فیلمبرداری می شود او را با گلوله می زنند .
    این چی هالیوو دی نیست ؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۴۲:

    یا للعجب! البیته علی المدعی و من انکر یکفی انکاره.
    وظیفه‌ی ارائه‌ی سند و دلیل بر عهده‌ی مدعی است. کسی که ادعایی داره باید سند ارائه کند، و کسی که اتهام بهش وارد می‌شه همینکه انکار کنه کافیه. این فقط قانون اسلام نیست، قانون تمام نظام‌های حقوقی جهانه.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۳۶:

    آخی
    بهش سختی کار هم میدن اونوقت؟

    یا جک عزیز هم شامل حقوق بشر آمریکایی میشه؟ شاید الان اصن جلوی وال استریت باشه
    تمرد کنه و اینا

    [پاسخ]

  13. امیر گفت:

    موضوعات مستند در مورد عدم عقلانیت در رفتاهای سیاستمداران ما زیاد هست مصداق های اون به تعداد کافی می باشد که گیریم اگر بعضی مصداق ها همچون کشتن فریدون فرخزاد هم مستند به اسناد نباشد لیکن در کنار دیگر مصداق هایی که بیان نشده همچون قتل فجیع فروهرها پاینده ها و دیگران ، ظن به دست داشتن سیاستمداران کژاندیش در قتل دگراندیشان را تقویت می کند.مطلبی که من می خواهم بگویم اینست که ممکن است گروهی در ایران (نه نظام ایران) مرتکب این حماقت شده اند. ممکن است سپاهی ها به هدف ناکام گذاشتن ارتباط بین احمدی نزاد و امریکا این اقدام را نموده باشند و یا اگر کار احمدنژادی ها باشد بهدف تحریک امریکا به حمله به ایران . مستندات کم است و ممکن است تحلیل من ضعیف باشد لیکن ضعف تحلیل من کمتر از حماقت سیاستمداران ما نیست.

    [پاسخ]

  14. امیر گفت:

    ببخشید اصلاح می کنم:ضعف تحلیل من بیشتر از حماقت سیاستمداران ما نیست.

    [پاسخ]

  15. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام.
    اوووووووووووه چه قده نظر یه جوری!!!!
    فارغ از سن هندونه فروش
    امروز جمعه بود…
    امروز ره برمان در شهری دیگر بود…
    امروز دنیا به صحنه آمده بود نه برای آن که بهانه بیاورد بلکه با دلیل مشت بر دهان قدرتمندان بزند!
    یا حق

    [پاسخ]

  16. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    به قول جناب عبدالله..اوووووووووووه چه قده نظر یه جوری!!!!
    مثل اینکه حوصله حسینیه حزب الله باعث شده… هیچی…اینا…بعله!

    [پاسخ]

  17. افق گفت:

    در مورد اینکه این بازی قراره به کجا برسه چیزی نمیگم. فقط این رو میگم که هر چی هم بشه همونهایی که زمان جنگ رفتند و جنگیدند و الان هم بی هیچ چشمداشتی دارند زندگی میکنند، امروز هم تا پای جونشون برای نظام اسلامی ایستادند. اون روز جنگ نظامی بوده، امروز مثلا جنگ اقتصادی. بشه. مهم نیست. این نکته خیلی نکته مهمیه که یعنی غرب وجود این رو داره که نفت ایران رو تحریم کنه؟!
    آخر آخر آخرش هم هرچی بشه، ما پای ایران اسلامی ایستادیم. سیاه نمایی و گفتن حرفهایی که باعث کاهش روحیه مردم بشه، درست نیست. جواب هم نمیده.

    توی کامنتها هم دوتا جمله خوندم نتونستم جلوی خنده خودم رو بگیرم… واقعا آدم چه چیزایی از تاریخ ایران از چشمش پنهان بوده، اینجا یاد میگیره؟!
    واقعا ظلم بزرگیه به رژیم پهلوی که از تاریخ پاک شده! عراق میخواست به ایران حمله کنه از ترس ارتش پهلوی حمله نکرد! بعد زمان جمهوری اسلامی حمله کرد!

    [پاسخ]

  18. افق گفت:

    حرفهای ره بر همیشه دلگرم کننده است. گیلانغرب ..گیلانغرب… یادش پارسال به خیر! هییییییییی
    باز هم حرفهای ره برم.. به لطف خدا توطئه های دشمنان به ضرر خودشون تمام خواهد شد..
    من که الان فقط دارم به پایان نامم فکر میکنم…پایان نامه خیلی خیلی خیلی ترسناک تر از تحریم آمریکاست. فکر قیافه داورهایی که انگار پول گرفتن که یه گیری از توی پایان نامت در بیارن و نمره ازت کم کنن، باعث یک کابوس وحشتناک میشه!
    فکر به استاد راهنمایی که در چنین مواقعی خودش از تو مهمتر میشه و هیچ ازت دفاع نمیکنه که هیچ! یه ایرادم ازت میگیره که من گفتم تو انجام ندادی!!! خیلی ترسناکه…

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۴۴:

    :(
    بعله
    حیف که اینطوره

    [پاسخ]

  19. افق گفت:

    و جمله بی نظیر ره بر:
    من تردیدی ندارم که آینده از آن اسلام است، آینده در قلمرو اسلام است. و شما جوانها انشاالله روزی را که پرچم اسلام در همه این مناطق به اهتزاز در بیاد و یک مجموعه متحد اسلامی مقتدر و با عزت تشکیل بشه خواهید دید.

    .. امروز ۲۳ مهر هزار و سیصد و نود…

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۱۶:۲۰:

    آینده از آن حزب الله

    [پاسخ]

  20. ایمان گفت:

    بسم الله
    سلام بر همه اهالی حزب الله به خصوص صاحبخانه عزیز

    و عرض ارادت و ابراز تاسف بسیار از کم توفیقی به خاطر حضور مستمر در حسینیه!
    البته سر می زدیم ولی توفیق نظر گذاشتن خیلی حاصل نمی شد.
    ولی ارادت هم چنان باقی است.
    اللهم وفقنا لما تحب و ترضی
    یاعلی

    [پاسخ]

  21. آذرخش گفت:

    یه چیزی می گن مرغ پخته تو دیگ خنده اش می گیره.
    بی خیال بابا. آمریکا تا بوده مغزش معیوب بوده. انتظار شفا نمی شه داشت.

    اون سبیل های با معرفت هم خیلی عالی بود. ممنون آقای صفا.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۰۹:

    من هم میگم عالی بود

    مخصوصا حسن تیتر:)
    ممنون

    [پاسخ]

  22. بیتا گفت:

    به نظر من همونقدری که عجیبه جمهوری اسلامی همچین کاری بکنه، عجیبه که آمریکایی ها همچین داستان احمقانه ای بسازن. هزار و یک داستان دیگه می شد ساخت که نه اینقدر سوال بر انگیز باشه نه اینقدر پر از سوراخ سنبه. اینکه آقایی که توی آمریکا دستگیر شده سابقه فساد مالی داشته به نظر من برا هر دوتای این فرض ها عجیبه. هم ایران نمی آد یه آدم سابقه دار انتخاب کنه برا این کارا، هم آمریکا نمیاد داستانش رو بر اساس یه آدم سابقه دار بسازه که اینقدر زود لو بره.
    حداقل من تا دیروز هنوز همه چی برام سوال بود.
    یه تحلیلی شنیدم از یکی از روسای قبلی سیا که توی خاور میانه هم زیاد کار کرده بوده به نظرم خیلی معقول بود.
    طرف می گفت این کار خیلی شبیه پروژه های مجاهدینه. که احتمال داره که ماجرای قابل کشف توسط آمریکا راه انداخته باشن که صرفا رابطه ایران و آمریکا رو خرابتر کنن و این وسط از آب گل آلود ماهی بگیرن.
    این تا حالا از همه حرفهایی که من شنیدم قابل باور تر بوده. هر چند که طرف هم داشت حدس می زدو دسترسی به اطلاعاتی دیگه نداره. منتها این روسای سازمان های اطلاعاتی غرب معمولا وقتی بازنشسته می شن شروع می کن معقول حرف زدن.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۱۶:۱۷:

    با توجه به وضعیت کنونی منافقین چنین چیزی خیلی دور از ذهنه و می‌شه اشکالات فراوانی به این نظر هم وارد کرد، اما اون چیزی که مهمه اینها نیست، مهم بدون سند و مدرک حرف زدنه. حتی نمیشه به منافقین هم تهمت زد بدون ارائه‌ی سند.
    بجای این تحلیل‌ها امریکا می‌تونه خیلی راحت یکی دو تا از این اسنادی رو که ادعا می‌کنه رو کنه تا همه چیز حل بشه. یعنی قاعده هم بر اینه که مدعی همراه با ادعا چند تا سند هم ارائه بده.
    البته این که گفتید اصلاً هم عجیب نیست غرب داستان بسازه.
    “تونی بلر، نخست‌وزیر وقت بریتانیا، در سال ۲۰۰۳ رفت تو پارلمان کشورش و گفت ما شواهد متقنی داریم که صدام حسین می‌تونه ظرف ۴۵ دقیقه سلاح شیمیایی شلیک کنه.
    بعدا معلوم شد دروغ محض بوده.
    کالین پاول، وزیر خارجه وقت آمریکا، در سال ۲۰۰۳ رفت به شورای امنیت سازمان ملل و گفت ما شواهد متقنی داریم که عراق سلاح کشتار جمعی داره. پاول حتی یه فیلم ماهواره‌ای هم نشون داد که یه سری کامیون دارن میرن تو یه انبار. گفت توی این کامیون‌ها سلاح‌های کشتار جمعی (شیمیایی و بیولوژیکی) اه.
    اونم معلوم شد دروغ محض بوده.
    در این حد دروغ که بعدا نوار صوتیش منتشر شد که شب قبل سخنرانی کالین پاول، یکی از دفتر دیک چنی میره پیشش و میگه فردا باید اینا رو بگی. پاول هم بعد خوندن کاغذا رو پرت می‌کنه و میگه من این «مزخرفات» رو نمی‌گم. که البته با فشار چنی و بوش نهایتا میگه. خود پاول هم بعدا تایید کرد که دروغ گفته و گفت سخنرانی تو سازمان ملل بدترین لحظه زندگیش بوده. اون ماجرای کامیونا هم که کلا خالی‌بندی بود.”

    [پاسخ]

  23. بیتا گفت:

    جالبه که شما می گین به مجاهدین نمی شه بدون مدرک اتهام زد. چون تو ایران که رسمه ۱ ساعت بعد از هر اتفاقی بدون هیچ تحقیقی کلی کشور و کلی گروه های مخالف یهو می شن مسئول. مسئولین حتی به خودشون زحمت نمی دن حرفاشون رو یکی کنن.

    دیگه اینکه من نگفتم عجیبه آمریکایی ها داستان بسازن. امن گفتم معمولا داستان اینقدر مشکل دار که حتی خودشون رو هم قانع نکنه نمی سازن. معمولا داستان هایی که می سازن تا بحال همیشه اونقدر قانع کننده بوده که افراد اینقدر سریع حتی توی خود آمریکا شروع نکردن شک کردن بهش.
    هم داستان کالین پاول به اندازه کافی قانع کننده بود هم داستان بلر. در هیچکدوم موارد اینهمه در آمریکا بحث اشتباه بودنشون نبود.

    در ضمن الان مجاهدین به شدت تو آمریکا فعالن که کنگره آمریکا از تو لیست گروه های تروریستی ورشون داره. بیش از حد تصور من و شما هم پول دارن و دارن بیش از تصور من و شما این پول رو خرج این لابی می کنن.

    اشکال مسائل امنیتی اینه که کشور ها ادعا می کنن و مدرکی رو نمی کنن. ایران هم همینطوره. این آبروریزی که سر کوهنورد های آمریکایی شد هم آخرش بدون هیچ مدرکی که مردم ببنن سر و تهش هم اومد.

    همیشه آدم باید سعی کنه قانع کننده ترین توضیح رو پیدا کنه. برای من هیچکدوم این داستان ها (اینکه ایران این کار رو کرده یا آمریکا چنین داستان مسخره ای ساخته) قابل باور نبوده. و به نظرم این نظر ارزش فکر کردن بهش رو داره.

    [پاسخ]

  24. آقاي ايمني گفت:

    سلام. به هومن: مدتیه دنبال میکنم کامنت هات رو. بیا با خودت صادق باش. اگه همه چیز اینقدر سیاهه که تو میگی پس جای بحث و استدلالی نمیمونه. دست به مبارزه با این حکومت جور و ستم بزن. اگر هم توانش رو نداری به جای سوزوندن این همه کالری توی این سایت و نتیجه نگرفتن، انرژیت رو جای دیگه ای صرف کن. البته میتونی توصیه های ایمنی رو جدی نگیری

    [پاسخ]

  25. ن.خ گفت:

    وال استریت و سپاه قدس

    اینها که ایستاده اند در وال استریت
    و داد می زنند ۹۹ درصد ما

    اینها هم از سپاه قدس اند؟!

    یازده سپتامبر هم لابد
    کار سپاه قدس بود!
    و کسری بودجه امریکا

    سقوط ارزش آقای اوباما…
    حتّی گرسنگی سومالی
    سقوط بورس لندن
    کوررنگی سازمان ملل
    و سونامی هایی که در راه اند…
    تمام شان کار سپاه قدس است!
    دمپایی یی که رد شد روزی

    از کنار گوش آقای بوش
    کار سپاه قدس بود!
    و مردمی که می جنگند در لیبی
    تمام شان عضو سپاه قدس اند!
    جوانان میدان التحریر
    زنان بحرینی

    که خواب شاه عربستان را آشفته کرده اند
    یک شعبه از سپاه قدس اند

    اسناد ویکی لیکس

    ترور مالکم ایکس هم لابد کار سپاه قدس بود

    با این همه
    عالی جناب اوباما!
    حکایتی ست که می گوید

    هیچ شیری
    موش مرده نمی گیرد
    لااقل می گفتی گاوی،
    بوفالویی
    پرزیدنت صهیونیستی…
    شما که در هالیوودتان
    گنجشک را با هواپیما عوض می کنید
    آدمها را با روبات
    غول هایی می سازید
    که هرچه تیر می خورند نمی میرند
    شما که می توانید از یک موش مرده
    یک شیّاد بسازید
    و هر لحظه از دوربین هایتان

    یک فاحشه بیرون بیاورید

    می توانید از ترکیب کوکائین و کوکاکولا

    جاسوس بسازید

    اماّ

    ما هم بیکار نبودیم
    گیرم به طنز در نطنز
    یا به جد در نجد
    عشق را غنی سازی کردیم با عقل
    پیوند زدیم شعر را با فریاد

    عالی جناب اوباما !

    با همان دماغ پینوکیویی ات
    از زیر دشداشه ی شیخ نفت
    بیرون بیا لطفا …
    حالا نوبت توست
    یا حبیبی…
    تکان نخور که منفجر خواهی شد
    در زیر کلاه کوچک شیمون پرز!
    – انفجار پشت انفجار-
    تکان نخور آقای پرز!
    که متّصل شده با فیبر نوری
    به دمت

    بچه های سرراهی بالاترین…

    و متصل شده اند به تو
    جرسی ها و چرسی ها
    با تمام تخس هایی

    که پستان مادرشان را گاز گرفته اند

    که متصل شده اند به تو جیرجیرک ها و قورباغه ها

    و متصل شده است به تو خبرگزاری بی بی سی
    با تمام نوه ها و نتیجه هایش
    تکان نخورید!
    تمام تان در محاصره ی سپاه قدس اید!
    لبخند بزنید
    قطعنامه صادر کنید
    و شکلک در بیاورید
    شما در مقابل دوربین مخفی مردم قرار دارید…

    علیرضا قزوه

    [پاسخ]

  26. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام.
    صبح که بیدار می شوی تلویزیون موج عشق را نشان می دهد و رهبری نورانی.
    در راه هم رادیو تنظیم می شود روی گفتمان های سفری پر از مهربانی.
    گوش ها منتظر حرف های روز می مانند.
    چه شور و حرارتی.
    صلوات پشت صلوات برای سلامتی ره بر حزب الله
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    یا حق

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۲۲:۳۰:

    ما هم همراه شور کرمانشاهی ها..
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    [پاسخ]

  27. عبدالله گفت:

    یا وارث
    شما ببینید امروز دنیاى استکبار همه با هم یکى شدند، جمع شدند، براى اینکه این هویت را انکار کنند؛ براى اینکه هویت اسلامى ملت مبارز و قهرمان ایران را به انزوا بکشانند. هر کس امروز عرصه‌ى سیاستهاى بین‌المللى و بازى‌هاى بین‌المللى را در مقابل چشم داشته باشد، ببیند مستکبرین در آمریکا، در اروپا، در کشورهاى وابسته‌ى به آنها، براى در هم شکستن مقاومت ملت ایران دارند خودشان را میکُشند، یقه میدرانند، شاید بتوانند ملت ایران را وادار به عقب‌نشینى کنند، میفهمد که این ایستادگى عمومى مردم بر سر آرمانها و ارزشهاى انقلاب چقدر ارزشمند و مهم است.
    امام خامنه ای
    یا حق

    [پاسخ]

  28. عبدالله گفت:

    یا وارث
    هر چند صباحى یک بار سیاستگذارانشان، طراحانشان – به قول خودشان – در اتاقهاى فکر مى‌نشینند و علیه نظام جمهورى اسلامى و ملت ایران یک طرحى میریزند؛ اما خداى متعال این طرحهاى عقیم را خنثى میکند. در این چند روز اخیر، در همه‌ى مطبوعات و رسانه‌هاى تصویرى و صوتى و مکتوب و غیره – که وابسته‌ى به شبکه‌ى صهیونیستى بین‌المللى بود – هیاهو و جنجال کردند، یک تهمت بى‌معنى و مهملى را به چند نفر ایرانى در آمریکا نسبت دادند، این را بهانه‌اى قرار دادند براى اینکه جمهورى اسلامى را به عنوان مدافع تروریسم مطرح کنند! نگرفت، نمیگیرد. اینگونه توطئه‌ها مرتب و پى‌درپى از سوى آنها انجام میگیرد، اما بى‌فایده و بى‌اثر.
    میگویند میخواهیم ایران را منزوى کنیم؛ اما خودشان منزوى شدند. امروز در میان ملتها، هیچ دولتى در دنیا به قدر آمریکا منفور نیست. امروز آمریکا منفورترین دولتها و رژیمها در چشم ملتهاى منطقه است. شما منزوى هستید که منفورید.
    امام خامنه ای
    یا حق

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ مهر ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۳۵:

    لطفا به امامتون بگین انزوای آمریکا حداقل باعث نمی شه مردمش هر سال ۱۰۰ تا ۱۰۰ تا تو سقوط هواپیما بمیرن.

    [پاسخ]

  29. […] مهم •  ۳ دلیل کوتاه بر چرایی شدت بحران در بحرین • اتهام ایالات متحده به ایران مردم جهان را به خنده واداشت… برچسب ها:آل خلیفه, آل سعود, ابوموسی امارات, بحرین, […]

  30. بازتاب گفت:

    […] در بحرین • در دام شیطنت حاکمان عرب منطقه نیفتیم • اتهام ایالات متحده به ایران مردم جهان را به خنده واداشت… • این تصاویر را ببینید و اگر توانستید شب راحت […]

  31. ناشناس گفت:

    ما ایرانی ها مردم امریکا را دوست داریم. فقط باسیاست آن ها کاملا مخالفیم زیرا دولت آمریکا بلا های وحشتناک بر سر ملت های مظلوم خاورمیانه آورده بلاهایی که تحمل آن سخت آست

    [پاسخ]

  32. ناشناس گفت:

    ما در دشمنی با دنیا هیچ صودی نمی‌بریم مردم ایران مردم صلح طلبی هستن ما کشوری هستیم با منابع زیادی و همچنین جوان های با استعدادی که اگر فقط به فکر همین جوان ها باشیم و دست دوستی به سمت دنیا و امریما دراز کنیم پس از مدت کوتاهی بدون شک به قدرت اول خاورمیشلانه تبدیل میشویم

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: