وکیلانه » » بغضی که باز هم سایت “الف” را وادار به بی‌اخلاقی رسانه‌ایی کرد
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
بغضی که باز هم سایت “الف” را وادار به بی‌اخلاقی رسانه‌ایی کرد
۲ام, مهر ۱۳۹۰| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[۵۵]

.

با توجه به پوشش خبری گسترده‌ی مجمع عمومی سازمان ملل، استفاده‌ی بجای دکتر احمدی‌نژاد از این موقعیت، فرصتی شده که هر سال تریبونی فراهم شود برای بیان دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران(+). امسال هم مثل سالهای گذشته سخنرانی ۲۸ دقیقه‌ایی دکتر در نیویورک واکنش‌های زیادی داشت. از بحثِ تکراری و خسته کننده‌ی خروج دیپلمات‌های غربی ِ مدعی آزادی بیان که باز مثل هر سال فقط بازیچه‌ایی است برای کسانی که می‌خواهند همیشه چیزی برای بازی کردن (!) داشته باشند اگر بگذریم، طرح دیدگاه‌های جمهوری اسلامی (+) در قالب بیان سوالات متعدد  ابتکار بسیار جالبی بود.

اما حرف من در این نوشته، بحث دیگری است. می‌خواهم اشاره‌ایی داشته باشم به یک نمونه از اخلاق زشت رسانه‌های داخلی که روز به روز در حال گسترش است.
پوشش خبری سایت “الف” از سخنرانی ریاست جمهوری در نوع خود‌ش بسیار جالب بود! واکنشی شتابزده که همراهی‌ آن با بغض فراوان این سایت از دکتر احمدی‌نژاد منجر به ایجاد یک خبرسازی و تناقض آشکار شده بود.

تیتر اول سایت الف(+) برای پوشش این خبر، “سخنرانی رئیس جمهور بدون اشاره به بیداری اسلامی” بود. در توضیح این تیتر نوشته شده: “احمدی نژاد در این سخنرانی کمترین اشاره ای به تحولات منطقه و بیداری اسلامی نداشت. در حالی که مردم ایران و انقلابیون در کشورهای منطقه منتظر سخنان طوفانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به نفع بیداری اسلامی و انتقاد از غرب و وهابی ها در حمایت از دیکتاتورها بودند.”

۱) شدت بغض و شتابزدگی سایت “الف” در تخریب شخصیت ریس جمهور و ادعای عدم کوچکترین اشاره به بیداری اسلامی و قضایای منطقه به حدی بوده که فراموش می‌کند خودش در متن همین خبر با اشاره به بخشی از سخنرانی آورده است:

جهان اکنون بیش از هر زمان دیگری شاهد بیداری گسترده در سرزمین‌های اسلامی و در آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکاست و هر روز بر دامنه تحولات عدالت‌طلب و آزادیخواه افزوده می‌شود و بدین ترتیب راه به سوی آن آینده درخشان گشوده‌تر می‌شود.”
البته این تنها اشاره‌ی دکتر احمدی‌نژاد به قضایای منطقه نیست، بلکه کاملاً واضح است طرح پرسشِ :”آیا گُل دموکراسی و آزادی از موشکها و بمبهای نیروهای ناتو شکوفا خواهد شد؟” اشاره‌ی دقیق به قضایای لیبی دارد و دیگر سوالات طرح شده دقیقاً صحنه‌ی محکومیت و دادگاهی بود که رئیس جمهوری ایران مانند دادستانی شجاعانه علیه غرب در غرب برپا کرد.

جالب اینکه سایت الف که تمرکز فراوانی بر نکته گیری و دقت در کلمات دارد مدعی می‌شود مردم ایران و انقلابیون منطقه انتظار داشته‌اند رئیس جمهور به وهابیت بخاطر دفاع از دیکتاتورها انتقاد کند! من به شخصه هر چه فکر کردم متوجه نشدم این حرف “الف” که احمدی نژاد باید در سازمان ملل از وهابی‌ها انتقاد کند! در چهارچوب کدام عقل دیپلماتیک قابل طرح است؟

۲) اما قضیه به همین‌جا ختم نمی‌شود! مهم‌تر و جالب‌تر اینکه سایت الف  اکنون در حالی  داعیه دار بیداری اسلامی و نگران عدم تاکید بر آن شده که قبل از این و در شروع انقلاب‌های منطقه در چرخشی ۱۸۰ درجه ایی به صراحت تیتر زده بود :”تعبیر انقلاب اسلامی برای اعتراضات عرب نادرست است!(+)” و مقاله‌ایی مفصل در بیان دلایل  غیراسلامی بودن قیام‌های منطقه ذکر کرده بود! و اتفاقاً در پایان همان مقاله هم در تخریب دولت کم نگذاشته و شبهات بی‌سند و مدرکی را علیه دستگاه دیپلماسی بیان می‌کند.
وجه اشتراک هر دوی این مقاله‌های صدردصد متضادِ سایت “الف” فقط یک چیز است: تخریب وجهه احمدی نژاد!

پرواضح است دکتر احمدی‌نژاد نه به اعتبار احمدی‌نژاد بودن که بلکه فقط و فقط به اعتبار نماینده‌ی ملت ایران بودن است که در سازمان ملل اجازه حضور می‌یابد و به همین علت  هر کسی حق دارد از روی خیر‌خواهی انتقاد داشته باشد که چرا فلان مساله مطرح نشد یا چرا مطرح شد و رسانه‌ها بهترین ابزار برای منتقدان است که با اشاره به نکات مثبت و منفی به پیشرفت کشور کمک کنند.

اما متاسفانه در کشور ما ظاهراً قبیله گرایی در ذات اکثر رسانه‌ها نهادینه شده. هدف هر کدام نه پیشرفت کشور و نه حتی بیان دیدگاه‌های واقعی خودشان که بلکه فقط و فقط تخریب دیگری است به هر روش ممکن! کاَنه رسانه‌های ما شبنامه‌هایی هستند بی‌نام و نشان که حتی به فکر اعتبار خود هم نیستند و به راحتی حرفهای متناقض و صددرصد متضادی بیان می‌کنند بی‌آنکه به فکر جلب و نگه‌داری اعتماد مخاطبانشان باشند فقط پیش‌به سوی تخریب طرف مقابل!

انگار تنها اصلی که در رسانه‌های ما لایتغیر است دشمنی و تخریب جناح فکری مقابل است و حاضرند برای رسیدن به این هدف تمامی افکار خود را هم زیرپا بگذارند! و متاسفانه اصلاً به این فکر نمی‌کنند که دولت‌ها و اشخاص دیر یا زود رفتنی هستند اما سرمایه‌ی یک رسانه اعتماد مخاطب است که اگر از دست رفت به هیچ عنوان قابل برگشت نیست!

آرزوی شخصی من رسیدن به روزی است که هرکسی عقیده‌ی خودش را بیان کند، دقیقاً همان چیزی که در ذهنش است و به آن اعتقاد دارند، بی کم و کاست، دقیقاً همان را ! بدون توجه به اینکه این حرف، حرف کسی دیگر هم هست یا نیست!



۵۵ دیدگاه برای “بغضی که باز هم سایت “الف” را وادار به بی‌اخلاقی رسانه‌ایی کرد”

  1. رضا گفت:

    الف که معرف حضورتون هست. معمولاً بین دوستان برای مثال زیاد ازش استفاده می کنیم :)

    [پاسخ]

  2. سلام خداقوت
    و من دارم به این فکر می کنم این قبیله گرایی چه کمکی در رسیدن به اهداف سند چشم انداز بیست ساله می کند
    اخلاقی که متاسفانه در همه نهادها نهادینه شده/ حتی گاهی در رسانه های منسوب به دولت

    و البته هر چند شاید منظور شما هم همین بوده، اما کمی با آن پاراگراف آخر مخالفم:) معتقدم که گفتن هر حرفی در فضای عمومی درست نیست. حداقل اینکه به باید قیدی گذاشته شود و این قید بیش از اینکه از قوانین سرچشمه بگیرد باید از آزادگی و آگاهی منتج شود

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ مهر ۴ام, ۱۳۹۰ ۲۰:۳۲:

    کاملاً موافقم

    [پاسخ]

  3. باز از علی مطهری و هاشمی و… عقده ای تر احمد توکلیه.

    [پاسخ]

  4. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام.
    بیان حقیقت عقیده ها آرزوست
    از حقیقت مصلحت نساختن آرزوست
    باور در میدان جنگ بودن آرزوست

    یا حق

    [پاسخ]

  5. عبدالله گفت:

    یا وارث
    گام به گام
    چه در خیابان و چه در سایبر
    چه در کوچه های فکر
    چه در میانه ی بیداری ها
    فاین تذهبون؟
    فاین تذهبون؟
    فاین تذهبون؟
    یا حق

    [پاسخ]

  6. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    جدیدا دارم به این نتیجه میرسم بعضی ها حتا به حرفی که خودشان میزنند هم فکر نمیکنند. خیلی راحت پر از تناقض هستند.چه برسد به چیزی که دیگران میگویند.

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مهر ۴ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۵۰:

    همون دیگه خیال کردم شبنامه هستن و هرچیزی بگن هیچ تاثیری در نوع نگاه مردم بهشون نداره انگار نه انگار ملت حافظه دارن یادشون میمونه کی چی گفته کی چی نگفته

    [پاسخ]

  7. مهران گفت:

    توکلی کسی هستش که عقده ریاست جمهوری داره
    همین…

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۴ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۲۸:

    این نوع تهمت زدن به هیچ عنوان صحیح نیست برادرم.

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ مهر ۴ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۳۰:

    از خدا بترس
    توکلی از اثر شکنجه های ساواک بیمار است و شاید نماینده مجلس هم نشود
    توکلی علیه فساد هاشمی خروشید که احمدی نژاد استاندار سردار سازندگی بود

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مهر ۴ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۴۸:

    منم اصلا موافق چنین طرز بیانی نیستم .

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۴ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۵۲:

    خیلی جالبه از عقده حرف می زنید !!!
    فردی که به خاطر صندلی ریاست جمهوریش … جوانان بیگناه ما الان در دل خاک است ….عقده نداره و اقای توکلی که در مقابل چنین فردی موضع گرفته عقده داره !!!
    کسی که هفت ساله خودش را به سازمان ملل می رسونه و یک سخنرانی تکراری را میکنه عقده نداره و مردمی که خسته شدند و هفت سال زنده گیشان را از بین بردند …عقده دارند !!!
    کسی که برای مطرح شدن هر وعده کذبی را می ده عقده نداره ولی اونیکه رسوا می کنه باید بره پیش روانپزشک !
    لطفا ادرس یک روانپزشک را همیشه به همراه داشته باشید .
    جماعتی که عقل ندارند زجر زیادی هم می کشند .

    [پاسخ]

  8. عشقستان اسماعیل گفت:

    سلام علیکم
    پس از غیبتی طولانی
    با محدودیت های زمانی این روز ها به خاطر انتخاب واحد بچه ها و شروع ترم
    فقط فرصت می کنم بحثها را دنبال کنم آن هم با تاخیر . ببخشید

    فقط از قدیم ندیم ها گفتن دروغ گو کم حافظه هم میشه :)
    بالاخره این بیداری اسلامی هست یا نه ؟:)

    [پاسخ]

  9. عمار گفت:

    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/link/3042
    ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
    یا علی

    [پاسخ]

  10. هومن گفت:

    اقای صفا شاید از تیتر ی که الف از مطلب ان دکتر می زند ناراحت هستید .
    ولی واقع بینی را فدای ایدولوژی نکنید .عاقبت ندارد .اعتماد مردم مانند پرنده ای است که سریعا بال می زند و می رود .اقای صفا دنیا نگاه می کنند به تاریخ و رویدادهای معاصر در زندگی مردم ایران .و اگر دریافتند که ما اکنون مردمی خوشحال و خوشبختیم مطمنا به دنبال ما می ایند .
    ولی امروز مطمنا روشهای ما به بوته ازمایش رفته .نیازی به گفتن نداره که گروهی از مردم ما از ایران مهاجرت کردند و انها را با افتخار فراری می خوانند و نیازی نمی بینند که این ایرانیان در ایران بمانند .ایا مردم دنیا این مورد را متوجه نشدند ؟
    اقای صفا اصلا قصدم تکرار نیست ولی اجازه بدهید از نوعی از غرور صحبت کتنم که امروز در افرادی مانند شما وجود دارد .نگاهی به اقای احمدی نژاد بیاندازید نوعی نگاه تمسخر به مردم دنیا دارد .و انقدر در این حس برتری پیش رفته که پیشنهاد مدیریت زندگی اتنها را می دهد .
    خوب شما معتقدید که یک رسانه مانند الف می بایست بنابر مصالح بنویسد و ظاهر را حفظ کند و در این راه هم بیاید اعلام کند که بی شک تمام انقلاب های عربی …اسلامی است . باعث خشنودی مومنین شود !ولی مردم ما توسط رسانه های خارجی متوجه شوند که چنین خبری نبوده و در انجا مردم از یک اتحاد تمام اقشار حمایت می کنند و برای همین ضمن احترام و نشان دادن وابستگی به دین مبین اسلام …و وضع قوانین بر اساس باورهای مذهبی …ولی هر گز اداره کشور را تقدیم یک گروه خاص مذهبی نخواهند کرد .
    زیرا دقیقا می دانند که یک گروه حاکم مذهبی با تو جه به اینکه خود را مذهبی می شمارند و برترین موضع را دارند …براحتی سلیقه متفاوت را حذف می کنند .مردم عرب می دانند یک کشور واقعا از اقشار متفاوتی تشکیل می شود که هر گز نمی توان به انها اتهام زد !
    اینکه سی سال ما در موضعی قرار بگیریم که در مذاکره را ببندیم و بر خصومت بیافزاییم …موجب هزینه می شود .
    با مقدس کردن بسیار از امور …واقعا اجازه دخالت و تفکر و دادن نظر را از مردم می گیریم .همین کاری که شما الان دارید انجام می دهید .الف باید نظر بدهد .و ما نباید از موضع اقای احمدی نژاد یک تقدس بسازیم .اصولا اینها ماهیتی دنیوی دارند و قابل بحث .اقای صفا ما در گذر از راه یک مطبوعات خوب باید ابتدا به صراحت عقاید را مطرح کنیم .و این واقعا در تمام کشورها وجود دارد .ایا زمانی که یک کار گردان امریکایی بوش را نقد می کرد …شما بدتان می امد ؟
    ایا ان کار گردان نمایش رو حوضی می ساخت ؟الف هرگز یک شبنامه نیست و بهتر است برای حفظ سطح سایت خودتان از دادن چنین نسبتی خود داری کنیم .

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۴ام, ۱۳۹۰ ۲۱:۴۶:

    آقا هومن؛ اولاً اگر من مصلحت‌نگر بودم علیه سایتی که بیشترین بازنشر مطالبم رو داشته مطلب نمی‌نوشتم و چشمم رو می‌بستم.
    در ثانی دوست عزیز من نمی‌فهمم چطور شما در روز روشن اینقدر زیبا دقیقاً مخالف مفهومی رو که من دارم می‌گم رو به من نسبت می‌دی :)
    من کی گفتم الف نظر نده؟ اتفاقاً من در پارگراف‌های آخری دقیقاً ذکر کردم که همه باید عین نظر شخصی خودشون رو بدن و به هیچ عنوان نظرشون رو تابع مصلحت و این چیزها نکنن. اگر به نظرش انقلاب‌ها اسلامی نیست، دیگه نیاد بگه چرا رئیس جمهور به بیداری اسلامی اشاره نکرده!
    یعنی من موندم چطور شما برعکس این مفهوم رو به من نسبت می‌دی؟ حرف من عدم نقد نیست، حرف من ثبات در کلام و نقده!
    این الف بارها این کار رو می‌کنه. وقتی رئیس جمهور گفت جمعیت ۱۵۰ میلیونی مطلب علیه این موضوع نوشت ولی همین‌که ره‌بری هم این رو گفت در عین ناباوری برداشت مطلب به دفاع از این موضوع نوشت!
    این کاری که من دارم انجام می‌‌دم اصلا شعبده بازی نیست ها :)
    این اعتراض به جمعیت ۱۵۰ میلیونی:
    http://alef.ir/1388/content/view/68531/
    و
    این دفاع از جمعیت ۱۵۰ میلیونی:
    http://alef.ir/1388/content/view/113695/

    به همین راحتی به همین خوشمزگی :)‌

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۵ام, ۱۳۹۰ ۲۲:۵۸:

    اقای صفا دیگه عادت کردیم …..
    کی من این را نوشتم ؟کی گفت ؟
    ………………………………………………………………..
    اقای صفا در روز روشن من و شما بر سر مسایلی واضح اختلاف نظر داریم !!!!چرا ؟
    -من پاسخ به مردم مردد در نتایج انتخابات قبل را لازم نمی دانم
    -من قدرت گرفتن یک جناح فکری و یا ایدو لوگ را در کشور که باعث حذف مابقی شود را رد می کنم
    -من به دنبال انتحابات ازاد هستم
    -من با مجازات مخالفینی که دست به اسلحه نبرده اند مخالفم
    – من با مذاکره در کنار حفظ تمامیت و استقلال ایران با کشورهای غربی موافقم .

    …….اینها واضح بود ؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۵ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۰۲:

    مشکل اینه که شما حرف من رو می‌خوایید واسه خودم تعریف کنید. نه تحریف ها. تعریف!
    من خودم دارم می‌گم این رو گفتم، این منظورمه. مثال میارم لینک می‌دم. ولی شما باز میری سر حرفهای قدیمی.

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۷ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۰۵:

    این ایده خوبی که من موضوعی را مطرح کنم و پاسخ دیگران را به صرف پرداختن به مطالبی که در زمان گذشته اتفاق افتاذه …رد کنم .اقای صفا بهتر نیست پاسخ دهیم و دسته بندی نکنیم پاسخ ها را ؟
    امروز ادعای بصیرت شما و دوستان گرام برای همه مشخص می شود و این درست است که من فرمایشات خودتان را برای خودتان منعکس می کنم .تا از این راه ادعای بصیرت را ارزیابی کنیم .ایا راهی بهتر سراغ دارید ؟
    شما از موردی حمایت می کنید که برخلاف منافع ملی مردم در حال حرکت است .
    مسلما اینهم به مذاق شما خوش نیامده و احتمالا ضعقی دیگر در بنده خواهید یافت !!!!

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۵ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۰۶:

    اختلاف عقیده از اختلاف در اصول و اهداف ناشی میشه
    اصلا هم مذموم نیست

    من هم به دنبال انتخابات آزاد هستم و البته هر دوره در انتخابات آزاد شرکت کردم
    من معتقدم مجازات باید متناسب با جرم باشه/ فقط دست به اسلحه بردن نیست که امنیت رو به خطر میندازه
    من معتقدم مذاکره با کشورهای غربی سرابی بیش نیست/ البته نمیگم که توهم توطئه دارم/ الزاما توطئه ای وجود نداره
    احتمالا شما هم قبول دارید که غربی ها برای وشدن اهدافشون با هیچ کس تعارف ندارن/ درسته؟ وجد یک ایران مقتدر یقینا مانع تحقق اهداف آن هاست/ پس قطعا و بدون شک سعی می کنن این اقتدار رو کم کنند/ حتی اگر به حذف ایران از تصمیمات منطقه ای فکر نکنن تلاش می کنند که ایران رو به ضعف بکشند/ این موضوع خلاف شعارهای اولیه انقلاب هست و البته خلاف یکی از اصول اساسی اسلامی به نام قاعده نفی سبیل
    واضحه؟

    [پاسخ]

  11. م.طاهري گفت:

    سلام

    سیاست ما همیشه از حزبی گری رنج برده و می برد
    ولی به نظر من این ها همه حاشیه است
    مسئله اصلی حرف هایی است که زده شد و دنیایی که شنید. هرچقدر سخنرانی های رئیس جمهور بیش تر باعث عصبانیتشان شود، عیار حماسه خلق شده بالاتر می رود

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۴ام, ۱۳۹۰ ۲۱:۵۳:

    دقیقاً درست می‌فرمایید در بیرون بازخورد خودش رو داره. اما در داخل متاسفانه همه چیز فدای سطحی نگری و جزئی نگری می‌شه.
    یادم میاد سال اولی که دکتر این حرفها رو گفت اینقدر لذت بردیم و احساس افتخار کردیم که به استقبال‌ش رفتیم فرودگاه اما متاسفانه انگار عادی شده دیگه یا حتی…

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ مهر ۵ام, ۱۳۹۰ ۰۱:۲۰:

    وقتی معیار ارزیابی ما می شه عصبانیت دیگران، معلومه که خودمون هم می دونیم حرف بیخود داریم می زنیم….

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ مهر ۵ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۰۰:

    در سازمان ملل دنیایی که مدعی اند صاحب آن هستند تمام باورهای پوچشان را نقد می کنیم و جنایاتشان را به رخشان می کشیم.

    از این مساله عصبانی می شوند و این عصبانیتشان دلیل بر مستند بودن مطالبی است که توسط رئیس جمهور بیان می شود.
    اگر آن ها هم مثل شما فکر می کردند عصبانی نمی شدند، همان طور که سال گذشته همین سرهنگ قذافی سه برابر زمان عادی صحبت کرد و روز بعد حرف های مزخرفش سوژه خنده تمام رسانه های غربی شد ولی حرف های بیهوده طولانی اش کسی را که عصبانی و وادار به ترک سالن نکرد هیچ، موجب خنده هم شد.

    عصبانیت آن ها از صحبت های رئیس جمهور مستندترین سند بر این است که صحبت های رئیس جمهور کشورمان بیخود نبوده است!

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ مهر ۵ام, ۱۳۹۰ ۲۱:۰۹:

    شما اگر کمی درباره پروتکل های سازمان ملل بخونید هم متوجه می شید که ترک سالن یه رفتار سیاسیه. و نه نشانه عصبانیت. نشستن یا بلند شدن از یک سخنرانی تصمیمی نیست که نمایندگان کشور ها از روی عصبانیت بگیرن.

    در ضمن من در بلاد کفر زندگی می کنم و در این یه هفته تا جایی که بخواین جوک و مزاح دیدم و شنیدم درباره سخنرانی رییس دولت. شما براتون راحته از اون سر دنیا بگین هیچکی نخندید و هیچکی مسخره نکرد. ولی اینجا خبر چندانی از عصبانیت در رسانه ها نیست. چیزی که هست جوکه و خنده که باعث می شه آدم احساس شرم کنه و یاد اون حرف امام بیافته که به آقای هاشمی گفته بود شما نماینده مردمی، اگه به نظرت ممکنه با رفتنت به نیویورک به مردم بی احترامی بشه نرو.

    در ضمن سیاستمداران غرب هم استفاده خودشون رو دارن می کنن و از جمله جمله این سخنرانی بی سر و ته بی معنی برای بالا بردن فشار روی ایران، که آخرش مردم باید هزینه اش رو بدن، استفاده می کنن.
    مشکل ما اینه که آمریکایی ها و انگلیسی ها بلدن با ادا در آوردن اهدافشون رو پیش ببرن (از جمله ادای عصبانیت که ایران رو هر روز خطر ناک تر از دیروز نشون بده و کشورهای منطقه رو قانع کنه که ایران می خواد بمب بسازه تا شرکت های اسلحه سازی بتونن تا جایی که می شه بهشون سلاح بفروشن) ، رییس دولت ما با ادا در آوردن و حرفهای پرهزینه بی فایده زدن باعث وارد شدن فشار های روز افزون به مردم می شه.

    در ضمن اینجا هم هستن سیاستمدارانی که سعی می کنن این بازی بزرگ نشون دادن خطر ایران را خنثی کنن. معاون رییس جمهور آمریکا یه بار توی یه مناظره تلویزیونی گفت :”ایران چه جوری می تونه کشور خطرناکی باشه وقتی یکی از بزرگترین منابع نفت دنیا رو داره ولی بنزین خودش رو مجبوره وارد کنه؟” خلاصه که فکر نکنین اینا نمی دونن با کی طرفن. فقط به نفعشونه الان یه لولو تو منطقه داشته باشن که بتونن با خیال راحت مردم دنیا رو قانع کنن و به کاراشون برسن.

    به هر حال شما می خواین دلتون رو به عصبانیت دنیا خوش کنین میل خودتونه. به نظر من بر فرضم که عصبانیتی باشه، این نشانه ناتوانیه که ما نتونیم با دیگران کار کنیم و اهدافمون رو پیش ببریم، و فقط بلد باشیم با حرفهایی که عملی پشتشون نیست عصبانیشون کنیم.

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ مهر ۵ام, ۱۳۹۰ ۲۱:۵۱:

    چرا شما فکر می‌ کنید صرف زندگی در خارج از ایران باعث اینه که شما بیشتر خبر داشته باشید؟ دیگه گذشت اون زمان که خارج نشین بودن یک دلیل بر خبردار بودن محسوب بشه. الان حتما در جریان هستید که با این امکانات رسانه ایی دیگه این حرفها معنا نداره.
    من نفهمیدم بر اساس کدوم پروتکل ترک جلسه اعتراض محسوب میشه؟ این فقط نشانه بی ادبی و توهین به آزادی بیان هست. حالا گوینده هر چی هم که بخواد بگه. بماند اینکه رئیس جمهور فقط سوال پرسید. فقط سوال!
    بعد این ژست ها هم دیگه اثر نداره. حتما عکس خانم سوزان رائیس رو دیدین که چطور پیگیر بود. شبکه های خبری هم تا اونجا که من دنبال کردم هر کدوم لااقل دو تا برنامه در تحلیل حرفهای دکتر کار کردن. حرفهای احمدی نژاد حرف انقلاب بود و شما به نظرات مردم دنیا ذیل ویدیوی این سخنرانی در یوتیوب یه نیگا بندازید.

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۵ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۰۷:

    واقعا متاسفم که کسانی در ایران تصور می کنند که ما با سخنرانی تکراری اقای احمدی نژاد در سازمان ملل …مورد توجه و همچنین مواجه با ارای موافق مردم دنیا هستیم .
    دیروز در جلوی مترو فریاد می زدند هفت سی دی سخنرانی ریس جمهور در سازمان ملل …می خواستم بخرم ولی بعد پشیمان شدم .
    برای دوست عزیزمان هم پیشنهادی دارم .شما ارای اینترنتی در سایت الف را می بینید ؟گاهی ۵۰۰ رای در مقابل ۲۰ رای دوستان بیداری قرار دارد .و این یکی از معدود سایتهاست که فضا را در این مورد ازاد گذاشته .ایا می بینید که مخالفین عقاید شما بیشمارند .
    چرا فکر می کنید در کشورهای خارجی حامیان اقای احمدی نژاد از نظر تعداد غلبه می کنند بر مخالفین ایشان ؟
    در ضمن از نظر شما ترک جلسه اعتراض نیست ؟

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۳۵:

    رای مردم دنیا ذره ای برای ما اهمیت ندارد
    رای دین داران آزادی خواه دنیاست که برای ما مهمه

    “در ضمن از نظر شما ترک جلسه اعتراض نیست ؟”

    کی می گه اعتراض نیست؟ اعتراضه!
    اعتراض می کنند چون تمام ارکان سیاست و دنیاداریشان(بخوانید برده داری) مورد هجوم قرار می گیرد
    افتخار می کنیم که حقایق را بگوییم آن هم به نحوی که نه تنها موجب رضایت و حتی سکوتشان نشود، بلکه وادار به اعتراضشان کند

    حالا من یک سوال از شما می پرسم، شما قبول ندارید مخالفین عقاید شما در همین کشور خودمان بیشمارند؟

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ مهر ۷ام, ۱۳۹۰ ۰۲:۰۶:

    اگه “رای مردم دنیا ذره ای برای شما اهمیت نداره” چه جوری اسم خودتون رو می زارین مسلمون؟ شما به چه حقی بنده های خدا رو دسته بندی می کنین؟
    اینم از همون نکات اختلاف مهم من و شماس. من چون عقیده شما رو قبول ندارم حقوقتون رو نفی نمی کنم و به جاتون تصمیم نمی گیرم. ولی شما چون به نظرتون من دین دار آزادی خواه نیستم به خودتون حق می دین برای زندگی من تصمیم بگیرین.

    من قبول دارم مخالفین عقیده من چه در این کشور چه در همه دنیا بیشمارن. فرقم هم با شما همینه. شمایی که هی می خوای مارو کم تعداد و بی اهمیت جلوه بدی و رایمون رو در نظر نگیری چون عقیده امون با معیار های تو نمی خونه.

    رییس جمهور یک کشور قسم خورده برای تلاش در جهت رشد کیفیت زندگی مردم. نه برای موضع گیری هایی که شرایط زندگی رو تا این حد برای مردم کشوری که اون وظیفه پیشرفتشو داره سخت می کنه، ولی یه سریا از “انقلابی” بودنش خوششون می آد.

    [پاسخ]

    م.طاهری پاسخ در تاريخ مهر ۵ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۱۹:

    کسانی که بودن یا نبودشان برای شما مهمه در نظر ما و طبق مستندات در طراحان جنایت های بی شمار در سراسر جهانند
    پناه می بریم به خدا از روزی که صحبت های نماینده جمهوری اسلامی برای آن ها راضی کننده باشد
    مهم مخاطبان ۳۲ شبکه تلوزیونی است که صحبت های رئیس جمهور را پخش کردند

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۰ ۰۳:۳۴:

    مهم به نظر من تاثیریه که این کارا روی زندگی مردم ایران داره.
    حالا شما بشین هر چقدر می خوای ذوق تعداد شبکه های تلویزیونی و عصبانیت این و اون رو بکن. نتیجه اش تحریم های بیشتر و ایزوله شدن بیشتر ایران و فشار بیشتر روی مردمه. که به نظر میاد اونقدری در اولویت بندی شما بالا قرار نمی گیره.

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۲۹:

    ولی اولویت بندی ما کاملاً متفاوته

    مَهاتما گاندی (رهبر استقلال هند) : من زندگی امام حسین(ع)، آن شهید بزرگ اسلام را به دقّت خواندم و توجّه کافی به صفحات کربلا نموده ام و بر من روشن است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستی از سرمشق امـــام حسین(ع) پیروی کند

    سرمشق قرار دادن حسین بن علی(ع) یعنی اقتصاد و آسایش و راحتی که هیچ، گذشتن از همه چیز در راه هدف

    بر خلاف ظاهر امر،اختلاف نظر امثال من با امثال شما بر سر تفکرات سیاسی نیست، شیوه نگرشمان به زندگی کاملاً متفاوت است

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۰ ۱۶:۱۴:

    بله. منتها امام حسین شیوه زندگیش رو به کسی اجبار نکرد. ولی شما دارین این کار رو با ۷۰ میلیون آدم می کنین.

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ مهر ۵ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۱۹:

    والا شما ادعایی مطرح کردی در مورد پوشش خبری قضیه اینجا، منم گفتم من که اینجا زندگی می کنم چیزی که دیدم منطبق با ادعای شما نبوده.شما گفتی قذافی رو مسخره کردن و خندیدن ولی ایشون رو نه، منم گفتم که تا جایی که دلتون بخواد ایشون رو هم مسخره کردن هم خندیدن. بعدم گفتم من در رسانه ها عصبانیتی ندیدم چون تا جایی که من می دونم دو تا دونه برنامه تحلیلی مساوی با عصبانیت نیست. نمونه های مسخره کردن ایشون رو هم هر چی بگین نیست، از بین نمی ره.

    نمی شه چیزی رو که هست انکار کنین بعد بگین از همه چی خبر دارین که.

    همینکه آدم نتیجه گیریش بر اساس نوشته های پایین لینک یوتیوب باشه، نشون می ده چقدر نظرش معتبره.

    حالا که شما می رین یوتیوب می بینین، که البتهدسترسی بهش هم بر اساس سیاستهای آقای انقلابی شما و دوستانشون جرمه، بگردین ویدئو های مسخره کردن ایشون رو هم پیدا کنین بفهمین آدم به عنوان یه ایرانی چه حالی می شه….

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۰ ۰۳:۳۲:

    در ضمن، آزادی بیان تعریف داره. نمی شه اسم هر کاری رو که می خواین دیگران بکنن بزارین آزادی بیان. آزادی بیا یعنی هر آدمی حق داشته باشه حرفش رو ، نظرش رو، اعتقادش رو بگه. همونطور که آقای احمدی نژاد در سازمان ملل حرفهاشو زد و همونطور که آقای قذافی به قول شما سال گذشته ۳ ساعت حرفهاشو زد.

    این معنیش این نیست که دیگران مجبورن گوش کنن. هزار و یک انتقاد می شه به ترک جلسه نمایندگان کشور ها کرد. ولی متاسفانه توهین به آزادی بیان هیچ جوری بهش نمی چسبه. اگه کسی در سخنرانی ایشون اخلال وارد کرده بود حرف شما درست بود. ولی این چیزی که شما می گین بیشتر اسمش هست “اجبار شنیدن”.

    در ضمن این پروتکل همه کشور هاست که اگه به منافعشون توهین بشه ، و احساس کنن در موضع قدرتن، جلسه رو ترک می کنن. تا بوده هم همین بوده. حالا شما می تونی بگی نه خیر اینطوری نیست.

    ولی جالبه که شما نگران آزادی بیان در آمریکا هستی، ولی با خیال راحت از سیاست های این سیستمی که این همه زندانی بخاطر اظهار نظر و عقیده و نوشتن وبلاگ داره دفاع می کنی.

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۳۹:

    “منم گفتم من که اینجا زندگی می کنم ”

    تاکید شما بر این جمله خیلی جالبه برای من!

    پیشنهاد می کنم حالا که شکر خدا پروتکل های سازمان ملل را خوب خوانده اید و روی آن تسلط دارید، کلمات”ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی ” و “دهکده جهانی” را در اینترنت سرچ کنید و کمی هم درباره این مطالب مطالعه کنید

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۰ ۱۶:۲۰:

    جالبه که باشه. که چی؟ شما می گی یه چیزی وجود نداشته. من دارم هر روز شبکه های پربیننده ای رو که شما درباره اش یه ادعایی کردی می بینم و چیزی که شما می گی درست نیست.
    هم پوشش اخبار با عصبانیت نبوده، هم تا دلت بخواد جوک و مسخره بازه و خنده درباره اش بوده. شما هی می خوای این رو انکار کنی به من می گی چرا گفتم کجا زندگی می کنم؟

    از کی تاحالا معنی دهکده جهانی این شده که هر کسی با هر نمونه برداری هر حرفی زد درسته؟

    شما داری ادعایی می کنی که به نظر من غلطه. نمونه های نقض حرفت هم با یه سرچ تا ابد هم هی واسه من پیشنهاد مطالعه بدی فرقی در این موضوع ایجاد نمی شه.

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۷ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۰۷:

    کدام حزب ؟!!!!!!جامعه از نداشتن حزب زیان می بیند.

    [پاسخ]

  12. قلاویزان گفت:

    سایت قلاویزان (یادمان شهدا) به مناسبت هفته دفاع مقدس افتتاح شد.
    http://www.ghalavizan.com/

    [پاسخ]

  13. اصلاح طلب گفت:

    این دو تا مطلبی که ذکر کردید متعلق به دو تا فرد مختلف هست. یکیش مقاله آقای کوشکی هست و یکیش یک گزارش خبری. در اون گزارش خبری به اون جمله ای که به بیداری (نه به معنای اسلامی) اشاره شده اومده. قرار نیست که یک سایت در دو تا مطلب مختلف یک نظر رو منتقل کنه. با این که سایت الف یک سایت اصولگرا هست و در انعکاس نظرات جامعه کاملا یکسویه و غیر حرفه ای عمل میکنه ولی ظاهرا شما این تنگ نظری رو هم کافی نمی دونید و انتظار دارید که بالاتر از گل به احمدی نژاد گفته نشه. در سخنرانی احمدی نژاد هیچ اشاره ای به بیداری به معنای اسلامی اون نشده یک بار دیگه جمله رو بخونید “جهان اکنون بیش از هر زمان دیگری شاهد بیداری گسترده در سرزمین‌های اسلامی و در آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکاست و هر روز بر دامنه تحولات عدالت‌طلب و آزادیخواه افزوده می‌شود و بدین ترتیب راه به سوی آن آینده درخشان گشوده‌تر می‌شود”

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۵ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۱۴:

    عجب! والا به حد خودم هم در متن و هم در جواب آقا هومن به صراحت گفتم بحث من اصلاً عدم نقد احمدی یا هرکسی دیگه نیست، بلکه فقط به عدم صداقت اعتراض دارم. چند مثال هم آوردم. خیلی واضحه من دارم چی می‌گم.
    نمی‌دونم من نمی‌تونم خوب بیان کنم یا شما متوجه منظور من نمی‌شید.
    شما یا دیگرانی که اعتقاد ندارید این انقلاب‌ها اسلامیه، چرا نگران عدم تاکید دکتر بر این موضوع می‌شید؟‌

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مهر ۵ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۲۷:

    برای من نه حرفهای احمدی نژاد اهمیتی داره، نه انتقاد از احمدی نژاد ارزشی داره و نه نظریه اسلامی بودن انقلابهای منطقه اعتباری داره.
    منظور من اینه که اون دو تا مطلب از دو تا منبع مختلف صادر شده و نمیشه انتظار داشت که سایت الف بعد از انتشار مقاله آقای کوشکی هیچ مطلب دیگه ای برخلاف نظر آقای کوشکی منتشر نکنه.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۵ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۳۷:

    قصد ورود به بحث مصداقی ندارم. اما دوست عزیز، آقای کوشکی که یه آدم ناشناس نیستن که. از تئورسین‌های اصلی سایت الف هستند و معمولاً در ۹۹ درصد موارد دیدگاه‌های فکری الف رو در باب مسائل مختلف ایشون بیان می‌کنن و وقتی چیزی رو به عنوان تیتر یک برمی‌گزینه یعنی نظر ما در مورد این جریان اینه.
    بعد همین سایت برای پوشش خبری یک جریان از تیتر یکی صددرصد مخالف نظر قبلی خودش استفاده می‌کنه. فهمیدن این تناقض کار سختی نیست.
    من اگر سایت‌‌های دیگه‌ایی که فقط خبررسان هستند این کار رو می‌کردن حرفی نداشتم اما الف فقط خبررسان نیست خبرگذاری هست و از خودش فکر داره و همه‌ هم می‌دونن فکرش چیه.

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۷ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۱۲:

    چقدر جالب شد !حالا الف از درج مطالب اقای صفا چه هدفی را دنبال می کند ؟و اقای صفا در حقیقت به نظر منتقد الف هستند .چرا الف اینچنین نظریات منتقد را نشان مابقی می دهد ؟

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۵ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۳۷:

    قصد دخالت در بحث رو ندارم اما چندان با فعالیت در سایت های خبری و مانند اون غریبه نیستم و تا جایی که من میدونم چنین فضاهایی معمولا بر اساس رویه واحد اداره میشن
    ینی چه قرار باشه نقد به حرفای دکتر وارد باشه چه نباشه و حتی اگر ریشه اسلامی برای انقلابها متصور نباشیم این عدم رویه واحد درست نیست
    حداقل اینه که میشد مشخص کرد کدامیک از این مقالات به عقیده مسئولین سایت به حقیقت نزدیکتره
    به نظرم اینجوری کمی غیر حرفه ای میاد

    [پاسخ]

  14. مهاجر گفت:

    سلام بر اهالی خوب حزب الله با توجه به سابقه رفتاری افراد میشود تاحدی اعمالشان را حدس زد. و این واکنش الف هم همینگونه است گرچه دور از انصاف هست بازهم چون گذشته. آنچنان که نوشته شما چون سابق مملو از منطق و اتقان و انصاف است. خدا قوت آقای صفا////// قابل توجه کسانی که وکیل خود خوانده ملت هستند: هنوز هم وقتی شهامت رییس جمهور کشورم با منطقش مدعیان آزادی بیان را وادار به نقض آشکار ادعایشان میکند از عمق وجود و با صدای بلند تحسینش میکنم.

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۵۱:

    چقدر شما رقیق القلب هستید. نمیدونستم اگر چند نفر جلسه سخنرانی رو ترک کنن اسمش نقض آزادی بیان هست. از خدا که پنهون نیست از شما چه پنهون تو کشور ما ایران خیلی وقتها موقع سخنرانی یه مشت بی همه چیز، مزدور و بی غیرت با شعار حیدر حیدر میریزن جلسه رو به هم میزنن و سخنرانی رو جمع میکنن و یا مثلا با شعار “نواده روح الله / سید حسن نصر الله” سخنران رو از سخنرانی کردن منع میکنن.
    از حرفهای شما معلوم هست که شما خیلی متمدن هستید. یه کتابی چیزی چاپ کنید آزادی بیان رو به مردم ایران آموزش بدید.
    “مزید عزت مستدام”

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۳۵:

    :)
    چقدر هم شما زود جوش میارید
    مخصوصا وقتی مفاهیمی که خودتون به کارش می برید رو با زبان دیگران و به شکل دیگه می بینید:)

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ مهر ۷ام, ۱۳۹۰ ۰۲:۱۰:

    انگار شما کلا با مفهوم آزادی مشکل داری. چون حرفتون بیشتر محدود کردن شنونده اس تا آزادی گوینده.
    آزادی بیان یعنی آزادی بیان. یعنی آقای احمدی نژاد اجازه داره در کشور آمریکا بره توی سازمان ملل و ه رچی دلش خواست به هر کسی که دلش خواست بگه. بعدشم با خیال راحت بیاد بشینه سر جاش. نه تنها آقای احمدی نژاد، که هر کس دیگه ای اجازه داره این کار رو بکنه. ولی کسی جایی نگفته اجباری هم به شنیدن هست. این چه جور آزادیه که بر اساسش یه سری “مجبورن” حرفهای دیگران رو بشنون؟

    تو همین کشور خودمون شما بزارین مردم حرفشون رو بزنن، هیچکدومتون هم نخواستین گوش کنین هیچ مسئله ای نیست.

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مهر ۷ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۱۳:

    شما بر روی کارت سوخته بازی کرده اید .ریس جمهوری مورد علاقه شما با انتقادهای بسیاری مواجه است .

    [پاسخ]

  15. ناشناس گفت:

    اپوزوسیون خارج از کشور همواره از سوی اصلاح طلبان حکومتی به عدم شناخت کافی نسبت به شرایط داخلی در یک دهه اخیر متهم گشته ،این در حالی است که وقتی کمی عمیق تر به رخداد های حساس سال های یک دهه گذشته بنگریم ،متوجه این حقیقت می گردیم که اپوزوسیون خارج کشور چندان به بیراهه نرفته بلکه این اصلاح طلبان اند که به رغم تغذیه از فضای داخل نه تنها درک درستی از شرایط نداشته بلکه همواره در محاسبات خود دچار خطا شده و می شوند، اشتباهاتی که تاوان آن بیش از پیش بر دوش ملت ایران سنگینی می کند .به جرات می گویم که ایشان به رغم اینکه خود سالها در راس قدرت بودند و قریب به هشت سال در این اواخر هم دولت و هم مجلس را در اختیار داشته اند ، به طرز عجیبی حتی در شناخت ساختار حکومتی که خود در آن دخیل اند ،عاجزنشان می دهند. این فرضیه را از این جهت بیان می کنم که بارها قبل از انتخابات اخیر ریاست جمهوری از زبان ایشان شنیدیم که می گفتند: اگر ملت حضور گسترده در انتخابات داشته باشد جریان اقتدارگرا نمی تواند بر نتایج آن تاثیر سوء بگذارد. افزون بر آن به کرات این نکته از جانب دوستان مطرح گشت که اگر مردم در انتخابات ۱۳۸۴ حضور می یافتند قطعا احمدی نژاد از صندوق های رای سر بیرون نمی آورد.ناگفته نماند احمدی نژاد در همان دوره اول ریاست جمهوری اش نیز با رای مردم انتخاب نشد بلکه با دست کاری در نتایج اولیه انتخابات به مرحله دوم رسید!
    مع الوصف اصلاح طلبان با مطرح کردن اینکه: حضور گسترده مردم در انتخابات ۱۳۸۸ مانع از آن می شود که احمدی نژاد بتواند بار دیگر با دستکاری آرا به قدرت برسد ،مردم را پای صندوق های رای کشانیدند اما در آخر شاهد بودیم که به رغم حضور گسترده مردم و برخلاف پیش بینی تئوریسین های اصلاحات، یک دستکاری بزرگ در نتایج انتخابات به نفع احمدی نژاد حاصل گشت .در واقع بر خلاف گمانه زنی های سران اصلاحات به وضوح دریافتیم که برای حاکمیت رای مردم حتی در چارچوب شاخص های قانونی جمهوری اسلامی پشیزی نمی ارزد.البته چنین امری عجیب نبوده و نیست چون از نظامی که شاکله قانون اساسی اش منبعث از فرامین الهی است تا قرارداد های اجتماعی نباید هم بیش از این انتظار داشت.
    اما خطای محاسباتی دیگر اصلاح طلبان این بود که فکر می کردند فشار و تظاهرات کنترل شده خیابانی می تواند حاکمیت را وادارد تا بر خواست مردم گردن بنهد.دراین مورد نیز متوجه شدیم که باز دوستان دچار توهم اند چرا که حاکمان نه تنها به خواست معترضان میلیونی گردن ننهادند بلکه با خشونت بی سابقه ای به سرکوب مطالبات مردم پرداختند .این در حالی است که اگر اصلاح طلبان حکومتی اندکی درایت به خرج می دادند، شیشه عمر حاکمیت به یکباره در ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ خرد می گشت. بهتر بگویم ،فرمان ترک خیابان توسط سران اصلاحات در واقع اکسیر شفابخشی بود که عملا کالبد نیمه جان حاکمان به خصوص شخص خامنه ای را جانی تازه بخشید.
    اما این مقدمه را از این جهت گفتم که در چند ماه اخیر زمزمه هایی از جانب اصلاح طلبان حکومتی و بر خی از نیروهای سنتی جمهوری اسلامی به گوش می رسد مبنی برحضور مجدد ایشان در انتخابات مجلس . جالب تر اینکه این زمزمه ها حتی از زبان بر خی از اصلاح طلبان اخراج شده از ساختار حاکمیت رانده می شود که هیچ بختی برای عبور از فیلتر شورای نگهبان ندارند. البته کسانی چون کواکبی نماینده حال حاضر مجلس، شاید در این بخت آزمایی به سلامت بیرون آیند و آن هم مقدور نخواهد گشت جز با پایمال کردن آرزوهای مردمی که به چیزی جز بر افکنده شدن این نظام نمی اندیشند !
    براستی مگر چرخ را چند بار اختراع کرده اند که ما باید به رغم چنین تجربیاتی باز در کارگاه زمان همچنان به اختراعات ناقص دوستان که هیچ کارکردی جز یاس و سرخوردگی به ارمغان نیاورده است ،دل خوش داریم! آیا ساده انگاری و خوشبینی های کودکانه ، می تواند مردم ایران را به مطالباتش برساند.غمگینانه تر اینکه آقایان عنوان می کنند : راهی جز این رویکرد برای ملت ایران نمانده و باید تنها به بازی ریاکارانه حا کمان تن دهیم تا همچنان ، شعور و وجدان جمعی ملت ایران به سخره گرفته شود!
    و اما حرف آخر: حاکمیت و شخص خامنه ای این بار هم با گرم کردن تنور رو به خاموشی انتخابات توسط برخی به ظاهر اصلاح طلب ، تا چند صباحی دیگر مجلس خودساخته و مطیع خویش را از برج عاج به تماشا خواهد نشت اگرچه زینت این بزم تصنعی و زودگذر چند کس بیمقدار چون کواکبی باشند.اما نکته کلیدی این بحث به این جا ختم می شود که اپوزوسیون خارج از کشور به رغم اینکه نتوانسته از فضای داخلی تغذیه کند ،چندان بیراهه نرفته است چرا که در واقع پیش بینی هایشان در چند سال اخیر بیشتر با واقعیت نزدیک بوده تا آقایانی که خوب بلدند چگونه بر اسب مطالبات مردم سوار شوند، هرچند سوارکاران قابل و مطمئنی نباشند!

    [پاسخ]

    ن.خ پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۲۵:

    :-)

    [پاسخ]

  16. مینوصمدیان گفت:

    بنام خدا
    با سلام
    وبلاگ شهید مهدی رضایی حضورتان ارسال می گردد
    http://laleiesorkh.persianblog.ir/

    [پاسخ]

  17. […] هرچند در گذشته باعث به وجود آمدن سوتی‌هایی شده بود(+) اما در این فقره‌ی اخیر جا داشت “الفی‌ها” از […]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: